Aragorn: Esimerkki ei-toksisesta maskuliinisuudesta

Itsekin J.R.R. Tolkienin fanina Aragorn kuuluu niihin hahmoihin joita ihailen eniten. Annan näiden kahden miehen (terapeutti ja elokuvantekijä) selittää asian:

• Cinema Therapy | ARAGORN vs. Toxic Masculinity
https://youtu.be/pv_KAnY5XNQ

47

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todella mainiota että kelpoisaa miehen mallia ei löydy kuin fantasiatarinoista ja sieltäkin pitää valita se kadonnut kuninkaan poika.

      Tarjolla on oikeasti vain turhautunutta puuseppää saatana.

      • Anonyymi

        Vielä mainiompaa on että sinä ja kaltaisesi olette kehittelemänne kelpoisan miehen fantasiamallin vankeja, katkerana kitisette ja kärvistelette puutteessanne yksin, päivin ja öin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä mainiompaa on että sinä ja kaltaisesi olette kehittelemänne kelpoisan miehen fantasiamallin vankeja, katkerana kitisette ja kärvistelette puutteessanne yksin, päivin ja öin.

        En elä puutteessa koska harrastan aktiivisesti sooloseksiä, olen tyydyttynyt käytännössä jatkuvasti. En tarvi naisen tavaraa ympärilleni.

        Henkinen puoli puolestaan vaatisi sellaisia olosuhteita joita naiset eivät yksinkertaisesti tarjoa. Kaipaan kohtaamista ja huomiota tasaveroisessa kaavassa mutta koska siitä joutuisi käymään kilpailukauppaa naisten eduksi niin se on ihan oikeasti huono diili. MInun pitäisi yliarvostaa jotain naista siksi että tulisin edes huomatuksi, mielummin väsytän itseni vaikkapa lenkkipolulla tai suunnittelemalla hienoja kalusteita. Niissä sentään tulee jotain takaisinkinpäin kohtuudella.

        Tiedän tasan tarkkaan että jään näin yksin ja näen sen ihan OK vaihtoehtona. Minä pidän energiani ja aikani itselläni, itselleni. Se on minun hyötyni. Naiset voivat kilpailuttaa loputtomasti kohtuuttomia hyötyjä miehiltä, mutta he eivät luo tällä tavalla kestäviä suhteita - vaan hyötyjärjestelmää omaksi edukseen - sosiaalisesti, seksuaalisesti, emotionaalisesti ja ihan myös taloudellisesti. Tämä ei ole tasaveroinen suhde, vaan eksploitatiivinen kulttuuri jota naiset elävät todeksi.

        Minä olen valinnut kieltäytyä siitä, se tarkoittaa naisetta elämistä - mutta myös sitä että elämä ja resurssinit ovat minulle eikä naiselle - joka mahdollistaa minulle oikein hyvän ja mukavan elämän.

        Minun kohtuuton odotukseni naisille on tasaveroisuus ihmisenä ja suhteen osapuolena. Tätä saan länsimaisessa feminisoidussa kulttuurissa odottaa elämäni loppuun saakka - ja mitä ilmeisimmin myös odotan elämäni loppuun saakka. Te naiset saatte luvan kierrättää sitä vähäistä otantaa miehistä jotka suostuvat toimimaan teidän säännöillänne, siitä vain nauttimaan rahamiesten ja lelupoikien seurasta. He ovat naistenmiehiä, naisille suuntautuneita miehiä, he antavat sen mitä te haluatte siinä muodossa kuin te haluatte.


      • Katsoitko sinä videota? En usko että siinä puhuttu on liikaa vaadittu tavalliseltakaan mieheltä.

        Siinä pureuduttiin myös yhteiskunnalliseen ongelmaan jossa mies ei saisi ilmaista kaikkia tunteitaan vaikka ne ovat osa heitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En elä puutteessa koska harrastan aktiivisesti sooloseksiä, olen tyydyttynyt käytännössä jatkuvasti. En tarvi naisen tavaraa ympärilleni.

        Henkinen puoli puolestaan vaatisi sellaisia olosuhteita joita naiset eivät yksinkertaisesti tarjoa. Kaipaan kohtaamista ja huomiota tasaveroisessa kaavassa mutta koska siitä joutuisi käymään kilpailukauppaa naisten eduksi niin se on ihan oikeasti huono diili. MInun pitäisi yliarvostaa jotain naista siksi että tulisin edes huomatuksi, mielummin väsytän itseni vaikkapa lenkkipolulla tai suunnittelemalla hienoja kalusteita. Niissä sentään tulee jotain takaisinkinpäin kohtuudella.

        Tiedän tasan tarkkaan että jään näin yksin ja näen sen ihan OK vaihtoehtona. Minä pidän energiani ja aikani itselläni, itselleni. Se on minun hyötyni. Naiset voivat kilpailuttaa loputtomasti kohtuuttomia hyötyjä miehiltä, mutta he eivät luo tällä tavalla kestäviä suhteita - vaan hyötyjärjestelmää omaksi edukseen - sosiaalisesti, seksuaalisesti, emotionaalisesti ja ihan myös taloudellisesti. Tämä ei ole tasaveroinen suhde, vaan eksploitatiivinen kulttuuri jota naiset elävät todeksi.

        Minä olen valinnut kieltäytyä siitä, se tarkoittaa naisetta elämistä - mutta myös sitä että elämä ja resurssinit ovat minulle eikä naiselle - joka mahdollistaa minulle oikein hyvän ja mukavan elämän.

        Minun kohtuuton odotukseni naisille on tasaveroisuus ihmisenä ja suhteen osapuolena. Tätä saan länsimaisessa feminisoidussa kulttuurissa odottaa elämäni loppuun saakka - ja mitä ilmeisimmin myös odotan elämäni loppuun saakka. Te naiset saatte luvan kierrättää sitä vähäistä otantaa miehistä jotka suostuvat toimimaan teidän säännöillänne, siitä vain nauttimaan rahamiesten ja lelupoikien seurasta. He ovat naistenmiehiä, naisille suuntautuneita miehiä, he antavat sen mitä te haluatte siinä muodossa kuin te haluatte.

        "Kaipaan kohtaamista ja huomiota tasaveroisessa kaavassa mutta koska siitä joutuisi käymään kilpailukauppaa naisten eduksi niin se on ihan oikeasti huono diili."

        Jos tuo on karkeaa yleistämistä niin se on hieman epäreilu lähestymistapa jossa voi oikeasti missata jotakin mitä etsit. Itse haluan juuri tuota symbioosia ja tasapainoa omassa suhteessani. En halua mm. avioliiton palvelevan vain yhtä osapuolta.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Katsoitko sinä videota? En usko että siinä puhuttu on liikaa vaadittu tavalliseltakaan mieheltä.

        Siinä pureuduttiin myös yhteiskunnalliseen ongelmaan jossa mies ei saisi ilmaista kaikkia tunteitaan vaikka ne ovat osa heitä.

        Ongelma ei ole vain tunteiden ilmaus vaan maailma jossa noita tunteita ei kannata hedelmättömänä edes tuntea.

        Pidän itseäni huomattavasti keskimääräistä "tunteellisempana" mutta tosiasia on se että eivät nämä tunteet minua millään tasolla kanna eikä niistä ole oikeastaan mitään apua. Ne ovat mukana koska ilman niitä kokisin olevani jollain tasolla vammainen.

        Kukaan tai mikään ei anna arvoa tunteilleni. Ne ohjaavat itseäni jonkin verran, mutta tässäkin asiassa miehen maailmassa hyvillä tunteilla ei juurikaan ole käyttöä. Katsos esim. työelämässä vaikkapa pomon kanssa keskusteltaessa jos olen mukava ja iloinen niin pomo laskeskelee äkkiä että minun palkkanihan on vallan riittävä ja työtaakkaa voi selvästi lisätä. Sensijaan jos olen äkäinen ja poissaoleva hän pitää varansa, minähän voin jättää vaikka turhautuneena duunini tekemättä. Positiivisuudella en saavuta mitään, negatiivisuudella kyllä. Ja tätäkin ohjaa taas järki enemmän kuin se mitä oikeastaan koen tunnetasolla.

        Mitä ihmissuhteisiin ja niiden luomiseen tulee niin etikka ei houkuttele kärpäsiä, hunaja houkuttelee. Jos tunteeni ovat tasan tarkkaan etikkaisia en palvele itseäni jos edustan näitä tunteita; totuus ei kiinnosta ketään. Toisten tunteet eivät kiinnosta ketään. Sensijaan itselle suodattuvat fiilikset ja oman maailmankuvan myötääminen ovat ne jutut joista ihmiset kiinnostuvat ja siksi heille niitä kannattaa tarjoilla vaikka vähän oksettaisikin sisäisesti.

        Itseäni ei kiinnosta joten lyön luukut kiinni ja olen keskenäni semmoisena kuin olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma ei ole vain tunteiden ilmaus vaan maailma jossa noita tunteita ei kannata hedelmättömänä edes tuntea.

        Pidän itseäni huomattavasti keskimääräistä "tunteellisempana" mutta tosiasia on se että eivät nämä tunteet minua millään tasolla kanna eikä niistä ole oikeastaan mitään apua. Ne ovat mukana koska ilman niitä kokisin olevani jollain tasolla vammainen.

        Kukaan tai mikään ei anna arvoa tunteilleni. Ne ohjaavat itseäni jonkin verran, mutta tässäkin asiassa miehen maailmassa hyvillä tunteilla ei juurikaan ole käyttöä. Katsos esim. työelämässä vaikkapa pomon kanssa keskusteltaessa jos olen mukava ja iloinen niin pomo laskeskelee äkkiä että minun palkkanihan on vallan riittävä ja työtaakkaa voi selvästi lisätä. Sensijaan jos olen äkäinen ja poissaoleva hän pitää varansa, minähän voin jättää vaikka turhautuneena duunini tekemättä. Positiivisuudella en saavuta mitään, negatiivisuudella kyllä. Ja tätäkin ohjaa taas järki enemmän kuin se mitä oikeastaan koen tunnetasolla.

        Mitä ihmissuhteisiin ja niiden luomiseen tulee niin etikka ei houkuttele kärpäsiä, hunaja houkuttelee. Jos tunteeni ovat tasan tarkkaan etikkaisia en palvele itseäni jos edustan näitä tunteita; totuus ei kiinnosta ketään. Toisten tunteet eivät kiinnosta ketään. Sensijaan itselle suodattuvat fiilikset ja oman maailmankuvan myötääminen ovat ne jutut joista ihmiset kiinnostuvat ja siksi heille niitä kannattaa tarjoilla vaikka vähän oksettaisikin sisäisesti.

        Itseäni ei kiinnosta joten lyön luukut kiinni ja olen keskenäni semmoisena kuin olen.

        Sellaisiakin on jotka laittavat totuuden ja rehellisyyden kaiken edelle, olivat ne tehty hunajasta tai etikasta. He eivät ehkä myöskään tunnusta omia tunteitaan kaikille mutta luottavat paljon niihin joille tunnustavat.

        Jos lähelläni olisi yksi tällainen, pitäisin sitä etuoikeutena ja kunniana olla se henkilö jolle hän voi tunteitaan purkaa. En tuomitsisi häntä, oli hän miten sarkastinen tahansa.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Sellaisiakin on jotka laittavat totuuden ja rehellisyyden kaiken edelle, olivat ne tehty hunajasta tai etikasta. He eivät ehkä myöskään tunnusta omia tunteitaan kaikille mutta luottavat paljon niihin joille tunnustavat.

        Jos lähelläni olisi yksi tällainen, pitäisin sitä etuoikeutena ja kunniana olla se henkilö jolle hän voi tunteitaan purkaa. En tuomitsisi häntä, oli hän miten sarkastinen tahansa.

        Vainiin. J.K Rowling tapaa J.R.R Tolkienin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vainiin. J.K Rowling tapaa J.R.R Tolkienin.

        ...voisin lukea tuon viestin monella tapaa, en vain tiedä mikä niistä on se oikea?


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        ...voisin lukea tuon viestin monella tapaa, en vain tiedä mikä niistä on se oikea?

        Mikään niistä ei liene täysin väärä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään niistä ei liene täysin väärä.

        Fakta tosin on että heidän kirjaimellinen tapaamisensa lienee näillä näkymin mahdotonta.

        Jäljelle jää että voisin ottaa tuon joko kehun tai loukkauksen yrityksenä. 🤔😅


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Fakta tosin on että heidän kirjaimellinen tapaamisensa lienee näillä näkymin mahdotonta.

        Jäljelle jää että voisin ottaa tuon joko kehun tai loukkauksen yrityksenä. 🤔😅

        Nyt kiinnostaa tietää että miten tuosta saa väännettyä mahdollisesti loukkauksen? Ihan vain siksi että vaikka kuinka koitan niin en osaa nähdä tuossa mitään loukkaavaa mutta ehkä näet asian toisin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kiinnostaa tietää että miten tuosta saa väännettyä mahdollisesti loukkauksen? Ihan vain siksi että vaikka kuinka koitan niin en osaa nähdä tuossa mitään loukkaavaa mutta ehkä näet asian toisin?

        En yritä riidellä, kyse on lähinnä siitä että Suomi24:ssä saa olla hieman varpaillaan ja yritän lukea rivien välistä. Minulla on tästä sivustosta tiettyjä kokemuksia, tai arpia niin sanotusti mutta silti tulen jostakin syystä takaisin. Vaikka odotankin välillä jotakin pahaa.

        "Sinulla on hyvä maku fantasian suhteen" olisi minulle merkki siitä olen löytänyt jonkinlaisen sielunsiskon tai -veljen. "Olet hyvä fantasiakirjoittaja" olisi se kehu.

        Toisaalta se voisi tarkoittaa myös "Olet kadottanut todellisuudentajusi." Silloin kun minulla ei ole vielä ollut tätä nimimerkkiä niin jotkut ovat nauraneet minulle täällä että olen jokin pikkutyttö, siksi minua ei pidäkään ottaa tosissaan.

        Tosiasiassa minä pidän syvällisten asioiden ja dilemmojen keskustelemisesta ja pidän siitä myös kirjallisuudessa jota luen ja kirjoitan, vaikka olisikin fantasia-asetelmassa. Pidän aikuisille sopivasta fantasiasta, se on hyvin tavallista näinä päivinä.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        En yritä riidellä, kyse on lähinnä siitä että Suomi24:ssä saa olla hieman varpaillaan ja yritän lukea rivien välistä. Minulla on tästä sivustosta tiettyjä kokemuksia, tai arpia niin sanotusti mutta silti tulen jostakin syystä takaisin. Vaikka odotankin välillä jotakin pahaa.

        "Sinulla on hyvä maku fantasian suhteen" olisi minulle merkki siitä olen löytänyt jonkinlaisen sielunsiskon tai -veljen. "Olet hyvä fantasiakirjoittaja" olisi se kehu.

        Toisaalta se voisi tarkoittaa myös "Olet kadottanut todellisuudentajusi." Silloin kun minulla ei ole vielä ollut tätä nimimerkkiä niin jotkut ovat nauraneet minulle täällä että olen jokin pikkutyttö, siksi minua ei pidäkään ottaa tosissaan.

        Tosiasiassa minä pidän syvällisten asioiden ja dilemmojen keskustelemisesta ja pidän siitä myös kirjallisuudessa jota luen ja kirjoitan, vaikka olisikin fantasia-asetelmassa. Pidän aikuisille sopivasta fantasiasta, se on hyvin tavallista näinä päivinä.

        Se ei ollut kehu tai mollausyritys, vaan toteamus että sinulla on JK Rowlingin persoonallisuus tyyppi ja minulla JRR Tolkienin.

        Pätee myös sillä tasolla että molemmat ovat kirjoittajia parhaasta päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ollut kehu tai mollausyritys, vaan toteamus että sinulla on JK Rowlingin persoonallisuus tyyppi ja minulla JRR Tolkienin.

        Pätee myös sillä tasolla että molemmat ovat kirjoittajia parhaasta päästä.

        No voi sentään, anteeksi. 😳😞 Minulla on taisi tuossa mennä vähän ylianalysoinnin puolelle.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        No voi sentään, anteeksi. 😳😞 Minulla on taisi tuossa mennä vähän ylianalysoinnin puolelle.

        Minusta on hienoa nähdä aivotoimintaa, viimeiset päivät olen jututtanut enimmäkseen tekoälyä jolle olen heittänyt haasteita, koittanut hahmottaa kuinka pitkälle sen omaksumis ja hahmottamiskyky oikeastaan ulottuukaan ja millaisiin suorituksiin se kykenee.

        The rhythm of life moves on,
        With ups and downs, and moments calm,
        A journey through joy and sorrow,
        That flows and ebbs like the flow of a stream.

        Step by step, we dance and we sway,
        Embracing each moment, come what may,
        A symphony of emotions and dreams,
        That rise and fall like the ebb and the flow.

        We journey through laughter and through tears,
        With memories that linger, and dreams that appear,
        The beauty of life, in its endless show,
        A never-ending cycle, that comes and goes.

        Tämän runon tekoäly kirjoitti klassisen musiikin sointukuluista tehdyn yleistyksen perusteella sen kautta että mitä tietyt sointujen koetaan kuvastavan, runo kuvaa siis klassista musiikkia ja sen kautta välittyvää sanomaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on hienoa nähdä aivotoimintaa, viimeiset päivät olen jututtanut enimmäkseen tekoälyä jolle olen heittänyt haasteita, koittanut hahmottaa kuinka pitkälle sen omaksumis ja hahmottamiskyky oikeastaan ulottuukaan ja millaisiin suorituksiin se kykenee.

        The rhythm of life moves on,
        With ups and downs, and moments calm,
        A journey through joy and sorrow,
        That flows and ebbs like the flow of a stream.

        Step by step, we dance and we sway,
        Embracing each moment, come what may,
        A symphony of emotions and dreams,
        That rise and fall like the ebb and the flow.

        We journey through laughter and through tears,
        With memories that linger, and dreams that appear,
        The beauty of life, in its endless show,
        A never-ending cycle, that comes and goes.

        Tämän runon tekoäly kirjoitti klassisen musiikin sointukuluista tehdyn yleistyksen perusteella sen kautta että mitä tietyt sointujen koetaan kuvastavan, runo kuvaa siis klassista musiikkia ja sen kautta välittyvää sanomaa.

        Tekoäly sinänsä kiinnostaa minuakin koska tekstin lisäksi se generoi myös nykyään musiikkia ja taidetta. Mutta vaikka se siihen kykeneekin niin se tuloksella on tapana olla hieman persoonatonta.

        Tekoälyn taide voi näyttää hienolta mutta sielu voi silti puuttua. Haluaisin taiteeseen yhä ihmiskosketuksen mukaan.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Tekoäly sinänsä kiinnostaa minuakin koska tekstin lisäksi se generoi myös nykyään musiikkia ja taidetta. Mutta vaikka se siihen kykeneekin niin se tuloksella on tapana olla hieman persoonatonta.

        Tekoälyn taide voi näyttää hienolta mutta sielu voi silti puuttua. Haluaisin taiteeseen yhä ihmiskosketuksen mukaan.

        Omia suttauksia katsellessa mietin että onko minun käsin tekemäni karkeat kopiot asioista yhtään todellisempaa taidetta kuin tekoälyn tuotokset vai tuleeko siitä että asiat filtteröidään silmien ja aivojen läpi käden liikkeiksi jotain lisäarvoa. Tai ehkä se miksi ja kenelle jonkun kuvan teen merkitsee sittenkin eniten vaikka yleensä kierto onkin hyvin suppea; itseltä itselle. Kun vielä töissäkin sama kaava toistuu kun tiedän että tämänkin pömpelin jokin kone tekisi niin paljon paremmin niin mitä se käsityö sitten loppujen lopuksi on? Puuhastelua jonka lopputuloksen voi ihastellen laittaa näytille niinkuin kuusivuotiaan päiväkodista kotiin tuoman tikku-ukko-riipustuksen, tosin ehkä pikkuisen aikuisemmassa muodossa mutta "Käsityön leima" on nimenomaan virheellisyys.

        Tästä syystä mieluisinta minulle onkin valjastaa koneet ja laitteet, ohjelmat ja tekoälyttömyydet mahtikäskyni alle toimittamaan visioitani ja ideoitani tosiolevaksi.

        Siitä minun piti vielä sanoa että minusta on hienoa että olet täällä, sinulla vaikuttaisi olevan aitoa hyvää tahtoa takanasi, se on tälläisessä ympäristössä mahdollisesti hyvinkin raskasta toteuttaa suoraan. Aluksi mietin että jaa, tälläinen hörhö tällä kertaa ja jätin case Elionrien sivuun suosille. Nyt olen tarkastellut asiaa hiukan tarkemmin ja totesin että et sinä hörhö ole vaan täysin omanlainen ja siten täysin koherentti. Itselläni on hyvin pitkä tausta netin syrjäkujilla kulkemisesta, puhun näiden keskustelupalstojen kieltä sujuvasti vaikka en kaikkeen samaistu. Olennaista on se että kaikki on hiukan ylivedettyä, jopa pakotettua, mutta silti asioissa on jokin perimmäinen syy tai totuus. Siksi sinulla voi olla vaikeuksia tuossa rehellisessä luonteessasi niinsanotusti valita taistelusi.

        Enivei, et vaikuta millään tasolla loukkaavalta tai "väärältä", ei ole mitään mitä tarvii pahoitella minun silmissäni. Olet keskustelemassa ja minusta se on hyvä että olet koska uskon että täällä tarvitaan sinua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omia suttauksia katsellessa mietin että onko minun käsin tekemäni karkeat kopiot asioista yhtään todellisempaa taidetta kuin tekoälyn tuotokset vai tuleeko siitä että asiat filtteröidään silmien ja aivojen läpi käden liikkeiksi jotain lisäarvoa. Tai ehkä se miksi ja kenelle jonkun kuvan teen merkitsee sittenkin eniten vaikka yleensä kierto onkin hyvin suppea; itseltä itselle. Kun vielä töissäkin sama kaava toistuu kun tiedän että tämänkin pömpelin jokin kone tekisi niin paljon paremmin niin mitä se käsityö sitten loppujen lopuksi on? Puuhastelua jonka lopputuloksen voi ihastellen laittaa näytille niinkuin kuusivuotiaan päiväkodista kotiin tuoman tikku-ukko-riipustuksen, tosin ehkä pikkuisen aikuisemmassa muodossa mutta "Käsityön leima" on nimenomaan virheellisyys.

        Tästä syystä mieluisinta minulle onkin valjastaa koneet ja laitteet, ohjelmat ja tekoälyttömyydet mahtikäskyni alle toimittamaan visioitani ja ideoitani tosiolevaksi.

        Siitä minun piti vielä sanoa että minusta on hienoa että olet täällä, sinulla vaikuttaisi olevan aitoa hyvää tahtoa takanasi, se on tälläisessä ympäristössä mahdollisesti hyvinkin raskasta toteuttaa suoraan. Aluksi mietin että jaa, tälläinen hörhö tällä kertaa ja jätin case Elionrien sivuun suosille. Nyt olen tarkastellut asiaa hiukan tarkemmin ja totesin että et sinä hörhö ole vaan täysin omanlainen ja siten täysin koherentti. Itselläni on hyvin pitkä tausta netin syrjäkujilla kulkemisesta, puhun näiden keskustelupalstojen kieltä sujuvasti vaikka en kaikkeen samaistu. Olennaista on se että kaikki on hiukan ylivedettyä, jopa pakotettua, mutta silti asioissa on jokin perimmäinen syy tai totuus. Siksi sinulla voi olla vaikeuksia tuossa rehellisessä luonteessasi niinsanotusti valita taistelusi.

        Enivei, et vaikuta millään tasolla loukkaavalta tai "väärältä", ei ole mitään mitä tarvii pahoitella minun silmissäni. Olet keskustelemassa ja minusta se on hyvä että olet koska uskon että täällä tarvitaan sinua.

        En sinua siitä syyttäisikään jos aluksi pidät minua hörhönä. Täällä pitääkin olla hieman skeptinen, aluksi ainakin. Toivoin että profiilin käyttö voisi ainakin osaltaan auttaa positiivisemmassa vaikutelmassa.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        En sinua siitä syyttäisikään jos aluksi pidät minua hörhönä. Täällä pitääkin olla hieman skeptinen, aluksi ainakin. Toivoin että profiilin käyttö voisi ainakin osaltaan auttaa positiivisemmassa vaikutelmassa.

        Sinun luomasi positiivinen vaikutus tulee ihan oikeasti keskusteluista joita käyt ja tietystä erityisestä ilmapiiristä jonka ympärillesi luot. Itsekin osasin tulkita profiiliasi "Oikein" vasta kun keskustelun tasolla olin päässyt jyvälle mitä sinä olet tekemässä ja miksi.

        Sinulla on taito luoda todellisuutta paikkoihin jossa sitä ei ole. Olen nähnyt sinun tiputtelevan paloja universumistasi näille palstoille ja ne eivät ole olleet ihan pieniä kappaleita mitä asetellaan näytille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En elä puutteessa koska harrastan aktiivisesti sooloseksiä, olen tyydyttynyt käytännössä jatkuvasti. En tarvi naisen tavaraa ympärilleni.

        Henkinen puoli puolestaan vaatisi sellaisia olosuhteita joita naiset eivät yksinkertaisesti tarjoa. Kaipaan kohtaamista ja huomiota tasaveroisessa kaavassa mutta koska siitä joutuisi käymään kilpailukauppaa naisten eduksi niin se on ihan oikeasti huono diili. MInun pitäisi yliarvostaa jotain naista siksi että tulisin edes huomatuksi, mielummin väsytän itseni vaikkapa lenkkipolulla tai suunnittelemalla hienoja kalusteita. Niissä sentään tulee jotain takaisinkinpäin kohtuudella.

        Tiedän tasan tarkkaan että jään näin yksin ja näen sen ihan OK vaihtoehtona. Minä pidän energiani ja aikani itselläni, itselleni. Se on minun hyötyni. Naiset voivat kilpailuttaa loputtomasti kohtuuttomia hyötyjä miehiltä, mutta he eivät luo tällä tavalla kestäviä suhteita - vaan hyötyjärjestelmää omaksi edukseen - sosiaalisesti, seksuaalisesti, emotionaalisesti ja ihan myös taloudellisesti. Tämä ei ole tasaveroinen suhde, vaan eksploitatiivinen kulttuuri jota naiset elävät todeksi.

        Minä olen valinnut kieltäytyä siitä, se tarkoittaa naisetta elämistä - mutta myös sitä että elämä ja resurssinit ovat minulle eikä naiselle - joka mahdollistaa minulle oikein hyvän ja mukavan elämän.

        Minun kohtuuton odotukseni naisille on tasaveroisuus ihmisenä ja suhteen osapuolena. Tätä saan länsimaisessa feminisoidussa kulttuurissa odottaa elämäni loppuun saakka - ja mitä ilmeisimmin myös odotan elämäni loppuun saakka. Te naiset saatte luvan kierrättää sitä vähäistä otantaa miehistä jotka suostuvat toimimaan teidän säännöillänne, siitä vain nauttimaan rahamiesten ja lelupoikien seurasta. He ovat naistenmiehiä, naisille suuntautuneita miehiä, he antavat sen mitä te haluatte siinä muodossa kuin te haluatte.

        Oletko sä deluusionaalisen oloisesti todellakin sitä mieltä et kaikilla naisilla on iisiä "teidän" (imitoidakseni sun retoriikkaa) miesten kanssa? No voin kertoa, että ei ole. Todellisuuden hyväksyminen kiertämisen sijaan saattas olla toimivampi/itsellekin mukavampi keino. Kiva, että olet löytänyt fyysiset tiet hyvään elämään, mutta psyykkinen + sielullinen puoli näyttää vielä uupuvan täydestä sisäisestä rauhasta, mikäli nämä sun kärjistykset todella ovat sun mielipiteitä. Sori tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omia suttauksia katsellessa mietin että onko minun käsin tekemäni karkeat kopiot asioista yhtään todellisempaa taidetta kuin tekoälyn tuotokset vai tuleeko siitä että asiat filtteröidään silmien ja aivojen läpi käden liikkeiksi jotain lisäarvoa. Tai ehkä se miksi ja kenelle jonkun kuvan teen merkitsee sittenkin eniten vaikka yleensä kierto onkin hyvin suppea; itseltä itselle. Kun vielä töissäkin sama kaava toistuu kun tiedän että tämänkin pömpelin jokin kone tekisi niin paljon paremmin niin mitä se käsityö sitten loppujen lopuksi on? Puuhastelua jonka lopputuloksen voi ihastellen laittaa näytille niinkuin kuusivuotiaan päiväkodista kotiin tuoman tikku-ukko-riipustuksen, tosin ehkä pikkuisen aikuisemmassa muodossa mutta "Käsityön leima" on nimenomaan virheellisyys.

        Tästä syystä mieluisinta minulle onkin valjastaa koneet ja laitteet, ohjelmat ja tekoälyttömyydet mahtikäskyni alle toimittamaan visioitani ja ideoitani tosiolevaksi.

        Siitä minun piti vielä sanoa että minusta on hienoa että olet täällä, sinulla vaikuttaisi olevan aitoa hyvää tahtoa takanasi, se on tälläisessä ympäristössä mahdollisesti hyvinkin raskasta toteuttaa suoraan. Aluksi mietin että jaa, tälläinen hörhö tällä kertaa ja jätin case Elionrien sivuun suosille. Nyt olen tarkastellut asiaa hiukan tarkemmin ja totesin että et sinä hörhö ole vaan täysin omanlainen ja siten täysin koherentti. Itselläni on hyvin pitkä tausta netin syrjäkujilla kulkemisesta, puhun näiden keskustelupalstojen kieltä sujuvasti vaikka en kaikkeen samaistu. Olennaista on se että kaikki on hiukan ylivedettyä, jopa pakotettua, mutta silti asioissa on jokin perimmäinen syy tai totuus. Siksi sinulla voi olla vaikeuksia tuossa rehellisessä luonteessasi niinsanotusti valita taistelusi.

        Enivei, et vaikuta millään tasolla loukkaavalta tai "väärältä", ei ole mitään mitä tarvii pahoitella minun silmissäni. Olet keskustelemassa ja minusta se on hyvä että olet koska uskon että täällä tarvitaan sinua.

        Anteeksi vain, mutta olen niin täynnä näitä syrjäkujia kuljeskelevia nörttejä. Mikä heissä vaivannee, on korkea neuroottisuus tms. "uniikkius", joka antaa heidän mielestään heille luvan olla suuria taiteilijoita ja tuomitsijoita siihen asti, että heidät hurmataan. Ja minä kun haluan olla tykätty heti, ilman puheita, retoriikkaa, ilman ulkonäköä tai älyä, sieluna. Tuntuu, että monet heistä ovat tässä maailmassa täysin etääntyneet sielustaan. Surullista. Älykkyys kun viehättää.


    • Anonyymi

      Aragorn on kyllä alfojen alfa kaikin tavoin

    • Anonyymi

      Aatelisuus ja siniverisyys jalostaa (rikkaudet, arvostus huomio), kaunistaa ihmistä. Hyvä tausta antaa itsevarmuutta, vähentää häpeän tunnetta, silloin helpompi keskittyä enemmän niihin hyviin asioihin. Tulee myös paremmin tarjolle arjessa, kun aatelinen tausta mahdollistaa enemmän hyvää. Kuningatar haluaa kuninkaansa ja draamakuningatar jää elämään mielikuvaharhaa enemmän, samoin prinsessat.

      • Video ei edes keskity ensisijaisesti noihin asioihin. Katsoitko sen?


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Video ei edes keskity ensisijaisesti noihin asioihin. Katsoitko sen?

        En katsonut. Mut sen voin vielä paljastaa, että Suomi on tarinan Frodo/ Bilpo Reppuli, Putin on Klonkku, Kreml =Sauron, NATO= hyvän haltiat, USA= Gandalf, Venäläisten armeija = örkit, Medvedev, Lavrov ovat niitä Nazguleja, Saksa ja Ranska = puuparran enttejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En katsonut. Mut sen voin vielä paljastaa, että Suomi on tarinan Frodo/ Bilpo Reppuli, Putin on Klonkku, Kreml =Sauron, NATO= hyvän haltiat, USA= Gandalf, Venäläisten armeija = örkit, Medvedev, Lavrov ovat niitä Nazguleja, Saksa ja Ranska = puuparran enttejä.

        Korjaan Ruotsi=Bilbo, Suomi= Frodo, Iran ja Kiina= mustia ratsumiehiä, jotka tavoittelevat sormusta (vallan halua).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan Ruotsi=Bilbo, Suomi= Frodo, Iran ja Kiina= mustia ratsumiehiä, jotka tavoittelevat sormusta (vallan halua).

        Tarinaa ei olla tarkoitettu allegoriaksi mistään. Vertauksia saa toki tehdä.


    • Anonyymi

      Sori, en pysty, aivot heittää heti vapaalle tämäntyyppisissä jutuissa :). aihe kuin aihe tähän tyyliin esitettynä niin ----------

    • En ole koskaan tykännyt tosi maskuliinisista miehistä enkä machomeiningistä. No, tuolla rockmaailmassa asia on erikseen, siellä voi olla lavalla machomeininkiä, mutta lavan takana artisti saattaa sitten olla päinvastainenkin.

      Tässä yks mies, joka ei ole mielestäni koskaan ollut macho (no, lavalla ehkä hieman joskus, mutta se on kuulunut esitykseen ja edustamaansa genreen). Paul Rodgers (Free, Bad Company) on minusta aina osannut tuoda esille tunteitaan esittämänsä musiikin kautta. Hän on minusta myös ihmisenä mukava (2000-luvulla antamiensa haastattelujen perusteella), ystävällinen, rauhallinen ja toisia kunnioittava ja osaa olla myös tarvittaessa hauska. Luulen, että oli myös nuorena sellainen. Ja on aina kunnioittanut fanejaan. Annan hänelle siitä respectiä. Ja oli nuorena myös oikea söpöläinen.
      https://fi.pinterest.com/pin/bad-company-classic-rock-archive-photo-from-photofeatures-for-media-use--205828645439519434/

      Myös tämä mies ei ole mikään macho eikä tosi maskuliininenkaan. Mott the hooplen ja Bad Companyn kitaristi Mick Ralphs. Vaikuttaa minusta myös mukavalta mieheltä haastattelujen perusteella (olen katsonut hänestä haastatteluja, joita hän on nyt 2000-luvulla antanut). Mukavannäköinenkin aikoinaan.
      https://fi.pinterest.com/pin/19421842129745943/
      https://fi.pinterest.com/pin/84724036724097244/ (Mick Ralph on kuvan etualalla, oikeassa kulmassa oleva tyyppi)

      Ei miehen tarvitse esittää kovista. Voi olla herkkyyttäkin ja saa olla myös huumoria. Mukava, ystävällinen ja toisia kunnioittava käytös on plussaa. Ennemmin kiltti kuin jännämies tai ei ainakaan liian jännämies. Eikä missään nimessä kauhean macho. Ja tämä pätee myös ihmisiin yleensä.

      Luin teini-ikäisenä tuota Taru sormusten herraa ja mun suosikkeja siitä olivat hobitit ja ehkä myös haltijat.

      • Minulla on mielenkiinto edennyt Silmarillioniin asti. Siellä on miespuolisia haltioita aika paljonkin. Joillakin on tuo machomeininki, menevät taistelusta toiseen hetken tunnepurkauksessa. Toiset taas miettivät ensin ja uskaltavat olla myös herkkiä ja uskollisia lupauksilleen siitäkin huolimatta että tietävät olevansa voimakkaita.

        Ne miehet jotka lukeutuvat jälkimmäiseen omat mielestäni varmempia maskuliinisuudestaan. He tietävät että heidän ei tarvitse pelätä omaa herkkyyttään. Se ei ole heidän maskuliinisuudestaan mitään pois.


      • Elionrie kirjoitti:

        Minulla on mielenkiinto edennyt Silmarillioniin asti. Siellä on miespuolisia haltioita aika paljonkin. Joillakin on tuo machomeininki, menevät taistelusta toiseen hetken tunnepurkauksessa. Toiset taas miettivät ensin ja uskaltavat olla myös herkkiä ja uskollisia lupauksilleen siitäkin huolimatta että tietävät olevansa voimakkaita.

        Ne miehet jotka lukeutuvat jälkimmäiseen omat mielestäni varmempia maskuliinisuudestaan. He tietävät että heidän ei tarvitse pelätä omaa herkkyyttään. Se ei ole heidän maskuliinisuudestaan mitään pois.

        Silmarillionia en ole lukenut.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Silmarillionia en ole lukenut.

        Se ei ole helpoin Tolkien-kirja (ottaa ehkä pari lukukertaa) mutta selittää paljon siitä maailmasta jossa Keski-maa on.


    • Mitäs mieltä olet tästä:
      https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/warner-bros-tekee-ehkä-taru-sormusten-herrasta-elokuvat-uusiksi/ar-AA17SntV?ocid=msedgntp&cvid=70f10771b3474791d0b6a6f87ca70318&ei=13
      Mun mielestä ei ihan kaikkia elokuvia tarttis tehdä uusiksi enkä tiedä onko tuossakaan linkin jutussa järkeä.

    • Nyt toimii tuo alin linkki.

      • Olen jo tuosta ehtinyt kuulla, tein siitä oman aiheensa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17757458/sormusten-herraan-liittyvia-elokuvia-tullee-lisaa-new-linelta

        En tiedä ollenkaan mitä odottaa, tunteet ovat hieman sekaisia. "Mahtisormusten" jälkeen uskallan elää toki toivossa että elokuvanteon palauttaminen niille ihmisille jotka oikeasti välittivät itse tarinasta 20 vuotta sitten tuo esiin parempia tuloksia.

        Sitten toisaalta minulla ei ole kovinkaan suurta optimismia viimeaikaisen elokuvateollisuuden suhteen. Näyttäisi että sille on ollut tärkeää sen sijaan kaikki muu, esim. faneja jotka uskovat että tekijät eivät oikeasti pidä lähdemateriaalista (vaikka väittävätkin pitävänsä) kuunnellaan hyvin vähän.


      • Elionrie kirjoitti:

        Olen jo tuosta ehtinyt kuulla, tein siitä oman aiheensa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17757458/sormusten-herraan-liittyvia-elokuvia-tullee-lisaa-new-linelta

        En tiedä ollenkaan mitä odottaa, tunteet ovat hieman sekaisia. "Mahtisormusten" jälkeen uskallan elää toki toivossa että elokuvanteon palauttaminen niille ihmisille jotka oikeasti välittivät itse tarinasta 20 vuotta sitten tuo esiin parempia tuloksia.

        Sitten toisaalta minulla ei ole kovinkaan suurta optimismia viimeaikaisen elokuvateollisuuden suhteen. Näyttäisi että sille on ollut tärkeää sen sijaan kaikki muu, esim. faneja jotka uskovat että tekijät eivät oikeasti pidä lähdemateriaalista (vaikka väittävätkin pitävänsä) kuunnellaan hyvin vähän.

        Itse en ihan aina pidä siitä, kun vanhoista elokuvista tehdään uusintaversioista, mutta joskus on onnistuttu ihan hyvinkin. Kunhan nyt ei vaan esim. Buster Keatonin ja Chaplinin elokuvista tehtäisi (no, ne taitaa olla mahdottomuuskin).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse en ihan aina pidä siitä, kun vanhoista elokuvista tehdään uusintaversioista, mutta joskus on onnistuttu ihan hyvinkin. Kunhan nyt ei vaan esim. Buster Keatonin ja Chaplinin elokuvista tehtäisi (no, ne taitaa olla mahdottomuuskin).

        En ole täysin varma onko kyse vain uusintaversioista. Haastattelut tähän asti ovat antaneet ymmärtää että osa filmeistä koskisi Sormusten Herran lisämateriaalia kuten sitä mikä liittyy Bereniin ja Lúthieniin (mutta Silmarillioniin on yhä tunnetusti hyvin hankala saada filmioikeuksia mikä voisi rajoittaa kyseistä projektia melkoisesti).

        Minulla on oikeastaan omakin Tolkieniin liittyvä projekti meneillään. Tarinan kirjoitusta ja siihen liittyvää musiikkia.


      • Elionrie kirjoitti:

        En ole täysin varma onko kyse vain uusintaversioista. Haastattelut tähän asti ovat antaneet ymmärtää että osa filmeistä koskisi Sormusten Herran lisämateriaalia kuten sitä mikä liittyy Bereniin ja Lúthieniin (mutta Silmarillioniin on yhä tunnetusti hyvin hankala saada filmioikeuksia mikä voisi rajoittaa kyseistä projektia melkoisesti).

        Minulla on oikeastaan omakin Tolkieniin liittyvä projekti meneillään. Tarinan kirjoitusta ja siihen liittyvää musiikkia.

        Oletko itse säveltänyt musiikkia?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Oletko itse säveltänyt musiikkia?

        Kyllä mutta ennen olen tehnyt lähinnä tilauksesta. Nyt tunnen itseni erityisen inspiroituneeksi, se on näkynyt palautteessakin. 😊


      • Elionrie kirjoitti:

        Kyllä mutta ennen olen tehnyt lähinnä tilauksesta. Nyt tunnen itseni erityisen inspiroituneeksi, se on näkynyt palautteessakin. 😊

        Hyvä hyvä =)


    • Anonyymi

      Legolas vaikuttaa kivemmalta ja vähemmän sotaisalta, vaikken kai mistään mitään tiedäkään.

      • Legolas on sekä valpas soturi että herkkä runoilija. Ei huono yhdistelmä sekään.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Legolas on sekä valpas soturi että herkkä runoilija. Ei huono yhdistelmä sekään.

        Hän vaikuttaa olevan ainoa rationaalinen pylväs muiden sekoillessa ympärillä, vähän niin kuin Nuuskamuikkunen. (Todella viehättävä ja) kunnioitettavan oloinen (olosuhteidensa uhri - liian hyvä tähän maailmaan).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      458
      10743
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      310
      7497
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      23
      4265
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      338
      2388
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1797
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1400
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1074
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe