Haluan isäksi mutta...

Olen 24-vuotias mies joka on aina unelmoinut olevansa isä ja se on unelmani. Olen 3 vuotta viettänyt parisuhteessa kumppanini kanssa ja nyt tajunnut että kyseinen kumppanini ei halua lapsia ikinä, suhteen alussa kysyin varovasti lapsista ja vastaus oli silloin, että ei tiedä vielä. Nyt kun totuus on iskenyt vasten kasvojani niin nyt olen hukassa, rakastan kumppaniani edelleen palavasti niinkuin ekan kerran kun hänet tapasin, mutta pystynkö tekemään päätöksen rakkauden ja isyyden välillä? Tottakai rakastua voi uudestaan ja löytää uuden kumppanin joka haluaa lapsia yhtä paljon kuin minä, mutta tämän suhteen päättäminen ja tunteiden tukahduttaminen väkisin tuntuu maanpäälliseltä helvetiltä. Valitettava tosi asia on myös se että en osaa nauttia elämästä ilman vanhemmuutta ja en näe sisältöä elämässä ilman sitä. Haluan isäksi ja haluan nähdä kuinka omat vanhempani pitävät lastani sylissään ja tehdä heistä isovanhempia, mutta päätös on vaikea ja vaatii muutaman kuukauden ajattelua, kaipaisin täältä vertaistukea ja mielipiteitä.

17

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on todella paskamainen tilanne. Siihen joutuu uskomattoman moni jossain kohtaa. Sinällään tuo tilanne on ihan yhtä paskamainen molemmille osapuolille, jos toista rakastaa. Ei se helppoa ole sillekään, joka ei lasta halua, Jälkiviisaus on turhaa, mutta silti on pakko todeta, että tuo lapsiasia on sellainen, jota ei kannata jättää toisen sanoman "en tiedä" tai "ehkä" varaan, jos itse tietää ehdottomasti lapsia haluavansa tai vastaavasti tietää itse, että ei halua.

      Ikävä kyllä tuohon sun tilanteeseen ei ole mitään muuta ratkaisua kuin ero. Jos toinen on sanonut selväsanaisesti, että ei halua, niin sen muuttumista ei kannata jäädä toivomaan. Odottamalla tuhlaa vain omaa elämäänsä.

      • Anonyymi

        Jos alle 24 vuotias nainen sanoo ,ettei halua lapsia, just nyt ,tai ei koskaan ,ei aina pidä paikkaansa , mieli voi muuttua kolmissakymmenissä, minä sanoi tuon ikäisenä samalla lailla, mutta, kun olin täyttänyt 30 halusinkin lapsen ja vielä tein toisenkin 38 vuotiaana.
        Nyt lapset jo melkeen aikuisia ja vallan ihania poikia.
        Minun silloinen mieheni ei ottanut minusta eroa sen takia, etten sillon halunnut lapsia, erosimme vasta viime vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos alle 24 vuotias nainen sanoo ,ettei halua lapsia, just nyt ,tai ei koskaan ,ei aina pidä paikkaansa , mieli voi muuttua kolmissakymmenissä, minä sanoi tuon ikäisenä samalla lailla, mutta, kun olin täyttänyt 30 halusinkin lapsen ja vielä tein toisenkin 38 vuotiaana.
        Nyt lapset jo melkeen aikuisia ja vallan ihania poikia.
        Minun silloinen mieheni ei ottanut minusta eroa sen takia, etten sillon halunnut lapsia, erosimme vasta viime vuonna.

        Varsinainen neronleimaus. Mikä tässä maailmassa muka pitää aina paikkansa? Aivan, ei yhtään mikään. Se kuitenkin on ihan omaa typeryyttä, jos lähtee omaa elämäänsä tuhlaamaan sen pohjalta, ettei usko toisen tarkoittavan mitä sanoo. Se on paitsi tyhmyyttä, niin osoittaa myös sen, että pitää toista epäluotettavana tuuliviisinä, eikä usko tämän kykenevät tietämään mitä itse tahtoo. Mikäs siinä tietenkin, jos halua olla tuollaisen yksilön kanssa parisuhteessa. Voiko tuollaisen sanoma luottaa mihinkään muuhunkaan? Sehän voi huomenna muuttaa mielensä oikeastaan minkä tahansa muunkin asina osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen neronleimaus. Mikä tässä maailmassa muka pitää aina paikkansa? Aivan, ei yhtään mikään. Se kuitenkin on ihan omaa typeryyttä, jos lähtee omaa elämäänsä tuhlaamaan sen pohjalta, ettei usko toisen tarkoittavan mitä sanoo. Se on paitsi tyhmyyttä, niin osoittaa myös sen, että pitää toista epäluotettavana tuuliviisinä, eikä usko tämän kykenevät tietämään mitä itse tahtoo. Mikäs siinä tietenkin, jos halua olla tuollaisen yksilön kanssa parisuhteessa. Voiko tuollaisen sanoma luottaa mihinkään muuhunkaan? Sehän voi huomenna muuttaa mielensä oikeastaan minkä tahansa muunkin asina osalta.

        Kyllä ihmiset saa muuttaa mieltänsä ja ihmiset myös muuttuvat ajan myötä ja aikuistuvat , ja senkin takia mieli muuttuu, ei kukaan pysy samanlaisena 20 vuotiaasta 70 vuotiaaseen , ihminen kehittyy .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmiset saa muuttaa mieltänsä ja ihmiset myös muuttuvat ajan myötä ja aikuistuvat , ja senkin takia mieli muuttuu, ei kukaan pysy samanlaisena 20 vuotiaasta 70 vuotiaaseen , ihminen kehittyy .

        Ei kaikki kehity, toiset pysyvät teineinä koko ikänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmiset saa muuttaa mieltänsä ja ihmiset myös muuttuvat ajan myötä ja aikuistuvat , ja senkin takia mieli muuttuu, ei kukaan pysy samanlaisena 20 vuotiaasta 70 vuotiaaseen , ihminen kehittyy .

        Ei kukaan ole kieltänyt ketään mieltään muuttamasta. Tuo nyt on täysin epäolennaista asian kannalta. On typerää olettaa toisen muuttavan mieltään, jos tämä asiansa selkeästi ilmaisee. Eikannata sitten viisikymppisenä valittaa, kun nainen, joka sanoin ettei lasia halua, ei niitä koskaan halunnutkaan Hän on sen selvästi sanonut ja siihen on syytä uskoa.

        Tietysti, jos ei niillä lapsilla niin suurta väliä itsellekään ole, niin voi jäädä odottelemaan ja jos ei sitten lapsia tule niin ei tule. Oleellista on siis se, kuinka aidosti ja tosissaan ITSE niitä lapsia haluaa. Jos on asiasta varma ja ehdottomasti haluaa, niin kannattaa erota. Mitään takuita siitä, että toinen koskaan mieltään muuttaisi, ei ole.


    • Anonyymi

      Tosi kinkkinen tilanne.
      Kuitenkin, olette kumpikin nuoria, elämäntilenne saattaa muutamassa vuodessa muuttua. Kumppanisi mieli voi muuttua, ehkä ette enää olekkaan yhdessä, tienne saattavat erota syystä tai toisesta.

      Teillä on helposti aikaa yhdessäoloon vielä vuosi, pari. Ellei sittenkään kumppanisi halua lapsia, voitte aivan rauhassa erota ja kumpikin hakea puolison joka vastaa odotuksianne.

      Teissä kummassakaan ei ole mitään pahaa, riidassa ei tarvitse erota. Te vain haluatte tulevaisuudelta eri asioita: toinen lapsia ja toinen lapsettomuutta.

    • Sanoisin, että älä kiirehdi. Vanhemmuus ei ole kiirehtimisen paikka, vaikka tiedätkin haluavasi isäksi. Anna kumppanillesi aikaa ajatella. Olette varsin nuoria ja silloin elämässä on paljon muutakin mielenkiintoista koettavaa kuin vanhemmuus.

    • Anonyymi

      Yks ikävä luonteinen jätkä, hommas naisen, kun isänsä oli sanonut, ett ei saa penniikään perinnöksi, jos ei ole akkaa ja kakaroita.

      Jätkä siis hommas naisen ja tekivät lapsia, ja tuo ikävä jätkä hakkas sen akan monet monituiset kerrat ja välleen kunnolla. akka ei uskaltanut tehdä ilmoitusta kun oli ne lapset, eikä akalla ollut omaisa joiden luokse paeta turvaan. viimmein akka juoks yön selkään ja liftas rekan kyytiin päästäkseen tilanteesta ja mahdollisimman kauaksi. hän tiesi jos palaisia mies tappais hänet. tää jannu on ihmee hyvis väleis niin sosiaali kuin poliisi viranoamistenkin suhteen.

      Enpä tiedä onko asiaan vaikutusta mutta isänsä oli smp, poliitikkokin. ym.

    • Anonyymi

      Tietäähän sen jo suhdetta aloittaessaan, ettei yhteisten lasten saamisesta ole koskaan mitään takeita. Vaikka molemmat haluaisivat lapsia, niitä ei ehkä silti saada. Ja sekin on mahdollista, että olet itse kyvytön ylipäätään saamaan lasta. Jos näitä elämän tosiasioita ei ole ottanut huomioon, se on oma virhe.

    • Anonyymi

      Mies voi tulla isäksi vaikka kuinka vanhana. Ehkä vaihdat 50-vuotiaana nuorempaan ja sitten saat sen kaipaamasi lapsen.

    • Anonyymi

      Saa isyydestä tietysti unelmoida, mutta olisiko se isänä oleminen sitten oikeasti samanlaista kuin unelmissa?

    • Anonyymi

      Jos jätät tyttöystäväsi ja löydät uuden, saattaa olla ettei myöskään se uusi nainen halua lasta.

      • Anonyymi

        Tai voi olla, että se jätetty tyttöystävä myöhemmin saa lapsen jonkun muun kanssa...


    • Anonyymi

      No jos minä haluaisin lapsen oman kumppanini kanssa, niin en haluaisi lasta kenenkään toisen kanssa vaan nimenomaan oman kumppanini kanssa. Ei se nyt mitenkään ole sama asia.

      • Anonyymi

        AIVAN!


    • Anonyymi

      Itse olen nainen ja moni mies on jättänyt minut sen takia koska eivät halua lapsia ollenkaan. Yleensä tilanne on niin päin, ettei mies halua lapsia. Vaikka minua satutti kun jätettiin, niin se oli hyvä ratkaisu koska toiveet tulevaisuuden suhteen olivat niin erilaiset. Lapsia haluavia naisia on tosi paljon, kyllä sulla on hyvät mahdollisuudet päästä isäksi naisen kanssa. Itse mietin nyt lapsen hankkimista yksin, koska lasta haluavaa miestä ei tahdo millään löytyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe