Voihan sukset

Anonyymi-ap

Olen puolisolleni kymmen vuotta sanonut, etten sairauteni vuoksi voi harrastaa pitkäkestoisia lajeja. Vaan kaikki liikunta tulee olla paikoissa, joissa pääsen tarvittaessa lepäämään. Kevyt luistelu menee, kävely, uinti ja sykkivät hetkellisesti nopea tempoiset lajit käyvät. Kuitenkaan en pysty mitään pitkään kestävää fyysistä kuten hiihto ja sitä olen käyttänyt esimerkkinä 10 vuotta, että en pysty hiihtämään. Nyt tuo pelle meni ja osti mulle sukset. "Katos näitä, nyt sulla on sukset". Teki niin mieli sanoa, että ei ole vaan sulla on ja sittenhän sä voit vaikka suksia niillä vaikka vittuun. En voi ymmärtää, mitä hänen päässään liikkui, kun olen sanonut joka talvi monta kertaa, että en lähde hiihtämään. En halua suksia ja en todellakaan aloita hiihtämistä, en siihen fyysisesti pysty, sairastan lihasheikkoussairautta, jossa pitkäkestoinen fyysinen rasitus on se pahin mahdollinen liikuntamuoto. En ole sanonut mitään, en oikeasti enää tiedä mitä sanoa sinä päivänä, kun kuvittelee, että lähden hänen ja lapsemme mukaansa hiihtämään.

11

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jumankauta, en muuta voi sanoo sulle ap.
      Et pysty sitä ja et pysty tätä... et tietenkään kun et viitsi edes kokeilla.

      Mikä pakko sun on kilometritolkulla hiki päässä hiihtää!
      Kato sellanen hiihtolatu jossa pääset autolle saman tienilman että tarttee rämpiä
      satoja metrejä. Menkää vaikka lähijärven jäälle jos sellanen löytyy autotien päästä.

      Hiihdä sitten vaikka 100 metrii ja palaa takaisin. Jos sekin tuntuu pitkältä matkalta niin 50 metrii, vai 20 metrii. Mauti siitä että sulla on jalat ja niillä pääsee hiihtäen ees ton matkan.
      Kun oot hiihtänyt sano ittelles, että jees minä tein sen! selätin karseen itsesäälissä rypemisen siitä ettet pysty samaan tai parempaan kun vaimo ja lapsi!
      Oo ylpee ittestäs ja onnellinen kun voit nauttii ulkoilusta ja hyvistä keleistä.

      Anna vaimon ja lapsen mennä omaa tahtiaan niiden haluama matka. Tee sinä omaa tahtiasi. Sun vaimolla on hitonmoinen kestäminen sun kanssa jos sä oot koko aika negatiivinen ja tyrmäät heti kaikki sillä että en minä pysty! Et sä voi tietää kun et edes viitsi kokeilla.

      • Anonyymi

        Kuten mainitsin pystyn sykkiviä, nopea tempoisia ja tiedän, etten pysty hiihtoa, koska olen sitä kokeillut ja se vaan on pahin mahdollinen laji. Olen mm. hypännyt benjin, lentokoneesta laskuvarjolla, lasketellut, sukeltanut, crossfittiä ei ole itsesääliä vaan ihan vaan itsetuntemusta.

        Jos menen lajia harrastamaan, niin olen useamman päivän lähes halvaantunut ja toimintakyvytön. Kuitenkaan puoliso, joka on siis mies ei tätä tahdo ymmärtää.

        Ottaa niin paljon päästä etten voi sanoin kuvaillakaan, kun tiedän millainen riita siitä nousee sinä päivänä, kun pitäisi laittaa ne sukset jalkaan. Miksi ihmeessä toinen pitää pakottaa tekemään jotain vastoin tahtoaan ylipäätään?


    • Anonyymi

      Mun mies tekee samaa. Esim toi viime ulkomaanreissulta kesällä parfyymiä vaikka olen ikäni ollut hjuate yliherkkä ja hänelle se ei pitäisi olla mikään uusi tai tiedostamaton asia koska tuon tuosta otan asian esille kun olemme yhdessä kaupassa esim ostaessmme pesuaineita tai jos ostamme jollekkin lahjaksi hajuvesi niin useamman kerrani olen sanonut etten pysty haistelemaan. Kuin myös saanut muutaman kerran rajun kohtauksen jostain tuoksusta niin tämä menee ja ostaa mulle kalliin parfyymin.
      Usein tehnyt tuota samaa, milloin mitäkin.
      Kyllä se tunne sulla hälvenee, usko pois. Nyt tuntuu pahalta, ettei oo kuunnellut eikä välittänyt, painanut mieleen asiaa ymmärrä jne mutta kun aikaa kuluu niin tuo tapahtuma ei enää tympäse.

      • Anonyymi

        Joo näinhän se hälvenee, ahdistaa vaan etukäteen se riita, kun yrittää vasten tahtoani pakottaa minut ladulle. En haluaisi tilanteeseen, että joudun valitsemaan mahdollisen sairauskohtauksen tai, että näytän huonoa mallia lapsellemme. En vaan ymmärrä, miten ajattelematon toinen välillä osaa olla. Tarkoittaa varmasti hyvää, mutta miten ei ole kaikista kielloistani välittänyt tippaakaan ja siitä, että tosiaan ei ole mikään uusi asia elämässämme tämä sairaus. On joutunut vuosien varrella auttamaan niin usein, kun jalat ei pysy alla esim. sairastaessa flunssaa, että luulisi muistavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näinhän se hälvenee, ahdistaa vaan etukäteen se riita, kun yrittää vasten tahtoani pakottaa minut ladulle. En haluaisi tilanteeseen, että joudun valitsemaan mahdollisen sairauskohtauksen tai, että näytän huonoa mallia lapsellemme. En vaan ymmärrä, miten ajattelematon toinen välillä osaa olla. Tarkoittaa varmasti hyvää, mutta miten ei ole kaikista kielloistani välittänyt tippaakaan ja siitä, että tosiaan ei ole mikään uusi asia elämässämme tämä sairaus. On joutunut vuosien varrella auttamaan niin usein, kun jalat ei pysy alla esim. sairastaessa flunssaa, että luulisi muistavan.

        Ei mukaan mies muista, enkä tiijä miten se on mahdollista, ehkä joku aivojen rakenne juttu, mahdollisesti.
        Mutta kyllä se herättää monenlaisia tunteita ja ajatuksia ja ymmärrän että sua ahdistaa.
        Mutta hei, jos sanot asiallisesti, ettet voi valitettavasti hiihtää koska tulet kipeäksi. Mun mielestä kannattaa niellä se pettymys, kiukku, koska silloin se pallo ei tuu sulle. Jos raivoot niin se pahamieli pallo jää sulle. Saat huonon omantunnon kun on paska olo kun toinen ostanut lahjan ja sää vaan hermoat.
        Neuvoisin kylmän rauhallisesti vaan sanomaan, että kiitos kun ostit lahjan mutta niinkuin aikaisemmasta kokemuksesta tiijät, mää en pysty hiihtämään tulematta kipeäksi. Olen pahoillani. Ei mitään muuta. Mies miettii mielessään ja ottaa vastuun. Jos siis hermoot niin sää saat kantaa vastuun kakkak kuvio mutta noin se menee.
        Jos mies taas alkaa rähisemään siittä ettet hiihdä niin malta mielesi ja pidä kylmä pokka. Suosittelen sanomaan rauhallisesti että olen pahoillani ja ikävä tuottaa pettymys mutten kykene hiihtämään tulematta kipeäksi. Jos mies hermoaa kuitenkin niin se on hänen ongelmansa ja hänen keskeneräisyyttään, huonoa käytöstä, ei sinun. Hän saa itse vastata myös hermoamisestaan. Suosittelen ettet lähde tuohon mukaan ettet saa taas palloa itsellesi tai huonoa omaatuntoa.
        Mies saa kantaa vastuun koko ajan itse alusta loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näinhän se hälvenee, ahdistaa vaan etukäteen se riita, kun yrittää vasten tahtoani pakottaa minut ladulle. En haluaisi tilanteeseen, että joudun valitsemaan mahdollisen sairauskohtauksen tai, että näytän huonoa mallia lapsellemme. En vaan ymmärrä, miten ajattelematon toinen välillä osaa olla. Tarkoittaa varmasti hyvää, mutta miten ei ole kaikista kielloistani välittänyt tippaakaan ja siitä, että tosiaan ei ole mikään uusi asia elämässämme tämä sairaus. On joutunut vuosien varrella auttamaan niin usein, kun jalat ei pysy alla esim. sairastaessa flunssaa, että luulisi muistavan.

        Mitä ihmeen huonoa mallia on näyttää lapsille, että terveydestä pitää pitää kiinni ja joskus eivät kaikki liikuntamuodot sitä edistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mukaan mies muista, enkä tiijä miten se on mahdollista, ehkä joku aivojen rakenne juttu, mahdollisesti.
        Mutta kyllä se herättää monenlaisia tunteita ja ajatuksia ja ymmärrän että sua ahdistaa.
        Mutta hei, jos sanot asiallisesti, ettet voi valitettavasti hiihtää koska tulet kipeäksi. Mun mielestä kannattaa niellä se pettymys, kiukku, koska silloin se pallo ei tuu sulle. Jos raivoot niin se pahamieli pallo jää sulle. Saat huonon omantunnon kun on paska olo kun toinen ostanut lahjan ja sää vaan hermoat.
        Neuvoisin kylmän rauhallisesti vaan sanomaan, että kiitos kun ostit lahjan mutta niinkuin aikaisemmasta kokemuksesta tiijät, mää en pysty hiihtämään tulematta kipeäksi. Olen pahoillani. Ei mitään muuta. Mies miettii mielessään ja ottaa vastuun. Jos siis hermoot niin sää saat kantaa vastuun kakkak kuvio mutta noin se menee.
        Jos mies taas alkaa rähisemään siittä ettet hiihdä niin malta mielesi ja pidä kylmä pokka. Suosittelen sanomaan rauhallisesti että olen pahoillani ja ikävä tuottaa pettymys mutten kykene hiihtämään tulematta kipeäksi. Jos mies hermoaa kuitenkin niin se on hänen ongelmansa ja hänen keskeneräisyyttään, huonoa käytöstä, ei sinun. Hän saa itse vastata myös hermoamisestaan. Suosittelen ettet lähde tuohon mukaan ettet saa taas palloa itsellesi tai huonoa omaatuntoa.
        Mies saa kantaa vastuun koko ajan itse alusta loppuun asti.

        Kiitos, hyviä pointteja. Pidin kiukun itselläni ja purin sen tosiaan tänne. Alku kiukku, kun laantui niin keksin ehdottaa, että hommaan hänelle sukelluskurssin. Sitten lähdetään sukeltamaan yhdessä. Hän siis pelkää veden alle joutumista. Kysyin, että jos lähdetään hiihtämään niin, miten hän ajatteli kantaa minut ladulta pois, kun on sukset ja muksu mukana. Kysyin myös miksi yrittää pakottaa minut hiihtämään, vaikka se laji ei minulle sovi. Siihen loppui, ei enää yritä pakottaa minua hiihtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen huonoa mallia on näyttää lapsille, että terveydestä pitää pitää kiinni ja joskus eivät kaikki liikuntamuodot sitä edistä

        Hahahahahhaa, juu pointtihan olikin tuo, just joo. Ihan hassua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, hyviä pointteja. Pidin kiukun itselläni ja purin sen tosiaan tänne. Alku kiukku, kun laantui niin keksin ehdottaa, että hommaan hänelle sukelluskurssin. Sitten lähdetään sukeltamaan yhdessä. Hän siis pelkää veden alle joutumista. Kysyin, että jos lähdetään hiihtämään niin, miten hän ajatteli kantaa minut ladulta pois, kun on sukset ja muksu mukana. Kysyin myös miksi yrittää pakottaa minut hiihtämään, vaikka se laji ei minulle sovi. Siihen loppui, ei enää yritä pakottaa minua hiihtämään.

        👍👍🇫🇮


    • Anonyymi

      Harmi, ettei hiihtäminen suju. Eikä tunnu sujuvan trollaaminenkaan, vaikka uutta sisältöä yrität keksiä. Tyyli kun ei kehity.

      • Anonyymi

        Jokainen tyylillään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe