Sairaanhoitajan ansiot Ruotsissa 6700 e/kk

Anonyymi-ap

Suomi vaan jatkaa kehitysmaalaisten houkuttelua ja tarjoaa 2500 e/kk palkkoja koulunsa käyneille ja työkokemusta omaaville sairaanhoitajille.
Ruotsissakin oli pitkään huonot palkat hoitoalalla, jolloin tekijät lähtivät. Vähitellen Ruotsissa alettiin ymmärtää että hoitajia saa vain maksamalla asiallista palkkaa. Jos tekijät vähenevät merkittävästi, hoitolalan palkkoja jouduttaneen nostamaan Suomessakin jollakin aikajänteellä. Saattaa mennä 10-20 vuotta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sairaanhoitajana-6-700-euroa-kuukaudessa-ruotsiin-muuttaneen-saijan-tyotoverit-jarkyttyivat-suomen-palkoista/8623930#gs.oyvj3t

5

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten kuvitellaan, että Suomeen saadaan palkattua ulkomailta sairaanhoitajia. Ensiksi pitää opiskella Suomessa lähihoutajaksi, vaikka olisi pätevä sairaanhoitaja kotimaassaan. Saoraanhoutajan töitä ei saa tehdä, vaan vain lähihoitajan hommia.

      Toiseksi luvataan kyllä, että voisi opiskella sairaanhoitajaksi Suomessa, mutta oikeasti on vain työlupa, joten ei onnistukaan jatko-opiskeou. Kolmanneksi tähän päälle vielä surkea palkka, niin eihän tänne juuri kukaan jää. Samantien vain Ruotsiin töihin. Voisi suomalaisetkin houtajat lähteä, kun Suomessajan on pakko opiskella ruotsiakin, nii on jo pohjaa puhua sitäkin.

      Suomi on aika outo lintu näissä ulkomaisen työvoiman palkkauskuvioissa.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt myös muuttoa ruotsiin. Olen erikoissairaanhoidossa työurani tehnyt. Työskennellyt yli kaksikymmentä vuotta sairaanhoitajana neurolla, teholla ja hemalla. Voisitko kertoa työnkuvasta siellä ruotsin puolella? Minä en enää jaksaa tätä typerää kaikki tekevät kaikkea sontaa. Täällä sairaanhoitajat ovat orjia, joille voi teettää osaston kaikki työt. Suihkusta suoraan subista hoitamaan ja vaipanvaihdosta suoraan sekoittamaan antibiootteja ja laittamaan niitä ihmisille suoraan suoneen. Osastolla jossa työskentelen on jäljellä enää muutama sairaanhoitaja. Kolmetoista pitäisi olla, yhdeksän jäljellä.

    • Anonyymi

      Poikani asuu ruotsissa perheineen.Miniäni valmistui juuri Undersköterskaksi ja laittoi minulle viestiä palkastaan. Hän saa monta sataa euroa paremaa palkkaa lisien kanssa, kuin minä sairaanhoitajana täällä. Hän kertoi myös, että avustavaa henkilökuntaa on heillä ainakin riittävästi, vaikka pula hoitajista on sielläkin Luulen, että muutto edessä.
      Jag tror att jag behöver fräscha upp mina svenska språkkunskaper lite

    • Anonyymi

      Samaa paskaa on kaikilla muillakin aloilla että kaikki pitää osata valmiiksi ja käytännössä ilmaiseksi tehdä töitä. Kai se pitää ruotsiin kohta lähteä että voi elää ihmisarvoista elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      28
      2155
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      121
      1457
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      741
    Aihe