EU:n 2035-direktiivillä patteriautoihin sitoutuminen on totaalinen virhe !

Anonyymi-ap

EU kiipeää ahteri edellä puuhun 2035-direktiivillään, jolla kieltää uusien polttarien myynnin tuosta alkaen, sekä sitoo autoteollisuuden innovaation tuon yhden ainoan ontuvan hevosen varaan.

Kaiken lisäksi se laittaa EU:lle hirttosilmukan, geopoliittisesti suuren riskin Kiina-riippuvuudella, ikään kuin edes Siperia ja nykytilanne ei olisi opettanut mitään.

Mazdan EU-pomo puhuu täysiveristä, viisasta ja täysin loogista asiaa.

"Mazdan Euroopan-toimitusjohtaja Martijn ten Brink pitää vuonna 2035 voimaan astuvaa uusien polttomoottoriautojen myyntikieltoa innovaatiota rajoittavana."

"Ei siksi, etten pitäisi sähköautoista, mutta minusta on sääli, että me olemme valinneet teknologian. Parhaat innovaatiot syntyvät silloin kun asetat päämäärän, mutta et kerro insinööreille ja kehittäjille miten siihen päästään."

"Ten Brinkiä hiertää, että poliitikot ovat nyt päättäneet miten päämäärään päästään."

"– Kaikki muu heitetään sivuun? Jopa kaikki se, jonka olemassaolosta ei vielä tiedetä? Minusta se on häpeällistä poliitikoilta. Ei se ole heidän työnsä. Heidän työnsä on vaatia päästötöntä tulevaisuutta, mutta miten sinne päästään, pitäisi riippua yrittäjyydestä ja luovuudesta."

Koko artikkeli:

- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/65b8e36c-12ea-4d89-8152-9f3c159936a3

Sekä:

"Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie."

"Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta.

- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html

"Stellantis: Sähköautot eivät ole alan teollisuuden valinta, vaan poliitikkojen linjaus"

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17280415/stellantis-sahkoautot-eivat-ole-alan-teollisuuden-valinta-vaan-poliitikkojen-linjaus

12

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vesipäisiä variksiahan siitä seuraa, kun ajokortittomat ja liikenteestä mitään ymmärtämättömät vihervasemmistolaiset päästetään päättämään näista asioista.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­­­N­­­y­­­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17731320p

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Japsifirmat valittaa kun osaaminen ei riitä.
      VW on pystynyt kehittämään sähköautot ja tehtaat jotka tuottavat 1.3 miljoonaa sähköautoa vuodesa. Kun osaa.

      Sen lisäksi VW on kehittänyt vaihtoehdon eli synteettisen polttoaineen jonka peräänjapanialaiset vinkuvat.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/05569f8d-4604-4026-8a86-272f7a4d5d45

      Nyt poliitikoilla on konkreetinen lisä sähköautojen rinnalle eli VWn kehittämä syntettinen bensa. Se hyväksytään varmasti sähkön rinnalle.
      Tämä on ero japsilaisten vinkujien ja saksalaisten ratkaisuiden kehittäjien välillä.

      • Anonyymi

        Onko tämä synteettinen polttoaine taas joku Volkswagenin kehittämä päästöhuijaus, volkkarillahan tunnetusti löytyy siltäkin alalta runsaasti kokemusta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagenin_päästöhuijausskandaali


        😅🤣😅🤣😅🤣


      • Anonyymi

        "Japsifirmat valittaa kun osaaminen ei riitä.
        VW on pystynyt kehittämään sähköautot ja tehtaat jotka tuottavat 1.3 miljoonaa sähköautoa vuodesa. Kun osaa."

        Luetun sisäistämisen lisäksi vakuttaa ongelmana olevan ahdas valmisasenteellisuus, sekä suoranainen älyllinen karenssi.

        Mutta josko nyt kuitenkin lukisit avauksen asiasisällön vaikkapa useampaankin kertaan uudestsaan, josko ne lamaantuneet neuronit heräisivät ja asian pihvi lopulta aukeaisi.

        Pointtina kun on se, että poliittisille (puoskari-) päättäjille ei kuulu sanella ja lyödä valmiiksi lukkoon teknologiaa x-päästönormiin pääsemiseksi .... jolla tuleva innovaatio ja eri ratkaisujen haku tapetaan, joka on edesvastuutonta ja suoranaista idiotismia.

        Poliittiset päättäjät voisivat sanella normitason vuoteen x-mennessä, mutta heidän tulee jättää siihen pääsemisen teknisten ratkaisujen löytämisen alan teollisuudelle.

        Nyt edessämme tulee olemaan "pertoli-mafiaa" vastaava tilanne, jossa autoteollisuus sidosryhmineen on pakotettu laittamaan suunnilleen kaikki teolliset ja tuotekehitykselliset panokset yhdelle ainoalla ontuvalle hevoselle. Sitten mikäli jokin kilpaileva aidon ekologinen vaihtoiehto innovoitaisiin, niin se tullaan torppaamaan. "Älykästä" ja "loogista" EU-ideologiapolitiikkaa.

        "Nyt poliitikoilla on konkreetinen lisä sähköautojen rinnalle eli VWn kehittämä syntettinen bensa."

        VW kehittää edelleen myös vety-autoja, eikä ole ainoa lajissaan.

        Synteettiset polttoaineet saattaisivat olla erinomaisen kiinnostava vaihtoehto, mutta EU:n 2035-direktiivin mukaan, tulevien uusien autojen tulee olla _paikallisesti nollapäästöisiä_, eli huolena on synteettisten torppaaminen, mutta toivottavasti torppausta ei tule.

        Tämän hetken synteettisistä ei ole infoa niiden tuotantomääristä, hyötysuhteesta vs. bensa, eikä niiden tämän hetken litrahinnasta. Taitavat nuo kakkoslinkin Saksan asemat olevan ainoita tällä hetkellä, hieno avaus kuitenkin.

        "Läpimurto: Hiilineutraali polttoaine korvaa bensiinin - sopii tavallisiin moottoreihin"

        "Porsche eFuel on synteettinen vedystä valmistettava polttoaine, jota voidaan käyttää tavallisissa polttomoottoriautoissa bensiinin korvaajana."

        - https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/05569f8d-4604-4026-8a86-272f7a4d5d45

        "Synteettinen bensiini myyntiin huoltoasemilla Saksassa – päästöt 90 prosenttia pienemmät"

        "Täysin sataprosenttisen Co2-vapaata polttoaine ei kuitenkaan ole. Tehdas ilmoittaa sen niin kutsutun well-to-wheel -päästöjen olevan 90 prosenttia alhaisemmat kuin tavallisella fossiilisella polttoaineella, joten voidaan kuitenkin puhua todella merkittävästä erosta."

        - https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32b630b5-f76f-445a-9671-5c7709869038


    • Anonyymi

      No, nyt tuo edesvastuuton hanke on saanut EU-parlamentin hyväksynnän kuten olettaa saattoi, joskin sitä vastaan äänestäneitä oli huomattavan paljon, eli todella kaukana yksimielisyydestä.

      Siellä oli myöskin pelko siitä, että USA ja Kiina ajavat (tuossa väärän hevosen) EV-tuotannossa oikealta ja vasemmalta ohi, ellei EU:ssa laiteta vauhtia rattaisiin.

      Aina vain phutaan todellisuuden vastaisesti ja aivopesullisesti "päästöttömistä" autoista, vaikka EV on todellinen ympäristöpomi kokonaisuudessaan.

      "EU approves 2035 ban on new fossil fuel car sales" - 14 Feb, 2023

      "The law passed the Strasbourg assembly by 340 votes to 279, with 21 abstentions."

      Vastustusta: "Our proposal is ... to let the market decide what technology is best to reach our goals," said MEP Jens Gieseke, a member of the centre-right European People's Party."

      "Cars currently account for about 15 percent of all CO2 emissions in the EU, while transportation overall accounts for around a quarter."

      "Cars currently account for about 15 percent of all CO2 emissions in the EU, while transportation overall accounts for around a quarter."

      - https://www.24newshd.tv/14-Feb-2023/eu-approves-2035-ban-on-new-fossil-fuel-car-sales

      "Viimeinen niitti: EU kieltää uusien polttomoottoriautojen myynnin"

      "Euroopan parlamentti päätti odotetusti, että uusien autojen on oltava päästöttömiä vuoteen 2035 mennessä."

      - https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9d024335-709d-487d-92ba-d517a42b981b

    • Anonyymi

      Olisi kannattanut ensin saada lisää tietoa akkutekniikan todellisesta kehityksestä, kestoiästä, turvallisuudesta, kierrätettävyydestä, todellisista elinkaaren päästöistä jne ennen kuin hirttäydytäån yhteen tekniikkaan eli sähköautoihin. Solid state akkukin taitaa jäädä haaveeksi vielä 20 vuotta. Kallis akku ei auta edullisten autojen lisääntymisessä.

    • Anonyymi

      Kysyn nyt jälleen uudestaan kun et suostu vastamaan. Mikä automalli (tekniset tiedot) ei ole "megasaastetta" ja "järjestelmävirhe" mitä ihmisten pitäisi ostaa? Laitathan linkkinä USKOTTAVAT TUTKIMUKSET joilla perustelet väitteesi.

      Niin kauan kuin väistelet kysymystä tiedät itsekkin ettet ole googlettamalla löytänyt muuta kuin useita tutkimuksia missä täyssähköauto on "kehdosta hautaan" se vihrein vaihtoehto. Mutta kun sinua harmittaa sähköautojen voittokulku, niin koitat VALHEEN VOIMALLA kampittaa sähköautoja. Löydät googlettamalla vaikka mitä artikkeleita, mutta et vastausta tähän kysymykseen. ;o)

      • Anonyymi

        "Mutta kun sinua harmittaa sähköautojen voittokulku, niin koitat VALHEEN VOIMALLA kampittaa sähköautoja. Löydät googlettamalla vaikka mitä artikkeleita, mutta et vastausta tähän kysymykseen."

        Tuo on täysin lapsellista vauhkoamista ilman alkeellisintakaan käsitystä isosta kuvasta.

        EV on eko-susi jo syntyessään ja on EU-viranomaisten taholta täysin järjetöntä ja epäloogista pakottaa alan teollisuus sidosryhmineen laittamaan kaikki panokset tuolle yhdelle ainoalle ontuvalle hevoselle.

        Kaiken lisäksi tuolla politiikalla laitetaan EU:lle tiukka silmukka omaan kaulaan Kiina-riippuvuudella.

        Vielä lisäksi. Kiina on hyvin pitkällä etumatkalla EV-konseptin kehityksessä, omaa markkinoita suurelta osin dominoiden akkujen raaka-ainetuotannon maaperällään ja kykenee valmistamaan ko. autoja radikaalisti edullisemmin ja siten saturoimaan EU:n EV-markkinat, joka saattaa EU-valmistajat kestämättömään tilanteeseen. Jo nyt MG myydään EU:ssa 20-30% edullisemmin kuin vastaavaa länsi-EV:tä.

        Tarvitaan useita eri vaihtoehtoja.

        EU:n tavoite myydä 10-12 miljoonaan EV:tä per vuosi, 12-vuoden kulutta, on täysin epräealistinen, johon autoteollisuuskin on ottanut kantaa.

        Akkumineraalien saatavuus ja hintataso riskeeraavat olla pidemmällä aikajanalla merkittävällä koetuksella. Kiina tarvitsee jo omaankin sisäiseenkin kasvavaan massatuotantoon valtaisasti ko. raaka-aineita. Se joka dominoi, määrittelee myös hintatason.

        Tuo massiivinen raaka-ainetuotanto on myös massiivisesti planeettaa tuhoavaa, unohtamatta sen CO2- päästöjä.

        EU:ssa on toki akkutuotannon tavoitteita, mutta niiden paikallinenkin riittävyys on kyseenalaista, niiden kustannuksista puhumattakaan. EU:sa on "hieman" eri luokka olevat palkat ja niihin sidotut muut kustannukset, kuin myös työturvallisuuden ehdot kuin Kiinassa.

        Saksassa, Ranskassa, Espanjassa ja Itä-EU:ssa autoteollisuus on yksi suurimmista työllistäjistä. Ford on jo nyt irtisanomassa 5000 pelkästään Saksassa ja Espanjassa ja se on vasta jäävuoren huippu.

        Millä energialla autot ladataan.

        Saksa ajoi alas ydinvoiman ja korvasi sen suurelta osin Venäjän kaasulla, sekä hiilivoimallaan, jotka eivät ole yhtensopivia hiilineutrailuiden tavoitteiden kanssa. Rakentamansa tuuli- ja aurinkovoima on täysin riittämätön maan tarpeisiin, teollisuudelle, kodeille ja lopulta noin 50 miljoonan EV:n lataamiseen. Melkoinen umpikuja. Jokerina e-polttoaine, mutta joka ei riitä massatuotantoon.

        Saksassa arvioidaan olevan edelleen vuonna 2035 noin 100-120 miljoonaa polttaria jäljellä sen nykyisestä 250 miljoonasta. Mikäli Saksa koettaa pysyä vuoden 2050 hiilitavoitteissaan, niin kaikki nuo polttarit tulisi saada kulkemaan hiilineutraaleilla synteettisillä ja / tai bio-polttoaineilla. Viimeksimainittujen arvioidaan aiheuttavan 30-70% vähemmän päästöjä kuin perinteiset. Bio-polttoaineetkin ovat joidenkin tietojen mukaan EU:n neuvotteluissa.

        Sitten vety voisi olla yksi lisäapu, mutta senkin vihreässä valmistamisessa on haasteensa ja haittansa.

        Tässä hieman tiivistelmää sen suhteen millaisissa todellisissa haasteissa EU:n autoiluakin koskeva ilmastopolitiikka on. Siihen ei ole ainoaksi ratkaisuksi yhden ainoan tempun poni, pseudo-ekologinen EV.

        Muutos tulee vaatimaan paljon enempi aikaa kuin EU-poliitokot ovat sille aikatauluttaneet.


    • Anonyymi

      Mistä EU löytää kriisitilanteeseen pakko-otettavia siviiliajoneuvoja
      jos kaikki on patterileluja? Koskeeko polttarikielto myös sotilasajoneuvoja? No ei, ei tietenkään koske, eikä ministeriautoja
      eikä EU-parlamentaarikkojen limusiineja, eihän?

    • Anonyymi

      Mäkin tankkaan vaan sähköbensaa.
      Pumppu toimii sähköllä :D

    • Anonyymi

      Ohessa hyvin kiinnostava aiheen kokonaiskatsaus (kannattaa lukea koko artikkeli), josta puttuu lähinnä vain huomio siitä, miten EU:n yhden hevosen politiikalla ollaan luomassa EU:n omavaraisuuden erityisen vakavasti rämettävä Kiina-riippuvuus. Siperia ei ole opettanut.

      "Menikö vihreän liikenteen tavoittelussa vauhti järjen edelle?"

      "Liikenteen päästöt on saatava alas, mutta ideologisen huutokilpailun sijaan olisi hyvä katsoa kokonaisuutta, kirjoittaa Iltalehden Mikko Räsänen."

      - https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/de5f7323-fdd0-4142-ac1c-b4e77c4b7270

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe