Olen huolissani vakiokirjoittajien sosiaalisesta elämästä. Minusta vaikuttaa että täällä jatkuvasti kirjoittelevat vakionimimerkit nk. rekisteröityneet - ovat pohjimmiltaan hyvin yksinäisiä ihmisiä.
Monella kirjoittajalla tuntuu olevan pakonomainen tarve saada leimansa mihin tahansa lillukanvarteen, ainoa selitys tälle on se että nämä rekisteröityneet massapostaajat ovat hyvin yksinäisiä ihmisiä ja heille riittää kommunikatiiviseksi tasoksi yksinkertaisesti olla olemassa ja jättää puumerkki.
Palstan kannalta näen harmillisena ja jopa vääryytenä sen että nämä rekisteröityneet eivät varsinaisesti keskustele ja lisää aiheisiin syvyyttä vaan ovat vain hakemassa halpaa vastetta. Ymmärrän että yksinäiselle ihmiselle tälläinenkin palsta voi olla henkireikä ja hyvin rajattu sosiaalinen arsenaali ei mahdollista mitään korkeampaa, mutta ehkäpä ne oman elämän toisiin ihmisiin liittyvät ongelmat ratkeaisivat vaikkapa yksityisviestittelemällä toisten palstalaisten kanssa suoraan sensijaan että palstaa täytetään läsnäoloa takaa ajavilla nollapostauksilla.
Kissa pöydälle: Palstayksinäisyys
91
666
Vastaukset
Aika hyvä..
En voi puhua muiden puolesta, mutta itsestäni voin.
Minä viihdyn itsekseni. Olen mielelläni yksin. Yksinäisyyttä olen tuntenut ehkä kolme kertaa elämäni aikana. Olen kai erakko luonne.
Yksinäinen susi. Niin minua kuvataan. En kaipaa tai tarvitse vilkasta sosiaalista elämää. Joku laumasieluisempi sanoisi minua yksinäiseksi.
Palsta tarjoaa mahdollisuuden tyydyttää sosiaalista nälkää.. jos noin sen voisi sanoa.
Mieluiten olen ja ajattelen. Mutta ennen palstaa ajatukseni olivat hyvin lukkoutuneita omiin uomiinsa ja ystäväpiiristäni ei ollut sitä haastamaan, sillä heidänkin suhtautuminen minuun ja mielipiteisiini oli/on se, että olet niin omanlainen persoona. Eli hiljaista hyväksyntää/paheksuntaa.
Täällä voin olla oma itseni. Saan palautetta puolesta ja vastaan. Mikä on arvokasta minulle, jotta voin kehittyä ihmisenä.. omana itsenäni.
Minulle tämä palsta on itsensä katsomista peiliin.
Nykyään harvemmin saa aikaiseksi kunnon keskustelua mistään, niin itsekin syyllistyn länkyttämiseen. Tyhjän jauhamiseen. Mutta joidenkin kanssa se nyt on tapa kommunikoida.
Kaikki eivät hae täältä syvällistä keskustelua. Ja sekin on ihan fine. Täällä pitääkin olla kaikilla mahdollisuus kommunikoida omalla tavallaan.- Anonyymi
Narsistiseen luonteenpiirteistöön kuuluu vetäytymistarve. Ehkäpä puhut sellaisesta erakkoudesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narsistiseen luonteenpiirteistöön kuuluu vetäytymistarve. Ehkäpä puhut sellaisesta erakkoudesta?
Ei kuulu. Useimmiten juuri päinvastoin. Narsistit etsivät hyödynnettäviä ja tarvitsevat näitä narsististen taipumuksiensa toteuttamiseen, sekä imeäkseään näiltä tarvitsemiansa asioita.
- Anonyymi
Hyvä ulosanti ja testi pikku-pirpana.Kiitos. Olen tulokas ja ajan kuluksi lueskelen eri otsikoita.Vähän sama profiilia kuin sinulla kaikessa on elämässäni. Mutta varmasti olen huomattavasti vanhempi nainen. Ehkä elämä tuo sitten kokemuksena ,en käistä kuin paljon jotain henkilöä yksin kaivataan. Ettei lasketa irti ja jatketa matkaa.Tuhlataan oma elämä kaipaukseen ja kaipaukseen ei vastata. Lisäksi jotkut vastailee kaipaukseen ja uskotelaan itselle ,se on hän sittenkin.Tuskimpa? Rakastettu pitää yhteys livenä.Jos ei enää pidä kaikki on pättynyt.Hän on jatkanut matkaa ja elää täyttä elämää toisen henkilön kanssa.
- Anonyymi
Rakentava kritiikki ei voi koskaan olla pahasta oli se negatiivista tai positiivista se auttaa kasvussa niin omassa elämässä kuin työelämässäkin
Anonyymi kirjoitti:
Pah, narsistit on nimenomaan ekstroverttejä saadaakseen haalittua itselleen hyväksikäytettäviä ja palvojia.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulu. Useimmiten juuri päinvastoin. Narsistit etsivät hyödynnettäviä ja tarvitsevat näitä narsististen taipumuksiensa toteuttamiseen, sekä imeäkseään näiltä tarvitsemiansa asioita.
Näin mäkin sen nään. Narsisti tarvitsee toisten ihmisten ihailevaa palautetta nostaakseen itsensä heidän yläpuolelleen. Ja tarvitsee myös toisia ihmisiä "ohjailtavakseen" jotta voi kokea kaipaamaansa vallantunnetta toisiin ihmisiin nähden.
Anonyymi kirjoitti:
Voi.. minusta ei saa narsistia tekemälläkään. Sorppa. Toki voit pitää itsekeskeisyyttäni narsismina, jos sinulle siitä tulee parempi mieli.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ulosanti ja testi pikku-pirpana.Kiitos. Olen tulokas ja ajan kuluksi lueskelen eri otsikoita.Vähän sama profiilia kuin sinulla kaikessa on elämässäni. Mutta varmasti olen huomattavasti vanhempi nainen. Ehkä elämä tuo sitten kokemuksena ,en käistä kuin paljon jotain henkilöä yksin kaivataan. Ettei lasketa irti ja jatketa matkaa.Tuhlataan oma elämä kaipaukseen ja kaipaukseen ei vastata. Lisäksi jotkut vastailee kaipaukseen ja uskotelaan itselle ,se on hän sittenkin.Tuskimpa? Rakastettu pitää yhteys livenä.Jos ei enää pidä kaikki on pättynyt.Hän on jatkanut matkaa ja elää täyttä elämää toisen henkilön kanssa.
On turhaa jäädä asioihin kiinni. Kun päästää irti, on paljon helpompaa oma elämä.
Elämä on elämistä varten.
Ja olen minäkin jo kohta 50-vuotias. Elämää nähnyt ja kokenut. Puolissa välissä.. tai no, en halua elää kovin vanhaksi, joten jos elämää on jäljellä 20 - 30 vuotta, niin ihan jo riittää, ellei jopa liikaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kuuluu . Narsisti yleensä haluaa olla esillä ja sekoittaa muiden pasmat, vähän niikuin sinä nyt teet. Erakko luonteiset ihmiset ovat yleensä introverttejä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kommentissa ja sitä seuraavissa kommenteissa, joissa ollaan eri mieltä narsistiseen luonteenpiirteistöön kuuluvasta vetäytymistarpeesta, puhutaan narsistin julkiasusta, mutta ei siitä mitä seuraa kun narsisti kokee kolauksen. Silloin tulee häpeä ja kipeä tarve vetäytyä pois ankaran tuomion alta.
Mukava huomata, miten niin moni kuvittelee tietävänsä, muttei tiedä kuvittelevansa :) Anonyymi kirjoitti:
Sinun kommentissa ja sitä seuraavissa kommenteissa, joissa ollaan eri mieltä narsistiseen luonteenpiirteistöön kuuluvasta vetäytymistarpeesta, puhutaan narsistin julkiasusta, mutta ei siitä mitä seuraa kun narsisti kokee kolauksen. Silloin tulee häpeä ja kipeä tarve vetäytyä pois ankaran tuomion alta.
Mukava huomata, miten niin moni kuvittelee tietävänsä, muttei tiedä kuvittelevansa :)No sit minä ainakaan en ole narsisti..
Kun saan kolauksen, nostan pääni pystyyn ja jatkan matkaani. Olankohatuksella, sillä ei elämästä selviä hengissä. Kuolo korjaa viimeistään häpeän.
Noin ylimalkaan häpeäminen, katuminen ja katkeruus ovat aika turhia tunteita.. ne vain pilaavat elämän.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No sit minä ainakaan en ole narsisti..
Kun saan kolauksen, nostan pääni pystyyn ja jatkan matkaani. Olankohatuksella, sillä ei elämästä selviä hengissä. Kuolo korjaa viimeistään häpeän.
Noin ylimalkaan häpeäminen, katuminen ja katkeruus ovat aika turhia tunteita.. ne vain pilaavat elämän.Kommentissa ei ollut tarkoitus niputtaa ketään narsistiksi. Meillä ihan kaikilla on näitä piirteitä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.
Anonyymi kirjoitti:
Kommentissa ei ollut tarkoitus niputtaa ketään narsistiksi. Meillä ihan kaikilla on näitä piirteitä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.
Kyllä.. kaikissa meissä on puolia vähän kaikesta. Ollaan yksilöllisiä kombinaatioita. Sellaisia sekametelisoppia.
Ajattelin vaan kun tässäkin ketjussa minua on ehdotettu narsistiksi...
- Anonyymi
Sitäkin, mutta myös taipuvaisia addiktioon. Jos heillä ei olisi palstaa, addiktoituisivat johonkin muuhun. Ehkä se palsta on heille se vähempi paha kuin päihteet tai muihin ihmisiin takertuminen oikeassa elämässä.
Itse olen aina ihmetellyt sitä vastakkainasettelua rekatut vs. anonyymit. Minua on aina kiinnostanut enemmän se mitä jollakin on sanottavaa. Ei niinkään se kuka on sanomassa. Rekatut näyttää vaan aina sortuvan sellaiseen turhanpäiväiseen lässytykseen kaikkialla ja kun heitä aletaan arvostelemaan siitä, piiloutuvat saman tien sen rekatun nimimerkin taakse ja leimaavat kaikki anonyymit. Rekattu nimimerkki on vähän kuin jengiliivi. Ainakin heidän käytöksestä päätellen. Sen takia enimmäkseen ohitan sujuvasti jokaisen ja välttelen kommentoimista heille. Ikävää on vaan se, että sen oman lässytyksen lisäksi jotkut rekatut tuppaa tärvelemään myös hyvät avaukset ja keskustelut. Ei kaikki, mutta jotkut ketään osoittamatta. Kyllä varmaan jokainen näkee ja tietää sen itsekin. Itselläkin on usein hyviä ideoita keskustelun avaukseksi, mutta jätän ne tekemättä juuri siitä syystä, että kun teen sellaisia, ne on aika nopeasti täynnä sitä turhanpäivästä lässytystä tarkoituksena kai pitää se oma rekattu nimimerkki esillä ja relevanttina. Neuvoisin heille sellaista, että kävisivät niitä hyviä ja mielenkiintoisia keskusteluja anonyymeina jos se heitä kiinnostaa. Minäkin saattasisin keskustella heidän kanssa enemmän kuin nyt. Nyt myönnän omankin ennakkoasenteeni heitä kohtaan, että mielenkiinto keskustelijaan ja keskustelulle häviää heti kun näen rekatun nimimerkin osallistuvan johonkin mielenkiintoiseen aloitukseen. Oli sitten minun tai jonkun muun.
Eikä sen puoleen. Vaikka olenkin rekatuista sitä mieltä mitä olen, se ei tarkoita sitä että kaikki anonyymit on automaagisesti fiksuja ja hyviä keskustelijoita, joilla on jotain sanottavaakin. Kyllä siinäkin tapauksessa aina viestin sisältö ja sanottava on ratkaisevaa. Anonyymeillä ei vaan ole rekatun nimimerkin taakkaa ja silloin on helpompi keskittyä enemmän sisältöön kuin sisällön tuottajaan. Ja se on kuitenkin ainakin minun mielestäni tärkeintä keskustelupalstalla. Ne itse ajatukset eikä ajattelijat. Ajattelijat tulee ja menee, mutta ajatukset, parhaat niistä, jää aina elämään. Ja joistakin niistä voi olla apua oikeassakin elämässä... :)- Anonyymi
Kyllä monet rekatutkin puskailevat erinäisistä (yleensä itsekkäistä) syistä johtuen
- Anonyymi
Täällä on ikisinkkuja jotka ovat aina palstalla. Ei muuta sosiaalista elämää.
- Anonyymi
Niitäkin miksi ei neuvoa muita ni ei muiden tartti tehdä samoja virheitä kuin itse on tehny
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitäkin miksi ei neuvoa muita ni ei muiden tartti tehdä samoja virheitä kuin itse on tehny
Miksi ikisinkku noin tekisi tässä ydinperheiden luvatussa maassa, mitä enemmän on yksi vaeltajia sitä enemmän heidät otetaan huomioon.
- Anonyymi
Kaikki täyttävät elämäksi kutsuttua tyhjää tilaa omaan tyyliinsä, simppeliä vai mitä? 😁
- Anonyymi
Huomautan, ettei tässä maailmassa ole enää uusia asioita (palsta mittakaavassa). Se mikä on toiselle oivallus ja auttaa oikeasti omassa elämässä jotenkin eteenpäin, on toiselle saman vanhan jankuttamista.
Hyvässä aikuisessa keskustelussa ei kukaan voi määritellä mitä sanoja kukin saa sanoa tai mistä aiheesta saa keskustella. Palsta on vapaa kaikille: heille joilla on ajatuksia ja heille, joilla vastaukset on kahden sanan chattikeskustelua ja myös heille jotka haluaa jaaritella pitkästi. Jokainen täysjärkinen aikuinen osaa valita kenen vastauksiin tarttuu ja kenet jättää lukematta ilman ilkeilyä ja tarvetta määrittää toisen sanoja.
En itse saa tästä palstasta mitään mitä voisi laskea arvostuksen saamiseksi, tämä paikka on ajatusten purkua, pirpanan mainitsemaa peiliä itselle ja ajatuksille, ja hetken nollausta irl toimintojen välissä. Veikkaan, että useimmat on täällä elämänvaiheen takia: eron jälkeen, ero pohdinnoissa-päätyy ne sitten eroon tai jatkamiseen, ikäkriisissä ja elämänmuutoksissa. Kaikissa noissa peilin saaminen on tärkeää. Omat ystävät ja vanhemmat on usein aika homogeenista porukkaa, ja erilaisten ihmisten näkemykset oikeasti voi tuoda omiin ajatuksiin lisää oivalluksia. Myös niistä ajatuksista, mitkä joku toinen määrittelee jankuttamiseksi.
Myös huumoria voi peilata. Eikä sekään pitäisi olla aihe, jossa määritellään oman navan kautta mikä on toisille sallittua ja missä muiden huumorin rajat menee. Huumorintaju on aika yksilöllinen asia. Jos yksikin tulee hyvälle tuulelle, miksi kenenkään tarvitsee rajoittaa jonkun iloa! Määrittelynhalu kertoo taipumuksesta kontroloida muita tai vaihtoehtoisesti negatiivisistä tunteista ulosjäämisestä (vaikka mukaan pääsee ITSE menemällä).
Omat arvostukseni tulee irl toimivista ihmissuhteista (ystäviä ja perhe), omasta kodista, lapsista ja siitä mitä olen oikeassa elämässä saanut aikaan (siis CV sisältö periaattessa). Ja siitä mitä palautetta saan irl ihmissuhteissa ja työelämässä. En ymmärrä miten pieni elämän pitää olla, että palstakirjoottelu on menestyksen mittari??? Toki, väliaikaisesti, pitkittynyt työttömyys tai pitkittynyt saikku, palstan merkitys voi olla isompi mitä se muuten olisi. Mutta yleensä tuokin vaihe on ohimenevä.
Olen ollut itse sekä rekkaamaton että rekattu. Jos rekkaudun näen automaattisesti minulle tulleet vastaukset, eikä palstaa tarvitse kelata läpi. Lyhyessäkin ajassa aika kuluu keskusteluun eikä selaamiseen. Itse pidän rekatuista, koska heidän palstapersoonansa on jollain tavalla tuttu. Tutun kanssa voi jatkaa siitä mihin viimeksi jäätiin, eikä tarvitse selittää kaikkea alusta, myös huumorin oppii helposti. Rekkaamattomien huono puoli on, että joukossa on muutama rivien välistä tulkitsija, jotka suuttuu kun tulkitsee tekstiä omasta näkökulmastaan ilman että se liittyy kirjoittajaan mitenkään. Rekkaamattomissa on myös ilkeilijöitä ja totuudentorvia (usein aiheetta) ja siten heitä joiden mielestä vastakkainen mielipide ei ole sallittu ja kun oma perustelukyky loppuu aletaan nimitellä persoonaa kuin pikkulapsi. Kun et tee kuten tahdon ja määrittelen, olet sitå tai tätä. Rekatuissa heidät tietää ennalta, rekkaamattomissa kirjoittajan mielenterveys ja luonne on riski. Rekkaamattomissa on myös täysjärkisiä ja hyviä keskustelijoita!, he kuitenkin tahtovat hukkua ei niin positiivisen kirjoittelun sekaan.
Myös muistutan, että jos palsta ei miellytä, miksi edes kirjoittelette täällä? Paremman palstan etsiminen olisi huomattavasti rakentavampaa kuin se, että haluaa kontrolloida ja määritellä millaisia muiden ihmisten pitää olla ja mitä kukin saa kirjoittaa!
Palsta on mitä on, joko itse mahtuu mukaan ja antaa toisille tilaa olla omina itsenään (tai palstaroolissa) tai sitten valitsee sellaisen median missä viihtyy paremmin!
t. Yleisön pyynnöstä ilman kirjautumista- Anonyymi
Kiitos ajatuksistasi mietteistäsi ja havainnoistasi mu toisinaan herätelläkseen ihmisiä todellisuuteen joutuu käyttämäännvähn rumempiakin tapoja keinoja mu kiitos palautteestasi meille muille ja havannoistasi
No siis saathan sinä huolissasi olla, eipä siinä mitään. Tosin näkisin, että se menee hukkaan ja ennemmin kannattaisi olla huolissaan joistain henkilöistä tai asioista irl.
Kuten Pirppis, minäkin viihdyn yksikseni oikein mainiosti. Toisaalta olen sosiaalinen olio, mutta väsyn sosiaalisessa kontaktissa, etenkin kasvotusten. Ja kun työ on lähinnä sosiaalista asiakkaiden kädestä pitämistä ja kusettamista, niin töiden jälkeen ystävien tapaaminen tai mikään kunnollinen keskustelu on aika nou-nou. Ei pysty, akut on tyhjät.
Puhelinsosiaalinen olen vähän liikaakin, tuota viestiä sinkoilee pitkin päivää, nyt viestittelen exäni kanssa. Ja usein soitellaan ystävien kanssa ja turistaan helposti tunteja putkeen.
Elämä nyt vain on tällaista itselläni tällä hetkellä.- Anonyymi
Katille hilsehoitoa pian, paha luminenssi tai jotain.
- Anonyymi
Olikin niin rauhaisaa ja valkeaa herätessä. Vaan joulupukki puuttui.
- Anonyymi
Sinä voit ihan rauhassa tehdä omia päätelmiäsi, mutta ne eivät välttämättä koskaan osu oikeaan.
- Sheena En yleensä tunne olevani yksinäinen. Viihdyn myös yksinäni ja tykkään puuhastella asioita myös yksin. Mutta tämä ei tarkoita, että olisin erakko.
Mitä taas palstalla tulee palstalla kirjoitteluun, niin nyt on ollut sellainen hetki, että olen ollut täällä vähän enemmän. Joskus taas voi olla hetki, etten tule tänne kovin usein. Tämä on mulle enemmän ajanvietettä ja hupia, mutta tykkään kyllä myös ihan keskustella asioista kuten esim. tuosta musiikista. Alunperin tulinkin tänne Kaksneloseen juurikin sen takia, että voin keskustella musiikista, mutta ajan saatossa jutusteluni on laajentunut ja nykyään juttelen milloin mistäkin.
Ihmettelen joskus miksi täällä jotkut ovat niin huolissaan täällä kirjoittelevien ja etenkin rekkautuneiden elämästä. Ihmetellään miksei ole parisuhdetta, miksi kirjoittelee täällä, miksei mene baariin jne. Minusta jokaisen tulee itse huolehtia omasta elämästään niin pitkälle kuin voi ja kyllä sen huomaa, jos ei ole elämänhallintaa. Luulen, että monet täällä kirjoittelevista ja varsinkin vakiotyypeistä osaavat ihan huolehtia itsestään ja on muutakin elämää kuin vain tämä palsta tai ylipäätään Kaksnelonen.
Miten on itsesi laita? Onko kaikki kunnossa? Miksi olet niin huolissasi muista?- Anonyymi
Ehkä aloittaja ja muutkin sinkut on huolissaan ja toivoo et sinkut löytäisi sen oikean ja rakkauden niin sitä sinkut toivoo toisilleen täällä
- Anonyymi
jossain kuvissa on kuvattu aika kauniina noita venäläisten pakkasukon apureita eli lumekeijuja tuomassa lahjoja
Sitapaitsi eihän kaupungissa edes pääse kovin hyvin erakoitumaan ja etenkin, jos asuu taloyhtiössä, jossa on naapureita ympärillä. Ei, vaikka ei juttelisi ihan jatkuvasti naapureiden ja vastaantulevien kanssa.
- Anonyymi
Mut naapurit ja kaupungilla tuntemattomat ihmiset ja sukulaiset ja tuttavat on eri kuin oma mies eli kumppanisi eli aviomiehesi niin se on paras kaverisi se
- Anonyymi
Kyllä vain pääsee. Esim ”Maunulan muumio” ehti maata kuolleena omassa vuoteessaan peräti 6 vuotta ennen löytymistään. Tämä tapahtui vuonna 2000. Tapaus herätti paljon keskustelua yksinäisyydestä ja syrjäytymisestä.
Uskon että vielä tänäkin päivänä on mahdollista kaikenmaailman suoraveloitusten yms ansiosta kadota muulta maailmalta ainakin niin pitkäksi aikaa kun tililtä löytyy katetta.
- Anonyymi
Kissa pöydälle ja rotta ruokakaappiin asumaan.
LumiKeijo, kuin lumikeiju... kuin ahtaaja joku lumikuormaaja kuormaa lumia erilaisiin paikkoihin ahtaa lumia. Mulla ainakin oli tänäänkin 8 lasta vahdittavana ja sai ihan ihmismassassa olla tuntikausia. Sosialisoida useamman aikuisenkin kanssa. Kuka helvetti jaksaa joka päivä änkeytyä johkun laumaan lätisemään, häh?
" Kuka helvetti jaksaa joka päivä änkeytyä johkun laumaan lätisemään, häh?"
Sen on just näin :-D- Anonyymi
Sinähän änkeet palstalaumaan lätisemään aamusta iltaan joka päivä.
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän änkeet palstalaumaan lätisemään aamusta iltaan joka päivä.
Palsta on täysi eri asia ja maailma, kun IRL laumat ja maailma. Herätys sullekin ruusunen.
elisakettu kirjoitti:
" Kuka helvetti jaksaa joka päivä änkeytyä johkun laumaan lätisemään, häh?"
Sen on just näin :-DEi ainakaan IRL oysty eikä kykene. Kauhulla odotan työkokeilua missä olen laumassa. 😟
Illat varmaan nukun.G-LoveR kirjoitti:
Ei ainakaan IRL oysty eikä kykene. Kauhulla odotan työkokeilua missä olen laumassa. 😟
Illat varmaan nukun.Voin kuvitella...
Mulla kun on tosi sosiaalinen työ niin pidän ajatukset siinä, kenen takia olen siellä. Mut se on tosiaan niin, että kotiin päästyä ikkunat ja ovet säppeen ja kiinni, johonkin nurkkaan (hiljaisuus kiits) murjottamaan tai päikkäreille... Ei nimittäin nappaa seurustelu ihmisten kanssa kun vapaapäivinä tai lomilla eikä aina silloinkaan. Nyt lomaviikolla en ole jaksanut tavata ketään. En koe olevani kyllä minkään puutteessa sen takia.
Oletko pohtinut vaihtoehtona puhelinneuvontaa? Sullahan olisi koulutus siihenkin. Ai niin se infrapunasauna. Sen voi tietää vain kokeilemalla. Toisille käy ja toisille erittäin huonosti.elisakettu kirjoitti:
Voin kuvitella...
Mulla kun on tosi sosiaalinen työ niin pidän ajatukset siinä, kenen takia olen siellä. Mut se on tosiaan niin, että kotiin päästyä ikkunat ja ovet säppeen ja kiinni, johonkin nurkkaan (hiljaisuus kiits) murjottamaan tai päikkäreille... Ei nimittäin nappaa seurustelu ihmisten kanssa kun vapaapäivinä tai lomilla eikä aina silloinkaan. Nyt lomaviikolla en ole jaksanut tavata ketään. En koe olevani kyllä minkään puutteessa sen takia.
Oletko pohtinut vaihtoehtona puhelinneuvontaa? Sullahan olisi koulutus siihenkin. Ai niin se infrapunasauna. Sen voi tietää vain kokeilemalla. Toisille käy ja toisille erittäin huonosti.Joo, karsiutuu kyllä kaikki kylässä ravaamiset yms. silloin kun työ on jatkuvaa sosialisoimista. Viihtyy hyvin omissa oloissaan kaikessa hiljaisuudessa.
Mä nyt kuitenkin haluan vielä kun tilaisuus kokeilla ja varmistua jaksanko sitä älämölöä vai käännänkö kelkkani kokonaan pois sosiaalisista ammateista.
Pitää varmistua, ennen kun tekee lukittuja päätöksiä.
Millasta neuvontaa ajattelit?G-LoveR kirjoitti:
Joo, karsiutuu kyllä kaikki kylässä ravaamiset yms. silloin kun työ on jatkuvaa sosialisoimista. Viihtyy hyvin omissa oloissaan kaikessa hiljaisuudessa.
Mä nyt kuitenkin haluan vielä kun tilaisuus kokeilla ja varmistua jaksanko sitä älämölöä vai käännänkö kelkkani kokonaan pois sosiaalisista ammateista.
Pitää varmistua, ennen kun tekee lukittuja päätöksiä.
Millasta neuvontaa ajattelit?Päksissä esim. Opit nopeesti ohjelmat. Sitten luurit korville ja vastailet potilassoittoihin. Joutuuhan siinä kälättämään mut ei ole sellainen sosiaalinen työ kuin kontaktissa. Kirjaat soitot, teet konsaripyynnöt ja ohjaat soittajan oikealle taholle. Jononpurkua esim myös. Ja työ on hyvin itsenäistä.
elisakettu kirjoitti:
Päksissä esim. Opit nopeesti ohjelmat. Sitten luurit korville ja vastailet potilassoittoihin. Joutuuhan siinä kälättämään mut ei ole sellainen sosiaalinen työ kuin kontaktissa. Kirjaat soitot, teet konsaripyynnöt ja ohjaat soittajan oikealle taholle. Jononpurkua esim myös. Ja työ on hyvin itsenäistä.
Joku sairaalasihteeri vai millä nimikkeellä tuo menee? 😁
Täytyy sekin miettiä vielä.G-LoveR kirjoitti:
Joku sairaalasihteeri vai millä nimikkeellä tuo menee? 😁
Täytyy sekin miettiä vielä.No hoidon suunnittelija, -koordinaattori..... onhan näitä. Puhelinneuvonta. Sun koulutus pitäis riittää siihen.
elisakettu kirjoitti:
No hoidon suunnittelija, -koordinaattori..... onhan näitä. Puhelinneuvonta. Sun koulutus pitäis riittää siihen.
Lähihoitajan tutkinto? Mahtaako niin vanha koulutus olla enää ajantasalla. 😜
Mietin eri vaihtoehtoja täydennyskoulutuksiakin. Mutta lyön lukkoon vasta kun olen nuo kokeilut käynyt.elisakettu kirjoitti:
No hoidon suunnittelija, -koordinaattori..... onhan näitä. Puhelinneuvonta. Sun koulutus pitäis riittää siihen.
Terveydenhuollon sihteerillä on näköjään liiketalouden opintoja, ammattitutkinto.
Joskus oli lähihoitajankin mahkuja suunnata tuohon. Ei näköjään enää. Erillinen tutkinto näyttäisi olevan.G-LoveR kirjoitti:
Terveydenhuollon sihteerillä on näköjään liiketalouden opintoja, ammattitutkinto.
Joskus oli lähihoitajankin mahkuja suunnata tuohon. Ei näköjään enää. Erillinen tutkinto näyttäisi olevan.En mä mitään sihteeriä meinaa. Puhelinhoitaja...
Entinen koulutus pitäis riittää, mutt ohjelmat opetella ja sitten päivittää tietysti th-osaamista. Varsinkin jos on erikoisalalla, mutta voi olla "yleinenkin" puhelintyttö (tai -poika)
Kysy. Ei tuo ota jos ei annakaan. Mun pitänyt tuosta sulle privana jo puhua mutta kun en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.elisakettu kirjoitti:
En mä mitään sihteeriä meinaa. Puhelinhoitaja...
Entinen koulutus pitäis riittää, mutt ohjelmat opetella ja sitten päivittää tietysti th-osaamista. Varsinkin jos on erikoisalalla, mutta voi olla "yleinenkin" puhelintyttö (tai -poika)
Kysy. Ei tuo ota jos ei annakaan. Mun pitänyt tuosta sulle privana jo puhua mutta kun en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.Okei. Yritän selvitellä miten työhön pääsee ja mitä vaatii, jotta hallitsee työn kuten pitää. 🙂
Ihan vaan töihin ei varmasti kylmiltään kokematonta oteta, joku koulutusjakso tms. varmasti on oltava.
No en ihmettele, jos et jaksa. On varmasti muutenkin tohinaa ja jaksettavaa elämässä. Joten nou hätä. Se sähköposti muutes poistuu pian käytöstä minkä osoite sulla on. Mulla on uusi, jonka otin jo käyttöön. Täytyy laittaa se sulle. 😊elisakettu kirjoitti:
Voin kuvitella...
Oletko pohtinut vaihtoehtona puhelinneuvontaa? Sullahan olisi koulutus siihenkin. Ai niin se infrapunasauna. Sen voi tietää vain kokeilemalla. Toisille käy ja toisille erittäin huonosti.Sivusta.
Oma roolini töissä on tuossa mielessä samanlainen, hyvin sosiaalinen ja vaatii keskittymistä niihin ihmisiin siellä, jos meinaa että asiat hoituvat.
Ja reagointi sitten töiden jälkeen on aivan vastaava, kaikki räppänät kiinni ja täysi hiljaisuus, pliis.
Onkohan tällä tekemistä enemmän modernin hektisen maailman vai persoonien kanssa?G-LoveR kirjoitti:
Okei. Yritän selvitellä miten työhön pääsee ja mitä vaatii, jotta hallitsee työn kuten pitää. 🙂
Ihan vaan töihin ei varmasti kylmiltään kokematonta oteta, joku koulutusjakso tms. varmasti on oltava.
No en ihmettele, jos et jaksa. On varmasti muutenkin tohinaa ja jaksettavaa elämässä. Joten nou hätä. Se sähköposti muutes poistuu pian käytöstä minkä osoite sulla on. Mulla on uusi, jonka otin jo käyttöön. Täytyy laittaa se sulle. 😊Sivusta.
Sehän on siis teknisesti ottaen puhelinsairaanhoitaja, periaatteessa, mutta vailla varsinaista sairaanhoitajan koulutusta. Siis semmoinen kevythoitsu, voisi sanoa. Enemmän asiakaspalvelija, mutta henkilö joka osaa kuunnella ja ohjelmien avulla kartoittaa hoitotarvetta sekä ohjata sitten eteenpäin. Siis sikäli kuin asiasta tiedän.
Kannattaa selvittää, tuli Ellulta hyvä idea mielestäni 👍randombypasser kirjoitti:
Sivusta.
Oma roolini töissä on tuossa mielessä samanlainen, hyvin sosiaalinen ja vaatii keskittymistä niihin ihmisiin siellä, jos meinaa että asiat hoituvat.
Ja reagointi sitten töiden jälkeen on aivan vastaava, kaikki räppänät kiinni ja täysi hiljaisuus, pliis.
Onkohan tällä tekemistä enemmän modernin hektisen maailman vai persoonien kanssa?Tuo oli hyvä kysymys :)
Muista kultaseni että me ollaan vain pelkkiä ihmisiä. Vain.elisakettu kirjoitti:
Tuo oli hyvä kysymys :)
Muista kultaseni että me ollaan vain pelkkiä ihmisiä. Vain.Ei, minä olen muutakin kuin vain ihminen. Olen palsta 🤣
Leikki sikseen. Niin, olisi mielenkiintoista tietää, ainakin omalta kohdalta, että kuinka paljon "oireiluun" vaikuttaa päättömän hektinen maailma ja kuinka paljon kyse on omasta persoonasta. Arvaisin, että päävastuu lankeaa sittenkin persoonalle ja tuo kiihtyvä hektisyys on vain täsmäohjus, osuu juuri oikeaan paikkaan minussa.
- Anonyymi
huolissaan toisista ihmiseliöistä kuten no itse olen vähän huolissani alppihiihtäjätytöistä kun kaatuvat ja törmääcvät monesti kilpailuissa pahastikin.
- Anonyymi
Vain viinaa juomalla yksinäisyys loppuu. Baareissa tapaa naisia ja miehiä ja saatte kumppanin tai ainakin juttuseuraa.
T: viinamies. - Anonyymi
aika voimakkaita nuo urheilijatytöt kyllä... mutta niin joku aseiden suunnittelu ja tarkkuusammunta no on tuollainenkin urheilua itsellä, mutta erilaista.
hyvä juttu kun jotain sainkin vihjeenä tytöiltä jotain kasvovoidejuttuja, itsekin yritin auttaa sellaisissa.. hydroksisi eli siis hydrokortisoni voide voi auttaa jossain tilanteessa... tuubilla apoteekista saa sellaista. - Anonyymi
Öööö
- Anonyymi
Täällä sitä on mietittävää yksinäisille
..yksityisviestittelemällä toisten palstalaisten kanssa? - Minun puhelimessani on kyllä satoja yhteystietoja, mutta vain kolmen palstalaisen numerot. Tottakai heidän kanssaan vaihdetaan viestejä aina välillä.
Ehkäpä haluan tarkoituksella keskustella täällä sellaisten palstailijoiden kanssa, kenen yhteystietoja IRL minulla ei ole. Siis anonyymien.Mä olen ollut jossain määrin palstayksinäinen Darkkiksen bannien tai ylipäätään palstan jättämisen jälkeen, ja se oli jännä huomata että vuosikausien ajan varmaan aktiivisin juttukaverini ja loppupeleissä monissa asioissa samaakin mieltä ollut tyyppi oli periaatteessa täysin tuntematon nimimerkki, josta mä tiesin vain niin vähän mitä hän palstalla itsestään kertoi 🙄
Palsta on mulle nykyisin melkeinpä jonkinlainen blogi tai "kolumnien" kirjoitusalusta, ja se on mulle oikeastaan ihan fine, ettei yleensä varsin pitkiin viesteihini tule sataa shitpostausvastausta, mikä kai kertoo siitä että viestini on kerralla mahdollisimman valmiita ja mietittyjä. Samoin mähän olen ottanut täällä vähän erilaisen asenteen aiemman naisvihaisuuspuheen ja TJ:n imagolla keulimisen suhteen, ja oikeastaan viime aikoina olen tainnut eniten influenssata täällä pienituloisten asemasta, riippuvuuksille alttiiden ihmisten kohtelusta kuin toisen luokan kansalaisena, ei-neurotyypillisten lasten ja aikuisten ymmärtämisestä, ja kertonut El Planini tarkoituksella läpi ettei kukaan suotta ihmettele pärjäämistäni kun sivustoni on väliaikaisesti suljettuna. Ja ihan vinkkinäkin, jos joku muukin joutuu pohtimaan työkykyä. Harva näistä kehtaa huudella, mutta mulle se päätös oli varsinainen kruununjalokivi sille, että valtiolta kannattaa yrittää lypsää kaikki mikä on heikosti kiinni ja kuitenkin by the book. 😄 En mä ensimmäinen enkä viimeinen työkyvyttömäksi todettu ole, enkä nyt tiedä onko sillä väliä suuntaan tai toiseen perustelenko asian itselleni terveyssyillä vaiko jäätävän nerokkaalla toiminnalla juuri oikeaan aikaan tässä maailmanajassa. Tavallaan tottahan nuo molemmat on 🤷♂️
Palstalle on jotenkin helpompi myös kirjoittaa eri asioita, eri näkökulmia, tapahtumia jne. kuin vaikkapa ammattilaisten kanssa, ja se nyt on huomattu että oikeassa elämässä kannattaa valita tarkkaan missä seurassa suunsa aukaisee. 🙄
Toki olennainen osa palstailua on yleensä varsin asialliset ja rakentavat keskustelut Penetrators MC Racing and Esports Chapterin jätkien kanssa 😊 Kartanlukijani Uncle B ja päämekaanikko Porarin Make osallistuvat aina välillä keskusteluun tiimimme edesottamuksista Dirt Rallyssa. 😊Ja siitä puheenollen niin olen ainakin itse pyrkinyt viime aikoina kirjoittamaan enemmän tapahtumista on the road, cuppien formaattien eroista lyhyesti, sekä ruotinut joidenkin kuskien uria jne. Liika newtonien ja asteiden halkominen varmasti käykin tylsäksi.
Mutta en mä silti koe, että olisin yksinäinen juuri palstan takia. Olin mä melko yksinäinen teini ennen kun päädyin tänne noin 11 vuotta sitten, olen löytänyt kavereita irl ja ollut suhteissakin tänä aikana, ja nykyinen yksinäisyys johtunee varmaan lähinnä korona-ajasta, omasta raitistumisesta ja siitä että monet ikäluokkani kaverit ovat vain menneet elämässä eteenpäin, eikä se ole multa pois sinänsä. Vaikeampi vain aikuisiällä löytää uusia kavereita, siitä huolimatta että mun ajankäyttö yms. on paljon joustavampi kuin monilla muilla ihmisillä 🤨Tuo on totta, että palstalle on helpompi kirjoittaa kuin oikeassa elämässä sellaista tekstiä, minkä olettaa jonkun lukevan, vaikka ei välttämättä kommentoivan.
Minä en ole koskaan ollut mikään pöytälaatikkokirjoittaja. Tykkään kirjoittaa paljon myös IRL ja joko niin, että toiset lukevat tai kuulevat tekstini.
En ole kriisiterapian muutaman kerran lisäksi käynyt koskaan keskustelemassa ammattiauttajien kanssa. Silloin kyllä totesin, että puhuminen tuntemattoman kanssa on tietyistä asioista helpompaa.
Mutta on siinä IRL kirjoittamisessa sekä puhumisessa usein pieni rajoitin päällä. Täällä saan kahjoilla rauhassa, eikä kukaan tunne minua ja vaikka tunteekin, niin ei välitä, koska mahdollisesti toimii itse samalla tavoin.
Minä en ehkä osaisi vaihtaa roolia täälläkään, koska en osaa pitää mitään roolia yllä.
Voin olla vakava tai leikkisä ihan päivästä tai hetkestä riippuen. Ainoa, mitä en kummassakaan sijainissa hyväksy, on kiusaaminen.- Anonyymi
Tekisi kovasti mieli antaa ylläpidolle kunnolla palautetta ja kuulla kunniansa siitä, mitä olen mieltä banneistani ja heistä! :)))
-DarkFeareikirj
Huvittava aloitus. 🤣
Rekatut on oikeastaan ainoat, joiden kirjoitukset näkyy. On joitain anonyymejä, jotka allekirjoittaa ja pienellä varmistuksella voi todeta onko kyseessä sen allekirjoituksen tyyppi kyseessä.
No varmaan anonyymeissäkin on vakiokirjoittajia, mutta en minä ainakaan heitä tunnista, enkä edes yritä. Eikös se ole anonyymiyden perusta, jos ei mitään merkkiä itsestään jätä...ei halua/pysty iidentisoitumaan.
Aloittaja ihmettelee sitä, että vakiokirjoittajat on paljon palstalla, sekä suttaa paljon itseään esille, mutta mistä kukaan tietää miten aloittajan kohdalla asianlaita on? Tunkee kokoajan vaikka mitä palstalle, mutta ei saa samaa huomiota kuin rekatut, niin tuli kateellinen olo ja se piti pukea tälläiseen aloitukseen. 😁- Anonyymi
Huomaa että sinuun aloitus osui. Aloitat kommenttisi vähättelemällä nauruhymiöiden kera. Olet rekatuista lähes tulkoon ainoa joka suhtautuu anonyymeihin hiukan vähättelevästi. Poikkeuksena ne harvat allekirjoittavat joita pidät kavereinasi.
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa että sinuun aloitus osui. Aloitat kommenttisi vähättelemällä nauruhymiöiden kera. Olet rekatuista lähes tulkoon ainoa joka suhtautuu anonyymeihin hiukan vähättelevästi. Poikkeuksena ne harvat allekirjoittavat joita pidät kavereinasi.
No kyllä mä muidenkin kanssa kirjoittelen ja ihan kivaa on...
Mua vaan huvittaa joidenkin anonyymien asenne...ihan kuin he ajattelisivat, että he ovat joku tietty ihminen minulle...eivät ole...vaan samaa kasaa...anonyymimassaa. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No kyllä mä muidenkin kanssa kirjoittelen ja ihan kivaa on...
Mua vaan huvittaa joidenkin anonyymien asenne...ihan kuin he ajattelisivat, että he ovat joku tietty ihminen minulle...eivät ole...vaan samaa kasaa...anonyymimassaa. 😁"..ihan kuin he ajattelisivat, että he ovat joku tietty ihminen minulle.."
Ei voi itsekehu enää enempää haista ;) Mahdutkohan ovista enää kulkemaan egosi kanssa yhtä aikaa? ;) Anonyymi kirjoitti:
"..ihan kuin he ajattelisivat, että he ovat joku tietty ihminen minulle.."
Ei voi itsekehu enää enempää haista ;) Mahdutkohan ovista enää kulkemaan egosi kanssa yhtä aikaa? ;)Sinä et vain ymmärrä tuosta kuplastasi, että miltä tuo näyttää....
Sinä voit huudella mitä huvittaa, sinua ei ole olemassakaan, et ole kukaan, joten siksi minulle vähänkin kriittisemmät anonyymien jorinat on tuulta metsikössä.
Siis ei pieninyäkään pintaa mihin keskustelun voisi perustaa.... asiaan hetken, mutta lopulta aika pintapuolisiin ja yleismaailmallisiin....
Se on ihan sama minulle, miten sinä koet anonyymiyden, mutta minä koen sen niin... ja silleen se vaan on, piste.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sinä et vain ymmärrä tuosta kuplastasi, että miltä tuo näyttää....
Sinä voit huudella mitä huvittaa, sinua ei ole olemassakaan, et ole kukaan, joten siksi minulle vähänkin kriittisemmät anonyymien jorinat on tuulta metsikössä.
Siis ei pieninyäkään pintaa mihin keskustelun voisi perustaa.... asiaan hetken, mutta lopulta aika pintapuolisiin ja yleismaailmallisiin....
Se on ihan sama minulle, miten sinä koet anonyymiyden, mutta minä koen sen niin... ja silleen se vaan on, piste.Sivusta kommentoin
Sinä elät omassa rekatun nimimerkin kuplassa etkä näe mitään sen ulkopuolelle. Mikä on jopa huvittavaa, koska jokainen rekattu on tässäkin aloituksessa toiminut juuri niin kuin aloituksessa kerrottiin. Anonyymi kirjoitti:
Sivusta kommentoin
Sinä elät omassa rekatun nimimerkin kuplassa etkä näe mitään sen ulkopuolelle. Mikä on jopa huvittavaa, koska jokainen rekattu on tässäkin aloituksessa toiminut juuri niin kuin aloituksessa kerrottiin.No elän siinä ja sillä siisti. Elä omassas ja sillä siisti.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No elän siinä ja sillä siisti. Elä omassas ja sillä siisti.
Niin, sä pidit aloitusta huvittavana, mun mielestä huvittavaa on että sä toimit juuri kuten aloituksessa on kuvattu.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, sä pidit aloitusta huvittavana, mun mielestä huvittavaa on että sä toimit juuri kuten aloituksessa on kuvattu.
No hyvä, että molemmat saa hupinsa. 😁🤙
- Anonyymi
Nyt on pakko kommentoida... Muistan hyvin, kun muutama vuosi sitten siirryit joksikin aikaa anonyymiksi ja julistit, kuinka vain asioilla on väliä ja nikin rekisteröinti on aivan turhaa puuhaa. Eikö ollutkin näin?
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on pakko kommentoida... Muistan hyvin, kun muutama vuosi sitten siirryit joksikin aikaa anonyymiksi ja julistit, kuinka vain asioilla on väliä ja nikin rekisteröinti on aivan turhaa puuhaa. Eikö ollutkin näin?
Kyllä saattoi ollakin. Mutta mä oon jo menettänyt mahkut olla puskissa, ainakin täällä. Mut aina joku tunnistaa ja se keino multa on mennyt.
Eikä mua nyt enää itseä haittaa, vaikka mut voi maalittaa. Ihan sama...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitten tainnut lopulta disselle ollakaan ihan niin. Ketään ei kiinnostanut sen asiat ja ainoa tapa tulla taas huomatuksi emojien lisäksi oli rekata nimimerkki.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kyllä saattoi ollakin. Mutta mä oon jo menettänyt mahkut olla puskissa, ainakin täällä. Mut aina joku tunnistaa ja se keino multa on mennyt.
Eikä mua nyt enää itseä haittaa, vaikka mut voi maalittaa. Ihan sama...Ei ollut tarkoitus maalittaa! Kommentoin vaan siihen, kun anonyymeja arvostelit tuossa aiemmin. Nikillisyys on hyvä, nikittömyyskin on hyvä. Ja nikilliset voivat halutessaan kirjoittaa ilman nikkiä, eli mihinkään muuhun ei tosiaan voi luottaa kuin itse tekstiin 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus maalittaa! Kommentoin vaan siihen, kun anonyymeja arvostelit tuossa aiemmin. Nikillisyys on hyvä, nikittömyyskin on hyvä. Ja nikilliset voivat halutessaan kirjoittaa ilman nikkiä, eli mihinkään muuhun ei tosiaan voi luottaa kuin itse tekstiin 😁
Tarkoitin, että juttujen perusteella mut voi maalittaa Disseks. En vois olla käytännössä puhdas anonyymi täällä. Tai sit pitäis höpöttää omiaan.
Aivan sama onko mulla rekattu nikki tai ei.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sinä et vain ymmärrä tuosta kuplastasi, että miltä tuo näyttää....
Se on ihan sama minulle, miten sinä koet anonyymiyden, mutta minä koen sen niin... ja silleen se vaan on, piste."Sinä voit huudella mitä huvittaa, sinua ei ole olemassakaan, et ole kukaan, joten siksi minulle vähänkin kriittisemmät anonyymien jorinat on tuulta metsikössä."
Osuin näköjään arkaan paikkaan kun meni noin pahasti tunteisiin ;) Anonyymi kirjoitti:
"Sinä voit huudella mitä huvittaa, sinua ei ole olemassakaan, et ole kukaan, joten siksi minulle vähänkin kriittisemmät anonyymien jorinat on tuulta metsikössä."
Osuin näköjään arkaan paikkaan kun meni noin pahasti tunteisiin ;)No en tiedä vaan mikä? Mulle on aivan sama mitä joku anonyymi itkee...
Anonyymihän voi olla jeestyyppi, silloin se ei keskity aloituksenkaltaisiin juttuihin, tai sit vaan perseilijä, joka kertaluontoisesti pyörähtää palstalla ja häipyy...tai kuten aloittaja, joka selkeästi koettaa jotain käsittämätöntä shsibaa saada läpi itkemällä....
Anonyymipalstalla anonyymi on vaan puhetta. Se voi olla hyvääkin, mutta sekoittui helposti noihin edellämainittuihin... jopa toiset anonyymit puuttuvat ajoittain siihen skeidaan. Js mikd ei, kun jotkut työntää sitä skeidaa...
Mieti kokonaisuutta... tuolla yks ano työntää kokoajan hammaslääkärireissuista, kasvovoiteista ja muusta päätöntä skeidaa... senkö perusteella pitäis määritellä kaikki anot?
- Anonyymi
Kissa lemmikkieläimenä, mutta jos olisi lemmikkieläimenä akvaariossa joku tiikerihai tai hammerhead hai, sitten se kasvaisi aina vain suuremmaksi ja pitäisi suurentaa akvaariota.
- Anonyymi
jos lemmikkieläimenä olisi joku hai kala suuressa akvaariossa ja sitten kylpyhuoneessa toisena lemmikkinä alligaattori jolle voisi syöttää ruoaksi eläviäkin kissoja kokonaisena.
- Anonyymi
En ymmärrä aloituksen tarkoitusta, oikeastaan muuten kuin keljuiluna. Ihmisen yksinäisyydellä ratsastaminen on ikävää, kun yksinäisyys harvemmin on ihmisen tietoinen valinta.
Olen samaa mieltä, että turinaketjut alleviivaavat nimimerkin kantajien olemassaoloa, sen sijaan että keskustelu olisi syvällisemmin kirjoittajan ajattelua luotaavaa, älykästä ajatustenvaihtoa. Sellaista keskustelua, joka on uutta luovaa kuin että kaventaisi viimeisenkin ajattelun.
Kaveriketjut erikseen, siellä voi "nähdä" ja vaihtaa kuulumisia. Rupattelu ja pehmeiden puhelu on mukavaa ja sille on tarpeensa. Jos huomaa, että keskustelussa alkaa mennä rupatteluksi, voisi tosiaan siirtyä yksityisempään ympäristöön tai rupattelunurkkaukseen.
Enivei, kunnon keskusteluympäristössä jokaisella on vastuu käyttäytymisestään ja annistaan. Toisten huomiointi ja tilan antaminen on kaunista käytöstä ja tukee myönteistä ilmapiiriä. Vaikka en oikein ymmärrä motivaatiota aloituksellesi, huomaan ajattelevani osittain samoin myös itse. Se hämmästyttää, kun puhut olevasi huolissasi vakiokirjoittajien sosiaalisesta elämästä. Siis miksi? Se on sitä samaa huolestumista ja mielipahaa, mitä on joka puolella nykyään. Mitään apua siitä ei ole, mutta keljuiluun se vielä taipuu. - Anonyymi
Nää aloitukset ovat jotenkin vähän... olisko surullisia? Aloittajahan ei voi olla oikeasti huolissaan palstalaisista koska ei kenenkään syytä täällä oleskeluun tiedä eikä koko porukkaa edes tunne.
Siispä se "huoli" on aloittajan joku oma paha olo. Ulkoistettuna. Aloittaja tarvitsisi halin.
xLiner- Anonyymi
Huolissaan voi olla myös siitä miten kirjaimellisesti jotkut näitä lukevat… huom, havainto siis vain, ei huoli!
- Anonyymi
lemmikkielukat: kissa pöydälle ja krokotiili olohuoneeseen.
- Anonyymi
virtahepo olohuoneeseen, niin se menee oikeasti
- Anonyymi
tuollainen että jos on makoilelemassa jossa sairaalassa pedissä niin ei ole mukqavaa sellaista makoilua kun hoidettavana sitten..
- Anonyymi
jos laittaa kasvamaan nokun suuren kalat esim hain akvaariooon ei kultakalaa, siten se kasvaa suureksi jotta joo pitää suurentaa akcvaariota.
- Anonyymi
Mieluummin yksinäinen kuin kusipäiden kanssa.
- Anonyymi
kammottavaa kun nuo alppihiihdon tytöt kaatuvatja loukkaantuu.
- Anonyymi
Avasin makeutuspilleripurkin uteliaisuuttani.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1386305Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto705237Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143675Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1213270Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1152438Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat712286Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12028Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val271618Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne161313- 811188