Miksi ihmisten on vaikeaa ymmärtää että Jumala on sekä paha että hyvä?

Anonyymi-ap

Kysymys: Onko kristittyjen Jumala paha vai hyvä?

Vastaus: Kristittyjen Jumala on paha ja hyvä. Jumala on ne molemmat.

Kysymys: Jos Jumala on olemassa, miksi tässä maailmassa on niin paljon pahaa?

Vastaus: Paha ei ole asia, se on sen sijaan hyvän asian puuttumista. Toisin sanoen pahalla ei ole ontologista olemassaoloa, se on kuin hyvän varjo. Molemmat ovat olemassa vain yhtä aikaa. Joten, näkemys puutteesta ei ole selvästi ristiriidassa pahan ja hyvän Jumalan olemassaolon kanssa.

Kysymys: Kuinka Jumala voi sallia niin paljon pahaa ja kärsimystä?

Vastaus: Pahaa ei voida ymmärtää rajallisesta näkökulmastamme, koska ihmismielemme ei voi käsittää hänen tekojaan ja todellista syytä. Ja mikä on lopulta pahaa, on puhdasta tulkintaa ja riippuu omasta alati muuttuvasta näkemyksestämme hyvän puuttumisesta ja pahan käsitteestä, eli siitä, mikä on väärin tai epäoikeudenmukaista. Se, että hyvä olisi vain jonkin pahan puuttuminen, eli "rauhaa", on myytti, eivätkä ne voi olla olemassa ilman toisiaan. Ja se, mikä koetaan ja nähdään hyvänä tai pahana, on myös subjektiivista, esimerkiksi seepraa saalistava leijona on seepralle paha, mutta leijonan saaliiksi jäävä seepra on leijonalle hyvä.

66

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain Jumala on hyvä ja oikeudenmukainen.
      Mutta ihminen on paha ja itsekäs.

      • Anonyymi

        Olen kyllä tavannut monia hyviä ja oikeudenmukaisua ihmisiä, mutta jumalat vaikuttaa kaikki olevan pahansuopia sadistisia narsisteja. Nillittävät pikkuasioista ja jättävät hommansa hoitamatta


      • Jumala on Raamatussa annetun käsityksen mukaan pahin. Mitään hyvää ei löydy noin vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä tavannut monia hyviä ja oikeudenmukaisua ihmisiä, mutta jumalat vaikuttaa kaikki olevan pahansuopia sadistisia narsisteja. Nillittävät pikkuasioista ja jättävät hommansa hoitamatta

        "Olen kyllä tavannut monia hyviä ja oikeudenmukaisua ihmisiä, mutta jumalat vaikuttaa kaikki olevan pahansuopia sadistisia narsisteja. Nillittävät pikkuasioista ja jättävät hommansa hoitamatta"

        VAlitettavasti olet saanut täysin virheellisen käsityksen Jlasta.
        Raamatun Jla on
        -rakkaus
        -oikeudenmukainen
        -armollinen

        Koska Jla on rakkaus, hän ei voi noin vain pyyhkäistä kapinallisia henkivaltoja ja heitä palvelevia ihmisiä pois päiviltä.
        Siihen tarvitaan tietty aika.
        Mutta myös tuomion ja tuomion täytäntöönpanon aika tulee.
        Se on Raamatussa selvästi luvattu.
        Silloin kaikki pahuuus ja kärsimys ja kuolemakin hävitetään.
        Ja kaikki luodaan uudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen kyllä tavannut monia hyviä ja oikeudenmukaisua ihmisiä, mutta jumalat vaikuttaa kaikki olevan pahansuopia sadistisia narsisteja. Nillittävät pikkuasioista ja jättävät hommansa hoitamatta"

        VAlitettavasti olet saanut täysin virheellisen käsityksen Jlasta.
        Raamatun Jla on
        -rakkaus
        -oikeudenmukainen
        -armollinen

        Koska Jla on rakkaus, hän ei voi noin vain pyyhkäistä kapinallisia henkivaltoja ja heitä palvelevia ihmisiä pois päiviltä.
        Siihen tarvitaan tietty aika.
        Mutta myös tuomion ja tuomion täytäntöönpanon aika tulee.
        Se on Raamatussa selvästi luvattu.
        Silloin kaikki pahuuus ja kärsimys ja kuolemakin hävitetään.
        Ja kaikki luodaan uudeksi.

        Ei ole suurempaa vihaa kuin kristityn rakkaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen kyllä tavannut monia hyviä ja oikeudenmukaisua ihmisiä, mutta jumalat vaikuttaa kaikki olevan pahansuopia sadistisia narsisteja. Nillittävät pikkuasioista ja jättävät hommansa hoitamatta"

        VAlitettavasti olet saanut täysin virheellisen käsityksen Jlasta.
        Raamatun Jla on
        -rakkaus
        -oikeudenmukainen
        -armollinen

        Koska Jla on rakkaus, hän ei voi noin vain pyyhkäistä kapinallisia henkivaltoja ja heitä palvelevia ihmisiä pois päiviltä.
        Siihen tarvitaan tietty aika.
        Mutta myös tuomion ja tuomion täytäntöönpanon aika tulee.
        Se on Raamatussa selvästi luvattu.
        Silloin kaikki pahuuus ja kärsimys ja kuolemakin hävitetään.
        Ja kaikki luodaan uudeksi.

        Miksi valehtelet Jumalasta? Raamatussa on ihan toisenlainen Jumala.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi valehtelet Jumalasta? Raamatussa on ihan toisenlainen Jumala.

        Jatkuva valehtelusta syyttämisesi on typerää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi valehtelet Jumalasta? Raamatussa on ihan toisenlainen Jumala.

        Jatkuva valehtelusta syyttämisesi on typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä tavannut monia hyviä ja oikeudenmukaisua ihmisiä, mutta jumalat vaikuttaa kaikki olevan pahansuopia sadistisia narsisteja. Nillittävät pikkuasioista ja jättävät hommansa hoitamatta

        Raamatussa sanotaan ettei yksikään ihminen ole hyvä ja oikeudenmukainen ja siksi tarvittiin Jeesuksen uhraus, jolla Jeesus maksoi ihmiskunnan vapaaksi sen omista synneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan ettei yksikään ihminen ole hyvä ja oikeudenmukainen ja siksi tarvittiin Jeesuksen uhraus, jolla Jeesus maksoi ihmiskunnan vapaaksi sen omista synneistä.

        Melkoisen typerä stoori. Ei kai tuotaa kukaan todeksi luule.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­N­­y­­m­­f­o­­­m­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177047924

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Tärkeintä on kuitenkin ymmärtää että jumalat on olemassa pelkästään ihmisten mielikuvituksissa. :D

      • Anonyymi

        Kuten sinäkin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sinäkin,

        Aivan oikein. Kirjoitan viestejä juuri sinun mielikuvituksesta käsin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein. Kirjoitan viestejä juuri sinun mielikuvituksesta käsin :D

        Ihan itse mielikuvittelet itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itse mielikuvittelet itsesi.

        Sinulla on siis useita mielikuvitusystäviä.
        "Älä pidä muita mielikuvitusystäviä...." Sanoo raamattu.


    • Anonyymi

      "Miksi ihmisten on vaikeaa ymmärtää että Jumala on sekä paha että hyvä?"

      Aloittaja voisi yhtä hyvin kysyä miksi ihmisten on vaikea ymmärtää että ympyrä on neliskanttinen. Kun on siis kuitenkin luomassa itsekeksittyä realiteettia (sellaisen avulla voi tietenkin selittää mitä haluaa).

      "Kysymys: Jos Jumala on olemassa, miksi tässä maailmassa on niin paljon pahaa?"

      KOSKA PAHUUTTA SALLITAAN VÄLIAIKAISESTI.

      Tämä väliaikaisuus näkyy ainakin Raamatusta. Esimerkiksi Jeesuksen sanoissa Matteuksen 24. luvun jakeessa 14:

      "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

      Tai vieläpä sitä aiemmista kirjoituksista. Kuten Danielin kirjan 2. luvun jakeesta 44:

      "Noiden kuninkaiden aikana on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu, eikä sitä valtakuntaa anneta toiselle kansalle. Se murskaa lopullisesti kaikki nuo valtakunnat, ja se pysyy ikuisesti,"

      Ja ihan samoin Raanatun ensimmäisistä luvuista, 1 Mooseksen kirjan 3. luvun jakeesta 15

      "Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille: ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi, ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän."

      Se "ihminen" johonka tuossa viitataan on Jeesus. Saatana (se alkuperäinen käärme) "iski Jeesusta kantapäähän" kun tappoi hänet Golgatalla. Jeesus kuitenkin nostettiin kuolleista ja tulee Danielin 2:44 täyttymykseksi murskaamaan Saatanan pään.

    • Anonyymi

      Kristittyjen Jumala on Jeesuksen sanoin Raamatusta Saatana. Onko Saatana hyvä vai paha?

      • Anonyymi

        Saatana tottelee Jumalaa ja toimii tämän alaisena kolmesta syystä:
        1) testatakseen ihmisten uskollisuutta Jumalalle
        2) raportoidakseen ihmisten teoista Jumalalle
        3) toimiakseen syyttäjänä oikeudenkäynnissä, jonka tuomarina toimii Jumala


    • Anonyymi

      RAAMATUN TARINASSA ON KAKSI JUMALAA, KOSKA IDEAAN KUULUU, ETTÄ MYÖS SAATANA KÄYTTÄÄ JUMALA NIMEÄ, ETTÄ NE EROTETAAN HYVÄSTÄ.TIEDOSTA JA PAHASTA TIEDOSTA.

      Se on sitten live-elämässä toinen adia miten pahuus ja hyvyys näyttäytyvät, mutta täsdä nyt onkon kyse Rasmattu nimisen tarinan jumalista.

      RAAMATUN TULKINTATILANNE JOHTUU LUOJAJUMALAN ALOITUSSANOISTA.

      Ja tämä löytyy 1.Moos.3:22.

      • Anonyymi

        Ja tarinan ideaan - juoneen - liittyy, että kun ihminen on keksinyt totuuden, niin aikaan sitominen materian kautta ei ole enää tarpeellsta ikuisen elämän suojaamiseksi.

        Tähän myös liittyy uskovaisten FYYSINEN YLÖSNOUSEMUS, heillä menee muita heikommin tuon totuuspuolen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tarinan ideaan - juoneen - liittyy, että kun ihminen on keksinyt totuuden, niin aikaan sitominen materian kautta ei ole enää tarpeellsta ikuisen elämän suojaamiseksi.

        Tähän myös liittyy uskovaisten FYYSINEN YLÖSNOUSEMUS, heillä menee muita heikommin tuon totuuspuolen kanssa.

        Tosi ärsyttävää, kun te ette tajua edes Raamattu-nimisen tiiliskiviromaanin juonta ja silti se edustaa teille jopa itse elämää.

        Aika järkyttävää, jos joku ryhtyisi Kalevala-nimisen eepoksen mukaan elämään, tietämättä/ymmärtämättä edes mitä siellä lukee. Ja se olisi joku pyhä huurskaan hieno asia.

        Kyllä sille naurettaisiin, mutta ei kristinuskon tarinalle - joko on järjen ja kaiken ligiikaan huippunaurettavuus?!

        Kyseessä.on ilmeisesti joku joukkopsykoosi. Alkeellisinta olisi nyt ensin, että edes tietäisitte, että mistä kyseinen opus kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi ärsyttävää, kun te ette tajua edes Raamattu-nimisen tiiliskiviromaanin juonta ja silti se edustaa teille jopa itse elämää.

        Aika järkyttävää, jos joku ryhtyisi Kalevala-nimisen eepoksen mukaan elämään, tietämättä/ymmärtämättä edes mitä siellä lukee. Ja se olisi joku pyhä huurskaan hieno asia.

        Kyllä sille naurettaisiin, mutta ei kristinuskon tarinalle - joko on järjen ja kaiken ligiikaan huippunaurettavuus?!

        Kyseessä.on ilmeisesti joku joukkopsykoosi. Alkeellisinta olisi nyt ensin, että edes tietäisitte, että mistä kyseinen opus kertoo.

        "Kyseessä.on ilmeisesti joku joukkopsykoosi. Alkeellisinta olisi nyt ensin, että edes tietäisitte, että mistä kyseinen opus kertoo."

        On sitä Raamattua tullut jo useampi vuosikymmen luettua.
        Voin sanoa, että se on todella kiehtova kirja.
        Sen lukeminen kiinnostaa edelleenkin.
        Ei ole muita kirjoja tullut näin pitkään luettua.

        Raamatussa on sellaista elämän viisautta, jota ei muulta löydy.
        Ja ainut laatuista kerronnan syvyyttä.

        Suosittelen lukemaan Raamattua, mutta nöyrällä mielellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyseessä.on ilmeisesti joku joukkopsykoosi. Alkeellisinta olisi nyt ensin, että edes tietäisitte, että mistä kyseinen opus kertoo."

        On sitä Raamattua tullut jo useampi vuosikymmen luettua.
        Voin sanoa, että se on todella kiehtova kirja.
        Sen lukeminen kiinnostaa edelleenkin.
        Ei ole muita kirjoja tullut näin pitkään luettua.

        Raamatussa on sellaista elämän viisautta, jota ei muulta löydy.
        Ja ainut laatuista kerronnan syvyyttä.

        Suosittelen lukemaan Raamattua, mutta nöyrällä mielellä.

        Elämä antaa viisautta.

        Raamattu on ihmisten ajatuksia menneeltä ajalta. Niille voi lähinnä nauraa. Ei kyllä yhtään kiehdo.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Elämä antaa viisautta.

        Raamattu on ihmisten ajatuksia menneeltä ajalta. Niille voi lähinnä nauraa. Ei kyllä yhtään kiehdo.

        Jankuti jankuti jankuti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Elämä antaa viisautta.

        Raamattu on ihmisten ajatuksia menneeltä ajalta. Niille voi lähinnä nauraa. Ei kyllä yhtään kiehdo.

        Kommenttisi perusteella sulle naureskellaan tuhannen vuoden päästä. Naureskeletko potkurikoneen kehittäjillekin kun nykyään on olemassa suihkukoneita ja jopa rakettilentokoneita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi perusteella sulle naureskellaan tuhannen vuoden päästä. Naureskeletko potkurikoneen kehittäjillekin kun nykyään on olemassa suihkukoneita ja jopa rakettilentokoneita?

        Olet väärillä jäljillä.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että kehitys kehittyy. Ei mennä enää polkuja pitkin hevosella.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet väärillä jäljillä.

        Olen aina ollut sitä mieltä, että kehitys kehittyy. Ei mennä enää polkuja pitkin hevosella.

        EVVK!


    • Anonyymi

      Lue Ilmestyskirjan 12 luku mitä tapahtuu tarinassa, kun nämä kaksi Jumalaa ovat samassa taivaassa, joiden aloitusviestissä päättelet, että kyseessä on yksi ja sama Jumala.

    • Anonyymi

      Onko hyvää vai pahaa käyttää Jumalaa teurastettuna lammasuhrina ristiin naulattuna ja kirottuna, sekä syödä tämä kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä Herran kuoleman julistamiseksi.(Gal.3:13, 1.Kor.5:7 1.Kor.11:23)..

      Mitä tapahtuu, jos tehdään kissalle sama - kirotaan yhdessä, naulataan elävältä ladon seinään ja syödään?

      • Anonyymi

        Tuo on vain sinun pimeydenvoimien ja negatiivisuuden valtaaman mielesi harhainen käsitys, maailmanhistorian suurimmasta ihmiseen kohdistuvasta hyvyydestä. Jeesus rakasti sinuakin niin paljon, että kärsi Jumalan pyhän rangaistuksen kuoleman, että meille avautui taas mahdollisuus päästä paratiisin oloihin, ikuisen Jumalan lapsen statukseen, omina persooninamme. Ruumiimme kuolee aikanaan ja maatuu, mutta sielullamme on mahdollisuus aloittaa ikuinen elämä jo heti, kun otamme Jeesuksen Herraksemme ja otamme vastaan Hänen sovitustyönsä.


    • Anonyymi

      Jumala on luonut meidät kaikki. Hän antoi meidät vanhemmillemme, koska he yleensä halusivat lapsia. Hän suunnitteli meille vanhempiemme rakkauden täyttämän lapsuuden, jossa voimme kasvaa kohti meille suunniteltua hyvää tulevaisuutta kohti. Valitettavasti maailmassamme riehuu myös pahuus, joka uupumatta kalastelee meistä saalista itselleen. Monet vanhemmat uupuvat ja lankeavat pahan valtaan. Heidän lapsensa jäävät myös ilman Jeesuksen valtavaa siunausta , joka on ainoa voima pahaa vastaan. Kuitenkin Jeesus varjelee myös heitä ja pitää heidät elossa, jotta he armonaikanaan löytäisivät evankeliumin ehdottoman totuuden. Hän haluaa etsiä pienimmänkin eksyneen karitsansa ja kantaa hänet hyvänpaimenen laumaansa.

      • Anonyymi

        Hyväkin paimen lopuksi teurastaa lampaansa.


      • Anonyymi

        Tuollaiseen on varmasti mukavaa uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväkin paimen lopuksi teurastaa lampaansa.

        Elleivät ne ole ikuisen aseman saavuttaneita Jeesuksen seuraajia. Sinun mestarisi saatana kärventää mieluusti myös omansa, mustst vuohet.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Uskonnottomuus tuo vapauden jumalakuvitelmista. Uskonnot tuo vapauden totuudesta ja järjen käytöstä.


    • Tsiisus kraist. Sun jutut kuulostaa ihan joltain buddhalaiselta Yin Yang hommalta, jossa hyvä ja paha on muka jotenkin osa samaa kokonaisuutta.

      Toisaalta olet oikeassa siinä, että Jahve luo hyvyyden ja pahuuden, koska se lukee Raamatussa:
      "Minä joka teen valkeuden ja luon pimeyden, minä joka annan rauhan ja luon PAHAN; minä olen Herra, joka kaikki nämät teen." (Jesajan 45:7)

      • Anonyymi

        45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Älä viitsi. Mun viestin lainaus on Biblia 1776 versiosta. Se on luotettavampi Raamattu-versio. Englanninkielinen King James Versio käyttää myös sanaa pahuus tuossa kohdassa, ja King James Versio (KJV) on enimpien kristittyjen mielestä luotettavin Raamattu-versio.

        Olen kuullut moniltä kristityiltä, että saatana on korruptoinut uudemmat Raamattu-versiot, esim. NKJV.


      • Anonyymi kirjoitti:

        45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Sitä paitsi muutenkin onni ja onnettomuus on suunnilleen sama asia kuin hyvyys ja pahuus.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        Älä viitsi. Mun viestin lainaus on Biblia 1776 versiosta. Se on luotettavampi Raamattu-versio. Englanninkielinen King James Versio käyttää myös sanaa pahuus tuossa kohdassa, ja King James Versio (KJV) on enimpien kristittyjen mielestä luotettavin Raamattu-versio.

        Olen kuullut moniltä kristityiltä, että saatana on korruptoinut uudemmat Raamattu-versiot, esim. NKJV.

        Pahuus ei ole materiaa eikä Jumalan luomaa. Pahuus on hyvyyden ja oikeudenmukaisuuden puuttumista ja kapinaa Jumalaa vastaan,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahuus ei ole materiaa eikä Jumalan luomaa. Pahuus on hyvyyden ja oikeudenmukaisuuden puuttumista ja kapinaa Jumalaa vastaan,

        Heh sun juttujas! Kapinaa Jumalaa vastaan, heh.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Heh sun juttujas! Kapinaa Jumalaa vastaan, heh.

        Länkytä muualla!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Heh sun juttujas! Kapinaa Jumalaa vastaan, heh.

        Kumpaa Jumalaa vastaan? Juutalaisten Javea vai Jeesuksen opettamaa taivasten valtakunnan isä Jumalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaa Jumalaa vastaan? Juutalaisten Javea vai Jeesuksen opettamaa taivasten valtakunnan isä Jumalaa?

        Toinen asuu helvetissä ja toinen paratiisissa, siinä saakin kapinalla aika hyvän skitsofreenisen olotilan, kun puhuu molemmista yhdellä nimellä Jumala - saa
        todella samaan entiteettiin ne aloitusviestin molemmat puolet, kuten ilm.12 kuvaa tätä teidän tilannettanne, jossa Jeesuksen sanoin valtakunta sotii itseään vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahuus ei ole materiaa eikä Jumalan luomaa. Pahuus on hyvyyden ja oikeudenmukaisuuden puuttumista ja kapinaa Jumalaa vastaan,

        Ai millä tavalla, jos tosi Jumala on uskonnossa teurastettu uhrilammas, että saa puhtaan omantunnon vaikka tekisi pahaa?!


      • Trexnonar kirjoitti:

        Älä viitsi. Mun viestin lainaus on Biblia 1776 versiosta. Se on luotettavampi Raamattu-versio. Englanninkielinen King James Versio käyttää myös sanaa pahuus tuossa kohdassa, ja King James Versio (KJV) on enimpien kristittyjen mielestä luotettavin Raamattu-versio.

        Olen kuullut moniltä kristityiltä, että saatana on korruptoinut uudemmat Raamattu-versiot, esim. NKJV.

        "Olen kuullut moniltä kristityiltä, että saatana on korruptoinut uudemmat Raamattu-versiot..."

        Vaikka jokainen käännös pyritään tekemään niin lähelle alkukieltä, kuin mahdollista...


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Olen kuullut moniltä kristityiltä, että saatana on korruptoinut uudemmat Raamattu-versiot..."

        Vaikka jokainen käännös pyritään tekemään niin lähelle alkukieltä, kuin mahdollista...

        "Vaikka jokainen käännös pyritään tekemään niin lähelle alkukieltä, kuin mahdollista..."

        Raamatun kääntäjillä pyrkimys on säilyttää totunnaiset kristilliset tavat ja termit ennallaan, vaikka se tarkoittaa suurtakin poikkeamista alkutekstistä. Esim. Herran siunaus käännetään sitkeästi täysin väärin, vaikka ko. raamatunkohdassa Jahve selkeästi käskee toistamaan oman nimensä Jahve ääneen kolmeen kertaan siunauksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Joopelijoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka jokainen käännös pyritään tekemään niin lähelle alkukieltä, kuin mahdollista..."

        Raamatun kääntäjillä pyrkimys on säilyttää totunnaiset kristilliset tavat ja termit ennallaan, vaikka se tarkoittaa suurtakin poikkeamista alkutekstistä. Esim. Herran siunaus käännetään sitkeästi täysin väärin, vaikka ko. raamatunkohdassa Jahve selkeästi käskee toistamaan oman nimensä Jahve ääneen kolmeen kertaan siunauksen aikana.

        ”Raamatun kääntäjillä pyrkimys on säilyttää totunnaiset kristilliset tavat ja termit ennallaan, vaikka se tarkoittaa suurtakin poikkeamista alkutekstistä.”

        Tai ehkä sinä teet niin, koska näemmä et oikein tunne alkuperäiskieltä kunnolla? Eiköhän kielitieteilijät ja Raamatun asiantuntijat tiedä vähän enemmän ja heillä on perusteet sille, miten mikäkin käännetään.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Raamatun kääntäjillä pyrkimys on säilyttää totunnaiset kristilliset tavat ja termit ennallaan, vaikka se tarkoittaa suurtakin poikkeamista alkutekstistä.”

        Tai ehkä sinä teet niin, koska näemmä et oikein tunne alkuperäiskieltä kunnolla? Eiköhän kielitieteilijät ja Raamatun asiantuntijat tiedä vähän enemmän ja heillä on perusteet sille, miten mikäkin käännetään.

        Sinäkö olet vanhan heprean ja kreikan asiantuntija?


    • Anonyymi

      Henokin kirjan mukaan Jumala näki jo ennen maailman luomista aikojen loppuun asti, että maailma on hyvä, jonka hän oli ajatellut luoda. Jos maailma olisi paha, Jumala olisi jättänyt sen luomatta.

      • Anonyymi

        Aika pölijä jumala kun ei sitten luonunna yhtään parempaa yksin tein.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Ihmisen näkökyky on pahasti hämärtynyt. Ihminen katselee vessapaperin tyhjän rullan läpi maailmankaikkeutta ja luulee tietävänsä kaiken.

      • No kerrankin määrittelit itsesi aivan oikein. Nimittäin sinähän juuri etsimällä etsit kaikenlaisia kummallisuuksia - kuten esinerakastajia ja Eifel-tornin kanssa naimisiin menijöitä ynnä päitä leikkaavia mamuja - jotta voit sitten yleistää heidän koskemaan kaikki homoliittojen hyväksyjiä ja mamuja.


      • Anonyymi

        Sellaista se on uskiksen elämä. Ei ole raamatusta edes vessapaperiksi. Uskomukset on parempi unohtaa jos aikoo pysyä totuudessa. 13 miljardin valovuoden päästä nähty säteily kertoo jo paljon. Eipä ollut raamattua sepustelleilla ymmärrystä juuri horisonttia pidemmälle .


    • Jumala haluaa pelastaa ihmisen oikeudenmukaisuuden vaatimalta rangaistukselta?

    • Anonyymi

      Jumala on hyvä ja pyhä. Pahuus tulee saatanasta.
      Ihminen oli myös hyvä silloin kun Jumala hänet luotiin. Pahuus tuli ihmiseen saatanasta.

    • Anonyymi

      Kippasin joskus 12-vuotiaana mitääntekemättömän jumalan tunkiolle. Siellä se joutaa olemaan, arvoisessaan paikassa.

    • Anonyymi

      Ei sellaista ole olemassa kuin ihmisten luomassa mielikuvituksessa.
      😸

    • Anonyymi

      Meidän taivaallinen isämme,Jumala,on rakkaus ja hyvä,tahtoen jokaisen
      parasta ,haluten pelastaa jokaisen luotunsa pahan vallasta.Paha ,joka on
      Saatana,valonenkeli aikanaan taivaassa,joka alkoi kapinoimaan Jumalaa
      vastaan.Joten Saatana laitettiin maanpäälle ,langenneitten enkeliensä kanssa,
      jotka kannattivat saatanaa.luodulle ihmiselle annettiin valinnan vapaus,kumpaa
      hän haluaa palvella hyvää ja oikeudenmukaista Isää Jumalaa vai maanpäällä
      olevaa Saatanaa ja saatanan houkutuksia,mutta ihmineen lankesi heti paratiisissa,kiusaukseen,
      josta ihmiselle jäi perisynti sisimpäänsä,ja heikkous Saatanan houkutuksiin.
      Olemme täällä elämänkoulussa,oppiaksemme torjumaan Saatanan houkutukset ja pahan,palataaksemme isän luo taivastenvaltakuntaa,mutta se on vaikeaa
      ihmiselle,torjua saatanan houkutukset ja pahan vallan.

      • Anonyymi

        Se hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala on teidän kristinuskossa Paavalin syntiopilla - sijaiskärsimysoppi - teurastettu teidän puolesta uhrilampaana Jeesuksen Kristus-nimeen ja kirottu ristille Raamatun mukaan.

        Löytyy Gal.3:13, 1.Kor.5:7.

        Ja näin te vaihdoitte Jeesuksrn sanoman Saatanan Jumalaksenne ja perkasit taivasten valtakunnan pois.

        Löytyy Matt.13:33 ja Joh.8.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala on teidän kristinuskossa Paavalin syntiopilla - sijaiskärsimysoppi - teurastettu teidän puolesta uhrilampaana Jeesuksen Kristus-nimeen ja kirottu ristille Raamatun mukaan.

        Löytyy Gal.3:13, 1.Kor.5:7.

        Ja näin te vaihdoitte Jeesuksrn sanoman Saatanan Jumalaksenne ja perkasit taivasten valtakunnan pois.

        Löytyy Matt.13:33 ja Joh.8.

        Saatana ei asu taivaassa Saatana asuu helvetissä, eikä sillä ole ollut mitään asiaa olla edes paratiisissa - väite on Luojajumalan herjaamista.

        Ihminen tuli todellisuudessa tiedolla jumalien kalltaiseksi.

        Löytyy 1.Moos.3:22.

        Tämä touhu on, kun keskustelisi päivät pitkät dementikko vanhusten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana ei asu taivaassa Saatana asuu helvetissä, eikä sillä ole ollut mitään asiaa olla edes paratiisissa - väite on Luojajumalan herjaamista.

        Ihminen tuli todellisuudessa tiedolla jumalien kalltaiseksi.

        Löytyy 1.Moos.3:22.

        Tämä touhu on, kun keskustelisi päivät pitkät dementikko vanhusten kanssa.

        Yhä uudelleen ja uudelleen jälleen alusta, ja seuraavana päivänä taas uudelleen. Kaikki lukee Raamatussa selvällä suomen kielellä .


    • Anonyymi

      Herra Sebaot on vain HYVÄ, hän on täydellinen Agape Rakkaus, Hänessä ei ole yhtään pahuutta, Aamen🙏

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      336
      3970
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2267
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      119
      1592
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1410
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1393
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1257
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1228
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1088
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1064
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      332
      976
    Aihe