Paperimiesten puolesta

k.o.m. mari

Missä on vasemmistoliiton johdon tuki suomen paperimiehille?
Hiljaista on myös rivimiesten ja naisten keskuudessa.Kari Uotila ja muut ay-aktiivit vasemmistolaiset, selkeä tuki työsulussa oleville paperimiehille.Tässä kokeillaan koko suomalaisen ay-kentän kestävyyttä.Jos paperi joutuu nyt taipumaan kaikkeen,niin mites me muut seuraavissa sopimus neuvotteluissa?

16

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipi

      vielä taipua, vaan ei metalli!!!

      • pasta on hyvää

        Kyllä Turku taittui kun makaronilla vähän kutiteltiin. Ei duunareiden joukkovoimassa ole nyt kehumista. EK tekee kaikkensa duunareiden solidaarisuuden ja joukkovoiman nistitämiseksi. Muuta voimaahan duunareilla ei ole kuin joukkovoima. Ei niilä ole rahaa millä mällätä. Ei edes paperimiehillä.


      • Olaavi
        pasta on hyvää kirjoitti:

        Kyllä Turku taittui kun makaronilla vähän kutiteltiin. Ei duunareiden joukkovoimassa ole nyt kehumista. EK tekee kaikkensa duunareiden solidaarisuuden ja joukkovoiman nistitämiseksi. Muuta voimaahan duunareilla ei ole kuin joukkovoima. Ei niilä ole rahaa millä mällätä. Ei edes paperimiehillä.

        Paperiliiton pomo on kuin nälkälurki, kyllä sille pitäisi jotain ruokaakin antaa ettei kuihtuisi huonion palkkansa vuoksi kokonaan! Ja eikä niiltä eläkeläisiltä voitaisi jälleen leikata muutama tonni vuodessa paperimiestenkin elitasoa nostamaan? Johan niillä nostettiin opiskelijoiden elämää huipulle saakka!


      • paljastuu
        Olaavi kirjoitti:

        Paperiliiton pomo on kuin nälkälurki, kyllä sille pitäisi jotain ruokaakin antaa ettei kuihtuisi huonion palkkansa vuoksi kokonaan! Ja eikä niiltä eläkeläisiltä voitaisi jälleen leikata muutama tonni vuodessa paperimiestenkin elitasoa nostamaan? Johan niillä nostettiin opiskelijoiden elämää huipulle saakka!

        kun asian sijaan herjataan henikön ulkomuotoa. Todella tasokas.


      • Kun valittaa huonoa ansiota
        paljastuu kirjoitti:

        kun asian sijaan herjataan henikön ulkomuotoa. Todella tasokas.

        Koska hänellä on niin huonosti palkattu työ, katson kansalaisvelvollisuudekseni aloittaa keskustelu kansalaiskeräyksen puolestä paperiliiton jäsenille, ettei heidän tarvitsisi nähdä nälkää ja elää kurjuudessa! Kuinka tässä voidaan vedota ulkomuotoon kun on säälistä kysymys? Todella tasokasta arvostelua! Olet kai paremmin palkattu kuin paperiliiton keskiansiota nauttiva, etkä tiedä puutteesta mitään?


    • Seison rinnallasi! Kysyin eilen puhelimitse yhdeltä Vas.liiton vaikuttajalta, eikö nyt olisi
      oiva tilaisuus "tehdä politiikkaa"? Tuntui siltä, että Hän ei ollut tilanteen tasaalla.
      SKDL:n aikoihin oli toinen meininki. En tiedä, vaikuttaako Vas.Liiton puheenjohtajan ilman
      Ismia oleminen tilanteeseen, mutta huonolta näyttää!
      vom

      • Serengeti

        Vasemmistoliiton puoluehallitushan on kuitenkin vaatinut pääministeriltä voimakkaita toimia Metsäteollisuuden taivuttamiseksi mukaan sopimusratkaisuun.

        Siis, lehtitietojen mukaan, Suvi-Anne Siimeshän on kertonut kaipaavansa pääministeriltä painokasta kannaottoa,joka olisi jo "erittäin hyvä ensimmäinen signaali".Lehtitieto kertoo vielä, että Suvi-Anne Siimes muistuttaa, että Pääministeri on ollut muissa työriitatilanteissa hyvin hanakka arvostelemaan työtekijäpuolta.

        Eikös tämä nyt jo kuitenkin ole edes jotain vasemmistoliitolta??


    • Punaniska

      Perkele!

      On niitä työmiehellä saatana keinoja kapitalistin työsulkujä ja alasajouhkauksia vastaan. Kapitalistinen globalisointi ja sosiaalinen dumppaus voitetaan sosialismilla, sosialisoimalla tuotantovälineet!!!

      Työläiset valtaa tehtaat ja pyörittää itse tuotantoa, ei siinä pomojen loisluokkaa tarvita.

      Venezuelassa kun imperialistit yrittivät työsululla kaataa hallituksen ja tuhota bolivarilaisen vallankumouksen, työntekijät valtasivat monia tehtaita, jotka nyt on kansallistettu ja joita työntekijät hallinnoivat itse yhteistyössä maan poliittisen johdon kanssa. Samoin Argentiinassa kun uusliberalismi pani maan nurin, työläiset valtasivat monia tehtaita.

      Kai sitä vielä Suomessakin osataan?

      • lahtari

        aina on kuri säilynyt Suomen maassa. Ulkoiset ja sisäiset uhat on torjuttu.


      • Edellyttäisi aikamoista muutosta eduskunnan poliittisessa jakaumassa! Ruvetaanko töihin?
        vom


      • Punaniska
        vom kirjoitti:

        Edellyttäisi aikamoista muutosta eduskunnan poliittisessa jakaumassa! Ruvetaanko töihin?
        vom

        Enemmänkin hommien hoitaminen edellyttäisi radikalisoitumista AY-liikkeen vellihousujen keskuudessa. Ei niitä tehtaita voi kansallistaa tai osuuskunnittaa ennen kuin duunarit valtaa rakentamansa tehtaat ja ottaa tuotannon kontolleen. Eduskunta ja puoluelaitos pitää saattaa tapahtuneiden tosiasioiden eteen.


    • minä!

      Paperimiesten puolesta
      k.o.m. mari 18.5.2005 klo 09.36

      Missä on vasemmistoliiton johdon tuki suomen paperimiehille?
      Hiljaista on myös rivimiesten ja naisten keskuudessa.Kari Uotila ja muut ay-aktiivit vasemmistolaiset, selkeä tuki työsulussa oleville paperimiehille.Tässä kokeillaan koko suomalaisen ay-kentän kestävyyttä.Jos paperi joutuu nyt taipumaan kaikkeen,niin mites me muut seuraavissa sopimus neuvotteluissa?


      aina sama virsi jos ei papperi saa tahtoan niin ei sitten kukaan mukaan höpö höpö höpö

      mites luulet että se papperi dunari on saanut kaikki etudet aivan kaikki muut ovat ajanet papperin asiaa.

      jos minä olisin papperi dunari niin en peilin kehtaisi katsella liksat ovat sittä luokka että edes insinöri ei pärjä normalli työssä.

      papperi tehtallta ei kyllä löydy selaista työtä että sittä tarvisi maksa moista palkka!!

      minä ymärtäisin jos lakkoiltaisin sairanhoitajien puolesta onko heillä juhannus seisoki ja joulupyhät vapat noi ei ole maksetanko köntänä näistä päivistä noi ei maksetta.

      ja mitä tulee sairasajan karensin niin eiköhän se ole aika itse aiheutettua .

      itsekin papperitehtalla töissä olena voin kyllä sanoa että palkkahan nouse vielä jos työpari on sairaslomalla ja minä ten ylitöittä ja paikkan paria ja seuravalla keralla toisinpäin!!

      Lopetaka vinkuminen ja menkää töihin pellet palkka on kyllä teillä tarpeksi ja ei teillä kaikki etuja tarvi olla. minä ja muut suomaliset maksamme teidän lakoilunne verotulojen pienemisen johdosta ja taas on vähempi verotuloja käyttetäväksi!

      • k.o.m Mari

        Lukemattomien kirjoitus virheiden lisäksi tekstisi oli täynnä asia virheitä ja keppanabaari filosofiaa.
        Mutta lähetään nyt siitä että he eivät ole lakossa vaan työnantajan asettamassa sulussa.
        Tuki paperille on meille kaikille etu.
        Vahvaa ja yhtenäistä ay-liikettä on vaikea voittaa..


      • Punaniska
        k.o.m Mari kirjoitti:

        Lukemattomien kirjoitus virheiden lisäksi tekstisi oli täynnä asia virheitä ja keppanabaari filosofiaa.
        Mutta lähetään nyt siitä että he eivät ole lakossa vaan työnantajan asettamassa sulussa.
        Tuki paperille on meille kaikille etu.
        Vahvaa ja yhtenäistä ay-liikettä on vaikea voittaa..

        Jos haluaa huomautella toisten kirjoitusvirheistä, ei ehkä kannata laittaa ensimmäiseen lauseeseen jossa virheistä huomauttaa kolmea yhdys---sana---virhettä.

        Eipä muuta, yst.terv. Punaniska


      • synkkä menneisyys
        Punaniska kirjoitti:

        Jos haluaa huomautella toisten kirjoitusvirheistä, ei ehkä kannata laittaa ensimmäiseen lauseeseen jossa virheistä huomauttaa kolmea yhdys---sana---virhettä.

        Eipä muuta, yst.terv. Punaniska

        Mari on edelleen kova puuttumaan toisten kirjoitusvirheisiin.


      • k.o.m Mari
        synkkä menneisyys kirjoitti:

        Mari on edelleen kova puuttumaan toisten kirjoitusvirheisiin.

        En ole virheetön.No olenhan typerys.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe