Keskiviikon ElukkaVisa

Tuosta:
https://www.is.fi/viihde/art-2000009307201.html

Tää visa on helppoa kuin heinänteko jos on kattellut pienen ikänsä tösön elukkaohjelmia. Jos ei ole, niin pari kompastuskiveä sinne on heitelty sekaan. Saatto muuten olla eka mistä sain ite täydet pisteet...


Tunnistit eläimet erinomaisen hyvin!

Vastasit oikein 12 kysymykseen

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      11/12

      Oli kyllä aika helppo, ainoastaan Strutsin kohdalla tuli virhe kun epäilin juonta ja valitsin emu, mutta strutsi se sitten olikin ja meni väärin.

      -harmiseikirj-

      • Loistava tulos!

        Tuota juuri tarkoitin aloituksessa, oli vähän kiviä viskottu polulle eikä tuo ollut ainoa :)


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Tuota juuri tarkoitin aloituksessa, oli vähän kiviä viskottu polulle eikä tuo ollut ainoa :)

        Joo, joutui jotain juonta epäilemään vähän koko ajan.

        -harmiseikirj-


    • Kiva visa. Luonto-ohjelmien tunnollinen seuraaja kyllä tunnistaa nämä.

      "Tunnistit eläimet erinomaisen hyvin!

      Vastasit oikein 12 kysymykseen"


      Kiitti elukkavisasta. 😊

      • Mahtava tulos!

        Mun pitää kyllä oikeasti kaivaa joku hitsin urheiluvisa, niin saatan, ehkä, jopa, mahdollisesti voittaa sinut 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Mun pitää kyllä oikeasti kaivaa joku hitsin urheiluvisa, niin saatan, ehkä, jopa, mahdollisesti voittaa sinut 😂

        Varmasti voittaisit. Ei epäilystäkään. Mutta mitäs kivaa siinä muka olisi? Haaste puuttuisi, eikä ilmassa olisi suurta urheilujuhlan tuntua.
        Mukavampaa tehdä näitä tavallisia visoja, kun kysymykset eivät ole rajoittuneet vain yhteen aiheeseen. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        Varmasti voittaisit. Ei epäilystäkään. Mutta mitäs kivaa siinä muka olisi? Haaste puuttuisi, eikä ilmassa olisi suurta urheilujuhlan tuntua.
        Mukavampaa tehdä näitä tavallisia visoja, kun kysymykset eivät ole rajoittuneet vain yhteen aiheeseen. 😊

        Ja hävitä aina? Ehei, välillä pitää saada voittaakin, senkin Goddess of Winning 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ja hävitä aina? Ehei, välillä pitää saada voittaakin, senkin Goddess of Winning 😂

        Minulle on utopiaa, miten kenelläkään yleensä pysyy muistissa kakki talvi- ja kesäurheiluun liittyvät yksityiskohdat, esim: urheilijoiden nimet, lajit, vuosiluvut, ajat, matkat, jne. Ilmeisesti kiinnostuksen pitää olla fanaattista, jotta viitsii painaa mieleensä noin valtavan määrän asioita, jolla ei tee yhtään mitään. 🥱😁


      • tosi.typy kirjoitti:

        Minulle on utopiaa, miten kenelläkään yleensä pysyy muistissa kakki talvi- ja kesäurheiluun liittyvät yksityiskohdat, esim: urheilijoiden nimet, lajit, vuosiluvut, ajat, matkat, jne. Ilmeisesti kiinnostuksen pitää olla fanaattista, jotta viitsii painaa mieleensä noin valtavan määrän asioita, jolla ei tee yhtään mitään. 🥱😁

        No en minäkään noita pilkkuja ja pisteitä muista, mutta joitain yksityiskohtia kyllä. Enemmän se tuntuu noissa visojen urheilukysymyksissä olevan sellaista urheilun perustason yleistietoa.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Minulle on utopiaa, miten kenelläkään yleensä pysyy muistissa kakki talvi- ja kesäurheiluun liittyvät yksityiskohdat, esim: urheilijoiden nimet, lajit, vuosiluvut, ajat, matkat, jne. Ilmeisesti kiinnostuksen pitää olla fanaattista, jotta viitsii painaa mieleensä noin valtavan määrän asioita, jolla ei tee yhtään mitään. 🥱😁

        Minä vuonna Suomi voitti ensimmäisen kerran miesten jääkiekon MM-kisat?


      • randombypasser kirjoitti:

        Minä vuonna Suomi voitti ensimmäisen kerran miesten jääkiekon MM-kisat?

        Oliko se Suomi-Ruotsi matsi, maalein 6-1? En mä kyllä vuotta muista. Heitä arvauksen 2011?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Oliko se Suomi-Ruotsi matsi, maalein 6-1? En mä kyllä vuotta muista. Heitä arvauksen 2011?

        Olet huikea! Muistat tuloksen suunnilleen oikein (minä en muista yhtään) ja loppuotteluparin täysin oikein, mutta se vuosi... SE vuosi oli 1995, nevö fooget.

        2011 voitimme toisen MM-kultamme, mutta älä vaan kysy ketä vastaan, missä ja millä tuloksella, mulla ei ole mitään muistikuvaa.

        Vain ensimmäisellä kerralla on merkitystä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Olet huikea! Muistat tuloksen suunnilleen oikein (minä en muista yhtään) ja loppuotteluparin täysin oikein, mutta se vuosi... SE vuosi oli 1995, nevö fooget.

        2011 voitimme toisen MM-kultamme, mutta älä vaan kysy ketä vastaan, missä ja millä tuloksella, mulla ei ole mitään muistikuvaa.

        Vain ensimmäisellä kerralla on merkitystä 😂

        Sain edes jotain MM-tietoutta maaliin, vaikka nekin meni ihan sekaisin.

        Meillä kaikilla on omat vahvuudet ja heikkoudet. Minun kannattaa pysyä vaan omalla mukavuusalueella, eli kaukana urheiluaiheisista kysymyksistä. 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Sain edes jotain MM-tietoutta maaliin, vaikka nekin meni ihan sekaisin.

        Meillä kaikilla on omat vahvuudet ja heikkoudet. Minun kannattaa pysyä vaan omalla mukavuusalueella, eli kaukana urheiluaiheisista kysymyksistä. 😂

        Miesten jääkiekon MM-kultaa: 1995, 2011, 2019, 2022

        Ne on melkein helppo muistaa, halusi tai ei.

        Joo, suutarilla on lestinsä ja pikkutytöillä twistinsä, niitä ei parane sekoittaa 😂


    • Anonyymi

      Vain yhdeksään kysymykseen vastasin oikein, eli huonosti meni.
      En ole koskaan enen kuullut; kapuparasta, vai miten se nyt kirjoitettiin tai surikaatista, tunnustan suoraan ett olivat mulle outoja elukoita.
      Onnittelut sulle täysosumasta, hyvin tiedetty!
      trollikka

      • Hieno tulos!

        Nuo on luontodokumenttien vakiokasvoja kyllä, mutta eihän sitä kaikkea ehdi katsella.

        Kiitos :)


      • Anonyymi

        Taitaa nykyajan biologeilla olla tylsää ja tekemisen puutetta. Kun uusia lajeja ei löydy nimettäväksi, niin vaihdellaan vanhojen nimiä joka toinen vuosikymmen.

        Kyllä tuo ihan selvä magnusti on eikä mikään surikaatti.
        Myöskään pikkusaukkoja ei ennen ollut, kyllä se oli ihan vaan saukko.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa nykyajan biologeilla olla tylsää ja tekemisen puutetta. Kun uusia lajeja ei löydy nimettäväksi, niin vaihdellaan vanhojen nimiä joka toinen vuosikymmen.

        Kyllä tuo ihan selvä magnusti on eikä mikään surikaatti.
        Myöskään pikkusaukkoja ei ennen ollut, kyllä se oli ihan vaan saukko.

        -keinovaginamies-

        Ystäväiseni, kysymys on aivan muusta.

        Mangustin latinankielinen nimi on se mistä surikaatti on poimittu ja sinällään kyseessä on oikeastaan vain nimen korjaaminen. Maailmalla mangusti tunnetaan nimellä suricat hyvin yleisesti ja sikäli on on tolkullista muuttaa meikäläistä nimitystä vastaamaan edellä mainittuja.

        Pikkusaukko todellakin on oma lajinsa ja jos tarkkoja ollaan, aivan eri sukua kuin meidän ikioma saukkomme.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ystäväiseni, kysymys on aivan muusta.

        Mangustin latinankielinen nimi on se mistä surikaatti on poimittu ja sinällään kyseessä on oikeastaan vain nimen korjaaminen. Maailmalla mangusti tunnetaan nimellä suricat hyvin yleisesti ja sikäli on on tolkullista muuttaa meikäläistä nimitystä vastaamaan edellä mainittuja.

        Pikkusaukko todellakin on oma lajinsa ja jos tarkkoja ollaan, aivan eri sukua kuin meidän ikioma saukkomme.

        Jaa,
        Tieteilijät tieteilee. Jotainhan se niidenkin on palkkansa eteen tehtävä.
        Eiköhän se yliopistolla päde tämä vanha valtion meininki: Työnantaja on maksavinaan palkkaa ja työntekijä on tekevinään töitä :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Nuo on luontodokumenttien vakiokasvoja kyllä, mutta eihän sitä kaikkea ehdi katsella.

        Kiitos :)

        Hitto, kyllä mä sen Mangustiksi otin ja tunnistin, mutt eihän siellä sellaista luettelosta löytynyt. Joten arvaukseksi meni ja pieleen. Mä en tunne edes kasvien latinalaisia nimityksiä, saati sitten eläinten. Lutra lutra, loiskii vettä= saukko ja Lynx lynx= Ilves lynkkaaja, henki pois! Siihen taitaa mun latina eläimien osalta loppua.

        Jonkin verran latinaa (osaan) työni ja sairauksien kautta opittuna, vaikka suurin osa
        on mulle munkkilatinaa, koska mun äidinkieli on suomenkieli.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitto, kyllä mä sen Mangustiksi otin ja tunnistin, mutt eihän siellä sellaista luettelosta löytynyt. Joten arvaukseksi meni ja pieleen. Mä en tunne edes kasvien latinalaisia nimityksiä, saati sitten eläinten. Lutra lutra, loiskii vettä= saukko ja Lynx lynx= Ilves lynkkaaja, henki pois! Siihen taitaa mun latina eläimien osalta loppua.

        Jonkin verran latinaa (osaan) työni ja sairauksien kautta opittuna, vaikka suurin osa
        on mulle munkkilatinaa, koska mun äidinkieli on suomenkieli.
        trollikka

        No jatkossa muistat, että mangustit onkin surikaatteeja (suricata) ja meillä eniten ruudussa nähty on helposti suricata suricatta.


    • Anonyymi

      12/12 "Tunnistit eläimet erinomaisen hyvin!"

      Totta puhuit, helppo oli.

      • Mahtava tulos!

        Harmillisen helppo siis, kun kaikki saavat huippupisteitä 😁


    • 12/12.. mun eka täysosuma..
      Ny hirmuiset bileet pystyyn 🍻

      • Mahtava tulos!

        Jumankeuda! Sisko sisko sisko, sä olet kyllä aika lisko! Vai miten se Aki lauloi? 😁

        Kiva kun piipahdit, vähän jo mietin laitanko viestiä että onko kaik ok kun ei ole näkynyt ❤️


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Jumankeuda! Sisko sisko sisko, sä olet kyllä aika lisko! Vai miten se Aki lauloi? 😁

        Kiva kun piipahdit, vähän jo mietin laitanko viestiä että onko kaik ok kun ei ole näkynyt ❤️

        Mulla ollut paljon kelattavaa. Olen kyllä palstallakin piipahdellut.. lähinnä vain vilaissut antia.

        Koko alkuvuosi ollut oikeastaan kaikennäköistä häppeningiä.
        Kaikelle on aikansa ja paikkansa.
        Joutunut miettimään asioita uusiksi.. se on hidas prosessi ja vaatii paneutumista. Aikaa itselle ja aikaa asioiden ajattelemiseen. Sitä olen tehnyt.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla ollut paljon kelattavaa. Olen kyllä palstallakin piipahdellut.. lähinnä vain vilaissut antia.

        Koko alkuvuosi ollut oikeastaan kaikennäköistä häppeningiä.
        Kaikelle on aikansa ja paikkansa.
        Joutunut miettimään asioita uusiksi.. se on hidas prosessi ja vaatii paneutumista. Aikaa itselle ja aikaa asioiden ajattelemiseen. Sitä olen tehnyt.

        Kylläpä kyllä, se ottaa paljon aika miettiä kuvioita uusiksi. En ole huolissani ollut, mutta kun ei tässä enää nuorennutakaan (miksi, kysynpähänä vaan...), niin se pikkasen aina mietityttää että onko asiat riittävän ok. Mutta näemmä ovat, olen siitä onnellinen 😉


    • Anonyymi

      11/12

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      12/12 Helppo.

      • Mahtava tulos!

        On se helppo, se on nyt todistettu, myös sinun toimestasi. Saakutti kun tekisivät vähän hankalampiakin välillä...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe