Elikkä yli 10v vaivannut alaselkäkipu minulla, tullut vissiin hiljalleen hiipien. Ensin luulin että liittyisi nilkan nyrjähtämiseen jotain 2005 kun jalkapallopelissä astuin pallon päälle, röntgenissä kuvattiin seuraavana päivänä eikä murtumaa, nivelsiteiden revähdys. Oli kepit alkuun mutta niistä piikit lähti ennen aikojaan ja jäi kuntoutus muutoinkin vähän huonoksi (teini). Tästä muutama vuosi eteenpäin tuli uudenvuodenaattoon valmistautuessa ”kohtaus” että lähti jalat alta ja illan aikana kaverit luuli että olen vain liikaa humalassa kun en pystynyt kävelemään kunnolla.
No tästä jotenkin selvittiin eteenpäin ja vuosien varrella vaihtelevasti on ollut näitä kipujaksoja.
Olen käynyt myös Kalevalaisella jäsenkorjaajalla vaivaa hoidattamassa, tästä saa hetken helpotuksen.
Viime vuosina kuitenkin kipu kuitenkin yltyi jatkuvaksi, niin että lähdin terv. keskuksen kautta selvittämään asiaa. Lopulta menin omakustanteisesti magneettiin viime vuoden kevättalvella kun taas oli tulehdus selässä tai lantion alueella työterveyden mukaan ja halusin tietää mikä kipuihin oikeasti on syynä.
Diagnoosina siitä magneetista oli prolapsi alimmassa välilevyssä/S1 joka jonkinverran painaa S1 juuren lähtökohtaa sekä voimakkaasti madaltuneet alimmat välilevyt ja protoruusiota niissä. Koska nukkuminen oli käytännössä mahdotonta kipujen vuoksi sain lääkkeeksi tähän Triptylin jota tällä hetkellä menee 25mg iltaisin ja auttaa tosiaan nukkumiseen enkä herää öisin kyljen kääntämiseen.
Olen lukenut netin läpi ja tullut siihen tulokseen että tämä on iskiasvaivaa johtuen tuosta välilevytyrästä. Siis vaivana on oikeanpuoleinen helvetillinen hermosärky mikä näköjään provosoituu liian fyysisisestä työstä, nostamisesta ja toistuvasta yksipuolisesta kumartelusta. Tällä hetkellä treenaan tavoitteellisesti puolimaratonia varten eikä selkä vaivaa siinä juuri ollenkaan.
Lääkäri on kahteen otteeseen puhunut ammatinvaihdosta ottaen huomioon diagnoosin ja minun suht nuoren ikäni (33v) ja sanonut että tod näk. selviytyisin tuon lääkkeen avulla moniakin vuosia tässä työtehtävässä mutta pidemmälle katsoen ei ole hyväksi.
Niin… Pidän työstäni mutta kaipaan vertaistukea tähän vaivaan ja onko tosiaan niin ettei muu auta kuin ammatinvaihto. Vai voiko olla että tuon tyrän ”tyhjennys” toisi helpotuksen vai onko niin että nuo voimakkaat madaltumat jo vaikuttaa niin paljon ettei kannata edes yrittää.
Vaihdoin korona-aikana ravintolatyöstä kaupan alalle ja tähänkin lääkäri totesi että madaltumat voivat johtua jo fyysisestä työstä mitä olen tähän asti ehtinyt tekemään.
T. Vertaistukea vailla
Välilevytyrä
Anonyymi-ap
1
106
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493242Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1081020Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah421012Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40981