Mitä mieltä palstalaisista?

Anonyymi-ap

Aloitan.

Pujis vaikuttaa vähän yksinkertaiselle.
Pirpana halvalla tavalla riettaalle.

97

557

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt meni tunteisiin.
      On todella asiatonta riepotella rekisteröityneitä kirjoittelijoita tuolla tavalla negatiivisesti. Hauskaahan täällä pidetään, eikä se tarkoita, että vastaavaa keskustelua käydään jokaisen vastaantulijan kanssa IRL.

      Voisitko siis ystävällisesti lopettaa tuollaisen kiusaamisen, kiitos.

      • 👍👍👍

        Huomautan myös, että puskista muumina ilkeyksiä huutelevat ovat henkisesti vellihousuja! Se velli vaan ei ole alapäässä vaan yläpäässä!


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        👍👍👍

        Huomautan myös, että puskista muumina ilkeyksiä huutelevat ovat henkisesti vellihousuja! Se velli vaan ei ole alapäässä vaan yläpäässä!

        kurppamaisia piirteitä


    • Anonyymi

      samaa mieltä

      • Anonyymi

        Elämä ON lyhyt, totisesti on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ON lyhyt, totisesti on.

        Sen voi elää siten kuin kuuluisi elää tai sen voi elää just niin kuin sen haluaa elää. Olen tehnyt molempia ja kallistun tuohon jälkimmäiseen.


    • Anonyymi

      Sitä mieltä, että vakkarit voisivat lukea enemmän kirjoja ja vähemmän palstaa. Se on sivistävämpää.

      • Totta, mutta nukahdan joka vitun kerta jo ennen ensimmäisen jakeen puolta väliä. 4 sivua ja krooh.. 💤


      • Anonyymi

        Anna joku suositus,


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Totta, mutta nukahdan joka vitun kerta jo ennen ensimmäisen jakeen puolta väliä. 4 sivua ja krooh.. 💤

        Vaihda lukuaikaa. Lue istuallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna joku suositus,

        Riippuu minkälaisesta kirjallisuudesta pidät. Kertomalla sen, on suosituksien antaminenkin helpompaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda lukuaikaa. Lue istuallasi.

        Luenkin istuallani ja nukahdan myös. Ajankohta on ihan se ja sama, nukahdan jollei luettu ole asiatekstiä, jolloin ajatus täytyy pitää keskittyneenä.

        Sittenkin alan haukotella jo hetken päästä. Mulle lukeminen on unilääkettä. Siksi mielummin opiskelenkin kuunnellen ja itse tehden. Lukien ei tuu mitään.


      • Anonyymi

        Jos olet huomannut tuon, niin sinulle itsellesi voi antaa saman suosituksen.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Luenkin istuallani ja nukahdan myös. Ajankohta on ihan se ja sama, nukahdan jollei luettu ole asiatekstiä, jolloin ajatus täytyy pitää keskittyneenä.

        Sittenkin alan haukotella jo hetken päästä. Mulle lukeminen on unilääkettä. Siksi mielummin opiskelenkin kuunnellen ja itse tehden. Lukien ei tuu mitään.

        Vuorovaikutuksellinen teksti taas ei nukuta, se kulkee, elää. Pysyn virkeenä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Luenkin istuallani ja nukahdan myös. Ajankohta on ihan se ja sama, nukahdan jollei luettu ole asiatekstiä, jolloin ajatus täytyy pitää keskittyneenä.

        Sittenkin alan haukotella jo hetken päästä. Mulle lukeminen on unilääkettä. Siksi mielummin opiskelenkin kuunnellen ja itse tehden. Lukien ei tuu mitään.

        Mikään ei sivistä ihminen paremmin kuin lukeminen. Se, että lukee monipuolisesti. Lukemalla voi matkustaa läpi historian ilman aikakonetta, lukemalla voi matkustaa maailman ympärikin poistumatta huoneesta ja mikä parasta Reneé Descartesin sanoin:

        "Lukemalla parhaita kirjoja kautta historian, on kuin kävisi keskustelua historian kirkkaimpien mielien kanssa"

        Ja mikä parasta, se on ilmaista jos kirjastojen palveluja käyttää. Vähemmän ilmaista, jos haluaa ne kirjat omaksi ostaa. Mutta joka tapauksessa halvin, nopein ja tehokkain tapa sivistää itseään.

        Palsta on halvin, nopein ja tehokkain tapa tyhmentää itseään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei sivistä ihminen paremmin kuin lukeminen. Se, että lukee monipuolisesti. Lukemalla voi matkustaa läpi historian ilman aikakonetta, lukemalla voi matkustaa maailman ympärikin poistumatta huoneesta ja mikä parasta Reneé Descartesin sanoin:

        "Lukemalla parhaita kirjoja kautta historian, on kuin kävisi keskustelua historian kirkkaimpien mielien kanssa"

        Ja mikä parasta, se on ilmaista jos kirjastojen palveluja käyttää. Vähemmän ilmaista, jos haluaa ne kirjat omaksi ostaa. Mutta joka tapauksessa halvin, nopein ja tehokkain tapa sivistää itseään.

        Palsta on halvin, nopein ja tehokkain tapa tyhmentää itseään.

        Mä käytän kirjastoa, käyn joka toinen viikko ja Bookbeatin asiakas olen myös. Ei se sitä faktaa silti muuksi muuta, että lukeminen on mulle nukuttavaa, kun teksti ei juttele takaisin.

        Asiateksti on vielä ok. Romaanit yms. elämänkerrat ei. Puuduttavia. Katselen ne mielummin tai kuuntelen, kun itse lukisin. Noup.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mä käytän kirjastoa, käyn joka toinen viikko ja Bookbeatin asiakas olen myös. Ei se sitä faktaa silti muuksi muuta, että lukeminen on mulle nukuttavaa, kun teksti ei juttele takaisin.

        Asiateksti on vielä ok. Romaanit yms. elämänkerrat ei. Puuduttavia. Katselen ne mielummin tai kuuntelen, kun itse lukisin. Noup.

        Elämä on valintoja. Jos on valinnut sivistymättömyyden, sen kanssa täytyy oppia elämään.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mä käytän kirjastoa, käyn joka toinen viikko ja Bookbeatin asiakas olen myös. Ei se sitä faktaa silti muuksi muuta, että lukeminen on mulle nukuttavaa, kun teksti ei juttele takaisin.

        Asiateksti on vielä ok. Romaanit yms. elämänkerrat ei. Puuduttavia. Katselen ne mielummin tai kuuntelen, kun itse lukisin. Noup.

        Tykkään muutenkin etsiä tietoa, en tankata huvikseen. Tykkään myös referoida, en jauhaa vitunmoisia esseitä. Täsmällinen tieto ja avot. Riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on valintoja. Jos on valinnut sivistymättömyyden, sen kanssa täytyy oppia elämään.

        Heh, en ole sivistymätön. En vaan tee turhalla tiedolla mitään. Aivojen väärinkäyttö. Tehot laskee noin.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Tykkään muutenkin etsiä tietoa, en tankata huvikseen. Tykkään myös referoida, en jauhaa vitunmoisia esseitä. Täsmällinen tieto ja avot. Riittää.

        Tietoa löytää kaikesta, jos osaa katsoa. Jos etsii vaan tietynlaista tietoa, esimerkiksi sellaista mikä vahvistaa omia uskomuksia ja kumoaa muita, jää se tieto kovin yksipuoliseksi jotta sitä tiedoksi voitaisi kutsua. Ennemmin sellainen tieto on uskoa.

        Tieto ja tietäminen pitäisi muutenkin erottaa toisistaan. Vääräkin tieto on tietoa. Se on vaan väärä. Jotkut vaan uskoo väärän tiedon olevan oikea, oikeastaan valtaosa ihmisistä uskoo aina jonkinlaisen väärän tiedon olevan se oikea.

        Tietäminen on taas jotain muuta. Tietäminen kehittyy kun katsoo ja ajattelee eri asioita mahdollisimman monesta eri näkökulmasta ymmärtääkseen totuuden asiasta tai asioista. Sen takia tietäminen on aina parempaa kuin tieto. Tieto on aina vanhaa. Tietäminen taas aina uutta, koska se ei ole millään tavalla täysin lukkoon lyöty.

        Miten ne erottaa toisistaan? Toistoista. Jos joku toistaa sitä yhtä ja samaa koko ajan, voi varmuudella sanoa, että toistaa vanhaa tietoa mikä on tosiasiassa uskoa. Ja sillä toistamisella yrittää vakuuttaa ennen kaikkea omaa uskoa siihen, että on oikeassa. Tietäminen on taas vaatimattomampaa. Tietäminen tietää kuin vaikeaa on tietäminen, eikä sen takia ole toistamassa itseään koko ajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietoa löytää kaikesta, jos osaa katsoa. Jos etsii vaan tietynlaista tietoa, esimerkiksi sellaista mikä vahvistaa omia uskomuksia ja kumoaa muita, jää se tieto kovin yksipuoliseksi jotta sitä tiedoksi voitaisi kutsua. Ennemmin sellainen tieto on uskoa.

        Tieto ja tietäminen pitäisi muutenkin erottaa toisistaan. Vääräkin tieto on tietoa. Se on vaan väärä. Jotkut vaan uskoo väärän tiedon olevan oikea, oikeastaan valtaosa ihmisistä uskoo aina jonkinlaisen väärän tiedon olevan se oikea.

        Tietäminen on taas jotain muuta. Tietäminen kehittyy kun katsoo ja ajattelee eri asioita mahdollisimman monesta eri näkökulmasta ymmärtääkseen totuuden asiasta tai asioista. Sen takia tietäminen on aina parempaa kuin tieto. Tieto on aina vanhaa. Tietäminen taas aina uutta, koska se ei ole millään tavalla täysin lukkoon lyöty.

        Miten ne erottaa toisistaan? Toistoista. Jos joku toistaa sitä yhtä ja samaa koko ajan, voi varmuudella sanoa, että toistaa vanhaa tietoa mikä on tosiasiassa uskoa. Ja sillä toistamisella yrittää vakuuttaa ennen kaikkea omaa uskoa siihen, että on oikeassa. Tietäminen on taas vaatimattomampaa. Tietäminen tietää kuin vaikeaa on tietäminen, eikä sen takia ole toistamassa itseään koko ajan.

        Juu. Mä osaan. Nou hätä.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Juu. Mä osaan. Nou hätä.

        Paitsi että et osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei sivistä ihminen paremmin kuin lukeminen. Se, että lukee monipuolisesti. Lukemalla voi matkustaa läpi historian ilman aikakonetta, lukemalla voi matkustaa maailman ympärikin poistumatta huoneesta ja mikä parasta Reneé Descartesin sanoin:

        "Lukemalla parhaita kirjoja kautta historian, on kuin kävisi keskustelua historian kirkkaimpien mielien kanssa"

        Ja mikä parasta, se on ilmaista jos kirjastojen palveluja käyttää. Vähemmän ilmaista, jos haluaa ne kirjat omaksi ostaa. Mutta joka tapauksessa halvin, nopein ja tehokkain tapa sivistää itseään.

        Palsta on halvin, nopein ja tehokkain tapa tyhmentää itseään.

        Ehdota joku hyvä kirja!


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Totta, mutta nukahdan joka vitun kerta jo ennen ensimmäisen jakeen puolta väliä. 4 sivua ja krooh.. 💤

        Sähän oot kuin mummoni aikoinaan, kiikkutuoliin istumaan, lasit silmille ja luku käyntiin. Ensimmäiselle tai toiselle sivulle päästäessä yleensä tökkäsi jonka jälkeen avattu sanomalehti oli automaattisesti laskostunut pääpuolen peitoksi ja lehden alta alkoi kuulua vienoa kuorsausta 💤, joka kerta varmaan alle 10 minuutin 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdota joku hyvä kirja!

        Hyviä kirjoja on paljon. Helpottaisi tosiaan jos tietäisin minkälaisesta kirjallisuudesta pidät. Tai mistä kirjailijoista pidät.

        Philip Rothin Portnoyn tauti on hyvä. Umberto Econ Ruusun nimi on loistava, kuin myös Focaultin heiluri. William S. Burroughsin Nisti on loistava. Ken Keseyn Yksi lensi yli käenpesän. Anthony Burgessin Pipopää potilas. Raymond Chandlerin Pitkät jäähyväiset. Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva. Isaac Asimovin Säätiö-sarja. Philip K. Dickin Hämärän Vartija. Hubert Selby jr. Pääteasema Brooklyn ja unelmien Sielunmessu.

        Onhan niitä vaikka kuin paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että et osaa.

        Osaanpas. Älä mussuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehdota joku hyvä kirja!

        Ei se osaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähän oot kuin mummoni aikoinaan, kiikkutuoliin istumaan, lasit silmille ja luku käyntiin. Ensimmäiselle tai toiselle sivulle päästäessä yleensä tökkäsi jonka jälkeen avattu sanomalehti oli automaattisesti laskostunut pääpuolen peitoksi ja lehden alta alkoi kuulua vienoa kuorsausta 💤, joka kerta varmaan alle 10 minuutin 😃

        Mummohan mä periaatteessa oonkin jo. 😂


    • Anonyymi

      Mielestäni nämä palstalaiset ovat fakkiutuneet rooliinsa ja palstailulla ei ole heille enää kommunikatiivista roolia vaan lähes jokainen on nollat taulussa kuluttamassa aikaa.

      Habituaalinen palstailu on irvokasta.

      • Siksi koluan vähän vieraissakin välillä eri palstoilla. Ihmiset tulee tutuiksi ja jutut jää jauhamaan rainaa. Se on elämää se.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Siksi koluan vähän vieraissakin välillä eri palstoilla. Ihmiset tulee tutuiksi ja jutut jää jauhamaan rainaa. Se on elämää se.

        Olet uskoton Sinkuille?? 😱


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet uskoton Sinkuille?? 😱

        Olen ollut jo pitkään.


    • Anonyymi

      Kritiikkia voi antaa asiallisellakin tavalla, jos kokee sen jostain syystä tarpeelliseksi. Tällaisenaan aloitus on lahinna vain kiusaamista. Aloittaja vaikuttaa sii ilkeämieliseltä kiusaajalta.

      • Anonyymi

        Heilläkin on oikeus olla ja toimia maailmassa. Kyllä täälläkin edellytetään normaali määrä nahkaa itsen ja digimedian välissä.


      • Anonyymi

        Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin. Silloinkin kun ne ovat huonoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin. Silloinkin kun ne ovat huonoja.

        Tietenkin on. msellaisten mielipiteiden esilletuominen on kuitenkin kiusaamista. Ihmisillä on aivan yhtä suuri, jollei suurempikin, oikeus, olla kohtaamatta heihin itseensä kohdistuvaa täysin asiatonta paskapuhetta = henkistä väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heilläkin on oikeus olla ja toimia maailmassa. Kyllä täälläkin edellytetään normaali määrä nahkaa itsen ja digimedian välissä.

        Itseasiassa ei ole. Henkinen väkivalta ei ole sen hyväksyttävämpää kuin fyysinenkään väkivalta ja onneksi lainsäädäntö on menossa siihen suuntaan, että se tunnustetaan. Mielipiteitä saa olla, mutta niiden kirjoitteleminen pelkässä kiusaamismielessä on täysin rinnastettavissa kadulla huutelemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa ei ole. Henkinen väkivalta ei ole sen hyväksyttävämpää kuin fyysinenkään väkivalta ja onneksi lainsäädäntö on menossa siihen suuntaan, että se tunnustetaan. Mielipiteitä saa olla, mutta niiden kirjoitteleminen pelkässä kiusaamismielessä on täysin rinnastettavissa kadulla huutelemiseen.

        Ihmiset kokee kiusaamisen eri tavalla. Täälläkin monet kokee kiusaamisena sen kun joku esittää rehellisen mielipiteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset kokee kiusaamisen eri tavalla. Täälläkin monet kokee kiusaamisena sen kun joku esittää rehellisen mielipiteensä.

        Aloitushan on puhdasta kiusaamista. Aloituksella ei ole mitään muuta fuktiota, kuin kiusata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset kokee kiusaamisen eri tavalla. Täälläkin monet kokee kiusaamisena sen kun joku esittää rehellisen mielipiteensä.

        Aloitus on yhtä paljon mielipiteen ilmaisua, kuin homottelu päiväkodin pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitushan on puhdasta kiusaamista. Aloituksella ei ole mitään muuta fuktiota, kuin kiusata.

        Rehellisen mielipiteen kertominen ei ole ainakaan minun mielestäni kiusaamista. Jos ei osu itseensä, ei ole mitään syytä kiusaantua siitä. Se on vaan jonkun tuntemattomattoman rehellinen mielipide. Ei muuta.

        Minäkin loukkasin IRL joku aika sitten yhtä frendiä. Olen pahoillani siitä, että loukkasin. Olisin ehkä voinut jättää loukkaamattakin. Mutta mielipiteestäni hänestä en ole pahoillani. Se ei ole edelleenkään muuttunut. En usko että kumpikaan meistä on sitä mieltä, että olen kiusannut sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitushan on puhdasta kiusaamista. Aloituksella ei ole mitään muuta fuktiota, kuin kiusata.

        Aloittaja esittää mielipiteensä, kuten aloituksen otsikossa linjattu. Mikä tässä nyt on taas niin vaikeaa ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisen mielipiteen kertominen ei ole ainakaan minun mielestäni kiusaamista. Jos ei osu itseensä, ei ole mitään syytä kiusaantua siitä. Se on vaan jonkun tuntemattomattoman rehellinen mielipide. Ei muuta.

        Minäkin loukkasin IRL joku aika sitten yhtä frendiä. Olen pahoillani siitä, että loukkasin. Olisin ehkä voinut jättää loukkaamattakin. Mutta mielipiteestäni hänestä en ole pahoillani. Se ei ole edelleenkään muuttunut. En usko että kumpikaan meistä on sitä mieltä, että olen kiusannut sitä.

        Mielipide ei olekaan kiusaamista, mutta aloituksen esittämät ajatukset ovat. Aloituksella ei ole mitään muuta tarkoitusta, kuin kiusata kohteitaan ja aiheuttaa pahaa verta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja esittää mielipiteensä, kuten aloituksen otsikossa linjattu. Mikä tässä nyt on taas niin vaikeaa ymmärtää?

        Aloittaja on kuin pikkulapsi, joka homottelee päiväkodin pihalla. Mitään mielipidettä hän ei soikeasti esitä, vaan pyrkii vain loukkaamaan, kun on jostain keksinyt, että tuo sana olisi loukkaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipide ei olekaan kiusaamista, mutta aloituksen esittämät ajatukset ovat. Aloituksella ei ole mitään muuta tarkoitusta, kuin kiusata kohteitaan ja aiheuttaa pahaa verta.

        Minua ei ole esimerkiksi ikinä haitannut ihmisten mielipiteet minusta. Olen sitä mieltä, että heillä on siihen yhtäläinen oikeus kuin minullakin omiin mielipiteisiin heistä. En koe sitä kiusaamisena.

        Kiusaamisen puolelle alkaa mennä silloin kun joku tai jotkut alkaa systemaattisesti levittämään valheita toisesta. Se on ihan jotain muuta kuin rehellisen mielipiteen ilmaiseminen siitä minkälaisena toisen ihmisen näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei ole esimerkiksi ikinä haitannut ihmisten mielipiteet minusta. Olen sitä mieltä, että heillä on siihen yhtäläinen oikeus kuin minullakin omiin mielipiteisiin heistä. En koe sitä kiusaamisena.

        Kiusaamisen puolelle alkaa mennä silloin kun joku tai jotkut alkaa systemaattisesti levittämään valheita toisesta. Se on ihan jotain muuta kuin rehellisen mielipiteen ilmaiseminen siitä minkälaisena toisen ihmisen näkee.

        Se, kiusaako asia jotakuta on epäolennaista. En minäkään ole koskaan ollut kiusaamisyrityksistä moksiskaan, mutta kyllä ne silti ovat olleet kiusaamista ja niiden tekijät kiusaajia. Vastapuolen reaktio on yhdentekevä ja vain itse kiusaamistarkoitus on se määrittävä tekijä. Kiusaaminen on aina kiusaamista, vaikkei se onnistuisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei ole esimerkiksi ikinä haitannut ihmisten mielipiteet minusta. Olen sitä mieltä, että heillä on siihen yhtäläinen oikeus kuin minullakin omiin mielipiteisiin heistä. En koe sitä kiusaamisena.

        Kiusaamisen puolelle alkaa mennä silloin kun joku tai jotkut alkaa systemaattisesti levittämään valheita toisesta. Se on ihan jotain muuta kuin rehellisen mielipiteen ilmaiseminen siitä minkälaisena toisen ihmisen näkee.

        Ja kyllä mielipiteisiin on aina oikeus. Huuteluun sen sijaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, kiusaako asia jotakuta on epäolennaista. En minäkään ole koskaan ollut kiusaamisyrityksistä moksiskaan, mutta kyllä ne silti ovat olleet kiusaamista ja niiden tekijät kiusaajia. Vastapuolen reaktio on yhdentekevä ja vain itse kiusaamistarkoitus on se määrittävä tekijä. Kiusaaminen on aina kiusaamista, vaikkei se onnistuisikaan.

        Eli kaikki mikä tuntuu itsestä epämiellyttävältä on kiusaamista?

        Ok. Asia selvä. Jatketaan keskinäistä hymistelyä ja totuudenvastaista imartelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on kuin pikkulapsi, joka homottelee päiväkodin pihalla. Mitään mielipidettä hän ei soikeasti esitä, vaan pyrkii vain loukkaamaan, kun on jostain keksinyt, että tuo sana olisi loukkaava.

        Mitä loukkaavaa on siinä, että kertoo miltä jokin asia tai ihminen vaikuttaa.

        Mielipiteitä esitetään ja niistä keskustellaan. Mielipiteiden esittäjän voi myös todistaa olevan erehtynyt, mutta onko kanttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei ole esimerkiksi ikinä haitannut ihmisten mielipiteet minusta. Olen sitä mieltä, että heillä on siihen yhtäläinen oikeus kuin minullakin omiin mielipiteisiin heistä. En koe sitä kiusaamisena.

        Kiusaamisen puolelle alkaa mennä silloin kun joku tai jotkut alkaa systemaattisesti levittämään valheita toisesta. Se on ihan jotain muuta kuin rehellisen mielipiteen ilmaiseminen siitä minkälaisena toisen ihmisen näkee.

        Se, kun pikkulapsi huutelee toiselle homoa päiväkodin pihalla (kuten aloittaja tässä aloituksessa tekee), on kiusaamista. Siihen ei tarvita mitään valheiden systemaattista levittämistä. Se on jo muutamaa astetta vakavampaa puuhaa, kuin vain kiusaamista. Se on jo maalittamiseksi laskettavaa toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä mielipiteisiin on aina oikeus. Huuteluun sen sijaan ei ole.

        Siihenkin on oikeus. Huuteluista voi olla välittämättä. Jos huutelut ei pidä paikkansa, huutelun kohde yleensä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kaikki mikä tuntuu itsestä epämiellyttävältä on kiusaamista?

        Ok. Asia selvä. Jatketaan keskinäistä hymistelyä ja totuudenvastaista imartelua.

        Oletko lukihäiriöinen, vain muuten vaan hieman vajaa. Sanoin oikein erikseen, että "Se, kiusaako asia jotakuta on epäolennaista" ja "Vastapuolen reaktio on yhdentekevä". miten onnistut vääntämän noin selkeästi ja moneen kertaan sanotun päälaelleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukihäiriöinen, vain muuten vaan hieman vajaa. Sanoin oikein erikseen, että "Se, kiusaako asia jotakuta on epäolennaista" ja "Vastapuolen reaktio on yhdentekevä". miten onnistut vääntämän noin selkeästi ja moneen kertaan sanotun päälaelleen?

        Aika ristiriitainen sinun käsitys kiusaamisesta. Kumoat itse itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä loukkaavaa on siinä, että kertoo miltä jokin asia tai ihminen vaikuttaa.

        Mielipiteitä esitetään ja niistä keskustellaan. Mielipiteiden esittäjän voi myös todistaa olevan erehtynyt, mutta onko kanttia?

        Aloituksessa ei esitetty mielipiteitä, vaan se on pelkkää kuvainnollista homottelua, vailla mitään substanssia ja yritystäkään käydä aiheesta oikeaa keskustelua, Lisäksi aloittaja pillottelee muumiuden takana ja hyökkää sieltä tunnistettavien kirjoittajien kimppuun pilaten samalla maikkien muidenkin muumien maineen. Aloittaja on siis paitsi kiusaaja, niin myös totaalisen munaton sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihenkin on oikeus. Huuteluista voi olla välittämättä. Jos huutelut ei pidä paikkansa, huutelun kohde yleensä on.

        Ei ole, siihen ei ole oikeutta koskaan. Se on totaalisen asiatonta toimintaa ja kunnianloukkaus, jos alkaa toiselle julkisesti huutelemaan. Nimenomaan silloin kun huutelut ovat aiheettomia tilanne on kaikkein vakavin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ristiriitainen sinun käsitys kiusaamisesta. Kumoat itse itsensä.

        En ole lainkaan kumonnut itseäni. Esittäpä yksikin kohta, jossa olisin. minä olen ollut täysin konsistentti määritteissäni koko ajan. Se, että sinä et siihen kykene, ei ole minun ongelmani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ristiriitainen sinun käsitys kiusaamisesta. Kumoat itse itsensä.

        Se, että pikkulapsi homottelee päiväkodin pihalla, on kiusaamista siitä huolimatta, vaikkei huutelun kohde tajuaisi lainkaan asiasta loukkaantua. Kiusaamisen määrittää kiusaajan tarkoitus, ei kohteen reaktio. Vain tyhmä ei tuota tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa ei esitetty mielipiteitä, vaan se on pelkkää kuvainnollista homottelua, vailla mitään substanssia ja yritystäkään käydä aiheesta oikeaa keskustelua, Lisäksi aloittaja pillottelee muumiuden takana ja hyökkää sieltä tunnistettavien kirjoittajien kimppuun pilaten samalla maikkien muidenkin muumien maineen. Aloittaja on siis paitsi kiusaaja, niin myös totaalisen munaton sellainen.

        Piilottelee? Koska ei ole rekisteröitynyt.

        Hyökkää? Asioista mielipiteen kertominen ei ole hyökkäämistä. Se on mielipiteen kertomista.

        Tutki omaa tekstiäsi. Mitä itse kirjoitat, mitä sillä kerrot, mitä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piilottelee? Koska ei ole rekisteröitynyt.

        Hyökkää? Asioista mielipiteen kertominen ei ole hyökkäämistä. Se on mielipiteen kertomista.

        Tutki omaa tekstiäsi. Mitä itse kirjoitat, mitä sillä kerrot, mitä olet.

        Kyllä, ei uskalla ottaa vastaan palautetta itseensä kohdistuen. Se on totaalista munattomuutta. Sinäkin saatat hyvin olla aloittaja itse, mutta et vaan uskalla ottaa vastaan suoraa palautetta siitä miten munaton kiusaaja olet ja siksi puhut kolmannessa persoonassa.

        Aloittaja ei ole vielä(kään) esittänyt yhtään ainoaa mieelipidettä, hän vain kuvainnollisesti homottelee. Voi tietysti olla, että hän ei muuhun kykene, eikä häneltä yhtään ainoaa oikeaa mielipidettä löydy. Onhan se tietenkin mahdollista, että hänen ajattelukykynsä rajoittuu pelkään kuvainnolliseen homotteluun ja kaikki muu on hänelle aivan liian vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, siihen ei ole oikeutta koskaan. Se on totaalisen asiatonta toimintaa ja kunnianloukkaus, jos alkaa toiselle julkisesti huutelemaan. Nimenomaan silloin kun huutelut ovat aiheettomia tilanne on kaikkein vakavin.

        Kunniaa on mahdotonta loukata, jos sitä ei ole.

        Minäkin pidän pujista hieman yksinkertaisena. Enkä ole aloittaja. Itse vaan ilmaisen mielipiteeni tästä asiasta sillä, että en kommentoi sille mitään. Toimin samoin myös monen muun palstalaisen tapauksessa ja jotkut on sitäkin pitänyt kiusaamisena. Minä taas en.

        Pirpanasta mulla ei ole oikeastaan mitään mielipidettä. En lue niin paljon sen juttuja niin kuin en muidenkaan rekattujen. Harvemmalla niistä on mitään sanottavaa. Ovat vaan rooliensa vankeja.

        Ehkä sinä olet vaan liian herkkä palstalle ja elämään. Sun on parempi olla samanmielisten hyvien ja moraaliltaan ylevämpien ihmisten seurassa. Turvallinen tila on taattu. Maailma ja elämä ei ole sellainen. Ihmiset eivät ole. Ja kun ne ilmaisee rehellisesti mielipiteensä huuteluilla tai muilla tavoilla, tietää paremmin minkälaiset ihmiset ympärillä on. Ja se on aina parempaa kuin epärehellinen sofistinen hymistely, mikä vääristää totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piilottelee? Koska ei ole rekisteröitynyt.

        Hyökkää? Asioista mielipiteen kertominen ei ole hyökkäämistä. Se on mielipiteen kertomista.

        Tutki omaa tekstiäsi. Mitä itse kirjoitat, mitä sillä kerrot, mitä olet.

        Kuvitteletko, että aloittajan kaltainen munaton homottelija muka ansaitsisi saada vastauksia rekisteröidyiltä ja yksilöitäviltä henkilöiltä? Ei tietenkään ansaitse. Eihän hän itsekään kykene mihinkään muuhun kuin puskista huuteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitteletko, että aloittajan kaltainen munaton homottelija muka ansaitsisi saada vastauksia rekisteröidyiltä ja yksilöitäviltä henkilöiltä? Ei tietenkään ansaitse. Eihän hän itsekään kykene mihinkään muuhun kuin puskista huuteluun.

        Missä sä näit homottelua aloituksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunniaa on mahdotonta loukata, jos sitä ei ole.

        Minäkin pidän pujista hieman yksinkertaisena. Enkä ole aloittaja. Itse vaan ilmaisen mielipiteeni tästä asiasta sillä, että en kommentoi sille mitään. Toimin samoin myös monen muun palstalaisen tapauksessa ja jotkut on sitäkin pitänyt kiusaamisena. Minä taas en.

        Pirpanasta mulla ei ole oikeastaan mitään mielipidettä. En lue niin paljon sen juttuja niin kuin en muidenkaan rekattujen. Harvemmalla niistä on mitään sanottavaa. Ovat vaan rooliensa vankeja.

        Ehkä sinä olet vaan liian herkkä palstalle ja elämään. Sun on parempi olla samanmielisten hyvien ja moraaliltaan ylevämpien ihmisten seurassa. Turvallinen tila on taattu. Maailma ja elämä ei ole sellainen. Ihmiset eivät ole. Ja kun ne ilmaisee rehellisesti mielipiteensä huuteluilla tai muilla tavoilla, tietää paremmin minkälaiset ihmiset ympärillä on. Ja se on aina parempaa kuin epärehellinen sofistinen hymistely, mikä vääristää totuutta.

        Voi voi, henkilöhyökkäyksesi ei nyt toimi muruseni. Minä olen kaikkea muuta kuin herkkä. Minulla eivät nämä jutut pääse ikinä ihon alle, toisin kuin sinulla näköjään alkaa jo menemään. Jatka vaan ja katsotaan kumpi kestää enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sä näit homottelua aloituksessa?

        Se on pelkkää kuvainnolsti homottelua. Mitään ajatusta ja mielipidettä siinä ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, henkilöhyökkäyksesi ei nyt toimi muruseni. Minä olen kaikkea muuta kuin herkkä. Minulla eivät nämä jutut pääse ikinä ihon alle, toisin kuin sinulla näköjään alkaa jo menemään. Jatka vaan ja katsotaan kumpi kestää enemmän.

        Noh, minä en ole se joka näki aloituksessa homottelua. Sinä tai sitten ehkä joku toinen anonyymi tässä ketjussa näki.

        Minulla ei ole mitään käsitystä kuka henkilö sinä olet. Miten on mahdollista, että syyllistyn henkilöhyökkäykseen?

        Kerroin vaan rehellisen mielipiteeni. Sinun reaktiosi aloitukseen ja minun mielipiteisiin kertoo ainakin minulle kaiken. Muista en tiedä. Mutta se kertoo minulle sen, että näet maailman ja ihmiset siinä sellaisena kuin haluat nähdä. Et sellaisena kuin ne on. Sama koskee myös palstalle kirjoitettua. Joten tämä keskustelu oli tässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, minä en ole se joka näki aloituksessa homottelua. Sinä tai sitten ehkä joku toinen anonyymi tässä ketjussa näki.

        Minulla ei ole mitään käsitystä kuka henkilö sinä olet. Miten on mahdollista, että syyllistyn henkilöhyökkäykseen?

        Kerroin vaan rehellisen mielipiteeni. Sinun reaktiosi aloitukseen ja minun mielipiteisiin kertoo ainakin minulle kaiken. Muista en tiedä. Mutta se kertoo minulle sen, että näet maailman ja ihmiset siinä sellaisena kuin haluat nähdä. Et sellaisena kuin ne on. Sama koskee myös palstalle kirjoitettua. Joten tämä keskustelu oli tässä.

        Sitähän se oli kuvainnollista homottelua. Jokainen aivoillaan ajatteleva tietenkin tajusi mitä sillä haettiin takaa, mutta sinulla ei sitten ole joko aivoja tai kykyä ajatella niillä? Osaatko sano kumpi sinun ongelmasi on?

        No voinhan minä olla armollinen ja avata ilmiselvän asian sinullekin. Päiväkodi pihalla homottlelva lapsi ei tiedä lainkaan mitä huutelee, kunhannyt vaan toistaa jotain, jonak on jostain kuullut ja jonka kokee voivan loukata. Aloittaja on juuri tuollainen homotteleva pikkulapsi, joka nyt vaan huutelee jotakin, koska kuvittelee sen voivan loukata. Pelkkä pikkuinen munaton kiusaaja, joka ei uskalla edes itseään identifioida. sinähän se luultavasti olet ja nyt yrität esittää muuta, kun et uskalla muutakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, minä en ole se joka näki aloituksessa homottelua. Sinä tai sitten ehkä joku toinen anonyymi tässä ketjussa näki.

        Minulla ei ole mitään käsitystä kuka henkilö sinä olet. Miten on mahdollista, että syyllistyn henkilöhyökkäykseen?

        Kerroin vaan rehellisen mielipiteeni. Sinun reaktiosi aloitukseen ja minun mielipiteisiin kertoo ainakin minulle kaiken. Muista en tiedä. Mutta se kertoo minulle sen, että näet maailman ja ihmiset siinä sellaisena kuin haluat nähdä. Et sellaisena kuin ne on. Sama koskee myös palstalle kirjoitettua. Joten tämä keskustelu oli tässä.

        Jos et edes tajua mikä henkilöhyökkäys on, niin ei kannattaisi lainkaan kommentoida. Syyttömiä me muut sinun tyhmyyteesi olemme.

        P.S Puskakiusaajan räimiminen vaikka vähän kovempaakin on ihan vaan hauskaa. Itsehän hän sitä pyytää ja suorastaan kerjää. Eli anna tulla vaan, mun lauantaiaamuni olikin vähän tylsänpuoleinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et edes tajua mikä henkilöhyökkäys on, niin ei kannattaisi lainkaan kommentoida. Syyttömiä me muut sinun tyhmyyteesi olemme.

        P.S Puskakiusaajan räimiminen vaikka vähän kovempaakin on ihan vaan hauskaa. Itsehän hän sitä pyytää ja suorastaan kerjää. Eli anna tulla vaan, mun lauantaiaamuni olikin vähän tylsänpuoleinen.

        Henkilöhyökkäys on varmaan kaikkea sitä mitä sinä sanot henkilöhyökkäykseksi.

        Sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunniaa on mahdotonta loukata, jos sitä ei ole.

        Minäkin pidän pujista hieman yksinkertaisena. Enkä ole aloittaja. Itse vaan ilmaisen mielipiteeni tästä asiasta sillä, että en kommentoi sille mitään. Toimin samoin myös monen muun palstalaisen tapauksessa ja jotkut on sitäkin pitänyt kiusaamisena. Minä taas en.

        Pirpanasta mulla ei ole oikeastaan mitään mielipidettä. En lue niin paljon sen juttuja niin kuin en muidenkaan rekattujen. Harvemmalla niistä on mitään sanottavaa. Ovat vaan rooliensa vankeja.

        Ehkä sinä olet vaan liian herkkä palstalle ja elämään. Sun on parempi olla samanmielisten hyvien ja moraaliltaan ylevämpien ihmisten seurassa. Turvallinen tila on taattu. Maailma ja elämä ei ole sellainen. Ihmiset eivät ole. Ja kun ne ilmaisee rehellisesti mielipiteensä huuteluilla tai muilla tavoilla, tietää paremmin minkälaiset ihmiset ympärillä on. Ja se on aina parempaa kuin epärehellinen sofistinen hymistely, mikä vääristää totuutta.

        Minä en ole rooli. Minä olen ihan oma itseni niin palstalla kuin irl. Joten tarkista omaa itseriittoisen tuntuista näkemystäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilöhyökkäys on varmaan kaikkea sitä mitä sinä sanot henkilöhyökkäykseksi.

        Sivusta

        Upeaa että sinä muka sivustahuuteleva ajattelet minut noin vaikutusvaltaiseksi. Voit seuraavaksi vaikka mennä rähmällesi ja suudella kenkiäni. Tai nuole ne samantien puhtaiksi, koira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upeaa että sinä muka sivustahuuteleva ajattelet minut noin vaikutusvaltaiseksi. Voit seuraavaksi vaikka mennä rähmällesi ja suudella kenkiäni. Tai nuole ne samantien puhtaiksi, koira.

        Nyt meni tunteisiin 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni tunteisiin 😂

        Ai kenelle? Tuolle sivustahuutelijalleko? No mä vähän mietin, että onhan tuo epäkohteliaasti sanottu, mutta kun ei oikein ollut vaihtoehtoa. Hänhän kohotti mut tollaseen puolijumalan asemaan, Minä meinasin ensiksi hölmöyksissäni sanoa "kiitos", mutta onneksi tajusin, että eihän nyt jumalolento mene sellaista sanomaan ja se rikkoisi illuusion. Oli sitten pakko kirjoittaa koira, jotta vaikutelma säilyy oikeana. Toimi näköjään hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa ei ole. Henkinen väkivalta ei ole sen hyväksyttävämpää kuin fyysinenkään väkivalta ja onneksi lainsäädäntö on menossa siihen suuntaan, että se tunnustetaan. Mielipiteitä saa olla, mutta niiden kirjoitteleminen pelkässä kiusaamismielessä on täysin rinnastettavissa kadulla huutelemiseen.

        Juuri näin 👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upeaa että sinä muka sivustahuuteleva ajattelet minut noin vaikutusvaltaiseksi. Voit seuraavaksi vaikka mennä rähmällesi ja suudella kenkiäni. Tai nuole ne samantien puhtaiksi, koira.

        Sivusta: No nyt tunnistan sinut riiviömuumi. Kun sanoilla ei pärjää, alkaa pikkulapsityylinen huutelu. Nyrkillä päähän, kun ei pärjää-tyyli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta: No nyt tunnistan sinut riiviömuumi. Kun sanoilla ei pärjää, alkaa pikkulapsityylinen huutelu. Nyrkillä päähän, kun ei pärjää-tyyli.

        Oi, musta on kiva, että mullakin on ihailija. En tiennytkään sellaisista. Onko mulla oikein fanikerhokin ja sinä sen vetäjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta: No nyt tunnistan sinut riiviömuumi. Kun sanoilla ei pärjää, alkaa pikkulapsityylinen huutelu. Nyrkillä päähän, kun ei pärjää-tyyli.

        Et tosin tunnistanut minua lainkaan, sillä minä pärjään sanoilla aina, enkä ikinä olen vielä joutunut turvautumaan huuteluun. Ne on muut, joilla on noita pärjäämisongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta: No nyt tunnistan sinut riiviömuumi. Kun sanoilla ei pärjää, alkaa pikkulapsityylinen huutelu. Nyrkillä päähän, kun ei pärjää-tyyli.

        Mutta kyllä mulle sun tarjoamasi fanitus silti kelpaa🎉. 🍰☕ kaikille, mun fani tarjoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tosin tunnistanut minua lainkaan, sillä minä pärjään sanoilla aina, enkä ikinä olen vielä joutunut turvautumaan huuteluun. Ne on muut, joilla on noita pärjäämisongelmia.

        Et pärjännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pärjännyt.

        Näköjään pärjään erinomaisen hyvin, kun et uskalla oikeilla sanoilla edes yrittää takaisin. Tollasia pikkulapsihuuteluita sulta tulle ... ite oot ja avaimet auringossa 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta: No nyt tunnistan sinut riiviömuumi. Kun sanoilla ei pärjää, alkaa pikkulapsityylinen huutelu. Nyrkillä päähän, kun ei pärjää-tyyli.

        Toinen toteaa sivusta ... sitähän tietää jo voittaneensa ihan satanolla, kun toisen kommentit ovat tuota luokkaa. Tollasia ei päätä suustaan kuin vain hävinnyt osapuoli.


    • Meidän rekkautuneiden syytähän se on, että kyrvänsyylätrollien vihamielisiin aloituksiin täällä edes vastaillaan! :D

      • Anonyymi

        kullimaattori:))


      • Anonyymi

        Kyrvänsyylä on hyvä adjektiivi, mutta minä en ole sellainen. Usko tai älä. Olet muuten oikeassa.


    • Anonyymi

      Moni palstan nainen tarvis oman miehen niin rauhoittuisivat eli oma mies tekisi heille hyvää

      • Anonyymi

        Höpö höpö ätmi


    • Enemmän palsta ja palstalaiset on yhteiskunta pienoiskoossa kuin eduskunta, josta niin vasiten sanotaan.

    • Anonyymi

      Narsissi jengi joka on vuosien varrella ajanut muut kirjoittajat pois omalla käytöksellään. Ehkä he kokevat kaiken sen jälkeen olevansa kukkulan kunkkuja.

      Todella kulunutta juttua ja esiintyvät palstalla joka on tarkoitettu sinkuille.

      Kutsuisin jengiä etukammarin narsisseiksi.

    • Noo gempsu on ainakin imbesilli apina. 😝🤪😜

      🐒💨

      • Anonyymi

        Eli joku sinun lukuisista sivupersoonista eikö näin mies?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli joku sinun lukuisista sivupersoonista eikö näin mies?

        Ei vaan se virolainen punaviiniä kittaava timpurin retku. 😁


    • Anonyymi

      Aloittaja vaikuttaa idiootilta. Noin käyttäytyvä ei voi olla muuta!

    • Kaikilla on mielipiteensä.

      Pujis ei ole yksinkertainen, mutta hän ei vaivaudu juurikaan retostelemaan palstalla, minkä taas lasken plussaksi. Pujikselta tippuu oivaltavaa ja lakonista huumoria vähän väliä, mutta se ei aukene kaikille, siksi jotkut ehkä pitävät yksinkertaisena, mikä on itse asiassa silloin projisointia tarkalleen ottaen.

      Pirppis taasen ei ole halpa, mutta sopivasti rietas todellakin on. Pirppiksen kiistatta paras ja hyvin ainutlaatuinenkin puoli on se, että hän ei esitä yhtään mitään, vaan on sitä mitä sanoo ja myös sanoo aika suoraan asiat, välittämättä siitä pahoittaako joku mielensä hänen sanoistaan. Tarkoituksella hän ei tosin loukkaa ketään, vaan osaa käyttäytyä esimerkillisesti.

    • Anonyymi

      Mielipiteillä on se yhteistä persreijän kanssa et jokainen omistaa omansa ja kaikilla meistä on oikeus mielipiteeseensä se että ain mielipidettään ei ole fiksua sanoa ääneen muuta kun kysyttäessä että hyvä opetella ehkä harkintaa itse kunkin meistä

    • Anonyymi

      Kiitos kysymyksestä palstaätmi, voisitko luetella loputkin hahmosi niin voisimme hieman arvostella

    • Pääasiassa ihan hyvää mieltä. Kirjoittajan takana on aina ihminen. Eikä mulla ole tarve sotia ihmisyyttä vastaan.

      Joillekin mielipiteille tai ilmaisuille en anna kovin paljon arvoa. Esimerkiksi aloituksen kaltaiseen väheksyväksi tarkoitettuun ilmaisuun kirjoittajista.

    • Anonyymi

      sanonta... voistitko lopettaa kitos. halla-aho poliitikolla puku ja solmio kuin hitman-tietokonepelistä punainen solmio ja musta puku, valkoinen paita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      33
      2878
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      2017
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      190
      1934
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1825
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1681
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1413
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      323
      1407
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1253
    9. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      105
      1211
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1101
    Aihe