Kun meillä on testattu ajat sitten 6 tunnin päivää menestyksellisesti. Niin? Niin mitä tässä vielä vatvotaan, lisätestiä pystyyn ja sassiin.
https://yle.fi/a/74-20019481
Mitä yhdestä, särkyneestä... Siis neljän päivän työviikosta
140
623
Vastaukset
Ei siihen mitään testejä enään tarvita mun mielestä. Puoltavaa tietoa tulee kokoajan lisää.🙂.https://www.hs.fi/talous/art-2000009407078.html
No kyllä sitä kannattaa kunnolla testata, kun tähän asti on testattu hajanaisesti ja/tai liian lyhyesti. Ja toki kulttuuriset asiat on hyvä huomioida, britit ei ole sama kuin suomalainen työkulttuuri.
randombypasser kirjoitti:
No kyllä sitä kannattaa kunnolla testata, kun tähän asti on testattu hajanaisesti ja/tai liian lyhyesti. Ja toki kulttuuriset asiat on hyvä huomioida, britit ei ole sama kuin suomalainen työkulttuuri.
Hhmmm...niin eipä sitä kai suoraan kyllä verrata voi. Silti itellä on kyllä ainakin vahva usko tohon systeemiin. Onnellisempi työntekijä on tehokkaampi työntekijä.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Hhmmm...niin eipä sitä kai suoraan kyllä verrata voi. Silti itellä on kyllä ainakin vahva usko tohon systeemiin. Onnellisempi työntekijä on tehokkaampi työntekijä.😄.
On toki, se vaan kun sen metron tai bussin pitää kulkea. Ja lekurin paikata ihmisiä. Ja niin edelleen. Niin ihan kaikkiin hommiin tuota ei voi soveltaa fiksusti, kun muuten väistämättä työvoimaa tarvitaan lisää ja aika paljonkin lopulta. Tai vaihtoehtoisesti pitäisi palkkojakin sitten pudottaa, mikä taas ei tietenkään käy 😂
On toki, se vaan kun sen metron tai bussin pitää kulkea. Ja lekurin paikata ihmisiä. Ja niin edelleen. Niin ihan kaikkiin hommiin tuota ei voi soveltaa fiksusti, kun muuten väistämättä työvoimaa tarvitaan lisää ja aika paljonkin lopulta. Tai vaihtoehtoisesti pitäisi palkkojakin sitten pudottaa, mikä taas ei tietenkään käy 😂
Mulla on joku hämärä muistikuva että briteissä oli kokeiltu sellaistakin missä palkka oli vähän laskenut kun työaika väheni ja 90%, työntekijöistä ei olisi vaihtanut enää takaisin vanhaan edes paremmalla palkalla kuin ennen. Arvostivat vapaa-ajan ja elämänlaadun paranemisen sitä korkeammalle. Se kyllä ei mikään laaja tutkimus ollu. Ja lisäishän se työllisyyttä kun tarvittais enemmän tekijöitä. Mutta olisko niitä koulutettuja tekijöitä saatavilla lisää kaikille aloille on tietysti toinen juttu.
Mikkojuhan kirjoitti:
Mulla on joku hämärä muistikuva että briteissä oli kokeiltu sellaistakin missä palkka oli vähän laskenut kun työaika väheni ja 90%, työntekijöistä ei olisi vaihtanut enää takaisin vanhaan edes paremmalla palkalla kuin ennen. Arvostivat vapaa-ajan ja elämänlaadun paranemisen sitä korkeammalle. Se kyllä ei mikään laaja tutkimus ollu. Ja lisäishän se työllisyyttä kun tarvittais enemmän tekijöitä. Mutta olisko niitä koulutettuja tekijöitä saatavilla lisää kaikille aloille on tietysti toinen juttu.
Voi hyvin olla, itelläkin joku muistikuva moisesta testailusta, tosin en kyllä yhtään muista maassa tai maissa se oli.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Se onni ei kestä kun hetken jos ei työilmapiiriin osata muutoin vaikuttaa kun työaikaa lyhentämällä mu ihan kuinka vain haluatte tämän maan ajaa konkurssiin
Anonyymi kirjoitti:
Se onni ei kestä kun hetken jos ei työilmapiiriin osata muutoin vaikuttaa kun työaikaa lyhentämällä mu ihan kuinka vain haluatte tämän maan ajaa konkurssiin
Työilmapiiri on myös tärkeää ja se paranee automaattisesti kun työntekijät on onnellisempia. Toki työilmapiiriin vaikuttaa hyvin moni muukin asia kuin vain työaika että siltä kantilta katsottuna ei asia niin yksinkertainen ole. Tutkimusten mukaan on kuitenkin lyhyemmällä työajalla työntekijät olleet paljon tehokkaampia. Ja itse uskon että sillä olis aivan päinvastainen vaikutus kuin konkurssi.🙂.
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17756865h
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Tiedän tapauksen, missä edistyksellinen, 8 tunnin työpäivät käyttöön ottanut isäntä ammuttiin reilu sata vuotta sitten. - No, saattoi siihen muitakin syitä olla.
- Olennainen kohta tässä jutussa oli tuo: "Työnantajaliitto painosti mukana olevaa yritystä luopumaan kokeilusta". - Tällaisten hullutusten ei siis haluta leviävän kovin laajalle.
On myös tutkittu, että tupakoivat työntekijät ovat tuottavampia. (Johtunee niistä pienistä tauoista, mitä säännöllisesti pitävät pitkin päivää.) - En silti ole alkanut tupakoida. Eikä sitä työnantajakaan ole ottanut puheeksi. 😉Hmm, varmaan nuo mikrotauot tosiaan ovat se syy parempaan tuottavuuteen, nykyisinhän niitä suositellaan kaikille, pari minuuttia per tunti ja sitä rataa, hetkeksi ajatukset pois töistä ja kroppa liikkeelle.
Ehkei sitä tupakkia tosiaan voi oikein suositella pelkän tuottavuuden paranemisen nimissä, voisi THL vetää appelsiinit sieraimiin ja isomman kerran 😂- Anonyymi
Minä pidän jumppataukoja.
Anonyymi kirjoitti:
Minä pidän jumppataukoja.
Minulla oli aiemmin työkaveri, joka säännöllisesti, useamman kerran päivässä teki taukojumpan. Pyöritteli käsiä ja hartioita oikein tehokkaasti. Kadehdittavaa. - Se melkein tuntui minun hartioisssani asti 😄 Mutta vain melkein..
Kun oikein meinaan jämähtää, nostan sähköpöydän ylös. 👍- Anonyymi
Kai sitä ny hetken hengähdystauon saa pitää vaikka ei polta että saa vähän ajatuksia kokoon ja si taas jatkaa kun sekin on turhauttavaa koittaa väkisin puurtaa kun tuntuu että ajatus ei kulje vaikka kuinka yrittäs keskittyä
Anonyymi kirjoitti:
Kai sitä ny hetken hengähdystauon saa pitää vaikka ei polta että saa vähän ajatuksia kokoon ja si taas jatkaa kun sekin on turhauttavaa koittaa väkisin puurtaa kun tuntuu että ajatus ei kulje vaikka kuinka yrittäs keskittyä
Kyllä, tottakai saa pitää taukoja. Mutta usein vaan se paljon puhuttu työn imu vie mennessään, eikä vain huomaa jämähtäneensä paikalleen.
Toiset käyttävät sellaisia tietokoneelle asennettavia muistutusohjelmia, jotka säännöllisesti ponnahtavat ruudulle ja kehottavat vähän liikkumaan, mutta minun ei ole tullut ladattua sellaistakaan.
Onneksi toimistolla työkaverit hilaavat minutkin kahvitauolle tai lounaalle.
Etätyöpäivänä niin käy harvemmin. 🙂
90-luvun työelämä on ollut aika paljon tehottomanpaa kuin mitä tänä päivänä suurimmassa osassa on. Tehokkaasta ei voi ottaa aikaa pois, mutta sellaisesta jossa on luppoaikaa voi helposti,
Kokeilu todellakin tarvitaan, ja pitkä kokeilu. Lyhyt kokeilu luultavasti motivoi tahtiin, jota ei pysty ylläpitämään jatkuvasti eikä se kerro siksi totuutta. Kaksi vuotta on varmaan minimi aika, jotta tuon näkee. Netistä löytyy myös aika paljon eri kokeiluista kertynyttä kritiikkiä.
Mielellään tekisin lyhyttä viikkoa itsekin, mutta jos se johtaa teollisuuden kilpailukyvyn huonontumiseen, sitä kautta irtisanomisiin ja sitten sosiaaliturvaa on pakko leikata. Mielummin 36.15-40h/vko kuin edellinen.
Tämä koko keskustelu taitaa olla vaalien takia pinnalla ja sillä myydään ääniä. Ja myöskään kritiikki ei nouse pintaan johtuen valtalehden poliittisesta kannasta. Silti, ilman varmuutta, että hyvinvointia ei tuhota ei yksikään puolue lähde kokeilua toteuttamaan.No se oikeastaan vaalien takia ole esillä, vaan britit nyt sattuivat julkistamaan oman kokeilunsa tulokset juuri huonoimpaan mahdolliseen aikaan meidän vaaliemme näkökulmasta.
Pitkää testiä, eri työtehtävissä, eri puolilla Suomea, niin sillä siitä päästään. Testataan saman tien 4 päivän viikkoa ja toisaalla 6 tunnin päiviä. Kaikissa tehtävissä ei voi testata, kun on niitä duuneja joissa se johtaisi suoraan lisätyövoiman tarpeeseen, mutta sitten ne duunit joissa vain lopputulos tehokkuuden vinkkelistä merkitsee, ovat mahdollisia testikohteita.
- Anonyymi
Jos kokeillaan tarpeeksi kauan, tuottavuus laskee kuuden tunnin tasolle kahdeksan tunnin tasosta. Mikäli taas halutaan, että kahdeksan tunnin työt on hoidettava kuudessa tunnissa, stressi kasvaa, kun kahdeksankaan tuntia ei meinaa riittää.
Ihmeellisiä tutkimuksia tekevät kertakaikkiaan.Näin minäkin pelkään käyvän, lisäksi on paljon ammatteja, jossa tarvitaan 20% lisää työvoimaa pakostakin, vaikka tälläkään hetkellä työvoiman saatavuus ei ole itsestään selvää ja helppoa, esim. opettajat, lastentarhanopettajat, lähihoitajat, sairaanhoitajat, poliisit, lääkärit (nyt jo 12-18h vuorot on arkea), laborantit, labrahoitajat, bussi- ja junakuskit, ydinvoimalan insinöörit yms.
- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
Näin minäkin pelkään käyvän, lisäksi on paljon ammatteja, jossa tarvitaan 20% lisää työvoimaa pakostakin, vaikka tälläkään hetkellä työvoiman saatavuus ei ole itsestään selvää ja helppoa, esim. opettajat, lastentarhanopettajat, lähihoitajat, sairaanhoitajat, poliisit, lääkärit (nyt jo 12-18h vuorot on arkea), laborantit, labrahoitajat, bussi- ja junakuskit, ydinvoimalan insinöörit yms.
On työvoimapula ja puhutaan työpäivien lyhentämisestä. Voi tavaton missä järki luuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On työvoimapula ja puhutaan työpäivien lyhentämisestä. Voi tavaton missä järki luuraa.
Pitää niitä ääniä kalastaa mikä sen parempi tapa kun luvata jotain mitä ei voi kuitenkaan toteuttaa si keksitään joku kaunis tekosyy miksi se ei ny vai kertakaikkiaan onnistukkaan
- Anonyymi
Sairaalat, koulut, lastentarhat ja myös kotihoito voitaisiin hyvinkin lakkauttaa yhtenä päivänä viikossa.
Vaikka maanantaisin voisivat olla suljettuina. Mikset vastaa tuohon kysymykseen?
En tiedä mistä kysymyksestä puhut?
Ja lainaus eiliseltä, minä pidän sanani:
"No sitten voi mitään, en ala funtsimaan koko elämääni taaksepäin ja arvailemaan missä kohden olen milloin kenenkin mielen pahoittanut ja millä tavalla.
Joten parempi kun ei kommentoida toistemme juttuihin mitään, niin se siitä. Tai tee sinä ihan miten haluat, mutta minä astun tästä hetkestä lähtien sivuun sinun asioistasi.
Jos on selvittämättömiä asioita joita jostain syystä haluat selvittää, niin profiilissani on meiliosoite, sitä kautta sitten, palstalla en niitä ala ruotimaan.
Hyvää orastavaa kevättä!"randombypasser kirjoitti:
"No sitten voi mitään, en ala funtsimaan koko elämääni taaksepäin ja arvailemaan missä kohden olen milloin kenenkin mielen pahoittanut ja millä tavalla.
Joten parempi kun ei kommentoida toistemme juttuihin mitään, niin se siitä. Tai tee sinä ihan miten haluat, mutta minä astun tästä hetkestä lähtien sivuun sinun asioistasi.
Jos on selvittämättömiä asioita joita jostain syystä haluat selvittää, niin profiilissani on meiliosoite, sitä kautta sitten, palstalla en niitä ala ruotimaan.
Hyvää orastavaa kevättä!"No että pidätkö valkosipulis5a vai et? En laita sulla mitään meiliä.
Hyvää orastavaa kevättä!"No että pidätkö valkosipulista vai et? En laita sulla mitään meiliä.
Lyhytfleda kirjoitti:
No että pidätkö valkosipulis5a vai et? En laita sulla mitään meiliä.
No sitten asia on selvä. En jätä selvittämättömiä asioita itseni ja toisten ihmisten väliin, ja jos niitä asioita ei voi selvittää, jätän sen/ne ihmiset taakseni, aivan kuten eilen sanoin. Eli en tule vastaamaan kysymykseesi nyt.
No sitten asia on selvä. En jätä selvittämättömiä asioita itseni ja toisten ihmisten väliin, ja jos niitä asioita ei voi selvittää, jätän sen/ne ihmiset taakseni, aivan kuten eilen sanoin. Eli en tule vastaamaan kysymykseesi nyt.
Onko meillä selvittämättömiä asioita?
Lyhytfleda kirjoitti:
Onko meillä selvittämättömiä asioita?
Se mitä eilen kirjoittelit, olin tehnyt jotain, olin ollut ilkimys tai jotain. Mutta.
Tämä on tasan viimeinen viestini palstalla tästä aiheesta ja asioiden ollessa selvittämättä tasan viimeinen viestini Lyhytfleda-nikillekin. Hyvää orastavaa kevättä!randombypasser kirjoitti:
Se mitä eilen kirjoittelit, olin tehnyt jotain, olin ollut ilkimys tai jotain. Mutta.
Tämä on tasan viimeinen viestini palstalla tästä aiheesta ja asioiden ollessa selvittämättä tasan viimeinen viestini Lyhytfleda-nikillekin. Hyvää orastavaa kevättä!Anteeksi et ole ilkimys. Ajattelin ettet halua kirjoittaa mulle niin siksi sanoin niin.
- Anonyymi
Tämä on tasan viimeinen viestini palstalla tästä aiheesta ja asioiden ollessa selvittämättä tasan viimeinen viestini Lyhytfleda-nikillekin. Hyvää orastavaa kevättä!Sivusta
Nyt olet mielestäni aika ikävä tässä asiassa. Hän oli näemmä jo eilen kertonut suoraan sinulle syyn siihen miksi ja mistä kenkä puristi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17753937/kotonakotonasi#comment-119309526
Ja sinulle osoitetussa ketjussa mainitsi myös, että olisi tullut väärinkäsitys ja nytkin hän on tässä yrittänyt asiaa vielä sovitella.
-Palstanapusovittelija Anonyymi kirjoitti:
Sivusta
Nyt olet mielestäni aika ikävä tässä asiassa. Hän oli näemmä jo eilen kertonut suoraan sinulle syyn siihen miksi ja mistä kenkä puristi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17753937/kotonakotonasi#comment-119309526
Ja sinulle osoitetussa ketjussa mainitsi myös, että olisi tullut väärinkäsitys ja nytkin hän on tässä yrittänyt asiaa vielä sovitella.
-PalstanapusovittelijaNo asia ei kyllä kuulu sinulle. En ole kyseisen ketjun viestejä lukenut viimeisimmän kommenttini jälkeen, koska sanoin miten asian mahdollinen käsittely jatkuu. Ja jos sanon, että en selvittele asiaa palstalla, niin en selvittele. Jos se ei käy, niin se on ihan ok minulle.
No asia ei kyllä kuulu sinulle. En ole kyseisen ketjun viestejä lukenut viimeisimmän kommenttini jälkeen, koska sanoin miten asian mahdollinen käsittely jatkuu. Ja jos sanon, että en selvittele asiaa palstalla, niin en selvittele. Jos se ei käy, niin se on ihan ok minulle.
Olen Randombypasser ihan samaa mieltä kanssasi. Palstalla on kiva keskustella kevyesti tai syvemminkin asioista, mutta palstaa ei pidä koskaan sekoittaa oikean elämän asioihin.
Olet niin näkyvä palstahahmo ja taitava keskustelija, että ei varmaankaan ollut ainutkertaista, että joku on halunnut ottaa sinuun yhteyttä myös palstan ulkopuolella. 🙂 Ja se on ihan OK; sitä varten sinun profiilissasi on sähköpostiosoite.
Sen jälkeen on keskustelijalta hieman tyylitöntä siirtää kahdenkeskistä keskustelua takaisin palstalle, ellette nimenomaan ole yhdessä näin sopineet.
Ymmärrän toki tuota sinun sinnikästä ihailijaasikin. Tunnemyrskyssä tulee joskus tehtyä epätoivoisia asioita.
Täällä palstalla ei ole pakko vastata sen kummemmin Anonyymien kuin rekattujenkaan kirjoituksiin, ellei koe toisen kommenttia tai vaikka sinulle suoraan esitettyä kysymystä syystä tai toisesta mielenkiintoiseksi. Eli palstallakin saa kääntää selkänsä tai toisenkin posken, eikä se tarkoita epäkohteliaisuutta tai heikkoutta.
Minusta ainakin olisi epämukavaa selvitellä oman IRL elämäni asioita julkisesti toisen ihmisen kanssa millään alustalla. - Ei kiinnostusta toiseen saa herätettyä väkisin, edes yleisön pyynnöstä. Se olisi silloin vain teatteria.
Toivon siis, että tilanne rauhoittuu pian 👍Xena-183 kirjoitti:
Olen Randombypasser ihan samaa mieltä kanssasi. Palstalla on kiva keskustella kevyesti tai syvemminkin asioista, mutta palstaa ei pidä koskaan sekoittaa oikean elämän asioihin.
Olet niin näkyvä palstahahmo ja taitava keskustelija, että ei varmaankaan ollut ainutkertaista, että joku on halunnut ottaa sinuun yhteyttä myös palstan ulkopuolella. 🙂 Ja se on ihan OK; sitä varten sinun profiilissasi on sähköpostiosoite.
Sen jälkeen on keskustelijalta hieman tyylitöntä siirtää kahdenkeskistä keskustelua takaisin palstalle, ellette nimenomaan ole yhdessä näin sopineet.
Ymmärrän toki tuota sinun sinnikästä ihailijaasikin. Tunnemyrskyssä tulee joskus tehtyä epätoivoisia asioita.
Täällä palstalla ei ole pakko vastata sen kummemmin Anonyymien kuin rekattujenkaan kirjoituksiin, ellei koe toisen kommenttia tai vaikka sinulle suoraan esitettyä kysymystä syystä tai toisesta mielenkiintoiseksi. Eli palstallakin saa kääntää selkänsä tai toisenkin posken, eikä se tarkoita epäkohteliaisuutta tai heikkoutta.
Minusta ainakin olisi epämukavaa selvitellä oman IRL elämäni asioita julkisesti toisen ihmisen kanssa millään alustalla. - Ei kiinnostusta toiseen saa herätettyä väkisin, edes yleisön pyynnöstä. Se olisi silloin vain teatteria.
Toivon siis, että tilanne rauhoittuu pian 👍En ole randombypasserin ihailija.
Oletko sinä hänen ihailijansa kaikki jotka vastaavat tai kirjoittavat hänelle ovat jotain ihailijoita? Minä en tule lähettämään sähköpostia vieraalle ihmiselle onko asia nyt ymmärretty?Lyhytfleda kirjoitti:
En ole randombypasserin ihailija.
Oletko sinä hänen ihailijansa kaikki jotka vastaavat tai kirjoittavat hänelle ovat jotain ihailijoita? Minä en tule lähettämään sähköpostia vieraalle ihmiselle onko asia nyt ymmärretty?Olenko joskus maininnut nimimerkkisi jossakin?
Xena-183 kirjoitti:
Olenko joskus maininnut nimimerkkisi jossakin?
Vastasit randombypasserille.
Lyhytfleda kirjoitti:
Vastasit randombypasserille.
Nimenomaan.
Mitä tulee minulle esittämiisi kysymyksiin.
* Kyllä, minä olen Randen ihailija. Hän on kaverini, jota arvostan.
* Kyllä, minä olen elämässäni lähettänyt paljonkin sähköposteja vieraille ihmisille. Itse asiassa joka päivä käsittelen muutamasta kymmenestä pariin sataan sähköpostia.
Kukaan heistä ei ole purrut. En siis pelkää sähköpostin lähettämistä vieraillekaan.
Sinä saat toimia ihan kuten tahdot ja hyvältä tuntuu. Epäkohteliaisuutta ja palstaöykkäröintiä inhoan. Toivon, ettei kukaan sorru sellaiseen.
Mukavaa päivää sinullekin Lyhytfleda 🙂- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Nimenomaan.
* Kyllä, minä olen elämässäni lähettänyt paljonkin sähköposteja vieraille ihmisille. Itse asiassa joka päivä käsittelen muutamasta kymmenestä pariin sataan sähköpostia.
Kukaan heistä ei ole purrut. En siis pelkää sähköpostin lähettämistä vieraillekaan.
Sinä saat toimia ihan kuten tahdot ja hyvältä tuntuu. Epäkohteliaisuutta ja palstaöykkäröintiä inhoan. Toivon, ettei kukaan sorru sellaiseen.
Mukavaa päivää sinullekin Lyhytfleda 🙂Olet randomin ihailija niin voisi hän olla tuleva miehesi eli sovi treffit hänen kanssaan niin xenalle ensi viikoksi oma mies ja nyt viikonloppu treffailu viikonloppu se olis suunnitelma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet randomin ihailija niin voisi hän olla tuleva miehesi eli sovi treffit hänen kanssaan niin xenalle ensi viikoksi oma mies ja nyt viikonloppu treffailu viikonloppu se olis suunnitelma
Ei voisi vaan voisiko piti kirjoittaa
Anonyymi kirjoitti:
Olet randomin ihailija niin voisi hän olla tuleva miehesi eli sovi treffit hänen kanssaan niin xenalle ensi viikoksi oma mies ja nyt viikonloppu treffailu viikonloppu se olis suunnitelma
En ota lomakissaa. Haluan oman miehen pidemmäksi aikaa kuin vain ensi viikoksi 😉
En ehkä pilaisi hyvää kaveruutta, mutta mistä sitä koskaan elämässä tietää. 🤔- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
En ota lomakissaa. Haluan oman miehen pidemmäksi aikaa kuin vain ensi viikoksi 😉
En ehkä pilaisi hyvää kaveruutta, mutta mistä sitä koskaan elämässä tietää. 🤔No sitä tarkoitan eli loppu elämäsi mieheksi eli viikonlopun treffaatte ja katsotte löytyykö yhteinen sävel ja jos löytyy niin ensi viikolla aloitatte seurustelun ja siit se sitten lähteekin ja peukku pystyyn et menette joskus naimisiin eli xena toteuta tuo
Xena-183 kirjoitti:
Nimenomaan.
Mukavaa päivää sinullekin Lyhytfleda 🙂Hyvää päivänjatkoa sinulle Xena-183.
- Anonyymi
No asia ei kyllä kuulu sinulle. En ole kyseisen ketjun viestejä lukenut viimeisimmän kommenttini jälkeen, koska sanoin miten asian mahdollinen käsittely jatkuu. Ja jos sanon, että en selvittele asiaa palstalla, niin en selvittele. Jos se ei käy, niin se on ihan ok minulle.
Minusta tuntuu siltä, että tuo lyhytfleda on joku trollinikki, joka on keskittynyt kiusaamaan Randomia tuollaisella lievän naiivilla tyylillä. Voin olla väärässä, mutta tämä vaikutelma on syntynyt. Ja joo, asia ei kuulu mulle, mutta kun täällä julkisella palstalla ollaan, niin kommentoin kumminkin.
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tuntuu siltä, että tuo lyhytfleda on joku trollinikki, joka on keskittynyt kiusaamaan Randomia tuollaisella lievän naiivilla tyylillä. Voin olla väärässä, mutta tämä vaikutelma on syntynyt. Ja joo, asia ei kuulu mulle, mutta kun täällä julkisella palstalla ollaan, niin kommentoin kumminkin.
Voi hyvänen aika sentään jos olet tuo sama ihminen joka yritti parittaa minua randomille niin. Sulla on sellainen vaikutus että yrität muiden välejä pilata. Sinä saat uskoa minusta ihan mitä haluat koska anonyymin kirjoituksilla ei ole mulle mitään väliä. Ja jos rekattu jotain sopimatonta mulle sanoisi niin en loksauttaisi siitäkään korvaani. 🙂😂
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole trolli, vaan ihan normaali keskustelija palstalla.
Palstalla lähinnä jotkin anonyymit pikkuveijarit välillä yrittävät kiusata eri tahoja, mutta aika harvakseltaan sitäkään enää. Tai ei ainakaan pahemmin itselle ole enää osunut, ovat kai väsähtäneet ne tahot jo.randombypasser kirjoitti:
Ei ole trolli, vaan ihan normaali keskustelija palstalla.
Palstalla lähinnä jotkin anonyymit pikkuveijarit välillä yrittävät kiusata eri tahoja, mutta aika harvakseltaan sitäkään enää. Tai ei ainakaan pahemmin itselle ole enää osunut, ovat kai väsähtäneet ne tahot jo.Kiitos sinulle. 🙂
Xena-183 kirjoitti:
Toivon siis, että tilanne rauhoittuu pian 👍No tässä taustalla on jonkin asteista epäselvyyttä, jonka osalta totesin, etten selvitä sellaisia palstalla vaan kahden kesken toisaalla, vaikka siis meilitse. Mitään palstan ulkopuolista kontaktia ei siis ole ollut.
Ja kun en jätä ihmisten kesken selvittämättömiä asioita ns. väliin, mistä olen ehdoton, niin sitten ei jää vaihtoehdoksi muuta kuin selvittää asia kahden kesken tai kävellä pois, kuvaannollisesti.
Näin, tämä vain selvennykseksi, muilta osin jätän tämän aihepiirin nyt tähän 😉- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän taisi kertoa olevansa naimisissa toisessa ketjussa, silloin ei välttämättä Välis kannata lisätä vettä myllyyn…
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Nimenomaan.
Mukavaa päivää sinullekin Lyhytfleda 🙂Aika eri juttu laittaa jotain duunisähköpostii, kuin et laittas jolleki mahdolliselle viiltäjä-Jackille sähköpostii...
Anonyymi kirjoitti:
Aika eri juttu laittaa jotain duunisähköpostii, kuin et laittas jolleki mahdolliselle viiltäjä-Jackille sähköpostii...
Ja sitten se Viiltäjä-Jack tulee yöllä sun nettiliittymästä ja syö sun keksit vai 😄
Eihän sinun tarvitse antaa sosiaaliturvatunnustasi sähköpostissakaan, mutta se on yksi tapa vaihtaa ajatuksia siten, ettei sitä keskustelua seuraa kymmenet tai jopa sadat asiaankuulumattomat silmäparit.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Ja sitten se Viiltäjä-Jack tulee yöllä sun nettiliittymästä ja syö sun keksit vai 😄
Eihän sinun tarvitse antaa sosiaaliturvatunnustasi sähköpostissakaan, mutta se on yksi tapa vaihtaa ajatuksia siten, ettei sitä keskustelua seuraa kymmenet tai jopa sadat asiaankuulumattomat silmäparit.Kaikenlaista voi saada selville sp.osotteesta. Kyl potuttas jos se viiltäjä-Jacki tulis koputtaa ovelle.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaista voi saada selville sp.osotteesta. Kyl potuttas jos se viiltäjä-Jacki tulis koputtaa ovelle.
Mikäs siinä sitten? Kutsut sisälle, keität kahvit ja juttelette mukavia Jaskan kanssa.🙂
Jos joku olisikin niin sairas, että haluaa tehdä pahaa toiselle, niin tuskin hän näkisi niin paljon vaivaa, vaan menee ja teilaa naapurinsa. Tuollaista saalistusta tapahtuu lähinnä elokuvissa.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Mikäs siinä sitten? Kutsut sisälle, keität kahvit ja juttelette mukavia Jaskan kanssa.🙂
Jos joku olisikin niin sairas, että haluaa tehdä pahaa toiselle, niin tuskin hän näkisi niin paljon vaivaa, vaan menee ja teilaa naapurinsa. Tuollaista saalistusta tapahtuu lähinnä elokuvissa.Todellisuus on kuule tarua merkittävästi ihmeellisempää, ja sairaampaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaista voi saada selville sp.osotteesta. Kyl potuttas jos se viiltäjä-Jacki tulis koputtaa ovelle.
Kaikenlaista voi saada, joo, mutta entäpä tarkoituksella tehty feikkitili? Koitapa kaivaa mun proofilissa mainitusta tilistä tietoja, ole hyvä. Saat julkistaa aivan kaiken mitä löydät.
- Anonyymi
Kaikenlaista voi saada, joo, mutta entäpä tarkoituksella tehty feikkitili? Koitapa kaivaa mun proofilissa mainitusta tilistä tietoja, ole hyvä. Saat julkistaa aivan kaiken mitä löydät.
Anteeksi, mutta ei kiinnosta pätkän vertaa sinun tiedot. Eikä sinänsä sinulla ole mitään sanomista siihen voiko niitä julki tuoda.
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuus on kuule tarua merkittävästi ihmeellisempää, ja sairaampaa.
No, myönnetään, että olen varmaan aika naiivi ja sinisilmäinen uusiin ihmisiin tutustumisen suhteen.
Lapsiani olen aina kehottanutkin olemaan varovaisempia. - Olisivat varmaan saaneet moitteet, jos olisivat samaan tapaan vaikka liftanneet, kuin äitinsä aikanaan... 🙂Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, mutta ei kiinnosta pätkän vertaa sinun tiedot. Eikä sinänsä sinulla ole mitään sanomista siihen voiko niitä julki tuoda.
Minulla ei ole omiin tietoihini julkaisulupaa? No jo on aikoihin eletty, on sitten lainsäädäntö muuttunut todella vikkelästi...
Turha hölistä paniikissa jostain meilitietojen taustojen selviämisistä, jos ei jaksa ajatella niin pitkälle, että meilitilejä voi tehdä tusinoittain eri tarkoituksiin ilman että niitä pystyy juurikaan jäljittämään mihinkään.- Anonyymi
Minulla ei ole omiin tietoihini julkaisulupaa? No jo on aikoihin eletty, on sitten lainsäädäntö muuttunut todella vikkelästi...
Turha hölistä paniikissa jostain meilitietojen taustojen selviämisistä, jos ei jaksa ajatella niin pitkälle, että meilitilejä voi tehdä tusinoittain eri tarkoituksiin ilman että niitä pystyy juurikaan jäljittämään mihinkään.Poistattele rauhassa viestejä, mutta ei, sinulla ei ole lupaa antaa kenellekään lupaa julkaista tietojasi, vaikka kuvittelet ilmeisesti maailman omistavasi. Ylimielistä shittiä, adjö.
Anonyymi kirjoitti:
Poistattele rauhassa viestejä, mutta ei, sinulla ei ole lupaa antaa kenellekään lupaa julkaista tietojasi, vaikka kuvittelet ilmeisesti maailman omistavasi. Ylimielistä shittiä, adjö.
Toimi puutteellisin tiedoin. Minulla on täydet oikeudet omiin tietoihini ja voin tehdä niillä mitä haluan. Jos tietoja käytetään väärin ne julkaistuani, olen todennäköisesti omillani enkä voi nostaa kannetta ketään tai mitään vastaan.
Et halua kirjoittaa minulle onko se se syy?
Lähden nukkumaan.
- Anonyymi
Ei ole mitään työvoimapulaa. Paljon tehdään turhaa työtä. Esim kaupassa hyllyttäminen on turhaa ja kallista. Tavarat voi ostaa suoraan trukkilavalta ja piipata itse. Kaikki ihmiset tuottavaan työhön vientialoille. Ja jos työpäivä on 9 tuntia. Niin ei menetetä kuin 4 tuntia viikossa. Vaikee löytää motivaatiota työlle enää sitten kun lainat on maksettu. Perheettömiä ihmisiä on aina vaan enemmän, niin säästäminen ei kannata. Tein itsekin kuutta päivää sillon kun oli paljon maksettavaa, mutta nyt riittäis neljä.
Hyvähän se on kokeilla. Ei tämän maailman ihmiset ainakaan onnellisemmiksi tule työmäärän lisääntymisestä. Käytännössä 4 päivän työpäivien pitää sitten kiertää, niin että puuttuvan työpäivän työmäärät tulee saavutettua? Ja hoitotyössä nyt muutenkin on 7 työpäivää viikossa, työntekijöille vuoroin jaettuna.
Kokeilut olisivat paikallaan, saataisiin kunnollista tutkittua tietoa nimenomaan Suomesta ja sitten voitaisiin laittaa loppu tälle arpomiselle. Tilanne tuskin on mustavalkoinen joko-tai, mutta parempi selvyys siihen saadaan vain kokeilemalla.
- Anonyymi
Ihmiset ei tule onnellisemmaksi elintason pudotuksestakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ei tule onnellisemmaksi elintason pudotuksestakaan.
Palkkahan pysyy samana. Miten elintaso silloin muka putoaa?
Minulla sen sijaan kyllä elintaso putoaa, kun ennen tein täyttä päivää töitä ja siirryn jatkossa osapäivään. Mutta se on terveydentilani vuoksi pakko, jotta ennätän palautua tarpeeksi työstä ja en kuormitu liikaa.
Elämä on valintoja ja itse olen päättänyt valita kevyemmän tien. Lompakkokin on sitten kevyempi kyllä.G-LoveR kirjoitti:
Palkkahan pysyy samana. Miten elintaso silloin muka putoaa?
Minulla sen sijaan kyllä elintaso putoaa, kun ennen tein täyttä päivää töitä ja siirryn jatkossa osapäivään. Mutta se on terveydentilani vuoksi pakko, jotta ennätän palautua tarpeeksi työstä ja en kuormitu liikaa.
Elämä on valintoja ja itse olen päättänyt valita kevyemmän tien. Lompakkokin on sitten kevyempi kyllä.Niin, mutta kun nuo palkan/elintason alenemisen kammoiset itkijät valittavat lukematta aloitusta ja linkattua juttua, joko yhtään tai ainakaan kunnolla. Kun viitseliäisyys on niin heikolla tasolla, niin elintasoansa pitäisikin alentaa niin, että alkaa viitsimään ottaa asioista selvää. Ai pikkasen risoo? No ihan vitusti saatana 😂
Niin, mutta kun nuo palkan/elintason alenemisen kammoiset itkijät valittavat lukematta aloitusta ja linkattua juttua, joko yhtään tai ainakaan kunnolla. Kun viitseliäisyys on niin heikolla tasolla, niin elintasoansa pitäisikin alentaa niin, että alkaa viitsimään ottaa asioista selvää. Ai pikkasen risoo? No ihan vitusti saatana 😂
Yym, luulis monelle kelpaavan sama palkka 4:stä päivästä, jos ennen teki sen 5 päivää sillä palkalla..
Mulle ainakin kelpais. 😁
Voishan tää maailma olla vähemmän suorituskeskeinen ja mä kyllä uskon, että työtehot paranee, kun ihmisellä on muuhunkin elämään pontta kuin työhön.
Poissaolotkin vähenee, kun ihmiset ei ylikuormitu.G-LoveR kirjoitti:
Yym, luulis monelle kelpaavan sama palkka 4:stä päivästä, jos ennen teki sen 5 päivää sillä palkalla..
Mulle ainakin kelpais. 😁
Voishan tää maailma olla vähemmän suorituskeskeinen ja mä kyllä uskon, että työtehot paranee, kun ihmisellä on muuhunkin elämään pontta kuin työhön.
Poissaolotkin vähenee, kun ihmiset ei ylikuormitu.Kaipa se kelpaisi useimmille. Se vaan, että jos työaika lyhenee, niin tarvittava suoritemäär ei vähene, jolloin se lyhyempi työaika on sitten entistä hektisempää. Riittääkö lisääntynyt vapaa-aika korvaamaan sitä hullutusta?
Oma duuni on nytkin jo enimmäkseen niin hektistä, että pää räjähtää, niin itse en ottaisi lyhennystä vastaan jos työmäärä pysyisi ennallaan, en vaikka palkka jopa nousisi 😂randombypasser kirjoitti:
Kaipa se kelpaisi useimmille. Se vaan, että jos työaika lyhenee, niin tarvittava suoritemäär ei vähene, jolloin se lyhyempi työaika on sitten entistä hektisempää. Riittääkö lisääntynyt vapaa-aika korvaamaan sitä hullutusta?
Oma duuni on nytkin jo enimmäkseen niin hektistä, että pää räjähtää, niin itse en ottaisi lyhennystä vastaan jos työmäärä pysyisi ennallaan, en vaikka palkka jopa nousisi 😂Nojoo, oisko se sitten lisää työntekijöitä kentälle ja 4 päivän syklillä tehdään työt? Tarvii ehkä palkata lisää työntekijöitä. 😂
Alastakin toki kiinni missä onnistuu, missä ei.randombypasser kirjoitti:
Kaipa se kelpaisi useimmille. Se vaan, että jos työaika lyhenee, niin tarvittava suoritemäär ei vähene, jolloin se lyhyempi työaika on sitten entistä hektisempää. Riittääkö lisääntynyt vapaa-aika korvaamaan sitä hullutusta?
Oma duuni on nytkin jo enimmäkseen niin hektistä, että pää räjähtää, niin itse en ottaisi lyhennystä vastaan jos työmäärä pysyisi ennallaan, en vaikka palkka jopa nousisi 😂Siis suoritemäärääkin on jaettava useamman vastuulle. Muuten se ei toimi.
G-LoveR kirjoitti:
Nojoo, oisko se sitten lisää työntekijöitä kentälle ja 4 päivän syklillä tehdään työt? Tarvii ehkä palkata lisää työntekijöitä. 😂
Alastakin toki kiinni missä onnistuu, missä ei.Siinä tutkimuksessa ei tarvittu lisää työvoimaa, vaan ne lyhennetyn työajan tyypit olivat vain aiempaa tehokkaampia ja hoitivat kaiken neljässä työpäivässä. Se ei toimi työnantajan vinkkelistä, jos palkka on sama, mutta hän saa sillä rahalla vähemmän.
G-LoveR kirjoitti:
Siis suoritemäärääkin on jaettava useamman vastuulle. Muuten se ei toimi.
Mulle kerran tätä yks työvoimapoliittinen henkilö selitti, että sillä rahalla mikä menee sijaisien ja sairastajien kustannuksiin, voi helposti palkata lisää työntekijöitä jakamaan työtaakkaa ja lyhentää työntekijöiden päivien pituutta.
Niin paljon menee rahaa kuulemma hukkaan, kun ihmiset väsyy ja jää pitkille saikuille, sitten työnantaja kustantaa pahimmoillaan päällekkäisiä kuluja jatkuvien saikuttajien ja sijaisten palkkoina yms.G-LoveR kirjoitti:
Mulle kerran tätä yks työvoimapoliittinen henkilö selitti, että sillä rahalla mikä menee sijaisien ja sairastajien kustannuksiin, voi helposti palkata lisää työntekijöitä jakamaan työtaakkaa ja lyhentää työntekijöiden päivien pituutta.
Niin paljon menee rahaa kuulemma hukkaan, kun ihmiset väsyy ja jää pitkille saikuille, sitten työnantaja kustantaa pahimmoillaan päällekkäisiä kuluja jatkuvien saikuttajien ja sijaisten palkkoina yms.Kylä se varmaan kutinsa pitää.
Siinä tutkimuksessa ei tarvittu lisää työvoimaa, vaan ne lyhennetyn työajan tyypit olivat vain aiempaa tehokkaampia ja hoitivat kaiken neljässä työpäivässä. Se ei toimi työnantajan vinkkelistä, jos palkka on sama, mutta hän saa sillä rahalla vähemmän.
Juu ymmärrän. Vaan ei se kaikissa töissä toimi niin, joten on jaettava työtaakkaa uusiksi, jos mielii suoriutua lyhyemmällä viikolla. Tai pidettävä entisellään koko homma.
G-LoveR kirjoitti:
Juu ymmärrän. Vaan ei se kaikissa töissä toimi niin, joten on jaettava työtaakkaa uusiksi, jos mielii suoriutua lyhyemmällä viikolla. Tai pidettävä entisellään koko homma.
Siksipä sitä pitääkin kokeilla, sellaisilla aloilla joissa sitä on oikeasti mahdollista hyödyntää ilman muita muutoksia kuin työajan lyheneminen. Vasta sen jälkeen voi miettiä toimiiko homma niillä aloilla ja jos toimii, voisiko sitä soveltaa muille aloille jollain taikatempulla.
G-LoveR kirjoitti:
Niin paljon menee rahaa kuulemma hukkaan, kun ihmiset väsyy ja jää pitkille saikuille, sitten työnantaja kustantaa pahimmoillaan päällekkäisiä kuluja jatkuvien saikuttajien ja sijaisten palkkoina yms.Mä esimerkiksi olen välillä hyvinkin tehokas, kun fyysisesti oon parhaimmillani ettei oireet ole päällä pahoina, kivut ja uupumus. Mutta kun kuormitan itseeni liikaa, päsähtää kivut ja uupumus, fatiikki päälle niin pahana etten kykene hetkeen mihinkään. Oon hyödytön työntekijälle.
Siksi mä ihan vapaaehtoisesti lähden tuohon osapäivätyöhön. En tienaa niin paljon, mutta ehkäpä kykenen olemaan enemmän työssä ja vähemmän sairaana.
Työnantajalle olen varmasti tuotteliaampi näin, kun saikuttelijana.G-LoveR kirjoitti:
Mä esimerkiksi olen välillä hyvinkin tehokas, kun fyysisesti oon parhaimmillani ettei oireet ole päällä pahoina, kivut ja uupumus. Mutta kun kuormitan itseeni liikaa, päsähtää kivut ja uupumus, fatiikki päälle niin pahana etten kykene hetkeen mihinkään. Oon hyödytön työntekijälle.
Siksi mä ihan vapaaehtoisesti lähden tuohon osapäivätyöhön. En tienaa niin paljon, mutta ehkäpä kykenen olemaan enemmän työssä ja vähemmän sairaana.
Työnantajalle olen varmasti tuotteliaampi näin, kun saikuttelijana.Hyödytön työnantajalle korjaus. 😂
Kylä se varmaan kutinsa pitää.
Luulen, että pitää. Kortistostakin saisi ihmisiä töihin. 😄👍
Siksipä sitä pitääkin kokeilla, sellaisilla aloilla joissa sitä on oikeasti mahdollista hyödyntää ilman muita muutoksia kuin työajan lyheneminen. Vasta sen jälkeen voi miettiä toimiiko homma niillä aloilla ja jos toimii, voisiko sitä soveltaa muille aloille jollain taikatempulla.
Juu, kyllä. 👍
G-LoveR kirjoitti:
Luulen, että pitää. Kortistostakin saisi ihmisiä töihin. 😄👍
Saattaisi saada, riippuu vähän kaikesta, osaamisesta ja sijainnista jne. Mutta kyllä sieltä varmaan osa saatais poies.
G-LoveR kirjoitti:
Mä esimerkiksi olen välillä hyvinkin tehokas, kun fyysisesti oon parhaimmillani ettei oireet ole päällä pahoina, kivut ja uupumus. Mutta kun kuormitan itseeni liikaa, päsähtää kivut ja uupumus, fatiikki päälle niin pahana etten kykene hetkeen mihinkään. Oon hyödytön työntekijälle.
Työnantajalle olen varmasti tuotteliaampi näin, kun saikuttelijana.No sulle just lyhyempi työaika/viikko varmasti on parempi lähtökohta, kuten ehkä monelle muullekin, kenelle mistäkin syystä. Se vaan tuntuu olevan kovasti punainen vaate työnantajille, silloinkin kun palkka vastaa tehtyä työtä.
No sulle just lyhyempi työaika/viikko varmasti on parempi lähtökohta, kuten ehkä monelle muullekin, kenelle mistäkin syystä. Se vaan tuntuu olevan kovasti punainen vaate työnantajille, silloinkin kun palkka vastaa tehtyä työtä.
Juu. No onneksi vielä on töitä missä osapäivätyö on vakio. Ei ole pidempää päivää edes tarjota. ☺️
Niitä kohti. Toinen vaihtoehto on esim. lyhyempi työviikko.G-LoveR kirjoitti:
Juu. No onneksi vielä on töitä missä osapäivätyö on vakio. Ei ole pidempää päivää edes tarjota. ☺️
Niitä kohti. Toinen vaihtoehto on esim. lyhyempi työviikko.Sun fysiikalla sanoisin, että lyhyempi päivä mieluummin, ei tule kertarasitusta niin paljon per päivä.
Joo, osapäivää kohden, mielenkiinnolla odotan mitä kevääsi tuo tullessaan 😊randombypasser kirjoitti:
Sun fysiikalla sanoisin, että lyhyempi päivä mieluummin, ei tule kertarasitusta niin paljon per päivä.
Joo, osapäivää kohden, mielenkiinnolla odotan mitä kevääsi tuo tullessaan 😊Nojoo, niin minunkin mielestä. Ei pääse itsekään vetämään överejä, kun työ aika loppuu ennen sitä. Mun on vaikee himmata, vaikka hajoisin siihen paikkaan. Oon tunnontarkka. Joten lyhyt päivä lienee viisaskin senkin vuoksi jo. 😁
G-LoveR kirjoitti:
Nojoo, niin minunkin mielestä. Ei pääse itsekään vetämään överejä, kun työ aika loppuu ennen sitä. Mun on vaikee himmata, vaikka hajoisin siihen paikkaan. Oon tunnontarkka. Joten lyhyt päivä lienee viisaskin senkin vuoksi jo. 😁
Monella suomalaisella on sama vika, ne hommat vaan pitää hoitaa ja kunnolla, vaikka sitten pää kainalossa ja vasen jalka toisessa. Minullakin 😁
Ulkoa ohjattu työajan rajoitus on hyvä opettaja omaan armollisuuteen.randombypasser kirjoitti:
Monella suomalaisella on sama vika, ne hommat vaan pitää hoitaa ja kunnolla, vaikka sitten pää kainalossa ja vasen jalka toisessa. Minullakin 😁
Ulkoa ohjattu työajan rajoitus on hyvä opettaja omaan armollisuuteen.Pitää vaan ensin itse hyväksyä, että on rajalliset voimavarat ja terveys. Se onkin se kovin haaste ollut mulle hyväksyä tuo vajaakuntoisuus, kun oon aika eteenpäin pääsevä ja pystyvä rajoitteistani huolimatta ollut, en ole heittäytynyt itsesääliin rähmälleen.
Mutta less is more työaikana ja näkyy työvuosissa nimenomaan, kuten työkyvyn ylläpidossakin.G-LoveR kirjoitti:
Pitää vaan ensin itse hyväksyä, että on rajalliset voimavarat ja terveys. Se onkin se kovin haaste ollut mulle hyväksyä tuo vajaakuntoisuus, kun oon aika eteenpäin pääsevä ja pystyvä rajoitteistani huolimatta ollut, en ole heittäytynyt itsesääliin rähmälleen.
Mutta less is more työaikana ja näkyy työvuosissa nimenomaan, kuten työkyvyn ylläpidossakin.Tuossa muutes juttua aiheestakin, jota äsken sivuttiin.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/7f593630-0067-4aad-ada8-19943b889f6a
"Lisää osa-aikatyötä?
Suomessa työelämään osallistuu vähemmän ihmisiä kuin Ruotsissa ja Tanskassa, vaikka työllisten määrä onkin kasvanut.
– Se on saavutettu nimenomaan työaikaa lyhentämällä. Siellä se on tapahtunut osa-aikatyötä lisäämällä, Peltola sanoo Ruotsin kehityksestä.
Kangasharjunkin mielestä osa ihmisistä voisi tehdä lyhyempää työaikaa. Hän puolustaa osa-aikatyön yleistymistä.
– Sille pitäisi hurrata ja sitä pitäisi edistää, että saataisiin kaikki työkykyiset ihmiset tekemään edes vähän töitä, koska se estää syrjäytymistä, Kangasharju sanoo."G-LoveR kirjoitti:
Tuossa muutes juttua aiheestakin, jota äsken sivuttiin.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/7f593630-0067-4aad-ada8-19943b889f6a
"Lisää osa-aikatyötä?
Suomessa työelämään osallistuu vähemmän ihmisiä kuin Ruotsissa ja Tanskassa, vaikka työllisten määrä onkin kasvanut.
– Se on saavutettu nimenomaan työaikaa lyhentämällä. Siellä se on tapahtunut osa-aikatyötä lisäämällä, Peltola sanoo Ruotsin kehityksestä.
Kangasharjunkin mielestä osa ihmisistä voisi tehdä lyhyempää työaikaa. Hän puolustaa osa-aikatyön yleistymistä.
– Sille pitäisi hurrata ja sitä pitäisi edistää, että saataisiin kaikki työkykyiset ihmiset tekemään edes vähän töitä, koska se estää syrjäytymistä, Kangasharju sanoo."Estää syrjäytymistä työmarkkinoiltakin. Ja kukin kantaa korttaan kekoon edes sen minkä pystyy, sen sijaan että luovuttaa kokonaan ja jää tukien varaan lojumaan.
G-LoveR kirjoitti:
Pitää vaan ensin itse hyväksyä, että on rajalliset voimavarat ja terveys. Se onkin se kovin haaste ollut mulle hyväksyä tuo vajaakuntoisuus, kun oon aika eteenpäin pääsevä ja pystyvä rajoitteistani huolimatta ollut, en ole heittäytynyt itsesääliin rähmälleen.
Mutta less is more työaikana ja näkyy työvuosissa nimenomaan, kuten työkyvyn ylläpidossakin.Kunhan jaksat duuneissa kuunnella kroppaasi, että osaat jarruttaa ajoissa. Niin ei tule sitten seuraavana päivänä ehkä ongelmia. Ja äkkiä sinä siihen rytmiin totut, kun on erikseen asetettu tietty työaika, sen takia se on niin hyvä ulkoa asetettu rajoitus.
G-LoveR kirjoitti:
Estää syrjäytymistä työmarkkinoiltakin. Ja kukin kantaa korttaan kekoon edes sen minkä pystyy, sen sijaan että luovuttaa kokonaan ja jää tukien varaan lojumaan.
No sen tekisi, myös. Se olisi kyllä pirun kannatettavaa, se osapäiväduuni laajemmassa mittakaavassa. Ehkäpä asiaan kiinnitetään enemmän huomiota seuraavan hallituksen parissa, toivottavasti.
Jos se vaikuttaisi palkkaan, niin ei missään nimessä. Kuuden tunnin työpäivää olen joskus kokeillut, ja se vaan vitutti. Toki voisin tehdä pidempää päivää, jos saisin sitten ylimääräisen vapaan.
- Anonyymi
Nimenomaan vi**uttaa nuo puheet nelipäiväisestä työviikosta tai kuuden tunnin työpäivistä, kun se ei ole mahdollista kahdeksan tunnin palkalla.
Aniharva näemmä jaksaa edes vilkaista aloituksen linkkiä, mikä on hieman rasittavaa. Mutta kyseisessä kokeilussa palkka säilyi, työaika putosi. Ja samalla tuottavuus kasvoi korvaamaan menetetyn työajan tuottavuuden ja vähän ylikin. Eli kaikki voittivat.
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan vi**uttaa nuo puheet nelipäiväisestä työviikosta tai kuuden tunnin työpäivistä, kun se ei ole mahdollista kahdeksan tunnin palkalla.
Se on mahdollista. Mutta kun et jaksa lukea linkattua juttua, niin et voi sitä tietää ja huutelet täällä tuuleen ymmärtämättömiä kuvitelmiasi.
Se on mahdollista. Mutta kun et jaksa lukea linkattua juttua, niin et voi sitä tietää ja huutelet täällä tuuleen ymmärtämättömiä kuvitelmiasi.
Rande huomio! Simiti nähty tänään palstalla. Etkös sinä kaipaillut häntä tässä joitain päiviä sitten?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17757409/viinamiehen-vaimo#comment-119346398Norppa83 kirjoitti:
Rande huomio! Simiti nähty tänään palstalla. Etkös sinä kaipaillut häntä tässä joitain päiviä sitten?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17757409/viinamiehen-vaimo#comment-119346398Juu, huomasin ja olen tyytyväinen, hengissä on 🤗
Juu, huomasin ja olen tyytyväinen, hengissä on 🤗
En tiedä minkälaisissa sielun ja ruumiin voimissa mies on, mutta ainakin elää ja hengittää. Ja huumori runtuu ainakin olevan tallella.
Norppa83 kirjoitti:
En tiedä minkälaisissa sielun ja ruumiin voimissa mies on, mutta ainakin elää ja hengittää. Ja huumori runtuu ainakin olevan tallella.
Jos palstalle asti pääsee, niin tuskin ainakaan henkitoreissaan on 😂
Ja huumorinkukkasethan ne kertovat myös paljon.randombypasser kirjoitti:
Ja huumorinkukkasethan ne kertovat myös paljon.Juu. Ei Simiti ainakaan ihan henkihieverissä tuntunut olevan.
Ja huumorinkukkasethan ne kertovat myös paljon.Ei sitä ikinä tiedä mistä ihminen kommentoi, jos vaikka puhelimen kautta laittaa kommenttia.
Simitillä on välillä terävä huumori.Norppa83 kirjoitti:
Ei sitä ikinä tiedä mistä ihminen kommentoi, jos vaikka puhelimen kautta laittaa kommenttia.
Simitillä on välillä terävä huumori.No tuskin kuitenkin sairaalan teholta naputtelee, vaikka mistäpä sitäkään tietäisi 😂
No tuskin kuitenkin sairaalan teholta naputtelee, vaikka mistäpä sitäkään tietäisi 😂
Hehhee =D Loistavaa Rande =D
No tuskin kuitenkin sairaalan teholta naputtelee, vaikka mistäpä sitäkään tietäisi 😂
Simitin liikkeistä ei oikein tiedä ja aivoituksista. Hän tulee ja menee miten mielii. Lonely rider.
Norppa83 kirjoitti:
Simitin liikkeistä ei oikein tiedä ja aivoituksista. Hän tulee ja menee miten mielii. Lonely rider.
EI, ei tiedäkään, mutta toisaalta se juuri on mukavaa odoteltavaa palstalla, ikinä ei tiedä millä mielellä Simppa palstalle tulee laukomaan 😂
EI, ei tiedäkään, mutta toisaalta se juuri on mukavaa odoteltavaa palstalla, ikinä ei tiedä millä mielellä Simppa palstalle tulee laukomaan 😂
Jep. Joskus on ollut aika vihaisella mielellä ja toisinaan sitten taas huumorituulella. Yllätysten mies.
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Joskus on ollut aika vihaisella mielellä ja toisinaan sitten taas huumorituulella. Yllätysten mies.
Semmoinen se Simppa on, mutta eipä tuo yleensä pahalla mitään tarkoita, kunhan laukoo terävällä kielellä.
Semmoinen se Simppa on, mutta eipä tuo yleensä pahalla mitään tarkoita, kunhan laukoo terävällä kielellä.
Terävä mies, niin huumorissa kuin muissakin sanomisissa.
Norppa83 kirjoitti:
Terävä mies, niin huumorissa kuin muissakin sanomisissa.
Kylläpä vain.
Kylläpä vain.
Entäs itse? Koetko olevasi terävä? Ainakin sulta tulee välillä loistavaa huumoria.
Norppa83 kirjoitti:
Entäs itse? Koetko olevasi terävä? Ainakin sulta tulee välillä loistavaa huumoria.
Sanotaan vaikka niin, että olen kieleltäni toisinaan terävä.
Sanotaan vaikka niin, että olen kieleltäni toisinaan terävä.
Juu, täytyy olla terävä, jos on kiinnostunut budjeteista sun muista.
Norppa83 kirjoitti:
Juu, täytyy olla terävä, jos on kiinnostunut budjeteista sun muista.
Tai sitten suunnattoman typerä ja vielä tylsäkin 😂
Tai sitten suunnattoman typerä ja vielä tylsäkin 😂
Riippuu näkökulmasta. Itselle budjetit ja pörssikurssit on tylsiä, mutta joku toinen voi nähdä ne hyvinkin mielenkiintoisena.
Sää ainakin uskallat heittäytyä kuten laittautua naamiaisiin naisen näköiseksi, se ei ainakaan ole tylsyyttä niin kuin ei huumorintajukaan.Norppa83 kirjoitti:
Riippuu näkökulmasta. Itselle budjetit ja pörssikurssit on tylsiä, mutta joku toinen voi nähdä ne hyvinkin mielenkiintoisena.
Sää ainakin uskallat heittäytyä kuten laittautua naamiaisiin naisen näköiseksi, se ei ainakaan ole tylsyyttä niin kuin ei huumorintajukaan.No se oli nuorempana, kattotaan tulevaisuudessa uskallanko vielä vai olenko pappaantunut liiaksi jo 😁
No se oli nuorempana, kattotaan tulevaisuudessa uskallanko vielä vai olenko pappaantunut liiaksi jo 😁
Luulin, että vieläkin pukeutuisit naiseksi naamiaisissa. Sain sen käsityksen. No, ainakin nuorempana olet räväyttänyt.
Norppa83 kirjoitti:
Luulin, että vieläkin pukeutuisit naiseksi naamiaisissa. Sain sen käsityksen. No, ainakin nuorempana olet räväyttänyt.
Nuorempana vielä, kolmenkympin puolivälissä viimeksi. Mutta se sama yllytyshullu pikkupoika sisältä löytyy edelleen, niin en olisi mitenkään yllättynyt pukeutuessani naiseksi vastaisuudessakin 😂
Nuorempana vielä, kolmenkympin puolivälissä viimeksi. Mutta se sama yllytyshullu pikkupoika sisältä löytyy edelleen, niin en olisi mitenkään yllättynyt pukeutuessani naiseksi vastaisuudessakin 😂
Hyvä Rande.Mutta ensiksi Uuno Turhapuroksi. Joko olet miettinyt mistä alat etsiä sitä peruukkia?
Norppa83 kirjoitti:
Hyvä Rande.Mutta ensiksi Uuno Turhapuroksi. Joko olet miettinyt mistä alat etsiä sitä peruukkia?
Mä luulen, että kirppareilta/kierrätyskeskuksista löytyy joku sopiva, jota pitää sitten vähän käsitellä käytön edellä. Ja jos ei, niin on noita naamiaistarvikepuoteja aika moniakin.
Mä luulen, että kirppareilta/kierrätyskeskuksista löytyy joku sopiva, jota pitää sitten vähän käsitellä käytön edellä. Ja jos ei, niin on noita naamiaistarvikepuoteja aika moniakin.
Siitä sitten vaan etsimään =D Ja jos Uunosta vielä joskus tehtäis elokuva, ehdotan sua päärooliin =D
Norppa83 kirjoitti:
Siitä sitten vaan etsimään =D Ja jos Uunosta vielä joskus tehtäis elokuva, ehdotan sua päärooliin =D
Kyllä semmoinen löytyy pienellä vaivalla, niitä on ennenkin tullut kaikennäköisiä peruukkeja kirppareilla vastaan.
No tiiä kannattaako ehdottaa, eiköhän siihen löydy parempiakin tahoja 😂randombypasser kirjoitti:
Kyllä semmoinen löytyy pienellä vaivalla, niitä on ennenkin tullut kaikennäköisiä peruukkeja kirppareilla vastaan.
No tiiä kannattaako ehdottaa, eiköhän siihen löydy parempiakin tahoja 😂Vesa-Matti Loiri on kuollut, ei voi ehottaa muuta kuin sua =D
Norppa83 kirjoitti:
Vesa-Matti Loiri on kuollut, ei voi ehottaa muuta kuin sua =D
Olis se aika kova homma opetella siihen rooliin... En tiiä pystyykö siihen kukaan, Vesku oli ainutlaatuinen.
Olis se aika kova homma opetella siihen rooliin... En tiiä pystyykö siihen kukaan, Vesku oli ainutlaatuinen.
Vesa-Matti oli hyvä näyttelijä. No, Härski Hartikainen sitten tai Sörsselssön tai Tuura. Tai melkeen kuka vaan Uunon päänäyttelijöistä, kun eikös kaikki oli kuolleet paitsi se Tuuran sihteerin Unelma Säleikön esittäjä.
Norppa83 kirjoitti:
Vesa-Matti oli hyvä näyttelijä. No, Härski Hartikainen sitten tai Sörsselssön tai Tuura. Tai melkeen kuka vaan Uunon päänäyttelijöistä, kun eikös kaikki oli kuolleet paitsi se Tuuran sihteerin Unelma Säleikön esittäjä.
Eikös se Säleikkökin lähtenyt jo? Vai muistako väärin... Voin muistaakin.
Unelma Säleikön esittäjä Elli Castrén on Googlen mukaan 78-vuotias.
Nyt öitä.
- Anonyymi
Luin jutun, se oli ymmärtämätön kuvitelma työnantajan kannalta. Mieti itse jos olisit työnantaja tai työntekijäkin. Ehkä jossain joku työpaikka on sellainen, että siellä pyöritellään sormia osa työajasta. Suurin osa työpaikoista on kuitenkin sellaisia, että työtä saa painaa täysillä uupumiseen asti, seuraavana päivänä uudestaan ja uudestaan.
Jos työaikaa lyhennettäisiin, iso osa töistä jäisi väistämättä tekemättä. Pitäisikö työnantajan maksaa tekemättömistä töistä? Luuletko, ettei tekemättömät työt rasittaisi työntekijöitä? Entä ne työntekijät, jotka työnantaja ON palkannut kuuden tunnin työhön tai tekemään töitä neljä päivää viikossa 80%n palkalla? Miksi jotkut saisivat 100% liksan 80% työstä ja toiset sen 80%? Olisiko eriarvoista? Norppa83 kirjoitti:
Unelma Säleikön esittäjä Elli Castrén on Googlen mukaan 78-vuotias.
Kappas, muistin väärin.
- Anonyymi
Pystytkö tekemään kolmessakymmenessäkahdeksassa tunnissa neljänkymmenen tunnin työt muuten tuo ei ole reilua työnantajaa kohtaan ja kestätkö sinä työntekijän sen paineen kuinka kauan kun jo nykysellään enemmän valitetaan sitä että se neljäkymmentä tuntiakaan ei riitä sen työmäärän tekoon mitä työntekijälle kasataan muuten hyvä kyllä mitta miksi työnantajan pitäisi maksaa sama palkka kun tunteja tulee vähemmän sen uskon kyllä itse näi duunarina että työntekijät jaksaa niin kauan yrittää pinnistellä vaikka väkisin että tuo saataisiin lakiin si vois taas alkaa velttoileen ja edelleen kun ei riitä työntekijät paikkaamaan sitä puuttuvaa kahdeksaa tuntia per viikko siitä saadaan suurelta osin syyttää alhaista syntyvyyttä
- Anonyymi
Vai sillä tavalla :)
Mä teen virallisesti 80% työaikaa. Teen kuitenkin lisä/ylitöitä siihen 100% asti tai yli. Koska saan hälytysrahan, niin se tulee minulle kannattavammaksi. Sitten jos tuntuu ettei jaksa, niin nautin vapaistani. Työteho parempi kuin täysillä tunneilla.
Kuulostaa aika hyvältä ratkaisulta ylipäänsä ja selvästi olet itse erittäin tyytyväinen tuohon malliin. Luuletko, että tuo voisi toimia työyhteisössäsi laajemminkin, että useammatkin voisivat tehdä vastaavaa työaikaa ja kuulua lisätyövoimareserviin akuuttien tilanteiden osalta?
Kuulostaa aika hyvältä ratkaisulta ylipäänsä ja selvästi olet itse erittäin tyytyväinen tuohon malliin. Luuletko, että tuo voisi toimia työyhteisössäsi laajemminkin, että useammatkin voisivat tehdä vastaavaa työaikaa ja kuulua lisätyövoimareserviin akuuttien tilanteiden osalta?
Varmasti toisi paremmin voivia työntekijöitä. Mut kuten huomaat, niin tää mun työ on NIIN rankkaa. Äksöniä odotellessa kirjoittelen tänne.
T.Ahkera työntekijäEmpressOfTheLight kirjoitti:
Varmasti toisi paremmin voivia työntekijöitä. Mut kuten huomaat, niin tää mun työ on NIIN rankkaa. Äksöniä odotellessa kirjoittelen tänne.
T.Ahkera työntekijäNo ei se aina voi olla rankkaa, välillä on löysempiäkin päiviä 😂
Ja hyvä niin, kyllä sitä hulinaakin töissä useimmilla riittää enemmän kuin tarpeeksi.
- Anonyymi
Käytännössähän tuo olisi 20 %:n palkankorotus niille, jotka siirtyvät tekemään 100% > 80% työaikaa. Muut jäisivät nuolemaan näppejään. 20 %:n palkankorotukseen pitäisi siten olla oikeus myös niillä, jotka haluavat tai joiden täytyy tehdä 8 tunnin työpäivää.
- SheenaEi ole. Jos tuottavuus pysyy samana lyhennetylläkin työajalla, niin ainoa mikä muuttuu, on työaika. Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää? Aniharva palstalla kykenee käsittelemään tuottavuutta työn tavoitteena työajan sijaan.
- Anonyymi
Ei ole. Jos tuottavuus pysyy samana lyhennetylläkin työajalla, niin ainoa mikä muuttuu, on työaika. Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää? Aniharva palstalla kykenee käsittelemään tuottavuutta työn tavoitteena työajan sijaan.
Aika moni varmaan kuten minäkin ajattelen itseäni, töitäni ja työaikaani. Siihen on ihan turha kuvitella työajan lyhennyksiä, joilla työn tuottavuus pysyisi samana. Tosin työaika on jo lyhyempi kuin 8h (+ joustotyöaika). Töitä tulee joka tuutista, aina on fiilis, ettei mikään riitä.
Työpaikallani korona-aikaan alkaneet etätyöt kasvattivat tuottavuutta ensimmäisen vuoden. Sen jälkeen palasivat entiselle tasolle. Muistan itsekin huhkineeni ilman taukoja täysillä, vallan uuvuin 2020.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1493223- 1092624
- 512601
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402258Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4872132- 1111920
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2531903Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91744Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121682Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151647