Minkälaisia ruokia Suomi syö

Laita tähän vaikka 10 ruokaa joita teillä laitetaan. Kiva ois tietää mitä Suomi syö.

Mun..

Itsetehty bolognese kastike ja pasta. Kinkku aurajuusto pasta. Tex mex lihapullia. Makaroonilaatikko. Pizzat. Hampurilaiset. Panang kanaa. Snitsel bearnaise ksstikkeella. Jonkinlainen piffi ja valkosipuli perunat. Tacot ja tortillat.

Tuommoista settiä. Minkä arvosanan annat by the way..

54

754

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä syödään oikeeta ruokaa ei tuollaista.

      • Syökää vaan hernekeittoa ja tillilihaa but not for me..


      • Anonyymi

        Tuo itsetehty hernekeitto painekattilassa oikeaa ruokaa.teen sitä kuivaherneistä,karjanpaisti lihoista ,sipuli suolaa mustapippuria mausteeksi,. Niitä heneitä vuorokausi vedessä liotettava kypsyvät sitten hyvin.Viimeistään painekattilassa tehtyä hernekeittoa syödessä sen huomaa olevan oikeaa ruokaa🙂🙂🙂🤗🤗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo itsetehty hernekeitto painekattilassa oikeaa ruokaa.teen sitä kuivaherneistä,karjanpaisti lihoista ,sipuli suolaa mustapippuria mausteeksi,. Niitä heneitä vuorokausi vedessä liotettava kypsyvät sitten hyvin.Viimeistään painekattilassa tehtyä hernekeittoa syödessä sen huomaa olevan oikeaa ruokaa🙂🙂🙂🤗🤗

        Ärtsoppa on joo aliarvostettu ruoka. Joo, tulee liian harvoin laitettua. Edes Jalostajan valmista. Siitähän saa ruokaisampaa lisäämällä esim palvikinkun palasia..


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Ärtsoppa on joo aliarvostettu ruoka. Joo, tulee liian harvoin laitettua. Edes Jalostajan valmista. Siitähän saa ruokaisampaa lisäämällä esim palvikinkun palasia..

        Siinä on jo protskua, ei tule ikinä enääostettua


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Syökää vaan hernekeittoa ja tillilihaa but not for me..

        Ja eräs minun herkkuruoka,Mut sitä syötyään ei auton rattiin! Niin ostatte kaupasta maksalaatikko rasian ja kuumentaa sen pannulla ja annostelee syvälle lautaselle,Ja kaadatte lautaselle Kahvilikööriä kastikkeeksi.Voin taata että makunautinto on taattu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo itsetehty hernekeitto painekattilassa oikeaa ruokaa.teen sitä kuivaherneistä,karjanpaisti lihoista ,sipuli suolaa mustapippuria mausteeksi,. Niitä heneitä vuorokausi vedessä liotettava kypsyvät sitten hyvin.Viimeistään painekattilassa tehtyä hernekeittoa syödessä sen huomaa olevan oikeaa ruokaa🙂🙂🙂🤗🤗

        Kauanko menee painekattilassa aikaa hernekeiton keittämisessä? Minulla valmistuu liotetuista herneistä ilman mitään painekattiloita noin 1,5-2 h keittoajalla. Joulukinkun tähteistä yleensä joulun jälkeen ja palvipotkasta sitten vuoden aikana, jos siltä tuntuu, että haluaa hernearia keittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko menee painekattilassa aikaa hernekeiton keittämisessä? Minulla valmistuu liotetuista herneistä ilman mitään painekattiloita noin 1,5-2 h keittoajalla. Joulukinkun tähteistä yleensä joulun jälkeen ja palvipotkasta sitten vuoden aikana, jos siltä tuntuu, että haluaa hernearia keittää.

        Mä en tiedä. Hernarissa oon menny Jalostajan valmiilla jos on mieli tehny. Tosin hyvin harvoin tulee syötyä. Mut aliarvostettu ruoka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko menee painekattilassa aikaa hernekeiton keittämisessä? Minulla valmistuu liotetuista herneistä ilman mitään painekattiloita noin 1,5-2 h keittoajalla. Joulukinkun tähteistä yleensä joulun jälkeen ja palvipotkasta sitten vuoden aikana, jos siltä tuntuu, että haluaa hernearia keittää.

        Minun painekattilassa siitä hetkessä,kun saavuttaa paineen kattilaan,keittoaika 50minuuttia.Se aika,kun painekattila saavuttaa keittopaineen vain joku minuutti ja silloin pitää laittaa levy ihan pienelle että paine kattilassa sopiva.Tuo tärkeää muistaa Painekattilan kantta eisaa avata ennenkuin paine kattilassa laskenut keittämisen jälkeen.


    • Anonyymi

      Makaronilaatikko, viipaleperunalaatikko siansivusta/kyljestä lihana, nakkikastike, hapanimelä porsaanlihakastike, läskisoossi, nakkikeitto, omatekoinen pizza. Kesällä joskus omatekoisia hampurilaisia niin, että pihvit sekä sämpylä itse tehtyjä. Harvoin naudanlihapihvejä, pakasteranskalaisia ja kalapuikkoja satunnaisesti. Omatekoista leipää tavallista sekä focacciaa. Pullat omatekoisia ja muffinssit sekä jouluruuat omatekoisia mm. lanttulaatikko.

      • Anonyymi

        Myös hernekeittoa tehdään ja useimmiten juuri joulun jälkeen kinkun tähteestä.


      • Slurps sanon itse tehdyistä leivistä ja burgereista. Jälkimmäisissä mä ite käytän Tammisen hampurilaispihvejä. Se kun on purilsisten pohjana aina täytteitä vaihdellen ei enää Mäkkiä ja Heseä mieli tee. Näin se on, parempaa tulee itse tekemällä.


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Slurps sanon itse tehdyistä leivistä ja burgereista. Jälkimmäisissä mä ite käytän Tammisen hampurilaispihvejä. Se kun on purilsisten pohjana aina täytteitä vaihdellen ei enää Mäkkiä ja Heseä mieli tee. Näin se on, parempaa tulee itse tekemällä.

        Isä taas



        Minä taas olen senaikakauden nuori,että keitetty lihapiirakka kahdella nakilla ja kaikille mausteilla hurmaa minun makuhermot,eli ketsuppi,sinappi kurkkupikkelsi ja hieman majoneesia,myös niitten keitettyjen lenkkimakkaroitten maku ja tuoksu kai ikuisesti säilyvät mielessäni sallittujen nautintojen listalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä taas



        Minä taas olen senaikakauden nuori,että keitetty lihapiirakka kahdella nakilla ja kaikille mausteilla hurmaa minun makuhermot,eli ketsuppi,sinappi kurkkupikkelsi ja hieman majoneesia,myös niitten keitettyjen lenkkimakkaroitten maku ja tuoksu kai ikuisesti säilyvät mielessäni sallittujen nautintojen listalla.

        Ei tuossa mitään vikaa. :)


    • Anonyymi

      Minä tein eilen kaalilaatikkoa, johon kanan jauhelihaa eikä aina sitä punaista.
      Hyvää tulikin. :))

      • Aukko sivistyksessä. Kuinka kaalin ns lehdet tulee kypsäksi. Keitetäänkö niitä ensin?


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Aukko sivistyksessä. Kuinka kaalin ns lehdet tulee kypsäksi. Keitetäänkö niitä ensin?

        Joo keitetään hieman vedessä että pehmenee..kaalilaatikko hyvää ruokaa itse tehden kuten kaikki muukin. Perunoista muusit lohikeitto paistetut silakat..hernekeitto et saa sinkkiä n.kerran viikossa torstaisin ja sitte lettuja herkuksi mansikkahilloa..mansikat haettu kotimaiselta tilalliselta ...talkkunajauhoja ja piimää kesällä ja tuoreita mustikoita joukkoon ja on niin Hämäläinen olo ja kun rähinä päälle sattuu niin voi syödä pohjalaista klimppivellua . Kaikki perinneruoka hyvää ja maukasta.. ja ravintoarvoa löytyy. Sitten kun olen terveysintoillut liikaa niin syön sipsejä ja cokista ja kaikkia valmiita keksejä ja mahdollisimman epäterveellistä niin sitten tulee kunnon ruokakrapula ja olen tyytyväinen koska en ole jatkuvasti terveellisen tai epäterveen ruoan kuluttaja vaan pysyn kultaisella keskitiellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo keitetään hieman vedessä että pehmenee..kaalilaatikko hyvää ruokaa itse tehden kuten kaikki muukin. Perunoista muusit lohikeitto paistetut silakat..hernekeitto et saa sinkkiä n.kerran viikossa torstaisin ja sitte lettuja herkuksi mansikkahilloa..mansikat haettu kotimaiselta tilalliselta ...talkkunajauhoja ja piimää kesällä ja tuoreita mustikoita joukkoon ja on niin Hämäläinen olo ja kun rähinä päälle sattuu niin voi syödä pohjalaista klimppivellua . Kaikki perinneruoka hyvää ja maukasta.. ja ravintoarvoa löytyy. Sitten kun olen terveysintoillut liikaa niin syön sipsejä ja cokista ja kaikkia valmiita keksejä ja mahdollisimman epäterveellistä niin sitten tulee kunnon ruokakrapula ja olen tyytyväinen koska en ole jatkuvasti terveellisen tai epäterveen ruoan kuluttaja vaan pysyn kultaisella keskitiellä.

        Pitää kaalilaatikkoa kokeilla, koska hyvää se on. Talkkuna kuullostaa kans hyvältä. Lapsena sain sitä.

        Kyllä. Mullakin menee sipsiä karkkia jädee. Mut vastapainoksi paljon hedelmiä ja salaatteja. Fifty-sixty. Kohtuus kaikessa.


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Aukko sivistyksessä. Kuinka kaalin ns lehdet tulee kypsäksi. Keitetäänkö niitä ensin?

        Keitä niitä kaali lehtiä ensin joku10-15min ja sitten nosta ne reikäkauhalla uunivuokaan ,Se kaalien keitinvesi pitää kaataa sinne uunivuokaan,kaalien,lihojen,sipulin,kananmunan,hieman vehnälauhoa ja mausteet Suola,pipputi joukkoon.Itse laitan sen 250 asteeseen uuniin ilman kantta joku 10min ja kansi uunivuokaan päälle ja lämpö 200 astetta noin 50min ja uuni kiinni anna kaalilaatikon hautua uunissa jonkuaikaa tulee maukkaampaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keitä niitä kaali lehtiä ensin joku10-15min ja sitten nosta ne reikäkauhalla uunivuokaan ,Se kaalien keitinvesi pitää kaataa sinne uunivuokaan,kaalien,lihojen,sipulin,kananmunan,hieman vehnälauhoa ja mausteet Suola,pipputi joukkoon.Itse laitan sen 250 asteeseen uuniin ilman kantta joku 10min ja kansi uunivuokaan päälle ja lämpö 200 astetta noin 50min ja uuni kiinni anna kaalilaatikon hautua uunissa jonkuaikaa tulee maukkaampaa.

        https://www.atria.fi/reseptit/kaalilaatikko/?gclid=Cj0KCQiA54KfBhCKARIsAJzSrdosJinrWgxCnBStdSwuwio0WbsrXvBTSB23fZACmFM7wUMcWtMmbUQaAiHREALw_wcB

        Tämmönen löyty. Pitää kokeilla. 🙂


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        https://www.atria.fi/reseptit/kaalilaatikko/?gclid=Cj0KCQiA54KfBhCKARIsAJzSrdosJinrWgxCnBStdSwuwio0WbsrXvBTSB23fZACmFM7wUMcWtMmbUQaAiHREALw_wcB

        Tämmönen löyty. Pitää kokeilla. 🙂

        No noita meiramia,siirappiaym en omaan kaalilaatikkoon laita,sitä siksnauta hauhelihaa ensin pannulla ruskistaa ja ne sipulit laitan vuokaan raakana sekä riisit jätän pois,koska laatikko silloin tulee kosteampaa,En tee sitä noin matalassa lämmössä,vaan ensin 250asteessa hetken että laatikko ruskistuu ja sitten kansi uunivuokaan sekä lämpö 200 asteeseen 50min.Muista se uunivuoka voidella,ei paistaessa laatikko pala vuokaan kiinni.Varmqsti tuolla ohjeella tulee hyvä laatikko,mut itse tykkään tälläisestä mitä omilla ohjeilla kaalilaatikosta tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No noita meiramia,siirappiaym en omaan kaalilaatikkoon laita,sitä siksnauta hauhelihaa ensin pannulla ruskistaa ja ne sipulit laitan vuokaan raakana sekä riisit jätän pois,koska laatikko silloin tulee kosteampaa,En tee sitä noin matalassa lämmössä,vaan ensin 250asteessa hetken että laatikko ruskistuu ja sitten kansi uunivuokaan sekä lämpö 200 asteeseen 50min.Muista se uunivuoka voidella,ei paistaessa laatikko pala vuokaan kiinni.Varmqsti tuolla ohjeella tulee hyvä laatikko,mut itse tykkään tälläisestä mitä omilla ohjeilla kaalilaatikosta tulee.

        Niin käytän kaalilaatikossa sikanauta jauhelihasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No noita meiramia,siirappiaym en omaan kaalilaatikkoon laita,sitä siksnauta hauhelihaa ensin pannulla ruskistaa ja ne sipulit laitan vuokaan raakana sekä riisit jätän pois,koska laatikko silloin tulee kosteampaa,En tee sitä noin matalassa lämmössä,vaan ensin 250asteessa hetken että laatikko ruskistuu ja sitten kansi uunivuokaan sekä lämpö 200 asteeseen 50min.Muista se uunivuoka voidella,ei paistaessa laatikko pala vuokaan kiinni.Varmqsti tuolla ohjeella tulee hyvä laatikko,mut itse tykkään tälläisestä mitä omilla ohjeilla kaalilaatikosta tulee.

        Ok, pitää kokeilla. Tosin mä siirapista tykkään.


    • Anonyymi

      Rössypottu ja koppakuoriais hernekeittoa

    • Anonyymi

      Keitettyä/paistettua pakasteturskaa kananmuna kastikkeella ja keitetyillä perunoilla.
      Rapeaksi paistettuja silakoita perunamuusilla.
      Makkarastroganoffia riisillä.
      Juustokuorrutettua uunilenkkiä kukkakaali muusilla
      Uunipaahdettuja vihanneksia ja lohta + bernaisekastiketta.
      Makkarakeittoa chorizomakkaroista
      Kalakeittoa
      Pyttipannua paistetulla kananmunalla + säilykepunajuurilla
      Karjalanpaistia
      Tacos/tortillas jauhelihalla tai kanafilepaloilla

      • Chorizo makksrakeittoa pitää kokeilla. Onhan Prismassa tuota? Pepperoni viipaleista ei homma oikein onnistu.


      • Timmyy kirjoitti:

        Chorizo makksrakeittoa pitää kokeilla. Onhan Prismassa tuota? Pepperoni viipaleista ei homma oikein onnistu.

        No Lidlissä on ainenkin.


    • Anonyymi

      Sukupuoli elimiä keitettynä ja käristettynä!🤠

    • Anonyymi

      Meillä syödään Ukrainalaista johon kuuluu tietenkin borssikeitto, erilaiset piirakat joiden sisällä lihaa,belmenit.
      Lihakeitot joissa on oikeesti lihaa ,nautaa tai sikaa
      Perunaa tahtoisin enemmän ,,mutta kauniisti pyytämällä saan toki.

    • Anonyymi

      Kestoraaka-aineita mitä aina ostan: wok-vihannekset, tumma makaroni, jauheliha, kanasuikaleet, tonnikalaa pastapaistoksiin + salaattiin, kreikkalainen jogurtti (sekaan proteiinijauhetta, marjoja tai supefood marjajauhetta), nakit ja ruokamakkarat (varsinkin aamupalat), kananmunat varsinkin aamiaisella, kalapuikkoja, pähkinäsekoitus, porkkanoita, salaatit + tuorekurkut mut talvella ovat kalliita, niin vähemmän tulee ostettua.

      Jauhelihaa tai kanaa pannulla käristän ja sitten joko pastaa tai wok-vihanneksia. Italianpataakin teen jauhelihasta satunnaisesti tai lasagnea. Hyvin yksinkertaista ja nopeaa sekä tylsää.

      Kreikkalaista jogua menee välipalana/iltapalana ja terästän sitä proteiinijauholla, pähkinöillä, pellavansiemenjauheilla tai superfood jauhoilla.

      Tonnikalaa salaattiin, keitän jokusen kananmunan, salaattijuustoa, tomaattia ja tuorekurkkua sekaan. Sitten salaattikastikkeita.

      Nakkia tai HK-sinistä pannulla ja sekaan kananmunia sekä kalapuikot airfryerissä, sekaan hampparikastiketta, creme bonjour valkosipulia ja ketsuppia. Parempaa kuin huoltsikan/nakkikioskin annokset.

      Lihan korvikkeita ei viikkoa kauempaa jaksanut syödä. Kokeilin eri merkit. Vähän olen vähentänyt varsinkin punaista lihaa. Muutenkin toistaiseksi köyhänä syön nauta-sikaa kun ei ole varaa parempaan.

      • Anonyymi

        Kyllä sikanauta jauhelihasta tehty ruoka maistuu niin köyhälle,kun rikkaallekin.


    • Anonyymi

      Näkkileipää ja vettä.

      • Anonyymi

        Niinpä mut ylikypsä kinkku ja juusto salaatti tomaatti kurkkua sen leivän päälle ja viellä keittää kahvit ja paistaa köyhät keisarit pullapitkosta ja vattuhilloa päälle,jaksaa näkkäriä rouskuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä mut ylikypsä kinkku ja juusto salaatti tomaatti kurkkua sen leivän päälle ja viellä keittää kahvit ja paistaa köyhät keisarit pullapitkosta ja vattuhilloa päälle,jaksaa näkkäriä rouskuttaa.

        Ja ainahan voi keittää kalattoman kalakeiton,,ohje 6keskikokoista perunaa,sipuli 4 kalaliemiluutiota suolaa maustepippuria kokonaista,,kun 20min kiehuneet,että kypsiä ota kattila levyltä ja kaada 1litra punaista (tai ykkösmaitokin käy)maitoa kattilaan sekä muutama nokare voita ja hiukka tilliä laita kattila levylle ja kiehauta,Ota kattila heti pois levyltä,kun alkaa kiehua ettei pala pohjaan.Ja sinulla kalaton kalakeitto valmis syö vaikka näkkileivän kanssa .

        kiehuneet että perunat kypsiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ainahan voi keittää kalattoman kalakeiton,,ohje 6keskikokoista perunaa,sipuli 4 kalaliemiluutiota suolaa maustepippuria kokonaista,,kun 20min kiehuneet,että kypsiä ota kattila levyltä ja kaada 1litra punaista (tai ykkösmaitokin käy)maitoa kattilaan sekä muutama nokare voita ja hiukka tilliä laita kattila levylle ja kiehauta,Ota kattila heti pois levyltä,kun alkaa kiehua ettei pala pohjaan.Ja sinulla kalaton kalakeitto valmis syö vaikka näkkileivän kanssa .

        kiehuneet että perunat kypsiä

        Niin koita vaikka haarukalla koska perunat kypsiä,ton 20-25min pitäisi riittää että perunat kypsiä.


    • Anonyymi

      Tuo vaikuttaisi annokselta mitä voisi muutaman päivän herkutella.

    • Anonyymi

      Tuo lista ruoka vaihtoehdoista Itä kirjoitit vaikuttaa ihan syötävän hyvälle

      • Kiitos jos minua tarkoitit.


    • Anonyymi

      Timmyy,nää kaksi alinta viestiä tekemistäsi ruokaherkuista,mitä aloituksen listaan
      Kirjoitit, varmasti ihan syötävän hyviä.

      • Kyllä mä omasta mielestäni syön suht hyvin. Tuossa laskin että mulla on abaut 20 - 30 ruokaa joita vaihtelen. Toki tuota vois edelleen laajentaa..


      • Voisko joku jeesata. Lidlissä on tarjouksessa parilagrilli hintaan 24,99. Tekeekö mitään? Ajattelin sillä toastit, paninit ja burger pihvit. Teho tais olla 1000 w,


      • Kiva että maistuisi. :) Tuossa ystävä sai pitsaani. Sanoi että se oli parasta koskaan. Tuntui ihan hyvältä. :)


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Voisko joku jeesata. Lidlissä on tarjouksessa parilagrilli hintaan 24,99. Tekeekö mitään? Ajattelin sillä toastit, paninit ja burger pihvit. Teho tais olla 1000 w,

        Pitääkin silmäillä.Grilliä ,kun Lidlii juuri olen menossa ,kyllä tuo ihan kätevä kaikessa Grilliherkkujen ja lämpimien leipien tai vaikka pullapalat ja hilloa päälle,eli onkin sitten
        ne köyhät keisarit kahvin kanssa,Pitääkin ostaa muutama lenkkimakkara ja kaapista oma parilagrilli esiin.Ne lenkkimakkaran palat halkaisee kahtia ja grilliin niistä tulee uunimakkaran makuisia herkkuja mitä vaikka perunamuusin ja vihannesten kanssa syö🙂🙃
        Kuumenna se uusi grilli jos ostat ekakerran tyhjänä ,että lähtee ylimääräiset rasvat pois.muistettava Parilagrilliä eisaa käyttää jäisten tuotteiden sulatukseen.mukavia grillihetkiä jos grilli kaupasta matkaan tarttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkin silmäillä.Grilliä ,kun Lidlii juuri olen menossa ,kyllä tuo ihan kätevä kaikessa Grilliherkkujen ja lämpimien leipien tai vaikka pullapalat ja hilloa päälle,eli onkin sitten
        ne köyhät keisarit kahvin kanssa,Pitääkin ostaa muutama lenkkimakkara ja kaapista oma parilagrilli esiin.Ne lenkkimakkaran palat halkaisee kahtia ja grilliin niistä tulee uunimakkaran makuisia herkkuja mitä vaikka perunamuusin ja vihannesten kanssa syö🙂🙃
        Kuumenna se uusi grilli jos ostat ekakerran tyhjänä ,että lähtee ylimääräiset rasvat pois.muistettava Parilagrilliä eisaa käyttää jäisten tuotteiden sulatukseen.mukavia grillihetkiä jos grilli kaupasta matkaan tarttuu.

        Myynnissä maanantaista lähtien..


    • Ei paremmuus- tai yleisyysjärjestyksessä:
      1. Kasvislasagne, jossa hienoksi kuutioitu kukkakaali korvaa jauhelihan

      2. Lohikeitto, todella helppo tehdä kun ostaa kokonaisen 2-3 kg lohen, josta saa pään ja ruodot liemiaineiksi.

      3. Kesällä hampurilaiset grillissä.

      4. Kiinalainen kasviswok alusta asti itse tehtynä ja kasvikset pilkottuna. Todella hyvä tuoreista kasviksista. Proteiinin voi helposti vaihdella tofu, kana, liha, kala.

      5. Kasviscurry alusta asti itse tehtynä ja pilkottuna. Tässä voi proteiinit heittää vapaasti sekaan oman maun mukaan.

      6. Pannulla paistettu kalafile, perunamuusi, hollandaise ja kasvikset.

      7. Sushi ja sashimi itse tehtynä. Suomesta saa aika heikosti erilaisia sushikaloja, mutta lohella, siialla ja tonnikalallakin tulee toimeen.

      8. Kana-kasvis-pastasalaatti kevyenä lounaana.

      9. Misokeitto, johon itse tehty dashi -liemi.

      10. Kesällä grillistä ribsit, armadillo eggsit jalapenosta, coleslaw salaatti. Lisää tulisuutta eggseihin saa kun tekee habaneroista. Keltaiset scotch bonnetit on sopivan mietoja ja hedelmäisiä.

      Bonuksena: Suolaisia piirakoita iltapaloiksi, itse tehtyä savukalaa erityisesti kesäisin. Bratwurstit ja hapankaali iltapalana. Kaalilaatikko on myös hyvä, halpa ja kevyt.

      • No nyt on hyvää mättöä..


      • Timmyy kirjoitti:

        No nyt on hyvää mättöä..

        Kiitoksia, nyt kun listaa katsoo ajan kanssa niin eihän tuossa ole edes välttämättä parhaat. Chili con carne on kanssa aika helppo ja varma pataruoka, jota voi varioida helposti oman maun mukaan.

        Meksikolaiseen ruokaan läheisesti liittyvä on helppo nachovuoka, joka tehdään kuin lasagne, kerroksittain nachoja, tuorejuuston ja texmex juustokastikkeen/juustodipin sekoitusta ja jauhelihakastiketta, joka on helppo tehdä jauhelihasta, texmex maustepussista ja valmiista salsasta. Väliin ja päälle juustoraastetta, jos haluaa. Jalapenoviipaleet välissä lisää mukavasti tulisuutta.

        Muutenkin nuo perinteiset arkiruuat menee ilman reseptiä. Kun on kerran saanut kasaan toimivan resptin (keitot, pataruoat, vuokaruoat, pannulla paistettavat ja lisukkeet) niin sitä on helppo varioida vaihtamalla proteiineja, kasviksia tai mausteita.


      • Grillfulness kirjoitti:

        Kiitoksia, nyt kun listaa katsoo ajan kanssa niin eihän tuossa ole edes välttämättä parhaat. Chili con carne on kanssa aika helppo ja varma pataruoka, jota voi varioida helposti oman maun mukaan.

        Meksikolaiseen ruokaan läheisesti liittyvä on helppo nachovuoka, joka tehdään kuin lasagne, kerroksittain nachoja, tuorejuuston ja texmex juustokastikkeen/juustodipin sekoitusta ja jauhelihakastiketta, joka on helppo tehdä jauhelihasta, texmex maustepussista ja valmiista salsasta. Väliin ja päälle juustoraastetta, jos haluaa. Jalapenoviipaleet välissä lisää mukavasti tulisuutta.

        Muutenkin nuo perinteiset arkiruuat menee ilman reseptiä. Kun on kerran saanut kasaan toimivan resptin (keitot, pataruoat, vuokaruoat, pannulla paistettavat ja lisukkeet) niin sitä on helppo varioida vaihtamalla proteiineja, kasviksia tai mausteita.

        Nachovuoka vaikuttais kivalta. Ehkä kokeilen. Kyllä se niin on kuten Atrian tms mainoksessa sanotaan. Hyvä ruoka parempi mieli.


    • Anonyymi

      makkaraa ja makaroonia. välillä makkarakeittoa. leipää makkaran kaverina välipalana.

      • Se on suomalaisen miehen vihannes. 😀


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Se on suomalaisen miehen vihannes. 😀

        Laittamalla pätkän halkaistua lenkkmakkataa,lihapiirakan parilagrilliin.Lautaselle laittaa salaattia,tomaatti,viipaleina syö ne oluen kanssamme 😃🙂🙃 sinne lihapiirakkaan kurkkupikkelsiä,ketsuppia,sinaappia😛🙂🙃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittamalla pätkän halkaistua lenkkmakkataa,lihapiirakan parilagrilliin.Lautaselle laittaa salaattia,tomaatti,viipaleina syö ne oluen kanssamme 😃🙂🙃 sinne lihapiirakkaan kurkkupikkelsiä,ketsuppia,sinaappia😛🙂🙃

        Kylläpä oli oikea herkkujen herkku tuo pikaruoka Parilagrillissä kuumennettu lenkkimakkara,voi harmi nyt puuttui lihapiirakka ja oluet.


    • Anonyymi

      Latva-aryisokkapitsa, munakoiso- ja tomaaattisiivut juustoraasteella uunissa, suopilovahverokeitto peruna- ja sulatejuustosuuruksella, keitetty peruna, soijapyörykät ja höyrytetyt vihannekset. Aurajuusto-sellerikeitto saksanpähkinöillä. Ei oskaan sokeroitua mättöä, ei vehnämössöä, kuten pastaa eli makaroonia.

      • Ihan hyvältä kuullostaa. Latva artisokka pizza tuttu välimeren alueelta.

        Tykkään vegaanista. Mut kyl mä lihaakin kaipaan. Lidlissä torstaina Atrian possun sisäfilettä 9,90 euroa per kilo. Sitä siis. Kerma sinappi pippuri kastike joilla gratinoin ranut. No ei se sydäri tule kuin kerran. 😄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe