Kumpikaan, nais- tai miesviha ei ole hyvästä ja molempia sukupuolia tarvitaan

Tällaista kuvaa olen yrittänyt viljellä tämän palstan vastauksissani ja silti saanut "trolliksi" nimittelyt niskaani, ilmeisesti ihan vain sillä perusteella että olen jonkun kanssa eri mieltä asiasta.

Nyt aivan uteliaisuuttani katson mitä tapahtuu jos teen aiheesta oman aloituksen...

Kun aseet eivät toimikaan logiikkaa vastaan niin turvaudutaan nimittelyyn ja naurettaviin oletuksiin vastapuolesta. Tavalla tai toisella pitää "voittaa," varsinaisesti oikeassa oleminen on toissijaista.

Näin ei väitellä sivistyneesti mutta olen tietoinen siitä ettei olla (toistaiseksi) kovin sivistyneessä paikassa. Mutta mikä estää muuttamasta tätäkin asennetta? Jostakin muutoksen on alettava. 🤷🏻

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Musta on ihan hyvä asia että miehet avoimesti kertoo mitä mieltä meistä naisita ovat. Seurataan ig ssä kauniita ja haluttavia. Runkataan niille ja haaveillaan niistä. Ehkä petetääb sellasen kaa. Mutta vaimoksi voi ottaa sellaisen kotirotan ja talouskoneen joka hoitaa kaiken ja mihin voi kassit tyhjätä. Sille vaan sitten välillä tuo kukkia ja puhuu välittämättä korulauseita. Näin se on kaiketi aina ollut. Mut hei! Femmat sille. Olen vain käyttänyt miehiä. Niinkuin nekin mua. Joten aivan sama😊 jatkakaa vaan hauskahan näitä on lukea.

      • Anonyymi

        Ongelmaksi tuo muodostuu silloin, jos joku seuraa vain tällaisia kanavia ja mieskuva pääsee muodostumaan tällaisten tekstien kautta. Vaikka itse tunnen tuolla reaalimaailmassa paljon fiksuja ja ihania miehiä, enkä juuri lainkaan k.pää idiootteja, niin silti näiden tekstien lukeminen tekee välillä pahaa. Vaikka tietää näiden tyyppien olevan pieni vähemmistö, niin silti saattaa joskus miettiä, että miten välttää törmäämästä näihin IRL. Yheteenkään nettideittimestaan en ainakaan enää ikinä suostu menemään. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmaksi tuo muodostuu silloin, jos joku seuraa vain tällaisia kanavia ja mieskuva pääsee muodostumaan tällaisten tekstien kautta. Vaikka itse tunnen tuolla reaalimaailmassa paljon fiksuja ja ihania miehiä, enkä juuri lainkaan k.pää idiootteja, niin silti näiden tekstien lukeminen tekee välillä pahaa. Vaikka tietää näiden tyyppien olevan pieni vähemmistö, niin silti saattaa joskus miettiä, että miten välttää törmäämästä näihin IRL. Yheteenkään nettideittimestaan en ainakaan enää ikinä suostu menemään. 😂

        On tuossa kuitenkin myös se positiivinen kääntöpuolensa. Mitä enemmän näitä esimerkiksi tämän palstan vakiojuttuja lukee, niin sitä enemmän osaa arvostaa kaikkia niitä fiksuja ja ihania miehiä, joita tuolla IRL tuntee. Sitä suorastaan onnittelee itseään, kun onnistunut elämään elämänsä (ainakin tähän asti) törmäämättä näihin tämän palstan kaltaisiin tapauksiin livenä.


    • Anonyymi

      Mitä tätä palstaa on lukenut, niin saa käsityksen kuinka syvästi etenkin feministit vihaa miehiä. Tietenkin nyky hallitus on vain heittänyt bensaa liekkeihin miesvihan lietsonnassa. Onneksi normaaleja naisia on silti valtaosa ja tämä on vain miehiin katkeroituneiden naisten palsta.

      • Anonyymi

        Itse taas olen saanut käsityksen miten syväsit miehet vihaavat toisiaan. Miesten miehiä kohtaan kylvämä miesviha on palstan kantavia voimia.


    • Anonyymi

      Pahuus on itsekkyyttä, koston halua, ylimielisyyttä, erioikeuksien omimista jne. Raukkamainen toiminta helposti ruokkii sitä myös ympärille. Jokainen voi miettiä mielessään, onko hyvän kautta ajatteleva vai pahantahtoinen, jos joku asia ei mene hänen halujen mukaan. Jälkiviisauskaan ei ole kaikille ominaista.

      Joillakin ei ole kykyä edes itsekritiikkiin, näkevät aina sen niin, että syyllinen on joku toinen kuin itse? Raukkamainen pelaa vain peliä, joksi elämänsä kokee. Kohdannut lyhytnäköisiä naisia. Ovat yleensä melko pinnallisiakin ja herkkähipiäisiä. Sellaisen kanssa on aina oltava varpaillaan, voivat olla arvaamattomia oman luonteensa vuoksi.

      Vihan tunne on normaalia vahvasti tunteville, toisilla se pysyy vain paremmin kontrollissa. Koskaan en ole ymmärtänyt pelureita, joilla tapana mustamaalata toisia, pyrkien näin saamaan uskottavuutta omille mielipiteilleen. Halu ymmärtää toista puuttuu helposti heiltä, jotka haluavat elää omissa harhoissaan. Totuudella ei ole niin merkitystä.

      Tilanteet kärjistyy ja syntyy ylireakoimisia, kun mielikuvat toisesta eivät ole mieleisiä. Mistä ne mielikuvat monesti syntyy? Aiemmista (hyvät/huonot) kokemuksista, kuulo puheista, näkemys- ja luonne-eroista. Kaikki eivät pärjää kaikkien kanssa. Kaikki eivät ole luottamuksen arvoisia. Jännitteet voivat myös kärjistää asioita (luottamus).

      Pettymykset ja vastoinkäymiset jättää aina jälkensä ihmismielen, samoin traumat. Huomannut viime aikoina, että naiset synnyttää enemmän dominoefektejä kuin miehet. Yleistetään asioita, että kaikki miehet ovat samanlaisia, varsinkin, jos on jonkun vähemmän mieleisen miehen kohdannut. Tässä mielessä olen pettynyt muutamiin naisiin.

    • Anonyymi

      Miesvihan ja osin naisvihan suuri, ehkä merkittävin, lähde/syy on se että vaihdevuodet ovat niin valtavan vahvasti varjeltu tabu. Ne pamahtavat päälle ilman että nainen, saati mies, tietää ja ymmärtää ongelmasta (juuri mitään). Jos tabu poistuisi niin vaihdevuosien aiheuttama ongelmavyyhti olisi mahdollista käsitellä perin pohjin jo peruskoulussa (teini-ikäisten kanssa) jolloin he voisivat paljon paremmin suunnitella elämäänsä, ja erityisesti sen kuinka kohtaavat vaihdevuosiongelmat sitten kun ne kaatuvat päälle.

      • Anonyymi

        Miesten vaihdevuodet? Miehethän tuohon vihapuheeseen syyllistyvät enimmäkseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesten vaihdevuodet? Miehethän tuohon vihapuheeseen syyllistyvät enimmäkseen!

        Ei ole olemassa miesten vaihdevuosia. Mutta liian vanhan kumppanin kanssa parisuhteessa olevat miehet joutuvat vaihdevuosien uhreiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa miesten vaihdevuosia. Mutta liian vanhan kumppanin kanssa parisuhteessa olevat miehet joutuvat vaihdevuosien uhreiksi.

        Ei näillä täällä katkeruuttaan itkevillä ätmeillä ole siitä mitään vaaraa! Ei tod.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa miesten vaihdevuosia. Mutta liian vanhan kumppanin kanssa parisuhteessa olevat miehet joutuvat vaihdevuosien uhreiksi.

        Ylipäänsä täytyy todeta, että en tajua miksi miehet niin kovasti ulvovat naisenkaipuutaan, kun se nainen kuitenkin on niin kaikinpuolin kamala olento, josta on vain riesaa.


    • Anonyymi

      ”Kun aseet eivät toimikaan logiikkaa vastaan niin turvaudutaan nimittelyyn ja naurettaviin oletuksiin vastapuolesta. Tavalla tai toisella pitää "voittaa," varsinaisesti oikeassa oleminen on toissijaista.”

      Hyvä havainto 👍

      • Anonyymi

        Niinpä, tästä voittamisen retoriikasta tuli mieleen esimerkiksi se, että voiko sellaista voittoa kokea olevan olemassa siinä vaiheessa, kun tämä ns asia on kokonaisuudesaan nimittelyiden tai naurettavien oletusten varassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tästä voittamisen retoriikasta tuli mieleen esimerkiksi se, että voiko sellaista voittoa kokea olevan olemassa siinä vaiheessa, kun tämä ns asia on kokonaisuudesaan nimittelyiden tai naurettavien oletusten varassa?

        Ja tämä sivusta tietenkin. En lähde avaamaan tämän mystinen kaunosielu, eli aloittaja trollihahmo vai ei, itse tosin otti aiheen esiin. Sekin on tietysti eri asia, että mistä kulmasta joku kokee hänen olevan trolli. Itse uskon, että tämä ajoittain henkeviä ja järkeviä puhuva hahmo saattaakin yllättää ja tuutata samalla nikillä jotain incelmäistä tavaraa ja paljastaa näin todelliset karvansa ns. Näin on historia osoittanut aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä sivusta tietenkin. En lähde avaamaan tämän mystinen kaunosielu, eli aloittaja trollihahmo vai ei, itse tosin otti aiheen esiin. Sekin on tietysti eri asia, että mistä kulmasta joku kokee hänen olevan trolli. Itse uskon, että tämä ajoittain henkeviä ja järkeviä puhuva hahmo saattaakin yllättää ja tuutata samalla nikillä jotain incelmäistä tavaraa ja paljastaa näin todelliset karvansa ns. Näin on historia osoittanut aiemmin.

        "Trolli" on nettikeskustelussa aina se joka ei tue tekstin lukijan omaa arvomaailmaa, poliittista suuntautumista tai ideologiaa. Kuuluu nykyään samaan kategoriaan kuin sekin, että kaikki exät oli narsisteja yms.
        Miesvihan lietsonta on yhtä tuomittavaa kuin mikä tahansa muu viha, vaikka feministit tätä vastaan taistelevatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Trolli" on nettikeskustelussa aina se joka ei tue tekstin lukijan omaa arvomaailmaa, poliittista suuntautumista tai ideologiaa. Kuuluu nykyään samaan kategoriaan kuin sekin, että kaikki exät oli narsisteja yms.
        Miesvihan lietsonta on yhtä tuomittavaa kuin mikä tahansa muu viha, vaikka feministit tätä vastaan taistelevatkin.

        Ja varsinkin siinä kohtaa alkaa trollittelu, jos ei lähde mukaan johdattelevaan ja täysin muita juttuja koskevaan jargoniin, vaan pitää johdonmukaisesti kiinni alkuperäisestä mielipiteestään ja esittää hyviä ja paikansapitäviä argumentteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja varsinkin siinä kohtaa alkaa trollittelu, jos ei lähde mukaan johdattelevaan ja täysin muita juttuja koskevaan jargoniin, vaan pitää johdonmukaisesti kiinni alkuperäisestä mielipiteestään ja esittää hyviä ja paikansapitäviä argumentteja.

        Niinpä, se että ei lähde mukaan joukkomentaliteettiin tai pysyvän siinä tuntuu ärsyttävän joitakin.

        Ja mitä tähän tulee...

        "En lähde avaamaan tämän mystinen kaunosielu, eli aloittaja trollihahmo vai ei, itse tosin otti aiheen esiin. Sekin on tietysti eri asia, että mistä kulmasta joku kokee hänen olevan trolli. Itse uskon, että tämä ajoittain henkeviä ja järkeviä puhuva hahmo saattaakin yllättää ja tuutata samalla nikillä jotain incelmäistä tavaraa ja paljastaa näin todelliset karvansa ns. Näin on historia osoittanut aiemmin."

        Uskon että tuolla trolliksi nimittelijällä on itselläänkin miehiin liittyviä traumoja. En vain pitänyt hänen yleistävästä sävystään että "mihin naiset muka tarvitsevat miehiä tai heidän ominaisuuksiaan." Yleisti senkin että miesvaltaisuus tarkoittaa mielessäni muka sitä etten ajattele myös naisia olevan mukana kyseisellä alalla.

        Tietty sukupuoli nyt hakeutuu suuremmilla määrillä tietylle alalle, mitä faktoja nyt vääristelemään.


    • Anonyymi

      mulla on kyllä ihan sama ongelma, sisko, että ajattelen, että oma mielipiteeni on varteen otettavasti oikeassa ja muiden ei ole, mutta valitettavasti myönnän itsekin, että mielipiteitä on niin monia, että on vaikea hyväksyä kaikkia

      onneksi tänään on hyvä mieli ja saan kertoa hyvän kommentin, mutta huomenna voi olla toisin, että olo on huono ja kerron huonon kommentin ja se, että saan kertoa huonon kommentin huomenna, siitä kiitän palstan modeja, että ovat suvaitsevaisia piruja kohtaan

    • Anonyymi

      Olet asian ytimessä ap! Erityisesti tuo vika kappale kuvaa muutaman kirjoittajan tapaa kommunikoida. Se minkä näen erilailla, on se ettei heitä voi muuttaa eikä järkipuhe auta eikö tehoa. Ongelmat on isoja ja syvemmällä, ja ihminen itsessään kärsii eniten omasta käytöksestään, koska ihmissuhteet ei vaan suju!

      Alla oleva teksti on lainattua, mutta kuvaa hyvin minusta juuri tuota kirjoittelua mitä kuvaat ainakin omasta mielestäni:
      -epätarkoituksenmukainen ja ylimitoitettu toisten mielentilojen arviointi (hypermentalisaatio)
      -mielialan vaihtelu päivittäin joko autonomisesti tai tilanteiden mukaan
      -taipumus käyttäytyä riitaisasti ja joutua ristiriitatilanteisiin muiden ihmisten kanssa etenkin, jos impulsiivista käytöstä pyritään estämään tai sitä arvostellaan
      -alttius vihan ja väkivallan purkauksille ja kyvyttömyys hallita niitä
      -epävakaa ja oikukas mieliala

    • Anonyymi

      Tällä palstalla on naisvihaa, ja vihaa miehiä kohtana, jotka näyttää ulkoapäin tulevan toimeen naisten kanssa (mielikuva).Tätä näkee melkein aina kun palstalla käy.

      En ole nähnyt oikeaa feminististä vihaa kuin pari kertaa ~kolmen vuoden aikana, vaikka esim. Kynis siitä provoaa. Katkeroitunut sovinismi on paljon yleisempää ja raiskauksien vaatiminen omaksi oikeudekseen (oikeus nuoren nätin tytön pilluun, riippumatta miten nuori nainen asian kokee). Se ettei ajattele ja näe asoita toisen maailman kuvan mukaisesti (nk. hettailu, sukurutsan ihannointi ja teinien neitsyyden menetys ukoille) ei tee vihaiseksi feministiksi, vain eri mielisiksi.

      Miehet on erilaisia ja suurin osa fiksuja. On väärin, jos kaikki leimautuu yhden tai kahden provoilumielessä takia.

      Veikkaan, ettei vihan syy ole naiseus tai mieheys, vaan puhujan irl ongelmat.

    • Anonyymi

      Jonkinlaiseksi vääntämiseksihän nuo ketjut tuppaavat menemään, aika usein on juuri tuo asenteiden jyrkkyys ja joustamattomuus pistänyt silmään. Valitettava tosiasia taitaa kyllä olla se että tänne juuttuneista suurin osa on myös tapoihinsa juuttuneita ja keskimäärin "rikkinäisempiä" kuin muut eliöt tarhan ulkopuolella.

    • Anonyymi

      Sellasta se tuppaa olemaan, että kun argumentit loppuvan niin nimittely ja vähättely alkaa. Ei päde ainoastaa mies- tai naisvihaan vaan melkeinpä mihin tahansa aiheeseen.

      Täällä on ainakin tuo yksi tyyppi, joka näkee miesvihaa kaikkialla. Myös viesteissä, joissa sellaista ei ole. Olen itsekin saanut tuota häneltä osakseni, vaikka en ole koskaan mitään miesvihamielistä kirjoittanut, vaan ainoastaan juurikin tuota sinunkin sanomaasi, että kumpikaan ei ole hyvästä ja kaikkia tarvitaan.

      • Anonyymi

        Vihaaja ei yleensä näe itsessään sitä vihaa jonka pitää sitkeänä ainoana oikeana mielipiteenä. Sinäkin siis olet sokea omalle vihallesi.
        Eli ilmeisesti kirjoittelet tänne miehiä pilkkaavia ja syyttäviä kommentteja yleistäen ne kaikkiin miehiin. Järkevä ja perusteltu kommentointi krittiikkineen ei ole vihaa, mutta avoin syyllistäminen ja katkeruuspuuskat näkyy yleensä helposti miesvihaa purkavan kommenteista.
        Onko se niin vaikeaa puhua asiallisesti ilman, että oksentaa sen kaiken oman vihansa ja ilmeisesti katkerat kokemukset muihin syyttömiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihaaja ei yleensä näe itsessään sitä vihaa jonka pitää sitkeänä ainoana oikeana mielipiteenä. Sinäkin siis olet sokea omalle vihallesi.
        Eli ilmeisesti kirjoittelet tänne miehiä pilkkaavia ja syyttäviä kommentteja yleistäen ne kaikkiin miehiin. Järkevä ja perusteltu kommentointi krittiikkineen ei ole vihaa, mutta avoin syyllistäminen ja katkeruuspuuskat näkyy yleensä helposti miesvihaa purkavan kommenteista.
        Onko se niin vaikeaa puhua asiallisesti ilman, että oksentaa sen kaiken oman vihansa ja ilmeisesti katkerat kokemukset muihin syyttömiin?

        Taas loppui argumentit heti alkuunsa ja vähättely alkoi. Aivan samalla tavalla sinä itse näyt olevan täysin oman vihasi kyllästämä, etkä tunnista neutraaleja kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihaaja ei yleensä näe itsessään sitä vihaa jonka pitää sitkeänä ainoana oikeana mielipiteenä. Sinäkin siis olet sokea omalle vihallesi.
        Eli ilmeisesti kirjoittelet tänne miehiä pilkkaavia ja syyttäviä kommentteja yleistäen ne kaikkiin miehiin. Järkevä ja perusteltu kommentointi krittiikkineen ei ole vihaa, mutta avoin syyllistäminen ja katkeruuspuuskat näkyy yleensä helposti miesvihaa purkavan kommenteista.
        Onko se niin vaikeaa puhua asiallisesti ilman, että oksentaa sen kaiken oman vihansa ja ilmeisesti katkerat kokemukset muihin syyttömiin?

        P.S. Mulla olisi IRL kokemusteni perusteella paljon enemmän perusteita naisvihaan, kuin miesvihaan. Kaikki paska niskaani on satanut naisten taholta. En kuitenkaan koe myöskään naisvihaa, vaikka tiettyjä naisyksilöitä en voi sanoa rakastavani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas loppui argumentit heti alkuunsa ja vähättely alkoi. Aivan samalla tavalla sinä itse näyt olevan täysin oman vihasi kyllästämä, etkä tunnista neutraaleja kommentteja.

        Mitkä argumentit? Esitin rehellisen perustelun miesvihan juurisyistä ja siitä miten sokea vihaa kantava henkilö asialle on.
        Kuten tässäkin. Et hyväksy kritiikkiä, koska vihaat syvästi miehiä. Vain kun saat oman mielesi kuntoon on se tie ulos vihastasi. Ei se parane sillä, että oksennat pahan olosi viattomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä argumentit? Esitin rehellisen perustelun miesvihan juurisyistä ja siitä miten sokea vihaa kantava henkilö asialle on.
        Kuten tässäkin. Et hyväksy kritiikkiä, koska vihaat syvästi miehiä. Vain kun saat oman mielesi kuntoon on se tie ulos vihastasi. Ei se parane sillä, että oksennat pahan olosi viattomiin.

        Niinpä ... sinulla ei ollu yhtänä ainoaa argumettia. Pelkää vähättelyä, vailla mitään pohjaa. Hienoa, että huomasit sen itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä argumentit? Esitin rehellisen perustelun miesvihan juurisyistä ja siitä miten sokea vihaa kantava henkilö asialle on.
        Kuten tässäkin. Et hyväksy kritiikkiä, koska vihaat syvästi miehiä. Vain kun saat oman mielesi kuntoon on se tie ulos vihastasi. Ei se parane sillä, että oksennat pahan olosi viattomiin.

        Kritiikkiähän sinä et esittänyt. Tekstissäsi ei ollut häivähdystäkään kritiikistä. Siksi se ei ollut millään tavalla varteenotettava viesti, jonka varsinaisesta sisällöstä olisi kannattanut lähteä kirjoittamaan. Siinä ei ollut mitään aitoa sisältöä, eikä varsinkaan kritiikkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä argumentit? Esitin rehellisen perustelun miesvihan juurisyistä ja siitä miten sokea vihaa kantava henkilö asialle on.
        Kuten tässäkin. Et hyväksy kritiikkiä, koska vihaat syvästi miehiä. Vain kun saat oman mielesi kuntoon on se tie ulos vihastasi. Ei se parane sillä, että oksennat pahan olosi viattomiin.

        P.S. Tässäkään tesktissä ei ole häivääkään kritiikkiä. Se on pelkää harhaista oletusta, joka ei edes löyhästi perustu mihinkään kirjoittamaani. Teksti kertoo kaiken sinusta, eikä yhtään mitään minusta. Kritisoit korkeintaan itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. Tässäkään tesktissä ei ole häivääkään kritiikkiä. Se on pelkää harhaista oletusta, joka ei edes löyhästi perustu mihinkään kirjoittamaani. Teksti kertoo kaiken sinusta, eikä yhtään mitään minusta. Kritisoit korkeintaan itseäsi.

        Tietyt sanavalinnat ja vastaavat tunnisteet paljastavat sen, että sinun nillityksiäsi olen kommentoinut täällä aiemminkin ja sinä vastaat suurimmastaosasta tällä palstalla olevasta miesvihasta. Sitä samaa valitustasi sai lukea kymmenittäin hesarin juttua koskevassa viestijetjussakin. Kuten sanoin viha on sinun sisälläsi ja se ruikutus ja katkeruus kertoo koko asian vallan hyvin jokaiselle tekstiäsi lukevalle.
        Paljastat sen, että et ole valmis hakemaan apua, vaan jääräpäisyyttäsi pitäydyt katkerassa vihassasi jota suollat jokaiseen palstan mieheen joka ei tue sinun feminististä miesvihaasi.
        Et kestä kritiikkiä mikä on feministeille tyypillistä. Minä en ole ongelmasi eikä kukaan muu mies ole vaan sinä itse.


    • Anonyymi

      Noinhan se on. Pitäisi silti määritellä mikä on sukupuolivihaa. Siihen voitaisiin käyttää esimerkiksi aloitusta "Naisen keho ei ole miehen oikeus".

    • Sivistyneet paikat ovat ikävystyttävän tylsiä.

      Ns. mielipiteenvaihtaminen lähes poikkeuksetta on täysin turhanpäiväistä touhua. Ihan vaan siksi, että juuri kukaan ei ole millään tavalla innokas, halukas tai kyvykäs vaihtamaan tai edes tarkistamaan omaa mielipidettään. Väittelyn voittamalla ei varsinaisesti voita mitään.

      • Ja akat hiljaa kun ette mistään mitään ymmärrä!


      • Anonyymi

        "Ns. mielipiteenvaihtaminen lähes poikkeuksetta on täysin turhanpäiväistä touhua. Ihan vaan siksi, että juuri kukaan ei ole millään tavalla innokas, halukas tai kyvykäs vaihtamaan tai edes tarkistamaan omaa mielipidettään. Väittelyn voittamalla ei varsinaisesti voita mitään."

        Varmasti, jos kokee mielipiteiden vaihtamisen yritykseksi voittaa jotakin. Itselleni ne ovat lähinnä tilanteita, joissa voin oppia jotain. Voin oppia taysin uusia faktoja, joita en ole aiemmin kuullut (tarkastan ne tietysti) ja myös nähdä täysin uusia ajatuksia ja ajatuskulkuja. Minulle mielipiteiden ja ajatusten vaihtaminen on siis itseni kehittämistä, ei väittely, joka tarvitsisi voittaa. Täällä toki tulee välillä tökittyä vähän enemmän kuin IRL, mutta se on minulle vain yksi keino saada rooleja hieman tipahtamaan ja usein se toimii hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ns. mielipiteenvaihtaminen lähes poikkeuksetta on täysin turhanpäiväistä touhua. Ihan vaan siksi, että juuri kukaan ei ole millään tavalla innokas, halukas tai kyvykäs vaihtamaan tai edes tarkistamaan omaa mielipidettään. Väittelyn voittamalla ei varsinaisesti voita mitään."

        Varmasti, jos kokee mielipiteiden vaihtamisen yritykseksi voittaa jotakin. Itselleni ne ovat lähinnä tilanteita, joissa voin oppia jotain. Voin oppia taysin uusia faktoja, joita en ole aiemmin kuullut (tarkastan ne tietysti) ja myös nähdä täysin uusia ajatuksia ja ajatuskulkuja. Minulle mielipiteiden ja ajatusten vaihtaminen on siis itseni kehittämistä, ei väittely, joka tarvitsisi voittaa. Täällä toki tulee välillä tökittyä vähän enemmän kuin IRL, mutta se on minulle vain yksi keino saada rooleja hieman tipahtamaan ja usein se toimii hyvin.

        Noh, maailma on täynnä faktoja ja on lukuisia keinoja ottaa niitä haltuun. Mielipiteet harvoin ovat mitenkään arvokkaita, niitä kun on jokaisella siinä kuin persereikäkin.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Noh, maailma on täynnä faktoja ja on lukuisia keinoja ottaa niitä haltuun. Mielipiteet harvoin ovat mitenkään arvokkaita, niitä kun on jokaisella siinä kuin persereikäkin.

        Mielipiteen ovat luovan kirjallisen työn tekijälle ja harrastajalle äärimmäisen arvoikkaita asioita.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Noh, maailma on täynnä faktoja ja on lukuisia keinoja ottaa niitä haltuun. Mielipiteet harvoin ovat mitenkään arvokkaita, niitä kun on jokaisella siinä kuin persereikäkin.

        Lisään, että minun alallani työskentelevälle mielipiteet ja erilaisten ihmisten erilaiset ajatuskulut ovat oikeastaan se kaikkein arvoikkain mahdollinen asia, jota ei voi saada haltuunsa mitenkään muuten kuin keskustelemalla ihmisten kanssa. Siihen puuhaan tällainen paikka on kaikkine jänkkäjinen ja provokaattoreineen suorastaan ideaali paikka. Faktat nyt tosiaan saa mistä tahansa, jos tajuaa kyseistä asiaa etsiä. Mielipiteitä ja ajatuskulkuja jonkin tietyn yksittäisen aiheen ympäriltä ei olekaan niin helppo kerätä kasaan mistä tahansa lähteestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteen ovat luovan kirjallisen työn tekijälle ja harrastajalle äärimmäisen arvoikkaita asioita.

        Jaah, kuka tuollaista luovaa kirjallista työtä ostaa?

        Jos minä työkseni tuotan jotain kirjallista, niin se on faktoja, määrittelyjä, ohjeita tai dokumentteja. Luovuudelle niissä on hyvin vähän sijaa. Saisikohan paremman korvauksen, jos kirjoittaisi mielipiteitä? Siinä tapauksessa en luultavasti kirjoittaisi omia mielipiteitäni vaan sellaisia joista maksetaan parhaiten. Ehkä muutkin tekevät niin.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Jaah, kuka tuollaista luovaa kirjallista työtä ostaa?

        Jos minä työkseni tuotan jotain kirjallista, niin se on faktoja, määrittelyjä, ohjeita tai dokumentteja. Luovuudelle niissä on hyvin vähän sijaa. Saisikohan paremman korvauksen, jos kirjoittaisi mielipiteitä? Siinä tapauksessa en luultavasti kirjoittaisi omia mielipiteitäni vaan sellaisia joista maksetaan parhaiten. Ehkä muutkin tekevät niin.

        Kaikki, jotka kuluttavat mitään fiktiota. Kaikki fiktio perustuu luotuihin hahmoihin, joilla on taustat ja ajatukset ja mielipiteetkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, että minun alallani työskentelevälle mielipiteet ja erilaisten ihmisten erilaiset ajatuskulut ovat oikeastaan se kaikkein arvoikkain mahdollinen asia, jota ei voi saada haltuunsa mitenkään muuten kuin keskustelemalla ihmisten kanssa. Siihen puuhaan tällainen paikka on kaikkine jänkkäjinen ja provokaattoreineen suorastaan ideaali paikka. Faktat nyt tosiaan saa mistä tahansa, jos tajuaa kyseistä asiaa etsiä. Mielipiteitä ja ajatuskulkuja jonkin tietyn yksittäisen aiheen ympäriltä ei olekaan niin helppo kerätä kasaan mistä tahansa lähteestä.

        Riippuu taas alasta, mutta ei suinkaan kaikkia faktoja saa noin vaan. Väittäisin että aika paljon työtä tehdään faktojen keräämiseksi ja aika paljon pelkästään sen suunnittelemiseksi miten faktat kerätään oikein ja tehokkaasti. Edelleen saattaa olla erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä mitä faktoja ja millä tavalla tulisi kerätä.

        Tällaisella mielipiteellä saattaa olla sellaista arvoa, että sen voi pystyä myymään. Eri asia kannattaako, koska sen mielipiteen voi myydä vain kerran, mutta ne faktat toistuvasti.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Riippuu taas alasta, mutta ei suinkaan kaikkia faktoja saa noin vaan. Väittäisin että aika paljon työtä tehdään faktojen keräämiseksi ja aika paljon pelkästään sen suunnittelemiseksi miten faktat kerätään oikein ja tehokkaasti. Edelleen saattaa olla erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä mitä faktoja ja millä tavalla tulisi kerätä.

        Tällaisella mielipiteellä saattaa olla sellaista arvoa, että sen voi pystyä myymään. Eri asia kannattaako, koska sen mielipiteen voi myydä vain kerran, mutta ne faktat toistuvasti.

        Tietysti riippuu alasta. Tämä koko keskusteluhan lähti siitä, että sinä itse et tajunnut, että "riippuu alasta". Jokin asia voi olla sinulle turhaa, mutta se ei tee siitä yleisellä tasolla turhaa. Fiktio eri muodoissaan taitaa olla maailman suurin bisnes ja ainakin kaikkein voimakkaimmin kasvava, kun ihmisten vapaa-aika on lisääntynyt.

        En tainnut sanoa, että faktat saisi noin vain. Sanoi, että niitä voi saada mistä tahansa. Täysin eri asia, joka ei tarkoita niitä saatavan noin vain. Mielipiteille kuitenkin on tasan yksi lähde, ne tulevat ihmisten mielistä. En sanonut myöskään, että faktojen kerääminen olisi helppoa. Faktojen tarkistaminen todellakin vaatii välillä paljon aikaa. Se, että faktoja voi saada mistä tahansa, tekee niiden tarkistamisesta vieläkin enemmän aikaa vievää.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Riippuu taas alasta, mutta ei suinkaan kaikkia faktoja saa noin vaan. Väittäisin että aika paljon työtä tehdään faktojen keräämiseksi ja aika paljon pelkästään sen suunnittelemiseksi miten faktat kerätään oikein ja tehokkaasti. Edelleen saattaa olla erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä mitä faktoja ja millä tavalla tulisi kerätä.

        Tällaisella mielipiteellä saattaa olla sellaista arvoa, että sen voi pystyä myymään. Eri asia kannattaako, koska sen mielipiteen voi myydä vain kerran, mutta ne faktat toistuvasti.

        Mielipiteen voi myydä tuhansia ja taas tuhansia kertoja, kun sen mielipiteen antaa sopivalle henkilöhahmolle. Kirjat, elokuvat, pelit ja erilaiset sarjat ovat täynnä henkilöhahmoja, joista monilla on mielipiteitä. Heillä on sellaisiakin mielipiteitä, joita he toistavat usein, jotka ovat heidän tavaramerkkinsä ja välillä jopa se syy miksi joku heistä pitää. Ilman mielipiteitä henkilöhahmo on täysin turha.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Riippuu taas alasta, mutta ei suinkaan kaikkia faktoja saa noin vaan. Väittäisin että aika paljon työtä tehdään faktojen keräämiseksi ja aika paljon pelkästään sen suunnittelemiseksi miten faktat kerätään oikein ja tehokkaasti. Edelleen saattaa olla erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä mitä faktoja ja millä tavalla tulisi kerätä.

        Tällaisella mielipiteellä saattaa olla sellaista arvoa, että sen voi pystyä myymään. Eri asia kannattaako, koska sen mielipiteen voi myydä vain kerran, mutta ne faktat toistuvasti.

        Mutta joo, jätän asian nyt tähän. Pointtina oli, että mielipiteet ovat kaikkea muuta kuin turhia ja moni rahoittaa elämänsä mielipiteillä - omillaan ja muiden. Se on tietenkin ehkä ihan tajuakaan tätä asiaa, kun vaikka katselee jotain sarjaa tai elokuvaa tai lukee kirjaa. Ei se varmasti useinkaan niin selkeää ole, että ihan jokainen niissä esitetty ajatus on jonkun jossain luoma ja ajattelema ja ollakseen uskottava ja samaistuttava on sille hahmolle pitänyt kerätä se historia ja ajattelutapa jostain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteen voi myydä tuhansia ja taas tuhansia kertoja, kun sen mielipiteen antaa sopivalle henkilöhahmolle. Kirjat, elokuvat, pelit ja erilaiset sarjat ovat täynnä henkilöhahmoja, joista monilla on mielipiteitä. Heillä on sellaisiakin mielipiteitä, joita he toistavat usein, jotka ovat heidän tavaramerkkinsä ja välillä jopa se syy miksi joku heistä pitää. Ilman mielipiteitä henkilöhahmo on täysin turha.

        Joo. Nyt ymmärrän. Pelien kautta tuota on ehkä helpointa analysoida. Niissä kehitys on tapahtunut muutamassa vuosikymmenessä siitä että hahmoilla ei ole oikeastaan minkäänlaista persoonaa tai sanomista ensin siihen että hahmo lausuu "pelin sisäisiä" faktoja ja sitten realistisemmin siihen, että hahmo kertoo mielipiteitään ja pelaajan tehtävä on erottaa merkityksellinen ja olennainen kaikesta sanomisen tulvasta. Jossain pelissä saattaa olla miljoona riviä dialogia, mikä vastaa aika pitkää sarjaa tai paksua kirjaa. Mutta silti hahmo jää helposti hyvin epäuskottavaksi tai turhaksi, jos se toistelee niitä omia vakiolauseitaan niin että ne ovat vääränlaisia.


    • Tämä on henkilöhyökkäysten mekka. Kun ei muuten saa toisesta otetta, pitää alkaa henkilöön käyvä hyökkäys. Sekin yleensä jotain lapsellista. Tyyliin lällällää ja lieru...

    • Myrskyhän tästä aloituksesta taatusti nousee 🙄

      • Anonyymi

        Mjaa, mikä se oli se trollin määritelmä, Wikipedia auttaa: "Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, mikä se oli se trollin määritelmä, Wikipedia auttaa: "Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa."

        Riippunee myös siitä onko myrskyn nostaminen joskus tarpeellista. Itse välttelisin sitä niin pitkään kuin mahdollista, mutta keskustelu tuntuu minusta kääntyvän kovin toksiseksi Suomi24:ssa välillä.

        Eikö silloin kuuluisikin huomauttaa siitä, etenkin kun modit itse eivät?


      • Elionrie kirjoitti:

        Riippunee myös siitä onko myrskyn nostaminen joskus tarpeellista. Itse välttelisin sitä niin pitkään kuin mahdollista, mutta keskustelu tuntuu minusta kääntyvän kovin toksiseksi Suomi24:ssa välillä.

        Eikö silloin kuuluisikin huomauttaa siitä, etenkin kun modit itse eivät?

        Mielestäni on enemmän kuin tervetullutta käsitellä palstalla aiheita, joista jo etukäteen tietää nousevan polemiikkia. Näppituntumalta sanoisin, että enemmistö värinää aiheuttavista aloituksista on asiapitoisia, vaikka toki kaikkea mahtuu jokaisen aloituksen sisään. Itse en suinkaan kaihda hälinän aiheuttamista, vaan päinvastoin tähtään siihen.

        Aina voi huomauttaa heikosta tilanteesta tai jatkuvasta öykkäröinnistä. Modeilla on omat ohjeensa ja kukin heistä nousee joinain aamuina sängystä väärällä jalalla, niin ohjausvaje on väistämätön.


    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Taannun siis itsevihaan.

    • No mä en täällä ole kyllä miesvihaa nähnyt, mutta naisvihaa kylläkin. Se miesviha, miksi jotkut luulevat täällä joidenkin naisoletettujen pukkaavan, on lähinnä huonosti käyttäytyvien ja inhottavasti naisista puhuvien dissaamista.

      Eli lähinnä se käytös on mihin puututaan, tavalla jos toisella.

      Naisia täällä nimitellään, esiinnelistetään ja halveerataan kyllä. Kurpittelua, hu.rittelua ja vst.

      Ei tämä tosiaan kovin sivistynyt mesta kyllä ole, lähinnä turhautuneiden mielen kaatopaikka...🙄

      • Kumpaakin on tullut vastaan minulle. Pitäisi muistaa sekä naiset että miehet ovat noin 50/50 koko ihmiskunnasta.

        Myöskin, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.


      • Elionrie kirjoitti:

        Kumpaakin on tullut vastaan minulle. Pitäisi muistaa sekä naiset että miehet ovat noin 50/50 koko ihmiskunnasta.

        Myöskin, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

        No harvoin mä naisissa olen nähnyt miesvihaa missään. Se pieni katkeruus voi olla jonkun mielivaltaisen tyypin aikaansaamaa, mutta ei yleistävää...

        Täälläkin suurin miehiä kohtaan tuleva viha tulenee miehiltä...


    • Anonyymi

      Yllättävän yleistä tääll ettei eri mieltä oöemista kestetä vaan trollittelu alkaa heti.

    • Anonyymi

      SITÄ VIHATAAN MITÄ RAAMATUSTA OPITAAN

    • Tästä biisistä on ollut viime päivinä paljon apua minulle jostakin syystä jos on joutunut trollauksen tai trollittelun kohteeksi. On muutenkin varsin "bop," niin kuin nykyään sanotaan.

      • Odd Chap – Crazy Out There
      https://open.spotify.com/track/2Fzo7oPL6VkhQLnFcZ0Tyf?si=55f1e655be6e4c10
      https://youtu.be/6utQetGgsNI
      https://genius.com/Odd-chap-crazy-out-there-lyrics

      Varsinkin tuo osa joka menee "Swallow your pride." Trollauksella on paljon tekemistä ylpeyden (tai ylpeyden satuttamisen) kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe