Hiljaset lopettajat...

Anonyymi-ap

Eri foorumeissa puhutaan tällä hetkellä paljon n.s. ”hiljaisesta lopettamisesta”, (quiet quitting) n.s. kun työntekijä ei ole motivoitunut tai sitoutunut työhönsä tai työnantajaansa , vaan suorittaa työn mahdollisimman vähällä ja pienellä omistautumisella( esim tulee myöhään töihin ja lähtee aikaisin jne..) Mietin vain että mitähän ihmettelemistä siinä on? Eikö riitä, että hoitaa ne sovitut työtehtävät? Jos kuitenkin hoitaa ne niin onko sitten n.s viitä vaille lopettamassa?? Itse näen että elämässä on muutakin kun työ joten ei kaikki energia siihen tarvi laittaa- vai mitä mieltä olette muut? Olenko huono työntekijä?

4

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä taidan kuulua tähän joukkoon. Viime aikoina ei ole työmotivaatiota näkynyt. Teen kyllä omat työni, kuten aina ennenkin, mutten yhtään ylimääräistä aikaa halua tuhlata töissä. Opiskelen työni ohessa ja opiskelemani ala on hyvin mielenkiintoinen. Sen vuoksi olen nyt ymmärtänyt, kuinka kaukana tämä nykyinen työni on siitä, mitä haluan tehdä. Onneksi työporukka esimiestä myöten on aivan mahtava, kyllä se ottaisi päähän, jos kaikki tympisi töissä. Palkan takia on kuitenkin jaksettava vielä pari vuotta.

      • Anonyymi

        Sama täällä, teen työni mutta en yhtään enempää enkä ole minuuttiakaan ylimääräistä aikaa, opiskelen myös uutta alaa ja muutama kuukausi pitäisi vielä jaksaa :).. ikävä kyllä työporukkakaan ei ole mahtava kuten sulla ja muutenkin koko paikka tympii :(


    • Anonyymi

      Kun eivät tarkista palkkaa moneen vuoteen niin olen jo monta vuotta tehnyt vain pakolliset hommat mitä annetaan, en yhtään minuuttia ylimääräistä. Toiset työkamut painaa jopa iltaan asti ihan vaan huvikeen, mulla tippuu "hanskat" täsmälleen klo 16, viimeistään.

    • Anonyymi

      Tuntitöissähän hanskat tippuu kun työaika loppuu, sen jälkeinen aika on ylityötä prosenttikorotuksin, arkipäivänä 2 ylityötuntia korotus 50% sen jälkeen 100% kyllä hölmöt jättää ylityötunnit tekemättä jos pyydetään, mistä teitä järjen jättiläisiä sikiää? Nuorempana tein konepajalla arkisin 4 tuntia ylitöitä niin se vastasi 7 tunnin palkkaa, ei huono jossei nyt sattunut viisaampaa tekemistä olemaan kun rahan tienaaminen. Tästä korkeammasta palkasta saa myös korkeammat lomarahat ja työttömyyskorvaukset ja joskus tuleva eläke. Eli tehkää vaan ylitöitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe