Terve, aika rajut on metallimiesten palkat tänä päivänä, kun perus duunarille saa maksaa 4000€ -4500€ kuussa joka ei ole vielä välträmättä edes ammattimies. Vertaan tätä esimerkiksi insinööri ammattimieheen joiden palkat on 2800-3100€ kuukaudessa . Jotenkin tuntuu, että kyllä nyt on mennyt palkkaus korkea koulutettujen ja duunarien kesken sekaisin. Korkeakoulutetut, jotka sentään tekevät jä suunnittelevat kaikki työt näille duunaritason miehille.
Metallimiesten palkat
26
1116
Vastaukset
- Anonyymi
Joo o elämä on epäreilua...
- Anonyymi
Ei insinööreillä mitään kesäpoikien palkkoja ole. Herää pahvi!!
- Anonyymi
Mitä insinööri valittaa?
Insinöörithän jaksavat aina keulia siitä kuinka neuvottelevat itse palkkansa ja palkankorotukset. Kehno palkka on vain oma valinta. - Anonyymi
Kirjoitusvirheistä päätellen aloittaja taitaa olla insinööri...😅
- Anonyymi
Voin sanoa että yksikään metallimies - pois lukien jotkut syvänmerenhitsaajat - ei tienaa 4000€-4500€, joka on täysin tuulesta tempaistu luku!
- Anonyymi
Kyllä metallityöntekiän palkka on lähellä tuota kaikkine lisineen ja etuineen .Terveisin työn antaja.
- Anonyymi
Ei muuten ole. Terveisin palkansaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten ole. Terveisin palkansaaja.
Kyllä se taitaa olla työnantajalle tuota luokkaa jos kolmivuoroa ym työtä tekee missä paljon lisiä. Työnantaja maksaa aina kuluja reippaasti enemmän mitä työntekijä saa palkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla työnantajalle tuota luokkaa jos kolmivuoroa ym työtä tekee missä paljon lisiä. Työnantaja maksaa aina kuluja reippaasti enemmän mitä työntekijä saa palkkaa.
Ihan vitun naurettavaa että työnantaja saattaa joutua maksamaan tekijästä 4000kk ja työntekijälle jää palkasta käteen muutama satanen enemmän mitä työttömänä. Kertoo jo siitä että miten vitun sairas tämän maan työjärjestelmä on. Valtio imuroi kaiken elannon sekä työnantajalta että tekijältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuokraisäntää/Pankkia ei taida kiinnostaa, että työnantajani maksaa palkkaa 4000e/kk, kun minä en siitä saa kuin 2000e/kk miinus verot? Kerro heti jos tähän tulee muutos ja voin maksaa tuolla 4000e/kk palkalla 4000e/kk miinus verot -laskuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuokraisäntää/Pankkia ei taida kiinnostaa, että työnantajani maksaa palkkaa 4000e/kk, kun minä en siitä saa kuin 2000e/kk miinus verot? Kerro heti jos tähän tulee muutos ja voin maksaa tuolla 4000e/kk palkalla 4000e/kk miinus verot -laskuja.
Leikkaa se vuokraisäntä/pankki ja laskut pois niin riittää ihan hyvin pienikin palkka. Näin minä ainakin olen tehnyt. Sitä mukaa kun talous kiristyy niin kiristetään vyötä ja leikataan kaikki kulut pois eikä osteta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikkaa se vuokraisäntä/pankki ja laskut pois niin riittää ihan hyvin pienikin palkka. Näin minä ainakin olen tehnyt. Sitä mukaa kun talous kiristyy niin kiristetään vyötä ja leikataan kaikki kulut pois eikä osteta mitään.
Leikkasin jo kaiken kotimaisen pois, ei ollut varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hae Lehtosen konepajalle kokemäelle, täällä on koneistajan vuosiansio 43000-50000€ vuodessa.
Tai Häkkiselle turkuun, tai valtaworks pori, Poliden harjavalta, Luvata pori, Metso outotec Harja valta Tamminiitty säkylä. Kyllä näissä ainakin minun kokemusien ja kuulemien mukaan on tuo palkka luokka kannattaa hakea . Ja tulla pois niistä autotalli pajoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hae Lehtosen konepajalle kokemäelle, täällä on koneistajan vuosiansio 43000-50000€ vuodessa.
Tai Häkkiselle turkuun, tai valtaworks pori, Poliden harjavalta, Luvata pori, Metso outotec Harja valta Tamminiitty säkylä. Kyllä näissä ainakin minun kokemusien ja kuulemien mukaan on tuo palkka luokka kannattaa hakea . Ja tulla pois niistä autotalli pajoista.Ei kyllä maksa Tamminiitty tuollaisia summia ja siellä on muutenkin yyteet joka toinen viikko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai Häkkiselle turkuun, tai valtaworks pori, Poliden harjavalta, Luvata pori, Metso outotec Harja valta Tamminiitty säkylä. Kyllä näissä ainakin minun kokemusien ja kuulemien mukaan on tuo palkka luokka kannattaa hakea . Ja tulla pois niistä autotalli pajoista.Ei todellaka makseta Köyliössä tommosta palkkaa, hyvä jos puolet tuosta saa.
- Anonyymi
Filippiineiltä on tulossa halpaa työvoimaa, jos vain sauma on nättiä!🤑🤑
- Anonyymi
Vai 4000e koneistajalle? Ketä luulet huijaavasi? Cnc kokemusta 5v ohjelmointi ja asetusten teko. Tarjottu huonoimmillaan 12e tunti. Ei koskaan enää metallialan hommiin. Siivoojanakin ja mäkin kassana tienaa paremmin. Älkää nuoret menkö lankaan, vain ilmaistyötä on metallilla tarjolla. Ja hommaa ei todellakaan opi vuodessa tai parissa..
Terv okuma lh 55 käyttäjä- Anonyymi
Tuommoisella vanhalla romulla nyt ei kannata odottaa kovin kummoista listaa. Mene aarporalle missä nutatoiva pää, 10 tonnin kappalepainot ja joskus jopa viikkojen ajoajat, eikä yhtäkään virhettä saa sattua, eli vastuu iso, niin alle 50 tonniin ei tarvitse vuodessa tyytyä, sen vannon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuommoisella vanhalla romulla nyt ei kannata odottaa kovin kummoista listaa. Mene aarporalle missä nutatoiva pää, 10 tonnin kappalepainot ja joskus jopa viikkojen ajoajat, eikä yhtäkään virhettä saa sattua, eli vastuu iso, niin alle 50 tonniin ei tarvitse vuodessa tyytyä, sen vannon.
Erikoishommat erikseen niitä ei montaa edes Suomessa ole joten jos kyse on pajojen yleisestä palkkatasosta niin kannattaa mieluummin mennä kuten joku jo mainitsi vaikka mäkkiin tai siivoomaan.
Metalli ja teollisuus on vedetty vessasta alas jo vuosikymmeniä sitten ja erityisesti viime vuosien kohdalla sontaa on pytystä tippunut rytinällä.
- Anonyymi
131 000€ brutto vuonna 2023. T: Insinööri
- Anonyymi
miten
- Anonyymi
Surkea ala, miksi käydä kouluja että saat matalapalkkaisen paskaduunin?
- Anonyymi
CNC- koneistajan alkupalkka n. 11e/h
- Anonyymi
Ei kai kukaan maksa aloittelijalle noin paljoa. sopiva palkka ammattikoulun jälkeen olisi 5-6€/h. Tuo 11€ tunnille on ammattimiehen palkka, taikka niin pitäisi. Metallilla on nykyisin älyttömän suuret palkat vaatimuksiin nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan maksa aloittelijalle noin paljoa. sopiva palkka ammattikoulun jälkeen olisi 5-6€/h. Tuo 11€ tunnille on ammattimiehen palkka, taikka niin pitäisi. Metallilla on nykyisin älyttömän suuret palkat vaatimuksiin nähden.
Ei kukaan täysjärkinen tee millään 6€/h palkalla töitä, ja kyllä maksaa jopa enemmän. Itse sain levyseppähitsaajan töistä vuonna 2014 kun valmistuin 13€/h. Vuoden sisällä siitä kun aloitin ne työt palkka oli noussut jo 16,50€/h
- Anonyymi
Ysärillä sai jo enemmin kun otetaan inflaatio tarkasteluun. Alkuliksa pitäisi olla 20 egee tunnissa että kukaan itseään arvostava tuohon koneen viereen viittii mennä notkumaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954