Varoitan kaikkia nuoria ja vanhempiakin taksinkuljettajan työstä kiinnostuneita. Alalla toimii yrittäjiä, jotka maksavat palkkaa vain keikoista ns.provisio, ovat vaatimassa, kaluston pesua ja huolintaa kuljettajalta korvauksetta. Houkutellaan alalle myös tuntipalkalla, joka todellisuudessa on minuutti palkkaa, maksetaan vain Kyytien keston mukaan aikapalkka tuntipalkkana ja vaaditaan korvauksetta pesemään työkalua ilmaiseksi. Älkää kirjoittako heille sopimuksia. Jos haluatte välttämättä alalle, mitä vähemmän autoja yritys liikennöi, sitä parempi on kuskin menestyä. Tämä yleinen ilmaisen työn teettäminen on tullut käytännöksi alalle, bernerin laki muutoksen myötä, joka vapautti kiintiöt. Älkää suostako kaikkeen!
T. Rekke, alan muutoksen nähnyt ja taksialalla 30 vuotta viihtynyt
Taksinkuljettajantyö
2
358
Vastaukset
- Anonyymi
Olisko sulla sitten tarjota työtä paremmalla präntillä?
- Anonyymi
sehän riippuu siitä haluavatko asiakkaat käyttää yrityksen taksipalveluja.
Jos bisnes on kannattamatonta niin eihän siitä ole kuskeillekaan mitään jaettavaa.
Kilpailun vapauttaminen oli toisaalta hyvä asia mutta toisaalta huono asia.
Huono asia siksi että asiakkaita ei silloin riitä kaikille. Sem seurauksena renkien palkatkin putosivat, Samalla putosi palvelun laatu. Toisaalta ennen kilpailun vapauttamista ala oli suljettu ja alalla ei ollut juurikaan kilpailua. Raha tuli helposti isännälle ja rengille. Ilman muuta auton peseminen ja puleeraus kuuluu rengin ammattivastuulle. Toki itse käsinpestynä ja vahattuna. Sen sijaan huoltamopesun kustannuset kuuluvat isännälle. Taksin ajaminen ei ole vain kuskaamista paikasta A paikkaan B vaan ja erityisesti palvelua kaikin tavoin. Asiakkailla on useinkin erityistoiveita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.1157305Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d26564835Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras243164Nainen, ota nyt rauhallisesti
Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä1381317- 501305
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e901158Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.1171059Ajattelen sinua kiitollisuudella
Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi51956Sinulle tiedoksi
Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si27863Mitä olisitte sanonut hänelle?
Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään50854