Täyssähköautojen määrä on viimeisen 12 vuoden aikana Suomessa joka vuosi kaksinkertaistunut

Anonyymi-ap

13

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      OOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!

      • Anonyymi

        Äläs ny 90 000 autoa 12 vuodessa, se tekee jotain 7500vuodessa...samaan aikaan polttomoottoriautoja on myyty keskimäärin 92 500vuodessa.
        Tuossa juuri uutisissa Englanti esitteli autojen sähköistämistä. Firman edustaja näytti kartalta, kuinka heillä on latauspaikkoja jo valmiina. Kartalla oli 1 siis YKSI, mikä sekin sijaitsi Skotlannin puolella. Espanjaan oli 3 (kolme) asemaa suunnitteilla lähivuosina. Saksassa ja Ranskassa oli sitten joku 20-30 latausasemaa. Mutta eihän noita sähköautoja juuri muualla olekaan, kuin eteläisessä Norjassa, Ruotsissa, ja Saksassa joissakin varakkaammissa osavaltioissa, sekä höynäytetyssä Suomessa, joka pelastaa sähköautoilullaan koko MAAILMAN.


    • Anonyymi

      Aikas vähän on vielä ja taitaa tahti hidastua kun lama iski.

      • Anonyymi

        On joka vuosi kaksinkertaistunut. Kovaa mennnään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On joka vuosi kaksinkertaistunut. Kovaa mennnään.

        Alkaa pikkuhiljaa jo yskiä tuo nousu.... eiköhän olisi järkevintä jättää patteriautot vielä kauppaan ja odotella vety-autoja. Suomessa on krooninen sähköpula ja kallis sähkö tulevaisuudessa, joten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On joka vuosi kaksinkertaistunut. Kovaa mennnään.

        Juu kovaa mennään, sähköautoja on nyt jo peräti 1,67% autojen kokonaismäärästä…


    • Anonyymi

      Kun katsoo noita sähköautojen myynti-ilmoituksia, niin tosi monessa on että "saatavilla 2024 lopussa" tai "2025 puolella" tai muuta vastaavaa.
      Jos tuo ei helpota niin määrän kaksinkertaistuminen pysähtyy ihan saatavuusongelmaan.

      Valitettavasti Suomi ei taida pienuudessaan olla edes valmistajien ykkösmarkkina, niitä vähiä autoja joita saadaan linjalta liikenteeseen viedään enimmäkseen muihin maihin. Harmi.

    • Anonyymi

      Tavanomaisia aivopesullisia asioiden ilmaisutapoja, mutta alla palautetaan sitten jalat maan pinnalle.

      "Sähköautojen osuus koko kannasta vielä pieni"

      16.1.

      Kallio sanoo havainneensa menneen vuoden aikana poliitikoilta ja mediassa "tyytyväistä hyrinää" suhteessa Suomen päästövähennystavoitteisiin.

      "–  Tuijotetaan uusien autojen ensirekisteröinneistä sähköautojen suhteellista osuutta ja ajatellaan, että nythän tämä menee mukavasti."

      * Kallio kuitenkin sanoo, että täyssähköautojen lähes 18 prosentin osuus viime vuoden ensirekisteröinneistä ei tunnu koko autokannassa "juuri laisinkaan".

      "Täyssähköautoja oli viime vuoden lopulla noin 45 000, kun Suomen autokannassa oli kaikkiaan yli 2,7 miljoonaa henkilöautoa."

      - https://www.is.fi/autot/art-2000009330744.html

      - https://keskustelu.suomi24.fi/t/17711125/sahkoautojen-osuus-hyvin-pieni-suomessa

      • Anonyymi

        Onpa erikoisia lausuntoja, joiden on vain ymmärrettävä puolustavan saastuttavia polttomoottoriautoja.

        Totuus on se, että sähköautot lisääntyvät hurjaa vauhtia ja vauhti vain kiihtyy. Muuta asiassa ei tarvitse ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa erikoisia lausuntoja, joiden on vain ymmärrettävä puolustavan saastuttavia polttomoottoriautoja.

        Totuus on se, että sähköautot lisääntyvät hurjaa vauhtia ja vauhti vain kiihtyy. Muuta asiassa ei tarvitse ymmärtää.

        Kyllä asiassa täytyy ymmärtää sekin, että sähköautojen osuus koko autokannasta on mitättömän pieni. Suomessa on myös paljon pienituloisia, jotka eivät kallista ja lyhytikäistä sähköautoa pysty koskaan ostamaan, vaan ajavat halvoilla vanhoilla polttomoottoriautoilla niin kauan kuin ne koossa pysyvät. Tästä juuri johtuu, että Suomen autokannan keski-ikä kaiken aikaa vain nousee, ollen jo 13 vuotta. Suomesta tulee autojen suhteen pohjoisen Kuuba. ”Halpa käytetty toimiva sähköauto” on lause joka kumoaa itsensä, sillä on jo Nettiauton halvimpien sähköautojen tarjonta osoittaa, että jos sähköauto on halpa, se ei enää ole kunnossa. Itse asiassa joku 2012-mallinen 7000 € Leaf ei ikäänsä nähden ole edes mitenkään halpa, eikä se puolikuntoisella akustolla 60km rangellaan enää kykene monessakaan tapauksessa normaalin henkilöauton virkaa täyttämään. Suomalainen auto on keskimäärin 13 vuotta vanha ja keskimäärin 3600 € hintainen. Siinä on fakta joka ei kovin nopeasti muuksi muutu, ellei suomalaiset jostain taikaiskusta yhtäkkiä merkittävästi rikastu. Ja siihen en kyllä usko.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voi kai asian noinkin sanoa, tosiasia kuitenkin on, että vaikka vuoden loppuun mennessä nykyinen sähköautojen määrä kaksinkertaistuisi, niitä olisi sittenkin vain reilu 3% autokannasta. Kasvutahti tulee jatkossa vääjäämättä hidastumaan. Ei Suomeen yksinkertaisesti saada sellaisia määriä sähköautoja mistään, eikä suurimmalla osalla kansasta olisi edes varaa ostaa niitä.
      Ensin pitäisi keksiä joku erittäin halpa mutta nykyistä kestävämpi akkutekniikka, joka mahdollistaisi sähköautojen pysymisen käyttökuntoisena yhtä pitkään kuin polttomoottoriautot. Nythän akkukapasiteetti laskee vääjäämättä 2-4% vuodessa, ja sitten kun akku on finaalissa, sen uusiminen maksaa enemmän kuin on auton arvo. Ei tämä ainakaan mitään kestävää kehitystä ole, eikä taviskansalaisella ole sellaiseen varaa. Halvat, mutta toimivat polttomoottoriautot pakotetaan vaihtamaan kalliisiin ja lyhytikäisiin sähköautoihin, ja samalla saadaan muutenkin tiukilla olevat ihmiset velkavankeuteen. Ei sellainen voi olla oikein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      23
      4894
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      161
      4134
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      13
      3446
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      67
      3096
    5. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      89
      2839
    6. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      151
      2662
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2453
    8. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      37
      2443
    9. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1675
    10. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

      "Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      121
      1650
    Aihe