ja olen huomannut useamman häiritsevän
tekijän oltuani Suomessa 4 kuukautta.
Kukaan ei toivota nimipäivää, kukaan ei tule
käymään perheensä kanssa kotiini käymään
ja laitetaan ruokaa yhdessä ja nauretaan.
Kukaan ei tervehdi kun minulla oli Syntymäpäivä joulukuussa, kukaan ei kysy miten voin. Ehkä täällä on sellainen kulttuuri
ja siihen pitää sopeutua.Jopa ruotsalaiset ja venäläiset siis naapurit muistavat toivottaa
Hyvää Syntymäpäivää.En minä tässä muuta
Onnellisuus on siinä että muistaa toisia
Olen muuttanut USAsta Suomeen äskettäin
17
177
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalainen kulttuuri on tässä
Vanhukset ryyppää ja huutelevat tyhmyyksiä
ja ihmetellään miksi lapsenlapset viihtyy
tietoneiden ääressä. Äidit laittaa minihameet
päälle ja lähtee iskemään 18 vuotiaita poikia
ja haukkuvat miehensä vanhoiksi.
Eduskunnassa riidellään onko Marinin käytös
kuin jollain huo... lla polliisit veljeilevät
gangstereiden kanssa, iltalehdet huutavat
kauniita laihoja isorintaisia 18 vuotiaita
tyttöjä, itketään kun lätkässä hävittiin
yksi matsi, voivotellaan kun joku kompastui
kadulla ja löi päänsä ja kaikki kävelee ohitse
Kauhistellaan valtio velkaa mutta samalla
iloitaan kun johtajan palkka on parempi kuin
Ruotsissa, itketään että kissalle tuli pipi
kadulla mutta samalla kerrotaan että pieni
lapsi hylättiin lastenvaunuissa kadulle ja
se mitä naapurit kuin ruotsalaiset ovat mieltä
sitten kirjoitetaan että portsari ravintolassa
pisti rettelöitsijät kuriin mutta selvisi että
hän myi alaikäisille viinaa ja huumeita
Tällaista Suomessa ja olen tottunut tähän
että toisesta korvasta sisään ja toisesta
ulos olit sitten tullut tänne Suomeen USAsta
tai Saharasta - Anonyymi
Miksi Sinä joka muutit Suomeen, et ole muistanut Minua nimipäivänä, etkä syntymäpäivänä, etkä ole tullut käymään pereeni luona että voisimme vaikka nauraa yhdessä, - niin miksi et ole käynyt etkä muistanut minua ja perhettäni ?
Suomessa ihmiset vain masentuvat. Täällä ei osata pitää hauskaa ilman viinaa. Töissä ja yleisillä paikoilla ei saa jutella tuntemattomille. Hyvä jos edes hymyn saat keltään.
- Anonyymi
Menet pubiin ja tilaa vain kahvia
Sua katsotaan kuin spitaalista ja
vaikka olisit nuori komea mies
niin mummo joka dokaa joka päivä
olutta nousee pöydästä ja laittaa repun
selkään ja katselee tätä kahvin juojaa
kuin spitaalista ja häipyy läheiseltä
pöydältä toiseen kaukana olevaan
pöytään ja reppu heilahtaa selästä
ja elämä on taas normaalia- Anonyymi
😁😁
- Anonyymi
Epäterveen yhteiskunnan huomaa helposti
jossa kaikki asiat eivät ole hyvin
Pitää varoa käytöstä, puheita mutta samalla
käyttäytyä normaalisti
Ilmeet ja eleet ovat sairaassa yhteiskunnassa
sellaisia että nuorten häiritsevä käytös
katsotaan sormien läpi mutta he jotka ovat
käyttäytyneet hyvin he joutuvat välittömästi
suurennuslasin alle.Tämä käytäntö ja refleksi
on pikkuhiljaa soluttautunut Suomeen kuin
myrkky ja ihmiset ovat varpaillaan ja kauhuissaan
mikä on oikea tapa käyttäytyä ja puhua
Se on kuin painajainen
Nuoret lapset jotka joutuvat sopeutumaan
näin vaikeaan ja monimutkaiseen järjestelmään
niin en ihmettele että ongelmia syntyy
Itse olen insinööri ja jopa pelkään että miten
käytökseni kohdataan niin töissä kuin jossain
pubissa.Olenko tehnyt jotain väärin että
seuraavana päivänä minua katsotaan kieroon! - Anonyymi
Vinkkejäkäytökseen töissä😄.”
Jos olet pöydässä jossa istuu
insinööri miehiä ja naisia niin
olkaa miehet hiljaa ja antakaa naisten
kertoa kuinka nuoret miehet ovat
ihania ja te tässä organisaatiossa
tyhmiä.Kun olette mikroaaltouunissa
valmistaneet ruokaa niin naiset katsoo
sinun ruokaa ja sanoo miten voit syödä
tuollaista moskaa.
Kun kuuntelette naisten puhetta kuinka
olette tyhmiä ja naiset muotitietoisia
saapuu lopulta pomot nämä ” nallekarhut”
paikalle jotka yrittää pehmentää tilannetta
Lopulta insinöörimiehet minä mukaan lukien
poistuu yrityksen keittiöstä ja kiitän seurasta
mutta yksikään naisista ei katso minua ja
sano hyvää päivän jatkoa vaan juttelevat
keskenään kuin minua ei olisi olemassa - Anonyymi
Voi voi niin tuttua
Miksi naisilla on näin paha olla
Olemmeko syyllisiä heidän
pahaan oloon!?
Antakaa jotain vastauksia Please! - Anonyymi
Meillä oli duunissa nainen jolla oli palomies
miehenä ja hän kehui sitä joka päivä
Ja sillä oli kuulema iso letku
Sitten se sairastui syöpään
Sitten se kuoli
Tää muija alkoi oireilemaan ja hyppi diskoissa
ja ravintoloissa ja lopulta uupui ja lähti lätkimään
Kun sitä letku muijaa ei enään näkynyt niin
yksi nuori kaveri sanoi että muija ei lopulta
pudonnut korkealta.Saihan hän sentään miesvainajalta pitkän letkun. - Anonyymi
No nimipäivät eivät tosiaan ole monille suomalaisille oikein mitään. Osa toki juhlii ja toivottelee hyvää nimipäivää, mutta aika harvinaista on. Harva tuntuu olevan mitenkään edes tietoinen nimipäivistä. Varsinkin jos on ulkolainen nimi, niin eihän sille ole edes Suomen kalenterissa sopivaa päivää. Mistä muuten naapurien kuuluisi toistensa syntymäpäivät tietää?
- Anonyymi
Hei uudisasukas, Mitähän jos alkaisit harrastamaan jostain tuttua tai uutta, kirjottaudu mille tahaansa tuhansista, lähes ilmaisista kursseista joita tarjotaan jokapuolella = lähikurssit, nettikurssit Zoomin tai jms välityksellä.
Selaa kansalaisopistojen sivuja , ne ovat aarrearkkuja! tutustuisit eritasoisiin suomalaisiin, suuri osa meistä on suvaitsevaisia ja tosi hienoja ihmisiä kuitenkin! - Anonyymi
Oletko vieraannuttanut itsesi muista? Siksi eivät sinua osaa huomioida?
- Anonyymi
Kuka haluaa käyttäytyä teennäisesti, kuten usassa. Käytös siellä on vain pinnallista teatteria. Aitous ja rehellisyys puuttuu.
- Anonyymi
Vai että oikein nimipäiviä pitäisi muistaa? 😁 Useimmilla nimipäivä on se, kun kastettiin eli annettiin nimi ja tultiin kirkon jäseneksi, eikä se, mikä kalenterissa lukee. Ehkä nimipäivä ei sen takia ole niin oleellinen suomalaisille.
Ja miksi pitäisi "tervehtiä" ja kysyä "miten voit", kun on syntymäpäivä?! 😂 Silloinhan onnitelllaan, jos vain sattuu tietämään toisen syntymäpäivän.
Kyllä Suomessa synttäreiden vuoksi onnitellaan ja niitä useimmat juhliikin. Ja käydään kylässä, ihan syömässäkin.
4 kk Suomessa on tosi lyhyt aika muutenkin. Ehtiikö niin lyhyessä ajassa tutuista henkilöistä tulemaan niin hyviä ystäviä, että peräti juhlittaisiinkin jo yhdessä? Synttärit on perheiden ja läheisten ystävien juhla Suomessa. - Anonyymi
Olisit, aloittaja, vain pysynyt siellä onnelassasi. Kai sinne vielä takaisin pääset?
- Anonyymi
Jopa ruikuttajat haukkuu Suomalaisista kulttuuria. Tilastojen mukaan maailman onnellisin kansa on Suomalaiset vuodesta toiseen. Muissa maissa taitaa kaikki olla sitten päin peruusta suurimmaksi osaksi.
- Anonyymi
Kun dikimaailma saavutti Suomaliset ja kaikilla mahdolisuus Nettiin. Loppui ystävälisyys, kulumisten kysely livenä ja korttejen lähettely Ihan Kaiken Ikäisiltä Sukupuoleen katsomatta. Kaikki elävät F.B ja Instagram kuplassa.Ilman todellista elämää ihmisuhteissa.Ihmiset laitaa niihin suodatimien ja muokauksien jälkeen kuvat.Ei Heitä Sen Takia Kaupassakaan Tunniista.Kun livenä ihan eri näköisiä ja painosia.Kiire on heillä tekosyynä ei kerkii tavata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768