Onko lisääntynyt soittelut tämän nykyisen "aktiivimalli kakkosen" aikana? Etenkin helsinkiläisten tilanne kiinnostaa. Kirjoittakaa vastaukseen paikkakuntanne :)
Kuinka usein työkkäri on teihin puhelimitse yhteydessä?
26
2422
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät onneksi ole soitelleet yli 3 vuoteen. Viimeksi hermostuin työkkärin akalle totaalisesti ja uhkasin vetää pataan koska se väitti että olen alkoholisti ja sen takia työtön. Siitä hermostuin ja heitin sitä työkkärin akkaa tuolilla joten jouduin oikeuteen. Voitin oikeudessa ja sain korvauksia. Työkkäristä tuli sitten paperi että olen ei toivottu henkilö sinne joten minua ei kontaktoida. Parempi niin koska mulla olisi vielä kynittävää niitten kanssa muutamasta jutusta mitä sanoivat jä väittivät. Vaadin myös anteeksi pyyntyö.
- Anonyymi
Ja sitten heräsit unesta, mitä jos puhuisit totta etkä valehtelis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten heräsit unesta, mitä jos puhuisit totta etkä valehtelis.
Ei mullekaan kukaan soittele. Tosin en omista puhelinta. Se lukee myös omissa tiedoissani työkkärissä.
- Anonyymi
Hei! Asuin Helsingissä ja jäin työttömäksi elokuussa ja aluksi soitettiin ja sitten oli kolme kuukautta, jolloin hain työpaikkoja ja sitten virkailija soitti uudestaan. Olin joutunut muuttamaan toiselle paikkakunnalle, koska ei työtön saa Helsingistä asuntoa, jos ei ole suhteita. Virkailija sanoi, että vaihtuu toimisto nykyiselle paikkakunnalle. Ei ollut työllistymissuunnitelmassa neljättä kohtaa, johon olisin voinut kirjoittaa työpaikat ylös, niin soitin työkkäriin. Nyt he soittavat minulle ensi viikolla.
- Anonyymi
Kotirauhan häirintä on lisääntynyt. Soittoja ei tule enää kolmen kuukauden välein. Nyt tulee lisäksi vielä jotain täydentäviä haastatteluja kaksi kpl lisää.
Kuka näitä keksii? Mitä helvettiä ne aikovat haastatella? Samoja uteluita koko ajan tiiviimpään tahtiin.
Mitä helvettiä tämä on?- Anonyymi
En tiedä, mitä on. Mielestäni heidän pitäisi soittaa 3 kk välein. Ei se auta, jos he soittelevat koko ajan. Se on hukkaan heitettyä aikaa puolin ja toisin.
Minunkin tapauksessa työpaikkoja on liian vähän koulutukseen nähden. Kun menin koulutukseen 90-luvun lopulla, viestintäalan töitä ainakin mainostettiin kovasti. Nyt töitä ei ole riittävästi. Mikä auttaisi? Uudelleen koulutus. TE-palveluiden kursseista ei ole hyötä. Ne ovat ilmaista työharjoittelua. Koulun penkille siis 16-vuotiaiden kanssa. Jos on oppisopimuksella, tehdään töitä minimipalkalla eikä opita mitään.
Sitten on työttömät, joilla on joko sairauksia tai elämänhallintaan liittyviä ongelmia, että esim. unirytmi on sekaisin, ei pysty heräämään aamulla aikaisin, ei syödä riittävästi, on alkon kanssa ongelmaa. Mikä avuksi? Elämäntapa remontti -kuntoutus. Heihin ei käytettäisi aikaa liibalaaba-soittoihin ja kursseihin vaan olisi viikon kuntoutusjakso, johon kuuluu lääkäriaika, peruskuntotesti tms.
Sitten on työttömiä, jotka eivät kuntonsa tai ikänsä puolesta kykene eivätkä jaksa tehdä töitä. Jos he jaksaisivat käydä vaikka kahvilassa tekemässä jotain pientä hommaa sosiaalisessa mielessä, se olisi jees. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, mitä on. Mielestäni heidän pitäisi soittaa 3 kk välein. Ei se auta, jos he soittelevat koko ajan. Se on hukkaan heitettyä aikaa puolin ja toisin.
Minunkin tapauksessa työpaikkoja on liian vähän koulutukseen nähden. Kun menin koulutukseen 90-luvun lopulla, viestintäalan töitä ainakin mainostettiin kovasti. Nyt töitä ei ole riittävästi. Mikä auttaisi? Uudelleen koulutus. TE-palveluiden kursseista ei ole hyötä. Ne ovat ilmaista työharjoittelua. Koulun penkille siis 16-vuotiaiden kanssa. Jos on oppisopimuksella, tehdään töitä minimipalkalla eikä opita mitään.
Sitten on työttömät, joilla on joko sairauksia tai elämänhallintaan liittyviä ongelmia, että esim. unirytmi on sekaisin, ei pysty heräämään aamulla aikaisin, ei syödä riittävästi, on alkon kanssa ongelmaa. Mikä avuksi? Elämäntapa remontti -kuntoutus. Heihin ei käytettäisi aikaa liibalaaba-soittoihin ja kursseihin vaan olisi viikon kuntoutusjakso, johon kuuluu lääkäriaika, peruskuntotesti tms.
Sitten on työttömiä, jotka eivät kuntonsa tai ikänsä puolesta kykene eivätkä jaksa tehdä töitä. Jos he jaksaisivat käydä vaikka kahvilassa tekemässä jotain pientä hommaa sosiaalisessa mielessä, se olisi jees.Haista vittu.
Kenenkään unirytmit eivät kuulu julkiselle vallalle. Jos henkilö kokee itse kärsivänsä unirytmistään kannattaa varmaan muuttaa unirytmi. Odotatko että te- täti tulee korjaamaan sun unirytmis?
- Anonyymi
Ei ole puoleen vuoteen kuulunut mitään. Työllistymissuunnitelma ei taida valmistua ennen vanhuuseläkettä.
- Anonyymi
Eivät ne uskalla minulle soittaa. Olen tehnyt niistä niin monta valitusta ja rikosilmoitusta etteivät ne soita minulle.
- Anonyymi
Tämähän näyttää hyvältä! Terveisiä Helsingistä, työttömyys alkoi 1.1.2023 kokoaikaisen työn päättyessä.
Oma asioinnissa lukee:
Yhteydenottopäivä 04.01.2023
Seuraava asiointipäivä 03.07.2023
Asia Asiointipäivää on automaattisesti muutettu ja vastuuvirkailija on saanut viestin työnhakutilanteen tarkistamisesta.
Asioinnin lisätieto
Yhteydenottotapa 99 Muu tallennus
Seuraavan asioinnin tapa 41 TE-toimisto/Kunta ottaa yhteyttä
TE-toimisto 8000 TE-hallinto
Jes. Puoli vuotta ilman yhteydenottoja tiedossa!- Anonyymi
Eli aiotaanko Helsingissä jättää työvoimapalvelumallin mukaiset yhteydenotot joidenkin työnhakijoiden osalta järjestelmällisesti tekemättä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli aiotaanko Helsingissä jättää työvoimapalvelumallin mukaiset yhteydenotot joidenkin työnhakijoiden osalta järjestelmällisesti tekemättä?
Miten edes aika riittäisi?
Edelliset työnhakijat pitää kontaktoida 3 kk välein (toukokuussa -22 tuli uusi laki). Jatkuvasti tulee uusia työnhakijoita, joten eiköhän todennäköisimmin työllistyvien kontaktointia yritetä siirtää myöhemmäksi. Varsinkin jos pidempään työnhakijana olleista saa tulospalkkiot, kun siirtää heitä palveluihin tms. pois työttömien kirjoilta. Uudemmista työnhakijoista ei saa välttämättä mitään tulospalkkiota, jos he työllistyvät omatoimisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka edes kysyy tuollaisen kysymyksen muu kuin totaalisesti tämän systeemin aivopesemä ulkoaohjautuva ihminen?
Kuvion pitää mennä siten, että halutessaan työtön itse ottaa yhteyttä työvälityspalveluihin jos niitä itse kokee tarvitsevansa. Kaikki muut yhteydenotot ovat kotirauhan häirintää.
Jos suomalaiset työnantajat haluavat työvoimaa, he itse hoitavat rekrytointinsa ja pistävät työpaikat auki palkkatietoineen, sekä hyväksyvät työntekijöiksi matalalla kynnyksellä ihmisiä. Työsopimuksiin voi sisällyttää koeajan jonka aikana sopimus voidaan purkaa niin ei tarvitse työnantajan parkua paskojen työntekijöiden palkkaamisen riskejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka edes kysyy tuollaisen kysymyksen muu kuin totaalisesti tämän systeemin aivopesemä ulkoaohjautuva ihminen?
Kuvion pitää mennä siten, että halutessaan työtön itse ottaa yhteyttä työvälityspalveluihin jos niitä itse kokee tarvitsevansa. Kaikki muut yhteydenotot ovat kotirauhan häirintää.
Jos suomalaiset työnantajat haluavat työvoimaa, he itse hoitavat rekrytointinsa ja pistävät työpaikat auki palkkatietoineen, sekä hyväksyvät työntekijöiksi matalalla kynnyksellä ihmisiä. Työsopimuksiin voi sisällyttää koeajan jonka aikana sopimus voidaan purkaa niin ei tarvitse työnantajan parkua paskojen työntekijöiden palkkaamisen riskejä.Sitähän tässä toivotaan. Turha soitella.
- Anonyymi
Melko ripeää kokoaikaisten työpaikkojen määrän lisääntymistä viikossa.
Avoimet työpaikat Helsinki
Löysimme haullesi 6717 työpaikkaa, joista 2025 on julkaistu viimeisen 7 päivän aikana.
Lisäksi osa-aikaiset työpaikat.
Löysimme haullesi 1270 työpaikkaa, joista 428 on julkaistu viimeisen 7 päivän aikana.
Lähes 30% ilmoituksista (kokoaikaiset) tammikuun ekalta viikolta. Tuossa on valinnan varaa hakea työhön, johon ei varmasti pääse.- Anonyymi
Helsingissä oli marraskuun lopussa 34 287 työtöntä työnhakijaa, mikä on 3 514 henkilöä (9 %) vähemmän kuin vuotta aiemmin, mutta edelleen 4 651 henkilöä enemmän kuin ennen koronapandemiaa (v. 2019 marraskuussa). (Uusin tilasto)
Se on noin 5 hakemusta keskimäärin per työpaikkailmoitus kokoaikatöihin. - Anonyymi
Riippuu ilmoittajasta. Muut työpaikkasivustot. Hakutulokset 3 826 kpl, 3398 kpl, 3 373 kpl Kokopäiväinen työpaikkaa sijainnissa Helsinki.
Tulee hiukan anemmän noita työhakemuksia per työpaikkailmoitus, keskimäärin 10. Jos lasketaan vain helsinkiläiset työttömät työnhakijat.
Monet yritykset ovat tainneet lopettaa ilmoittamisen työpaikkasivustoilla. Ilmoittavat vain omilla nettisivuillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu ilmoittajasta. Muut työpaikkasivustot. Hakutulokset 3 826 kpl, 3398 kpl, 3 373 kpl Kokopäiväinen työpaikkaa sijainnissa Helsinki.
Tulee hiukan anemmän noita työhakemuksia per työpaikkailmoitus, keskimäärin 10. Jos lasketaan vain helsinkiläiset työttömät työnhakijat.
Monet yritykset ovat tainneet lopettaa ilmoittamisen työpaikkasivustoilla. Ilmoittavat vain omilla nettisivuillaan.Työpaikkailmoitusten määrä alkoi laskea viime vuoden loppupuolella. Tilastokeskuksen mukaan avoimia työpaikkoja oli vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä 59 000, kun vuotta aiemmin määrä oli 62 400. Tiedot kuvaavat syyskuun ensimmäisen päivän tilannetta.
Avoimia työpaikkoja oli vuoden 2022 toisella neljänneksellä 72 300, kun vuotta aiemmin määrä oli 51 100, kesäkuun ensimmäisen päivän tilanne. Avoimia työpaikkoja oli vuoden 2022 ensimmäisellä neljänneksellä 91 600, kun vuotta aiemmin määrä oli 59 500, maaliskuun ensimmäisen päivän tilanne.
Lama vai työpaikkoja ei enää ilmoiteta? Työnhakupakko alkoi vaikuttaa viime syksynä.
- Anonyymi
sillon soittavat ku pitää päivittää työnhaku suunnitelma, eli noin 3-4kk välein kysyy että mitä kuuluu onko tullu töitä, jatketaanko samalla suunnitelmalla ja thats it.
- Anonyymi
Helsingissä kyllä jättävät kaiken tekemättä. Saa heidän hommia kokoajan hoidella, että se siitä aktivistimallista.
- Anonyymi
3kk välein. Lahti
- Anonyymi
Onneksi tulee kohta lama. Sitten toivottavasti loppuu tämä Aktiivimalli 2. Työttömiä tulee ovista ja ikkunoista.
- Anonyymi
Mä muuten kans ajatellut samaa asiaa, ei tässä nykyisessä mallissa ole mitään järkeä tällä hetkellä, kun Suomen taloustilanne on huonontumassa entisestään ja työntekijöitä vähennetään reilusti joka puolella. On kohtuutonta odottaa, ett kuukausittain pitäis jatkuvasti niitä neljää paikkaa, ett saat edes sen peruspäivärahan, mistäs revit ne paikat, kun työpaikoista vähennetään porukkaa jo muutenkin🙄. Joku järki tuohonkin hommaan pitäis löytyä, muuttuis systeemi inhimillisempään suuntaan, tyhjästä on paha nyhjästä työpaikkaa itselleen, muutenkin ahdistaa jo valmiiksi, en mä nuorempanakaan helpolla töitä löytänyt, niin mites näin paljon vanhempana se homma enää kannattaisi. Jos koronatilannekin taas pahenisi, niin sekin vaikuttaa kaikkeen ja huonontaa työnhakumahdollisuuksia lisää.
- Anonyymi
Älä luulekkaan, vaan sitten pitää hakea 4 kurssia ja työkokeilupaikkaa/kk...
- Anonyymi
On totta. Tuli paha mieli hylkäyksistä. Helpottaisi oloa, kun saisi olla rauhassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791