Hiljaset lopettajat...

Anonyymi-ap

Eri foorumeissa puhutaan tällä hetkellä paljon n.s. ”hiljaisesta lopettamisesta”, (quiet quitting) n.s. kun työntekijä ei ole motivoitunut tai sitoutunut työhönsä tai työnantajaansa , vaan suorittaa työn mahdollisimman vähällä ja pienellä omistautumisella( esim tulee myöhään töihin ja lähtee aikaisin jne..) Mietin vain että mitähän ihmettelemistä siinä on? Eikö riitä, että hoitaa ne sovitut työtehtävät? Jos kuitenkin hoitaa ne niin onko sitten n.s viitä vaille lopettamassa?? Itse näen että elämässä on muutakin kun työ joten ei kaikki energia siihen tarvi laittaa- vai mitä mieltä olette muut? Olenko huono työntekijä?

6

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä taidan kuulua tähän joukkoon. Viime aikoina ei ole työmotivaatiota näkynyt. Teen kyllä omat työni, kuten aina ennenkin, mutten yhtään ylimääräistä aikaa halua tuhlata töissä. Opiskelen työni ohessa ja opiskelemani ala on hyvin mielenkiintoinen. Sen vuoksi olen nyt ymmärtänyt, kuinka kaukana tämä nykyinen työni on siitä, mitä haluan tehdä. Onneksi työporukka esimiestä myöten on aivan mahtava, kyllä se ottaisi päähän, jos kaikki tympisi töissä. Palkan takia on kuitenkin jaksettava vielä pari vuotta.

• Anonyymi

Sama täällä, teen työni mutta en yhtään enempää enkä ole minuuttiakaan ylimääräistä aikaa, opiskelen myös uutta alaa ja muutama kuukausi pitäisi vielä jaksaa :).. ikävä kyllä työporukkakaan ei ole mahtava kuten sulla ja muutenkin koko paikka tympii :(

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

🍒 ­­N­y­­m­­­f­­o­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17719075P

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Kun eivät tarkista palkkaa moneen vuoteen niin olen jo monta vuotta tehnyt vain pakolliset hommat mitä annetaan, en yhtään minuuttia ylimääräistä. Toiset työkamut painaa jopa iltaan asti ihan vaan huvikeen, mulla tippuu "hanskat" täsmälleen klo 16, viimeistään.

• Anonyymi

Tuntitöissähän hanskat tippuu kun työaika loppuu, sen jälkeinen aika on ylityötä prosenttikorotuksin, arkipäivänä 2 ylityötuntia korotus 50% sen jälkeen 100% kyllä hölmöt jättää ylityötunnit tekemättä jos pyydetään, mistä teitä järjen jättiläisiä sikiää? Nuorempana tein konepajalla arkisin 4 tuntia ylitöitä niin se vastasi 7 tunnin palkkaa, ei huono jossei nyt sattunut viisaampaa tekemistä olemaan kun rahan tienaaminen. Tästä korkeammasta palkasta saa myös korkeammat lomarahat ja työttömyyskorvaukset ja joskus tuleva eläke. Eli tehkää vaan ylitöitä.

• Anonyymi

Minulle on vuosikausia työnnetty ylimääräisiä tehtäviä, mutta ottaessani kehityskeskustelussa palkankorotuksen puheeksi, pomon naama menee aina nyrpeäksi, eikä asiasta sen koommin puhuta.

Olenkin tulkinnut tilanteen niin, ettei työtäni arvosteta. Jos ei työnantaja arvosta työtäni, on kai sama, mitä teen työajalla.

Siispä teen vain sen, mikä on määrätty ja loppuajan lueskelen kirjaa tai kirjoitan sellaista, tai vedän lonkkaa muuten vain. Tällöin ovat työtehtäväni tasapainossa nauttimani palkan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      7695
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5748
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      79
      3258
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2863
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1668
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1580
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      320
      1289
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1159
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1061
    Aihe