Täälläkin kuulee usein väitettä, että naiset tykkäisivät eritoten pitkistä ja tummista miehistä. Mä jäin tossa miettimään, että tunnenko itse yhtään naista, joka tukkäisi erityisesti pitkistä ja tummista miehistä ja ei nyt tule oikein yhtään mieleen.
No sitten tietysti jäin pohtimaan, että missä se pitkän raja menee ja mitä sillä tummalla nyt sitten oikeasti tarkotetaan. Mä itse tykkään lyhyistä miehistä, joten mun nyt ei itse kannata pitkiin miehiin edes kantaa ottaa. Vaan koen kyllä hieman tummemmalla naamakarvoituksella varustetun ihmisen hieman viehättävämmäksi, sekä miehen, että naisen. Tämä siksi, että mun silmiini ne hieman tummemmat naamakarvat khystävät karvoja paremmin ja tekevät ilmeikkäämmäksi ja helpottavat ilmeiden lukemista jne. Vaan tohon "tummuuteen" riittää mulle joku tuhkablondi tai maantienruskee. Ei siihen mustia karvoja tarvita. Toisaalta muutoinkin itse pidän ns. ristiverisistä, eli siniset silmät miehellä vetoavat minuun. Ruskeista silmistä en oikein pidä.
Vaan siis kysymys kuuluu, kuinka moni nainen täällä oikeasti pitää pitkistä ja tummista miehistä ja mitä se "pitkä" ja "tumma" teille tarkottaa?
Pitkä ja tumma mies?
15
551
Vastaukset
Miesoletettuna sivusta.
Yleensä pitkäksi määritellään kun miehellä pituus on vähintään 185cm.- Anonyymi
Ok. Yhdelläkään lähipiirini naisella ei sitten ole koskaan ollut pitkää miestä. Omakin isäni oli vain 183 senttinen.
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Yhdelläkään lähipiirini naisella ei sitten ole koskaan ollut pitkää miestä. Omakin isäni oli vain 183 senttinen.
Luullakseni sen "yleisen" rajakäsityksen voisi pudottaa 180 senttiin, kun muistelen että suomimiehen (Suomen kansalainen, ei välttämättä syntyperäinen siis) keskipituus on pudonnut hitaasti ja varmasti jo parikymmentä vuotta.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Luullakseni sen "yleisen" rajakäsityksen voisi pudottaa 180 senttiin, kun muistelen että suomimiehen (Suomen kansalainen, ei välttämättä syntyperäinen siis) keskipituus on pudonnut hitaasti ja varmasti jo parikymmentä vuotta.
No sitten tosiaan löytyy juuri ja juuri kourallinen niitä pitkiä miehiä lähipiirin naisilta.
Miksi muuten toi tilasto väittää, että suomalaisten keskipituus kasvaa jos se kerta lyhenee? Myös miesten siis. Anonyymi kirjoitti:
No sitten tosiaan löytyy juuri ja juuri kourallinen niitä pitkiä miehiä lähipiirin naisilta.
Miksi muuten toi tilasto väittää, että suomalaisten keskipituus kasvaa jos se kerta lyhenee? Myös miesten siis.Hmm, muistan kyllä lukeneeni, että suomalaiset lyhenisi, ainakin miehet. No ehkä katsoin vain peiliin, kun ikääntyessä yleensä lyhenee 🤣
Globaalisti tietääkseni keskipituus on kasvanut jo pitkään, joten lienee syytä olettaa, ettei suomimies sitten ole siitä poikkeus.- Anonyymi
Hmm, muistan kyllä lukeneeni, että suomalaiset lyhenisi, ainakin miehet. No ehkä katsoin vain peiliin, kun ikääntyessä yleensä lyhenee 🤣
Globaalisti tietääkseni keskipituus on kasvanut jo pitkään, joten lienee syytä olettaa, ettei suomimies sitten ole siitä poikkeus.No vilkasin tossa tilastoa ja sen mukaan suomalaisten miesten keskipituus olis 181 senttiä ja se olis ollut 30 vuotta sitten 176 senttiä. Noissa oli vaikea löytää sellasta yksiselitteistä tilatoa, kun siihen keskipituuteen vaikuttaa todella paljon se mitkä ikäryhmät on laskettu mukaan. Nuorten miesten keskipituus näyttää melko yksiselitteisesti kasvaneen. Yhden Ylen jutun löysin, jossa sanottiin, että suomalaisten keskipituus kasvaa hitaammin kuin muualla ja että suomalaisten keskipituus kasvoi aikaisemmin nopeemmin.
Meni vähän aihene sivuun, mutta oli pakko vähän tutkia, kun tosiaan olin siinä käsityksessä, että keskipituus Suomessakin kasvaa. Anonyymi kirjoitti:
No vilkasin tossa tilastoa ja sen mukaan suomalaisten miesten keskipituus olis 181 senttiä ja se olis ollut 30 vuotta sitten 176 senttiä. Noissa oli vaikea löytää sellasta yksiselitteistä tilatoa, kun siihen keskipituuteen vaikuttaa todella paljon se mitkä ikäryhmät on laskettu mukaan. Nuorten miesten keskipituus näyttää melko yksiselitteisesti kasvaneen. Yhden Ylen jutun löysin, jossa sanottiin, että suomalaisten keskipituus kasvaa hitaammin kuin muualla ja että suomalaisten keskipituus kasvoi aikaisemmin nopeemmin.
Meni vähän aihene sivuun, mutta oli pakko vähän tutkia, kun tosiaan olin siinä käsityksessä, että keskipituus Suomessakin kasvaa.Liekö kuulepa niin, että pääkoppani muisti aiheesta lukeneensa ehkä juuri tuon keskipituuden kasvun hidastumisen ja sitten se mitä muististani löysin nyt, oli etäinen muistikuva joka oli vääristynyt?
Saa se välillä sivuraiteelle mennäkin ja tulipahan asia tutkittua sekä selvitettyä :)
Ja tuon perusteella pitkäksi ei tosiaan voi edelleenkään sanoa alla 185cm pituisia, siis.- Anonyymi
Liekö kuulepa niin, että pääkoppani muisti aiheesta lukeneensa ehkä juuri tuon keskipituuden kasvun hidastumisen ja sitten se mitä muististani löysin nyt, oli etäinen muistikuva joka oli vääristynyt?
Saa se välillä sivuraiteelle mennäkin ja tulipahan asia tutkittua sekä selvitettyä :)
Ja tuon perusteella pitkäksi ei tosiaan voi edelleenkään sanoa alla 185cm pituisia, siis.Voihan se olla noin. Itselleni ainakin käy välillä just niin, että joku muistikuva on sinne päin, mutta ei ihan just.
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se olla noin. Itselleni ainakin käy välillä just niin, että joku muistikuva on sinne päin, mutta ei ihan just.
Kyllä, itselleni tuota sattuu siinä mielessä aika paljon, että olen monikiinnostunut ja luen paljon juttuja netistä, niin eipä sitä näillä järjenlahjoilla voi kaikkea muistaa eikä sitäkään vähää välttämättä oikein :)
- Anonyymi
Minä miellän pitkäksi mieheksi vasta todella pitkän miehen eli 185cm ylöspäin. Tämä johtuu siitä, että itse olen pitkä ja lähelläni on aina ollut pitkiä miehiä, joten mies ei vain tunnu pitkältä minulle, jollei ole reilusti pitkä.
Miehen ei kuitenkaan tarvitse olla pitkä kelvatakseen minulle. Ainoastaan sillä on väliä, ettei mies koe minun pituuttani ongelmaksi. Miehen ei myöskään tarvitse olla tumma. Sen myönnän, että tietynlainen tummuus miehen piirteissä kyllä viehättää, tummat kulmat jne mutta ei silläkään nyt oikeasti mitään merkitystä ole. Eli minä en ainakaan kuulu niihin naisiin, jotka listaavat miehen kriteereiksi pituuden ja tummuuden.- Anonyymi
Joo, toikin on ihan totta, että monelle miehelle se naisen pituuskin voi olla ongelma. Itsekin olen tohon törmännyt, vaikka mä en edes ole pitkä.
- Anonyymi
Itse pitkä hoikka Mies siniset silmät eipä ole paljon Naisista tunkua ollut.
- Anonyymi
Miksi niistä naisista pitäisi olla tunkua? Itse kokisin vähän ongelmalliseksi, jos mies kaipailisi jotain naistulvaa.
- Anonyymi
toimintasuunnitelma olii nyt että Suojelupliisi tukii k3skusr4ikospolii8son toimnitoja...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611165
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html472545- 372236
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131761Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421654Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351246Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61046Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo100986