Vuoden 2022 suosituin yritysautomerkki oli Toyota

Anonyymi-ap

20

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis vain ADL:n tilasto. No Toyota oli ainoa merkki jota tuputettiin kun paremmissa oli saatavuus ongelmia ja liisaukset loppuu ja joku auto pitää saada tilalle.

    • Anonyymi

      Vartijat, parkkipetet, pizzakuskit, onhan niitä joo.

      • Anonyymi

        Ja suuret softatalot ym. käyttää myös ALD:tä.


    • Anonyymi

      Minullakin oli aikoinaan työsuhdeautona Corolla. Sen jälkeen en ole ollut siitä kiinnostunut. Nyt eläkkeellä ajan Bemarilla.

      • Anonyymi

        Ymmärrän hyvin autovalintasi eläkkeellä ollessasi. Eihän silloin tule kilometrejäkään juuri mitään! 😆


    • Anonyymi

      Ihan järkisyillä voidaan perustella sitä, miksi menestyvän firman kannattaa käyttää itselataavia hybridi-Toyotia yritysautoina. Firmojen käytössä olevilla autoilla ajetaan työpäivinä runsaasti erilaista pyöritysajoa pääasiassa taajamissa, jonka vuosi auton kaupunkiajo täytyy olla helppoa ja mukavaa. Sähköauto ei kuitenkaan siihen käyttöön sovi, sillä ei yritysautoa voida laittaa lataukseen kesken työkeikan. Ei yksikään pomo salli sitä, että firman edustaja kyttäilee työkeikalla vapaata latauspaikkaa, jotta voisi ajaa asiakkaan luokse ja sieltä vielä takaisinkin komentopaikalle. Asiakkaatkaan eivät tykkää siitä, mikäli aikataulut eivät pidä.

      Ladattavat hybridiautotkaan eivät sovellu yritysautoiksi, koska ne kulkevat halvalla sähköllä talviaikaan korkeintaan 25 km, ja sen jälkeen nämä raskaalla akulla varustetut plugarit kuluttavatkin kaupunkiajossa bensaa 12 - 14 l/100 km, jos ajetaan reippaasti vilkkaassa kaupunkiliikenteessä. Plugareiden polttoainekulut yritysautoina ovat aivan kohtuuttomat.

      Jäljelle jäävät vain itselataavat hybridi-Corollat, jotka ovatkin yritysautoina aivan mainioita. Loistavan voimalinjan vuoksi niillä on mukava ajaa kaupungissa, ja kulutuskin pysyy varsin kohtuullisena, koska jarrutusenergia saadaan hyvin talteen. Niitä ei tarvitse latailla eikä tankata kesken työpäivän, sillä kulutus on reippaassa kaupunkiajossakin vain 4 - 5 l/100 km eli vain komasosa plugareiden kulutuksesta. Tämän vuoksi itselataava hybridi-Corolla on paras mahdollinen yritysauto.

      Ennen Joulua juttelin yhden vanhan tutun kanssa, jonka työpaikalla oli hankittu muutama hybridi-Corolla yritysautoiksi. Tuttavani kertoi, että hybridi-Toyotalla on mahdottoman mukava hoitaa firman työasioita kaupungilla, sillä auto kulkee tasaisesti, ja ohjaus on kevyt. Kun auton lämpöpuolikin on järjestyksessä, niin kaverilla ei ollut pahaa sanottavaa Corollasta. Sitä kaveri vain ihmetteli, miten huomaamattomasti auto vaihtaa sähkövedolle ja sitten taas takaisin polttomoottorille.

      • Anonyymi

        autollah on suuri liising

        tojo on suurin


      • Anonyymi

        Enpä ole tuollaisesta plgarista kuullutkaan, jolla olisi tuollainen 12 - 14 l/100 km kulutus hybridiajossa, siis silloin, kun akku on ajettu niin tyhjäksi, että auto alkaa toimimaan täyshybridinä päättäen itse ajotavan ja sähkön suunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole tuollaisesta plgarista kuullutkaan, jolla olisi tuollainen 12 - 14 l/100 km kulutus hybridiajossa, siis silloin, kun akku on ajettu niin tyhjäksi, että auto alkaa toimimaan täyshybridinä päättäen itse ajotavan ja sähkön suunnan.

        Juttuhan onkin siinä, että ainoastaan Toyotan plugarit voivat akun loputtua toimia kunnolla täyshybridinä. Muiden tehtaiden plugarit (esin VOLVO) vievät reippaassa kaupunkiajossa akun loputtua bensaa 12 - 14 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole tuollaisesta plgarista kuullutkaan, jolla olisi tuollainen 12 - 14 l/100 km kulutus hybridiajossa, siis silloin, kun akku on ajettu niin tyhjäksi, että auto alkaa toimimaan täyshybridinä päättäen itse ajotavan ja sähkön suunnan.

        BMW X5 plugari vei yhdessä Keski-Euroopan testissä (mittaus, ei mikään koeajo) akku tyhjänä 11,5 l/100km. Suomen talvessa varmaan päälle 14 l/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW X5 plugari vei yhdessä Keski-Euroopan testissä (mittaus, ei mikään koeajo) akku tyhjänä 11,5 l/100km. Suomen talvessa varmaan päälle 14 l/100km.

        Täsmälleen sama juttu on Volvon plugareissa kaupunkiajossa. Bensaa palaa 12 - 14 l/100 km, mutta eipä se haittaa, koska useimmat Volvot ovat työsuhdeautoja. Veronmaksaja siis maksaa elvistejijän bensat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmälleen sama juttu on Volvon plugareissa kaupunkiajossa. Bensaa palaa 12 - 14 l/100 km, mutta eipä se haittaa, koska useimmat Volvot ovat työsuhdeautoja. Veronmaksaja siis maksaa elvistejijän bensat.

        Kyllä se elvistelijä itse tai työnantajansa ne bensat maksaa, valtio (siis veronmaksajat) tarjoavat elvistelijälle 85 - 145 euroa/kk alennusta autoedun kuluista. Koska auto on "vähäpäästöinen" :)


    • Anonyymi

      Autoksi oletettu on ihmeellinen asia ja Aasia on suuri ja mahtava ja aasialaiset ovat mukavia ja luotettavia ihmisiä. Kiinaan ja Aasian yleensä kannattaa luottaa jopa enemmän kuin Mattiin ja Teppoon.

    • Anonyymi

      Kun vanha liisinki loppuu ja uusi pitää saada ja nykyinen tilanne automarkkinoilla, niin otetaan se minkä sattuu saamaan ja Toyotaa kyllä riittää ja muista on huutava pula.
      No ainakin nuo Toyotat tulevat poistumaan nopeasti työajosta kunhan kuskit joutuvat niillä sinnittelemään ja saavat aikanaan oikean auton alleen.

      • Anonyymi

        Voisitko ystävällisesti kertoa meille, mikä se oikea auto on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa meille, mikä se oikea auto on?

        Jos minä vastaan rehellisesti, niin oikea auto on hybridi-Toyota. Se kulkee 1000 km pakkasellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä vastaan rehellisesti, niin oikea auto on hybridi-Toyota. Se kulkee 1000 km pakkasellakin.

        Ei Toyota lähde edes käyntiin pakkasella.


    • Anonyymi

      Haluttuja autoja ei saa riittävän nopeasti kun vanhasta alkaa soppari umpeutua ja joutuu tyytymään hätäpaskaan, sillä Toyotaa löytyy hyllystä kun vanhaa tekniikkaan löytyy osia ja voidaan lainata vaikka kahvinkeittimestä tai pesukoneesta.

    • Anonyymi

      Paljon pizzerioita perustettu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe