käsikarvat...?

Minä vain

Voiko käsikarvat ajaa pois ihan tavallisella "kerttakäyttöisellä" terällä? ja onko siitä haittaa jos ne ajaa pois? Ajaako kukaan muu käsikarvansa pois? ajattelin,kun olisi nyt kesän tullessa kiva alkaa käyttämään t-paitoja mutta hävettää näyttää kädet kun niissä on sen verran tummia käsikarvoja...oon siis naispuolinen henkilö.

30

17946

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pksn-hki

      ”Voiko käsikarvat ajaa pois ihan tavallisella "kerttakäyttöisellä”terällä?”
      Mielummin muulla kun kertakäyttöisellä terällä, ne ei oikein sovellu minkään karvan ajoon.Vinkkejä ja muuta löytyy keskustelusta http://naturisti.org/keskustelu/viewtopic.php?t=5

      ”onko siitä haittaa jos ne ajaa pois?”
      Ei niiden ajamisessa ole mitään haittaa, ne on vain rumentavia karvoja niin kun on muutkin ihmisen kaikki karvat.

      ” Ajaako kukaan muu käsikarvansa pois?”
      Itse olen ajanut kaikki karvat, nm käsikarvat pois niistä kun ei ole muuta kun haittaa.

      ”ajattelin,kun olisi nyt kesän tullessa kiva alkaa käyttämään t-paitoja mutta hävettää näyttää kädet kun niissä on sen verran tummia käsikarvoja...oon siis naispuolinen henkilö. ”
      Minä olen miespuolinen henkilö ja olen poistanut karvoituksen koko kehon osalta vuosia. Nyt kun olin hauskaa pitämässä risteilyllä, pidin ns henkseli T-paitaa, sain jopa huomionosoituksen nuorilta naisilta, kainalot oli hoidettu, ei karvoja käsivarsissa, yksi kysy mites muuta karvat? Hmm, karvat ja niiden poisto on nykyaikaa.
      http://naturisti.org/pksn_Mai06.jpg

      • mörkö

        ei missään nimessä kannata ajella käsikarvojaan! Oli ne kuinka paksut tai tummat tahansa ajeleminen ei ainakaan hyväksi ole. Karva kasvaa takaisin vain tummempana ja paksumpana.
        Itse suosottelisin esim. vaalennusta, vahausta tai muuta sellaista..


      • pksn-hki
        mörkö kirjoitti:

        ei missään nimessä kannata ajella käsikarvojaan! Oli ne kuinka paksut tai tummat tahansa ajeleminen ei ainakaan hyväksi ole. Karva kasvaa takaisin vain tummempana ja paksumpana.
        Itse suosottelisin esim. vaalennusta, vahausta tai muuta sellaista..

        ”Karva kasvaa takaisin vain tummempana ja paksumpana.”
        Karvojen ajaminen ei vaikuta mitenkään karvan kasvuun, jos vaikuttaisi niin miehellä pitäisi olla vuosien varrella paksua karvaa parta alueella. Parta ja muuta karvat on kaikki samaa karvaa kun muutkin karvat ja nimitys vain tulee siitä missä karvat kasvaa. Eihän hiuksetkaan vahvistu ja kasva paremmin kun niitä leikataan, jos olisi näin niin se olisi hyvä kaljupäisyyden hoitokeino.


      • ei pidä paikkaansa...
        mörkö kirjoitti:

        ei missään nimessä kannata ajella käsikarvojaan! Oli ne kuinka paksut tai tummat tahansa ajeleminen ei ainakaan hyväksi ole. Karva kasvaa takaisin vain tummempana ja paksumpana.
        Itse suosottelisin esim. vaalennusta, vahausta tai muuta sellaista..

        Voi kyllä ihan hyvin ajaa karvat,kun ne ovat niin rumat naisilla.Ajoin itse karvani käsiltä,ja ne kasvoi ehkä VÄHÄN pitempinä mutta vaaleimpina!!!


      • gfjfjjfhjhjhjghj

        Oon SHEIVANNU monta vuotta käsikasvat pois (mulla on kyl muuten aika vaaleet käsikarvat) koska käsikarvat on ällöjä ja rumia ja mua oksettaa ne joilla on pitkät ja tuuheet käsikarvat.... naisille ei todellakaan sovi sellanen joillakin miehilläkin on ihan liian pitkät.


      • sHGIwjrgldegj

        Ällöttääkin ajatella mies, joka ajelee kehonsa täysin karvoista. Olen siis nainen.


      • minä vain

        Voiko 12 vuotias tyttö ajella käsikarvansa pois? Käsikarvani ovat tummuneet ja ne ällöttävät mua. Hyi! Haluan ne pois!


    • n-20

      Vuosikausia itse "kärsin" käsivarsieni takia, ts. häpesin niitä, koska minulla oli mielestäni liian karvaiset kädet näiseksi. Tänä keväänä sain kuitenkin tarpeekseni ja ajelin käsikarvat ihan höylän avulla. Ja olen tyytyväinen että tein sen! Nyt kehtaa paljastaa käsivartensakin, kun ne ovat sileät ja paljon nätimmät. Tietysti sitä joutuu siihen rumbaan lähdettyään ajelemaan niitä melkein päivittäin, mutta ei se minua ainakaan haittaa, kun saa vastalahjaksi sileät käsivarret. :)

      • ...ajelin...

        ...just käsikarvat epilaattorilla ekaa kertaa :) odottelen jännityksellä millanen karvarumba tästä alkaa. Mutta kyllä karvattomat kädet on nätimmät kuin kamalan karvaiset :)


      • kaunis
        ...ajelin... kirjoitti:

        ...just käsikarvat epilaattorilla ekaa kertaa :) odottelen jännityksellä millanen karvarumba tästä alkaa. Mutta kyllä karvattomat kädet on nätimmät kuin kamalan karvaiset :)

        ;) :))))


      • ihan
        kaunis kirjoitti:

        ;) :))))

        sama ajelkaa vaan omatpahan on kätenne. itsellänikin on todella tummat käsikarvat ja olen nainen. ajelin kerran käsikarvani ja kyllähän ne takaisin paksumapan kasvoivat. olihan se silloin yhden päivän aivan ihanaa kun oli niin kauniit ja sileät kädet mutta kun se sänki tulee niin hauskuus loppuu. ehkä epilaattorilla voisi kokeilla tai jotain..
        miten joku tuossa äsken sanoi ettei karva siitä paksune niin en sitten tiedä että olenko ainut jolla niin käy, säärikarvatkin täytyy aina ajella jos sen kerran tekee koska takaisin kasvava sänki on aina paksumpaa.
        Ja mitä hiuksiin tulee niin kaksi ystävääni eivät ole kertaakaan elämänsä aikana leikanneet hiuksiaan ja molemmilla kauheat hiirenhännät mutta en sitten tiedä onko se vain tuuria.
        Ja partakarvat taas, jos mies ei olisi kertaakaan elämänsä aikana ajanut partaa niin olisihan se sellaista höytyväistä ja ohutta.
        no, kaipa kaikkien karvat suhtautuvat ajamiseen erilailla mutta minulla ainakin käy niin että ne paksunevat.


      • tere
        ihan kirjoitti:

        sama ajelkaa vaan omatpahan on kätenne. itsellänikin on todella tummat käsikarvat ja olen nainen. ajelin kerran käsikarvani ja kyllähän ne takaisin paksumapan kasvoivat. olihan se silloin yhden päivän aivan ihanaa kun oli niin kauniit ja sileät kädet mutta kun se sänki tulee niin hauskuus loppuu. ehkä epilaattorilla voisi kokeilla tai jotain..
        miten joku tuossa äsken sanoi ettei karva siitä paksune niin en sitten tiedä että olenko ainut jolla niin käy, säärikarvatkin täytyy aina ajella jos sen kerran tekee koska takaisin kasvava sänki on aina paksumpaa.
        Ja mitä hiuksiin tulee niin kaksi ystävääni eivät ole kertaakaan elämänsä aikana leikanneet hiuksiaan ja molemmilla kauheat hiirenhännät mutta en sitten tiedä onko se vain tuuria.
        Ja partakarvat taas, jos mies ei olisi kertaakaan elämänsä aikana ajanut partaa niin olisihan se sellaista höytyväistä ja ohutta.
        no, kaipa kaikkien karvat suhtautuvat ajamiseen erilailla mutta minulla ainakin käy niin että ne paksunevat.

        Karvat ei oikeasti ole paksumpia, mutta koska ne on katkennu keskeltä (eli sama kuin hiuksissa huonot latvat pois --> näyttää terveemmiltä/paksummilta jne) ne näyttävät paksummilta, mutta eivät ne joka kerta ole paksumman näköiset. Jos ajaa ne juurineen epilaattorilla, on sänki ohuempaa koska se on koko karva pää, eikä se paksuin "keskikohta". Tuossa tulikin jo vastaus kaveriesi "hiirenhäntiin". Jos ei leikkaa hiuksiaan, ne huonontuu ohenee katkeilee. Jos taas leikkaa, ne on terveemmät ja tottakai paksumman näköset mikä saa aikaan illuusion että ne myös näyttää ikäänkuin pidemmiltä.


      • joka tapauksessa...
        tere kirjoitti:

        Karvat ei oikeasti ole paksumpia, mutta koska ne on katkennu keskeltä (eli sama kuin hiuksissa huonot latvat pois --> näyttää terveemmiltä/paksummilta jne) ne näyttävät paksummilta, mutta eivät ne joka kerta ole paksumman näköiset. Jos ajaa ne juurineen epilaattorilla, on sänki ohuempaa koska se on koko karva pää, eikä se paksuin "keskikohta". Tuossa tulikin jo vastaus kaveriesi "hiirenhäntiin". Jos ei leikkaa hiuksiaan, ne huonontuu ohenee katkeilee. Jos taas leikkaa, ne on terveemmät ja tottakai paksumman näköset mikä saa aikaan illuusion että ne myös näyttää ikäänkuin pidemmiltä.

        kuten sannoit->
        "mutta koska ne on katkennu keskeltä (eli sama kuin hiuksissa huonot latvat pois --> näyttää terveemmiltä/paksummilta jne) ne näyttävät paksummilta"

        Ihan ´tuleeko niistä OIkeasti paksummat, vai näyttävätkö ne vain paksummilta ja kaiken lisäksi se sänki, hyyyyyi! ja aika TOSI kumma jos joku kehtaa väittää, ettei sänkeä tule, sillä se on harvinaisuus:/.

        Ps. Hei me ihanat sexyt ja viisaat naiset;) Huomaatteko kuinka monta meitä on, jotka karvoituksesta kantavat "huolta"??.. eikö voitaisi lopettaa ja huomata että OI, karvoitus onkin aivan normaalia??!!!! Ei meillä muuten niitä olisi.
        Jalkakarvat on kyllä hyvä ja luonnollinen asia sheivata ja häpykarvoitustakin voi hygieniankin kannalta hieman siistiä=).

        Olemme kaikki kauniita, joten ajatus pois yhdistä käsi karvoista ja pohdiskelkaamme suurempia asioita, kuten rintojemme kokoa;DDD No ei kai, vaan jotain älykkäämpiä asioita!


    • mevainsupertyttelit

      Hei!
      Olemme kaksi tyttöä, joilla on pitkät ja tummat käsikarvat! Toinen meistä on leikannut ne ihan tavallisella höylällä, mutta haluamme nyt yhdessä mennä sokerointiin ottamaan ne pois. ::) Sosittelemme sitä muillekin, koska ainakin lukemamme perusteella vaikuttaa hyvältä ja haitattomalta!:)))

      • jatkohoito...

        Kun olette käynyt sokeroinnissa niin kannatta ostaa epilaattori ja alkaa ajella pari-kolme viikkoa sokeroinnin jälkeen sillä. Näin käsivarret pysyvät sileinä ja siisteinä. Itselläni on käsivarsien karvankasvu loppunut melkein kokonaan.


    • HentokarvanenLikka

      Itse oon sheivannut käsiä vuosi pari sitten, mutta eipä ole sen jälkeen tarttenut. Nykyään kasvavat korkeintaan 1-2mm pituisiksi ja ovat ihonvärisiä, pehmeitä ja huomaamattomia. Olivat kyl ennenki ihonvärisii, mut paljon pidempii, silti korkeintaan 10mm.

      • kokeillut

        Yksi vaihtoehto on ihokarvojen poisto Sundepil tai Smoothlegs tuotteella. Siinä karvat poistetaan eräänlaisella hiontalevykkeellä kevyesti pyörivällä liikkeellä hangaten ihokarvat pois esim sääristä tai käsivarsista. Löytyy esim www.korulandia.fi


      • Varoisin nahkaani
        kokeillut kirjoitti:

        Yksi vaihtoehto on ihokarvojen poisto Sundepil tai Smoothlegs tuotteella. Siinä karvat poistetaan eräänlaisella hiontalevykkeellä kevyesti pyörivällä liikkeellä hangaten ihokarvat pois esim sääristä tai käsivarsista. Löytyy esim www.korulandia.fi

        Huh! Minua ei ainakaan kiinnosta hinkata ihoani hiekkapaperilla. Kuuntelin alkuviikolla kosmetologin luentoa ja hän korosti että ihon kuorintaankin pitää käyttää pyöreärakeista tuotetta ettei raavita ihoa rikki. Sitten tässä hinkataan hiekkapaperilla vieläpä aika pitkään että karvat häviäisivät. Ymmärtääkseni tässä tekniikassa toiminta perustuu karvojen hiontaan pois, ei epilointiin. Lopputulos vastaa siis sheivausta ja karvat kasvavat yhtä nopeasti takaisin.


    • huoh!

      joo voi hyvä luoja! kyllä ihokarvat tummuu ja paksuuntuu jos niitä ajelee! käytä käsiisi mieluummin vahausta:) se ottaa karvat pois juurineen, joten niiden kasvu hidastuu ajan myötä!:)

      • ja huoh!

        Tuo on kaupunkilegenda että karvat paksuuntuisi ja tummuisi sheivauksesta. Jos ne paksuuntuu ja tummuu, ne olisivat tehneet sen ilman sheivaustakin.

        Mutta helpoin ja halvin käsivarsikarvojen poistamiseen on epilaattori. Minulla ei kasva enää karvoja käsivarsissa kun olen ajellut epilaattorilla säännöllisesti. Epilaattorini on kestänyt vuosia ja sellainen maksaa vain muutaman kympin.


    • miten teen

      hoi miten tekisin ajelenko olen sheivannut sääret ja kädet kerran huom salaa mutsilta olen ala ikäinen miten minun kannataaa tehdä karvojeni suhteen ainako katson itseäni käsiin ajattelen (apina) !!!! miten se vaalennus onnistuisi ja entä vahaus maksaako ne voiko niitä nyppiä ( hullu idea)

    • sama ongelma

      minäkin olen ajellut karvojani salaa mutsilta ja kun katon käsiäni niiin mieleeni tulee "APINA " mitä teen olen ala ikäinen apua

    • 12345678987654

      Minä olen kerran elämässäni käsikarvani sheivannut höylällä, siitä on aikaa yli 3 vuotta ja voi kyllä, minulla oli ennen lyhyet käsikarvat, nykyään ne ovat kaksi kertaa pidemmät, ja kaiken lisäksi ne törröttävät pystyssä :D

      • Höpö höpö

        Höylällä ajamisella ei ole karvoihin mitään pysyvää vaikutusta, eli eipä keksitä legendaa.


    • Epiloiden

      Epiloin, mutta harvemmin kuin sääret. Iän myötä käsikarvani ovat ohenneet ja vaalenneet enemmän kuin säärikarvat. Ainakin kädet siis reagoivat epilointiin siten kuin jotkut väittävät kaikkien karvojen reagoivan epilointiin. Tummat ja paksut karvat on varmasti vaikeampi ajaa kuin ohuet, eli alkuun sattuu ja voi tulla iho pilkulliseksi.

    • 13v tyttö

      Mulla on aivan sama ongelma! Ja tuntuu kivalle ku muillakin on tää sama juttu! Mä oon nyt 6luokalla ja menossa seiskalle ja ennen kesälomaa ajelin niitä vähän ja sitten en oo ajellu niitä nyt ne on pitkät... ja tästä lähtien aion sheivata ne pois:) tänä aamuna mä ajattelin hakee apua tähän ja löysin heti! Tosihelpottunut olo ja itse olen myös sitä mieltä että käsikarvat ovat rumat varsinkin naisill :)

    • karvaapinapina

      Olen siis ainut joka on suht sinut käsikarvojensa kanssa... Tai ainakin tyytynyt kohtaloonsa :P
      Mulla on aika pitkät ja tummat käsikarvat ja lapsena niitä häpesin tosi paljon.. Jonkin verran olen niitä ajanut, mutta nykyisin en oikeastaan jaksa välittää. Aivan liian työlästä ajaa ensin sääret, alapää ja kainalot ja niden lisäksi vielä käsivarret. Ja kun niitä pitäisi olla kokoaika ajamassa kun on näkyvissä paljon..

      Hyvin olen tällaisena karvaihmisenä pärjännyt eikä yksikään mies jonka kanssa olen ollut ole asiasta mitään sanonut (oletan että jos olisi hirveästi ällöttänyt heitä niin olisi jtn maininnut tai lähtenyt kalppimaan).
      Ainoat ihmiset jotka ovat karvojani kommentoinut ovat itse sellaisia hiuspidennys/rakennekynnet/pakkelikerros naismaisia naisia isolla N:llä.

    • apinoidenkunigatar

      mitä minä teen olen ylä asteelja ärsyttää kun takanani istuu söpö poika mutta en viiit pitää t_paitoja kosk akäteni ovat kuin apinalla niin karvaiset ja oikein tummat karvat sen takia liikun pitkä hihasissa ja huppareissa :C voisimpa kerrankin olla t_aidalla mutten uskalla kertoa äidille koks ase sanoisi vain höpö höpö joten mitä teen oon joskus sheivannu mutten jaksa sitä sänkeä hrrr...haluan yt pysyvän vaikutuksen rai ainakin pitkä kestoisen että olisin kerrankin nätti! mitä teen auttakaa!!!

    • karvaista sukua x__x

      Minulla on säärikarvat paksuuntuneet ja tummuneet. Käsikarvoja en siksi ole uskaltanut ajella koska nekin luultavimmin tummuu. Säärikarvojakaan en viitsisi hirveän usein sheivata kun tuntuu että ne aina vain kasvaisi yhä paksumpina... Joskus mua on hävettänyt kun ystävillä ei oo käsikarvoja tai on hyvin vaaleatt. Aika monilla kuitenki on ne eikä se enää mua niin haittaa. Joskus oon aatellu et hommasin epilaattorin ja sitte ajelisin mutta tietenkin kuuluisin siihen joukkoon jolla karvat alkaisivat kasvamaan sisään niin en ole sitä tehnyt.

      Hankala aihe...
      Muutenkin sheivaan höylällä kaikki eikä ole mitään ongelmaa. Minusta lähtee paremmin kuin joillain muilla koneilla!

      • sukua apinalle?

        On todella tyhmää väittää että karva tummuu kun sitä ajelee. Miten ihmeessä se muka vaikuttaisi siihen osaan karvaa joka on ihon sisällä karvatupessa? Karvan värihän on perinnöllistä, joillakin on punertavat, joillakin mustat jne. Ei se yhtäkkiä voi muuttua. Väriin vain kiinnittää enemmän huomiota kun karvoja ei ole ollut vahään aikaan ja sitten ne alkavat taas näkyä. Sheivaamalla saa pariksi päiväksi sileää, vahaamalla, voiteella tai epilaattorilla vähän pidemmäksi aikaa. Kaikilla vaan ei käy niin että karvankasvu vähenee tai loppuu, olen poistanut säärikarvoja yli 30 vuotta eikä kasvu ole loppunut mihinkään. Sheivauksen jälkeen parissa päivässä on pistelevä sänki, vahauksen jälkeen kasvu on pehmeämpää johtuen siitä että karvaa ei ole katkaistu vaan se on poistettu kokonaan. Kunhan rikastun menen laseriin tms poistattamaan kasvoissa olevat viiksi/partahaivenet sillä nekään eivät ole 30:nen vuoden aikana lakanneet kasvamasta vaikka olen poistanut ne useita kertoja viikossa. Olen 45-vuotias nainen. Käsikarvoja en ole poistanut enkä ole kokenut siihen tarvetta vaikka en todellakaan ole karvaton niiltäkään osin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe