"Perinteiset automerkit ja -mallit nousivat jälleen yritysautorekisteröintien kymmenen kärkeen. Toyota nousi yritysautojen suosituimmaksi merkiksi"
Toyota Corolla kiilasi suosituimmaksi yritysautomalliksi Suomessa.
https://www.epressi.com/tiedotteet/autot-ja-moottoripyorat/aldn-rekisteroinneista-25-oli-tayssahkoautoja-vuonna-2022.html
Vuoden 2022 suosituin yritysautomerkki oli Toyota
20
98
Vastaukset
- Anonyymi
Siis vain ADL:n tilasto. No Toyota oli ainoa merkki jota tuputettiin kun paremmissa oli saatavuus ongelmia ja liisaukset loppuu ja joku auto pitää saada tilalle.
- Anonyymi
Vartijat, parkkipetet, pizzakuskit, onhan niitä joo.
- Anonyymi
Ja suuret softatalot ym. käyttää myös ALD:tä.
- Anonyymi
Minullakin oli aikoinaan työsuhdeautona Corolla. Sen jälkeen en ole ollut siitä kiinnostunut. Nyt eläkkeellä ajan Bemarilla.
- Anonyymi
Ymmärrän hyvin autovalintasi eläkkeellä ollessasi. Eihän silloin tule kilometrejäkään juuri mitään! 😆
- Anonyymi
Ihan järkisyillä voidaan perustella sitä, miksi menestyvän firman kannattaa käyttää itselataavia hybridi-Toyotia yritysautoina. Firmojen käytössä olevilla autoilla ajetaan työpäivinä runsaasti erilaista pyöritysajoa pääasiassa taajamissa, jonka vuosi auton kaupunkiajo täytyy olla helppoa ja mukavaa. Sähköauto ei kuitenkaan siihen käyttöön sovi, sillä ei yritysautoa voida laittaa lataukseen kesken työkeikan. Ei yksikään pomo salli sitä, että firman edustaja kyttäilee työkeikalla vapaata latauspaikkaa, jotta voisi ajaa asiakkaan luokse ja sieltä vielä takaisinkin komentopaikalle. Asiakkaatkaan eivät tykkää siitä, mikäli aikataulut eivät pidä.
Ladattavat hybridiautotkaan eivät sovellu yritysautoiksi, koska ne kulkevat halvalla sähköllä talviaikaan korkeintaan 25 km, ja sen jälkeen nämä raskaalla akulla varustetut plugarit kuluttavatkin kaupunkiajossa bensaa 12 - 14 l/100 km, jos ajetaan reippaasti vilkkaassa kaupunkiliikenteessä. Plugareiden polttoainekulut yritysautoina ovat aivan kohtuuttomat.
Jäljelle jäävät vain itselataavat hybridi-Corollat, jotka ovatkin yritysautoina aivan mainioita. Loistavan voimalinjan vuoksi niillä on mukava ajaa kaupungissa, ja kulutuskin pysyy varsin kohtuullisena, koska jarrutusenergia saadaan hyvin talteen. Niitä ei tarvitse latailla eikä tankata kesken työpäivän, sillä kulutus on reippaassa kaupunkiajossakin vain 4 - 5 l/100 km eli vain komasosa plugareiden kulutuksesta. Tämän vuoksi itselataava hybridi-Corolla on paras mahdollinen yritysauto.
Ennen Joulua juttelin yhden vanhan tutun kanssa, jonka työpaikalla oli hankittu muutama hybridi-Corolla yritysautoiksi. Tuttavani kertoi, että hybridi-Toyotalla on mahdottoman mukava hoitaa firman työasioita kaupungilla, sillä auto kulkee tasaisesti, ja ohjaus on kevyt. Kun auton lämpöpuolikin on järjestyksessä, niin kaverilla ei ollut pahaa sanottavaa Corollasta. Sitä kaveri vain ihmetteli, miten huomaamattomasti auto vaihtaa sähkövedolle ja sitten taas takaisin polttomoottorille.- Anonyymi
autollah on suuri liising
tojo on suurin - Anonyymi
Enpä ole tuollaisesta plgarista kuullutkaan, jolla olisi tuollainen 12 - 14 l/100 km kulutus hybridiajossa, siis silloin, kun akku on ajettu niin tyhjäksi, että auto alkaa toimimaan täyshybridinä päättäen itse ajotavan ja sähkön suunnan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole tuollaisesta plgarista kuullutkaan, jolla olisi tuollainen 12 - 14 l/100 km kulutus hybridiajossa, siis silloin, kun akku on ajettu niin tyhjäksi, että auto alkaa toimimaan täyshybridinä päättäen itse ajotavan ja sähkön suunnan.
Juttuhan onkin siinä, että ainoastaan Toyotan plugarit voivat akun loputtua toimia kunnolla täyshybridinä. Muiden tehtaiden plugarit (esin VOLVO) vievät reippaassa kaupunkiajossa akun loputtua bensaa 12 - 14 l/100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole tuollaisesta plgarista kuullutkaan, jolla olisi tuollainen 12 - 14 l/100 km kulutus hybridiajossa, siis silloin, kun akku on ajettu niin tyhjäksi, että auto alkaa toimimaan täyshybridinä päättäen itse ajotavan ja sähkön suunnan.
BMW X5 plugari vei yhdessä Keski-Euroopan testissä (mittaus, ei mikään koeajo) akku tyhjänä 11,5 l/100km. Suomen talvessa varmaan päälle 14 l/100km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW X5 plugari vei yhdessä Keski-Euroopan testissä (mittaus, ei mikään koeajo) akku tyhjänä 11,5 l/100km. Suomen talvessa varmaan päälle 14 l/100km.
Täsmälleen sama juttu on Volvon plugareissa kaupunkiajossa. Bensaa palaa 12 - 14 l/100 km, mutta eipä se haittaa, koska useimmat Volvot ovat työsuhdeautoja. Veronmaksaja siis maksaa elvistejijän bensat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täsmälleen sama juttu on Volvon plugareissa kaupunkiajossa. Bensaa palaa 12 - 14 l/100 km, mutta eipä se haittaa, koska useimmat Volvot ovat työsuhdeautoja. Veronmaksaja siis maksaa elvistejijän bensat.
Kyllä se elvistelijä itse tai työnantajansa ne bensat maksaa, valtio (siis veronmaksajat) tarjoavat elvistelijälle 85 - 145 euroa/kk alennusta autoedun kuluista. Koska auto on "vähäpäästöinen" :)
- Anonyymi
Autoksi oletettu on ihmeellinen asia ja Aasia on suuri ja mahtava ja aasialaiset ovat mukavia ja luotettavia ihmisiä. Kiinaan ja Aasian yleensä kannattaa luottaa jopa enemmän kuin Mattiin ja Teppoon.
- Anonyymi
Kun vanha liisinki loppuu ja uusi pitää saada ja nykyinen tilanne automarkkinoilla, niin otetaan se minkä sattuu saamaan ja Toyotaa kyllä riittää ja muista on huutava pula.
No ainakin nuo Toyotat tulevat poistumaan nopeasti työajosta kunhan kuskit joutuvat niillä sinnittelemään ja saavat aikanaan oikean auton alleen.- Anonyymi
Voisitko ystävällisesti kertoa meille, mikä se oikea auto on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti kertoa meille, mikä se oikea auto on?
Jos minä vastaan rehellisesti, niin oikea auto on hybridi-Toyota. Se kulkee 1000 km pakkasellakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä vastaan rehellisesti, niin oikea auto on hybridi-Toyota. Se kulkee 1000 km pakkasellakin.
Ei Toyota lähde edes käyntiin pakkasella.
- Anonyymi
Haluttuja autoja ei saa riittävän nopeasti kun vanhasta alkaa soppari umpeutua ja joutuu tyytymään hätäpaskaan, sillä Toyotaa löytyy hyllystä kun vanhaa tekniikkaan löytyy osia ja voidaan lainata vaikka kahvinkeittimestä tai pesukoneesta.
- Anonyymi
Paljon pizzerioita perustettu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818