Valitsitko helpomman elämän

Anonyymi-ap

Eli ei kumppania, ei lapsia ja perhe elämää. Vain sinkkuutta ja onnellisuutta?

40

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valitsin. On silti lapset ja lemmikki. Mies on liian rasittava. Ei sellaista jaksa. Jaksoin jo pitkään, liiankin pitkään . Nyt annan itselleni luvan nauttia omasta elämästä👍💩

      • Anonyymi

        Ja joo,tämä on onnellisuutta.vapautta. rakkautta.👍💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joo,tämä on onnellisuutta.vapautta. rakkautta.👍💩

        Tämä on aitoa. Ei mitään säätöä ja vääntöä. Ei mitään ristiriitoja. Ei hyväksikäyttöä missään muodossa. Ei likaista oksetusta ja miellyttämistä.Ihminen saadaan rakastumaan että ihminen lisääntyisi. Siinä se. Muuten täysin turhaa koko parisuhde.ilon pilaaja sellainen. Onni löytyy omasta itsestä,ei parisuhteesta. Tämän olen oppinut!👍💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on aitoa. Ei mitään säätöä ja vääntöä. Ei mitään ristiriitoja. Ei hyväksikäyttöä missään muodossa. Ei likaista oksetusta ja miellyttämistä.Ihminen saadaan rakastumaan että ihminen lisääntyisi. Siinä se. Muuten täysin turhaa koko parisuhde.ilon pilaaja sellainen. Onni löytyy omasta itsestä,ei parisuhteesta. Tämän olen oppinut!👍💩

        Onni löytyy omasta itsestä,ei parisuhteesta.

        Tämän olen tiennyt aina, mutta olen myös aina toivonut parisuhteen maksivoivan tunnetta. Jos kaksin olis vielä kivempaa ja tukea toisilleen, silloin kun yksin on esteiden edessä.

        Vaan ei se nykyään enää ole ihmisille tuo parisuhde muuhun kuin viihteeksi. Seksiä ja sähläämistä. Joten täysin turhaa nykyään enää yrittääkään mitään, kun ihmiset ajattelee parisuhteen vain huvitukseksi.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Onni löytyy omasta itsestä,ei parisuhteesta.

        Tämän olen tiennyt aina, mutta olen myös aina toivonut parisuhteen maksivoivan tunnetta. Jos kaksin olis vielä kivempaa ja tukea toisilleen, silloin kun yksin on esteiden edessä.

        Vaan ei se nykyään enää ole ihmisille tuo parisuhde muuhun kuin viihteeksi. Seksiä ja sähläämistä. Joten täysin turhaa nykyään enää yrittääkään mitään, kun ihmiset ajattelee parisuhteen vain huvitukseksi.

        Kumppanuus ja tiimi ajattelu puuttuu, niin suhde on täysin turha silloin. Minun mielipide.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kumppanuus ja tiimi ajattelu puuttuu, niin suhde on täysin turha silloin. Minun mielipide.

        Kaikki eivät ole tiimipelaajia, juu.

        Toisaalta kaksi yksilölajia pelaavaa voivat hyvinkin tulla toimeen keskenään yksilöinä, kun pelisäännöt on kummallekin selvät ja sopivat, hoidetaan vain omat asiat eikä puututa toisen tekemisiin.

        Meitä on niin moneksi.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät ole tiimipelaajia, juu.

        Toisaalta kaksi yksilölajia pelaavaa voivat hyvinkin tulla toimeen keskenään yksilöinä, kun pelisäännöt on kummallekin selvät ja sopivat, hoidetaan vain omat asiat eikä puututa toisen tekemisiin.

        Meitä on niin moneksi.

        xLiner

        Joo. 👍

        Kukin tyylillään. Hyvä kuitenkin jos löytää silleen kaltaisensa, että peli kulkee. Ettei toinen ole tiimi henkeä ja toinen yksilö tyyppi, näillä sitten tulee äkisti törmäyskurssikin.

        Itse tykkään tiimityöstä mitä tulee parisuhteeseen, muuten ei niin tiimit kiinnostakkaan. Tympiikin suorastaan joukkuelajit. Olen mielummin yksilö, joka osallistuu tai ei osallistu joukkuepeleihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät ole tiimipelaajia, juu.

        Toisaalta kaksi yksilölajia pelaavaa voivat hyvinkin tulla toimeen keskenään yksilöinä, kun pelisäännöt on kummallekin selvät ja sopivat, hoidetaan vain omat asiat eikä puututa toisen tekemisiin.

        Meitä on niin moneksi.

        xLiner

        Aivan totta tuo. Kaikki eivät ole tiimipelaajia, eikä tarvitse ollakaan. Kaksi yksilölajien pelaajat ymmärtävät toisiaan ehkä jopa parhaiten.


    • Anonyymi

      Eihän nuo toisiaan pois sulje. Ensin kumppani, sitten lapset. Perhe-elämää kunnes lapset lähtevät omilleen. Jossain välissä voi laittaa kumppanin pyörimään muihin ympyröihin ja alkaa sinkuksi. Onnellinen voi olla jokaisessa vaiheessa.

      xLiner

    • No tuossa ystävätär viestitteli eilen uudisperheen arjesta ja siitä minkälaista on elää jonkun asbergerin kanssa yhdessä, niin ei hirviisti käy kateeksi.

      Ei kai sitä tartte onnellinen olla kokoaikaa, mutta helppo elämä on helppo elämä. 😁

      • Anonyymi

        Pitkässä juoksussa mahdotonta ellei itse luovu kaikesta ja alistuu kynnysmatoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitkässä juoksussa mahdotonta ellei itse luovu kaikesta ja alistuu kynnysmatoksi.

        Joo... toiselle kaikki on ok, eikä häntä haittaa mikään...ihmettelee vaan miksi toinen ei tykkää...

        Mutta itse lähden kohta kaverin häihin... heillä sentään pyyhkii hyvin. Kumpikin välittää toisistaan ja oikeasti. Ovat jo harjoitelleet yhdessäoloa/asumista jo vuosikymmenen... nyt on aamenen aika tänään. 😍


    • Anonyymi

      Kyllä . En halua tuottaa iloa enkä surua kenellekkään toiselle . Minulla ei ole ns tarvetta hoivata mitään /ketään .

    • Anonyymi

      Nuo ei sulje pois toisiaan. Kumppani, lapset, perhe-elämä. Lapset kasvavat, kumppanista erotaan, sinkkuus. Kokoajan voi silti olla onnellinen.

    • Anonyymi

      Täytyy myöntää että mukavuudenhaluisen ihmisen valintoja ohjaa aika vahvasti myös tämä adjektiivi.

      En kyllä mitenkään pysty ymmärtämään ihmisiä jotka haluaa mennä vaikeimman kautta.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Tuntuu jo, ettei tämä yksineläminenkään ole mitään herkkua. Siihenkin voi kyllästyä.

    • En valinnut. Helppous ei aina ole onnea.
      Lapseni ovat parasta, mitä olen elämässä saanut aikaan.❣️

      • Anonyymi

        Mut raha on ja rikas ja varakas mies siit kannattaa pitää kiinni niin köyhyys ei onnea ole ja rakkaudeton suhde


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut raha on ja rikas ja varakas mies siit kannattaa pitää kiinni niin köyhyys ei onnea ole ja rakkaudeton suhde

        Jos minusta puhutaan, niin minä en tosiaan anna hyväksikäyttää itseäni. Riittää kun mies tulee toimeen omillaan.
        Onneksi läheiset huomaavat tilanteen helposti, jos sellaisesta olisi kyse ja vaikka huomauttavatkin ystävällisesti asiasta, jolloin voin pohtia kokonaisuutta ja suhteen toimivuutta muilta osin.
        Rakkaudettomassa suhteessa en pystyisi jatkamaan tai jos seksi on huonoa.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Jos minusta puhutaan, niin minä en tosiaan anna hyväksikäyttää itseäni. Riittää kun mies tulee toimeen omillaan.
        Onneksi läheiset huomaavat tilanteen helposti, jos sellaisesta olisi kyse ja vaikka huomauttavatkin ystävällisesti asiasta, jolloin voin pohtia kokonaisuutta ja suhteen toimivuutta muilta osin.
        Rakkaudettomassa suhteessa en pystyisi jatkamaan tai jos seksi on huonoa.

        Eli sukulaisesikin huomaisi pian mies on köyhä vaihda se köyhä käyttää hyväkseen ja siltä ei saa rakkautta mut rikas mies siltä saa aitoa rakkautta ja sukulaiset älä päästä sitä menemään se on rikas mies ja varakas mies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sukulaisesikin huomaisi pian mies on köyhä vaihda se köyhä käyttää hyväkseen ja siltä ei saa rakkautta mut rikas mies siltä saa aitoa rakkautta ja sukulaiset älä päästä sitä menemään se on rikas mies ja varakas mies

        Läheiset eivät tuohon rakkauspuoleen varmastikaan kommentoisi, mutta huomauttaisivat varmasti, jos huomaisivat minua käytettävän taloudellisesti hyväksi.

        Toisaalta he eivät varmasti kehottaisi minua pysymään huonossa suhteessa, vaikka mies olisi kuinka varakas.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Läheiset eivät tuohon rakkauspuoleen varmastikaan kommentoisi, mutta huomauttaisivat varmasti, jos huomaisivat minua käytettävän taloudellisesti hyväksi.

        Toisaalta he eivät varmasti kehottaisi minua pysymään huonossa suhteessa, vaikka mies olisi kuinka varakas.

        Varakkaat miehet kuvittelevat usein hallitsevansa naista rahoillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varakkaat miehet kuvittelevat usein hallitsevansa naista rahoillaan.

        Jos varakkuus on kerätty yhdessä perhettä perustaessa ja kasvattaessa, niin en ole varma esiintyykö tuollaista. Mutta jos parisuhde solmitaan vasta myöhemmällä iällä tai ns. toisella kierroksella, niin saattaa olla. 🤔
        Eihän siis tokikaan aina. Ihmisistä ja heidän luonteestaanhan se on kiinni. Vähemmän varakkaalla saattaa olla tunne, että hänellä ei olisi oikeutta ilmaista omaa tahtoaan siinä suhteessa. Ja se ei ole hyvä tilanne.

        Siksi minun mielestäni onkin mukavampaa, että kumpikin tulee toimeen omillaan. Voihan siinä varallisuudessa silti olla eroa, mutta silloin ei tule toisaalta ajatusta hyväksikäytöstä eikä toisaalta alistamisesta.


    • Anonyymi

      Onnellinen voi olla sinkkuna, parisuhteellisena tai perheenä. Ei suhdestatus itsessään sitä määrittele. Itse olen parisuhdeihminen pitkästä sinkkuna olosta huolimatta, joten koen hyvän parisuhteen tuovan elämään jotain sellaista, mitä ei yksin voi saavuttaa. Yksin ollessa tunnen, että sydämessöni on valtava aukko, jota ei voi täyttää kuin romanttinen rakkaus. Huono parisuhde on asia erikseen.

      Äitinä oleminen taas on ihan parasta. Joskus vaikeaa, mutta silti olen kiitollinen siitä, että saan olla äiti. Se jos mikä tekee minut onnelliseksi.

    • Anonyymi

      Ei, kun mä valitsin elämän, jossa on lapsi ja perhe ja pari koiraa, mutta ei kumppania.

      • Anonyymi

        Helppoa elämää ei oo

        Kaikille pettymyksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppoa elämää ei oo

        Kaikille pettymyksiä

        Ai, mä kyllä koen elämäni olevan varsin helppoa. En keksi montaakaan tapaa, jolla se voisi olla vielä helpompaa. En ole pettynyt elämääni, vaan päinvastoin. Paljon parempaa kuin aikanaan odotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, mä kyllä koen elämäni olevan varsin helppoa. En keksi montaakaan tapaa, jolla se voisi olla vielä helpompaa. En ole pettynyt elämääni, vaan päinvastoin. Paljon parempaa kuin aikanaan odotin.

        Montako koiraa sulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako koiraa sulla on?

        Kaksi noita näkyy olevan,


    • Anonyymi

      Mrs bookbeatista vai mr storytelista? Dingedong

    • Anonyymi

      Helppo elämä aiheuttaa pikemminkin tyytymättömyyttä ja purnausta kaikesta. Elämän pitää olla vähän haastavampaa, vain siten se voi olla merkityksellistä. Kun oman elämän kokee merkityksekkääksi, on onnellinen. Elämän merkityksellisyyttä ja onnea voi kokea sinkkuna tai parisuhteessa, perheellisenä tai ei perheellisenä.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Saat kumarrukseni kirjoituksestasi, tuo on totta.

        Elämässä tulee olla tunne että olisi jollekin merkityksellinen, se on kuin piste "jota kohti kulkea".
        Antaa voimaa nousta aamuisin jopa väsyneenä, tehdä pitkiä työpäiviä, koska siihen on joku hyvä merkityksellinen syy. Syy voi olla omat haaveet ja tavoitteet, lapset, aviopuoliso ja perheonni turvallisuuden tunteineen, seikkailu, tai kallis harrastus. Merkityksellisyys tekee ihmisistä aktiivisia, ja aktiivinen ihminen on yleensä onnellinen.

        AV


    • Anonyymi

      Helpompaa se on olla parisuhteessa kuin sinkkuna.

      • Anonyymi

        Eronneena tiedän ettei tuo ole aina totta, se on kauheaa jos toisella on valtaa sinun aivon sisään ja käyttää sitä valtaansa väärin. Tasapaino, se on hyvä sana elämässä nyt ja aina.

        AV


      • Anonyymi

        Miksi olisi? Sano yksikin peruste miksi noin olisi. Itse en koe kumpaakaan noista sen helpommaksi tai vaikeammaksi tilanteeksi. Molemmissa on hyvä ja huonot puolensa.


    • Anonyymi

      Mä jäin oikeestaan sinkuksi siks, kun en saanu parisuhdetta. Mutta jälkikäteen kun pääsin selville suvun salaisuuksista. Niin aattelin, hyvä niin. Koska meilla on ollut ihan hirveesti alkoholismia. ja se ois voinu tarttua mun lapsiin, vaikka en ite juo. Suomessa on liian löperö suhtautuminen lapsijuoppouteen. alkoholi ei lasten elämään kuulu. Se joka toisen vanhemman mielestä o n vain kokeilu, voi suistaa toisen lopulliseen alkoholismiin. Onneks täää alkoholismi geeni on ainakin mun tapauksessa näkynyt päälle päin. Alkoholismi ei siis ole mikään suomalainen ongelma, vaan sitä esiintyy kaikkilla, vaan suomen erityisongelma on juuri lapsijuoppous.

      • Anonyymi

        Alkoholisimi sekä lapsialkoholisimi ja muutkin päihteet on Suomessa todellinen paha ongelma. Alkoholistit kuolevat muissa maissa varhain, Suomessa on terveydenhuolto. Välillä vaikuttaa, että terveydenhuolto on keskittynyt hoitamaan päihdetapauksia. Muiden sairauksista viis, kunhan juopot ja narkit hoidetaan kuntoon, sitten kotiutetaan uudestaan ryyppäämään ja narkkaamaan. Sama uusiksi, sama uusiksi jne.


      • "Onneks täää alkoholismi geeni on ainakin mun tapauksessa näkynyt päälle päin."

        Alkoholismin periytyminen on MONIGEENINEN. Ei siis ole yhtä akoholismigeeniä, vaan kokteil, monta yhdessä. Osan geeneistä voi periä isältä, osan äidiltä, ilman että kumpikaan on alkoholisti. 🌹👀


    • Anonyymi

      Helppo elämä ei ole mitään elämää. Kunnon elämä vaatii kunnon ponnisteluja. Kun saavuttaa sitä mitä ponnistelee siitä syntyy onnellisuutta.

    • Anonyymi

      Minä valitsin parisuhteen mutta se oli helppoa koska tulin toimeen naisen kanssa heti tosi hyvin. 22 vuotta yhdessä ja yhä nainen kertoo miten mukavaa on olla kanssani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe