Moniko täällä on tuttu MBTI:n kanssa?

Jotkut deittailevat tuonkin persoonallisuusteorian perusteella joka perustuu psykiatri Karl Jungin kehittelemään kahdeksaan funktioon joilla pyritään selittämään mielen toimintaa, mitkä ovat sen prioriteetit ja mihin se reagoi mitenkin. Sitä ollaan siis käytetty myös yhteensopivuuteen.

Siitä on tullut viime vuosina melko suosittu ja on vetänyt mielenkiintoa muihinkin persoonallisuusteorioihin. Sanomattakin on selvää että yksikään saman persoonallisuustyypin yksilö ei ole täysin identtinen mutta se antaa kuitenkin jonkinlaisen (stereotyyppisen) viitteen että mikä henkilöä miellyttää ja ahdistaa.

Testejäkin tuohon löytyy, tosin monet pitävät hakutulosten ensimmäistä "16 Personalities" testiä harhaanjohtavana. Sanovat sen sijaan että mikään niistä ei ole täydellinen vaan funktiot on parempi ymmärtää itse.

Mutta jos testi kiinnostaa niin tuossa on yksi: https://mistypeinvestigator.com/

94

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On erittäin tuttu, olen INFP-T

      • Johdat Fi:llä? Minullakin on Fi tuolla varjopuolella mutta tuntuu silti vaikuttavan alitajussa paljon ajattelutapaani.


      • Elionrie kirjoitti:

        Johdat Fi:llä? Minullakin on Fi tuolla varjopuolella mutta tuntuu silti vaikuttavan alitajussa paljon ajattelutapaani.

        Kyllä. Olen herkkä, luova ja itsenäinen. Intuitiivinen.


    • En tiedä mistä on kyse tarkkaan, eikä sinäällään kiinnosta.
      Jotain persoonallisuustyyppejä voi minun mielestä jotenkin ehkä suuntaa-antavasti määritellä, mutta seurustelu sen perusteella minkä joku on määritellyt ja mihin itse ja toinen itsensä asettaa on hassua jopa.

      Määritteitä taitaa olla jo paljon ja taas jokainen itse tulkitsee määritteet miten sattuu tulkitsemaan, niin aika hakuammuntaa silti... tosin kai se on sama koittaa etsiä kumppania kankaanpainantaporukoistakin, jos se on itselle tärkeä harrastus...tai jostain int-ö luonteenpiirreporukoista. 😁

      • Kyllä MBTI-yhteisö myös joitakin "kultaisia pareja" meille suosittelee kuten minulle ENTP:tä tai ENFP:tä.

        Ystävinä pitäisin noita mielelläni revittelymielessä mutta parisuhteeseen tarvittaisiin jotakuta sellaista jonka kanssa voisi asuakin, viettää suurimman osan ajasta.

        Luulen että INTJ sopisi minulle tuohon rooliin paremmin. Ei sitä makua voi pelkästään tyypin perusteella määritellä niin että se toimisi automaattisesti.


      • Elionrie kirjoitti:

        Kyllä MBTI-yhteisö myös joitakin "kultaisia pareja" meille suosittelee kuten minulle ENTP:tä tai ENFP:tä.

        Ystävinä pitäisin noita mielelläni revittelymielessä mutta parisuhteeseen tarvittaisiin jotakuta sellaista jonka kanssa voisi asuakin, viettää suurimman osan ajasta.

        Luulen että INTJ sopisi minulle tuohon rooliin paremmin. Ei sitä makua voi pelkästään tyypin perusteella määritellä niin että se toimisi automaattisesti.

        Vai semmoista..😊


    • Anonyymi

      Mbti on siitä tylsä että yhteisö on täynnä intuitiivisia ja keskitytään vain niihin. Suurin osa ihmisistä kun on sensoreita. Suurin osa on joko ISTJ tai ISFJ.

      • Sensorit ovat niitä jotka sattuvat "ruohoa koskettamaan" eli reaalimaailmaan keskittyminen on hallussa. Intuitiiviset lienevät enemmän viehättyneet MBTI:n ideasta.


    • Anonyymi

      Työelämässä tuota käytetään melko paljon. Ilmeisesti on hyödyllinen oikean ryhmädynamiikan luomisessa. Miksei parisuhteessa myös.

    • Anonyymi

      INTP-A on se, jonka yleensä noista saan tulokseksi.

      Tietenkin sillä miten testi toteutetaan on ihan valtavasti merkitystä lopputulokseen. Esimerkiksi tuollainen linkin takaa löytyvä liukuvalla valinnalla toteutettu ei oikein toimi minulle, kun mä en jaksa kovin monen kysymyksen kohdalla tarkasti miettiä mihin kohtaan tuon liukuvan laittaisin. Se tuntuu epätarkalta ja epämääräiseltä ja sitten alan vaan klikkailla vähän oikeaan suuntaa ja mihin se nyt sattuu osumaan. Että kun ei kuitenkaan tarkasti saa, niin ihan sama. Tuosta sain nyt ENTJ, mutta tuo tulos on taatusti värittynyt juuri siitä, että en jaksanut miettiä tarkkoja kohtia liukurille.

      • Anonyymi

        "En jaksa miettiä tarkkoja kohti liukurille...klikkailen mihin sattuu osumaan"

        -------> P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En jaksa miettiä tarkkoja kohti liukurille...klikkailen mihin sattuu osumaan"

        -------> P

        Vaan kun ei se mene noin. Jos tarkka kohta olisi olemassa, niin miettisin. Vaan liukuri on AINA epätarkka, jos ei anneta jotain tarkkaa asteikkoa, jolla se liukuu. Jos tuossa näkyisi koko ajan vaikka luvut tyylin kymmenestä miinus kymmeneen, niin tulisi mietittyäkin. Vaan kun ei näy, niin epätarkaa lopulta aina, eli ihan sama. Toteutustavalla on mulle valtavasti merkitystä.


      • Anonyymi

        Genio............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Genio............

        No en edelleenkään ole koskaan tavannut tuota teidän niin kovasti mainostamaanne tyyppiä. Häntä tunnutaan näkevän täällä milloin kenessäkin ja varjoissa jonain mörkönä. Tehnyt ilmeisesti melkoisen vaikutuksen.


    • randombypasser
    • Meikäläiselle kyllä aika hepreaa noi jutut.😄.

    • Anonyymi

      Olen näköjään aktivisti tuon Randomin liittämän testin mukaan. Kuka haluaa deittailla minua? 😄

      Aktivisti ENFP

      Mieli
      69% EKSTROVERTTI
      31% INTROVERTTI

      Energia
      58% INTUITIIVINEN
      42% REALISTINEN

      Luonto
      31% LOGIIKKAKESKEINEN
      69% PERIAATEKESKEINEN

      Taktiikat
      49% SUUNNITTELEVA
      51% ETSIVÄ

      Identiteetti
      58% MÄÄRÄTIETOINEN
      42% VAROVAINEN

      • En tiedä deittailusta mutta ENFP in minulle kyllä kuin auringonvalo tilanteessa kuin tilanteessa. Virkistää kummasti. 😊


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        En tiedä deittailusta mutta ENFP in minulle kyllä kuin auringonvalo tilanteessa kuin tilanteessa. Virkistää kummasti. 😊

        Mahtavaa, jos voin virkistää jotakuta 🤗 Kerran eräs kollega kerran sanoi, että on kuin aurinko tulisi huoneeseen kun minä tulen sisään, mutta tästä on jo vuosia niin ehkä ikä on himmentänyt hieman loistettani 🙈😁


      • Anonyymi

        Miltä tuntuu olla erittäin epätyypillinen suomalaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntuu olla erittäin epätyypillinen suomalaiseksi?

        Epätyypillinen suomalaiseksi? Tuo ekstroverttiyskö minusta tekee epätyypillisen suomalaisen? 🤔


    • Anonyymi

      Olen INFJ - psykolabrassa testattu.

      - Sheena

      • Olemme siis samaa tyyppiä. 😊

        Ongelmana on kyllä se että INFJ pitää kortit itsellään. Näyttää ne joko hyvin harkitusti tai sitten ei ollenkaan. Kieltämättä se saa muut ihmettelemään että mitä meidän päässämme liikkuu. Vaikka olemmekin perimmältään rauhanomaisia.

        Mukava tietää ettemme ole täällä yksin.


      • Anonyymi

        Samoin minä. Yllättävää sillä en pidä Sheenan ajattelutapaa lainkaan omani kaltaisena. Olisin ajatellut että käytät Si:tä.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Olemme siis samaa tyyppiä. 😊

        Ongelmana on kyllä se että INFJ pitää kortit itsellään. Näyttää ne joko hyvin harkitusti tai sitten ei ollenkaan. Kieltämättä se saa muut ihmettelemään että mitä meidän päässämme liikkuu. Vaikka olemmekin perimmältään rauhanomaisia.

        Mukava tietää ettemme ole täällä yksin.

        Mitäs ongelmaa siinä, että näyttää korttinsa harkitusti tai ei ollenkaan? Ihmetelköön ken haluaa 🤷‍♀️.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin minä. Yllättävää sillä en pidä Sheenan ajattelutapaa lainkaan omani kaltaisena. Olisin ajatellut että käytät Si:tä.

        "Ajattelutapani" on monipuolinen.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs ongelmaa siinä, että näyttää korttinsa harkitusti tai ei ollenkaan? Ihmetelköön ken haluaa 🤷‍♀️.

        - Sheena

        Niinpä. Kuulen vain sitä melko usein.


    • Olen joskus tehnyt töissä tuon testin, mutta en kyllä enää muista tulostani.
      Viime viikolla teimme DISC analyysin ja odottelen sen purkua mielenkiinnolla 🙂

    • Anonyymi

      Olen ENFP kummankin testin mukaan, tosin olen hyvin lähellä ENTP myös. F on päivästä ja testistä riippuen joko vähän selvempi F tai F/T rajalla. Intuitiivisyys (N) on selkein ominaisuus. AP:n testi mukaan: Your strongest cognitive functions are Extraverted Intuition, Introverted Feeling. Tuo pitää hyvin paikkansa!

      Noissa malleissa kannattaa katsoa myös kuinka vahva kukin ominaisuus on. Vaikka vahva ENFP on aika erilainen ihminen kuin ENFP, jolla kaikki arvot on lähempänä keskilinjaa. Parisuhteessa monet noista ominaisuuksista voi ääri-versiona olla aika rasittavia varsinkin JOS itse on toisessa ääripäässä. Esim. Ääri-E (pyörii kuin sukkula menoissaan) tai Ääri-J (ylipedantti) tai ääri-F (usein tuntee heittelee ja kiukkua piisaa) tai ääri-T (tunteiden ymmärrys voi olla vaikeaa).

      • Olin mielestäni kirjautunut, mutta johonkin kirjautuminen tippui kirjoittaessa.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Olin mielestäni kirjautunut, mutta johonkin kirjautuminen tippui kirjoittaessa.

        Niinpä. Vaikka ääripäissä tuo itseni normaalisti saama INTP-A on suht kaukana tuosta linkatusta testistä saamastani ENTJ(-A:sta), niin kun prosentteja katsotaan ei olla lainkaan kaukana. Tollasella liukukytkimellä tehdyllä melko epätarkalla määrittelyllä en ole lainkaan yllättynyt, että meni noin. Mä olen sosiaalinen introvertti (siis en ambivertti kuitenkaan), eli sinällään tuo M on aina hieman tilanteen mukaan häilyvä ja myös T on hyvin tilanneriippuvainen. Nuo voivat siis ihan oikeastikin heilahtaa tilanteen mukaan kumpaan vaan suuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Vaikka ääripäissä tuo itseni normaalisti saama INTP-A on suht kaukana tuosta linkatusta testistä saamastani ENTJ(-A:sta), niin kun prosentteja katsotaan ei olla lainkaan kaukana. Tollasella liukukytkimellä tehdyllä melko epätarkalla määrittelyllä en ole lainkaan yllättynyt, että meni noin. Mä olen sosiaalinen introvertti (siis en ambivertti kuitenkaan), eli sinällään tuo M on aina hieman tilanteen mukaan häilyvä ja myös T on hyvin tilanneriippuvainen. Nuo voivat siis ihan oikeastikin heilahtaa tilanteen mukaan kumpaan vaan suuntaan.

        Tuossa aloituksen testissä kaikki kysymykset ei ollut ei-natiiville kovin selkeitä. Vaikka ”ymmärtää”, silti veikkaan, ettei kaikkien kohtien ymmärrys silti ole ihan aukotonta. Ainakin itse välillä pysähdyin miettimään, mitäs tässä nyt oikein edes kysytään. Sinänsä ihan pätevän oloinen testi kylläkin.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Tuossa aloituksen testissä kaikki kysymykset ei ollut ei-natiiville kovin selkeitä. Vaikka ”ymmärtää”, silti veikkaan, ettei kaikkien kohtien ymmärrys silti ole ihan aukotonta. Ainakin itse välillä pysähdyin miettimään, mitäs tässä nyt oikein edes kysytään. Sinänsä ihan pätevän oloinen testi kylläkin.

        Kyllä, monta kohtaa oli pakko pyörittää oikein kunnolla, että mitä se tarkoittaa. Varmasti testinä pätevä, vaikka tosiaan itse kritisoinkin noita hyvin epätarkkoja liukukytkimiä tuossa kontekstissa (ihan jo ammatinkin puolesta).


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Tuossa aloituksen testissä kaikki kysymykset ei ollut ei-natiiville kovin selkeitä. Vaikka ”ymmärtää”, silti veikkaan, ettei kaikkien kohtien ymmärrys silti ole ihan aukotonta. Ainakin itse välillä pysähdyin miettimään, mitäs tässä nyt oikein edes kysytään. Sinänsä ihan pätevän oloinen testi kylläkin.

        Tosin täytyy todeta, että tunnen monta natiiviakin, jotka olisivat joutuneet noita lauseita pyörittelemään. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosin täytyy todeta, että tunnen monta natiiviakin, jotka olisivat joutuneet noita lauseita pyörittelemään. 😀

        Jos ymmärtää väärin useamman kohdan, tulokseen voi tulla pientä virhettä.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Jos ymmärtää väärin useamman kohdan, tulokseen voi tulla pientä virhettä.

        Vähän kapulaahan nuo tuollaiset aina tuppaavat olemaan. Vaikka olisi suomeakin, niin usein joutuu hetken pyörittämään osaa lauseista.


      • Anonyymi

        Et voi olla lähellä entp jos käytät selvästi Fi joka on entpllä olematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla lähellä entp jos käytät selvästi Fi joka on entpllä olematon.

        Tuo Cittis jauhaa kovasti kaikesta mitä ei ymmärrä.

        Jos käyttää Ne ja Fi ja olisi enemmän T kuin F

        ---> ISTJ tai ESTJ ei missään nimessä ENTP.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Cittis jauhaa kovasti kaikesta mitä ei ymmärrä.

        Jos käyttää Ne ja Fi ja olisi enemmän T kuin F

        ---> ISTJ tai ESTJ ei missään nimessä ENTP.

        No noin ne tuloksen antaa testit. En ole ääripää missään.

        Seuraavat kaksi strongest cognitive functions oli tuon aloituksen testin mukaan Introverted Intuition, Extraverted Feeling. Eli repikää siitä. Tuossa testissä ENFP ja ENTP oli desimaalin eroilla toisiinsa. Yleensä F on ollut selkeämpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Cittis jauhaa kovasti kaikesta mitä ei ymmärrä.

        Jos käyttää Ne ja Fi ja olisi enemmän T kuin F

        ---> ISTJ tai ESTJ ei missään nimessä ENTP.

        En ole tippaakaan S, muuta kuin hyvin stressantuneena ja onettomana. Silloin suljen N pois päältä ja J vahvistuu. Normaalissa tilassa olen selkeä N, sanotte mitä vaan.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        No noin ne tuloksen antaa testit. En ole ääripää missään.

        Seuraavat kaksi strongest cognitive functions oli tuon aloituksen testin mukaan Introverted Intuition, Extraverted Feeling. Eli repikää siitä. Tuossa testissä ENFP ja ENTP oli desimaalin eroilla toisiinsa. Yleensä F on ollut selkeämpi.

        Ei kyse ole siitä mitä testi antaa vaan mitä olet. Jos itse tunnistat käyttäväsi Fi:tä et voi olla ENTP koska ne on täysin sokeita sen kanssa.

        ISTJ:t haluavat tunnetusti olla kuten ENFP:t. Yleisin tyypitysvirhe on vastata mitä haluaa olla. Ei mitä on. ISTJ tyypittää itsensä väärin ENFP:ksi usein. Lisäksi ISTJ:t on sokeita Fe:n eli muiden tunteiden kanssa. Eivät siis ymmärtäisi sitäkään miltä näyttävät muiden silmissä kuten et sinäkään, amerikanbulldoggi.

        Jokainen ihminen käyttää normaalioloisena koko ajan S:ää. Et ymmärrä tarpeeksi MBTI:sta.
        Sinäkin käytät jo pelkkien kirjoitusten perusteella vahvasti Si:tä. Eikä susta myöskään tule olo että olisit enemmän F kuin T, koska olet aika huono ihmisten kanssa palstalla ja aina jauhamassa epätarkkoja Te-tietopohjaisia lässytyksiä. Sori, oot ISTJ kuten puolet palstasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä mitä testi antaa vaan mitä olet. Jos itse tunnistat käyttäväsi Fi:tä et voi olla ENTP koska ne on täysin sokeita sen kanssa.

        ISTJ:t haluavat tunnetusti olla kuten ENFP:t. Yleisin tyypitysvirhe on vastata mitä haluaa olla. Ei mitä on. ISTJ tyypittää itsensä väärin ENFP:ksi usein. Lisäksi ISTJ:t on sokeita Fe:n eli muiden tunteiden kanssa. Eivät siis ymmärtäisi sitäkään miltä näyttävät muiden silmissä kuten et sinäkään, amerikanbulldoggi.

        Jokainen ihminen käyttää normaalioloisena koko ajan S:ää. Et ymmärrä tarpeeksi MBTI:sta.
        Sinäkin käytät jo pelkkien kirjoitusten perusteella vahvasti Si:tä. Eikä susta myöskään tule olo että olisit enemmän F kuin T, koska olet aika huono ihmisten kanssa palstalla ja aina jauhamassa epätarkkoja Te-tietopohjaisia lässytyksiä. Sori, oot ISTJ kuten puolet palstasta.

        Et tunne minua, etkä tiedä mitään millainen olen. Tunnistan myös Fe, minkä myös testi antaa. Saan testissä molemmat vahvaksi ja jopa mallin mukaan se on loogista, koska F/T on hyvin lähellä keski-aluetta. MBTI on vain yksi hyvin rajallinen malli, ja ne ei koskaan pysty mallintamaan täydellisesti. Ihmiset kun on irl paljon moniuloitteisempia.

        Vain tietämätön hölmö luulee pystyvänsä tuntemaan ihmisen palstan perusteella. Vähän sama ilmiö kuin diagnooseja jakelevat maallikot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä mitä testi antaa vaan mitä olet. Jos itse tunnistat käyttäväsi Fi:tä et voi olla ENTP koska ne on täysin sokeita sen kanssa.

        ISTJ:t haluavat tunnetusti olla kuten ENFP:t. Yleisin tyypitysvirhe on vastata mitä haluaa olla. Ei mitä on. ISTJ tyypittää itsensä väärin ENFP:ksi usein. Lisäksi ISTJ:t on sokeita Fe:n eli muiden tunteiden kanssa. Eivät siis ymmärtäisi sitäkään miltä näyttävät muiden silmissä kuten et sinäkään, amerikanbulldoggi.

        Jokainen ihminen käyttää normaalioloisena koko ajan S:ää. Et ymmärrä tarpeeksi MBTI:sta.
        Sinäkin käytät jo pelkkien kirjoitusten perusteella vahvasti Si:tä. Eikä susta myöskään tule olo että olisit enemmän F kuin T, koska olet aika huono ihmisten kanssa palstalla ja aina jauhamassa epätarkkoja Te-tietopohjaisia lässytyksiä. Sori, oot ISTJ kuten puolet palstasta.

        Niin ja tosiaan tuo aloituksen testi antoi ENTP ja ENFP prosentin kymmenyksen erolla, yleensä F on ollut hieman vanhempi. Sama tulos kuin 4 muuta testiä. Nuo strongest cognitive functions on se mitä testi antaa. Voit kinata testin tekijän kanssa, jos tulos ei miellytä.

        Olet ennenkin syyttänyt minua siitä, että olen huono ihmisten kanssa. Sosiaaliset suhteeni ja palaute muilta irl ei tue väitettäsi. Sen sijaan kehottaisin lukemaan oman viestisi (ja ne aiemmat) ja miettiä mitä ne kertoo omasta kyvystäsi ihmisten kanssa? Entä omat ihmmissuhteesi irl, onko niitä paljon ja onko haasteita?


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Et tunne minua, etkä tiedä mitään millainen olen. Tunnistan myös Fe, minkä myös testi antaa. Saan testissä molemmat vahvaksi ja jopa mallin mukaan se on loogista, koska F/T on hyvin lähellä keski-aluetta. MBTI on vain yksi hyvin rajallinen malli, ja ne ei koskaan pysty mallintamaan täydellisesti. Ihmiset kun on irl paljon moniuloitteisempia.

        Vain tietämätön hölmö luulee pystyvänsä tuntemaan ihmisen palstan perusteella. Vähän sama ilmiö kuin diagnooseja jakelevat maallikot.

        Teen työkseni näitä tyypityksiä. Kirjoitettu teksti tai oikean kommunikaation seuraaminen on paljon parempi tapa tyypittää ihmisiä kuin kysyä heiltä itseltään mitä he kuvittelevat olevansa. Kyselylomakkeet ovat palikkaversioita.

        Mbti:sta on erittäin laajoja teorioita. Se ei ole rajallinen.

        ISTJ:llä T ja F ovat lähellä toisiaan. Te on tavallaan vahvempi mutta Fi on positiivisempi. ENFP:llä toisinpäin.

        Minähän en väitäkään että olisin poikkeuksellisen lahjakas ihmisten kanssa, kuten ENFP:t poikkeuksetta ovat. Meissä on se ero että minä tunnen itseni enkä väitä olevani kaikkea mitä en ole.

        Olen yrittänyt ymmärtää mistä johtuu tuo ilmiö. Että kuvitellaan olevansa jotain aivan muuta kuin oikeasti ollaan. Mielenkiintoinen aivojen virhe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teen työkseni näitä tyypityksiä. Kirjoitettu teksti tai oikean kommunikaation seuraaminen on paljon parempi tapa tyypittää ihmisiä kuin kysyä heiltä itseltään mitä he kuvittelevat olevansa. Kyselylomakkeet ovat palikkaversioita.

        Mbti:sta on erittäin laajoja teorioita. Se ei ole rajallinen.

        ISTJ:llä T ja F ovat lähellä toisiaan. Te on tavallaan vahvempi mutta Fi on positiivisempi. ENFP:llä toisinpäin.

        Minähän en väitäkään että olisin poikkeuksellisen lahjakas ihmisten kanssa, kuten ENFP:t poikkeuksetta ovat. Meissä on se ero että minä tunnen itseni enkä väitä olevani kaikkea mitä en ole.

        Olen yrittänyt ymmärtää mistä johtuu tuo ilmiö. Että kuvitellaan olevansa jotain aivan muuta kuin oikeasti ollaan. Mielenkiintoinen aivojen virhe.

        On aika vaikea kuvitella, että ammattilainen profiloi ihmisiä ilman keskustelua ihmisen kanssa ja ihmisen näkemistä vain palstan perusteella. Ainakin herää kysymys mihin se ammattitaito perustuu silloin? Oli kyseessä psykologinen testaus, tieteellinen tai lääketieellinen tutkimus, ei ilman tutkijan objektiivisuutta tulos ole *askaa parempaa. Esimerkiksi, et tiedä minusta mitään, et ole nähnyt miten olen vastanut kysymyksiin ja miten vastaukset on ryhmittyneet/hajonneet. Sen mitä olen ammattimaista HR-testausta nähnyt itse testattavana ja mitä olen lausunnoista nähnyt, on niiden pohja aika erilainen kuin mitä kuvaat. Jos testauksessa on jotain ristiriitaista, siitä on kysytty ja sellaiseen on löytynyt aina selitys (mm. pitkä aika vs. kuitenkin yhdenmukaiset vastaukset vs. imetys 20min kesken testin).

        Mistä tiedät miten paljon se mitä kirjotan on roolia ja miten paljon aitoa ihmistä? Mistä teidät esim, kuinka paljon kirjoitustyöini vaikuttaa ammattini tutkijana, eli olen koulutettu katsomaan faktaa, vaikka luontaisesti teen isot päätökset tunteella? Mistä tiedät miten paljon tieteellinen kirjoittaminen vaikuttaa tapaani kirjoittaa, vaikka se tapa ei olisi minulle ominainen ilman koulutusta?

        Jokainen tyypitys on aina vain malli, itsekin pidän MBTI:stä, koska se on kohtuullisen hyvä malli. Silti mikään malli ei ole täydellinen ja täysin kuvaava. Jos olet ammattilainen, kuvittelisi sinun ymmärtävän sen.

        Se miten elän arkea ja miten kohtaan ympärillä olevat ihmiset on kyllä ENFP tai ENxP tyypillistä. Samoin se palaute mitä ympäristöltä saan itsestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä mitä testi antaa vaan mitä olet. Jos itse tunnistat käyttäväsi Fi:tä et voi olla ENTP koska ne on täysin sokeita sen kanssa.

        ISTJ:t haluavat tunnetusti olla kuten ENFP:t. Yleisin tyypitysvirhe on vastata mitä haluaa olla. Ei mitä on. ISTJ tyypittää itsensä väärin ENFP:ksi usein. Lisäksi ISTJ:t on sokeita Fe:n eli muiden tunteiden kanssa. Eivät siis ymmärtäisi sitäkään miltä näyttävät muiden silmissä kuten et sinäkään, amerikanbulldoggi.

        Jokainen ihminen käyttää normaalioloisena koko ajan S:ää. Et ymmärrä tarpeeksi MBTI:sta.
        Sinäkin käytät jo pelkkien kirjoitusten perusteella vahvasti Si:tä. Eikä susta myöskään tule olo että olisit enemmän F kuin T, koska olet aika huono ihmisten kanssa palstalla ja aina jauhamassa epätarkkoja Te-tietopohjaisia lässytyksiä. Sori, oot ISTJ kuten puolet palstasta.

        Tekstisi ei vaikuta lainkaan ammattilaisen tekstiltä. En tunne yhtään noita työkseen tekevää ( ja tunnen heitä useamman), joka lähtisi tekemään tuollaisia yleistyksiä. Onkohan ammattitaitosi aivan kohdillaan? Rehellisesti, en ostaisi palvelua toimijalta, jonka työntekijän kirjoittelevat tuollaisia vapaa-aikanaan.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        On aika vaikea kuvitella, että ammattilainen profiloi ihmisiä ilman keskustelua ihmisen kanssa ja ihmisen näkemistä vain palstan perusteella. Ainakin herää kysymys mihin se ammattitaito perustuu silloin? Oli kyseessä psykologinen testaus, tieteellinen tai lääketieellinen tutkimus, ei ilman tutkijan objektiivisuutta tulos ole *askaa parempaa. Esimerkiksi, et tiedä minusta mitään, et ole nähnyt miten olen vastanut kysymyksiin ja miten vastaukset on ryhmittyneet/hajonneet. Sen mitä olen ammattimaista HR-testausta nähnyt itse testattavana ja mitä olen lausunnoista nähnyt, on niiden pohja aika erilainen kuin mitä kuvaat. Jos testauksessa on jotain ristiriitaista, siitä on kysytty ja sellaiseen on löytynyt aina selitys (mm. pitkä aika vs. kuitenkin yhdenmukaiset vastaukset vs. imetys 20min kesken testin).

        Mistä tiedät miten paljon se mitä kirjotan on roolia ja miten paljon aitoa ihmistä? Mistä teidät esim, kuinka paljon kirjoitustyöini vaikuttaa ammattini tutkijana, eli olen koulutettu katsomaan faktaa, vaikka luontaisesti teen isot päätökset tunteella? Mistä tiedät miten paljon tieteellinen kirjoittaminen vaikuttaa tapaani kirjoittaa, vaikka se tapa ei olisi minulle ominainen ilman koulutusta?

        Jokainen tyypitys on aina vain malli, itsekin pidän MBTI:stä, koska se on kohtuullisen hyvä malli. Silti mikään malli ei ole täydellinen ja täysin kuvaava. Jos olet ammattilainen, kuvittelisi sinun ymmärtävän sen.

        Se miten elän arkea ja miten kohtaan ympärillä olevat ihmiset on kyllä ENFP tai ENxP tyypillistä. Samoin se palaute mitä ympäristöltä saan itsestäni.

        Sinäkö tutkija, ja kirjoitat ammatiksesi?! Minkä alan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö tutkija, ja kirjoitat ammatiksesi?! Minkä alan?

        Sivust totean, että menee turhan henkilökohtaiseen tietoon. Itse työskentelen pienellä alalla, enkä todellakaan antaisi tuollaistakaan tietoa.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        On aika vaikea kuvitella, että ammattilainen profiloi ihmisiä ilman keskustelua ihmisen kanssa ja ihmisen näkemistä vain palstan perusteella. Ainakin herää kysymys mihin se ammattitaito perustuu silloin? Oli kyseessä psykologinen testaus, tieteellinen tai lääketieellinen tutkimus, ei ilman tutkijan objektiivisuutta tulos ole *askaa parempaa. Esimerkiksi, et tiedä minusta mitään, et ole nähnyt miten olen vastanut kysymyksiin ja miten vastaukset on ryhmittyneet/hajonneet. Sen mitä olen ammattimaista HR-testausta nähnyt itse testattavana ja mitä olen lausunnoista nähnyt, on niiden pohja aika erilainen kuin mitä kuvaat. Jos testauksessa on jotain ristiriitaista, siitä on kysytty ja sellaiseen on löytynyt aina selitys (mm. pitkä aika vs. kuitenkin yhdenmukaiset vastaukset vs. imetys 20min kesken testin).

        Mistä tiedät miten paljon se mitä kirjotan on roolia ja miten paljon aitoa ihmistä? Mistä teidät esim, kuinka paljon kirjoitustyöini vaikuttaa ammattini tutkijana, eli olen koulutettu katsomaan faktaa, vaikka luontaisesti teen isot päätökset tunteella? Mistä tiedät miten paljon tieteellinen kirjoittaminen vaikuttaa tapaani kirjoittaa, vaikka se tapa ei olisi minulle ominainen ilman koulutusta?

        Jokainen tyypitys on aina vain malli, itsekin pidän MBTI:stä, koska se on kohtuullisen hyvä malli. Silti mikään malli ei ole täydellinen ja täysin kuvaava. Jos olet ammattilainen, kuvittelisi sinun ymmärtävän sen.

        Se miten elän arkea ja miten kohtaan ympärillä olevat ihmiset on kyllä ENFP tai ENxP tyypillistä. Samoin se palaute mitä ympäristöltä saan itsestäni.

        Väität olevasi todella intuitiivinen, mutta tuossa lahjakkaasti väität selvästi intuition käyttämistä vastaan.

        Jotkin ihmistyypit on nähtävissä jo niiden "aurasta" eli siitä miten kantavat itsensä. Siis jos on intuitiivinen ja ymmärtää ko. tavan. Ilmeisesti et ymmärrä. Fe:llä johtavat ovat karismaattisia, Fi:llä johtavissa on viattomuutta jne.

        ENFP ja ENTP on helppoja tunnistaa aurasta, koska se on erittäin tunnistettava ja ovat ekstroverttejä. Sussa ei sitä auraa ole.

        Tämä ilmiö itseä monesti mietityttää kun esimerkiksi ihmiset joissa ei ole kasvotusten tippaakaan karismaa kertovat itse olevansa karismaattisia.

        Akateemisissa piireissä MBTI:ta pidetään kevyenä hupailuna ja jopa hieman pseudotieteellisenä. Jota se kyllä onkin jos ei syvenny Jungiin ynnä muihin.

        Korkea koulutus viittaa myös ISTJ:hin sillä koulujärjestelmä on tehty teikäläisiä varten. ENFP:lle koulu on yleensä hirveää. Ne on niitä lapsia jotka ärsyttävät opettajaa, eivät pysy paikallaan, eivät keskity yhteen asiaan, poukkoilevat tehtävästä toiseen. Opittuaan vaikka pluslaskun kerran eivät halua enää harjoitella sitä vaan haluavat siirtyä kertolaskuun, tekevät kirjaa ilman lupaa eteenpäin jne.

        Jokaikinen ihminen käyttää sekä järkeä että tunnetta. Nämä on aika perusasioita ymmärtää. Se että käytät tunneasioissa tunnetta tekee susta vain ihmisen. Ei erityisen tunteellista tyyppiä.

        Kukaan tutkija ei ole objektiivinen. Se on tutkijalle ensimmäinen asia joka tulee ymmärtää. Luuletko itse olevasi tutkijana objektiivinen? Jos luulet niin itsereflektiossa on huomattavia puutteita. Kuten näyttää olevan muutenkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstisi ei vaikuta lainkaan ammattilaisen tekstiltä. En tunne yhtään noita työkseen tekevää ( ja tunnen heitä useamman), joka lähtisi tekemään tuollaisia yleistyksiä. Onkohan ammattitaitosi aivan kohdillaan? Rehellisesti, en ostaisi palvelua toimijalta, jonka työntekijän kirjoittelevat tuollaisia vapaa-aikanaan.

        Cancel-kulttuuria kannattavien ihmisten mielipiteillä ei ole mulle mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität olevasi todella intuitiivinen, mutta tuossa lahjakkaasti väität selvästi intuition käyttämistä vastaan.

        Jotkin ihmistyypit on nähtävissä jo niiden "aurasta" eli siitä miten kantavat itsensä. Siis jos on intuitiivinen ja ymmärtää ko. tavan. Ilmeisesti et ymmärrä. Fe:llä johtavat ovat karismaattisia, Fi:llä johtavissa on viattomuutta jne.

        ENFP ja ENTP on helppoja tunnistaa aurasta, koska se on erittäin tunnistettava ja ovat ekstroverttejä. Sussa ei sitä auraa ole.

        Tämä ilmiö itseä monesti mietityttää kun esimerkiksi ihmiset joissa ei ole kasvotusten tippaakaan karismaa kertovat itse olevansa karismaattisia.

        Akateemisissa piireissä MBTI:ta pidetään kevyenä hupailuna ja jopa hieman pseudotieteellisenä. Jota se kyllä onkin jos ei syvenny Jungiin ynnä muihin.

        Korkea koulutus viittaa myös ISTJ:hin sillä koulujärjestelmä on tehty teikäläisiä varten. ENFP:lle koulu on yleensä hirveää. Ne on niitä lapsia jotka ärsyttävät opettajaa, eivät pysy paikallaan, eivät keskity yhteen asiaan, poukkoilevat tehtävästä toiseen. Opittuaan vaikka pluslaskun kerran eivät halua enää harjoitella sitä vaan haluavat siirtyä kertolaskuun, tekevät kirjaa ilman lupaa eteenpäin jne.

        Jokaikinen ihminen käyttää sekä järkeä että tunnetta. Nämä on aika perusasioita ymmärtää. Se että käytät tunneasioissa tunnetta tekee susta vain ihmisen. Ei erityisen tunteellista tyyppiä.

        Kukaan tutkija ei ole objektiivinen. Se on tutkijalle ensimmäinen asia joka tulee ymmärtää. Luuletko itse olevasi tutkijana objektiivinen? Jos luulet niin itsereflektiossa on huomattavia puutteita. Kuten näyttää olevan muutenkin...

        No nyt kyllä tulee jo niin sakeaa tekstiä "auroista", että en enää lainkaan usko ammattilaisuuteesi. Tosiaan, voihan noita testejä kuka vaan alkaa "tulkitsemaan" vailla pienintäkään ammattitaitoa. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cancel-kulttuuria kannattavien ihmisten mielipiteillä ei ole mulle mitään merkitystä.

        Ja siinä meni viimeinenkin uskottavuuden ripe. Et todellakaan ainakaan virallisesti tuota työksesi tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt kyllä tulee jo niin sakeaa tekstiä "auroista", että en enää lainkaan usko ammattilaisuuteesi. Tosiaan, voihan noita testejä kuka vaan alkaa "tulkitsemaan" vailla pienintäkään ammattitaitoa. 🙄

        Karisma on ihmisen "aura". Mutta jos ei ole intuitiivinen, niin vaikeahan sitä kulmaa on tajuta ;)

        Totta, unohdin että kaikkien akateemisten on toistettava robottimaisesti: rakastan cancel-kulttuuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karisma on ihmisen "aura". Mutta jos ei ole intuitiivinen, niin vaikeahan sitä kulmaa on tajuta ;)

        Totta, unohdin että kaikkien akateemisten on toistettava robottimaisesti: rakastan cancel-kulttuuria.

        Karismalla ja auralla ei ole mitään tekoa keskenään. Menes nyt takasin sinne astrologien ja ennustajien kirjekursille. Vähän jäi vielä oppimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karismalla ja auralla ei ole mitään tekoa keskenään. Menes nyt takasin sinne astrologien ja ennustajien kirjekursille. Vähän jäi vielä oppimatta.

        Taasko vahingossa loggauduit ulos amerikanbulldoggi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko vahingossa loggauduit ulos amerikanbulldoggi.

        Oi voi, sulla aika huonosti toimii nyt tuo "aurojen tunnistaminen". Mä en koskaan unohda loggautua, kun en ole koskaan edes rekisteröitynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi voi, sulla aika huonosti toimii nyt tuo "aurojen tunnistaminen". Mä en koskaan unohda loggautua, kun en ole koskaan edes rekisteröitynyt.

        Kiva kun kuitenkin triggeröidyit Citrinellan puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun kuitenkin triggeröidyit Citrinellan puolesta.

        Ai ai, tuokin meni pieleen. Toi taisi mennä kokonaan rikki toi sun mieltenlukulaitteesi, Tämä tilanne ei ole triggeröitymistä nähnytkään. 😛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ai, tuokin meni pieleen. Toi taisi mennä kokonaan rikki toi sun mieltenlukulaitteesi, Tämä tilanne ei ole triggeröitymistä nähnytkään. 😛

        Osaatko lopettaa vai jatkat edelleen kuten Cittis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko lopettaa vai jatkat edelleen kuten Cittis.

        Sinähän se siinä jatkat, eli tietenkin vastaan. Olisi epäkohteliasta olla vastaamatta, kun toisella kerta on noin kovasti asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität olevasi todella intuitiivinen, mutta tuossa lahjakkaasti väität selvästi intuition käyttämistä vastaan.

        Jotkin ihmistyypit on nähtävissä jo niiden "aurasta" eli siitä miten kantavat itsensä. Siis jos on intuitiivinen ja ymmärtää ko. tavan. Ilmeisesti et ymmärrä. Fe:llä johtavat ovat karismaattisia, Fi:llä johtavissa on viattomuutta jne.

        ENFP ja ENTP on helppoja tunnistaa aurasta, koska se on erittäin tunnistettava ja ovat ekstroverttejä. Sussa ei sitä auraa ole.

        Tämä ilmiö itseä monesti mietityttää kun esimerkiksi ihmiset joissa ei ole kasvotusten tippaakaan karismaa kertovat itse olevansa karismaattisia.

        Akateemisissa piireissä MBTI:ta pidetään kevyenä hupailuna ja jopa hieman pseudotieteellisenä. Jota se kyllä onkin jos ei syvenny Jungiin ynnä muihin.

        Korkea koulutus viittaa myös ISTJ:hin sillä koulujärjestelmä on tehty teikäläisiä varten. ENFP:lle koulu on yleensä hirveää. Ne on niitä lapsia jotka ärsyttävät opettajaa, eivät pysy paikallaan, eivät keskity yhteen asiaan, poukkoilevat tehtävästä toiseen. Opittuaan vaikka pluslaskun kerran eivät halua enää harjoitella sitä vaan haluavat siirtyä kertolaskuun, tekevät kirjaa ilman lupaa eteenpäin jne.

        Jokaikinen ihminen käyttää sekä järkeä että tunnetta. Nämä on aika perusasioita ymmärtää. Se että käytät tunneasioissa tunnetta tekee susta vain ihmisen. Ei erityisen tunteellista tyyppiä.

        Kukaan tutkija ei ole objektiivinen. Se on tutkijalle ensimmäinen asia joka tulee ymmärtää. Luuletko itse olevasi tutkijana objektiivinen? Jos luulet niin itsereflektiossa on huomattavia puutteita. Kuten näyttää olevan muutenkin...

        Minustakin puhut kuin horroskooppitieteestä. Ammattimainen ”aura” puuttuu. Noita testejä voi tosiaan kuka tahansa tulkita.... Asiantuntevan testauksen periaatteet puuttuu kokonaan ja myös kielenkäyttö ammattilaiseksi on ala-arvoista. Ammattilaisen ei tarvitse puolustaa itseään haukkumalla, hänellä on perusteet keskusteluun muutenkin. Tuo haukkuminen kertoo samasta ilmiöstä mitä käy kun 3v ei pärjää sanoilla, otetaan ”nyrkit” esiin. Sinänsä menee ihan hukkaan, koska keskustelu on lähinnä huvittava ja motiivisi myös hyvin läpinäkyvät.

        En ole kirjoittanut tähän ketjuun 15.06 jälkeen. Enkä näe tarvetta jatkaa tämänkään jälkeen. Saat puolestani olla mitä vaan mieltä, se on merkityksetöntä minulle.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Minustakin puhut kuin horroskooppitieteestä. Ammattimainen ”aura” puuttuu. Noita testejä voi tosiaan kuka tahansa tulkita.... Asiantuntevan testauksen periaatteet puuttuu kokonaan ja myös kielenkäyttö ammattilaiseksi on ala-arvoista. Ammattilaisen ei tarvitse puolustaa itseään haukkumalla, hänellä on perusteet keskusteluun muutenkin. Tuo haukkuminen kertoo samasta ilmiöstä mitä käy kun 3v ei pärjää sanoilla, otetaan ”nyrkit” esiin. Sinänsä menee ihan hukkaan, koska keskustelu on lähinnä huvittava ja motiivisi myös hyvin läpinäkyvät.

        En ole kirjoittanut tähän ketjuun 15.06 jälkeen. Enkä näe tarvetta jatkaa tämänkään jälkeen. Saat puolestani olla mitä vaan mieltä, se on merkityksetöntä minulle.

        Ootko huomannut, että tämä on suomi24 eikä väitöstilaisuus? Sulla on juuri tyypillistä ISTJmäistä jäykkyyttä tuossa että ajattelet että koko elämä pitäisi vetää ammattilaisroolia vaikka olisi vapaalla ja trollaisi jossain sinkut palstalla. Vain ISTJ pystyisi niin kuivaan elämään.


    • Olen tehnyt testit, vaan en ikinä muista lopputulosta. Unohtuu hetimiten.

      • Anonyymi

        Vaikutat ISFJ:lta, puolustaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat ISFJ:lta, puolustaja.

        Joku asianajaja tuli viimeksi. Muistan sen, kun Sheenakin sai saman ja en näe meissä juuri mitään samaa muutoin palstan perusteella.

        Toki palstalla voikin saada vain sen käsityksen minkä kukin itsestään antaa.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Joku asianajaja tuli viimeksi. Muistan sen, kun Sheenakin sai saman ja en näe meissä juuri mitään samaa muutoin palstan perusteella.

        Toki palstalla voikin saada vain sen käsityksen minkä kukin itsestään antaa.

        Siis tämä tuli viimeksi ja kuvauksen luettuani tunnistin kyllä omaavani piirteet jokseenkin.

        https://www.16personalities.com/fi/infj-persoonallisuus

        INFJ-A / INFJ-T


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Siis tämä tuli viimeksi ja kuvauksen luettuani tunnistin kyllä omaavani piirteet jokseenkin.

        https://www.16personalities.com/fi/infj-persoonallisuus

        INFJ-A / INFJ-T

        INFJ ei varmaankaan jakaisi itsestään palstalla niin paljon kuin sinä.

        Vaikutat minusta ainakin selvältä Fe-käyttäjältä, koska keskustelet mukavasti. Lähdet melko vahvasti myös puolustamaan jotain asiaa jonka koet tärkeäksi. Etenkin puolustamaan pienempiä ihmisiä kuvitellulta surulta ja ahdistukselta. Siitä syystä ISFJ voi olla lähempänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        INFJ ei varmaankaan jakaisi itsestään palstalla niin paljon kuin sinä.

        Vaikutat minusta ainakin selvältä Fe-käyttäjältä, koska keskustelet mukavasti. Lähdet melko vahvasti myös puolustamaan jotain asiaa jonka koet tärkeäksi. Etenkin puolustamaan pienempiä ihmisiä kuvitellulta surulta ja ahdistukselta. Siitä syystä ISFJ voi olla lähempänä.

        Okei. Mä kyllä olen hyvin hanakka pitämään puolia silloin, kun uskon asiaani. Ei auta vastaan mussutus tuumaakaan. Ylijyrääjäkin tarvittaessa, äärimmäisenä keinona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        INFJ ei varmaankaan jakaisi itsestään palstalla niin paljon kuin sinä.

        Vaikutat minusta ainakin selvältä Fe-käyttäjältä, koska keskustelet mukavasti. Lähdet melko vahvasti myös puolustamaan jotain asiaa jonka koet tärkeäksi. Etenkin puolustamaan pienempiä ihmisiä kuvitellulta surulta ja ahdistukselta. Siitä syystä ISFJ voi olla lähempänä.

        Mä en kylläkään ole extroverttiä nähnyykkään.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mä en kylläkään ole extroverttiä nähnyykkään.

        Että tuo FE ei osu.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Että tuo FE ei osu.

        Fi taas osuu. Mä inhoan ihmismassoja ja rakastan pienen pieniä tuttuja omia porukoitani. Pieniä piirejä muutenkin.

        Rauhallista vuorovaikutusta, kammoan käläpälättäjiä siinä määrin, että ahdistun heistä hetkessä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mä en kylläkään ole extroverttiä nähnyykkään.

        Introvertilläkin voi olla Fe toisena funktiona, jossa se näkyy hyvinä kommunikointitaitoina kuten ISFJ:llä ja INFJ:llä.

        ISFJ eroaa INFJ:stä esimerkiksi siten, että on sitkeämpi sietämään huonoja olosuhteita. Jaksaa ottaa skeidaa niskaan uskomattoman paljon mutta kun lopulta menee yli niin menee ja se on siinä sitten.

        INFJ on enemmän sen tyyppinen joka tulee heti läpi ovista kun ei mene kuten he haluavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Introvertilläkin voi olla Fe toisena funktiona, jossa se näkyy hyvinä kommunikointitaitoina kuten ISFJ:llä ja INFJ:llä.

        ISFJ eroaa INFJ:stä esimerkiksi siten, että on sitkeämpi sietämään huonoja olosuhteita. Jaksaa ottaa skeidaa niskaan uskomattoman paljon mutta kun lopulta menee yli niin menee ja se on siinä sitten.

        INFJ on enemmän sen tyyppinen joka tulee heti läpi ovista kun ei mene kuten he haluavat.

        Aa, okei. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Introvertilläkin voi olla Fe toisena funktiona, jossa se näkyy hyvinä kommunikointitaitoina kuten ISFJ:llä ja INFJ:llä.

        ISFJ eroaa INFJ:stä esimerkiksi siten, että on sitkeämpi sietämään huonoja olosuhteita. Jaksaa ottaa skeidaa niskaan uskomattoman paljon mutta kun lopulta menee yli niin menee ja se on siinä sitten.

        INFJ on enemmän sen tyyppinen joka tulee heti läpi ovista kun ei mene kuten he haluavat.

        Minulla on sietokykyä kyllä sellaisille tilanteille kyllä jonkin verran mutta jos sellaisia tulee eteen vaikka Suomi24:ssä niin minun täytyy pitää välillä taukoa ja viilentää pää ennen kuin vastaan, jos pidän sitä yhä vastaamisen arvoisena. Siksi teksti on minulle usein tehokkaampi kommunikointikeino kuin kasvotusten puhuminen.

        Funktioni ovat Ni Fe Ti Se (INFJ). Nuo voivat kyllä tilapäisesti vaihtaa tärkeysjärjestystä jos vaikka joudun johtaja-asemaan jolloin näyttäisin olevan Fe Ni Se Ti (ENFJ). Ti Se Ni Fe (ISTP) jos pitää korjata tietokone.


      • Anonyymi kirjoitti:

        INFJ ei varmaankaan jakaisi itsestään palstalla niin paljon kuin sinä.

        Vaikutat minusta ainakin selvältä Fe-käyttäjältä, koska keskustelet mukavasti. Lähdet melko vahvasti myös puolustamaan jotain asiaa jonka koet tärkeäksi. Etenkin puolustamaan pienempiä ihmisiä kuvitellulta surulta ja ahdistukselta. Siitä syystä ISFJ voi olla lähempänä.

        INFJ:tä kyllä kutsutaan myös "käveleväksi ristiriidaksi".

        Olemme rationaalisia mutta tunteellisia. Introvertteja mutta ekstrovertteja. Näyttäisi että emme ole kartalla asioista mutta tiedämme enemmän kuin sanomme.

        "Se" on Akilleen kantapäämme. Aktivoituu lähinnä silloin kun stressaannumme liikaa.

        Olen aikani pallotellut että olenko INFJ vai en. Nyt olen vain hyväksynyt asian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sietokykyä kyllä sellaisille tilanteille kyllä jonkin verran mutta jos sellaisia tulee eteen vaikka Suomi24:ssä niin minun täytyy pitää välillä taukoa ja viilentää pää ennen kuin vastaan, jos pidän sitä yhä vastaamisen arvoisena. Siksi teksti on minulle usein tehokkaampi kommunikointikeino kuin kasvotusten puhuminen.

        Funktioni ovat Ni Fe Ti Se (INFJ). Nuo voivat kyllä tilapäisesti vaihtaa tärkeysjärjestystä jos vaikka joudun johtaja-asemaan jolloin näyttäisin olevan Fe Ni Se Ti (ENFJ). Ti Se Ni Fe (ISTP) jos pitää korjata tietokone.

        Tuo olen siis minä. En tiedä miksi nimimerkki tipahti pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sietokykyä kyllä sellaisille tilanteille kyllä jonkin verran mutta jos sellaisia tulee eteen vaikka Suomi24:ssä niin minun täytyy pitää välillä taukoa ja viilentää pää ennen kuin vastaan, jos pidän sitä yhä vastaamisen arvoisena. Siksi teksti on minulle usein tehokkaampi kommunikointikeino kuin kasvotusten puhuminen.

        Funktioni ovat Ni Fe Ti Se (INFJ). Nuo voivat kyllä tilapäisesti vaihtaa tärkeysjärjestystä jos vaikka joudun johtaja-asemaan jolloin näyttäisin olevan Fe Ni Se Ti (ENFJ). Ti Se Ni Fe (ISTP) jos pitää korjata tietokone.

        Introverteille tyypillistä tykätä tekstistä.

        Funktiot ei vaihda paikkaa noin, vaan siinä on hiukan eri logiikka. Jokaisella on sekä heikkouksia että kehittymispotentiaalia heikoimman funktion alueella. INFJ:llä Se. Eli INFJ haluaisi olla Se:llä johtava ESTP, jollaiseksi voi yrittää kehittyä ja jota voi esittää, mutta silloin johtaa omalla heikoimmalla funktiollaan niin ei välttämättä uskottavaa. Riippuu kuinka kehittynyt on. ESTP korjannee tietokoneen myös.

        Todennäköisesti INFJ:n Se on kehittyneempi kuin vaikka ISTJ:n Ne koska INFJ:t ovat ankarampia itselleen sekä määrätietoisia.

        Johtajuusotetta tarvitessaan INFJ voi esittää sitä ESTP:tä, jolla on tehoja reaalimaailmassa toimimiseen tai flipata funktiot vastakkaisiksi eli ENFP, joka on melkein yhtä hyvä vaikuttamaan ihmisiin kuin ENFJ.

        Ni->Ne
        Fe-Fi
        Ti-Te
        Se-Si


      • Anonyymi kirjoitti:

        Introverteille tyypillistä tykätä tekstistä.

        Funktiot ei vaihda paikkaa noin, vaan siinä on hiukan eri logiikka. Jokaisella on sekä heikkouksia että kehittymispotentiaalia heikoimman funktion alueella. INFJ:llä Se. Eli INFJ haluaisi olla Se:llä johtava ESTP, jollaiseksi voi yrittää kehittyä ja jota voi esittää, mutta silloin johtaa omalla heikoimmalla funktiollaan niin ei välttämättä uskottavaa. Riippuu kuinka kehittynyt on. ESTP korjannee tietokoneen myös.

        Todennäköisesti INFJ:n Se on kehittyneempi kuin vaikka ISTJ:n Ne koska INFJ:t ovat ankarampia itselleen sekä määrätietoisia.

        Johtajuusotetta tarvitessaan INFJ voi esittää sitä ESTP:tä, jolla on tehoja reaalimaailmassa toimimiseen tai flipata funktiot vastakkaisiksi eli ENFP, joka on melkein yhtä hyvä vaikuttamaan ihmisiin kuin ENFJ.

        Ni->Ne
        Fe-Fi
        Ti-Te
        Se-Si

        Introverteille tyypillistä tykätä tekstistä.

        Ilmankos voin kälättää kirjoitettuna muotona vaikka miten paljon ja lukea kälätystä, mutta ääneen puhuen en kauaa jaksa kommunikoida. Enkä kuunnella puhetta.

        Mulle kirjoittaen paljon kommunikointi on aktiivista, kun puhuen paljon hyvinkin passiivista.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        INFJ:tä kyllä kutsutaan myös "käveleväksi ristiriidaksi".

        Olemme rationaalisia mutta tunteellisia. Introvertteja mutta ekstrovertteja. Näyttäisi että emme ole kartalla asioista mutta tiedämme enemmän kuin sanomme.

        "Se" on Akilleen kantapäämme. Aktivoituu lähinnä silloin kun stressaannumme liikaa.

        Olen aikani pallotellut että olenko INFJ vai en. Nyt olen vain hyväksynyt asian.

        INFJ:t vaihtavat persoonansa ilmentämistä melko paljon seuran mukaan. Heistä on vaikea sanoa mitä todella ovat ja ajattelevat, koska pitävät paljon itsellään.

        Helposti nähtävin INFJ-ominaisuus on aivan karmea kyvyttömyys antaa itselleen anteeksi. Voi ilmentyä jopa kyvyttömyytenä tunnustaa omia virheitä koska ruoskivat niistä itseään niin käsittämättömällä tavalla.

        INFJ on hieno yhdistelmä empaattista ja mukavaa (Fe toinen funktio) ja älyllistä (Ti kolmas funktio, optimistinen).


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        INFJ:tä kyllä kutsutaan myös "käveleväksi ristiriidaksi".

        Olemme rationaalisia mutta tunteellisia. Introvertteja mutta ekstrovertteja. Näyttäisi että emme ole kartalla asioista mutta tiedämme enemmän kuin sanomme.

        "Se" on Akilleen kantapäämme. Aktivoituu lähinnä silloin kun stressaannumme liikaa.

        Olen aikani pallotellut että olenko INFJ vai en. Nyt olen vain hyväksynyt asian.

        Ainakin olet Ti-käyttäjä koska olit selvittänyt funktiot etkä puhunut vain kirjaimista I/E N/S F/T =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Introvertilläkin voi olla Fe toisena funktiona, jossa se näkyy hyvinä kommunikointitaitoina kuten ISFJ:llä ja INFJ:llä.

        ISFJ eroaa INFJ:stä esimerkiksi siten, että on sitkeämpi sietämään huonoja olosuhteita. Jaksaa ottaa skeidaa niskaan uskomattoman paljon mutta kun lopulta menee yli niin menee ja se on siinä sitten.

        INFJ on enemmän sen tyyppinen joka tulee heti läpi ovista kun ei mene kuten he haluavat.

        "tulee heti läpi ovista kun ei mene kuten he haluavat."

        Sori, väärä kuvaus INFJ:sta.

        INFJ: t eivät yleensä halua kertoa helposti, mitä heidän sisällään tapahtuu/tuoda heidän henkilökohtaisia ​​reaktioitaan esille muille paitsi niille, joihin he luottavat. Ts. tämä tyyppi tulee viimeisenä ovista läpi, jos homma ei toimi.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        INFJ:tä kyllä kutsutaan myös "käveleväksi ristiriidaksi".

        Olemme rationaalisia mutta tunteellisia. Introvertteja mutta ekstrovertteja. Näyttäisi että emme ole kartalla asioista mutta tiedämme enemmän kuin sanomme.

        "Se" on Akilleen kantapäämme. Aktivoituu lähinnä silloin kun stressaannumme liikaa.

        Olen aikani pallotellut että olenko INFJ vai en. Nyt olen vain hyväksynyt asian.

        Ytimekäs kuvaus, "kävelevä ristiriita" 👌

        Itse koen ristiriidan niin päin, ettei muut, etenkään tuntemattomat ole aina kartalla minun kanssa. Ja matkassani on muutenkin vaikea pysyä ilman että tietää asioiden toisesta laidasta edes jotain.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        INFJ:t vaihtavat persoonansa ilmentämistä melko paljon seuran mukaan. Heistä on vaikea sanoa mitä todella ovat ja ajattelevat, koska pitävät paljon itsellään.

        Helposti nähtävin INFJ-ominaisuus on aivan karmea kyvyttömyys antaa itselleen anteeksi. Voi ilmentyä jopa kyvyttömyytenä tunnustaa omia virheitä koska ruoskivat niistä itseään niin käsittämättömällä tavalla.

        INFJ on hieno yhdistelmä empaattista ja mukavaa (Fe toinen funktio) ja älyllistä (Ti kolmas funktio, optimistinen).

        Ei ole kyvyttömyys, vaan vaikeus antaa itselle anteeksi. Helpomalla itse pääsee, kun tekee kaiken hallitusti oikein ☝

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tulee heti läpi ovista kun ei mene kuten he haluavat."

        Sori, väärä kuvaus INFJ:sta.

        INFJ: t eivät yleensä halua kertoa helposti, mitä heidän sisällään tapahtuu/tuoda heidän henkilökohtaisia ​​reaktioitaan esille muille paitsi niille, joihin he luottavat. Ts. tämä tyyppi tulee viimeisenä ovista läpi, jos homma ei toimi.

        - Sheena

        INFJ on Ni-johtoinen eli tahdonvoimalla liikkuu ja tekee mitä haluaa tehdä. Usein vaikka läpi harmaan kiven.

        Si&Ne-käyttäjät sietävät kärsimystä ja sitä ettei asiat mene heidän halunsa mukaan paljon paremmin. Saattavat pyrkiä välttämään suoraa aggressiota ja ovat turvallisuushakuisempia.

        Se&Ni-käyttäjät ovat selvästi yhteenottavampia. Esim. osallistuvat tappeluun aktiivisesti yms.

        Jos et tunnista tuota piirrettä käytät silloin Si:tä eli todennäköisempi ISFJ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        INFJ on Ni-johtoinen eli tahdonvoimalla liikkuu ja tekee mitä haluaa tehdä. Usein vaikka läpi harmaan kiven.

        Si&Ne-käyttäjät sietävät kärsimystä ja sitä ettei asiat mene heidän halunsa mukaan paljon paremmin. Saattavat pyrkiä välttämään suoraa aggressiota ja ovat turvallisuushakuisempia.

        Se&Ni-käyttäjät ovat selvästi yhteenottavampia. Esim. osallistuvat tappeluun aktiivisesti yms.

        Jos et tunnista tuota piirrettä käytät silloin Si:tä eli todennäköisempi ISFJ.

        Toki tahdonvoimalla mennään ja teen mitä haluan, mutta se ei tapahdu ovien läpi menemällä. Eikä varsinkaan suoraan muiden ihmisten ylitse.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        INFJ on Ni-johtoinen eli tahdonvoimalla liikkuu ja tekee mitä haluaa tehdä. Usein vaikka läpi harmaan kiven.

        Si&Ne-käyttäjät sietävät kärsimystä ja sitä ettei asiat mene heidän halunsa mukaan paljon paremmin. Saattavat pyrkiä välttämään suoraa aggressiota ja ovat turvallisuushakuisempia.

        Se&Ni-käyttäjät ovat selvästi yhteenottavampia. Esim. osallistuvat tappeluun aktiivisesti yms.

        Jos et tunnista tuota piirrettä käytät silloin Si:tä eli todennäköisempi ISFJ.

        Lisäys, kuten jo sanoin, olen varmasti INFJ. Se on irl testattu ja monta tuntia meni kysymyksiin vastatessa, ei mikään lyhyt versio testistä. Testaaja vielä haastatteli pari tuntia itse testin jälkeen. Lopuksi totesi, että olen ensimmäinen hänen kohtaamansa INFJ.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki tahdonvoimalla mennään ja teen mitä haluan, mutta se ei tapahdu ovien läpi menemällä. Eikä varsinkaan suoraan muiden ihmisten ylitse.

        - Sheena

        Sitähän mä en sanonutkaan.


    • Anonyymi

      Kuka tuntee ABCDEFGHO-nimisen henkilön?

    • Minua suositeltiin tekemään testi seuraavana päivänä uudelleen, koska tulokset ovat liian lähellä toisiaan. 😄

      Mutta näin tänään:
      58,12% ESFJ
      57,68% ISFJ
      55,7% ESTJ
      ...

      heikoimpana
      38,55% INTJ

    • Anonyymi

      iSFP. Minkä tuomion tuo saa?

      • Anonyymi

        ISFP:t on aika mielyttäviä ihmisiä. Fi-johtoiset on yleensä tyylikkäitä. ISFP:t myös taiteellisia. Vahva F tekee niistä sosiaalisesti kyvykkäitä mikäli haluavat olla.

        Toinen funktio Se tasoittaa Fi:tä joka on viaton ja herkkä. Se:llä on reaalimaailman tehoja. Näkyy ehkä siinä että kommunikointitavoissa ottaa enemmän yhteen kuin Fi:n käyttäjästä ajattelisi.

        Kolmas funktio on Ni ja niillä on yleensä hyvä tuuri, joilla intuitio on optimistinen.

        Heikoin funktio Te, joka näkyy ehkä siinä että inhoaa omaa laiskuuttaan ja yrittää kehittää itseään tehokkaaksi vastoin omaa luontoaan.

        Heikko Te tekee ISFP:istä helposti manipuloitavia ja strateginen ajattelu heikkoa.

        Mukavassa tasapainossa eri puolet kuitenkin.


    • Anonyymi

      taidan sotkea teidän siis tyttösten ajatuksia, mutta olin todella väsynyt kun hammasjutyut saanut nukuttua juuri ollenkaan, sitten joo hampiolle elli hammaslääkätillä jotta voi rauhoittua, kaikki kunnossa, 1 asia korjata...

    • Anonyymi

      nobody ever knows nobody, so don't worry...

    • MBTI:tä ei tarvitse ottaa aina vakavasti. Olen löytänyt siinä myös tavan nauraa joskus itselleni (koska tämä on pahuksen samaistuttavaa):

      • INFJ Memes - 45 Of The Very Best
      https://anyintrovert.com/infj-memes-45-of-the-very-best/

      • Funny 16 Personalities Highlights (INFJ Only!)
      https://youtu.be/oM5HpZr6WCY

      Ja tässä sketsejä josta löytyy jokainen MBTI-persoona:

      • 16 Personalities Learning Guitar
      https://youtu.be/Hkeyi0jF6x0

      • 16 Personalities Controlling REALITY
      https://youtu.be/vvLYLuW2rsY

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2063
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1732
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      262
      1699
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      67
      1696
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      106
      1502
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1433
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      288
      1219
    8. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    9. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      49
      1200
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    Aihe