Oriflame muka hyvä?

Persikka

Omasta mielstäni Oriflamen tuotteet eivät ole niin erinomaisia kuin jotkut kehuvat. Uskallankin väittää, että kehujat ovat niitä, jotka itse keräävät tilauksia ja myyvät tuotteita. He nimittäin saavat itse ilmaisia näytteitä ja suuria alennuksia. Eräs tuttavani alkoi Oriflamen esittelijäksi.Hän suorastaan tuputti minulle ja ystävilleni tuotteita ja eräs heistä innostui ostamaan melkein sadalla eurolla tavaraa. Tuttavani sai tämän ansiosta omia etuja ja alennuksia. Säälin kaveriani, joka tuhlasi rahansa eikä loppujen lopuksi tarvinnut niin paljon meikkejä ja muita tuotteita. Rahat meni kaverilta ja tuttava sai kaikki edut. Eivätkä tuotteet olleet rahan arvoisia. Se kehuu, jolla on oma lehmä ojassa.
Ja lopuksi pyydän anteeksi, jos loukkasin jotakuta, kun kirjoitin tämän mielipiteeni. Pyydän vain ottamaan kantaa. Toivottavasti jollakin on parempia kokemuksia Oriflamesta.

20

7939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poujou

      Juu, minun kaveripiirissäni on samanlaisia kokemuksia noista myyjistä. Varsinkin tosi nuoret menevät helposti lankaan. He luulevat että tuo esittelijä "muuttaa heidän elämänsä paremmaksi, ja saavat karvaasti pettyä.

      Itsenikään mielestä oriflame ei ole erityisen hyvä sarja, ja yleensäkin kaikissa sarjoissa myyjillä on hyvin usein se kuuluisa oma lehmä ojassa....

      • paikkaansa,osittain

        oikeassa olet siinä suhteessa ainakin että oriflamen meikit ovat TODELLA huonolaatuisia!Itselläni ei naama ala kiiltämään kovin helposti, mutta kun käytin oriflamen irtopuuteria meikin päälle niin johan alkoi pärstä kiiltelemään!Samoin huulipunat katkeavat helposti(otan siveltimellä).Ihonhoitotuotteet ovat sen sijaan aivan ihania,esim eräs päivävoide oliko se nyt joku 24h skin quensher tai jotain sinnepäin, ne ovat suosittelemisen arvoisia!Kyllä se on niin että ne jotka näitä oriflamen tuotteita aivan avoimesti kehuvat ja ylistävät eivätkä mukamas löydä mitään moitteen sijaa ovat itse oriflamen yhteyshenkilöitä...


      • aikuinen nainen
        paikkaansa,osittain kirjoitti:

        oikeassa olet siinä suhteessa ainakin että oriflamen meikit ovat TODELLA huonolaatuisia!Itselläni ei naama ala kiiltämään kovin helposti, mutta kun käytin oriflamen irtopuuteria meikin päälle niin johan alkoi pärstä kiiltelemään!Samoin huulipunat katkeavat helposti(otan siveltimellä).Ihonhoitotuotteet ovat sen sijaan aivan ihania,esim eräs päivävoide oliko se nyt joku 24h skin quensher tai jotain sinnepäin, ne ovat suosittelemisen arvoisia!Kyllä se on niin että ne jotka näitä oriflamen tuotteita aivan avoimesti kehuvat ja ylistävät eivätkä mukamas löydä mitään moitteen sijaa ovat itse oriflamen yhteyshenkilöitä...

        Oriflamella on tällä hetkellä noin 500 tuotetta myynnissä eli halutessa sieltä löytää itselle sopivat tuotteet jos haluaa...
        ja varmasti "myyjilläkin" on negatiivisia kokemuksia joistakin tuotteista eli selvähän se mikä sopii tyttärelle ei sovi äidille...siksihän niitä tuotteita kehitetään paljon erinlaisia jotta jokainen voisi löytää omansa ;)
        ja kukapa "myyjä" sitä käy esittelemään omasta mielestään huonoja tuotteita? mielummin jättää niistä puhumisen muille...
        itse en kyllä pidä mitään Oriflamen tuotetta huonona...kaikki eivät vaan sovi minulle.

        noista meikeistä...minusta nekin ovat loistavia "oikein käytettynä" jokaisen yh:lön on osattava neuvoa myöskin tuotteiden käyttöä...
        sinä joka mollasit irtopuuteria? oliko todella syy puuterissa? vaiko väärälle ihotyypille valitussa päivä- tai meikkivoiteessa??? millä laitoit puuteria? vipalla vai sudilla? irtopuuterihan on tarkoitettu lähinnä meikin kiinnitykseen ei meikin korjailuun...toivottavasti et pahastunut viestistäni.
        enkä ole saanut yhtään huulipunaa katkeamaan...?


      • mielipiteeseen
        aikuinen nainen kirjoitti:

        Oriflamella on tällä hetkellä noin 500 tuotetta myynnissä eli halutessa sieltä löytää itselle sopivat tuotteet jos haluaa...
        ja varmasti "myyjilläkin" on negatiivisia kokemuksia joistakin tuotteista eli selvähän se mikä sopii tyttärelle ei sovi äidille...siksihän niitä tuotteita kehitetään paljon erinlaisia jotta jokainen voisi löytää omansa ;)
        ja kukapa "myyjä" sitä käy esittelemään omasta mielestään huonoja tuotteita? mielummin jättää niistä puhumisen muille...
        itse en kyllä pidä mitään Oriflamen tuotetta huonona...kaikki eivät vaan sovi minulle.

        noista meikeistä...minusta nekin ovat loistavia "oikein käytettynä" jokaisen yh:lön on osattava neuvoa myöskin tuotteiden käyttöä...
        sinä joka mollasit irtopuuteria? oliko todella syy puuterissa? vaiko väärälle ihotyypille valitussa päivä- tai meikkivoiteessa??? millä laitoit puuteria? vipalla vai sudilla? irtopuuterihan on tarkoitettu lähinnä meikin kiinnitykseen ei meikin korjailuun...toivottavasti et pahastunut viestistäni.
        enkä ole saanut yhtään huulipunaa katkeamaan...?

        jos ne oriflamen meikit eivät mielestäni olleet hyviä niin mitä sitten?Sama oriflamen irtopuuteri aiheutti naamankiilto-ongelman myös kahdella ystävättärelläni, ja osaan kyllä meikata, tiedän, kuinka irtopuuteri levitetään; olen näet ammatiltani kosmetologi.Halusin vain ihan uteliaisuuttani jo ammattinikin puolesta kokeilla Oriflamea ja kuten sanoin niin ihonhoito
        tuotteet olivat oikein hyviä!


      • aikuinen nainen
        mielipiteeseen kirjoitti:

        jos ne oriflamen meikit eivät mielestäni olleet hyviä niin mitä sitten?Sama oriflamen irtopuuteri aiheutti naamankiilto-ongelman myös kahdella ystävättärelläni, ja osaan kyllä meikata, tiedän, kuinka irtopuuteri levitetään; olen näet ammatiltani kosmetologi.Halusin vain ihan uteliaisuuttani jo ammattinikin puolesta kokeilla Oriflamea ja kuten sanoin niin ihonhoito
        tuotteet olivat oikein hyviä!

        sinulla on oikeus mielipiteeseen sitä vartenhan nämä keskustelupalstat ovat :)
        noista kosmetologien meikkaus tavoista voi olla monta mieltä....
        mielestäni se ei ole itsestään selvyys, että kosmetologit osaa meikata...samaa mieltä olen myöskin kampaajista ;)
        kosmetologi hallitsee ihonhoidon
        maskeeraaja meikkauksen...mutta ei välttämättä ihonhoitoa.


    • buubie

      Mutta eiväthän kaikki voi olla Oriflamen esittelijöitä,vai mitä?Itse suorastaan palvon Oriflamen meikkejä,mutta en ole mikään esittelijä.Ja onhan se selvää,että esittelijät kehuvat tuotetta,jota esittelevät,sillä se on niiden työtä,ja hyödyksi heille.Mutta kyllä maailmassa on muitakin Oriflamesta pitäviä,ja puoletkaan heistä eivät ole mitään esittelijöitä.

    • harvoin tilaava

      Olen samaa mieltä kanssasi. Olen sillon tällön tilannut Oriflamen meikkejä ja koska olen "edustaja" saan tilaamista tuotteista alennusta. En ole koskaan Oriflamea tuputtanut kenellekään, joskus äiti, sisareni ja naapuri on innostunut tilaamaan, mutta heiltäkin olen veloittanut vaan sen alennuksen mukaan (en hinnaston mukaisesti).
      Tokihan ne ovat laadukkaampia (ainakin ennen ajattelin niin), mutta kyllä niille vaan hintaakin tulee vaikka kuinka saisi alennusta. Yksistään postikulutkin ovat törkeitä.
      Siispä olen piiiiitkän tauon jälkeen siirtynyt takaisin Yves-Rocherin tuotteisiin. Viimeksi viime viikolla sain sieltä paketin ja todella hämmästyin kuinka hyviä ja laadukkaita ne oli. Ja tänään tein heti uuden tilauksen kun postissa tuli uusi kirje hyvine tarjouksineen ja alennuksineen, eikä tarvitse maksaa postikuluja ollenkaan. Samalla rahalla saan tuplasti tuotteita kun tilaan Rocherilta. Joten näillä näkymin saa Oriflamen heittää romukoppaan.

    • aikuinen nainen

      Olen tykästynyt Oriflamen tuotteisiin jo kauan aikaa sitten...meni vuosia en saanut tuotteita ostettua mistään - en siis tuntenut ketään yhteyshenkilöä kenen kautta olisin niitä tilannut niimpä törmäsin sattumalta yhdessä tapahtumassa Oriflamen edustajaan, joka ehdotti minulle yhteyshenkilönä toimimista ja päätin ryhtyä...koska olin ainut ystävä piirissäni sain tuotteita hyvin myytyä en siksi että olisin niitä tuputtanut vaan siksi että ystäväni ovat halunneet niitä ostaa/tilata kauttani...osa niistä onkin tullut mukaan kauttani Oriflameen olen suonut heille sen mahdollisuuden jos ovat halunneet lisätietoa ja liittyä mukaan.
      Itse pidän Oriflamen tuotteita pohjoismaalaisina, laadukkaina ja sopusuhtaisena hintaan nähden. Tämä ei ole mikään mainos jos joku niin ajattelee, mutta kyllä jokaisen menestyvän myyjän tms. on tunnettava ja itse käytettävä tuotteita jotta osaa oikeasti suositella niitä.
      En voi olla kommentoimatta sinulle kuka olet ent. oriflamelainen...kuinka ihmeessä toimit yhteyshenkilönä (kaikki työ) ja annoit ilman korvausta tuotteita??? eikö siihen puuttunut kukaan? kyllä jokaisen on ymmärrettävä että tehdystä työstä on aina saatava "korvaus" anteeksi nyt vain mutta en ihmettele yhtään että urasi katkesi lyhyeen...

      • ...

        Luulen että Oriflamella vähän sama juttu kun Tupperware kutsuilla... Kukaan ei kehtaa olla ostamatta mitään, jos tuttu esittelee ja kaikki muuta paikalla olevat tilaavat jotakin... Sinänsä kaverit/sukulaiset aina suosittelevat jotakin, leivontaohjeista ns. tavallisten kauppojen meikkeihin. On vaan eri asia kehua Stockmannin meikiosastolla"tää on niin sika hyvä ripsari, en enää ikinä käytä muita" kaverilleen, ja saada tämä innostumaan tuotteesta, kun jos hän olisi ko. meikkifirman edustaja.

        Sinänsä en osaa ottaa kantaa Oriflamen meikkeihin, en ole niitä käyttänyt, mutta varmasti joka sarjassa on huonot ja hyvät tuotteet. Se mikä sopii yhdelle, ei sovi kaikille, koska ihoissa on eroja. Mutta tärkeintä on, että jokainen löytä ne omat juttunsa, ja henk. koht. en ole merkkiuskollinen. Testailen eri merkkejä, ja valitsen ne tuotteet mitkä ovat hyviä vaki käyttöön. Meikkipussini sisältää varmaan kymmentä eri merkkistä, hyväksi havaittua tuotetta. Lisäksi päälle kosteusvoiteet, naamanpesuaineet ymv.


    • eivät olleet...

      hyviä niin miksi ystäväsi ei palauttanut niitä???
      Vai eikö tämä yhteyshenkilö kertonut että kaikkilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, vaikka olisitkin kokeillut tuotetta.
      Oriflamella on "tyytyväisyystakuu" eli kun olet kokeillut tuotetta jos se ei ole hyvä sen voi palauttaa ja saat rahat takaisian tai toisen tuotteen tilalle!

      Itse ent. piiriedustjana en koskaan tuputtanut tuotteita kenellekään se on minusta typerää ja ei sovi luotelleeni. Kuitenkin minulla oli iso asiakaspiiri, jotka saivat tilata silloin kun tarvitsisvat jotain ja kerroin heille uutuuksista ja he saivat tulla kokeilemaan tuotteita minun luokseni ennen ostamista.
      Ja tottakai työstä pitää saada korvaus, eihän kukaan käy palkkatyössäkään ilman että saisi jonkin näköistä palkkkaaa siitä!
      Oriflamen tuotteet ovat hyviä ja laadukkaita, mutta yksi kirjoittajista on siinä oikeassa, että postikulut on todella korkeat muihin firmoihin verrattuna.

      • Persikka

        Siis kyllähän ystäväni olisi voinut palauttaa tuotteet, mutta huomasi niiden tarpettomuuden vasta myöhemmin. Eli käytti muutaman kerran naamarasvaa ja uskoi varmasti käyttävänsä useamminkin, mutta koska ei tarvinnutkaan sitä, rasva jäi komeroon lojumaan. Heräteostoksilla on vähän sellainen taipumus, että kun uutuuden viehätys katoaa, ihmettelee lopuksi, miksi ostikaan tuotteen. :) Ystäväni ei muutenkaan käytä kosmeettisia tuotteita paljon, mutta tuttavani sai hänet innostumaan. Ystäväni ei esimerkiksi meikkaa, joten minullekin oli suuri hämmästys, että hän osti meikkejäkin "kyllä mä joskus näitä käytän" -periaatteella. Onhan vikaa ystävässänikin, koska hän on hieman sinisilmäinen, että uskoo kaiken, eikä uskaltanut kieltäytyä tuttavani tarjouksista.


      • on kun
        Persikka kirjoitti:

        Siis kyllähän ystäväni olisi voinut palauttaa tuotteet, mutta huomasi niiden tarpettomuuden vasta myöhemmin. Eli käytti muutaman kerran naamarasvaa ja uskoi varmasti käyttävänsä useamminkin, mutta koska ei tarvinnutkaan sitä, rasva jäi komeroon lojumaan. Heräteostoksilla on vähän sellainen taipumus, että kun uutuuden viehätys katoaa, ihmettelee lopuksi, miksi ostikaan tuotteen. :) Ystäväni ei muutenkaan käytä kosmeettisia tuotteita paljon, mutta tuttavani sai hänet innostumaan. Ystäväni ei esimerkiksi meikkaa, joten minullekin oli suuri hämmästys, että hän osti meikkejäkin "kyllä mä joskus näitä käytän" -periaatteella. Onhan vikaa ystävässänikin, koska hän on hieman sinisilmäinen, että uskoo kaiken, eikä uskaltanut kieltäytyä tuttavani tarjouksista.

        on hölmö. Tuohon ei voi sanoa kuin et mitäs osti
        ja on kyllä yhteyshenkilökin ollut hölmö.

        Kyllä on maailman typerintä ostaa sillä periaattella et " kyllä mä vielä joskus".


    • Sasse75

      että vaikka myynkin Oriflamea, en väitä, että kaikki Oriflamen tuotteet olisivat huippuhyviä. Jos jotain tuotetta kehun, kehun vain omilla kokemuksillani tai mitä olen asiakkailta saanut palautetta. En myöskään tyrkytä puoliväkisin kenellekään mitään. Oriflame pitää myyjille tilaisuuksia, joissa annetaan neuvoja kaupankäyntiin, eikä siellä rohkaista tyrkyttämään kenellekkään mitään, päinvastoin, siellä opetetaan "herrasmiesmäistä" kaupankäyntiä. Mutta, me myyjätkin olemme vain ihmisiä ja meitä ihmisiä on niin monenlaisia...

      Silläkin on SUURI merkitys minkälainen tuote sopii kullekin ihmiselle sopii. Myyjällä ainakin PITÄISI olla taitoa ohjata asiakasta valitsemaan itselleen sopivat tuotteet. Uskallan väittää, että Oriflamelta löytyy lähes jokaiselle sopiva tuote. Mutta kuten sanottu, kaikki ei voi käydä kaikille.

      • huonoja ovat

        enne myin oriflamea, mutta en ollut laatuun tyytyväinen. Nyt myyn Avonia, joka on paljon laadukkaampi...toki sieltäkin löytyy jotain huonoja...ovatkin yleensä niitä halppis teini meikkejä. Oriflamella ei ollut mitään muuta "laaadukasta", kun puuterihelmet.


      • Sasse75
        huonoja ovat kirjoitti:

        enne myin oriflamea, mutta en ollut laatuun tyytyväinen. Nyt myyn Avonia, joka on paljon laadukkaampi...toki sieltäkin löytyy jotain huonoja...ovatkin yleensä niitä halppis teini meikkejä. Oriflamella ei ollut mitään muuta "laaadukasta", kun puuterihelmet.

        Musta siellä on paljon muitakin hyviä tuotteita, seuraavat tuotelinjat kokonaisuuksissaan:
        -Time Prevent
        -Giordani
        -Royal Velvet
        -Time Reversing
        -Light Radiance
        -Instant Sun
        -Milk & honey
        Sitten on muutamia "yksinäisiä ratsastajia", kuten Emergency Face Lift Night Recovery Treatment, joka on ihan huippu. "Halpis"-sarjoista Tea Tree ja Aloe ovat hintaansa nähden erittäin laadukkaita. Näitten lisäksi Oriflamen käsivoiteet ja jalkatuotteet ovat saaneet pelkkiä kehuja vaativimmiltakin asiakkailta.


        Koskas sä muuten Oriflamea myit? Oon kyllä kuullut, että laatu ei aina ole ollut kovin kummoinen, mutta nyt siihen on satsattu. Uusi hieno tehdas Irlannissa kelpaisi vaikka lääkkeitten valmistamiseen.


      • Nainen-36
        Sasse75 kirjoitti:

        Musta siellä on paljon muitakin hyviä tuotteita, seuraavat tuotelinjat kokonaisuuksissaan:
        -Time Prevent
        -Giordani
        -Royal Velvet
        -Time Reversing
        -Light Radiance
        -Instant Sun
        -Milk & honey
        Sitten on muutamia "yksinäisiä ratsastajia", kuten Emergency Face Lift Night Recovery Treatment, joka on ihan huippu. "Halpis"-sarjoista Tea Tree ja Aloe ovat hintaansa nähden erittäin laadukkaita. Näitten lisäksi Oriflamen käsivoiteet ja jalkatuotteet ovat saaneet pelkkiä kehuja vaativimmiltakin asiakkailta.


        Koskas sä muuten Oriflamea myit? Oon kyllä kuullut, että laatu ei aina ole ollut kovin kummoinen, mutta nyt siihen on satsattu. Uusi hieno tehdas Irlannissa kelpaisi vaikka lääkkeitten valmistamiseen.

        Kävin joskus kauan sitten Oriflamen kutsuilla ja esittelijä kehui, että joku apteekkisarja tehdään Oriflamen Irlannin tehtaalla. Osaatko kertoa mikä sarja on kysymyksessä.
        Muuten, Coloseella ja Lancomellakin on yhteinen menneisyys.


      • Sasse75
        Nainen-36 kirjoitti:

        Kävin joskus kauan sitten Oriflamen kutsuilla ja esittelijä kehui, että joku apteekkisarja tehdään Oriflamen Irlannin tehtaalla. Osaatko kertoa mikä sarja on kysymyksessä.
        Muuten, Coloseella ja Lancomellakin on yhteinen menneisyys.

        eli laitoin aluepäälliköllemme mailia. Ilmoittelen kun saan vastauksen.


    • Piki

      Olen myös tilannut paljon oriflame tuotteita, joista jotkut ovat hyviä, mutta toiset ihan p.a.s.k.o.j.a. Esimerkkinä voisin mainita nämä silmän kajalkynät ja kulmakynät. Jokaikinen on hajonnut käsiin ja kirosanat on lentäneet korkeala ja kovaa. Harmittaa miten laatu voi olla niin huonoa. Taitaa olla niin, että joka kosmetiikka sarjassa on muutama helmi ja loput on lumene tasoa..

    • Anonyymi

      Tuotteet täyttä sontaa. Kynsilakka huonona jo yhdessä päivässä. "Kesto" huulipuna häviää huulista tunnissa. Kasvorasvat tuo mukanaan näppylöitä. Jatkanko listaa...

    • Anonyymi

      Alkuun meni aikaa, että löysi omat tuotteet, mutta silloin tällöin olen tuotteita tilannut, kun työkaveri myy näitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe