Annoskoko,nälkä ja kalorivaje.

Anonyymi-ap

Annoskoko riippuu aivan siitä minkälainen on nälkä.
Ei ole mitään järkeä syödä liian pieniä annoskokoja silloin kun on kova nälkä.Muuten käy niin että syö sitten myöhemmin roskaruokaa ja muuta lihottavaa ruokaa ja KALORIT NOUSEE MONINKERTAISEKSI siihen verrattuna että syömisen olisi tehnyt kevyellä terveellisellä ruualla.

LIHOMINEN ON SILLOIN ERITYISEN NOPEAA KUN SYÖ NÄLKÄÄN ROSKARUOKAA TAI MUUTA LIHOTTAVAA RUOKAA

Ihminen laihtuu vain silloin kun on koko ajan pieni nälkä mutta nälkä ei saa olla liian suuri eli kalorivaje pitää olla sopivan pieni jotta laihtuisi.

1 ensin pitää tietää se kalorimäärä millä paino pysyy samassa sillä liikuntamäärällä.
2 vähentää vähän syötyä kalorimäärää ja lisää vähän tai paljon samanaikaisesti liikuntaa laihtuu.

53

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lihominen tapahtuu yleensä niin että syödään vain lihottavaa ruokaa jja herkkuja sitten jätetään tavallinen terveellinen ruoka kokonaan syömättä.

    • Anonyymi

      Jes. Näin on.

    • Aivan päinvastoin. Jos on kova nälkä niin kannattaa syödä pieni annos ruokaa ja pitää tauko ja syödä vasta sen jälkeen. Suuret ruokamäärät kerralla ovat yleensä huono asia, annoskoot tuppaavat kasvamaan.

      Ihmisten pitäisi myös erottaa mielihalut ja nälkä keskenään.

      • Anonyymi

        Nyt sinä et ole lukenut ollenkaan mitä kirjoitin.
        Tuossa on kyse siis siitä että syödään liian vähän terveellistä VÄHÄKALORISTA RUOKAA ja sitten korvataan se syömällä herkkuja

        Pidän näitä sinun käyttämiä 300 gramman annoksi kiinteää ruokaa ehdottomasti liian pienenä.
        Atterialka pitää syödä vähintään 800 grammaa että olo tulee kylläiseksi ja JOS on kova nälkä 1,3 kiloa
        Esim silloin kun on ollut pitempään kalorivajeessa.
        Se on vähän syöty jos kalorit siitä tulee vain 1200

        Minä olen syönyt ennen monestikkin 4000- 5000 kaloriakin päivässä.


      • Anonyymi

        Pieniä annoksia useammin syötynä, siis normiruokavaliolla, se nälkäkin pysyy paljon tehokkaammin poissa (verensokeri tasaisempana?) ettei tule sellaista tarvetta ahmia kuten mansikkakakkuhiihtäjällä.

        Jos karppaa, ei nälkä ole juuri koskaan. Näin annoskoko jääkin pieneksi (ja energian saantikin vähenee) eikä nälkä pääse niin suureksi että silmät ahmii kaikkea saatavilla olevaa ruokaa ylenmäärin, enemmän kuin tarviikaan. Pitää oikein muistaa syödä.

        Tätä olen itse kokeillut. Heti kun hiilarin määrää nostaa niin nälkä vaivaa useammin ja kovemmin eikä tule harkittua syömisiään niin hyvin.

        Sitä en tiedä miten diabeetikoilla. Ja on tässä varmaan muutenkin yksilöllisiä eroja. Mut itse olisin taipuvainen yhtymään omakohtaisen kokemuksen perusteella karppaajien ja ketoilijoiden näkemykseen nälän vähentymisestä ja sokerin- ja alkoholinhimon hiipumisesta kokonaan.

        Asia ei mielestäni ja tutkijoidenkaan mukaan selity pelkällä vernsokeritasapainolla vaan liittyy aivokemiaan - noradrenaliiniin, leptiineihin ja serotoniiniin jne mielihyvähormoneihin. Sokeri ja alkoholi on nopein aine joka sammuttaa sen kuumottavan himon ja puutostilan aivoissa. Lääkitsee ihan mielipahaa, vaimentaa ikäviä tunnetiloja ja muistoja, ja läheisyyden jne puutettakin. Tästähän oli paljon Hengenvaarallisesti lihava -sarjassa. Vasta kun terapeutti alkoi setviä ylenpalttisen syömisen syitä, potilas alkoi parantua syömishimostaankin.

        Yksittäinen alkoholin tai sokerin nauttiminenkaan silloin tällöin ei muuta asiaa eli herätä heti valtavaa himoa ja mielitekoa jos ei takana ole jotain vakavampaa. Esim alkoholisti ratkeaa juomaan heti ekasta annoksesta.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä et ole lukenut ollenkaan mitä kirjoitin.
        Tuossa on kyse siis siitä että syödään liian vähän terveellistä VÄHÄKALORISTA RUOKAA ja sitten korvataan se syömällä herkkuja

        Pidän näitä sinun käyttämiä 300 gramman annoksi kiinteää ruokaa ehdottomasti liian pienenä.
        Atterialka pitää syödä vähintään 800 grammaa että olo tulee kylläiseksi ja JOS on kova nälkä 1,3 kiloa
        Esim silloin kun on ollut pitempään kalorivajeessa.
        Se on vähän syöty jos kalorit siitä tulee vain 1200

        Minä olen syönyt ennen monestikkin 4000- 5000 kaloriakin päivässä.

        Mutta vain herkuilla voi laihtua pysyvästi.

        Vain veitsenterävät ovat terävät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieniä annoksia useammin syötynä, siis normiruokavaliolla, se nälkäkin pysyy paljon tehokkaammin poissa (verensokeri tasaisempana?) ettei tule sellaista tarvetta ahmia kuten mansikkakakkuhiihtäjällä.

        Jos karppaa, ei nälkä ole juuri koskaan. Näin annoskoko jääkin pieneksi (ja energian saantikin vähenee) eikä nälkä pääse niin suureksi että silmät ahmii kaikkea saatavilla olevaa ruokaa ylenmäärin, enemmän kuin tarviikaan. Pitää oikein muistaa syödä.

        Tätä olen itse kokeillut. Heti kun hiilarin määrää nostaa niin nälkä vaivaa useammin ja kovemmin eikä tule harkittua syömisiään niin hyvin.

        Sitä en tiedä miten diabeetikoilla. Ja on tässä varmaan muutenkin yksilöllisiä eroja. Mut itse olisin taipuvainen yhtymään omakohtaisen kokemuksen perusteella karppaajien ja ketoilijoiden näkemykseen nälän vähentymisestä ja sokerin- ja alkoholinhimon hiipumisesta kokonaan.

        Asia ei mielestäni ja tutkijoidenkaan mukaan selity pelkällä vernsokeritasapainolla vaan liittyy aivokemiaan - noradrenaliiniin, leptiineihin ja serotoniiniin jne mielihyvähormoneihin. Sokeri ja alkoholi on nopein aine joka sammuttaa sen kuumottavan himon ja puutostilan aivoissa. Lääkitsee ihan mielipahaa, vaimentaa ikäviä tunnetiloja ja muistoja, ja läheisyyden jne puutettakin. Tästähän oli paljon Hengenvaarallisesti lihava -sarjassa. Vasta kun terapeutti alkoi setviä ylenpalttisen syömisen syitä, potilas alkoi parantua syömishimostaankin.

        Yksittäinen alkoholin tai sokerin nauttiminenkaan silloin tällöin ei muuta asiaa eli herätä heti valtavaa himoa ja mielitekoa jos ei takana ole jotain vakavampaa. Esim alkoholisti ratkeaa juomaan heti ekasta annoksesta.

        T kn

        Laihdutustutkimuksissa kun on verrattu karppausta ja suositusruokaliota keskenään niin suurta eroa ei ole ollut. Tutkimukset on näppärästi koottu DieettiPuoskarin blogiin ja karppaus on ollut luokkaa puoli kiloa vuodessa parempi mutta kun karppaus vähentää glykogeeniin sitoutunutta vettä niin tulos on +-0.

        Kova nälkä (nopean)hiilihydraatin syönnin jälkeen voi olla merkki esidiabeteksesta. Siinä elimistö pumppaa vereen liikaa insuliinia ja verensokeri laskee nopeasti. Reaktiivisessa hypoglykemiassa myös verensokeri voi laskea liian alas ja silloin kyllä tulee nälkä.

        Minulla ainakin pieni annoskoko toimii paremmin kuin yksi iso. Syön yleensä 4 tunnin välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä et ole lukenut ollenkaan mitä kirjoitin.
        Tuossa on kyse siis siitä että syödään liian vähän terveellistä VÄHÄKALORISTA RUOKAA ja sitten korvataan se syömällä herkkuja

        Pidän näitä sinun käyttämiä 300 gramman annoksi kiinteää ruokaa ehdottomasti liian pienenä.
        Atterialka pitää syödä vähintään 800 grammaa että olo tulee kylläiseksi ja JOS on kova nälkä 1,3 kiloa
        Esim silloin kun on ollut pitempään kalorivajeessa.
        Se on vähän syöty jos kalorit siitä tulee vain 1200

        Minä olen syönyt ennen monestikkin 4000- 5000 kaloriakin päivässä.

        "Tuossa on kyse siis siitä että syödään liian vähän terveellistä VÄHÄKALORISTA RUOKAA ja sitten korvataan se syömällä herkkuja"

        Mikäli olen päätellyt oikein sinä syöt jättimäisiä annoksia kaikkea ja päälle herkkuja ja vielä yöllä mässyt. Ei noi eineslasagnet ole kovin vähäkalorisia ja sama mitä syö jättimäärät niin tulee niistäkin kaloreita sen kcal 5000-6000 päivässä kuten olet syömisiäsi esitellyt.

        Et kai nyt oleta että sinusta pitäisi kenenkään jotain esimerkkiä ottaa? Sulla on joku outo harhaluulo että muilla on samoja ongelmia hillitä himojaan ja kova sokeriaddiktio kuin sulla. Eikä merkkejä paranemisestä näy.

        Ihan tavallisesti syömällä ja joskus valintoja tekemällä pysyy kcal 1500-2000 joka päivä eikä tarvi yhtään riehua ja ahmia, eikä ole tarkkaa. Huvittaa tuo "päälle kakkukahvit" Miksi ihmeessä kakkua pitää syödä, jos ei edes maistu enää ruuan päälle, ei edes kahvia itsellä tule juotua jälkkäriksi. Vain juhka-aterioilla erittäin harvoin, jouluna jne.


        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Laihdutustutkimuksissa kun on verrattu karppausta ja suositusruokaliota keskenään niin suurta eroa ei ole ollut. Tutkimukset on näppärästi koottu DieettiPuoskarin blogiin ja karppaus on ollut luokkaa puoli kiloa vuodessa parempi mutta kun karppaus vähentää glykogeeniin sitoutunutta vettä niin tulos on -0.

        Kova nälkä (nopean)hiilihydraatin syönnin jälkeen voi olla merkki esidiabeteksesta. Siinä elimistö pumppaa vereen liikaa insuliinia ja verensokeri laskee nopeasti. Reaktiivisessa hypoglykemiassa myös verensokeri voi laskea liian alas ja silloin kyllä tulee nälkä.

        Minulla ainakin pieni annoskoko toimii paremmin kuin yksi iso. Syön yleensä 4 tunnin välein.

        "Kova nälkä (nopean)hiilihydraatin syönnin jälkeen voi olla merkki esidiabeteksesta."

        Hiilari nostaa rajusti verensokeria, ja verensokeri laskee yhtä rajusti. Karppaus tässä kohtaa nimen omaan estää sen diabeteksen. Hiilarit minimiin viemällä. Onhan tää nyt ihan maalaisjärjellä ymmärrettävissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kova nälkä (nopean)hiilihydraatin syönnin jälkeen voi olla merkki esidiabeteksesta."

        Hiilari nostaa rajusti verensokeria, ja verensokeri laskee yhtä rajusti. Karppaus tässä kohtaa nimen omaan estää sen diabeteksen. Hiilarit minimiin viemällä. Onhan tää nyt ihan maalaisjärjellä ymmärrettävissä.

        Hiilihydraattien aiheuttama verensokerin nousu vaihtelee suuresti eikä hiilihydraattien välttely auta juurikaan diabetekseen. Laihduttaminen sen sijaan auttaa

        Tyydyttynyt rasva sen sijaan lisää sekä LDL-kolesterolia että lisää insuliiniresistenssiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Hiilihydraattien aiheuttama verensokerin nousu vaihtelee suuresti eikä hiilihydraattien välttely auta juurikaan diabetekseen. Laihduttaminen sen sijaan auttaa

        Tyydyttynyt rasva sen sijaan lisää sekä LDL-kolesterolia että lisää insuliiniresistenssiä.

        Sulla ei nyt vaikuta enää varmaan mikään kun olet täysin lääkkeistä riippuvainen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Laihdutustutkimuksissa kun on verrattu karppausta ja suositusruokaliota keskenään niin suurta eroa ei ole ollut. Tutkimukset on näppärästi koottu DieettiPuoskarin blogiin ja karppaus on ollut luokkaa puoli kiloa vuodessa parempi mutta kun karppaus vähentää glykogeeniin sitoutunutta vettä niin tulos on -0.

        Kova nälkä (nopean)hiilihydraatin syönnin jälkeen voi olla merkki esidiabeteksesta. Siinä elimistö pumppaa vereen liikaa insuliinia ja verensokeri laskee nopeasti. Reaktiivisessa hypoglykemiassa myös verensokeri voi laskea liian alas ja silloin kyllä tulee nälkä.

        Minulla ainakin pieni annoskoko toimii paremmin kuin yksi iso. Syön yleensä 4 tunnin välein.

        ,"Laihdutustutkimuksissa kun on verrattu karppausta ja suositusruokaliota keskenään niin suurta eroa ei ole ollut."

        En tiedä nyt mistä tutkimuksista on puhe.
        Kyllä asioita kannattaa kokeilla itse. Nälän tunne on subjektiivinen eikä se taida totella sitä mitä jossain tutkimuksessa on sanottu.

        Minusta on kyllä turha väitellä näistä, jokaisen pitää kokeilla mikä itselle sopii. Ja jos ei joku keino tepsi niin vaihtaa sitä.


        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ,"Laihdutustutkimuksissa kun on verrattu karppausta ja suositusruokaliota keskenään niin suurta eroa ei ole ollut."

        En tiedä nyt mistä tutkimuksista on puhe.
        Kyllä asioita kannattaa kokeilla itse. Nälän tunne on subjektiivinen eikä se taida totella sitä mitä jossain tutkimuksessa on sanottu.

        Minusta on kyllä turha väitellä näistä, jokaisen pitää kokeilla mikä itselle sopii. Ja jos ei joku keino tepsi niin vaihtaa sitä.


        T kn

        Kaikki ruokavaliot laihduttavat, jos (a) niitä noudattaa ja (b) niissä toteutuu energiavaje.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ruokavaliot laihduttavat, jos (a) niitä noudattaa ja (b) niissä toteutuu energiavaje.

        Mutta kyse onkin siitä, millä ruokavaliolla nälkä pysyy poissa. Tämä on niin helppoa itse kokeilla.

        On se ihan loogista, että jos ei ole nälkä niin ei tule syötyä joka välissä eikä ole mielitekoja = energiavaje on helpompi saavuttaa.

        Mulla tuli ihan selkeitä mielitekoja kun kokeilin pelkällä vähäkalorisella. Teki mieli lisää hedelmää ja leipää tai jotain edes, ja ne oli vikana mielessä illalla. Oli pakko hillitä itseäni, mutta eihän se himo mielestä sillä häviä. Mutta kun syö vaikka palan rasvaista ja maukasta juustoa esim, niin ei ole nälkä eikä mikään ruokaan liittyvä edes pyöri mielessä.

        Jostain aivokemiasta ja verensokerista johtuvasta syystä vähähiilarinen pitää nälän poissa pitkään.

        On ihan sama mitä tutkimukset sanoo, harva ihminen on mikään mediaanityyppi. Eikä se lohduta pätkän vertaa, jos ei se itsellä toimi.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyse onkin siitä, millä ruokavaliolla nälkä pysyy poissa. Tämä on niin helppoa itse kokeilla.

        On se ihan loogista, että jos ei ole nälkä niin ei tule syötyä joka välissä eikä ole mielitekoja = energiavaje on helpompi saavuttaa.

        Mulla tuli ihan selkeitä mielitekoja kun kokeilin pelkällä vähäkalorisella. Teki mieli lisää hedelmää ja leipää tai jotain edes, ja ne oli vikana mielessä illalla. Oli pakko hillitä itseäni, mutta eihän se himo mielestä sillä häviä. Mutta kun syö vaikka palan rasvaista ja maukasta juustoa esim, niin ei ole nälkä eikä mikään ruokaan liittyvä edes pyöri mielessä.

        Jostain aivokemiasta ja verensokerista johtuvasta syystä vähähiilarinen pitää nälän poissa pitkään.

        On ihan sama mitä tutkimukset sanoo, harva ihminen on mikään mediaanityyppi. Eikä se lohduta pätkän vertaa, jos ei se itsellä toimi.

        T kn

        Minua kiinnostaa miten koostat nykyisin ruokavaliotasi.

        Lähinnäproteiinit. Syötkö paljon lihaa? Jos otetaan lähtökohdaksi keskivertoruokavalio, niin joudut korvaamaan viljan proteiinit jollain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ,"Laihdutustutkimuksissa kun on verrattu karppausta ja suositusruokaliota keskenään niin suurta eroa ei ole ollut."

        En tiedä nyt mistä tutkimuksista on puhe.
        Kyllä asioita kannattaa kokeilla itse. Nälän tunne on subjektiivinen eikä se taida totella sitä mitä jossain tutkimuksessa on sanottu.

        Minusta on kyllä turha väitellä näistä, jokaisen pitää kokeilla mikä itselle sopii. Ja jos ei joku keino tepsi niin vaihtaa sitä.


        T kn

        Jeps, mikään dieetti ei ole ylivoimainen laihdutuksessa ja henkilökohtaiset erot ovat suuria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ,"Laihdutustutkimuksissa kun on verrattu karppausta ja suositusruokaliota keskenään niin suurta eroa ei ole ollut."

        En tiedä nyt mistä tutkimuksista on puhe.
        Kyllä asioita kannattaa kokeilla itse. Nälän tunne on subjektiivinen eikä se taida totella sitä mitä jossain tutkimuksessa on sanottu.

        Minusta on kyllä turha väitellä näistä, jokaisen pitää kokeilla mikä itselle sopii. Ja jos ei joku keino tepsi niin vaihtaa sitä.


        T kn

        Tässä mielenkiintoinen kirjoitus karppauksen ja vähärasvaisen dieetin eroista laihdutuksessa: https://www.pronutritionist.net/2018/03/nusi-tutkimus-vahahiilihydraattinen-ruokavalio-lihavilla-yhta-hyva-kuin-vaharasvainen/


      • hvp27 kirjoitti:

        Tässä mielenkiintoinen kirjoitus karppauksen ja vähärasvaisen dieetin eroista laihdutuksessa: https://www.pronutritionist.net/2018/03/nusi-tutkimus-vahahiilihydraattinen-ruokavalio-lihavilla-yhta-hyva-kuin-vaharasvainen/

        Tämä ei liity laihdutukseen vaan diabetekseen ja ravintoaineisiin. Spoilerina se, että hiilihydraatin vaihto kovaan rasvaan ei hyödytä diabeetikoita: https://www.pronutritionist.net/2016/08/laadukas-koostetutkimus-tyydyttyneen-rasvan-vaihtaminen-monityydyttymattomaan-parantaa-sokeriaineenvaihduntaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaa miten koostat nykyisin ruokavaliotasi.

        Lähinnäproteiinit. Syötkö paljon lihaa? Jos otetaan lähtökohdaksi keskivertoruokavalio, niin joudut korvaamaan viljan proteiinit jollain.

        Proteiinit saan kalasta, munasta ja juustosta (raejuusto ja rahka myös, ei vain rasvainen juusto) lähinnä. Siemenistäkin tulee jonkin verran. Proteiininia saa liiankin kanssa, jos ei seuraa. Kyllä viljaakin käytän, kauraa. Punaista syön suht vähän, ehkä kerran kuukaudessa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieniä annoksia useammin syötynä, siis normiruokavaliolla, se nälkäkin pysyy paljon tehokkaammin poissa (verensokeri tasaisempana?) ettei tule sellaista tarvetta ahmia kuten mansikkakakkuhiihtäjällä.

        Jos karppaa, ei nälkä ole juuri koskaan. Näin annoskoko jääkin pieneksi (ja energian saantikin vähenee) eikä nälkä pääse niin suureksi että silmät ahmii kaikkea saatavilla olevaa ruokaa ylenmäärin, enemmän kuin tarviikaan. Pitää oikein muistaa syödä.

        Tätä olen itse kokeillut. Heti kun hiilarin määrää nostaa niin nälkä vaivaa useammin ja kovemmin eikä tule harkittua syömisiään niin hyvin.

        Sitä en tiedä miten diabeetikoilla. Ja on tässä varmaan muutenkin yksilöllisiä eroja. Mut itse olisin taipuvainen yhtymään omakohtaisen kokemuksen perusteella karppaajien ja ketoilijoiden näkemykseen nälän vähentymisestä ja sokerin- ja alkoholinhimon hiipumisesta kokonaan.

        Asia ei mielestäni ja tutkijoidenkaan mukaan selity pelkällä vernsokeritasapainolla vaan liittyy aivokemiaan - noradrenaliiniin, leptiineihin ja serotoniiniin jne mielihyvähormoneihin. Sokeri ja alkoholi on nopein aine joka sammuttaa sen kuumottavan himon ja puutostilan aivoissa. Lääkitsee ihan mielipahaa, vaimentaa ikäviä tunnetiloja ja muistoja, ja läheisyyden jne puutettakin. Tästähän oli paljon Hengenvaarallisesti lihava -sarjassa. Vasta kun terapeutti alkoi setviä ylenpalttisen syömisen syitä, potilas alkoi parantua syömishimostaankin.

        Yksittäinen alkoholin tai sokerin nauttiminenkaan silloin tällöin ei muuta asiaa eli herätä heti valtavaa himoa ja mielitekoa jos ei takana ole jotain vakavampaa. Esim alkoholisti ratkeaa juomaan heti ekasta annoksesta.

        T kn

        Itse olen eri mieltä tuosta sokeritasapainosta.
        Keho osaa valmistaa sokeria rasvasta.
        Jos keho opetetaan siihen että saa harvoin ruokaa niin se osaa aloittaa sen sokerin tuotannon.

        Jos keho ei tuottaisi sokeria rasvasta niin paastolla ihminen yksinkertaisesti kuolisi.

        Sama juttu suolan kanssa, keho varastoi suolaa pahan päivän varalle.
        Kun keho saa vähän suoloja tai suolojen kulutus isoa niin keho ottaa käyttöön varastot pitääkseen suolatasapainon yllä.
        Eli liika suola ei nosta terveellä ihmisellä veren suolapitoisuutta.
        Sellainen jolla tuo säätelymekanismi on viallinen joutuu syömällä säätelemään tuon suolan tasoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen eri mieltä tuosta sokeritasapainosta.
        Keho osaa valmistaa sokeria rasvasta.
        Jos keho opetetaan siihen että saa harvoin ruokaa niin se osaa aloittaa sen sokerin tuotannon.

        Jos keho ei tuottaisi sokeria rasvasta niin paastolla ihminen yksinkertaisesti kuolisi.

        Sama juttu suolan kanssa, keho varastoi suolaa pahan päivän varalle.
        Kun keho saa vähän suoloja tai suolojen kulutus isoa niin keho ottaa käyttöön varastot pitääkseen suolatasapainon yllä.
        Eli liika suola ei nosta terveellä ihmisellä veren suolapitoisuutta.
        Sellainen jolla tuo säätelymekanismi on viallinen joutuu syömällä säätelemään tuon suolan tasoa.

        Glukoosia voidaan tehdä paritonhiilisistä rasvoista mutta niitä on ravinnossa hyvin vähän. Aminohappoista glukoosin teko onnistuu helposti, samoin kuin erilaisista aineenvaihduntatuotteistakin.

        Paastolla lähtee siis paljon lihasta.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Glukoneogeneesi

        Elimistö ei varastoi suolaa, liika suola poistuu virtsan mukana. Poistumiseen menee pari päivää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tämä ei liity laihdutukseen vaan diabetekseen ja ravintoaineisiin. Spoilerina se, että hiilihydraatin vaihto kovaan rasvaan ei hyödytä diabeetikoita: https://www.pronutritionist.net/2016/08/laadukas-koostetutkimus-tyydyttyneen-rasvan-vaihtaminen-monityydyttymattomaan-parantaa-sokeriaineenvaihduntaa/

        Olen sitä mieltä, että jokaisella on vaan ne omat sairautensa ja ongelmansa. Ja on helkatin hyvä, jos ei ole sairauksia ja voi vielä niitä estää niitä puhkeamasta.

        Oli se sitten ahmintahäiriö, diabetes tai jokin muu joka vaatii hoitoa ja rankat lääkitykset.

        Tämä nyt on laihdutuspalsta, eikä kenenkään sairaan hoitosuunnitelma tai ruokavalio ole yleistettävissä terveen kansanosan noudatettavaksi. Minusta käy kyllä lähinnä hyvänä esimerkkinä miten pahaksi asiat voi mennä jos ei itse tee jotain elämäntavoilleen tai hae muuta apua. Ainahan ei terveet elämäntavatkaan estä vakavia sairauksia, mutta jos polttaa, käyttää liikaa alkoholia tai liikaa mitä tahansa, vaikka liikkuu pakonomaisesti niin kyllähän siinä riskeeraa terveytensä.

        Pakkoliikkumisen seurauksista on yksi tuttava esimerkkinä. Tuli totaalinen stoppi kun sydän petti. Enää ei saa kuin kävellä, sitäkin hitaasti. Voi olla vaikea paikka lihaskimpulle kun haban tilalla on löysä nahkapussi. Ikääntyvät miehet luulee että jollain rasittavalla ylitreenaamisella voi estää kropan vanhenemisen, mutta se vain jouduttaa ikääntymistä.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että jokaisella on vaan ne omat sairautensa ja ongelmansa. Ja on helkatin hyvä, jos ei ole sairauksia ja voi vielä niitä estää niitä puhkeamasta.

        Oli se sitten ahmintahäiriö, diabetes tai jokin muu joka vaatii hoitoa ja rankat lääkitykset.

        Tämä nyt on laihdutuspalsta, eikä kenenkään sairaan hoitosuunnitelma tai ruokavalio ole yleistettävissä terveen kansanosan noudatettavaksi. Minusta käy kyllä lähinnä hyvänä esimerkkinä miten pahaksi asiat voi mennä jos ei itse tee jotain elämäntavoilleen tai hae muuta apua. Ainahan ei terveet elämäntavatkaan estä vakavia sairauksia, mutta jos polttaa, käyttää liikaa alkoholia tai liikaa mitä tahansa, vaikka liikkuu pakonomaisesti niin kyllähän siinä riskeeraa terveytensä.

        Pakkoliikkumisen seurauksista on yksi tuttava esimerkkinä. Tuli totaalinen stoppi kun sydän petti. Enää ei saa kuin kävellä, sitäkin hitaasti. Voi olla vaikea paikka lihaskimpulle kun haban tilalla on löysä nahkapussi. Ikääntyvät miehet luulee että jollain rasittavalla ylitreenaamisella voi estää kropan vanhenemisen, mutta se vain jouduttaa ikääntymistä.

        T kn

        Minulla yksi ex-työkaveri sai sydänkohtauksen ja hukkui. Eli suurimmsksi osaksi makeisilla ja liikkui paljon.

        Tuo artikkeli oli tarkoitettu karppaususkovaisille. Sen mukaan (pääasiassa huonojen) hiilihydraattien vaihto koviin rasvoihin ei auta disbetekseen. Vaihto kasviöljyihin auttaa hiukan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä et ole lukenut ollenkaan mitä kirjoitin.
        Tuossa on kyse siis siitä että syödään liian vähän terveellistä VÄHÄKALORISTA RUOKAA ja sitten korvataan se syömällä herkkuja

        Pidän näitä sinun käyttämiä 300 gramman annoksi kiinteää ruokaa ehdottomasti liian pienenä.
        Atterialka pitää syödä vähintään 800 grammaa että olo tulee kylläiseksi ja JOS on kova nälkä 1,3 kiloa
        Esim silloin kun on ollut pitempään kalorivajeessa.
        Se on vähän syöty jos kalorit siitä tulee vain 1200

        Minä olen syönyt ennen monestikkin 4000- 5000 kaloriakin päivässä.

        Oletko kännissä kun kirjoitat näitä juttujasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteiinit saan kalasta, munasta ja juustosta (raejuusto ja rahka myös, ei vain rasvainen juusto) lähinnä. Siemenistäkin tulee jonkin verran. Proteiininia saa liiankin kanssa, jos ei seuraa. Kyllä viljaakin käytän, kauraa. Punaista syön suht vähän, ehkä kerran kuukaudessa.

        T kn

        Hitto, unohdin kokonaan soijapastan, linssit ja kikherneet minun luettelosta.

        Niistä tulee paljon proteiinia. Varsinkin linsseistä joka on mun vakio-arkiruoka.

        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minulla yksi ex-työkaveri sai sydänkohtauksen ja hukkui. Eli suurimmsksi osaksi makeisilla ja liikkui paljon.

        Tuo artikkeli oli tarkoitettu karppaususkovaisille. Sen mukaan (pääasiassa huonojen) hiilihydraattien vaihto koviin rasvoihin ei auta disbetekseen. Vaihto kasviöljyihin auttaa hiukan.

        Mulla on useampikin tuttu kuollut, kuka mihinkin. Vanhuuteen ei vielä kukaan. Kaikki on myös syöneet jotain. Siksi pipo liika tiukalla oleminen ja kuolemaa pakoon hiihtäminen on turhaa, kun me kuollaan kuitenkin jossain kohtaa.

        Kyse oli treenaamisesta, millä jotkut yli 50 v kuvittelee saavuttavansa joko kuolemattomuuden tai ainakin estää vanheneminen ja sairastuminen. Kuitenkin kroppa menee ylikierroksille ja hapoille jatkuvassa stressitilassa hiittaamisesta, hampaat irvessä riehuminen tuntotolkulla ei edistä terveyttä eikä pitkää ikää.

        Liikunnan pitäis palauttaa stressistä, ei lisätä sitä.

        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Glukoosia voidaan tehdä paritonhiilisistä rasvoista mutta niitä on ravinnossa hyvin vähän. Aminohappoista glukoosin teko onnistuu helposti, samoin kuin erilaisista aineenvaihduntatuotteistakin.

        Paastolla lähtee siis paljon lihasta.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Glukoneogeneesi

        Elimistö ei varastoi suolaa, liika suola poistuu virtsan mukana. Poistumiseen menee pari päivää.

        Niinhän sitä suolasta luullaan ettei elimistö varastoi.
        Ihminen varastoi suolaa nahkan alle.
        Oli tutkimus jossa testattiin ihinsten psyykkistä kestävyyttä suljetussa yhteisössä.
        Siinä samassa testissä tehtiin mm. tuo suolatesti.
        Eli jokainen testiin osallistuja sai tarkalleen analysoidun ruoka-annokset eli suolan saanti tiedettiin tarkalleen.
        Myös virtsasta seurattiin poistuvaa suolaa.
        Suolan saanti ja poistuma ei täsmännyt verikoikeiden suolamääriin.
        Lisätukimuksissa on käynyt ilmi että suola todellakin varastoituu.

        Tuo suolan varastoiminen on ihan loogista, ei muinaisaikaan metsästäjä keräilijä kansat saaneet suolaa kaupasta, olivat pitkiäkin aikoja ilman suolaa ja kun tulivat suolalähteille niin ei sitä voitu mukaan ottaa määrättömästi.

        https://areena.yle.fi/1-50696562
        Kannattaa katsoa, aiheuttaa vähän miettimistä esim rottakokeissa, verenpaine saattin rotilla nousemaan hirveällä suolamäärällä joka vasta ihmisellä 500g/vrk siis puoli kiloa suolaa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että jokaisella on vaan ne omat sairautensa ja ongelmansa. Ja on helkatin hyvä, jos ei ole sairauksia ja voi vielä niitä estää niitä puhkeamasta.

        Oli se sitten ahmintahäiriö, diabetes tai jokin muu joka vaatii hoitoa ja rankat lääkitykset.

        Tämä nyt on laihdutuspalsta, eikä kenenkään sairaan hoitosuunnitelma tai ruokavalio ole yleistettävissä terveen kansanosan noudatettavaksi. Minusta käy kyllä lähinnä hyvänä esimerkkinä miten pahaksi asiat voi mennä jos ei itse tee jotain elämäntavoilleen tai hae muuta apua. Ainahan ei terveet elämäntavatkaan estä vakavia sairauksia, mutta jos polttaa, käyttää liikaa alkoholia tai liikaa mitä tahansa, vaikka liikkuu pakonomaisesti niin kyllähän siinä riskeeraa terveytensä.

        Pakkoliikkumisen seurauksista on yksi tuttava esimerkkinä. Tuli totaalinen stoppi kun sydän petti. Enää ei saa kuin kävellä, sitäkin hitaasti. Voi olla vaikea paikka lihaskimpulle kun haban tilalla on löysä nahkapussi. Ikääntyvät miehet luulee että jollain rasittavalla ylitreenaamisella voi estää kropan vanhenemisen, mutta se vain jouduttaa ikääntymistä.

        T kn

        Mitäs ne ikääntyvät naiset sitten luulevat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kova nälkä (nopean)hiilihydraatin syönnin jälkeen voi olla merkki esidiabeteksesta."

        Hiilari nostaa rajusti verensokeria, ja verensokeri laskee yhtä rajusti. Karppaus tässä kohtaa nimen omaan estää sen diabeteksen. Hiilarit minimiin viemällä. Onhan tää nyt ihan maalaisjärjellä ymmärrettävissä.

        kyllä hiilarit vähennetään. Syön aamuisin kaurapuuroa, johon laitan jo haudutuksessa kourallisen leseitä.Juoda täytyy. Sitten aamupäivällä pari näkkäriä öljyn kanssa. Ei margariinin, koska siinä on palmuöljyä. Iltaruoalla yksi suht iso peruna, ja illalla taas pari näkkäriä. Jälkiruoaksi rahkaa, jonka makeutan hermesetaksella.Sitä syön kyllä aamupäivällakin. Sitten muistaa , että kohtuullisen pieniä ruoka-annoksia, niin hyvin menee. Tätä itsehillintää olen harjoitellut, ja kiitos Herralle, Hän on auttanut. Nyt ei tule enää sellaista, että sitten yht äkkiä ahmii herkkuja. Jos joskus vähän herkuttelen, se ei johda hotkimiseen. Olen sitä mieltä, että kun syö kunnon ruokaa, se auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sitä suolasta luullaan ettei elimistö varastoi.
        Ihminen varastoi suolaa nahkan alle.
        Oli tutkimus jossa testattiin ihinsten psyykkistä kestävyyttä suljetussa yhteisössä.
        Siinä samassa testissä tehtiin mm. tuo suolatesti.
        Eli jokainen testiin osallistuja sai tarkalleen analysoidun ruoka-annokset eli suolan saanti tiedettiin tarkalleen.
        Myös virtsasta seurattiin poistuvaa suolaa.
        Suolan saanti ja poistuma ei täsmännyt verikoikeiden suolamääriin.
        Lisätukimuksissa on käynyt ilmi että suola todellakin varastoituu.

        Tuo suolan varastoiminen on ihan loogista, ei muinaisaikaan metsästäjä keräilijä kansat saaneet suolaa kaupasta, olivat pitkiäkin aikoja ilman suolaa ja kun tulivat suolalähteille niin ei sitä voitu mukaan ottaa määrättömästi.

        https://areena.yle.fi/1-50696562
        Kannattaa katsoa, aiheuttaa vähän miettimistä esim rottakokeissa, verenpaine saattin rotilla nousemaan hirveällä suolamäärällä joka vasta ihmisellä 500g/vrk siis puoli kiloa suolaa päivässä.

        Otettiinko myös hiki talteen ja mitattiin siitä suolamäärät? Ei ihmisellä ole mitään paikkaa suolan varastoimiseksi.
        Toisaalta metsästäjä-keräilijät saivat kaiken tarvitsemansa suolan keräämästään ruoasta ilman mitään lisäyksiä. Miten esimerkiksi porosaamelaiset ovat tulleet toimeen?


    • Anonyymi

      https://www.duodecimlehti.fi/duo93446

      Tässä lääketieteellistä artikkelia kylläisyyshormoneista jotka säätelee ruokahalua. Vaikka kuinka paljon aiheesta löytyy.

      Eikö laihdutuslääkkeetkin jollain tapaa perustu juuri näiden hormonien säätelyyn?

      Hyvähän se olisi jos voisi itse ruokavaliossa valita niitä aineksia jotka vaikuttaa ruokahalua vaimentavasti. Ihan kokeilemalla. Ja saa verenpaineen, rasva-arvot ja sokerit tasapainoon ilman lääkkeitä.

      Olen miettinyt noita saatavilla olevia laihdutuslääkkeitä, joista täälläkin on kirjoitettu. Niitähän pitää käyttää koko loppuelämä jos ei halua lihoa entiselleen? Jos koko laihtuminen on pelkän lääkkeen ansiota eikä ruokailutavoissa ole mitään muutosta. Aivokemian armoilla sitten heti kun lääkkeenkin lopettaa? Muutenkin aina lääkkeistä tulee sivu- ja yhteisvaikutuksia jotka aiheuttaa lisäongelmia.

      T kn

      • Ozempic on inkretiinihormoni kuten Victosakin. Molemmat kalliita mutta tehokkaita. Voihan noita käyttää elämäntapamuutoksen tukena mutta todennäköisesti suurin osa lihoo takaisin noiden lopettamisen jälkeen.

        Ozempic maksaa USA:ssa jotain 850 USD per kk mutta käyttäjiä on niin paljon että sitä ei riitä suomalaisille diabeetikoille.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ozempic on inkretiinihormoni kuten Victosakin. Molemmat kalliita mutta tehokkaita. Voihan noita käyttää elämäntapamuutoksen tukena mutta todennäköisesti suurin osa lihoo takaisin noiden lopettamisen jälkeen.

        Ozempic maksaa USA:ssa jotain 850 USD per kk mutta käyttäjiä on niin paljon että sitä ei riitä suomalaisille diabeetikoille.

        Sinä olet TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ ANNOSKOKOJEN SUHTEEN.
        Sinä syöt PIKKULAPSEN ATERIOITA otka painaa vain 300 grammaa.
        Sinä olet iso mies sinun pitää syödä enemmän.

        Minä nyt itse kokeilin Söin eilen PIENEN 800 gramman aterian.Päivän kalorit tuli 4400 johtuen ylimääräisistä välipaloista
        KARKKI 1000 KAL
        KERMAJÄÄTELÖ 600 KAL
        PULLAT JA LEIVÄT 600 KAL

        Jos olisin syönyt aterialla 1,3 kiloa mahan täyteen vähäkalorista ruokaa kalorit olisivat olleet VAIN 2500
        Eli se olisi vähentänyt kaloreita puolella

        Toisin sanoen isot annoskoot ennaltaehkäisee lihomista kaikista tehokkaimmin silloin kun ruoka ON vähäkalorista terveellistä ruokaa.

        Painoni on nyt tällä hetkellä 66 kiloa ja vyötärön ympärysmitta 84 cm jonka aion pienentää 80 centtiin .
        Yritän saada painon pysymään samassa.
        Laihtuminen pitäisi saada nyt vain kiinteytymisen muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ ANNOSKOKOJEN SUHTEEN.
        Sinä syöt PIKKULAPSEN ATERIOITA otka painaa vain 300 grammaa.
        Sinä olet iso mies sinun pitää syödä enemmän.

        Minä nyt itse kokeilin Söin eilen PIENEN 800 gramman aterian.Päivän kalorit tuli 4400 johtuen ylimääräisistä välipaloista
        KARKKI 1000 KAL
        KERMAJÄÄTELÖ 600 KAL
        PULLAT JA LEIVÄT 600 KAL

        Jos olisin syönyt aterialla 1,3 kiloa mahan täyteen vähäkalorista ruokaa kalorit olisivat olleet VAIN 2500
        Eli se olisi vähentänyt kaloreita puolella

        Toisin sanoen isot annoskoot ennaltaehkäisee lihomista kaikista tehokkaimmin silloin kun ruoka ON vähäkalorista terveellistä ruokaa.

        Painoni on nyt tällä hetkellä 66 kiloa ja vyötärön ympärysmitta 84 cm jonka aion pienentää 80 centtiin .
        Yritän saada painon pysymään samassa.
        Laihtuminen pitäisi saada nyt vain kiinteytymisen muodossa.

        Sinun pitäisi olla 3 kuukautta pienillä annoksilla niin iso mahalaukkusi kutistuisi ja tulisit kylläisemmäksi piienemmillä annoksilla. Ongelmasi on isoksi venytetty mahalaukku. Siksi et tule helposti kylläiseksi. Lisäksi ähkyyn syöminen ei ole järin tervehenkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi olla 3 kuukautta pienillä annoksilla niin iso mahalaukkusi kutistuisi ja tulisit kylläisemmäksi piienemmillä annoksilla. Ongelmasi on isoksi venytetty mahalaukku. Siksi et tule helposti kylläiseksi. Lisäksi ähkyyn syöminen ei ole järin tervehenkistä.

        Saa sitä syödä paljon.KALORIT RIIPPUU AIVAN SIITÄ MITÄ SYÖ.

        jos haluaa olla laiha pieniä aterioita EI KANNATA SYÖDÄ OLLENKAAN.

        Jos syöt pikkuaterioita ravintoköyhää ruokaa et saa siitä edes tarpeeksi ravintoaineita.
        Se pitää syödä nimenomaan paljon ja vähäkalorista ruokaa.
        Minä olen siis tikkulaiha ihminen ja tiedän kyllä miten pitää syödä.
        Jos syöt pieniä lihottavia välipaloja vähänkin painosi ei voi pysyä edes samassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi olla 3 kuukautta pienillä annoksilla niin iso mahalaukkusi kutistuisi ja tulisit kylläisemmäksi piienemmillä annoksilla. Ongelmasi on isoksi venytetty mahalaukku. Siksi et tule helposti kylläiseksi. Lisäksi ähkyyn syöminen ei ole järin tervehenkistä.

        MKH:lla on selvästi ahmimishäiriö. Normaalille ihmiselle 800 g ruokaa on jo paljon. Verrokkina kotipitsan pitsa painaa 400 g.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        MKH:lla on selvästi ahmimishäiriö. Normaalille ihmiselle 800 g ruokaa on jo paljon. Verrokkina kotipitsan pitsa painaa 400 g.

        Ei ole ahmintahäirö .ETKÄ SINÄ TOSIAAN TAJUA SITÄ KALORIT RIIPPUU SIITÄ MITÄ SYÖ.

        Esim pitsa kaloreilka saa syödä mahan aivan täyteen kevyttä ja terveellistä ruokaa joka joka pitää olon kylläisenä koko päivän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi olla 3 kuukautta pienillä annoksilla niin iso mahalaukkusi kutistuisi ja tulisit kylläisemmäksi piienemmillä annoksilla. Ongelmasi on isoksi venytetty mahalaukku. Siksi et tule helposti kylläiseksi. Lisäksi ähkyyn syöminen ei ole järin tervehenkistä.

        Ei tarvitse pienentää.Ravinnollista ruokaa PITÄÄ NIMENOMAAN SYÖDÄ PALJON.
        eihän siitä muuten saa tarpeeksi ravintoa ja oloa kylläiseksi

        KALORIT RIIPPUU AIVAN SIITÄ MITÄ SYÖ.
        Sopivan isosta vatsalaukusta on vain hyötyä ,et voi silloin syödä riittävästi jos se on liian pieni

        Nämä lihavuus leikkaukset joissa vatsalaukku piennennetään pesäpallon kokoiseksi on aivan typeriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ahmintahäirö .ETKÄ SINÄ TOSIAAN TAJUA SITÄ KALORIT RIIPPUU SIITÄ MITÄ SYÖ.

        Esim pitsa kaloreilka saa syödä mahan aivan täyteen kevyttä ja terveellistä ruokaa joka joka pitää olon kylläisenä koko päivän.

        Ei ole mikään ihme että Veijo täällä haukkuu HPV tä
        Mies ei ymmärrä näköjään yhtään mitään miten pitäisi syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse pienentää.Ravinnollista ruokaa PITÄÄ NIMENOMAAN SYÖDÄ PALJON.
        eihän siitä muuten saa tarpeeksi ravintoa ja oloa kylläiseksi

        KALORIT RIIPPUU AIVAN SIITÄ MITÄ SYÖ.
        Sopivan isosta vatsalaukusta on vain hyötyä ,et voi silloin syödä riittävästi jos se on liian pieni

        Nämä lihavuus leikkaukset joissa vatsalaukku piennennetään pesäpallon kokoiseksi on aivan typeriä.

        "KALORIT RIIPPUU AIVAN SIITÄ MITÄ SYÖ."

        Lisää yhtä upeita oivalluksia mitä kukaan ei olekaan tajunnut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse pienentää.Ravinnollista ruokaa PITÄÄ NIMENOMAAN SYÖDÄ PALJON.
        eihän siitä muuten saa tarpeeksi ravintoa ja oloa kylläiseksi

        KALORIT RIIPPUU AIVAN SIITÄ MITÄ SYÖ.
        Sopivan isosta vatsalaukusta on vain hyötyä ,et voi silloin syödä riittävästi jos se on liian pieni

        Nämä lihavuus leikkaukset joissa vatsalaukku piennennetään pesäpallon kokoiseksi on aivan typeriä.

        Eiköhän tämä postaus paljasta viimeistään muillekin sen että kyseessä on ahmimishäiriö. Ruokaa pitää olla niin paljon että tulee kylläiseksi (==ähkyyn) ja vatsalaukku on venytetty sellaiseen kokoon että siihen tarvitaan 1.3 kg ruokaa.

        Ruokaa pitäisi syödä sen verran että ei ole nälkä. Nälkä on sitten eri asia kun se että vatsaan mahtuu vielä ruokaa.

        Ruohossa ei muuten ole juurikaan energiaa, vaihda siijen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä syödä paljon.KALORIT RIIPPUU AIVAN SIITÄ MITÄ SYÖ.

        jos haluaa olla laiha pieniä aterioita EI KANNATA SYÖDÄ OLLENKAAN.

        Jos syöt pikkuaterioita ravintoköyhää ruokaa et saa siitä edes tarpeeksi ravintoaineita.
        Se pitää syödä nimenomaan paljon ja vähäkalorista ruokaa.
        Minä olen siis tikkulaiha ihminen ja tiedän kyllä miten pitää syödä.
        Jos syöt pieniä lihottavia välipaloja vähänkin painosi ei voi pysyä edes samassa.

        "Jos syöt pikkuaterioita ravintoköyhää ruokaa et saa siitä edes tarpeeksi ravintoaineita."

        Miksi oletat että muut syö ravintoköyhää ruokaa jos syö vähän? Sehän riippuu mistä ateria koostuu.

        Esim. Joku viher jne -marjasmoothie voi olla oikea ravinnepommi. Ei tarvi kiloa nauttia. Eikä tarvi täytekakkukahveja päälle.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos syöt pikkuaterioita ravintoköyhää ruokaa et saa siitä edes tarpeeksi ravintoaineita."

        Miksi oletat että muut syö ravintoköyhää ruokaa jos syö vähän? Sehän riippuu mistä ateria koostuu.

        Esim. Joku viher jne -marjasmoothie voi olla oikea ravinnepommi. Ei tarvi kiloa nauttia. Eikä tarvi täytekakkukahveja päälle.

        T kn

        Ilmoitankin että tänään nautin viikonlopun kunniaksi oikein ip-kahvit. Ja herkun kanssa. En täytekakun, mutta leipäjuuston ja lakkahillon. Leipäjuuston vielä lämmitän paistinpannulla voissa veteläksi. Lakkahilloa teelusikallinen. Juusto on minikokoinen, yksittäispakattu annospala, BTW.

        Energiaa tulee kyllä suht rutkasti, mutta HH vähäiset. Toimii ateriana. Illalla vasta päivällinen ja punaviiniä vieraisilla.

        T kn


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Eiköhän tämä postaus paljasta viimeistään muillekin sen että kyseessä on ahmimishäiriö. Ruokaa pitää olla niin paljon että tulee kylläiseksi (==ähkyyn) ja vatsalaukku on venytetty sellaiseen kokoon että siihen tarvitaan 1.3 kg ruokaa.

        Ruokaa pitäisi syödä sen verran että ei ole nälkä. Nälkä on sitten eri asia kun se että vatsaan mahtuu vielä ruokaa.

        Ruohossa ei muuten ole juurikaan energiaa, vaihda siijen.

        Yleensä 800 grammaa,mutta jos on kova nälkä 1,3 kiloa

        Esim kurkku tai tomaatti 100g 20 kal
        Peruna 100g 70 kal yms
        Näitä SAA SYÖDÄ mahan täteen.Kalorit annoksesta riippuen 500-900


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Eiköhän tämä postaus paljasta viimeistään muillekin sen että kyseessä on ahmimishäiriö. Ruokaa pitää olla niin paljon että tulee kylläiseksi (==ähkyyn) ja vatsalaukku on venytetty sellaiseen kokoon että siihen tarvitaan 1.3 kg ruokaa.

        Ruokaa pitäisi syödä sen verran että ei ole nälkä. Nälkä on sitten eri asia kun se että vatsaan mahtuu vielä ruokaa.

        Ruohossa ei muuten ole juurikaan energiaa, vaihda siijen.

        Sinulla itselläsi on syömähäiriö.Syön yleensä tasaisesti 2500 kaloria ja se on aivan normaali määrä


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Eiköhän tämä postaus paljasta viimeistään muillekin sen että kyseessä on ahmimishäiriö. Ruokaa pitää olla niin paljon että tulee kylläiseksi (==ähkyyn) ja vatsalaukku on venytetty sellaiseen kokoon että siihen tarvitaan 1.3 kg ruokaa.

        Ruokaa pitäisi syödä sen verran että ei ole nälkä. Nälkä on sitten eri asia kun se että vatsaan mahtuu vielä ruokaa.

        Ruohossa ei muuten ole juurikaan energiaa, vaihda siijen.

        Mitä se 300 grammaa sisältää?
        Minulla on jo pelkästään salatinkin osuus tuon verran.
        Siihen päälle muu ruoka.


    • Anonyymi

      "Annoskoko riippuu aivan siitä minkälainen on nälkä."

      Muita nerokkaita oivalluksia?

      • Anonyymi

        "Annoskoko riippuu aivan siitä minkälainen on nälkä."

        Väitätkö ylläolevaa nerokkaaksi oivallukseksi??


      • Anonyymi

        Jos syöt vain 300 grammaa niin siitä et tule kylläiseksi.
        Terveellinen ruoka on nimenomaan kasviksia joissa on pienet kalorit esim tomatti 100g20 peruna 100g 70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos syöt vain 300 grammaa niin siitä et tule kylläiseksi.
        Terveellinen ruoka on nimenomaan kasviksia joissa on pienet kalorit esim tomatti 100g20 peruna 100g 70

        "Jos syöt vain 300 grammaa niin siitä et tule kylläiseksi."

        Jos syön 300g pekonia niin varmasti tulen kylläiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos syöt vain 300 grammaa niin siitä et tule kylläiseksi.
        Terveellinen ruoka on nimenomaan kasviksia joissa on pienet kalorit esim tomatti 100g20 peruna 100g 70

        Kyllä varmasti tulen kylläiseksi syömällä 300g weetabixeja.


    • Anonyymi

      "Ei ole mitään järkeä syödä liian pieniä annoskokoja silloin kun on kova nälkä.Muuten käy niin että syö sitten myöhemmin roskaruokaa ja muuta lihottavaa ruokaa ja KALORIT NOUSEE MONINKERTAISEKSI siihen verrattuna että syömisen olisi tehnyt kevyellä terveellisellä ruualla."

      En usko että kellään muulla on tuollaista ongelmaa. Mitähän jos menisit viimein hankkimaan apua tuohon syömishäiriöösi?

      • Anonyymi

        Hän on aika originelli ihminen, kun ei ole edes ylipainoinen, silti kirjoittelee tänne tuhansittain viestejä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe