Randomi ei tuossa yhdessä keskustelussa tiennyt paljonko aski maksaa. Totesin siinä, että kaljoitellessani poltan tupakkaa ja tarkistin kuitista hinnan.
Ostan aina halvimman askin ja tämä West blue maksoi 9€. Herranen aika, ennenwanhaan sai punaisen Malrboron alle 20 markalla (n. 3€)
Kaikki hinnan nousu ei toki ole veronkorotusta, mutta jos kaikki lopettaisivat välittömästi tupakoinnnin, olisi valtionvarainministeri paniikissa.
Tupakka maksakoon puolestani vaikka enemmänkin, mutta miksi nikotiinipurukumikin maksaa yhtä paljon?
Onko tavoitteena savuton Suomi, vai verojen keruu, poltat tai et? Maksat riippuvuudestasi, mutta mitään et saa tilalle, ainoastaan paheksuntaa.
Sipilän hallitus kätevästi laillisti pelkän sokerin käyttämisen, koska kuulemma marjojen määrää on vaikea määritellä.
Selityshän sekin oli, kun välittömästi ryhdyttiin valmistelemaan sokeriveroa.
Noh joo. Valtio ottaa aina omansa, mutta 15%/25l kirkastettu kilju maksaa 6Kg sokeri 6€, pikahiiva 2,95€ ja superkirkaste 3€ . Yhteensä 12€, eli 50c litra.
Kyllä siinä kehtaa tupakka askinkin ostaa. Mutta tänään hain ihan kaupan kaljaa. 20kpl. Karhua maksoi 31,20€!!!! Tupakka aski sen 9€, joten tulipas taas veroja maksettua. Maksoiko körttikirkkolaiset yhtä paljon?
>simiti<
Tupakan hinta
21
248
Vastaukset
Itse aloitin tupakinpolton kun punainen mallu maksoi 9.60 .. markkaa eli reilu puolitoista euroa. Siitä tosin jo 35 vuotta suurin piirtein.. pikkuisen enemmänkin.
Nyt ollut erossa sauhuttelusta 8 vuotta ja edelleenkin kaipaan sitä. Tosin mulla ei olisi varaa laittaa 300 egee kuussa sauhutteluun. Aski per päivä oli kulutukseni.
Nopealla matikalla olen säästänyt yli 25 000 ekulia lopettamalla polttelemisen. Sidvoinen summa. Mihin lie olen hassannut nekin rahat...randombypasser kirjoitti:
Korviksiin ja miehiin 😂
Joo.. korviksiin on uponnut sievoinen summa.. se on totta.
Miehiin.. noh ne nyt on aika halpoja.. :)randombypasser kirjoitti:
Korviksiin ja miehiin 😂
Virallinen lukema on 183 paria korviksia, joten joo, onhan noita.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Joo.. korviksiin on uponnut sievoinen summa.. se on totta.
Miehiin.. noh ne nyt on aika halpoja.. :)Sano tuo Pujikselle 😂
Pikku-pirpana kirjoitti:
Virallinen lukema on 183 paria korviksia, joten joo, onhan noita.
Voi video... On niitä aika paljon joo. Vieläkö riittää tellingissä tilaa vai rupeanko uutta jo sorvailemaan? 😁
randombypasser kirjoitti:
Sano tuo Pujikselle 😂
Pujis ei käy lompakon päälle.. kustannukset ovat olleet siedettävällä tasolla. :D
Pienituloisena en voisi ottaakaan kallista miestä. Joten makkaran on oltava halpaa.
Tosin viinereihin menee yllättävän paljon massia, kun pujottelijaa tapailee. Mutta hän on viineriensä arvoinen.. ja paljon enemmänkin.randombypasser kirjoitti:
Voi video... On niitä aika paljon joo. Vieläkö riittää tellingissä tilaa vai rupeanko uutta jo sorvailemaan? 😁
Herra Poka on puolillaan..
Pikku-pirpana kirjoitti:
Pujis ei käy lompakon päälle.. kustannukset ovat olleet siedettävällä tasolla. :D
Pienituloisena en voisi ottaakaan kallista miestä. Joten makkaran on oltava halpaa.
Tosin viinereihin menee yllättävän paljon massia, kun pujottelijaa tapailee. Mutta hän on viineriensä arvoinen.. ja paljon enemmänkin.Jaa, noinkohan se olis makkaran kilohinta aika lähellä viinerin kilohintaa... Joo'o, kyllä mä näkisin että ihan reilu vaihtokauppa 😁
Pikku-pirpana kirjoitti:
Herra Poka on puolillaan..
No hyvä. Tarttee mun varmaan silti alkaa seuraavan tarvikkeita hiljalleen kattelemaan,,,
randombypasser kirjoitti:
Jaa, noinkohan se olis makkaran kilohinta aika lähellä viinerin kilohintaa... Joo'o, kyllä mä näkisin että ihan reilu vaihtokauppa 😁
Reilu.. luulen olevani saamapuolella.. siitä nyt muutaman viinerin hinnalla.
Kaksi viineriä maksaa 5.90 joten kyllä siihen kilohintaa tulee.. jos viineri on n. 80 g niin kilohintaa sellainen 37 ekulia..
Ei taida ihan makkaran kilohinnat tuolla pyöriä, mutta jos haluaa laittaa "makkaralle" kilohintaa, niin kyll viinerit on halvempia. Sen verran arvokkaammaksi sen arvotan.
Mutta pujiksen kone käy viinereillä, niin lysti on aika halpaa. Minun onni, sillä mitäpä tälläinen köyhä teollisuustyöntekijä pystyisi muuta tarjoamaankaan.Pikku-pirpana kirjoitti:
Reilu.. luulen olevani saamapuolella.. siitä nyt muutaman viinerin hinnalla.
Kaksi viineriä maksaa 5.90 joten kyllä siihen kilohintaa tulee.. jos viineri on n. 80 g niin kilohintaa sellainen 37 ekulia..
Ei taida ihan makkaran kilohinnat tuolla pyöriä, mutta jos haluaa laittaa "makkaralle" kilohintaa, niin kyll viinerit on halvempia. Sen verran arvokkaammaksi sen arvotan.
Mutta pujiksen kone käy viinereillä, niin lysti on aika halpaa. Minun onni, sillä mitäpä tälläinen köyhä teollisuustyöntekijä pystyisi muuta tarjoamaankaan.Niin, kauppahan syntyy siitä, kun kumpikin halua jotain toisen omaa riittävän paljon. SItten vain sovitaan vaihtokurssista ja loppu on yhtä iloa 😁
Viinerikäyttöinen mies? No mikäpä siinä, kyllä se kaljakäyttöisen pesee mennen tullen.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tosin viinereihin menee yllättävän paljon massia, kun pujottelijaa tapailee. Mutta hän on viineriensä arvoinen.. ja paljon enemmänkin.Olen ryypänny rahani ja nyt oon allikossa
- Anonyymi
liian monia kysymyksia eli laske itse 2 potenssiin 50 vaikka montako abcde vaihtoehtoa olisi heh
Mutta itse tuntuu siltä että ihastunut joihinkin pieniin naisiin tai siis tyttöihin jotenkin, tuntuu hasulle. - Anonyymi
Hallitus kertonut että tupakan hinnan nostaminen on tehokkain keino vähentää tupakointia. Täytyy sanoa että en ole ikinä kuullut mitään yhtä tyhmää. Hinnalla ei ole mitään merkitystä niille jotka polttavat, he todellakin ostavat tupakkansa, maksoi mitä maksoi. Ylimääräinen raha mitä tupakkaan menee kokoajan on pois muista hankinnoista.
- Anonyymi
Mitäpä sen hinnan polttamaton ihminen tietäisi, kun ei niitä askejakaan enää nykyään missään näe?
- Anonyymi
Eikös noihin nikotiini-tableihinkin, tehokkaisiin, ja laastareihin ainakin saa reseptin lääkäriltä eikä maksa mitään silloin, jos on reseptori lääkäriltä apteekkiin, nikotiinivieroituksen hoitoon lääkepillereitä, tehokkaita.
- Anonyymi
Tosiaan aika kalliita nuo nicorelle ja nicorette -mitä kaupoista saa, sama kuin laittaisi heroiini-riippuvaiselle, vieroitushoidon hinnaksi: 2463 yksi metadoni-piikki maksa heti käteisellä
Vähän sama juttu on kyllä Veikkauskin, koska monopoli, ei saa olla ulkomaalaisia toimijoita ollenkaan, koska valtiolle niin suuri rahasampo, uhkapeliriippuvuuskin. - Anonyymi
Mutta jos jostain kiljusta alat tekemään Pontifexia, pontikkaa, itselläni oli joskus erittäinkin kehittynyt automaattinen laite joka tuotti noin 60% täysin kirkasta 1. keittokerralla... luovuin siitä joskus 20 vuotta sitten, laitoin roskiin, koska aina olin yli 2-promillen humalassa, viina ei lopppunut ikinä.
- Anonyymi
Tupakka ei ole niin välttämättömyys kuin ruoka ja muut mutta ymmärrän toki kovan riippuvuuden. Ei ole helppoa päästä eroon mutta voi siitä päästä. Tiedän monia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673427- 152066
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231480Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371111
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361021- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38958