Saxendan lopetus , helpotus ja sivuoireet katosi

Anonyymi-ap

Aloitin saxendan 08/22. Aluksi paino tippui 8 kiloa tuosta vaan. Annoskoot pieneni eikä ruokaa tehnyt mieli. Minulla on verenpainelääkitys, uniapnea ja esidiabetes. Ihanasti siis alkoi tämä taival. Ruoka ei maistunut ja se menetti täysin merkityksensä. Ajattelin että tätä vauhtia olen laihtunut 20 kiloa jouluun mennessä. Sain kela korvattavuuden. Silti lääke on kallis.
Syksy meni vaihtelevasti. Söin pieniä määriä. Olin tyytyväinen. Pikkuhiljaa alkoi väsyttää, vatsa oli usein kipeä, olo tasasen tylsä. Olin kuitenkin sitä mieltä että lääke on hyvä.
Joulukuulla kävin lääkärissä ja punnituksessa. No paino ei ollut tippunut yhtään , sen alun nesteiden poistumisen myötä. Olin totaalisen väsynyt. Suorastaan riutunut. Peilistä katsoi ihan vieras ihminen. Vanha ja ruttuinen. Join nesteitä jotta tuo kuiva rusina olisi muuttunut vähän edes vetävämmän näköiseksi. Ikää tuli lisää puolessa vuodessa varmaan 16-20 vuotta. Näytin ihan 7- kymppiseltä äidiltäni.
Tammikuu meni aivan horroksessa. Sairaanhoitaja tsemppas jatkamaan pistämistä. Riuduin kasvoista, iho oli vahamainen ja eloton. Paino ei tippunut. En jaksanut enää liikkua . Tammikuulla aloin kärsimään kaksoiskuvista, huimauksesta, verenpaineen jatkuvasta heittelystä. Sain lievän aivoinfarktin. Joka todettiin vasta viikon sen jälkeen kun olin ensimmäisen kerran käynyt päivystyksessä. Olipahan sekin kokemus, ensimmäinen lääkäri ajatteli minun vain esittävän. Toinen otti oireeni tosissaan.
Nyt olen lopettanut noin viikko sitten saxendan. Pari päivää lopetuksen jälkeen olo oli hiukan sekava. Nyt tajuan missä aivosumussa, väsymyksessä, huonoissa energioissa ja surkeissa fiiliksissä olen ollut. Syytän täysin Saxendaa. Se vei elämänilon, energian, teki kasvoista ja ihosta vanhannäköiseksi. Minuun ei enää koskaan pistetä kyseistä ainetta. Olen ennemmin iloinen, energinen ja hyvinvoiva läski.
Tämä olikin vain minun kokemus.

1

2710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taitaa olla korvien välissä. 10 kk -30 kg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10751
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3459
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      230
      2303
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2133
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1640
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1174
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1150
    8. 184
      1122
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1009
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      979
    Aihe