Varoitan kaikkia nuoria ja vanhempiakin taksinkuljettajan työstä kiinnostuneita. Alalla toimii yrittäjiä, jotka maksavat palkkaa vain keikoista ns.provisio, ovat vaatimassa, kaluston pesua ja huolintaa kuljettajalta korvauksetta. Houkutellaan alalle myös tuntipalkalla, joka todellisuudessa on minuutti palkkaa, maksetaan vain Kyytien keston mukaan aikapalkka tuntipalkkana ja vaaditaan korvauksetta pesemään työkalua ilmaiseksi. Älkää kirjoittako heille sopimuksia. Jos haluatte välttämättä alalle, mitä vähemmän autoja yritys liikennöi, sitä parempi on kuskin menestyä. Tämä yleinen ilmaisen työn teettäminen on tullut käytännöksi alalle, bernerin laki muutoksen myötä, joka vapautti kiintiöt. Älkää suostako kaikkeen!
T. Rekke, alan muutoksen nähnyt ja taksialalla 30 vuotta viihtynyt
Taksinkuljettajantyö
2
321
Vastaukset
- Anonyymi
Olisko sulla sitten tarjota työtä paremmalla präntillä?
- Anonyymi
sehän riippuu siitä haluavatko asiakkaat käyttää yrityksen taksipalveluja.
Jos bisnes on kannattamatonta niin eihän siitä ole kuskeillekaan mitään jaettavaa.
Kilpailun vapauttaminen oli toisaalta hyvä asia mutta toisaalta huono asia.
Huono asia siksi että asiakkaita ei silloin riitä kaikille. Sem seurauksena renkien palkatkin putosivat, Samalla putosi palvelun laatu. Toisaalta ennen kilpailun vapauttamista ala oli suljettu ja alalla ei ollut juurikaan kilpailua. Raha tuli helposti isännälle ja rengille. Ilman muuta auton peseminen ja puleeraus kuuluu rengin ammattivastuulle. Toki itse käsinpestynä ja vahattuna. Sen sijaan huoltamopesun kustannuset kuuluvat isännälle. Taksin ajaminen ei ole vain kuskaamista paikasta A paikkaan B vaan ja erityisesti palvelua kaikin tavoin. Asiakkailla on useinkin erityistoiveita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984