Etelän hiihtolomat alkavat ensi viikolla ja AKT:n lakon takia bensiinipula uhkaa lomamatkoja. Simeonin kuljettajat ovat lakossa ja polttonestettä ei kulje.
AKT:n puheenjohtaja ja hallitus ovat vastuussa lakkojen järjestämisestä. Heitä vastaan mahdollisesti nostettavat ryhmäkanteet eivät olisi yllätys. Lomamatkan peruuntuminen aiheuttaa monille vahinkoa ja lakko ei vähennä vastuuta vahingonkorvauksesta.
Miksi lakkoillaan? AKT:n puheenjohtajaa haastateltiin televisiossa ja hän sanoi, ettei heillä ole tapana katsella sivulle, kun puhuttiin siitä, että teknologiateollisuuden sopimukset asettaisivat tason vastuullisille korotuksille. Joku luulee, että korotuksia ei ole tulossa ollenkaan. Toki on tulossa, mutta AKT;n puheenjohtajan johdolla halutaan enemmän kuin muut. Yli 7%. Suuri yleisö ei ymmärrä vaatimusta, koska ahtaajienkin ansiot ovat helposti yli 4000 euroa kuussa. Suuri palkka.
AKT:n puheenjohtaja melkein seuraavassa lauseessa totesi, että heidän tavoitteena on Saksan korotukset. Siis vilkuillaan sittenkin sivuille. Onko kysymyksessä kuitenkin liittojohtajien välinen kilpailu, jossa pelinappuloiksi on asetettu jäsenet ja AKT:n tapauksessa koko Suomen kansa??? Vastuutonta toimintaa.
Työt eivät ole lakossa. Näinköhän Simeonin jotkut kuljettajat uskaltavat viedän polttoainetta tarvitsijoille. Työtätekevien nimittely rikkureiksi on maalittamista. Töihin menon estäminen ja uhkailu on sekin rikos. Suomessa on liittymisen vapaus.
Lasten hiihtolomamatkojen peruuntuminen nostaa keskusteluun vahingonkorvaukset
5
164
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä paskaa selität??? Akt on kyllä antanut ehdotuksensa mitä parannuksia vaaditaan, eivätkä ne ole yhtään ylimitoitettuja, pikemminkin nillä pysyttäisiin samassa missä ennenkin menty. Ennen muutamaa viimeistä palkka kierrosta. Akt meni monta vuotta lähes 0 korotuksilla ja etuuksiakin huononnettiin.
- Anonyymi
AKT aloitti lakon. Työntekijät ovat lakossa. Työt eivät ole. Töihin saa mennä. Töihin menon estäminen on rikos.
Nollakorotukset on paskapuhetta. Samoja korotuksia oli luvattu kuin teollisuuteen. AKT:n hallitus ja johto on kujalla. He haluavat lakkoilla. Ja jäsenet pakotetaan lakkoon. Revi siitä.
Kunhan tästä mennään pari vuotta eteenpäin, niin Suomessa ajelee virolaiset. latvialaiset ja liettualaiset kuskit ja yritykset, Eihän näillä palkoilla kannata ajattaa. Ja lisää kiristetään. - Anonyymi
Miksi tavallinen työntekijä ei saisi olla Saksan mallin perään? Sitähän ne herratkin tekee. Sauli ja Sannaki olleet Saksassa koko päivän. Vinkuneet sieltä ties mitä.
- Anonyymi
Rekkaahan vois ajella vaikka työpäivänjälkeen, se homma tehhään 90% sesti perseellä oo homma eikä mikkään siittä tarvi hyvvää palkkaasaaha
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1405906
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san4212850- 1412723
- 222214
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv192148- 741380
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä121161Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101102- 52988
- 86947