Eikä tarvitse edes poistua Suomesta!
https://yle.fi/a/74-20012192
Se mitä mulle tosta tulee mieleen, niin pitäisköhän hiipiä pankkiin pummimaan hiukan ylimääräistä lainaa sijoitusasuntoihin...
Haluasitko asua Floridassa, ilman hirmumyrskyjä? Nyt se on mahdollista!
248
809
Vastaukset
No juu.. en. Lahteen? Ei kiitti. Pikkukaupungit on idyllisiä. Sopii mulle paremmin.
Lahti on pikkukaupunki. Vaikka onhan niitä vähän pienempiäkin. Ja no Lahteen, ihan ylipäänsä... No thanks.
randombypasser kirjoitti:
Lahti on pikkukaupunki. Vaikka onhan niitä vähän pienempiäkin. Ja no Lahteen, ihan ylipäänsä... No thanks.
No Lahti on City verrattuna tähän mitä nyt.
Ei tulisi mieleenikään muuttaa pois pääkaupunkiseudulta. Mä asun ihan landella puolen tunnin päässä stadista. Se sopii mulle. Maitojunalla kestää tosin 50 minaa, mutta se ny menee vielä.Pikku-pirpana kirjoitti:
No Lahti on City verrattuna tähän mitä nyt.
Ei tulisi mieleenikään muuttaa pois pääkaupunkiseudulta. Mä asun ihan landella puolen tunnin päässä stadista. Se sopii mulle. Maitojunalla kestää tosin 50 minaa, mutta se ny menee vielä.Niin, olet oikeassa... Asustelet kyllä hyvällä sijainnilla, ei tosiaan kannata lähteä.
Niin, olet oikeassa... Asustelet kyllä hyvällä sijainnilla, ei tosiaan kannata lähteä.
Joo, sen suhteen olen onnekas. Oma pikku pesä. Ei ole lukaali, mutta sijainti on erinomainen. Varsinkin kun ei omista ajokorttia ja kaikki liikkuminen tapahtuu lähestulkoon julkisilla. Aamuisin peräti 17 metriä matkaa dösikselle .. ja kotiopäin ehkä sellainen 50 m. Se merkkaa myös paljon.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Joo, sen suhteen olen onnekas. Oma pikku pesä. Ei ole lukaali, mutta sijainti on erinomainen. Varsinkin kun ei omista ajokorttia ja kaikki liikkuminen tapahtuu lähestulkoon julkisilla. Aamuisin peräti 17 metriä matkaa dösikselle .. ja kotiopäin ehkä sellainen 50 m. Se merkkaa myös paljon.
Kyllä vain, siskoseni. En ole kulmakuntaan (vielä) tutustunut, mutta vaikuttaa todellakin napakympiltä monessakin mielessä.
Kyllä vain, siskoseni. En ole kulmakuntaan (vielä) tutustunut, mutta vaikuttaa todellakin napakympiltä monessakin mielessä.
No kevät kun saa, tulet kylään ja istutaan tuossa pihalla ja turistaan. Jos on huoli mirreistä, niin otat mukaan.
Si voidaan käydä ulkoiluttamassa misujasi tuossa läheisessä puistossa.
Kuten tiedät.. tai toivottavasti tiedät.. olet milloin vain tervetullut. Tiedät missä asun.Pikku-pirpana kirjoitti:
No kevät kun saa, tulet kylään ja istutaan tuossa pihalla ja turistaan. Jos on huoli mirreistä, niin otat mukaan.
Si voidaan käydä ulkoiluttamassa misujasi tuossa läheisessä puistossa.
Kuten tiedät.. tai toivottavasti tiedät.. olet milloin vain tervetullut. Tiedät missä asun.No jos kaipaat pientä pintaremonttia, niin tottakai otan kissat mukaan :)
Tai no Eemeli nyt lähinnä ihmettelee, mutta tuo mummeli... Et voisi uskoakaan minne kissa kiipeää kun se oikein haluaa :D
Mutta katottaan keväällä.
Tiijän siskoseni, tiijän. Ja harkinnassahan oli muutenkin se kierros paikallisissa tanssijuottoloissa ;)randombypasser kirjoitti:
No jos kaipaat pientä pintaremonttia, niin tottakai otan kissat mukaan :)
Tai no Eemeli nyt lähinnä ihmettelee, mutta tuo mummeli... Et voisi uskoakaan minne kissa kiipeää kun se oikein haluaa :D
Mutta katottaan keväällä.
Tiijän siskoseni, tiijän. Ja harkinnassahan oli muutenkin se kierros paikallisissa tanssijuottoloissa ;)Juu.. ihan kuule sun oman mukaan. Mä olen täällä. En ajatellut kadota mihinkään. Olen yhtä inhottava kuin takiainen huugon turkissa. Et saa karistettua minua pois.
Sit ku repäiset niin sit se sitkeinkin takiainen irtoaa. Sellainen ajattelin olla.Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. ihan kuule sun oman mukaan. Mä olen täällä. En ajatellut kadota mihinkään. Olen yhtä inhottava kuin takiainen huugon turkissa. Et saa karistettua minua pois.
Sit ku repäiset niin sit se sitkeinkin takiainen irtoaa. Sellainen ajattelin olla.Tuosta esimakua miltä se voisi näyttä, kun kissat tulee sinun luokse. Tai minä, kun kissat katselevat touhuani hölmistyneenä kanssasi vierestä.
https://www.youtube.com/watch?v=8qeQJ3JHwnM
Ei tartte karistella, kukaan ei ole menossa minnenkään :)randombypasser kirjoitti:
Tuosta esimakua miltä se voisi näyttä, kun kissat tulee sinun luokse. Tai minä, kun kissat katselevat touhuani hölmistyneenä kanssasi vierestä.
https://www.youtube.com/watch?v=8qeQJ3JHwnM
Ei tartte karistella, kukaan ei ole menossa minnenkään :)No tuosta klipistä puuttui vain se seikka, että kissat nuolevat itseään..
Nooh..
Kiitos seurastasi.. oli mieltä ylentävää hööbäillä kanssasi. Poistun iltapuuhiin ja tuutumaan.
Alakuloisuus joka seuranani on ollut, lähtee parhaiten hyvillä yöunilla. Joten hyvää yötä.Pikku-pirpana kirjoitti:
No tuosta klipistä puuttui vain se seikka, että kissat nuolevat itseään..
Nooh..
Kiitos seurastasi.. oli mieltä ylentävää hööbäillä kanssasi. Poistun iltapuuhiin ja tuutumaan.
Alakuloisuus joka seuranani on ollut, lähtee parhaiten hyvillä yöunilla. Joten hyvää yötä.Hyvää yötä sisko!
Kkrrähhää krääh ja spot! 🤣😂
No no, sinne vaan! Nyt on vielä kämpät halpoja, mutta ei enää sit kun kaikki mummelit on vallanneet Suomen Floridan 😁
No no, sinne vaan! Nyt on vielä kämpät halpoja, mutta ei enää sit kun kaikki mummelit on vallanneet Suomen Floridan 😁
Johan mä olen. 🤣
En kylläkään meinaa mummona asua Lahdessa. Ellei lapset tyrkkää mua johkun laitokseen. Jos itse saan päättää, niin muutan takas johkun pienempään "kirkonkylään", missä olen aiemmin asunutkin. Vähän hulinaa, hyvä. 👍G-LoveR kirjoitti:
Johan mä olen. 🤣
En kylläkään meinaa mummona asua Lahdessa. Ellei lapset tyrkkää mua johkun laitokseen. Jos itse saan päättää, niin muutan takas johkun pienempään "kirkonkylään", missä olen aiemmin asunutkin. Vähän hulinaa, hyvä. 👍Tai ehkä mä muutan Espanjaan, sitten kun eläköidyn. Sairaseläkkeelle varmaan vielä joudun ennen vanhuuseläkettä, ei nämä raajat ja ranka kestä liki 70 asti työelämää.
Tai jos muutankin mieheni kanssa länsirannikolle. Sielläkin voisin viihtyä. Meren lähellä. ❤️G-LoveR kirjoitti:
Johan mä olen. 🤣
En kylläkään meinaa mummona asua Lahdessa. Ellei lapset tyrkkää mua johkun laitokseen. Jos itse saan päättää, niin muutan takas johkun pienempään "kirkonkylään", missä olen aiemmin asunutkin. Vähän hulinaa, hyvä. 👍No ainakin aika lähellä Floridaa, mut ei se ole sama.
Saa kai sitä mukeloille sanoa, että pitäkää tunkkinne ja kaupunkinne, minä lähden Takahikiälle mummonmökkiin 😁G-LoveR kirjoitti:
Tai ehkä mä muutan Espanjaan, sitten kun eläköidyn. Sairaseläkkeelle varmaan vielä joudun ennen vanhuuseläkettä, ei nämä raajat ja ranka kestä liki 70 asti työelämää.
Tai jos muutankin mieheni kanssa länsirannikolle. Sielläkin voisin viihtyä. Meren lähellä. ❤️Länsirannikkohan se on Suomen oma aurinkorannikko, niin ei tartte Epsaniaan asti lähteä, kun ei siellä nykyään enää ole edes niin edullista. Toki siellä on lämpimämpää ja aurinkoisempaa yhä edelleen.
Länsirannikkohan se on Suomen oma aurinkorannikko, niin ei tartte Epsaniaan asti lähteä, kun ei siellä nykyään enää ole edes niin edullista. Toki siellä on lämpimämpää ja aurinkoisempaa yhä edelleen.
Voisin lähteä johkun Espajan saarista asumaan. Tai Kreikkaankin. Tiedä sitten miten maltan lasteni lähettyviltä lähteä. Varmaan vaikeeta on.
No ainakin aika lähellä Floridaa, mut ei se ole sama.
Saa kai sitä mukeloille sanoa, että pitäkää tunkkinne ja kaupunkinne, minä lähden Takahikiälle mummonmökkiin 😁Heh, sitä ei tiiä mihin nuo muksut lähtee kun aikuisia ovat. Kamalaa, iskee jo eroahdistus. Ei passaa miettiä. 😕
G-LoveR kirjoitti:
Voisin lähteä johkun Espajan saarista asumaan. Tai Kreikkaankin. Tiedä sitten miten maltan lasteni lähettyviltä lähteä. Varmaan vaikeeta on.
Kuulostaa hyvältä. Itte joskus mietin, leikilläni ainakin vielä silloin, että joku Malta voisi olla ihan kiva. Eikä muksuista erossa oleminen ehkä niin rassaa, jos nuo ovat ns. suoritusiässä mutta eivät vielä tee seuraava sukupolvea. Sitten voi olla todella vaikea ajatus lähteä jos on lapsenlapsia jo mummille paapottavaksi 😊
G-LoveR kirjoitti:
Heh, sitä ei tiiä mihin nuo muksut lähtee kun aikuisia ovat. Kamalaa, iskee jo eroahdistus. Ei passaa miettiä. 😕
Elä huoli, lapset miettii aikanaan nuo asiat sinun puolesta ja lähtevät kun lähtevät, jos lähtevät, kuka minnekin. Siihen on vielä pitkä aika, turha miettiä.
Elä huoli, lapset miettii aikanaan nuo asiat sinun puolesta ja lähtevät kun lähtevät, jos lähtevät, kuka minnekin. Siihen on vielä pitkä aika, turha miettiä.
Juu, en mieti mutta tiedän olevani niitä äitejä, jotka aina kaipaa poikasiaan siipiensä huomaan. Joka on aina valmiina ottamaan heidät avosylin vastaan oli mikä oli.
Kuulostaa hyvältä. Itte joskus mietin, leikilläni ainakin vielä silloin, että joku Malta voisi olla ihan kiva. Eikä muksuista erossa oleminen ehkä niin rassaa, jos nuo ovat ns. suoritusiässä mutta eivät vielä tee seuraava sukupolvea. Sitten voi olla todella vaikea ajatus lähteä jos on lapsenlapsia jo mummille paapottavaksi 😊
Niin, saa nyt nähdä. Olisi kiva osata elää vähän itselleenkin. Vielä kun elää. Mutta ehkäpä asiat järjestyy. 😄
G-LoveR kirjoitti:
Niin, saa nyt nähdä. Olisi kiva osata elää vähän itselleenkin. Vielä kun elää. Mutta ehkäpä asiat järjestyy. 😄
Asiat järjestyy aina, ei tietty välttämättä parhain päin, mutta järjestyy 😁
G-LoveR kirjoitti:
Juu, en mieti mutta tiedän olevani niitä äitejä, jotka aina kaipaa poikasiaan siipiensä huomaan. Joka on aina valmiina ottamaan heidät avosylin vastaan oli mikä oli.
Niin, kaipa sitä aika monikin äiti kaipaa poikasiaan, luulisin ainakin.
Asiat järjestyy aina, ei tietty välttämättä parhain päin, mutta järjestyy 😁
Silloin kun olis sepsiksen kourissa sairaalassa 2012, päätin että otan uuden suunnan elämässäni, jos jään henkiin. Että menen paikkoihin mihin halua, teen asioita mistä nautin ja vielä en ole ihan oppinut toteuttamaan näitä sujuvasti. Joten pitää ainakin pyrkiä elämään niin, että on olo että on elänytkin.
Sairaudet on rajoittaneet niin valtavasti tekemästä mitä on mielinyt, että kun on tilaisuus täytyy tarttua siihen. Yrittää muistaa elää...G-LoveR kirjoitti:
Silloin kun olis sepsiksen kourissa sairaalassa 2012, päätin että otan uuden suunnan elämässäni, jos jään henkiin. Että menen paikkoihin mihin halua, teen asioita mistä nautin ja vielä en ole ihan oppinut toteuttamaan näitä sujuvasti. Joten pitää ainakin pyrkiä elämään niin, että on olo että on elänytkin.
Sairaudet on rajoittaneet niin valtavasti tekemästä mitä on mielinyt, että kun on tilaisuus täytyy tarttua siihen. Yrittää muistaa elää...Ja työkin, alan tekemään lyhyempää työaikaa säästäen itseäni. Eihän mun tartte olla kuten muut, kuten ne jotka pystyy venymään terveenä ties mihin. Yritän kasvaa tähänkin ajatukseen, että riittää kun minä koen voivani hyvin sillä määrällä mitä teen.
Yhtä hyvin tuo ulkomailla asuminen pitää ottaa niin, että jos se tekee hyvän olon, niin tee se äläkä vain haaveile. 😛G-LoveR kirjoitti:
Sairaudet on rajoittaneet niin valtavasti tekemästä mitä on mielinyt, että kun on tilaisuus täytyy tarttua siihen. Yrittää muistaa elää...Lapsiperhe-elämäkin asettaa aika isoja haasteita toteuttaa unelmiaan tai mielitekojaan, ei voi noin vain päättää lähteä katsomaan miltä näyttää Azoreilla tai Pöytyällä jne.
Ja paljon kiinni siitäkin, osaako jossain määrin muokata unelmiansa niin, että voisi koettaa muokata osan siitä elämästä mitä nyt elää olemaan osan unelmistaan.G-LoveR kirjoitti:
Ja työkin, alan tekemään lyhyempää työaikaa säästäen itseäni. Eihän mun tartte olla kuten muut, kuten ne jotka pystyy venymään terveenä ties mihin. Yritän kasvaa tähänkin ajatukseen, että riittää kun minä koen voivani hyvin sillä määrällä mitä teen.
Yhtä hyvin tuo ulkomailla asuminen pitää ottaa niin, että jos se tekee hyvän olon, niin tee se äläkä vain haaveile. 😛Työlle ei tosiaan kannata itteensä uhrata, riittävän moni muu jo tekee niin, eikä se useimmille tuo pidempään tyytyväisyyttä.
Niin, se vaan tuo perhe asettaa haasteita ulkomaillemuuton osalta, tietenkin. Ja toki rahnua pitää jostain sittenkin tehdä. Mutta osa toteuttamista on unelmoida ja samalla tutkia miten se muutto voisi olla mahdollista, mitä tarvitaan jne. ja minne voisi haluta muuttaa.randombypasser kirjoitti:
Lapsiperhe-elämäkin asettaa aika isoja haasteita toteuttaa unelmiaan tai mielitekojaan, ei voi noin vain päättää lähteä katsomaan miltä näyttää Azoreilla tai Pöytyällä jne.
Ja paljon kiinni siitäkin, osaako jossain määrin muokata unelmiansa niin, että voisi koettaa muokata osan siitä elämästä mitä nyt elää olemaan osan unelmistaan.Näinpä se on. Toki lapset voi olla mukanakin niissä unelmissa ja käydä vaikka siellä Azoreilla, Uudessa-Seelannissa jne.
Mulla kun toi liikuntakyky heikkenee mitä enempi ikäännyn. On nyt jo hetkittäin kuljettava kivusta ontuen, milloin lonkka nivelsiteineen estää kävelyä, milloin nilkka ja milloin polvi. Niin vanhuuteen on riski jättää kaikkea. 🥴
Joutuu pian 👩🦼 reissuun.randombypasser kirjoitti:
Työlle ei tosiaan kannata itteensä uhrata, riittävän moni muu jo tekee niin, eikä se useimmille tuo pidempään tyytyväisyyttä.
Niin, se vaan tuo perhe asettaa haasteita ulkomaillemuuton osalta, tietenkin. Ja toki rahnua pitää jostain sittenkin tehdä. Mutta osa toteuttamista on unelmoida ja samalla tutkia miten se muutto voisi olla mahdollista, mitä tarvitaan jne. ja minne voisi haluta muuttaa.Jees. Työ voisi olla etätyötäkin. Voi olla missä vaan ja tehdä työtään.
Mies haaveilee, että Uusi-Seelanti olis hälle hyvä maa. Miksipä ei. 🤷🏼♂️ Kyllä mäkin voin messiin lähteä. Itse kuitenkin kipujen ja liikunnan takia kaipaan etelää ja sen säitä.G-LoveR kirjoitti:
Näinpä se on. Toki lapset voi olla mukanakin niissä unelmissa ja käydä vaikka siellä Azoreilla, Uudessa-Seelannissa jne.
Mulla kun toi liikuntakyky heikkenee mitä enempi ikäännyn. On nyt jo hetkittäin kuljettava kivusta ontuen, milloin lonkka nivelsiteineen estää kävelyä, milloin nilkka ja milloin polvi. Niin vanhuuteen on riski jättää kaikkea. 🥴
Joutuu pian 👩🦼 reissuun.Tottahan se, vaatii vain suunnittelua ja sommittelua.
Niinpä, se heikkenee tietty kaikilla, mutta sulla vähän turhankin tehokkaasti. Toki se lämpö ja meri-ilma saattavat kummasti auttaa asiassa, sikälikin voi olla hyvä unelmoida muutosta ulkomaille kahta kovemmin 😊G-LoveR kirjoitti:
Jees. Työ voisi olla etätyötäkin. Voi olla missä vaan ja tehdä työtään.
Mies haaveilee, että Uusi-Seelanti olis hälle hyvä maa. Miksipä ei. 🤷🏼♂️ Kyllä mäkin voin messiin lähteä. Itse kuitenkin kipujen ja liikunnan takia kaipaan etelää ja sen säitä.Etätyö on hyvä ajatus. Ja aina voi tietysti pitää blogia/vlogia jostain kätevästä, saada sitä kautta lisätuloja.
Uusi-Seelanti olisi mielenkiintoinen kyllä. Tosin tai olla kuten Australia, että käymään vielä pääsee mukavasti, mutta jos meinaat jäädä, alkaa byrokratiahelvetti. Mutta kun asiat selvittää ennalta, tietää mitä tarttee ja mitä tuleman pitää.
Ja palstallehan pääsee mistä vaan myös 🤣randombypasser kirjoitti:
Tottahan se, vaatii vain suunnittelua ja sommittelua.
Niinpä, se heikkenee tietty kaikilla, mutta sulla vähän turhankin tehokkaasti. Toki se lämpö ja meri-ilma saattavat kummasti auttaa asiassa, sikälikin voi olla hyvä unelmoida muutosta ulkomaille kahta kovemmin 😊Lämpö juurikin ja mahdollisuus liikuntaan mihin minä kykenen on suurimman osan vuotta parempi maassa missä ei ole lunta, liukasta ja kylmää.
Tuossa juuri kävelin vessasta makkariin lyhyen matkan ja on niin vaikeeta taas, kun lonkka ei kärsi astua yhtään edeten, kun sattuu nivuseen niin että pakko pysähtyä. Kipu on hirveä. Ja joskus ei ole mitään hätää, ilmeisesti joku elää sielläkin ja on väärässä asennossa toisinaan. Saman jalan polvi taas ei körsi yhtään koukkua ja koukistelua. Ja toisen jalan nilkka ja jalkaterä sattuu niin kuin murenisi alle kun kävelee ja varaa päälle. Että hyvin pyyhkii. 🙄💤
Että nuo paikkaa vaihtavat viiltävät, repivät ja polttavat kivut pitkin kroppaa. Nämä talvet on paskimpia.randombypasser kirjoitti:
Etätyö on hyvä ajatus. Ja aina voi tietysti pitää blogia/vlogia jostain kätevästä, saada sitä kautta lisätuloja.
Uusi-Seelanti olisi mielenkiintoinen kyllä. Tosin tai olla kuten Australia, että käymään vielä pääsee mukavasti, mutta jos meinaat jäädä, alkaa byrokratiahelvetti. Mutta kun asiat selvittää ennalta, tietää mitä tarttee ja mitä tuleman pitää.
Ja palstallehan pääsee mistä vaan myös 🤣Jep. Ei ole niin simppeliä tunkeutua kaikkiin maihin asumaan. Ehkä se Espanja on helpompi. 😜
G-LoveR kirjoitti:
Jep. Ei ole niin simppeliä tunkeutua kaikkiin maihin asumaan. Ehkä se Espanja on helpompi. 😜
No ei ole joo. Epsania on siinäkin mielessä kätevä, että sieltä pääsee helposti takas, voi käydä harjoittelemassa muualla asumista ja jos alkaa ketuttamaan, siitä vaan suitsait Suomeen. Ja kun siellä niitä finskejä asuu jo muutenkin paljon, niin apua, seuraa jne. löytyy helposti.
G-LoveR kirjoitti:
Lämpö juurikin ja mahdollisuus liikuntaan mihin minä kykenen on suurimman osan vuotta parempi maassa missä ei ole lunta, liukasta ja kylmää.
Tuossa juuri kävelin vessasta makkariin lyhyen matkan ja on niin vaikeeta taas, kun lonkka ei kärsi astua yhtään edeten, kun sattuu nivuseen niin että pakko pysähtyä. Kipu on hirveä. Ja joskus ei ole mitään hätää, ilmeisesti joku elää sielläkin ja on väärässä asennossa toisinaan. Saman jalan polvi taas ei körsi yhtään koukkua ja koukistelua. Ja toisen jalan nilkka ja jalkaterä sattuu niin kuin murenisi alle kun kävelee ja varaa päälle. Että hyvin pyyhkii. 🙄💤
Että nuo paikkaa vaihtavat viiltävät, repivät ja polttavat kivut pitkin kroppaa. Nämä talvet on paskimpia.Ai että nuin pahana on taas ☹
Alas kuule miettimään mitä voisit tehdä isona eli etäduunina. Nyt unohdat kaikki muut haihattelut. Tai no Espanjassahan kyllä kaivataan suomenkielistä porukkaa, on ihan päivähoitoa ja muuta sellaista. Ja Espanjan opinnot aloitat huomenna, onko selvä?randombypasser kirjoitti:
No ei ole joo. Epsania on siinäkin mielessä kätevä, että sieltä pääsee helposti takas, voi käydä harjoittelemassa muualla asumista ja jos alkaa ketuttamaan, siitä vaan suitsait Suomeen. Ja kun siellä niitä finskejä asuu jo muutenkin paljon, niin apua, seuraa jne. löytyy helposti.
Sepä se. Ja kulttuurikin sopisi mulle mañana. Tullaan kun keritään. 😆👍
G-LoveR kirjoitti:
Sepä se. Ja kulttuurikin sopisi mulle mañana. Tullaan kun keritään. 😆👍
Se vaan voi suomalaisella alkaa nuppia kiristään, kun vesi suihkuaa putkesta ja putkimies lupasi tulla jo eilen... 😂
Ai että nuin pahana on taas ☹
Alas kuule miettimään mitä voisit tehdä isona eli etäduunina. Nyt unohdat kaikki muut haihattelut. Tai no Espanjassahan kyllä kaivataan suomenkielistä porukkaa, on ihan päivähoitoa ja muuta sellaista. Ja Espanjan opinnot aloitat huomenna, onko selvä?En saa enää tehdä fyysisesti raskaita töitä, nostoja, ergonomisesti kurottaa ylös, alas, olla kyykyssä, kontillaan, enkä istua kauaa jne. Hiton hitto sit mie ensaa sit enkä tot... 😆
Mun ammatit on käytännössä B-lausunnolla ammuttu kuuhun. Kun näistä mikään ei parane vain etenee. Paitsi migreeni ja fibro ehkä.
Joo helmikuussa pääsen ammatilliseen kuntoutukseen, saan oman apuohjaajan. On kertyny liikaa kaikkee vikaa.G-LoveR kirjoitti:
En saa enää tehdä fyysisesti raskaita töitä, nostoja, ergonomisesti kurottaa ylös, alas, olla kyykyssä, kontillaan, enkä istua kauaa jne. Hiton hitto sit mie ensaa sit enkä tot... 😆
Mun ammatit on käytännössä B-lausunnolla ammuttu kuuhun. Kun näistä mikään ei parane vain etenee. Paitsi migreeni ja fibro ehkä.
Joo helmikuussa pääsen ammatilliseen kuntoutukseen, saan oman apuohjaajan. On kertyny liikaa kaikkee vikaa.No voi hittolainen... No onneks helmikuu tulee pian, niin pääset eteenpäin, josko se siitä lähtis aukeemaan.
Se vaan voi suomalaisella alkaa nuppia kiristään, kun vesi suihkuaa putkesta ja putkimies lupasi tulla jo eilen... 😂
Hahaa, otetaan huumorilla. 😂💦
No ite vihaan kiirettä ja stressaannun heti kiireestä. Ja kellottamisesta. Joten.. 😉✨G-LoveR kirjoitti:
Hahaa, otetaan huumorilla. 😂💦
No ite vihaan kiirettä ja stressaannun heti kiireestä. Ja kellottamisesta. Joten.. 😉✨No sitten vaan ettimään Espajan-kursseja, kun olet näemmä puoliksi espanjalainen jo valmiiksi 😂
G-LoveR kirjoitti:
En saa enää tehdä fyysisesti raskaita töitä, nostoja, ergonomisesti kurottaa ylös, alas, olla kyykyssä, kontillaan, enkä istua kauaa jne. Hiton hitto sit mie ensaa sit enkä tot... 😆
Joo helmikuussa pääsen ammatilliseen kuntoutukseen, saan oman apuohjaajan. On kertyny liikaa kaikkee vikaa.Sitten on vielä toi psyuke mikä on herkkä traumojen vuoksi muistamaan ahdistavat jutut työssä. Yhtään on olo, että joku ahdistelee, vittuilee, ilmapiiri on huono, ihmiset perseestä niin olen bing takajaloillani ja alan oireilla ahdistuksella.
No voi hittolainen... No onneks helmikuu tulee pian, niin pääset eteenpäin, josko se siitä lähtis aukeemaan.
Kyllä se ainaskin etenee, mutta miten se työ ja koulutus sitten löytyy, niin saapihan nähdä. Kyllä mä jotain haluisin tehdä, kun aivot vielä toimii.
No sitten vaan ettimään Espajan-kursseja, kun olet näemmä puoliksi espanjalainen jo valmiiksi 😂
Kielikurssin jo kerran aloitin, mutta jäi kesken. Kirja kyllä löytyy, alkeet. ☺️
Ei Espanjan kieli vaikeeta vaikuta olevan.G-LoveR kirjoitti:
Kyllä se ainaskin etenee, mutta miten se työ ja koulutus sitten löytyy, niin saapihan nähdä. Kyllä mä jotain haluisin tehdä, kun aivot vielä toimii.
Ammattinvalinnan ohjaus ja omien vahvuuksien testaus olisi kyllä aika paikallaan. Kyllä ne testaukset antaa hyviä vinkkejä siitä mikä voisi psykologisesti ajatellen sopia ja missä saisi hyödyntää omia vahvuuksiaan.
Toinen mitä voi suositella, on omien arvojen tutkimista ja listaamista, siihen löytyy ilmaisia apuvälineitä netistä helposti. Niiden tulosten perusteella voi sitten tehdä helpohkosti rajausta ns. isolla pensselillä se osalta että mitkä asiat eivät ainakaan sovi töiksesi arvojen pohjalta. Jäljelle jääneistä voi sitten tiputtaa pois kaikki mikä vaatii enemmän fysiikkaa, niin olet jo aika pitkällä.
Itsellä vähän sama prosessi mietinnässä, täytynee vuoden alkupuoliskon aikana saada edistettyä sitä reippaammin, kun en usko haluavani/jaksavani nykyistä duunia eläkeikään asti ja nyt alkaa olemaan viimeiset hyvät vuodet ammattinvaihdon osalta, jos meinaa työllistyäkin vielä 😂G-LoveR kirjoitti:
Kielikurssin jo kerran aloitin, mutta jäi kesken. Kirja kyllä löytyy, alkeet. ☺️
Ei Espanjan kieli vaikeeta vaikuta olevan.Hyvä, sittenhän sulla on kaikki valmiina, ei muuta kuin vamos!
Kuulemma se ei ole sinällään hankala, vain sen erilaisen kieliopin takia pää menee monilla alussa solmuun.randombypasser kirjoitti:
Ammattinvalinnan ohjaus ja omien vahvuuksien testaus olisi kyllä aika paikallaan. Kyllä ne testaukset antaa hyviä vinkkejä siitä mikä voisi psykologisesti ajatellen sopia ja missä saisi hyödyntää omia vahvuuksiaan.
Toinen mitä voi suositella, on omien arvojen tutkimista ja listaamista, siihen löytyy ilmaisia apuvälineitä netistä helposti. Niiden tulosten perusteella voi sitten tehdä helpohkosti rajausta ns. isolla pensselillä se osalta että mitkä asiat eivät ainakaan sovi töiksesi arvojen pohjalta. Jäljelle jääneistä voi sitten tiputtaa pois kaikki mikä vaatii enemmän fysiikkaa, niin olet jo aika pitkällä.
Itsellä vähän sama prosessi mietinnässä, täytynee vuoden alkupuoliskon aikana saada edistettyä sitä reippaammin, kun en usko haluavani/jaksavani nykyistä duunia eläkeikään asti ja nyt alkaa olemaan viimeiset hyvät vuodet ammattinvaihdon osalta, jos meinaa työllistyäkin vielä 😂Joo. Olen niitä joskus tehnytkin työkkärin amispsykalla. Minusta tulee kaikki luovien alojen, taiteilija, kirjailija, opettaminen, psykologia, filosofia ja hoitotyön ammattilainen testien mukaan.
Nyt on niin, että hoidot on hoidettu. Siivoukset siivottu. Jospa sitä kirjailijan tai pellen ammattia kokeilisi. 😉
50v alkaa olla siinä ja siinä alanvaihtoa aatellen. Mullakin 47, on jo ikäsyrjintää havaittu hauissa.randombypasser kirjoitti:
Hyvä, sittenhän sulla on kaikki valmiina, ei muuta kuin vamos!
Kuulemma se ei ole sinällään hankala, vain sen erilaisen kieliopin takia pää menee monilla alussa solmuun.Eiköhän tuon oppisi, kun perehtyy. 😊
G-LoveR kirjoitti:
Joo. Olen niitä joskus tehnytkin työkkärin amispsykalla. Minusta tulee kaikki luovien alojen, taiteilija, kirjailija, opettaminen, psykologia, filosofia ja hoitotyön ammattilainen testien mukaan.
Nyt on niin, että hoidot on hoidettu. Siivoukset siivottu. Jospa sitä kirjailijan tai pellen ammattia kokeilisi. 😉
50v alkaa olla siinä ja siinä alanvaihtoa aatellen. Mullakin 47, on jo ikäsyrjintää havaittu hauissa.Kaupanalaa joskus opiskelin kurssimuotoisena ja totesin ettei kiinnosta tippaakaan mikään kaupittelu tai rahan kanssa plärääminen. Olin parissa kaupassa kokeilemassa ja postin asiakaspalvelussakin tiskin takana. Se vielä menetteli, mutta muuten evvk.
Puutarhapuoli taas kiinnostaa, mutta vaatii hyvää fyysistä kuntoa.
Sihteerin ja toimistorotan työt evvk. Näyttöpäätteellä pöivät niin kaularanka sanoo poks ja päänsärky nox.G-LoveR kirjoitti:
Joo. Olen niitä joskus tehnytkin työkkärin amispsykalla. Minusta tulee kaikki luovien alojen, taiteilija, kirjailija, opettaminen, psykologia, filosofia ja hoitotyön ammattilainen testien mukaan.
50v alkaa olla siinä ja siinä alanvaihtoa aatellen. Mullakin 47, on jo ikäsyrjintää havaittu hauissa.Varmaan kannattaa potkaista hoitotahoja ja pyytää että saisit tehdä niitä testejä uusiksi, mutta ei työkkärissä, vaan jollain ammattilaisella ostopalveluna. Niissä kun voi olla aika iso ero. Jo yksin soitto työeläkeyhtiöön voisi avata kerrasta ovet moiseen, ne on kovin halukkaita saamaan meidän ikäiset kipikapi töihin vielä pariksi kymmeneksi vuodeksi 😁
50v on vielä ihan ok, kun eläikä on jo nyt jonkun 68v meidän ikäsille ja varmaan nousee vielä pikkasen tämän vuosikymmenen loppupuolella. Siinä jää uudelleenkoulutuksen jälkeen vielä hyvinkin sen 15v aikaa pakertaa niska limassa ja tatti otsassa 😂G-LoveR kirjoitti:
Kaupanalaa joskus opiskelin kurssimuotoisena ja totesin ettei kiinnosta tippaakaan mikään kaupittelu tai rahan kanssa plärääminen. Olin parissa kaupassa kokeilemassa ja postin asiakaspalvelussakin tiskin takana. Se vielä menetteli, mutta muuten evvk.
Puutarhapuoli taas kiinnostaa, mutta vaatii hyvää fyysistä kuntoa.
Sihteerin ja toimistorotan työt evvk. Näyttöpäätteellä pöivät niin kaularanka sanoo poks ja päänsärky nox.Se kannattaa listata, että mitä duuneja ei ainakaan haluaisi ja mihin ei fysiikka veny. Sillä pääsee yllättävän pitkälle. Ja kun rupeaa miettimään syvällisemmin, että miksi ei joitain duuneja halua (esim. kaupittelu), niin ollaankin jo oman arvomaailman parissa.
Näyttöpäätettä ei taida enää nykyisin juuri kukaan päästä karkuun. Eli missä duuneissa sen kanssa tarttee räplätä vähemmän ja tehdä enemmän jotain muuta kuin istua siinä?randombypasser kirjoitti:
Varmaan kannattaa potkaista hoitotahoja ja pyytää että saisit tehdä niitä testejä uusiksi, mutta ei työkkärissä, vaan jollain ammattilaisella ostopalveluna. Niissä kun voi olla aika iso ero. Jo yksin soitto työeläkeyhtiöön voisi avata kerrasta ovet moiseen, ne on kovin halukkaita saamaan meidän ikäiset kipikapi töihin vielä pariksi kymmeneksi vuodeksi 😁
50v on vielä ihan ok, kun eläikä on jo nyt jonkun 68v meidän ikäsille ja varmaan nousee vielä pikkasen tämän vuosikymmenen loppupuolella. Siinä jää uudelleenkoulutuksen jälkeen vielä hyvinkin sen 15v aikaa pakertaa niska limassa ja tatti otsassa 😂Tuskin kukaan muu testejä teettää. En usko sen tason kuntoutuksen olevan edes tarjolla.
Ehkäpä mä jotain keksin. Ja kokeilen lyhyillä työsuhteilla vaikka.
Mullakin oli eläkeikä joku 67 vuotta papruissa. 😂
Tuskin olen 60 paljonkaan yli, jos edes 60, kun olen jo pois pelistä työelämässä. Tätä vauhtia etenee tules ongelmat, niin hyytyy ennen eläkeikää.
Kait ne pistää töihin vielä arkustakin. Yhteiskunnassa vain raha ja tuottavuus merkkaa, ihmisistä vitut viis veisataan. Siksi vihaan tätä touhua.randombypasser kirjoitti:
Se kannattaa listata, että mitä duuneja ei ainakaan haluaisi ja mihin ei fysiikka veny. Sillä pääsee yllättävän pitkälle. Ja kun rupeaa miettimään syvällisemmin, että miksi ei joitain duuneja halua (esim. kaupittelu), niin ollaankin jo oman arvomaailman parissa.
Näyttöpäätettä ei taida enää nykyisin juuri kukaan päästä karkuun. Eli missä duuneissa sen kanssa tarttee räplätä vähemmän ja tehdä enemmän jotain muuta kuin istua siinä?No hoitotyö ja luovat alat on vielä aika vapaita näyttöpäätteistä. Hyvin vähän ainakin työjuhdan työnkuvaa.
Mulla on enemmän niitä yök en tee, en pysty kun niitä jee tätä. 😆G-LoveR kirjoitti:
Tuskin kukaan muu testejä teettää. En usko sen tason kuntoutuksen olevan edes tarjolla.
Ehkäpä mä jotain keksin. Ja kokeilen lyhyillä työsuhteilla vaikka.
Mullakin oli eläkeikä joku 67 vuotta papruissa. 😂
Tuskin olen 60 paljonkaan yli, jos edes 60, kun olen jo pois pelistä työelämässä. Tätä vauhtia etenee tules ongelmat, niin hyytyy ennen eläkeikää.
Kait ne pistää töihin vielä arkustakin. Yhteiskunnassa vain raha ja tuottavuus merkkaa, ihmisistä vitut viis veisataan. Siksi vihaan tätä touhua.Kyllä niitä pitäisi olla ihan kaupallisia toimijoita aika paljonkin. Toki varmaan virkaporras ja eläkeyhtiöt suosivat työkkäriä, kun lienee hyvin edullinen niille. Enkä osaa sanoa onko se hyvä vai huono se työkkärin palvelu.
No jos olet jokseenkin työkyvytön entisiin duuneihisi, niin aika pitkälle eläkeyhtiöt on valmiita menemään. Saikkarin takia vuosi pois töistä tarkoittaa automaatisesti täyttä kuntoutustukea eli ammattillisen perustutkinnon kustantamista joko aikuiskoulutuksessa tai oppisopimuksella. Ja alle vuoden saikkari samoilla perustein takaa muutaman kuukauden kuntoutusrahan ja oheispalveluita, jotka voivat olla myös ammattinvalinnanohjausta. Se selviää parhaiten kysymällä.G-LoveR kirjoitti:
No hoitotyö ja luovat alat on vielä aika vapaita näyttöpäätteistä. Hyvin vähän ainakin työjuhdan työnkuvaa.
Mulla on enemmän niitä yök en tee, en pysty kun niitä jee tätä. 😆Joku sairaanhoito nyt toki on näyttöpäätteiden kanssakin näpläämistä, kirjaamista jne.
Mutta laosia ei hoideta näyttöpäätteillä istuen. Ei päiväkodissa eikä kouluissakaan. Esimerkkinä tai taiteita tehdä näyttöpäätteellä, vaan käsillä luoden, maalaten jne. Toki joku tietokone taide on oma lukunsa.
Siivoustyö, puistotyö, huoltotyö... On niitä mitä ei päätteillä tehdä.G-LoveR kirjoitti:
No hoitotyö ja luovat alat on vielä aika vapaita näyttöpäätteistä. Hyvin vähän ainakin työjuhdan työnkuvaa.
Mulla on enemmän niitä yök en tee, en pysty kun niitä jee tätä. 😆Niin se varmaan on useimmilla, että helpompi on löytää niitä työtehtäviä joita ei ainakaan haluaisi tehdä. Mutta se on erittäin hyvä lähestymistapa, koska sillä pääsee suoraan kiinni omaan arvo- ja käsitemaailmaan, vaikkakin käänteisesti. Mutta se ihan oikeasti on todella tehokas työkalu ja usein helpompi kuin koittaa keksiä mitä duunia haluaisi tehdä. Minäkin haluaisin tehdä lottovoittajan duunia, mutta siihen ei ole koulutusta ja muutenkin ne avoimet paikat on tosi tiukassa sekä arvotaan 😂
Kyllä niitä pitäisi olla ihan kaupallisia toimijoita aika paljonkin. Toki varmaan virkaporras ja eläkeyhtiöt suosivat työkkäriä, kun lienee hyvin edullinen niille. Enkä osaa sanoa onko se hyvä vai huono se työkkärin palvelu.
No jos olet jokseenkin työkyvytön entisiin duuneihisi, niin aika pitkälle eläkeyhtiöt on valmiita menemään. Saikkarin takia vuosi pois töistä tarkoittaa automaatisesti täyttä kuntoutustukea eli ammattillisen perustutkinnon kustantamista joko aikuiskoulutuksessa tai oppisopimuksella. Ja alle vuoden saikkari samoilla perustein takaa muutaman kuukauden kuntoutusrahan ja oheispalveluita, jotka voivat olla myös ammattinvalinnanohjausta. Se selviää parhaiten kysymällä.En tiiä muita kuin työkkärin testit. 🤷🏼♂️
Mä en ole sairaslomalla. Olisin muuten jo eläkkeellä. Olis pitk saikku 3 vuotta. Mutta kela kuntouttaa ja tarvittaessa maksaa uuden koulutuksen päivärahana tms.G-LoveR kirjoitti:
Joku sairaanhoito nyt toki on näyttöpäätteiden kanssakin näpläämistä, kirjaamista jne.
Mutta laosia ei hoideta näyttöpäätteillä istuen. Ei päiväkodissa eikä kouluissakaan. Esimerkkinä tai taiteita tehdä näyttöpäätteellä, vaan käsillä luoden, maalaten jne. Toki joku tietokone taide on oma lukunsa.
Siivoustyö, puistotyö, huoltotyö... On niitä mitä ei päätteillä tehdä.Apuvälinteknikko. On sairaanhoitoa, potilastyötäkin, räplätään toki päätteillä, mutta ne ns. apuvälineet tehdään pitkälti käsityönä eri välineillä. Kuten nyt vaikka joku proteesi.
G-LoveR kirjoitti:
En tiiä muita kuin työkkärin testit. 🤷🏼♂️
Mä en ole sairaslomalla. Olisin muuten jo eläkkeellä. Olis pitk saikku 3 vuotta. Mutta kela kuntouttaa ja tarvittaessa maksaa uuden koulutuksen päivärahana tms.No ne on ainakin ja tokko ne huonot on nekään.
Kelalta voi kysyä, että onko mahdollista että eläkeyhtiö tulisi jeesaamaan koulutuksessa, kun et pysty aiempia töitäsi tekemään. Ne kyllä tietää, ainakin jos on kokeneempi virkailija.randombypasser kirjoitti:
Niin se varmaan on useimmilla, että helpompi on löytää niitä työtehtäviä joita ei ainakaan haluaisi tehdä. Mutta se on erittäin hyvä lähestymistapa, koska sillä pääsee suoraan kiinni omaan arvo- ja käsitemaailmaan, vaikkakin käänteisesti. Mutta se ihan oikeasti on todella tehokas työkalu ja usein helpompi kuin koittaa keksiä mitä duunia haluaisi tehdä. Minäkin haluaisin tehdä lottovoittajan duunia, mutta siihen ei ole koulutusta ja muutenkin ne avoimet paikat on tosi tiukassa sekä arvotaan 😂
Mulle ainakin on helpompi tuo en vittu ikinä linjaus, kun toisinpäin. 😂
Mä tykkäisin kuljettaa koneita, tehdä jotain prosessia, ohjata muksuja, näytellä, runoilla, kirjoitella, keskustella.... Puutarhatyöt, pihatyöt ok. Eläimiin liittyvät työt ok. Mikä nyt ei sitten ole fyysisesti kirottua.randombypasser kirjoitti:
Apuvälinteknikko. On sairaanhoitoa, potilastyötäkin, räplätään toki päätteillä, mutta ne ns. apuvälineet tehdään pitkälti käsityönä eri välineillä. Kuten nyt vaikka joku proteesi.
Aivan. Välinehuolto, sitäkin olen opiskellut. Siinäkään mitään tietokoneella kököttelyä ole.
G-LoveR kirjoitti:
Mulle ainakin on helpompi tuo en vittu ikinä linjaus, kun toisinpäin. 😂
Mä tykkäisin kuljettaa koneita, tehdä jotain prosessia, ohjata muksuja, näytellä, runoilla, kirjoitella, keskustella.... Puutarhatyöt, pihatyöt ok. Eläimiin liittyvät työt ok. Mikä nyt ei sitten ole fyysisesti kirottua.No eläintenhoitajan, siis eläinlekurin apurin tutkinto on kai aika lyhyt. Päätettähän siinäkin varmaan joutuu räplään, mutta se vois olla yksi. Siinä ei kuitenkaan yleensä käsketä hoitsua nostamaan sitä 500kg hevosta siihen hoitopöydälle 😂
No ne on ainakin ja tokko ne huonot on nekään.
Kelalta voi kysyä, että onko mahdollista että eläkeyhtiö tulisi jeesaamaan koulutuksessa, kun et pysty aiempia töitäsi tekemään. Ne kyllä tietää, ainakin jos on kokeneempi virkailija.No ne selvinnee kuntoutuksessa, sen jälkeen kun juoruuvat Kelaan millainen työkunto mulla on. Syynihän tämä samalla on.
G-LoveR kirjoitti:
No ne selvinnee kuntoutuksessa, sen jälkeen kun juoruuvat Kelaan millainen työkunto mulla on. Syynihän tämä samalla on.
Okka, sitten myö odotellaan tovi, niin asiat alkaa kirkastumaan.
Toki voit sitä odotellessa alkaa kirjamaan muistiin kaikkia niitä duuneja, mitä et tee edes aseella uhattuna 😁randombypasser kirjoitti:
No eläintenhoitajan, siis eläinlekurin apurin tutkinto on kai aika lyhyt. Päätettähän siinäkin varmaan joutuu räplään, mutta se vois olla yksi. Siinä ei kuitenkaan yleensä käsketä hoitsua nostamaan sitä 500kg hevosta siihen hoitopöydälle 😂
Eläintenhoitajan koulutus vaan sisältää maatalouden elikkojenkin hoitojakson. Sitten suunnataan pieneläimiin, kun yhteiset ooinnot on käyty. Jonka jälkeen voi opiskella tuon eläinlekurin avustajan pätevyyden.
Suoraan pieneläinhoitaja ei siihen pääse. Tietääkseni.G-LoveR kirjoitti:
Eläintenhoitajan koulutus vaan sisältää maatalouden elikkojenkin hoitojakson. Sitten suunnataan pieneläimiin, kun yhteiset ooinnot on käyty. Jonka jälkeen voi opiskella tuon eläinlekurin avustajan pätevyyden.
Suoraan pieneläinhoitaja ei siihen pääse. Tietääkseni.Asikkalassa on se koulu, maatila. 😂🐽🐹🐈
G-LoveR kirjoitti:
Suoraan pieneläinhoitaja ei siihen pääse. Tietääkseni.Ollennet varmaankin oikeassa, minen en niin tarkkaan tuosta tiedä, muistelen vain, että sekin on näitä lyhyempiä koulutuksia ja sikäli oivallinen suorittaa myös oppisopimuksella, jos niikseen tykkää.
G-LoveR kirjoitti:
Asikkalassa on se koulu, maatila. 😂🐽🐹🐈
Hmmm, eikö tuo olisi sitten järkevällä etäisyydelläkin?
Okka, sitten myö odotellaan tovi, niin asiat alkaa kirkastumaan.
Toki voit sitä odotellessa alkaa kirjamaan muistiin kaikkia niitä duuneja, mitä et tee edes aseella uhattuna 😁Niitä on suurin osa töistä. 😂
Suurimmaksi osaksi porukka tekee minusta ihan mälsää duunia.G-LoveR kirjoitti:
Niitä on suurin osa töistä. 😂
Suurimmaksi osaksi porukka tekee minusta ihan mälsää duunia.Niinhän se on 😁
Mutta sulla oli ne eläimet, puutarha ja hoitotyö, niissä on jo aika paljon vaihtoehtoja ja hyvinkin erilaisia.randombypasser kirjoitti:
Ollennet varmaankin oikeassa, minen en niin tarkkaan tuosta tiedä, muistelen vain, että sekin on näitä lyhyempiä koulutuksia ja sikäli oivallinen suorittaa myös oppisopimuksella, jos niikseen tykkää.
Lomittajan työ vaan ei minulta onnistu tules juttujen takia eli navettaelikot. Jotka on osa pakollista koulutusta, muuten olisin jo opiskelemassa. 😛
Hmmm, eikö tuo olisi sitten järkevällä etäisyydelläkin?
About reilu 50 kilsaa suunta.
G-LoveR kirjoitti:
Lomittajan työ vaan ei minulta onnistu tules juttujen takia eli navettaelikot. Jotka on osa pakollista koulutusta, muuten olisin jo opiskelemassa. 😛
Enpä usko että on enää pakollisia, nykyään noita koulutuksia voi monelta pieneltä osin sorvata tarvittaessa. Ne on uskomattoman joustavia nykyään, kunhan opiskelija saadaan valmistumaan.
G-LoveR kirjoitti:
Tjaa katsoin reittihaulla niin 50 kilsaa suunta. Tulis 100km/pvä.
G-LoveR kirjoitti:
Ei paha ja varmaan paljon pystyy opiskelemaan etänäkin. Tietty jos sonni pitää kastroida, niin sitä ei etänä vielä tee. Tai no jos on riittävä pahapäinen emäntä, niin voi pelkällä karjaisulla pallit pudottaa 😂
Niinhän se on 😁
Mutta sulla oli ne eläimet, puutarha ja hoitotyö, niissä on jo aika paljon vaihtoehtoja ja hyvinkin erilaisia.Nojoo.. Peruskoulupohja ensin vaan mistä erikoistua sitten.
G-LoveR kirjoitti:
Nojoo.. Peruskoulupohja ensin vaan mistä erikoistua sitten.
Yksi asia kerrallaan, älä kiirehdi asioiden edelle, ratkot ongelmat vasta sitten kun ne on tulossa syliin, ei kaksi vuotta etukäteen.
Enpä usko että on enää pakollisia, nykyään noita koulutuksia voi monelta pieneltä osin sorvata tarvittaessa. Ne on uskomattoman joustavia nykyään, kunhan opiskelija saadaan valmistumaan.
No vasta katsoin pari kuukautta sitten.
https://www.salpaus.fi/koulutusesittely/elaintenhoitaja/G-LoveR kirjoitti:
https://www.salpaus.fi/koulutusesittely/elaintenhoitaja/"Tutkinto muodostuu pakollisista ja valinnaisista opinnoista. Kaikki opiskelevat työskentelyä maatalousalalla, maaseutuyrittämistä sekä eläinten hoitamista ja hyvinvoinnista huolehtimista. Valinnaisia opintoja ovat esimerkiksi automaation hyödyntäminen maataloudessa, tuotantoeläinten sekä pieneläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen."
On sitä lomittajankin hommaa kaikille. 💩 luomista...G-LoveR kirjoitti:
https://www.salpaus.fi/koulutusesittely/elaintenhoitaja/Sepäs onkin kuule tuo eläinlekurin apuri nykyään nimikkeeltään klinikkaeläinhoitaja:
https://www.studentum.fi/koulutushaku/klinikkaelainhoitaja-koulutus
Kattelepa löytyy sun lähettyviltä jostain tuohon koulutusta ja mitä pääsyvaatimuksia koulutukseen on.randombypasser kirjoitti:
Ei paha ja varmaan paljon pystyy opiskelemaan etänäkin. Tietty jos sonni pitää kastroida, niin sitä ei etänä vielä tee. Tai no jos on riittävä pahapäinen emäntä, niin voi pelkällä karjaisulla pallit pudottaa 😂
Ajanut tuota matkaa vuosia jo lähäriksi opiskellessa ja työmatkana Tuusulan rajalle. Kellikselle.
Yksi asia kerrallaan, älä kiirehdi asioiden edelle, ratkot ongelmat vasta sitten kun ne on tulossa syliin, ei kaksi vuotta etukäteen.
Plääh... Eikö olis suklaanmaistajan tai koenukkujan työpaikkaa vapaana? 😆
G-LoveR kirjoitti:
"Tutkinto muodostuu pakollisista ja valinnaisista opinnoista. Kaikki opiskelevat työskentelyä maatalousalalla, maaseutuyrittämistä sekä eläinten hoitamista ja hyvinvoinnista huolehtimista. Valinnaisia opintoja ovat esimerkiksi automaation hyödyntäminen maataloudessa, tuotantoeläinten sekä pieneläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen."
On sitä lomittajankin hommaa kaikille. 💩 luomista...G-LoveR kirjoitti:
Plääh... Eikö olis suklaanmaistajan tai koenukkujan työpaikkaa vapaana? 😆
Ne kuuluu lottovoittajan ammattinimikkeen alle 😂
Sepäs onkin kuule tuo eläinlekurin apuri nykyään nimikkeeltään klinikkaeläinhoitaja:
https://www.studentum.fi/koulutushaku/klinikkaelainhoitaja-koulutus
Kattelepa löytyy sun lähettyviltä jostain tuohon koulutusta ja mitä pääsyvaatimuksia koulutukseen on.No kattelen. Lahteenhan rakennetaan Fazerin karkkitehdas, sinne liukuhihnalle nameja laskemaan. 🤣👍
Maistelemaan, laskemaan... Maistelemaan.G-LoveR kirjoitti:
No kattelen. Lahteenhan rakennetaan Fazerin karkkitehdas, sinne liukuhihnalle nameja laskemaan. 🤣👍
Maistelemaan, laskemaan... Maistelemaan.Just, makaat siellä suu avoinna hihnan päässä 🤣
Mut jos siitä riittävästi maksetaan, niin mikä ettei 👍randombypasser kirjoitti:
Ensin se perustutkinto, sitten toi ammattitutkinto. 😄
G-LoveR kirjoitti:
No voi vitura että on tehty hankalaksi. No mutta helmikuussa alat selvittelemään, että miten se perstutkinto voidaan sorvata sellaiseksi, että sun terveydellä se on mahdollista suorittaa hyväksytysti. Koska yleensä ne tulee todella paljon vastaan, kunhan n. 70% alkuperäisestä opintokokonaisuudesta suoritetaan sellaisenaan.
G-LoveR kirjoitti:
Kuten yleensäkin..
"Klinikkaeläinhoitajaksi voi opiskella ammattiopistoissa. Klinikkaeläintenhoitajan koulutus on tarkoitettu henkilöille, joilla on jo alan peruskoulutus tai työkokemusta, ja jotka haluavat kehittää omaa osaamistaan eläinalan kehittämisessä, asiakaspalvelussa sekä eläinten hoidossa ja hyvinvoinnissa. Esimerkiksi maatalousalan perustutkinto kelpaa peruskoulutukseksi klinikkaeläinhoitajaksi haluavalle."
Ensin pitää olla pohjalla työkokemusta tai perustutkinto. Näin siivousalallakin.randombypasser kirjoitti:
No voi vitura että on tehty hankalaksi. No mutta helmikuussa alat selvittelemään, että miten se perstutkinto voidaan sorvata sellaiseksi, että sun terveydellä se on mahdollista suorittaa hyväksytysti. Koska yleensä ne tulee todella paljon vastaan, kunhan n. 70% alkuperäisestä opintokokonaisuudesta suoritetaan sellaisenaan.
Kiipulaan opiskelemaan. 😆
No mun ei tartte opiskella enää mitään, jos ryhdyn vaikka koulunkäyntiavustajaksi. Mun pätevyydet riittää.randombypasser kirjoitti:
Just, makaat siellä suu avoinna hihnan päässä 🤣
Mut jos siitä riittävästi maksetaan, niin mikä ettei 👍Unelma hommaa. 🥰
Ne kuuluu lottovoittajan ammattinimikkeen alle 😂
On mulla eurojackpot ja lotto ja vikinglottokin vetämässä. 😂👍
G-LoveR kirjoitti:
Se 51 miljoonaa olis kyllä äkkinäinen helpotus. Vois teettää uuden kropankin. 😆
G-LoveR kirjoitti:
Kuten yleensäkin..
"Klinikkaeläinhoitajaksi voi opiskella ammattiopistoissa. Klinikkaeläintenhoitajan koulutus on tarkoitettu henkilöille, joilla on jo alan peruskoulutus tai työkokemusta, ja jotka haluavat kehittää omaa osaamistaan eläinalan kehittämisessä, asiakaspalvelussa sekä eläinten hoidossa ja hyvinvoinnissa. Esimerkiksi maatalousalan perustutkinto kelpaa peruskoulutukseksi klinikkaeläinhoitajaksi haluavalle."
Ensin pitää olla pohjalla työkokemusta tai perustutkinto. Näin siivousalallakin.Mutta tuon AT:n voi suorittaa oppisopimuksellakin. Ja silloin noi tutkinnot voi hyvin todennäköisesti myös yhdistää tai vähintäänkin se arkityö jollain eläinlekurilla huomioidaan sen AT:n osalta ikäänkuin etukäteen työkokemuksena.
Et nyt saakeli koko ajan keksi esteitä, vaan alat näkemään tuon mahdollisuutena, kele 😁
Tai sitten perustat hamsu-farmin ja alat kauppaamaan niitä.G-LoveR kirjoitti:
Kiipulaan opiskelemaan. 😆
No mun ei tartte opiskella enää mitään, jos ryhdyn vaikka koulunkäyntiavustajaksi. Mun pätevyydet riittää.No vaikka Kiipulaan, jos on tarvis 😁
Niin, se on aina yksi vaihtoehto, siinä saa olla lasten kanssa eikä se ihan hirveitä vaadi fysiikalta. Eikä tartte liikoja räveltää päätteen kanssakaan.G-LoveR kirjoitti:
Niin se pitääkin, ikinä ei tiedä jos napsahtaa, mutta ilman hakemusta ei yleensä napsahda 😂
G-LoveR kirjoitti:
Se 51 miljoonaa olis kyllä äkkinäinen helpotus. Vois teettää uuden kropankin. 😆
Siinä olis enemmän kuin tarpeeksi, ihan liikaakin jo, mulle riittäis pari miltsiä enemmän kuin hyvin 😊
Mutta tuon AT:n voi suorittaa oppisopimuksellakin. Ja silloin noi tutkinnot voi hyvin todennäköisesti myös yhdistää tai vähintäänkin se arkityö jollain eläinlekurilla huomioidaan sen AT:n osalta ikäänkuin etukäteen työkokemuksena.
Et nyt saakeli koko ajan keksi esteitä, vaan alat näkemään tuon mahdollisuutena, kele 😁
Tai sitten perustat hamsu-farmin ja alat kauppaamaan niitä.Meinaatko, että ottaa pystymettästä muijan eläinlääkärille avuksi? 😂
Kyllä se pohjakoulutus tai vankka työkokemus on oltava. Työkokeiluun nyt pääsee varmaan ruumishuoneellekin.
Krematorioon voisin mennäkin, kun ei vaadittaisi uskonnollista vakaumusta eikä tartte muuta toimittaa, kuin tuhkailla porukkaa. Lepposaa hommaa.G-LoveR kirjoitti:
Meinaatko, että ottaa pystymettästä muijan eläinlääkärille avuksi? 😂
Kyllä se pohjakoulutus tai vankka työkokemus on oltava. Työkokeiluun nyt pääsee varmaan ruumishuoneellekin.
Krematorioon voisin mennäkin, kun ei vaadittaisi uskonnollista vakaumusta eikä tartte muuta toimittaa, kuin tuhkailla porukkaa. Lepposaa hommaa.Asiakkaat ei meinaa ryppyile. Tai ruumisautonkuljettaja! 😊👍✨
Etiketit joutuu kyllä opettelemaan, mutta asiakas ei ole hankala, omaiset voikin olla.G-LoveR kirjoitti:
Asiakkaat ei meinaa ryppyile. Tai ruumisautonkuljettaja! 😊👍✨
Etiketit joutuu kyllä opettelemaan, mutta asiakas ei ole hankala, omaiset voikin olla.Tai oisko balsamointi hommia, nekin kävis mulle. Introvertille.
No vaikka Kiipulaan, jos on tarvis 😁
Niin, se on aina yksi vaihtoehto, siinä saa olla lasten kanssa eikä se ihan hirveitä vaadi fysiikalta. Eikä tartte liikoja räveltää päätteen kanssakaan.No se.. 👍
Ja kesällä on lomaa, kun peruskoulut on kiinni.G-LoveR kirjoitti:
Meinaatko, että ottaa pystymettästä muijan eläinlääkärille avuksi? 😂
Krematorioon voisin mennäkin, kun ei vaadittaisi uskonnollista vakaumusta eikä tartte muuta toimittaa, kuin tuhkailla porukkaa. Lepposaa hommaa.On sitä kummempaakin tapahtunut, ei niitä klinikkahoitsujakaan vamaan puussa kasva joka seudulla. Iso osa siitä duunista on luultavasti kuitenkin jotain tavaran vastaanottoa, asiakkaiden vastaanottoa, varaston järjestelyä, päätteen raapimista ja puheluiden sönköttämistä. Jos on halua tehdä, niin kyllä ottajakin löytyy.
Krematorio vois olla kiva, siinä vaan pukkais naapureita uuniin. Katos Lahtisen Pena, no kuule kevyet mullat sullekin! Eikun siis tuhkat. Ja nyt Pena pääseekin paikkaan jossa ei kylmä tule, kun aina valitit talven kylmyyttä 😂randombypasser kirjoitti:
Niin se pitääkin, ikinä ei tiedä jos napsahtaa, mutta ilman hakemusta ei yleensä napsahda 😂
Sainhan minä eurolla kerran 14 999 euroakin. 😛
Oli viiminen euro menossa nettipelinä veikkauksella ja jumalauta voitin se euron pelin päävoiton.G-LoveR kirjoitti:
No se.. 👍
Ja kesällä on lomaa, kun peruskoulut on kiinni.Niin, tosin ei palkallista lomaa, mutta lomaa kuitenkin.
G-LoveR kirjoitti:
Sainhan minä eurolla kerran 14 999 euroakin. 😛
Oli viiminen euro menossa nettipelinä veikkauksella ja jumalauta voitin se euron pelin päävoiton.No minen ole voittanut mitään isompaa mistään. Olisko parisataa joskus jostain hilavitkuttimesta. Tosin enpä paljon ole kyllä pelaillutkaan 😂
Siinä olis enemmän kuin tarpeeksi, ihan liikaakin jo, mulle riittäis pari miltsiä enemmän kuin hyvin 😊
No riittäs kyllä. 👍
On sitä kummempaakin tapahtunut, ei niitä klinikkahoitsujakaan vamaan puussa kasva joka seudulla. Iso osa siitä duunista on luultavasti kuitenkin jotain tavaran vastaanottoa, asiakkaiden vastaanottoa, varaston järjestelyä, päätteen raapimista ja puheluiden sönköttämistä. Jos on halua tehdä, niin kyllä ottajakin löytyy.
Krematorio vois olla kiva, siinä vaan pukkais naapureita uuniin. Katos Lahtisen Pena, no kuule kevyet mullat sullekin! Eikun siis tuhkat. Ja nyt Pena pääseekin paikkaan jossa ei kylmä tule, kun aina valitit talven kylmyyttä 😂Tuo krematorio olis jees. Tuttava oli eläkkeelle asti krematoriossa töissä.
Löysin jutun.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruumisauton-kuljettaja-kertoo-karusta-ammatistaan-mieleenpainuvimmat-ja-herkimmat-kokemukset/5856596
Tuokin luonnistuisi. Suhtaudun kuolemaan kuin kaveriin. En kavahda sitä. Luonnollinen asia.randombypasser kirjoitti:
No minen ole voittanut mitään isompaa mistään. Olisko parisataa joskus jostain hilavitkuttimesta. Tosin enpä paljon ole kyllä pelaillutkaan 😂
Olen pari kertaa voittanut kivan voiton. 👍
G-LoveR kirjoitti:
Tuo krematorio olis jees. Tuttava oli eläkkeelle asti krematoriossa töissä.
Löysin jutun.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruumisauton-kuljettaja-kertoo-karusta-ammatistaan-mieleenpainuvimmat-ja-herkimmat-kokemukset/5856596
Tuokin luonnistuisi. Suhtaudun kuolemaan kuin kaveriin. En kavahda sitä. Luonnollinen asia.Periaatteessahan ruumisauton kuljettaja on kuin roskakuski tunteilla ja tavoilla, jos rankasti pelkistetään. Elämä on, kunnes ei enää olekaan.
Niin, tosin ei palkallista lomaa, mutta lomaa kuitenkin.
No ei. Osaan säästää. 😊
Periaatteessahan ruumisauton kuljettaja on kuin roskakuski tunteilla ja tavoilla, jos rankasti pelkistetään. Elämä on, kunnes ei enää olekaan.
Yym. Hautaustoimistoista kyselemään. Floristiksi vielä opiskelemaan, niin on kukkien kanssa käskynkkää ja kuljettaa vainajia. Olis ihan jees.
G-LoveR kirjoitti:
Yym. Hautaustoimistoista kyselemään. Floristiksi vielä opiskelemaan, niin on kukkien kanssa käskynkkää ja kuljettaa vainajia. Olis ihan jees.
Niin, ei siinä kysyessä mitään ainaka häviä. Ja sitten vaan roskakuskityylillä kalmoa kompostiin, niin saadaan hyvää multaa 😁
Niin, ei siinä kysyessä mitään ainaka häviä. Ja sitten vaan roskakuskityylillä kalmoa kompostiin, niin saadaan hyvää multaa 😁
Täytyykin pitää mielessä. Osaan käyttäytyä arvokkaasti, niin halutessani, kunnioittavasti ja empaattisesti. Ja kukka-asetelmiakin olen tehnyt, olinhan aikeissa lähteä opiskelemaan puutarhuriksi joskus.
Hmm. Nyt on mietittävää. 😛G-LoveR kirjoitti:
Täytyykin pitää mielessä. Osaan käyttäytyä arvokkaasti, niin halutessani, kunnioittavasti ja empaattisesti. Ja kukka-asetelmiakin olen tehnyt, olinhan aikeissa lähteä opiskelemaan puutarhuriksi joskus.
Hmm. Nyt on mietittävää. 😛Ja autolla ajaminen on maailman helpoin homma.
G-LoveR kirjoitti:
Hmm. Nyt on mietittävää. 😛Hyvä että on pohdittavaa, on vaihtoehtoja 👍
G-LoveR kirjoitti:
Ja autolla ajaminen on maailman helpoin homma.
Niin on, sitä voi tehdä vaikka kädet silmillä kännissä 😂
Niin on, sitä voi tehdä vaikka kädet silmillä kännissä 😂
No melkeen. En oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka sanoo autolla ajamisen olevan vaikeeta. Polkupyörällä ajaminen on paaaaljon vaikeampaa. Autossa nyt ei tartte kun perstuntuman ja ajokokemusta, niin ei ole mitään vaikeeta. Liikennesäännöt vielä kun osaa, niin helpottaa hengissä pysymistä hiukan.
G-LoveR kirjoitti:
No melkeen. En oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka sanoo autolla ajamisen olevan vaikeeta. Polkupyörällä ajaminen on paaaaljon vaikeampaa. Autossa nyt ei tartte kun perstuntuman ja ajokokemusta, niin ei ole mitään vaikeeta. Liikennesäännöt vielä kun osaa, niin helpottaa hengissä pysymistä hiukan.
Mistä tulikin mieleeni, r.i.p Ken Block. 😢
G-LoveR kirjoitti:
Se on pitkältikin noin. Ja sun täytyy nyt muistaa, että jos sinä et "osaa" liikennesääntöjä tulevaisuudessa, niin sillä voi olla hyvin työllistävä vaikutus, noin niinku ruumisautokuskille, wink wink 😉🤣
G-LoveR kirjoitti:
Mistä tulikin mieleeni, r.i.p Ken Block. 😢
Piti kattoa, että kuka. Mutta se oli tuo. 😥
Se on pitkältikin noin. Ja sun täytyy nyt muistaa, että jos sinä et "osaa" liikennesääntöjä tulevaisuudessa, niin sillä voi olla hyvin työllistävä vaikutus, noin niinku ruumisautokuskille, wink wink 😉🤣
Heh, nojoo. Mielummin ei tule "turhia" ruumiita. Luonnollinen kuolema ilman onnettomuuksia ja rikoksia olis kuitenkin paras tilanne.
Mutta tottahan se on, että kuolema on ikuinen bisnes. Työt ei lopu. Ellei koko maailma tuhoudu eikä jää haudattavia tai hautaajia.G-LoveR kirjoitti:
Heh, nojoo. Mielummin ei tule "turhia" ruumiita. Luonnollinen kuolema ilman onnettomuuksia ja rikoksia olis kuitenkin paras tilanne.
Mutta tottahan se on, että kuolema on ikuinen bisnes. Työt ei lopu. Ellei koko maailma tuhoudu eikä jää haudattavia tai hautaajia.Niin. Kun sanotaan, että maailman vanhin ammatti on huoraaminen, niin varmaankin maailman viimenen ammatti on haudankaivaja.
Piti kattoa, että kuka. Mutta se oli tuo. 😥
Joo. Seurasin hänen Hoonigan ajoa. Tuli paha mieli, kun kuulin kuolleen. Kuulin jo seuraavana päivänä, kun oli kuollut. 3 lasta ja vaimo jäi kaipaamaan isukkia. Ja lauma faneja ja kavereita.
Mieletön kuski ja sitten yks kelkkareissu tappaa. Tyyppi on uhmannut kuolemaa vuosikausia.randombypasser kirjoitti:
Niin. Kun sanotaan, että maailman vanhin ammatti on huoraaminen, niin varmaankin maailman viimenen ammatti on haudankaivaja.
Hyvin mahdollista. 😆
G-LoveR kirjoitti:
Joo. Seurasin hänen Hoonigan ajoa. Tuli paha mieli, kun kuulin kuolleen. Kuulin jo seuraavana päivänä, kun oli kuollut. 3 lasta ja vaimo jäi kaipaamaan isukkia. Ja lauma faneja ja kavereita.
Mieletön kuski ja sitten yks kelkkareissu tappaa. Tyyppi on uhmannut kuolemaa vuosikausia.Koti on vaarallisin paikka, kotitiluksillahan se onnettomuus oli tapahtunut.
Koti on vaarallisin paikka, kotitiluksillahan se onnettomuus oli tapahtunut.
Utahissa juu, missä oli syntynytkin.
G-LoveR kirjoitti:
Utahissa juu, missä oli syntynytkin.
Korjaan Kaliforniassa oli syntynyt. Ei kuitenkaan Lahdessa. 😆
G-LoveR kirjoitti:
Korjaan Kaliforniassa oli syntynyt. Ei kuitenkaan Lahdessa. 😆
Otaniemi-Keilaniemi -aluetta on sanottu Suomen Piilaaksoksi, jolloin Espoo olis Suomen Kalifornia... Not 😝
Koti on vaarallisin paikka, kotitiluksillahan se onnettomuus oli tapahtunut.
"Motorsports Rally -legenda Ken Block on kuollut 55-vuotiaana. Block joutui eilen moottorikelkka-onnettomuuteen lähellä kotiaan Mill Hollowissa, Utahissa. Wasatchin piirikunnan sheriffin osasto ilmoitti, että Block oli ajanut moottorikelkallaan mäkeä, kun hän menetti hallinnan, ja kone laskeutui hänen päälleen. Block julistettiin kuolleeksi onnettomuuspaikalla."
Lähde:http://www.keweenawreport.com/news/ken-block-dies-in-snowmobile-accident-at-home-in-utah/randombypasser kirjoitti:
Otaniemi-Keilaniemi -aluetta on sanottu Suomen Piilaaksoksi, jolloin Espoo olis Suomen Kalifornia... Not 😝
Ristus. 🤣
Hjyymori on revittävä mistä irti saa.G-LoveR kirjoitti:
Ristus. 🤣
Hjyymori on revittävä mistä irti saa.Tai kuten onkologi sanoisi thuumori on revittävä mistä irti saa.
G-LoveR kirjoitti:
Tai kuten onkologi sanoisi thuumori on revittävä mistä irti saa.
Just 🤣
Vähän on Floridan lämpötilat ja subtrooppinen palmujen humina joutuneet inflaation kouriin tuossa vertauksessa. 😂 No, Jasu osaa ehkä arvioida paremmin onko kuvaus osuva, muistaakseni oli noilta seudulta.
En kyllä vielä ajattele eläkeikää ja oma asuntolaina on jo kauan ennen tuota maksettu pois, joten ei asumiskuluihin sitten enää kulu yhtiövastiketta enempää. Sen maksaa pääkaupunkiseudullakin. Eikä sijoitusasuntoja tarvitse ainakaan sen aikaa miettiä kun kaksi teiniä ja yksi eskari käy mamman lompakolla.
Ei kai nyt sentään sulla Rande ole vielä käy eläkeasunnot mielessä? Vai iskikö nyt joku 5-kympin kriisi eläkeajatuksilla kenties (tai asuntovillitys)? 😉 Onnea muuten, jos tasaluku tuli jo täyteen. 😊 Taisit jossain ketjussa joku päivä sitten mainita, että h-hetki lähestyy.Kieltämättä, onhan siinä inflaatiota aika reippaasti, elleivät sitten ole ennakoineet ilmastonmuutoksen kiihtyvän järkyttävästi 😁
Ei musta taida olla asuntosijoittajaksi, ei oikein houkuta, vaikka työn puolesta jonkin verran kiinteistöpuoleen onkin tullut tutustuttua.
Pitää katsos suunnitella ajoissa. Niin eläkehommat kuin testamentit, kuolematkin, kaikki. Sehän se on ajan henki, koko elämä on suunniteltu ja aikataulutettu tunnin tarkkuudella 😂
Viidenkympin kriisikin jäi vähän nihkeäksi, kun vanhempi ystävätär soitti onnittelusoiton ja kyseli, että miltä tuntuu, alkaa jo polvi notkumaan ja käsi tutisemaan. Sanoin, että tuntuu ihan kolmekymppiseltä ja siksi vähän oudolta 🤗
Ja kiitos, nyt tasaluku on tosiaan saavutettu ❤randombypasser kirjoitti:
Kieltämättä, onhan siinä inflaatiota aika reippaasti, elleivät sitten ole ennakoineet ilmastonmuutoksen kiihtyvän järkyttävästi 😁
Ei musta taida olla asuntosijoittajaksi, ei oikein houkuta, vaikka työn puolesta jonkin verran kiinteistöpuoleen onkin tullut tutustuttua.
Pitää katsos suunnitella ajoissa. Niin eläkehommat kuin testamentit, kuolematkin, kaikki. Sehän se on ajan henki, koko elämä on suunniteltu ja aikataulutettu tunnin tarkkuudella 😂
Viidenkympin kriisikin jäi vähän nihkeäksi, kun vanhempi ystävätär soitti onnittelusoiton ja kyseli, että miltä tuntuu, alkaa jo polvi notkumaan ja käsi tutisemaan. Sanoin, että tuntuu ihan kolmekymppiseltä ja siksi vähän oudolta 🤗
Ja kiitos, nyt tasaluku on tosiaan saavutettu ❤Eikö nykyajan 50v aiempi 30v? 😁 Huomaan itse elämäntilanteen eron selkeästi siinä, ettei lapsia ollut vielä 30v ja työelämässä oma paikka oli vielä enemmän haussa. Sisäisesti olen aika eri ihminen ja ulkoisestikin on jotain pientä saattanut sattua. 😳 Lieneekö inflaatio tässäkin asiassa luonnollisen kurppaantumisen taustalla? 😂 Itse koen, että tämä on ihan hyvä ikä elää, vaikka (hetki menee vielä kyllä tasavuoteen. Ikäkriisiä kyllä jo nyt puskee, alkoi jo reilu 5v eroajatuksilla. Tosin kriisi on vain ”kriisi” ja låhinnä etsin itseäni pikkulapsivuosien jäljiltä, mietin työn ja vapaa-ajan tasapainoa, mietin mitä itse haluan (se ei ole 15 vuoteen juuri mahdollista) ja millaisen suhteen toivon vielä löytäväni.
Mulla on kyllä testamentti, tosin vain suojaamaan lasten perintöä, jos kuolisin ennen kuin keskimmäinen on täysi-ikäinen ja tietty teetettynä juristillla. Edes lapset eivät pääse omaisuuteen ennen sitä käsiksi, jos tässä muutamassa vuodessa heittäisin veivini. Tällä hetkellä tosin ei enää olisi riskiä, että lasten isä saisi ”hyviä” sijoitusideoita ja tuhoaisi rahat (hän on nyt stabiili ja kunnossa). mutta kun olivat pieniä uhka oli todellinen.
Muuten yritän tällä hetkellä taistella minuutttiaikatauluja vastaan!!! Jos elämässä on päällä kriisi ja on turvatonta, olen järjestyksen ystävä ja kaikki on viivasuoraan ja tasan prikuulleen. Mitä paremmin elämä on, sitä kaoottisempaa saa olla (ja onkin välillä 😂). Seilaan elämäntilanteen mukana järjestelmällisen ja impulsiivinen välillä. Hautajaisia ei vielä ajatellut suunnittelevani. Jos tulen mummeihini, sitä saa odottaa vielä 37-42v.Citrinella kirjoitti:
Eikö nykyajan 50v aiempi 30v? 😁 Huomaan itse elämäntilanteen eron selkeästi siinä, ettei lapsia ollut vielä 30v ja työelämässä oma paikka oli vielä enemmän haussa. Sisäisesti olen aika eri ihminen ja ulkoisestikin on jotain pientä saattanut sattua. 😳 Lieneekö inflaatio tässäkin asiassa luonnollisen kurppaantumisen taustalla? 😂 Itse koen, että tämä on ihan hyvä ikä elää, vaikka (hetki menee vielä kyllä tasavuoteen. Ikäkriisiä kyllä jo nyt puskee, alkoi jo reilu 5v eroajatuksilla. Tosin kriisi on vain ”kriisi” ja låhinnä etsin itseäni pikkulapsivuosien jäljiltä, mietin työn ja vapaa-ajan tasapainoa, mietin mitä itse haluan (se ei ole 15 vuoteen juuri mahdollista) ja millaisen suhteen toivon vielä löytäväni.
Mulla on kyllä testamentti, tosin vain suojaamaan lasten perintöä, jos kuolisin ennen kuin keskimmäinen on täysi-ikäinen ja tietty teetettynä juristillla. Edes lapset eivät pääse omaisuuteen ennen sitä käsiksi, jos tässä muutamassa vuodessa heittäisin veivini. Tällä hetkellä tosin ei enää olisi riskiä, että lasten isä saisi ”hyviä” sijoitusideoita ja tuhoaisi rahat (hän on nyt stabiili ja kunnossa). mutta kun olivat pieniä uhka oli todellinen.
Muuten yritän tällä hetkellä taistella minuutttiaikatauluja vastaan!!! Jos elämässä on päällä kriisi ja on turvatonta, olen järjestyksen ystävä ja kaikki on viivasuoraan ja tasan prikuulleen. Mitä paremmin elämä on, sitä kaoottisempaa saa olla (ja onkin välillä 😂). Seilaan elämäntilanteen mukana järjestelmällisen ja impulsiivinen välillä. Hautajaisia ei vielä ajatellut suunnittelevani. Jos tulen mummeihini, sitä saa odottaa vielä 37-42v.Niin, kaikkihan nykyään tapahtuu vanhempana kuin ennen: Lasten lähtö kotoa, tutkintoon valmistuminen, työelämän aloittaminen, ensimmäisen lapsen hankkiminen, eläkkeelle jäänti jne. eli ei ihme että musta tuntuu vasta kolmekymppiseltä 😂
Onhan sitä vuosien varrella muuttunut ihmisenä, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Jälkimmäisen osalta tietenkin parempaan suuntaan, kuten vanhtetessa tapana on 🙄
Kai niitä ikä- tai ikäkausikriisejä aina tulee, kun elämä muuttuu, ehkä itse muuttuu, tulee ympäripyöreät kohdalle jne. Oman elämän merkkipaaluja matkalla alusta loppuun, mitä ne sitten kullakin ovat.
Testamentti, kuten avioehto, hoitotahto ja edunvalvontavaltuutuskin ovat varsin asiallisia papereita eri elämäntilanteissa, saa suojattua asioita ja toisaalta ohjeistettua mitä tehdä jos ei enää ole antamassa ohjeita.
Nuo aikataulut on nykyään liian usein mallia minuutti. Se on raskasta jatkuessaan, vaikka väliaikaisesti ihan virkistävääkin. Samanlainen taistelu siis itsellä tulossa työn alle lähiaikoina, jotain täytyy järkeistää ja delegoida, loppuu happi 😁randombypasser kirjoitti:
Niin, kaikkihan nykyään tapahtuu vanhempana kuin ennen: Lasten lähtö kotoa, tutkintoon valmistuminen, työelämän aloittaminen, ensimmäisen lapsen hankkiminen, eläkkeelle jäänti jne. eli ei ihme että musta tuntuu vasta kolmekymppiseltä 😂
Onhan sitä vuosien varrella muuttunut ihmisenä, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Jälkimmäisen osalta tietenkin parempaan suuntaan, kuten vanhtetessa tapana on 🙄
Kai niitä ikä- tai ikäkausikriisejä aina tulee, kun elämä muuttuu, ehkä itse muuttuu, tulee ympäripyöreät kohdalle jne. Oman elämän merkkipaaluja matkalla alusta loppuun, mitä ne sitten kullakin ovat.
Testamentti, kuten avioehto, hoitotahto ja edunvalvontavaltuutuskin ovat varsin asiallisia papereita eri elämäntilanteissa, saa suojattua asioita ja toisaalta ohjeistettua mitä tehdä jos ei enää ole antamassa ohjeita.
Nuo aikataulut on nykyään liian usein mallia minuutti. Se on raskasta jatkuessaan, vaikka väliaikaisesti ihan virkistävääkin. Samanlainen taistelu siis itsellä tulossa työn alle lähiaikoina, jotain täytyy järkeistää ja delegoida, loppuu happi 😁Määräänsä enempää ei pysty kukaan tekemään. Jos osaa pistää itselle (ja muille rajat), säästyy paljolta tuskalta. Helppoa se ei ole. Itse viimeisenä 1.5v aikana opetin töissä uuden hommien ottamisen vanhojen jo kuitenkin täyden aikataulun päälle. Sanoin, että ivoin ottaa tuon tärkeämmän homman, mutta ilman resursseja en pysty tuota toista viemään vanhassa aikataulussa läpi mitenkään. No sitten päädyin heittopussina ”alkusanmuttajaksi” aina sinne missä palaa, sekään ei ole kovin kiitollinen asema, mutta parempi vaihtoehto kuitenkin.
Olen ymmärtänyt ettei sinulla ole lapsia. Siinä tilanteessa sekä testamentti on tosi tärkeä. Hoitotahto on myös tehty, vihanneksena elämäninen olisi kauhein mahdollinen kohtalo ja elvytyskielto on näissä pelastaa epäinhimilliseltå kohtalolta eikä omaiset joudu ottamaan päätöstä omille harteilleen jos vaikka auto-onnettomuuden tai sydänkohtauksen jälkeen pitää päättää ottetaanko letkut irti vai ei.Citrinella kirjoitti:
Määräänsä enempää ei pysty kukaan tekemään. Jos osaa pistää itselle (ja muille rajat), säästyy paljolta tuskalta. Helppoa se ei ole. Itse viimeisenä 1.5v aikana opetin töissä uuden hommien ottamisen vanhojen jo kuitenkin täyden aikataulun päälle. Sanoin, että ivoin ottaa tuon tärkeämmän homman, mutta ilman resursseja en pysty tuota toista viemään vanhassa aikataulussa läpi mitenkään. No sitten päädyin heittopussina ”alkusanmuttajaksi” aina sinne missä palaa, sekään ei ole kovin kiitollinen asema, mutta parempi vaihtoehto kuitenkin.
Olen ymmärtänyt ettei sinulla ole lapsia. Siinä tilanteessa sekä testamentti on tosi tärkeä. Hoitotahto on myös tehty, vihanneksena elämäninen olisi kauhein mahdollinen kohtalo ja elvytyskielto on näissä pelastaa epäinhimilliseltå kohtalolta eikä omaiset joudu ottamaan päätöstä omille harteilleen jos vaikka auto-onnettomuuden tai sydänkohtauksen jälkeen pitää päättää ottetaanko letkut irti vai ei.Juu, niinhän se on. Vähän turhan laajasti itsellekin siunaantunut erilaista hommaa ja sitten katoaa fokus, aika menee asioiden selvittämiseen ja oppimiseen sekä pelkään kommunikointiin eri tahoille. Ja sitten onkin päivä jo lopussa ja kaikki varsinaiset omat työt tekemättä. Ja huomenna sama uudelleen.
No ei ihan noin, mutta kärjistettynä tuota se on ollut. Ja siksi on päivät venyneet. Eikä sillä, monipuoliset kuviot on kyllä virkistäviä, mutta...
Oikein ymmärretty, ei ole jälkikasvua siunaantunut. Olen harkinnut noiden em. byrokratian kappaleiden tuottamista kaiken varalta, kun ainakaan nuoremmaksi tässä ei enää ryhdytä ja omat vanhemmatkin alkavat olla vanhoja. Olisi sitten omalta osin asiat tapulteluina valmiiksi, jos tapahtuu yllättäviä asioita.randombypasser kirjoitti:
Juu, niinhän se on. Vähän turhan laajasti itsellekin siunaantunut erilaista hommaa ja sitten katoaa fokus, aika menee asioiden selvittämiseen ja oppimiseen sekä pelkään kommunikointiin eri tahoille. Ja sitten onkin päivä jo lopussa ja kaikki varsinaiset omat työt tekemättä. Ja huomenna sama uudelleen.
No ei ihan noin, mutta kärjistettynä tuota se on ollut. Ja siksi on päivät venyneet. Eikä sillä, monipuoliset kuviot on kyllä virkistäviä, mutta...
Oikein ymmärretty, ei ole jälkikasvua siunaantunut. Olen harkinnut noiden em. byrokratian kappaleiden tuottamista kaiken varalta, kun ainakaan nuoremmaksi tässä ei enää ryhdytä ja omat vanhemmatkin alkavat olla vanhoja. Olisi sitten omalta osin asiat tapulteluina valmiiksi, jos tapahtuu yllättäviä asioita.Priorisointi helpottaa taakkaa kummasti, joko niin, erät itse arvio tai sitten varmistaa isot linjat esimieheltä/yritysjohdolta. Tietysti, jos teet työtä suorana asiakkaan kanssa (?), ei ehkä liikkumavara ole niin paljon. Asiakas saattaa ottaa herneet menuun, jos ilmoittaa että tää sun hommaa nyt ei vaan ole urgent eikä tärkeä. 😂 Jokaisessa on paljon tuottamatonta hukkaa ja vaiheita, jotka ei tuota kenellekään mitään, mutta jos työtilanne on koko ajan ’räpiköi-tai hukut’-tilassa, niin asioita pysty vasemmalla kädellä luomaan kokonaan uusiksi. Usein pieni hengähdystauko ja hetki aikaa kelat asiat järkevämmäksi, vähentää työkuormaa huomattavasti.
Oppiminen ja haasteet on työssä parasta! Ihmiset jakaantuu tässä asiassa melkein kahtia. Toiset haluaa turvallisen tasaisen yllätyksettömän liukuhihnan ja sama on taas toisen puoliskon pahin painajainen. Silti, jos haasteet on niin suuria, että koko ajan joutuu räpiköimään tai resurssit on puolet siitä mitä ongelman ratkaisu vaatisi, käy elämä rankaksi. Kohtuus ja tasapaino on hyvä tavoite ja unelma ainakin itselle! Itse olen vain päättänyt, että teen parhaani ja se saa riittää! Ja niin se on riittänytkin! Usein ihminen on itse itselleen se suurin ruoskija, ainakin naiset usein syyllistyy siihen.
Testamentti taisi maksaa juristilla 50e (joku ale ja 12v sitten). Mielummin teetin sen, kun menee oikein. Jos testamentissa ei ole mitään kummaa, pärjää valmiilla pohjaltakin ja kahdella todistajalla. Myöhemmin päivitin samaan lisäyksiä ilman juristia ja mitätöin edellisen version. Jos lapsia ja vaimoa ilman avioehtoa ei ole, meneekö puolet automaattisesti vanhemmille (tai sisaruksille, jos vanhemmat on kuolleet) vai saako siinä tilanteessa testamentta koko omaisuuden vaikka kissojen hoitolalle tai syöpätutkimukseen?Citrinella kirjoitti:
Priorisointi helpottaa taakkaa kummasti, joko niin, erät itse arvio tai sitten varmistaa isot linjat esimieheltä/yritysjohdolta. Tietysti, jos teet työtä suorana asiakkaan kanssa (?), ei ehkä liikkumavara ole niin paljon. Asiakas saattaa ottaa herneet menuun, jos ilmoittaa että tää sun hommaa nyt ei vaan ole urgent eikä tärkeä. 😂 Jokaisessa on paljon tuottamatonta hukkaa ja vaiheita, jotka ei tuota kenellekään mitään, mutta jos työtilanne on koko ajan ’räpiköi-tai hukut’-tilassa, niin asioita pysty vasemmalla kädellä luomaan kokonaan uusiksi. Usein pieni hengähdystauko ja hetki aikaa kelat asiat järkevämmäksi, vähentää työkuormaa huomattavasti.
Oppiminen ja haasteet on työssä parasta! Ihmiset jakaantuu tässä asiassa melkein kahtia. Toiset haluaa turvallisen tasaisen yllätyksettömän liukuhihnan ja sama on taas toisen puoliskon pahin painajainen. Silti, jos haasteet on niin suuria, että koko ajan joutuu räpiköimään tai resurssit on puolet siitä mitä ongelman ratkaisu vaatisi, käy elämä rankaksi. Kohtuus ja tasapaino on hyvä tavoite ja unelma ainakin itselle! Itse olen vain päättänyt, että teen parhaani ja se saa riittää! Ja niin se on riittänytkin! Usein ihminen on itse itselleen se suurin ruoskija, ainakin naiset usein syyllistyy siihen.
Testamentti taisi maksaa juristilla 50e (joku ale ja 12v sitten). Mielummin teetin sen, kun menee oikein. Jos testamentissa ei ole mitään kummaa, pärjää valmiilla pohjaltakin ja kahdella todistajalla. Myöhemmin päivitin samaan lisäyksiä ilman juristia ja mitätöin edellisen version. Jos lapsia ja vaimoa ilman avioehtoa ei ole, meneekö puolet automaattisesti vanhemmille (tai sisaruksille, jos vanhemmat on kuolleet) vai saako siinä tilanteessa testamentta koko omaisuuden vaikka kissojen hoitolalle tai syöpätutkimukseen?Sisi oletan, että tiedät miten laki menee kun asia on käynyt mielessä. Älä kuitenkaan ala selvittämään, jos ei ole tuttua asiaa. 😉
Citrinella kirjoitti:
Priorisointi helpottaa taakkaa kummasti, joko niin, erät itse arvio tai sitten varmistaa isot linjat esimieheltä/yritysjohdolta. Tietysti, jos teet työtä suorana asiakkaan kanssa (?), ei ehkä liikkumavara ole niin paljon. Asiakas saattaa ottaa herneet menuun, jos ilmoittaa että tää sun hommaa nyt ei vaan ole urgent eikä tärkeä. 😂 Jokaisessa on paljon tuottamatonta hukkaa ja vaiheita, jotka ei tuota kenellekään mitään, mutta jos työtilanne on koko ajan ’räpiköi-tai hukut’-tilassa, niin asioita pysty vasemmalla kädellä luomaan kokonaan uusiksi. Usein pieni hengähdystauko ja hetki aikaa kelat asiat järkevämmäksi, vähentää työkuormaa huomattavasti.
Testamentti taisi maksaa juristilla 50e (joku ale ja 12v sitten). Mielummin teetin sen, kun menee oikein. Jos testamentissa ei ole mitään kummaa, pärjää valmiilla pohjaltakin ja kahdella todistajalla. Myöhemmin päivitin samaan lisäyksiä ilman juristia ja mitätöin edellisen version. Jos lapsia ja vaimoa ilman avioehtoa ei ole, meneekö puolet automaattisesti vanhemmille (tai sisaruksille, jos vanhemmat on kuolleet) vai saako siinä tilanteessa testamentta koko omaisuuden vaikka kissojen hoitolalle tai syöpätutkimukseen?Jep, aikamoista pinnalla pysyttelyä se on ollut viime vuodet. Eikä siinä, pitkälti oma vikani, sinällään muutoksen tekeminen tavallaan on helpompaa kun voi ensin keskustella peilin kanssa ja tarvittaessa raivota sinne 😁
Toki joitain asioita pitää muuttaa työpaikallakin, mutta keskityn kaikkiin näihin tarkemmin ensi kuun alussa. On vain pakko istua alas ja miettiä missä asioissa ja miten itse tulee kiusattua itseään ja mitkä asiat on ulkoisia rasitteita. Tehdä ihan listaa, jos ei muuta niin itselle muistilapuksi seurannan osalta. Ja sitten keskustellaan piällysmiehen kanssa. Se on kyllä tanakasti mukana "rempassa" miten vain mahdollista, niin latu on auki.
Olen pohtinut vasta asiaa pintapuolisesti ja aiemman elämänkokemuksen pohjalta nostanut listalle mukaan nuo hoitotahdot yms., kun niitä olisi aikanaan tarvittu sukulaisten kanssa. Mutta tämäkin on asia johon täytyy palata tarkemmin kevään mittaan, nyt on vähän pää täynnä kaikkea niin jostain joutuu karsimaan 😳Citrinella kirjoitti:
Sisi oletan, että tiedät miten laki menee kun asia on käynyt mielessä. Älä kuitenkaan ala selvittämään, jos ei ole tuttua asiaa. 😉
En ole sinällään lain puolesta asioita vielä selvittänyt, mutta karkeasti ottaen on käsitys tilanteesta. Oi ei mua lakien plärääminen pelota, ihan tuttua huttua ja jollain kierolla tavalla jopa pidän siitä. Ja onhan noita erilaisia lakiasioita joutunut selvittämään aiemminkin, mm. perintö- ja maakaareen liittyviä, yrityslainsäädäntöä ja tottakai työlainsäädäntöä 😁
Jep, aikamoista pinnalla pysyttelyä se on ollut viime vuodet. Eikä siinä, pitkälti oma vikani, sinällään muutoksen tekeminen tavallaan on helpompaa kun voi ensin keskustella peilin kanssa ja tarvittaessa raivota sinne 😁
Toki joitain asioita pitää muuttaa työpaikallakin, mutta keskityn kaikkiin näihin tarkemmin ensi kuun alussa. On vain pakko istua alas ja miettiä missä asioissa ja miten itse tulee kiusattua itseään ja mitkä asiat on ulkoisia rasitteita. Tehdä ihan listaa, jos ei muuta niin itselle muistilapuksi seurannan osalta. Ja sitten keskustellaan piällysmiehen kanssa. Se on kyllä tanakasti mukana "rempassa" miten vain mahdollista, niin latu on auki.
Olen pohtinut vasta asiaa pintapuolisesti ja aiemman elämänkokemuksen pohjalta nostanut listalle mukaan nuo hoitotahdot yms., kun niitä olisi aikanaan tarvittu sukulaisten kanssa. Mutta tämäkin on asia johon täytyy palata tarkemmin kevään mittaan, nyt on vähän pää täynnä kaikkea niin jostain joutuu karsimaan 😳Tein viime vuonna Lean Six sigma Green Belt-koulutuksen. Kuulostaa ihan siltä, että samoille työkaluille olisi käyttöä teilläkin…. Koulutus (ja sitä edeltäneet lyhemmät koulutukset) antoi isoja oivalluksia miten prosesseja saa tehokkaammaksi ja järkevämmäksi ja miten ongelmia voi ratkoa systemaattisesti ja siihen helppoja työkaluja. Ainakin oma LinkedIn tarjoaa samaa koulutusta ilmaiseksi, (varmaan supistettu versio, mutta silti sattaa antaa työkaluja). Olen ihan liekeissä kaikesta oppimastani.
Itsekin ajattelen juuri noin, että kaikkea ei voi eikä kannata tehdä kerralla! Ja jos työssä saa järkeistettyä asioita, niin luultavasti voimavaroja jää sen jälkeen enemmän vapaa-ajallekin. Ja jos päädyt hakemaan töitä, sekin on usein iso prosessi ja vaatii hyvin onnistuakseen voimia. Samoin elämässä/työssä on tosiaan asioita, josta saa ison hyödyn helposti ja vähällä työllä. Sitten on asioita, joihin voi vaikuttaa, mutta työmäärä on iso tai muutos on vaikea. Ja sitten on asioita, johon ei voi vaikuttaa, ainakaan kohtuullisella panoksella. Kun asiat pystyy lokeroimaan, on helpompi valita ne, jotka muuttaa elämää. Ja kaikkein tärkeintä on se, että osaa olla itelleen armollinen.randombypasser kirjoitti:
En ole sinällään lain puolesta asioita vielä selvittänyt, mutta karkeasti ottaen on käsitys tilanteesta. Oi ei mua lakien plärääminen pelota, ihan tuttua huttua ja jollain kierolla tavalla jopa pidän siitä. Ja onhan noita erilaisia lakiasioita joutunut selvittämään aiemminkin, mm. perintö- ja maakaareen liittyviä, yrityslainsäädäntöä ja tottakai työlainsäädäntöä 😁
Nykyään löytyvät kätevästi netistä. Kapulakieltähän se on, mutta yleensä kuitenkin lähes luettavaa.
Citrinella kirjoitti:
Nykyään löytyvät kätevästi netistä. Kapulakieltähän se on, mutta yleensä kuitenkin lähes luettavaa.
On, tolkun juttuja, joutuu vaan ajattelemaan itse 😮😁
On, tolkun juttuja, joutuu vaan ajattelemaan itse 😮😁
Heh! Eikä se ole hyvä, että aivot saa vähän vastapainoa tälle palstailulle? 😉
Citrinella kirjoitti:
Heh! Eikä se ole hyvä, että aivot saa vähän vastapainoa tälle palstailulle? 😉
On, vaan oikeastaan just niitä tolkun juttuja tänne tuleekin paettua, voi olla vähän kieli poskella ja silleen. Ja tulee tänne "paettua" myös moikkaamaan ihmisiä, kun on useampikin mukava täällä 😊
On, vaan oikeastaan just niitä tolkun juttuja tänne tuleekin paettua, voi olla vähän kieli poskella ja silleen. Ja tulee tänne "paettua" myös moikkaamaan ihmisiä, kun on useampikin mukava täällä 😊
Täällä on mukavia ja ajattelulykyisiä ihmisiä joukossa, myönnän. Osa taas on palsta-identiteetiltään vähän erilaisia… ja useammin kun kerran on tullut mietittyä mitä h-vettiä käytän aikaani täällä näin paljon ja mitä tästä luulee saavansa.
Itselläni oma elämäntilanne vaikuttaa. Yht’äkkiä elämässä on vapaa-aikaa pitkän tauon jälkeen. Teinit ei enää tarvitse äitiä 24/7 ja pienin on isällään 50% ajasta. Ja kun samaan aikaan on ollut paljon oman päänsisäisistä pohdittavaa ja ajatuksilleen on kaivannut peiliä, palstalle on ollut tilaus. Kuten taisin sinulle sanoa, nyt pankki on kuitenkin tyhjennetty ja alkuperäinen tarkoitus ei enää samalla tavalla toimi. Suoraan sanoen haaveilen, että saisin peffan useammin ylös sohvalta ja lähtisin lenkille, hiihtämään, punttisalille tai uimaan sen sijaan että vain sormet liikkuu. Tai soittaisin vaikka ystävälle. Luulenpa, että elämänlaatu paranisi.
Tällä hetkellä palstailu on ehkä juuri tuota pakenemista…. Ja kun tajuaa, että itse pakenen lähinnä elämää, niin tulee aika juntti olo.Citrinella kirjoitti:
Täällä on mukavia ja ajattelulykyisiä ihmisiä joukossa, myönnän. Osa taas on palsta-identiteetiltään vähän erilaisia… ja useammin kun kerran on tullut mietittyä mitä h-vettiä käytän aikaani täällä näin paljon ja mitä tästä luulee saavansa.
Itselläni oma elämäntilanne vaikuttaa. Yht’äkkiä elämässä on vapaa-aikaa pitkän tauon jälkeen. Teinit ei enää tarvitse äitiä 24/7 ja pienin on isällään 50% ajasta. Ja kun samaan aikaan on ollut paljon oman päänsisäisistä pohdittavaa ja ajatuksilleen on kaivannut peiliä, palstalle on ollut tilaus. Kuten taisin sinulle sanoa, nyt pankki on kuitenkin tyhjennetty ja alkuperäinen tarkoitus ei enää samalla tavalla toimi. Suoraan sanoen haaveilen, että saisin peffan useammin ylös sohvalta ja lähtisin lenkille, hiihtämään, punttisalille tai uimaan sen sijaan että vain sormet liikkuu. Tai soittaisin vaikka ystävälle. Luulenpa, että elämänlaatu paranisi.
Tällä hetkellä palstailu on ehkä juuri tuota pakenemista…. Ja kun tajuaa, että itse pakenen lähinnä elämää, niin tulee aika juntti olo.Meitä on monenlaisia :)
Ehkä pakeneminen oli vähän huono termi. Ehkä paremmin kuvaisi muutosvalmiuden kehittäminen tms. Nimittäin tiedän omalta osaltani, että elämäntilanne on joiltain osin murroksessa ja tavallaan palstailu on odottelua. Sen odottelua, että on itse valmis tarttumaan toimeen, mitä se toimi sitten aikanaan onkaan. Tässä ikäänkuin on aivot narikassa ja alitajunta aktiivisesti jäsentää omaa elämää ja sitä mitä sille haluaisi tehdä, pohtii myös vaihtoehtoja ja niiden mielekkyyttä, ehkä ideoikin taustalla.
Siksi en oikeastaan välitä, että "tuhlaan" aikaani täällä, tiedän että sille on tilausta ja kun joku päivä jotain päässä napsahtaa, olen valmis käyttämään aikani johonkin muuhun. Ja palsta jää, vähintäänkin statistin rooliin, muta luultavammin taas kokonaan.randombypasser kirjoitti:
Meitä on monenlaisia :)
Ehkä pakeneminen oli vähän huono termi. Ehkä paremmin kuvaisi muutosvalmiuden kehittäminen tms. Nimittäin tiedän omalta osaltani, että elämäntilanne on joiltain osin murroksessa ja tavallaan palstailu on odottelua. Sen odottelua, että on itse valmis tarttumaan toimeen, mitä se toimi sitten aikanaan onkaan. Tässä ikäänkuin on aivot narikassa ja alitajunta aktiivisesti jäsentää omaa elämää ja sitä mitä sille haluaisi tehdä, pohtii myös vaihtoehtoja ja niiden mielekkyyttä, ehkä ideoikin taustalla.
Siksi en oikeastaan välitä, että "tuhlaan" aikaani täällä, tiedän että sille on tilausta ja kun joku päivä jotain päässä napsahtaa, olen valmis käyttämään aikani johonkin muuhun. Ja palsta jää, vähintäänkin statistin rooliin, muta luultavammin taas kokonaan.” Sen odottelua, että on itse valmis tarttumaan toimeen, mitä se toimi sitten aikanaan onkaan. Tässä ikäänkuin on aivot narikassa ja alitajunta aktiivisesti jäsentää omaa elämää ja sitä mitä sille haluaisi tehdä, pohtii myös vaihtoehtoja ja niiden mielekkyyttä, ehkä ideoikin taustalla.”
Tiedän mistä puhut. Viidenkympin kriisiksikin sitä voi kutsua. 😁 Tuo oli omalta osaltani pitkään pohjimmainen syy olla täällä, sanoitettu vain hieman eri kantilta. Ainoa ero on, etten itse jo tiedän mihin haluan mennä ja mitä etsin. Haave tai tavoite, miten sitä nyt haluaakaan kutsua, on jo kirkas. Palsta on tehnyt tehtävänsä. En ole vielä ryhtynyt aktiiviseksi, en ole siirtynyt tavoitettavissa olevaan tilaan ainakaan täysillä, mutta silti en näe että siihen tarvitsen palstaa vaan pikemminkin palstan ulkopuolelle siirtymistä ja ajan käyttämistä asioihin mitä koen tärkeäksi. Ja myös ajattelen, että kun ensin alkaa tutustua uusiin ihmisiin, sitten loppu hoituu ajallaan, jos on koituakseen. Tunteet tai niiden puuttuminen, sen sitten luultavasti ratkaisee intuition kanssa eikä faktat. Muut elämässä tapahtuvat muutokset mitä koen tarvitsemani on loppujen lopuksi aika pieniä.
Jos tulkitsen sinua ja itsenäni oikein, palstan rooli on aika sama, olen vain sinua jonkin verran edellä ja sinulla prosessi menee hieman eri reittiä kuin itsellä. Sinulla tapailu ja ajattelu menee rinnakkain (jos olen ymmärtänyt oikein) ja itse suljen yhden vaiheen ennen seuraavaa.Citrinella kirjoitti:
” Sen odottelua, että on itse valmis tarttumaan toimeen, mitä se toimi sitten aikanaan onkaan. Tässä ikäänkuin on aivot narikassa ja alitajunta aktiivisesti jäsentää omaa elämää ja sitä mitä sille haluaisi tehdä, pohtii myös vaihtoehtoja ja niiden mielekkyyttä, ehkä ideoikin taustalla.”
Tiedän mistä puhut. Viidenkympin kriisiksikin sitä voi kutsua. 😁 Tuo oli omalta osaltani pitkään pohjimmainen syy olla täällä, sanoitettu vain hieman eri kantilta. Ainoa ero on, etten itse jo tiedän mihin haluan mennä ja mitä etsin. Haave tai tavoite, miten sitä nyt haluaakaan kutsua, on jo kirkas. Palsta on tehnyt tehtävänsä. En ole vielä ryhtynyt aktiiviseksi, en ole siirtynyt tavoitettavissa olevaan tilaan ainakaan täysillä, mutta silti en näe että siihen tarvitsen palstaa vaan pikemminkin palstan ulkopuolelle siirtymistä ja ajan käyttämistä asioihin mitä koen tärkeäksi. Ja myös ajattelen, että kun ensin alkaa tutustua uusiin ihmisiin, sitten loppu hoituu ajallaan, jos on koituakseen. Tunteet tai niiden puuttuminen, sen sitten luultavasti ratkaisee intuition kanssa eikä faktat. Muut elämässä tapahtuvat muutokset mitä koen tarvitsemani on loppujen lopuksi aika pieniä.
Jos tulkitsen sinua ja itsenäni oikein, palstan rooli on aika sama, olen vain sinua jonkin verran edellä ja sinulla prosessi menee hieman eri reittiä kuin itsellä. Sinulla tapailu ja ajattelu menee rinnakkain (jos olen ymmärtänyt oikein) ja itse suljen yhden vaiheen ennen seuraavaa.Niin, ehkäpä. Tässä nyt vaan sattui sopivasti monta osaa kokonaisuudesta ns. selvitystilaan (avioero jne.) juuri ennen viiskymppisiä, niin tuli sitten kauhallinen kerralla, kun lusikallisessakin olisi riittänyt tehtävää. Mutta näillä mennään 😊
Rooli on varmaan sama ja aikataulu tosiaan eritahtinen. Mulla se oikeastaan menee ehkä vain vähemmän suunnitellusti ja/tai harkitusti eli kaikkea voi suhmuroida sekaisin/rinnakkain voimiensa puitteissa ja kun jokin muutos tapahtuu, se yleensä sulkee jonkin vanhan oven samalla. Kuten nyt vaikka jos ihastuisi huomenna, niin palsta luultavasti tippuisi marginaaliin parissa viikossa, parissa kuukaudessa viimeistään, kunnes kuihtuisi taas kokonaan pois, aivan kuten viimeksikin tapahtui.randombypasser kirjoitti:
Niin, ehkäpä. Tässä nyt vaan sattui sopivasti monta osaa kokonaisuudesta ns. selvitystilaan (avioero jne.) juuri ennen viiskymppisiä, niin tuli sitten kauhallinen kerralla, kun lusikallisessakin olisi riittänyt tehtävää. Mutta näillä mennään 😊
Rooli on varmaan sama ja aikataulu tosiaan eritahtinen. Mulla se oikeastaan menee ehkä vain vähemmän suunnitellusti ja/tai harkitusti eli kaikkea voi suhmuroida sekaisin/rinnakkain voimiensa puitteissa ja kun jokin muutos tapahtuu, se yleensä sulkee jonkin vanhan oven samalla. Kuten nyt vaikka jos ihastuisi huomenna, niin palsta luultavasti tippuisi marginaaliin parissa viikossa, parissa kuukaudessa viimeistään, kunnes kuihtuisi taas kokonaan pois, aivan kuten viimeksikin tapahtui.Olitko sinä palstalaisen kanssa aviossa? Muistelen sun kertoneen erosta palstalaisen kanssa. En ole varma muistanko oikein?
Se aiempi 2011-12 käyntino täällä meni juuri noin kuin kuvaat, palsta jäi heti vaikka suhteen alkuun meni tapaamisesta pari kk, eikä se ollut edes heti mitään ilotulitusta pikemminkin hitaasti lämpenevää sorttia. Aika meni uuden ihmisen kanssa viestittelyyn ja oman itsensä miettimiseen (itselle oli aika kynnys aloittaa uutta, ja vastapuoli taas oli ääri-varovainen). Silloin koin sinkut-palstan enemmän seuranhakuun tarkoitetuksi kun taas nyt tämä taas on ajatuksien purkupaikka, jossa käy ihmisiä sivlisäädystä huolimatta.Citrinella kirjoitti:
Olitko sinä palstalaisen kanssa aviossa? Muistelen sun kertoneen erosta palstalaisen kanssa. En ole varma muistanko oikein?
Se aiempi 2011-12 käyntino täällä meni juuri noin kuin kuvaat, palsta jäi heti vaikka suhteen alkuun meni tapaamisesta pari kk, eikä se ollut edes heti mitään ilotulitusta pikemminkin hitaasti lämpenevää sorttia. Aika meni uuden ihmisen kanssa viestittelyyn ja oman itsensä miettimiseen (itselle oli aika kynnys aloittaa uutta, ja vastapuoli taas oli ääri-varovainen). Silloin koin sinkut-palstan enemmän seuranhakuun tarkoitetuksi kun taas nyt tämä taas on ajatuksien purkupaikka, jossa käy ihmisiä sivlisäädystä huolimatta.Jep, palstalaisenpa hyvinkin ja siitä juurikin se ero.
Silleen se ittelläkin silloin meni, eka tulin palstalle höntsäilemään ja hölmöilemään, sitten tilanne vähän muuttui, mutta jatkui vielä pitkään sekametelisoppana. Sitten vain muuttui hiukan vakavammaksi ja palsta alkoi jäämään. Ja ei siinä lopulta kauaa mennyt kun jäi kokonaan, oli parempaakin tekemistä.
Silloin Sinkut olikin enemmän seuranhakupaikka, nyt tosiaan höpöttelypaikka. Ennen se höpöttelypaikka oli Miehen logiikka ja Huuhaa, jälkimmäistä ei kai enää olekaan, en ole kattonut.randombypasser kirjoitti:
Jep, palstalaisenpa hyvinkin ja siitä juurikin se ero.
Silleen se ittelläkin silloin meni, eka tulin palstalle höntsäilemään ja hölmöilemään, sitten tilanne vähän muuttui, mutta jatkui vielä pitkään sekametelisoppana. Sitten vain muuttui hiukan vakavammaksi ja palsta alkoi jäämään. Ja ei siinä lopulta kauaa mennyt kun jäi kokonaan, oli parempaakin tekemistä.
Silloin Sinkut olikin enemmän seuranhakupaikka, nyt tosiaan höpöttelypaikka. Ennen se höpöttelypaikka oli Miehen logiikka ja Huuhaa, jälkimmäistä ei kai enää olekaan, en ole kattonut.Uskalsit kuitenkin tulla takaisin? Jotenkin voisi kuvitella, että haavat voi repeytyä auki täällä? Toisaalta, joskus asiaa kohti meneminen parantaa nopeammin kuin uinuva haava.
Itse en mennyt edellisessä suhteessa naimisiin, siitä ei kertaakaan edes puhuttu. Ja sitä edellinenkin siirsin asiaa ~ 7v (intuitio siitä, että homma leviää vielä käsiin, vaikka kaikki oli hyvin). Toinen olisi ollut valmis jo viikolla kaksi, mikä on aika päätöntä.Citrinella kirjoitti:
Uskalsit kuitenkin tulla takaisin? Jotenkin voisi kuvitella, että haavat voi repeytyä auki täällä? Toisaalta, joskus asiaa kohti meneminen parantaa nopeammin kuin uinuva haava.
Itse en mennyt edellisessä suhteessa naimisiin, siitä ei kertaakaan edes puhuttu. Ja sitä edellinenkin siirsin asiaa ~ 7v (intuitio siitä, että homma leviää vielä käsiin, vaikka kaikki oli hyvin). Toinen olisi ollut valmis jo viikolla kaksi, mikä on aika päätöntä.Uskalsin, tosin asia ei tullut edes mieleen ennen kuin erosta oli kulunut jo hyvä tovi. Ei mulle jää oikein sen kaltaisia muistijälkiä kuin kuvasit, ne mitkä jää on enemmän jotain puhtaasti kahden kesken koettua, kuten vaikka joku tietty biisi, paikka, leffa jne.
Viikolla kaksi naimisiin on melkein kuin Ensitreffit alttarilla 😂randombypasser kirjoitti:
Uskalsin, tosin asia ei tullut edes mieleen ennen kuin erosta oli kulunut jo hyvä tovi. Ei mulle jää oikein sen kaltaisia muistijälkiä kuin kuvasit, ne mitkä jää on enemmän jotain puhtaasti kahden kesken koettua, kuten vaikka joku tietty biisi, paikka, leffa jne.
Viikolla kaksi naimisiin on melkein kuin Ensitreffit alttarilla 😂No joo vähän liikaa oli, samoin kuin lapsista ja eläkevalutuksista puhuminen viikolla kolme. Läheisriippuvaisuus oli melkein ahdistavaa. Hänen taustalla oli hyvin tuore trauma: edellisen tyttöystävän kuolema (kuoli syliin). Ajattelin avarakatseisena, että tuo johtuu tapahtuneesta ja annan aikaa.
Citrinella kirjoitti:
No joo vähän liikaa oli, samoin kuin lapsista ja eläkevalutuksista puhuminen viikolla kolme. Läheisriippuvaisuus oli melkein ahdistavaa. Hänen taustalla oli hyvin tuore trauma: edellisen tyttöystävän kuolema (kuoli syliin). Ajattelin avarakatseisena, että tuo johtuu tapahtuneesta ja annan aikaa.
Vaan ei sitten ihan tainnutkaan siitä johtua. No sellaista se on, elämä.
Vaan ei sitten ihan tainnutkaan siitä johtua. No sellaista se on, elämä.
Joo oli taustalla vähän enemmän. Lesson Learned.
- Anonyymi
Lahti on edelleen Suomen Chigaco, ei se pelkällä mainoskampajanjalla siitä Floridaksi muutu ☝.
- SheenaEläs nyt, kun on ilmastonmuutoskin ja kaikki. Eikä kuulemma ihmeiden aikakaan ole vielä ohi. Tai... Joo, toi on kyllä jo aika paljon vaadittu ihmeidentekijältäkin 😂
Mun nuoruudessa Lahtea tosin kutsuttiin ihan toiseksi kuin Suomen Chigacoksi, mutta jätetään sanomatta, palstahan on kuitenkin lastenohjelma.
- Anonyymi
Noh, saahan sitä markkinoida Lahtea Floridana jos sen sellaiseksi kokee 😄 Olen asunut jonkin aikaa Floridassa, kokenut sen hirmumyrskynkin, mutta ei kyllä Lahti ensimmäisenä tule mieleen 😂
Mutta jos ne lainais Floridasta Lahteen aina toisinaan hirmumyrskyn, niin se voisi auttaa? 😁
- Anonyymi
Mutta jos ne lainais Floridasta Lahteen aina toisinaan hirmumyrskyn, niin se voisi auttaa? 😁
Ehdottomasti auttaisi asiaa 😂 Muutama palmu Lahden keskustaan, voi olla muovipalmujakin ilmasto huomioiden ja sitten vain myrsky päälle 😁
Vaikka oikeasti en kyllä toivo hirmumyrskyä kenenkään kohdalle. Tuntuu kuin pää lähtisi irti, jos joutuu siinä myrskyssä ulkona olemaan.. 😬 Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti auttaisi asiaa 😂 Muutama palmu Lahden keskustaan, voi olla muovipalmujakin ilmasto huomioiden ja sitten vain myrsky päälle 😁
Vaikka oikeasti en kyllä toivo hirmumyrskyä kenenkään kohdalle. Tuntuu kuin pää lähtisi irti, jos joutuu siinä myrskyssä ulkona olemaan.. 😬Pitäsikin ehdottaa kaupungille, että kun tuo kampanja, niin tilatkaa no äkkiä jostain siihen kauppatorille muovipalmuja 🤣
Joo, ei ne hirmumyrskyt oikein ole hyvä vitsailun aihe.- Anonyymi
Pitäsikin ehdottaa kaupungille, että kun tuo kampanja, niin tilatkaa no äkkiä jostain siihen kauppatorille muovipalmuja 🤣
Joo, ei ne hirmumyrskyt oikein ole hyvä vitsailun aihe.Veronmaksajat on innoissaan, kun saavat tietää, että Lahden Bulevardille ostettiin kaksi tusinaa muovipalmuja 😂 Ai miten autenttista Floridan tunnelmaa siitä saisi 😁
Hirmumyrskyt voi olla juu traagisia, kannattaa pysyä pois niiden tieltä, mutta itse koin koomisiakin hetkiä kun yritin kasata pitkin maata liikkuvia ulkokalusteita kettingillä kiinni. Tuolit vaan tanssi ympärillä ja minä juoksin niitä kiinni 😄 Anonyymi kirjoitti:
Veronmaksajat on innoissaan, kun saavat tietää, että Lahden Bulevardille ostettiin kaksi tusinaa muovipalmuja 😂 Ai miten autenttista Floridan tunnelmaa siitä saisi 😁
Hirmumyrskyt voi olla juu traagisia, kannattaa pysyä pois niiden tieltä, mutta itse koin koomisiakin hetkiä kun yritin kasata pitkin maata liikkuvia ulkokalusteita kettingillä kiinni. Tuolit vaan tanssi ympärillä ja minä juoksin niitä kiinni 😄Kyllä varmaan, palmuja, hiekkaa, surffilautoja koristeeksi ja isolla rahalla 🤣
Onhan niissä toki huvittaviakin puolia, melkein kaikessa elämässä on molempia puolia, yhtä tragikomediaa kaikki tyynni 😊- Anonyymi
Kyllä varmaan, palmuja, hiekkaa, surffilautoja koristeeksi ja isolla rahalla 🤣
Onhan niissä toki huvittaviakin puolia, melkein kaikessa elämässä on molempia puolia, yhtä tragikomediaa kaikki tyynni 😊Sä voisit liittyä Lahden Floridan suunnittelukomiteaan, loistavia ideoita 😂
Ei tätä elämää aina jaksaisi, jollei turvautuisi joskus huumoriin. Se antaa valonpilkahduksia pimeydenkin keskelle 😊 Anonyymi kirjoitti:
Sä voisit liittyä Lahden Floridan suunnittelukomiteaan, loistavia ideoita 😂
Ei tätä elämää aina jaksaisi, jollei turvautuisi joskus huumoriin. Se antaa valonpilkahduksia pimeydenkin keskelle 😊No hitsi, oikeastaan taidan suuruudenhulluna perustaa Lahden kaupungin puolesta sellaisen, tuleepahan tehtyä. Ja samantien myös Lahti-Florida ystävyysseuran. Ja huom, koska Lahdessa kaikki on suurta, perustetaan samantien koko Floridan kattava ystävyysseura, ruveta mitään räpistelemään 😂
Ei, huumoria pitää olla. Ja kiva kun nuo virkakoneistotkin jaksavat välillä vetää hiukan alta lipan, niin pitääkin 👍- Anonyymi
No hitsi, oikeastaan taidan suuruudenhulluna perustaa Lahden kaupungin puolesta sellaisen, tuleepahan tehtyä. Ja samantien myös Lahti-Florida ystävyysseuran. Ja huom, koska Lahdessa kaikki on suurta, perustetaan samantien koko Floridan kattava ystävyysseura, ruveta mitään räpistelemään 😂
Ei, huumoria pitää olla. Ja kiva kun nuo virkakoneistotkin jaksavat välillä vetää hiukan alta lipan, niin pitääkin 👍No siinähän on projektisuunnitelma jo melkein tehtynä 😁 Ja suureet eleet käyttöön heti alusta, ei tässä mitään piiperölandiaa perustamassa olla 😂
Noilla puheilla mä voisin ehdottomasti muuttaa tuonne. Eläkkeeseen on kyllä vielä +25 vuotta, mutta hyvähän se on olla suunnitelmat valmiina. Tarvi mihinkään Mallorcalle lähteä, kun nokka kohti Lahtea 😎 Anonyymi kirjoitti:
No siinähän on projektisuunnitelma jo melkein tehtynä 😁 Ja suureet eleet käyttöön heti alusta, ei tässä mitään piiperölandiaa perustamassa olla 😂
Noilla puheilla mä voisin ehdottomasti muuttaa tuonne. Eläkkeeseen on kyllä vielä 25 vuotta, mutta hyvähän se on olla suunnitelmat valmiina. Tarvi mihinkään Mallorcalle lähteä, kun nokka kohti Lahtea 😎Kyllä! Ameriikan meiningillä tehdään tai tehdä ollenkaan! 😁
Se kannattaa ajoissa ostaa se oma eläkebungalow Lahdesta ihan lähivuosina, nääs pian kaikki Floridan rikkaat eläkeläiset haluaa muuttaa Lahteen...- Anonyymi
Kyllä! Ameriikan meiningillä tehdään tai tehdä ollenkaan! 😁
Se kannattaa ajoissa ostaa se oma eläkebungalow Lahdesta ihan lähivuosina, nääs pian kaikki Floridan rikkaat eläkeläiset haluaa muuttaa Lahteen...Kylä näi o, laitan nimeni heti jonotuslistaan, jotta saan oman bungalowini ja pääsen ensimmäisten joukossa eläkeläisten eliittiin bingoa pelaamaan 😂 Kaikella kunnioituksella bingoa kohtaan, on sitä itsekin pelattu. Viimeksi laivalla lasten kanssa 😁
Anonyymi kirjoitti:
Kylä näi o, laitan nimeni heti jonotuslistaan, jotta saan oman bungalowini ja pääsen ensimmäisten joukossa eläkeläisten eliittiin bingoa pelaamaan 😂 Kaikella kunnioituksella bingoa kohtaan, on sitä itsekin pelattu. Viimeksi laivalla lasten kanssa 😁
Ai muksujakin? No sitten kannattaa varata suoraan semmonen isompi neljän huoneiston bungalow, voivat muksutkin sitten muuttaa perässä ikäännyttyään tai käydä vaikka kesäisin vierailulla 😊
Täytyykin perustaa sinne se huvipuisto, mitä ei vielä Suomesta löydy, vaikka Mummotunneli on hyvä yritys. Nimittäin Puumamaa. Kun Floridan bingomummut on Lahdessa, tarvitaan niille muutakin viihdettä kuin bingo, peliautomaatit ja ryyppääminen 😂- Anonyymi
Ai muksujakin? No sitten kannattaa varata suoraan semmonen isompi neljän huoneiston bungalow, voivat muksutkin sitten muuttaa perässä ikäännyttyään tai käydä vaikka kesäisin vierailulla 😊
Täytyykin perustaa sinne se huvipuisto, mitä ei vielä Suomesta löydy, vaikka Mummotunneli on hyvä yritys. Nimittäin Puumamaa. Kun Floridan bingomummut on Lahdessa, tarvitaan niille muutakin viihdettä kuin bingo, peliautomaatit ja ryyppääminen 😂Puumamaa 🤣 Ehdottomasti tuollainen on perustettava, bingon pelailuhan on pelkkää silmänlumetta ja mummojen seuraelämä on vilkkaampaa kuin osaisi kuvitellakaan 😄
Omia lapsia on vain yksi, mutta muita läheisiä muksuja sen verran että melkein ajattelen niitäkin kuin ominani 😁 Oma lapsi joskus nuorempana totesi, että asuu äidin kanssa 35-vuotiaaksi asti, jotta kyllä kai se lapsonen on sitten Lahteen mukaan raahattava kun vielä yli 20 vuotta meinaa kotona kerran asua 😄 Anonyymi kirjoitti:
Puumamaa 🤣 Ehdottomasti tuollainen on perustettava, bingon pelailuhan on pelkkää silmänlumetta ja mummojen seuraelämä on vilkkaampaa kuin osaisi kuvitellakaan 😄
Omia lapsia on vain yksi, mutta muita läheisiä muksuja sen verran että melkein ajattelen niitäkin kuin ominani 😁 Oma lapsi joskus nuorempana totesi, että asuu äidin kanssa 35-vuotiaaksi asti, jotta kyllä kai se lapsonen on sitten Lahteen mukaan raahattava kun vielä yli 20 vuotta meinaa kotona kerran asua 😄Kyllä! Siinä saadaan myös kotimaan matkailu nousuun, nuoremmat miehet singahtavat lomillaan nauttimaan Lahden tarjonnasta 😁
No onhan se melkoinen mussukka, jos meinaa äidistä pitää huolta 35 vuotiaaksi saakka. Mutta eiköhän tuo Lahdessa viihdy kun on palmuja ja kaikkea 😉- Anonyymi
Kyllä! Siinä saadaan myös kotimaan matkailu nousuun, nuoremmat miehet singahtavat lomillaan nauttimaan Lahden tarjonnasta 😁
No onhan se melkoinen mussukka, jos meinaa äidistä pitää huolta 35 vuotiaaksi saakka. Mutta eiköhän tuo Lahdessa viihdy kun on palmuja ja kaikkea 😉Kyllä se bungalow-varaus nyt lähti samantein, jos kerran nuorempia miehiäkin saadaan houkuteltua paikalle. Pitää olla kunnon mummobulevardi eikä pelkkä tunneli 😆 Ai kamala, kohta tosiaan olen mummoikäinen 😂🙈
On se mussukka, lupasi ostaa äidilleen aikuisena talon ja isomman autonkin, kun molemmat kuulemma ovat liian pieniä 😄 Ei ymmärrä vielä, että se on äidin lompakko, joka on pieni 😬 Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se bungalow-varaus nyt lähti samantein, jos kerran nuorempia miehiäkin saadaan houkuteltua paikalle. Pitää olla kunnon mummobulevardi eikä pelkkä tunneli 😆 Ai kamala, kohta tosiaan olen mummoikäinen 😂🙈
On se mussukka, lupasi ostaa äidilleen aikuisena talon ja isomman autonkin, kun molemmat kuulemma ovat liian pieniä 😄 Ei ymmärrä vielä, että se on äidin lompakko, joka on pieni 😬N joo, muutetaan Aleksanterinkadun nimeksi Mummobulevardi, katetaan se ja suljetaan päistä. Sitten hiekka pohjalle, palmuja ja muita reunoille, lämmittimet ja puhaltimet jotka puhaltaa suolaveden päältä, niin tulee meren tuoksuakin 😁
Kyllä se nuorison ymmärrys kasvaa, kun alkaa itse tienaamaan jotain, vaikka edes opintorahaa, riippumatta siitä asuuko äiteellä vai omillaan. Ja niin sen kuuluu mennäkin 😊- Anonyymi
N joo, muutetaan Aleksanterinkadun nimeksi Mummobulevardi, katetaan se ja suljetaan päistä. Sitten hiekka pohjalle, palmuja ja muita reunoille, lämmittimet ja puhaltimet jotka puhaltaa suolaveden päältä, niin tulee meren tuoksuakin 😁
Kyllä se nuorison ymmärrys kasvaa, kun alkaa itse tienaamaan jotain, vaikka edes opintorahaa, riippumatta siitä asuuko äiteellä vai omillaan. Ja niin sen kuuluu mennäkin 😊Viettäisin kaiken vapaa-aikani mummobulevardilla pina coladaa siemaillen ja nuorille miehille lirkutellen 😁
Kyllä ne elämän realiteetit alkaa jossain vaiheessa teinille valkenemaan 😊 Vielä ei ole kesätyöt olleet ajankohtaisia, mutta ehkä jo kohta. Aika helppoa elämää on saanut elää monessa mielessä ja hyvä niin, mutta ymmärrys rahasta on kyllä syytä oppia nuorena niin, ettei aikuisena odota rahan tulevan edelleen äidin lompakosta 😄 Anonyymi kirjoitti:
Viettäisin kaiken vapaa-aikani mummobulevardilla pina coladaa siemaillen ja nuorille miehille lirkutellen 😁
Kyllä ne elämän realiteetit alkaa jossain vaiheessa teinille valkenemaan 😊 Vielä ei ole kesätyöt olleet ajankohtaisia, mutta ehkä jo kohta. Aika helppoa elämää on saanut elää monessa mielessä ja hyvä niin, mutta ymmärrys rahasta on kyllä syytä oppia nuorena niin, ettei aikuisena odota rahan tulevan edelleen äidin lompakosta 😄Niin, sehän se olis elämää, siellä pyörittelis varpaita kuumassa hiekassa, solarium-lamput hivelis nahkaa ja nuorimies hieroo öljyttyjä hartioita, ainakin siis valoisan aikaan, niitä hartioita 🙄😁
Minen ollut ikinä pentuna virallisissa kesätöissä. Totesin hyvissä ajoin, että en tartte niin paljon rahaa ja vapaa-aika on arvokkaampaa, töitä saa kyllä tehdä. Ja on saanutkin, saa vastakin. Sitten menin 17 vanhana oikeisiin töihin.- Anonyymi
Niin, sehän se olis elämää, siellä pyörittelis varpaita kuumassa hiekassa, solarium-lamput hivelis nahkaa ja nuorimies hieroo öljyttyjä hartioita, ainakin siis valoisan aikaan, niitä hartioita 🙄😁
Minen ollut ikinä pentuna virallisissa kesätöissä. Totesin hyvissä ajoin, että en tartte niin paljon rahaa ja vapaa-aika on arvokkaampaa, töitä saa kyllä tehdä. Ja on saanutkin, saa vastakin. Sitten menin 17 vanhana oikeisiin töihin.Tukka käkkärällä, iho käristettynä ja huulet punattuna mauttomalla pinkillä räpyttelisin ylipitkiä tekoripisiäni ja kehottaisin nuorta miestä käyttämään ronskeja otteita 😁 Nyt en pääse eroon mielikuvasta, tuli mieleen Sekaisin Marista leffassa esiintynyt mummo 😂 Ei voisi olla kauempana minusta 🙈
Töitä ehtii ihminen kyllä tekemään ja nuorena pitää saada myös nauttia kesästä eikä vain niska limassa painaa töitä, mutta hiljalleen on hyvä tutustua työmaailmaan. Itse menin 14-vutoiaana kahdeksi viikoksi johonkin puutarhahommiin ja se oli kiva tapa aloittaa. Sai hieman taskurahaa, mutta ehti lomaillakin 😊 Teini kilpaurheilee ja jo se rajoittaa työntekoa, kun kesälläkin on pelimatkoja, turnauksia, leirejä ja ulkomaanreissuakin tiedossa niin kovin isoja määriä ei edes pystyisi tekemään. Anonyymi kirjoitti:
Tukka käkkärällä, iho käristettynä ja huulet punattuna mauttomalla pinkillä räpyttelisin ylipitkiä tekoripisiäni ja kehottaisin nuorta miestä käyttämään ronskeja otteita 😁 Nyt en pääse eroon mielikuvasta, tuli mieleen Sekaisin Marista leffassa esiintynyt mummo 😂 Ei voisi olla kauempana minusta 🙈
Töitä ehtii ihminen kyllä tekemään ja nuorena pitää saada myös nauttia kesästä eikä vain niska limassa painaa töitä, mutta hiljalleen on hyvä tutustua työmaailmaan. Itse menin 14-vutoiaana kahdeksi viikoksi johonkin puutarhahommiin ja se oli kiva tapa aloittaa. Sai hieman taskurahaa, mutta ehti lomaillakin 😊 Teini kilpaurheilee ja jo se rajoittaa työntekoa, kun kesälläkin on pelimatkoja, turnauksia, leirejä ja ulkomaanreissuakin tiedossa niin kovin isoja määriä ei edes pystyisi tekemään.En ole leffaa nähnyt, mutta voin kuvitella 😁 Äläkä sano että ei voisi olla kauempana sinusta, et voi vielä aavistakaan kuinka muutut, kun tulee muutama vuosi ikää lisää ja olet jo muuttanut Suomen Floridaan, palmujen ja nuorten miesten keskelle 😂
- Anonyymi
En ole leffaa nähnyt, mutta voin kuvitella 😁 Äläkä sano että ei voisi olla kauempana sinusta, et voi vielä aavistakaan kuinka muutut, kun tulee muutama vuosi ikää lisää ja olet jo muuttanut Suomen Floridaan, palmujen ja nuorten miesten keskelle 😂
Jos osaa kuvitella sellaisen koko ikänsä aurinkoa palvoneen ja tupakkaa polttaneen iäkkäämmän daamin, niin pääsee aika lähelle sitä, miltä tuo mummo leffassa näytti 😁 Ja totta turiset, eihän sitä tiedä miten ärhäkkäästi Suomen Florida vie mennessään ja antaudun sille koko sielullani, sydämelläni ja ulkoisella olemuksellani 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaa kuvitella sellaisen koko ikänsä aurinkoa palvoneen ja tupakkaa polttaneen iäkkäämmän daamin, niin pääsee aika lähelle sitä, miltä tuo mummo leffassa näytti 😁 Ja totta turiset, eihän sitä tiedä miten ärhäkkäästi Suomen Florida vie mennessään ja antaudun sille koko sielullani, sydämelläni ja ulkoisella olemuksellani 🤣
Osaanpa hyvinkin, mulle tulokin heti jonkun leffan mainosjuliste mieleen siitä mitä kuvailit, siinä se mummo istui kai aurinkotuolissa, olikohan siniset bikinit tai mekko, aurinkolasit, rööki ja joku drinkki. Jotain sellaista 😂
Nooh, ootellaan että Lahti saa rattaat pyörimään, niin päästään perustamaan bisneksiä sinne, Mummobulevardi tietysti ihan ekana 😂- Anonyymi
Osaanpa hyvinkin, mulle tulokin heti jonkun leffan mainosjuliste mieleen siitä mitä kuvailit, siinä se mummo istui kai aurinkotuolissa, olikohan siniset bikinit tai mekko, aurinkolasit, rööki ja joku drinkki. Jotain sellaista 😂
Nooh, ootellaan että Lahti saa rattaat pyörimään, niin päästään perustamaan bisneksiä sinne, Mummobulevardi tietysti ihan ekana 😂En muista oliko tuon leffan julisteesta, muttamuuto7n osui kuvaus täydellisesti kohdilleen 😂
Seurataan silmä kovana, ei näin hyvää bisnestilaisuutta saa jättää käyttämättä 😁 Anonyymi kirjoitti:
En muista oliko tuon leffan julisteesta, muttamuuto7n osui kuvaus täydellisesti kohdilleen 😂
Seurataan silmä kovana, ei näin hyvää bisnestilaisuutta saa jättää käyttämättä 😁Niin minäkin, koska viiskymppinenkin kelpaa puumalle, kunhan se puuma on riittävän kypsään ikään ehtinyt. Voin sitten muuttaa puumien perässä Lahteen rantapojaksi 😂
- Anonyymi
Niin minäkin, koska viiskymppinenkin kelpaa puumalle, kunhan se puuma on riittävän kypsään ikään ehtinyt. Voin sitten muuttaa puumien perässä Lahteen rantapojaksi 😂
Ei yhtään hullumpi idea 😂 Iältäni en ihan pysty puumaksi sulle ryhtymään mutta ehkä ahkeralla auringonpalvomisella saisi ulkoisen olemuksen siihen kuosiin, että tällainen nuorempikin kelpaisi 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään hullumpi idea 😂 Iältäni en ihan pysty puumaksi sulle ryhtymään mutta ehkä ahkeralla auringonpalvomisella saisi ulkoisen olemuksen siihen kuosiin, että tällainen nuorempikin kelpaisi 😁
No eihän rantapojat sitä kato, nehän on siellä rannalla naisia "viihdyttämässä" 😁
Puumat vaan on yleensä helpompia nakkeja suloisille rantapojille, siksi kai niiden jahdattavaksi sinne mennäänkin 😂- Anonyymi
No eihän rantapojat sitä kato, nehän on siellä rannalla naisia "viihdyttämässä" 😁
Puumat vaan on yleensä helpompia nakkeja suloisille rantapojille, siksi kai niiden jahdattavaksi sinne mennäänkin 😂No tuo selittää, miksen ole kokenut iänkään myötä minkäänlaisia puuma-fiiliksiä, kun en ole kovinkaan helppo nakki, pikemminkin kinkkinen korvapuusti 😁
Vaikka kai puuma-lmiö ihan todellinen on. Itsekin tässä yrittänyt kunnostautua deittipuolella niin parikymppisiltä pojilta tulee todella paljon kiinnostusta. Toivottavasti löytävät oman puumansa, minä se en ole 😄 Anonyymi kirjoitti:
No tuo selittää, miksen ole kokenut iänkään myötä minkäänlaisia puuma-fiiliksiä, kun en ole kovinkaan helppo nakki, pikemminkin kinkkinen korvapuusti 😁
Vaikka kai puuma-lmiö ihan todellinen on. Itsekin tässä yrittänyt kunnostautua deittipuolella niin parikymppisiltä pojilta tulee todella paljon kiinnostusta. Toivottavasti löytävät oman puumansa, minä se en ole 😄Kinky korvapuusti? 😲😂
On se todellinen ja esiintyy esimerkiksi juuri tuolla tavoin kuin mitä olet kokenut. Eikä siinä mitään, kukin makunsa mukaan, kunhan osaa käyttäytyä.
Kyllä toi ilmiö Mummotunnelissa on aika näkyvä puolista öistä eteenpäin kesäisin pe-la. Se on tavallaan jopa aika hauskaa, sitä on metka seurata sivusta, yritys on pojilla kovaa 😁- Anonyymi
Kinky korvapuusti? 😲😂
On se todellinen ja esiintyy esimerkiksi juuri tuolla tavoin kuin mitä olet kokenut. Eikä siinä mitään, kukin makunsa mukaan, kunhan osaa käyttäytyä.
Kyllä toi ilmiö Mummotunnelissa on aika näkyvä puolista öistä eteenpäin kesäisin pe-la. Se on tavallaan jopa aika hauskaa, sitä on metka seurata sivusta, yritys on pojilla kovaa 😁Tuossahan olisi oiva nikki mulle 🤣
Jokaisella on makunsa, toiveensa ja tarpeensa ja jos kaikki osapuolet ovat täysi-ikäisiä (toivottavasti myös henkisesti) niin tehköön jokainen mitä lystää. Itse en lämpeä ajatukselle, sillä koen olevani niin erilaisessa elämäntilanteessa kuin joku parikymppinen miehenalku niin tulee enemmänkin äidillisiä fiiliksiä kuin eroottisia saati romanttisia.
Mutta takuulla hauska seurata menoa kesäiltaisin 😄 En ole koskaan käynyt mummotunnelissa, kun en Helsingin yöelämässä juurikaan käy, mutta ehkä ensi kesänä on pakko mennä tekemään mummotunneliin markkinatutkimusta omaa hanketta varten 😁 Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan olisi oiva nikki mulle 🤣
Jokaisella on makunsa, toiveensa ja tarpeensa ja jos kaikki osapuolet ovat täysi-ikäisiä (toivottavasti myös henkisesti) niin tehköön jokainen mitä lystää. Itse en lämpeä ajatukselle, sillä koen olevani niin erilaisessa elämäntilanteessa kuin joku parikymppinen miehenalku niin tulee enemmänkin äidillisiä fiiliksiä kuin eroottisia saati romanttisia.
Mutta takuulla hauska seurata menoa kesäiltaisin 😄 En ole koskaan käynyt mummotunnelissa, kun en Helsingin yöelämässä juurikaan käy, mutta ehkä ensi kesänä on pakko mennä tekemään mummotunneliin markkinatutkimusta omaa hanketta varten 😁No se on totta, hauskakin vielä 😂
No eipä ne puumat ja pojut sieltä muuta haekaan kuin lämpöä yhdelle yölle, niin osannevat kumpikin osapuoli suhtautua toisiinsa sen mukaisesti, oletan.
Ehdottomasti kannattaa tulevana kesänä piipahtaa Mummiksessa, siellä on melkoinen meno ylipäänsä kesällä. Kannattaa netistä kattoa etukäteen mitä musiikkitarjontaa on, on välillä varsin hyvää bändiä tarjolla. Vai että markkinatutkimusta 😂- Anonyymi
No se on totta, hauskakin vielä 😂
No eipä ne puumat ja pojut sieltä muuta haekaan kuin lämpöä yhdelle yölle, niin osannevat kumpikin osapuoli suhtautua toisiinsa sen mukaisesti, oletan.
Ehdottomasti kannattaa tulevana kesänä piipahtaa Mummiksessa, siellä on melkoinen meno ylipäänsä kesällä. Kannattaa netistä kattoa etukäteen mitä musiikkitarjontaa on, on välillä varsin hyvää bändiä tarjolla. Vai että markkinatutkimusta 😂Olisin palstan ainoa pervo pulla 🤣
Oletettavasti ne, jotka tuota harrastaa, tietää pelin hengen ja sen mukaan toimitaan. Vapaa maa, niin suotakoon kaikille mahdollisuus toteuttaa itseään parhaaksi katsomallaan tavalla 😁
Pitäähän sitä nyt tuntea markkinat, joille aikoo penetroitua ja tehdä pohjatyö kunnolla 😂
Oikeasti olisi kyllä kiva pitkästä aikaa käväistä Helsingin yöelämään. Viimeksi ennen koronaa käynyt minkäänlaisessa iltamenossa Helsingissä ja sekin oli illallinen ystävän kanssa eli kaukana hurjasta mummomeiningistä 😁 Anonyymi kirjoitti:
Olisin palstan ainoa pervo pulla 🤣
Oletettavasti ne, jotka tuota harrastaa, tietää pelin hengen ja sen mukaan toimitaan. Vapaa maa, niin suotakoon kaikille mahdollisuus toteuttaa itseään parhaaksi katsomallaan tavalla 😁
Pitäähän sitä nyt tuntea markkinat, joille aikoo penetroitua ja tehdä pohjatyö kunnolla 😂
Oikeasti olisi kyllä kiva pitkästä aikaa käväistä Helsingin yöelämään. Viimeksi ennen koronaa käynyt minkäänlaisessa iltamenossa Helsingissä ja sekin oli illallinen ystävän kanssa eli kaukana hurjasta mummomeiningistä 😁Ton Kinkypuustin vois melkein myydä tuotenimeksi jollekin leipomolle, olisi kiva nähdä se valmis tuote, alkaa mielikuvitus jo laukkaamaan 😁
Huhhuh, no jos siitä on noin kauan, niin todellakin! Heti Mummikseen kun kelit sallii, koska voihan siellä olla hauskaakin, ettet pelkkää työtä (tutkimus) tee 😂
Ai että penetraatiotutkimus... Suuret on puheet taas 😱😁
Nyt lähden nukkumaan ennen kuin jutut menee sellaisiksi, ettei pienet pojat saa enää unta. Elikkäs hyvät yöt 😉- Anonyymi
Ton Kinkypuustin vois melkein myydä tuotenimeksi jollekin leipomolle, olisi kiva nähdä se valmis tuote, alkaa mielikuvitus jo laukkaamaan 😁
Huhhuh, no jos siitä on noin kauan, niin todellakin! Heti Mummikseen kun kelit sallii, koska voihan siellä olla hauskaakin, ettet pelkkää työtä (tutkimus) tee 😂
Ai että penetraatiotutkimus... Suuret on puheet taas 😱😁
Nyt lähden nukkumaan ennen kuin jutut menee sellaisiksi, ettei pienet pojat saa enää unta. Elikkäs hyvät yöt 😉Syytän väsymystä tämän illan sanavalinnoistani 😂
Hyvää yötä ja levollisia unia 😊😉 Anonyymi kirjoitti:
Syytän väsymystä tämän illan sanavalinnoistani 😂
Hyvää yötä ja levollisia unia 😊😉Jaa... Lasten ja humalaisten suusta se totuus kuullaan. Mutta pitäisikö siihen listä vielä yksi:
Lasten, humalaisten ja väsyneiden suusta se totuus kuullaan 😂- Anonyymi
Jaa... Lasten ja humalaisten suusta se totuus kuullaan. Mutta pitäisikö siihen listä vielä yksi:
Lasten, humalaisten ja väsyneiden suusta se totuus kuullaan 😂Juuri noin on hyvä, lapset, humalaiset ja väsyneet 😁 Juuri nyt olen kahta noista 🙈
Oli pakko palata kertomaan, että olin illan viihteellä ja sain kutsun 23-vuotiaalta lähteä hänen kanssaan samaa matkaa. Eihän tup nyt välttämättä mitään tarkoita, mutta hauska sattuma kun juuri puhuttiin puuma-ilmiöstä 😂 Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin on hyvä, lapset, humalaiset ja väsyneet 😁 Juuri nyt olen kahta noista 🙈
Oli pakko palata kertomaan, että olin illan viihteellä ja sain kutsun 23-vuotiaalta lähteä hänen kanssaan samaa matkaa. Eihän tup nyt välttämättä mitään tarkoita, mutta hauska sattuma kun juuri puhuttiin puuma-ilmiöstä 😂Eli olit yöllä sekä väsynyt että lapsi? Jännää 😂
No mutta, oliko kivannäköinen ja muuten mukava nuori mies? Jos oli, niin olisit ihmeessä mennyt samaa matkaa katsomaan mitä tuleman pitää, elämä ei kestä ikuisesti...
No puuma ja puuma, kunhan on kissapeto, kissanainen 😉😁- Anonyymi
Eli olit yöllä sekä väsynyt että lapsi? Jännää 😂
No mutta, oliko kivannäköinen ja muuten mukava nuori mies? Jos oli, niin olisit ihmeessä mennyt samaa matkaa katsomaan mitä tuleman pitää, elämä ei kestä ikuisesti...
No puuma ja puuma, kunhan on kissapeto, kissanainen 😉😁Kas tämä on mennyt aikoinaan ohi, kuten rekkaamattomana usein käy 🙈 Ja ihan oikein tulkitsit, hetkeksi muutuin väsyneeksi lapseksi 😜
Tämä nuori mies oli itseasiassa oikeinkin kivan näköinen. Pitkä, tumma, hoikka.. Ja mukavakin oli, vaikka melko ujo. Taisi poikaparka olla vain huppelissa eikä tiennyt mitä teki ja aamulla kaduttaa, kun on edes puhunut keski-ikäiselle mummelille 😂
Kissanainen sopii itselleni kyllä paremmin kuin puuma 😁 Anonyymi kirjoitti:
Kas tämä on mennyt aikoinaan ohi, kuten rekkaamattomana usein käy 🙈 Ja ihan oikein tulkitsit, hetkeksi muutuin väsyneeksi lapseksi 😜
Tämä nuori mies oli itseasiassa oikeinkin kivan näköinen. Pitkä, tumma, hoikka.. Ja mukavakin oli, vaikka melko ujo. Taisi poikaparka olla vain huppelissa eikä tiennyt mitä teki ja aamulla kaduttaa, kun on edes puhunut keski-ikäiselle mummelille 😂
Kissanainen sopii itselleni kyllä paremmin kuin puuma 😁Piti kattoa että mitä ihmettä olen taas horissut, mutta ihan tavallista horinaani se oli 😁
Oikein tulkitsit, vaikka olisi voinut tulkita myös humalaksi 😉
Kissa kuin kissa, kissapetohan se puumakin pohjimmiltaan on 😂Kaikki naiset on petoja, saalistajia, susia lampaiden vaatteissa. Ja miehet taas... Ovat lampaita suden vaatteissa 😂
- Anonyymi
Kaikki naiset on petoja, saalistajia, susia lampaiden vaatteissa. Ja miehet taas... Ovat lampaita suden vaatteissa 😂
Noinhan se menee 😂 Mutta onneksi lampaat ovat symppiksiä 😊
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se menee 😂 Mutta onneksi lampaat ovat symppiksiä 😊
Lampaat on leppoisia, mitä nyt niitä papanoita on sitten joka paikassa 😂
- Anonyymi
Lampaat on leppoisia, mitä nyt niitä papanoita on sitten joka paikassa 😂
No sanotaanko, että ainakaan lampaiden läsnäoloa huushollissa ei voi olla huomaamatta 😆 Oman kokemuksen mukaan siis, on varmaan papanansa siististi hoitavia lampaitakin. Etten vain pahoita jonkun lammasoletetun mieltä stereotyyppisillä höpinöilläni 😁
Anonyymi kirjoitti:
No sanotaanko, että ainakaan lampaiden läsnäoloa huushollissa ei voi olla huomaamatta 😆 Oman kokemuksen mukaan siis, on varmaan papanansa siististi hoitavia lampaitakin. Etten vain pahoita jonkun lammasoletetun mieltä stereotyyppisillä höpinöilläni 😁
Lammasoletetun 🤣
- Anonyymi
Lammasoletetun 🤣
Täytyy käyttää sensitiivisiä termejä 😂
Tähän kerrassaan erikoiseen keskusteluun onkin hyvä lopettaa tältä illalta ja hipsiä unille. Kissaeläimet kyllä yleensä valvoo öisin, mutta puumat tarvitsee enemmän unta 😁 Kauniita unia! Anonyymi kirjoitti:
Täytyy käyttää sensitiivisiä termejä 😂
Tähän kerrassaan erikoiseen keskusteluun onkin hyvä lopettaa tältä illalta ja hipsiä unille. Kissaeläimet kyllä yleensä valvoo öisin, mutta puumat tarvitsee enemmän unta 😁 Kauniita unia!Ei nää mun kissat, niitä ei kiinnosta mitä kissaeläimet "yleensä" tekee, ne nukkuu tässä mun vieressä sohvalla 🤣
Kauniita unia 🤗- Anonyymi
Ei nää mun kissat, niitä ei kiinnosta mitä kissaeläimet "yleensä" tekee, ne nukkuu tässä mun vieressä sohvalla 🤣
Kauniita unia 🤗Oih, kissakuume nostelee päätään.. rapsuttele kisuja minunkin puolesta 😻
Nyt unille.. 😴 Anonyymi kirjoitti:
Oih, kissakuume nostelee päätään.. rapsuttele kisuja minunkin puolesta 😻
Nyt unille.. 😴Tunne itte tänne rapsutteleen... mirrejä... 😂
Hyvät yöt 😉randombypasser kirjoitti:
Tunne itte tänne rapsutteleen... mirrejä... 😂
Hyvät yöt 😉Tunne = Tuu
- Anonyymi
Tunne itte tänne rapsutteleen... mirrejä... 😂
Hyvät yöt 😉Houkutteleva tarjous, pistetään harkintaan 😉 Osuit mun heikkoon kohtaan, kisuihin 😂
Anonyymi kirjoitti:
Houkutteleva tarjous, pistetään harkintaan 😉 Osuit mun heikkoon kohtaan, kisuihin 😂
Ahhhaaaa, nyt oot nalkissa 😁
- Anonyymi
tiedätkömikä on hycä naamacoide miehilekin josz ei väliffömäsri rtappaa lappajarcen miehiä: Nicvea men laittaa naamaan ja rauhoittuu :D:D
- Anonyymi
Lahti varasti Tuomaisen idean, ihan ok kirja muuten:
https://like.fi/kirjat/palm-beach-finland/
-harmiseikirj-Jaa, että olisi oikein manuaalikin valmiina... No täytyyhän se hyödyntää, kiitos vinkistä :)
- Anonyymi
hy vä jos näkeded uniakin jozf<in lumisdnkdldizfä sli ziiz niiitä joulupäzzin , pukin tuomat sekdlit lahjoja<z pdhmnediziä
Ei kai tuo mikään huono vaihtoehto olisi näin työikäiselle. Toki jotakin lisäarvoa tai parempaa elämänlaatua pitäisi olla tarjolla että lähtisin. Huonompaan tai edes samaan tasoon ei kannata vaihtaa.
Eläkeläisenä löytäisin helposti mukavammankin seudun asustella loppuelämä. Esim joku Naantali ainakin kuvien perusteella näyttää viihtyisältä ja tarpeeksi kalliilta.No äläs nyt, entinen Suomen Chicago, nykyinen Suomen Florida. Palmuja, hiekkaa, eläkeläisiä, tunnin päässä Helsingistä, mitä muuta voi ihminen toivoa?
No äläs nyt, entinen Suomen Chicago, nykyinen Suomen Florida. Palmuja, hiekkaa, eläkeläisiä, tunnin päässä Helsingistä, mitä muuta voi ihminen toivoa?
" tunnin päässä Helsingistä, mitä muuta voi ihminen toivoa?" Itse toivon nimenomaan että olisin kauempana kuin tunnin päässä Helsingistä.
M184 kirjoitti:
" tunnin päässä Helsingistä, mitä muuta voi ihminen toivoa?" Itse toivon nimenomaan että olisin kauempana kuin tunnin päässä Helsingistä.
No kieltämättä se ajatus on houkutteleva. Eikä enää taida löytyä riittävän metsittynyttä takahikiää tunnin päässä Helsingistä, kyllä täytyy jo kauemmas mennä.
- Anonyymi
Ristijärvi, levähdyskylä... onhan näitä.
Tuskin Trump kuitenkaan Lahteen muuttaa :DNo ei me Turnipsia sinne halutakaan, mutta eiköhän se pentele kuitenkin jonkun helvatan megahuvilan pykää Vesijärven rantaan :D
- Anonyymi
Kannattaa aina tgaloakin väeatönauoja samaan hintaan, bwenoninen teräzpetoninen kell<ari maan ALLA
- Anonyymi
hirmumyrzky tulee ammutaan jo ohjuzta.
- Anonyymi
Mä en nyt kuitenkaan ole ihan varma tuosta ilmastosta.
Älä huoli, kyllä se muuttuu, kiihtyvällä tahdilla. Nyt kun ostat kämpän Lahdesta, niin eläkepäiviisi mennessä se ilmastokin on kuin Välimerellä olisit, Vesijärveen on istutettu delfiinejä ja haita.
- Anonyymi
Älä huoli, kyllä se muuttuu, kiihtyvällä tahdilla. Nyt kun ostat kämpän Lahdesta, niin eläkepäiviisi mennessä se ilmastokin on kuin Välimerellä olisit, Vesijärveen on istutettu delfiinejä ja haita.
Kuulostaa elänrääkkäykseltä laittaa merieläimiä makeaan veteen.
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa elänrääkkäykseltä laittaa merieläimiä makeaan veteen.
Ei sinne tietenkään merieläimiä laiteta, vaan makean veden elukoita.
- Anonyymi
Ei sinne tietenkään merieläimiä laiteta, vaan makean veden elukoita.
No mitäs ne delfiinit ja hait sinusta ovat?
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs ne delfiinit ja hait sinusta ovat?
Härkähai:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Härkähai
Kiinanjokidelfiini, noin yhden mainitakseni:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinanjokidelfiini- Anonyymi
Härkähai:
https://fi.wikipedia.org/wiki/KiinanjokidelfiiniHärkähai ei loputtomiin pärjää, jollei pääse takaisin suolaiseen veteen. Kaivetaanko niille joku kanava? Toinen laji aiotaan ilmeisesti kloonata.
- Anonyymi
Härkähai:
https://fi.wikipedia.org/wiki/KiinanjokidelfiiniAmazonin jokidelfiini sentään ei ole vielä sukupuutossa, mutta Amazonin lämpötiloja ei ole edes Floridassa.
- Anonyymi
katzokaa hu iki uuxi eloluva onion ring, vähän kuin eevari-poirottia josza myös näyttelemässzä Daniel Craig.
- Anonyymi
Jos oikea floridalainen mies tulisi mukaan, niin ehkä sitten.
Mutta Lahdessa olisi tarjolla Suomen Floridalaista miestä, varmaan siis aika samanlaisia kuin maailman tunnetuin Floridalainen, gentlemannien kantaisä ja kuumin hottis D. Trump.
Olin jo menossa katsomaan Florida Panthersin kotipelejä
Ai hitsi, tuon unohdin... Täytyy siis muuttaa Lahden Pelicansin nimeksi Lahti Panthers 😂
Ai hitsi, tuon unohdin... Täytyy siis muuttaa Lahden Pelicansin nimeksi Lahti Panthers 😂
Lahteen ei oiskaan matkaa kuin suunnilleen 70km, vähän lähempänä kuin Florida
pujotteIija kirjoitti:
Lahteen ei oiskaan matkaa kuin suunnilleen 70km, vähän lähempänä kuin Florida
Eikä tartte osata englantiakaan, ei vaihtaa rahaa, helppoa.
- Anonyymi
Onko Suvela-ghetto Suomen Florida?:))
Ei kun Lahti se on, Suomen Florida. Suvela on ehkä lähempänä jotain Philadelphiaa tai Detroitia, sanoisin lukemani perusteella 🤘😁
- Anonyymi
Ei kun Lahti se on, Suomen Florida. Suvela on ehkä lähempänä jotain Philadelphiaa tai Detroitia, sanoisin lukemani perusteella 🤘😁
Jasu on Lahden maineen takuuhemmo 🤘
Anonyymi kirjoitti:
Jasu on Lahden maineen takuuhemmo 🤘
No Jasu on buukattu jo Suomen Floridan suurimman ja kauneimman yökerhon DJ:ksi 🤘🥳
- Anonyymi
Noniin! Sitten vain "oikotiehen" ja "etuoveen". Rajaat kaksioihin rivitalot, kerrostalot, omistusasunnot, sauna ja maks. 25000 euroa. Ja niitähän löytyy yhtiö/hoitovastikkeella alle 250e / kk. Ja teet kaupat! Entäs sitten? Millä tuottamaan muuta, kuin tappiota? Muut asunto-osakket samaisessa taloyhtiössä ovat maksukyvyttömän (ulosmittauksessa olevan) taloyhtiön hallussa ja huoneistot vuokrattu migrille tappiollisella vuokrahinnalla. Haluat hankkiutua eroon hinnalla millä hyvänsä. Ja se hinta? Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833845
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322719Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261568Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261498- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731433- 251387