Uusi nainen - laastari

Anonyymi-ap

Viime joulukuussa oli vielä kaikki hyvin. Takana paljon kivaa 13 vuoden ajalta. Oli ollut myös myrskyä, mutta aina oli palattu yhteen. Syksyllä ja joulukuun alussakin suunniteltiin ensi kesää.

Sitten joulun aikaa avovaimo pudotti pommin: Hän ei jaksa elää kanssani ja aikoo muuttaa sinne mistä on tänne kotikaupunkiini tullutkin. Asunto on hänen ja laittaa sen myyntiin. Ei meillä ollut mitään riitoja ja olin "hieman" hämmentynyt. Nyt olen asunut puolitoista kuukautta omassa vuokra-asunnossa ja kaikki hyvin. Päätän itse omista jutuistani ja välit entiseen avovaimoon ihan ok.
Menin tonttu laittamaan deitti-ilmoituksen yhteen sovellukseen ja sieltähän tuli heti ihan kiva ikäiseni nainen, joka ihastui ja niin edelleen.

Huomasin kuitenkin, että uusi nainen, vaikka niin kiva onkin, ahdistaa. Tuntuu, etten ole vielä valmis. Miten sen kertoisi, ettei uutta ihmistä satuttaisi?
Hän tietää historiani, muttei perääntynyt.
Huomaan, että vertaan tätä uutta koko ajan exään ja valitettavasti exä tuntuu kivammalta ja rakkaammalta kaikessa.

Ei ole kiva kun hetken oltuani mielestäni vapaa ja riippumaton, minua ahdistaa whatssappia kilisevä puhelin ja harmittaa mihin olen itseni sotkenut.
Jännä, että tuo deittijuttu ja sinne meneminen tuli exän ehdotuksesta. Kun minun ei kuulemma ole hyvä olla yksin! Olen miettinyt, että oliko se hänen taholta siksi, että hänen on helpompi tehdä pesäeroa, jos ja kun minulla on uusi nainen.
Mutta ei hemmetti näin pian. Laastarihan tämä on, eikä edes kovin hyvä sellainen, kun aiheuttaa haavan tulehtumisen ja arven aukeamisen. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

18

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi LUoja, kuullostat kunnon nahjukselta.
      Miten minkäkin sanoisi? No sanot niinkuin asia on! Jos siitä joku loukkaantuu, ei voi mitään! Tsiisus sentään!

      • Anonyymi

        Kiitos vaan älykkäästä vastauksesta. Mikä se LUoja on?
        Kiva tulla toista haukkumaan. Yritin vaan avata hieman fiksumpien kanssa keskustelua siitä, miten ei tosiaan ole valmis noin äkkiä uuteen suhteeseen. Ja olen tuon itsekin aiemmin kokenut.
        Toisekseen, minun mielestä kenenkään loukkaaminen ei ole kivaa. Onhan se imartelevaa, että joku hullaantuu. Ja yritin myös selittää, että olin siinä meilentilassa vuoden alussa, että tunteita exää kohtaan ei olisi. Mutta kun niitä on, ne nousivat vain esiin tämän uuden jutun myötä. Joka on aika jännää, koska olin katkera yllätyserosta, mutta ne hyvät jutut mitä vuosien mittaan on kertynyt, alkavat nousta pintaan. 13 vuotta yhdessä on pitkä aika. Kun me exän kanssa tavattiin, sinä tsiisustelija varmaan aloittelit koulua. Mutta kirjoitustaidosta päätellen menestys ei ollut kaksinen.
        P.S. Isäs oli nahjus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vaan älykkäästä vastauksesta. Mikä se LUoja on?
        Kiva tulla toista haukkumaan. Yritin vaan avata hieman fiksumpien kanssa keskustelua siitä, miten ei tosiaan ole valmis noin äkkiä uuteen suhteeseen. Ja olen tuon itsekin aiemmin kokenut.
        Toisekseen, minun mielestä kenenkään loukkaaminen ei ole kivaa. Onhan se imartelevaa, että joku hullaantuu. Ja yritin myös selittää, että olin siinä meilentilassa vuoden alussa, että tunteita exää kohtaan ei olisi. Mutta kun niitä on, ne nousivat vain esiin tämän uuden jutun myötä. Joka on aika jännää, koska olin katkera yllätyserosta, mutta ne hyvät jutut mitä vuosien mittaan on kertynyt, alkavat nousta pintaan. 13 vuotta yhdessä on pitkä aika. Kun me exän kanssa tavattiin, sinä tsiisustelija varmaan aloittelit koulua. Mutta kirjoitustaidosta päätellen menestys ei ollut kaksinen.
        P.S. Isäs oli nahjus.

        Okei, koko kirjoituksestasi tosiaan paistaa läpi yksinkertaisuus ja tyhmyys. Miksi loukkaannut, jos toinen toteaa, että vaikutat tosi nahjukselta tai että kertoo, että jos jotain pitää saada sanotuksi ja sitä kautta aikaiseksi, pitää puhua.

        Näyttää siltä, että annat muiden ohjailla elämääsi etkä saa otettua itse vastuuta teoistasi tai päätöksistäsi.

        P.S. kirjoituksesi paljastaa kaiken, luultavasti olet keskenkasvuinen nulikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, koko kirjoituksestasi tosiaan paistaa läpi yksinkertaisuus ja tyhmyys. Miksi loukkaannut, jos toinen toteaa, että vaikutat tosi nahjukselta tai että kertoo, että jos jotain pitää saada sanotuksi ja sitä kautta aikaiseksi, pitää puhua.

        Näyttää siltä, että annat muiden ohjailla elämääsi etkä saa otettua itse vastuuta teoistasi tai päätöksistäsi.

        P.S. kirjoituksesi paljastaa kaiken, luultavasti olet keskenkasvuinen nulikka

        Miehet eivät pidä katkerista naisista. Se, ettei sinulla ole koskaan ollut miestä, johtuu tuosta luontaisesta vastenmielisyydestäsi. Katkeroidut koko ajan lisää, koska kaikki kiertävät sinut kaukaa. Tuo itseään ruokkiva negatiivinen kierre onkin suurinta, mitä olet koskaan saanut aikaan.


    • Anonyymi

      Mitähän jos jättäisit nuo someyhteydet käyttämättä ja keskittyisit työhösi/opintoihisi?
      Sinulla ei ole mitään kiirettä hamuta seuralaisia ympärillesi, erostasi on noin vähän aikaa.
      Tapaile kavereitasi, käytä aikasi harrastuksiisi, ellei niitä ole, hanki uusia. Siellä tulet tapaamaan erilaisia ihmisiä joiden seurassa voit halutessasi viettää enemmän aikaa, tuntematta että nyt joku haluaa sinusta deitti-ihmisen.

      Kyllä sieltä aikanaan vastaantulee juuri sinulle täydellinen puolisoehdokas. Aivan turhaan kiirehdit.

      Uudelle naiselle vain kerrot ettei hänen seuransa nyt oikein sovi sinun tämänhetkiseen elämään. Että olet pahoillasi jos annoit erilaisen kuvan. Sitten vain et enää vastaa hänen yhteydenottoihinsa, vain lasket hänet menemään, ja etsimään ihmisen joka on hänelle sopivampi.
      Täysin rehellistä ja reilua!

      • Anonyymi

        Mun osalta tässä. Hei vaan ja hyvästi Suomi24:n älyköt. Vai keskenkasvuinen nulikka :D :D
        Opiskelut takana. Takana parisuhteita, 1. kesti 27 vuotta. Sitten välissä yhtä ja toista. Viimeinen tuon 13 vuotta. Se siitä nulikasta. Jos osaat, laske yhteen 27+13, niin saat iästäni hiukan käsitystä.
        Tässä alkaa olla viimeinen väri tukassa jo, eli todennäköisyys" että sieltä aikanaan tulee se täydellinen puolisoehdokas" alkaa olla aika pieni.

        Tämä uusi vaikuttaa ihan loistavalta tapaukseslta, mietin vaan miten saan oikeasti repäistyä irti itseni vanhan kaipailusta. Soiteltiin muuten juuri tämän uuden kanssa ja hän sanoi täysin ymmärtävänsä mitä tämä nopea juttu minussa herättää. Mutta silti hän haluaa jatkaa ja katsoa mitä kivaa meillä voi ollakaan. Nähdään hänen kanssaan viikonloppuna ja puhutaan kaikki mikä saattaa puolin ja tloisin olla mielen päällä.

        Mutta se tästä foorumista. Kiitos empaattisista vastauksista. (sarkasmia, katso sivistyssanakirjasta mitä se tarkoittaa)
        Heippa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun osalta tässä. Hei vaan ja hyvästi Suomi24:n älyköt. Vai keskenkasvuinen nulikka :D :D
        Opiskelut takana. Takana parisuhteita, 1. kesti 27 vuotta. Sitten välissä yhtä ja toista. Viimeinen tuon 13 vuotta. Se siitä nulikasta. Jos osaat, laske yhteen 27 13, niin saat iästäni hiukan käsitystä.
        Tässä alkaa olla viimeinen väri tukassa jo, eli todennäköisyys" että sieltä aikanaan tulee se täydellinen puolisoehdokas" alkaa olla aika pieni.

        Tämä uusi vaikuttaa ihan loistavalta tapaukseslta, mietin vaan miten saan oikeasti repäistyä irti itseni vanhan kaipailusta. Soiteltiin muuten juuri tämän uuden kanssa ja hän sanoi täysin ymmärtävänsä mitä tämä nopea juttu minussa herättää. Mutta silti hän haluaa jatkaa ja katsoa mitä kivaa meillä voi ollakaan. Nähdään hänen kanssaan viikonloppuna ja puhutaan kaikki mikä saattaa puolin ja tloisin olla mielen päällä.

        Mutta se tästä foorumista. Kiitos empaattisista vastauksista. (sarkasmia, katso sivistyssanakirjasta mitä se tarkoittaa)
        Heippa.

        Miksi vedät herneen nenääsi vastauksestani? Alkuperäinen viestisi ei millään muotoa ilmoittanut ikääsi; 13 vuotta naisen kanssa - lukija oletta että aloititte seurustelemaan 20 vuotiaina = tekee sinusta 33 vuotiaan ja hyvin monet opiskeleva tyonsä ohella tuossa vaiheessa!

        Iästäsi huolimatta, varmaan sattuu kun luotettava elinkumppani tekeekin tuollaisen tempun! Sitä on surullista lukea.


    • Näytät ottavan herneet nenään; kun vastaajat kertovat totuuden.

      Jos et saa suutasi auki pahasta olostasi, niin olet kyllä melko nahjus. Ei naiset sellaista halua. Naisten olen kuullut sanovan, että eteisen mattoja saa kaupastakin.

      Mitä jos harjoittelisit palautteen antamista ja vastaanottamista.

      "Hän tietää historiani, muttei perääntynyt."
      Selvännäkijäkö hänen pitäisi olla?

      "Olen miettinyt, että oliko se hänen taholta siksi, että hänen on helpompi tehdä pesäeroa, jos ja kun minulla on uusi nainen."
      Luultavasti niin, koska hän on huomannut sinun olevan ylikiltti, niin ajatteli, että niin on helpompi.

      Kyllä kaikki aloituksessa kuvailemasi liittyy sellaiseen saamattomuuteen ja kuviteltuun kiltteyteen ja se ei ole sitä mitä naisten enemmistö etsii.

      • Anonyymi

        Hei kuule,tervehdys jälleen ekstrovertti.aloittaja ei tainnut kysyä sitä mitä naiset haluavat.Aloittajalla on vasta päättynyt pitkä suhde,voitko yrittää samaistua tilanteeseen
        Ja mitä tuohon ylikiltteyteen tulee niin mistä me tiedämme onko aloittaja sellainen.Nämä liian hätäiset johtopäätökset eivät ohjaa ketään mihinkään tai auta.Pitääkö heti analysoida jonkun luonne,persoona muutamien rivien perusteella.
        se mitä ihminen milloinkin tekee on us3in sidoksissa sen hetkiseen elämäntilanteeseen.Esim on mahdollista että aloittajan ero 8n tällä hetkellä vaikuttamassa ajatteluun jne voi hwrttinen sentään,miten tämän nyt selittäisin kun alkaa omakin pää leviämään ja ajatus kun alkaa ahdistamaan.Siis yrittäkää nyt sentään asettua tois3n asemaan ja yrittäkää tukea ja n3uvohan aloittaja kysyi eikä luonteensa ku alusta jumaliste sentään sunkin kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei kuule,tervehdys jälleen ekstrovertti.aloittaja ei tainnut kysyä sitä mitä naiset haluavat.Aloittajalla on vasta päättynyt pitkä suhde,voitko yrittää samaistua tilanteeseen
        Ja mitä tuohon ylikiltteyteen tulee niin mistä me tiedämme onko aloittaja sellainen.Nämä liian hätäiset johtopäätökset eivät ohjaa ketään mihinkään tai auta.Pitääkö heti analysoida jonkun luonne,persoona muutamien rivien perusteella.
        se mitä ihminen milloinkin tekee on us3in sidoksissa sen hetkiseen elämäntilanteeseen.Esim on mahdollista että aloittajan ero 8n tällä hetkellä vaikuttamassa ajatteluun jne voi hwrttinen sentään,miten tämän nyt selittäisin kun alkaa omakin pää leviämään ja ajatus kun alkaa ahdistamaan.Siis yrittäkää nyt sentään asettua tois3n asemaan ja yrittäkää tukea ja n3uvohan aloittaja kysyi eikä luonteensa ku alusta jumaliste sentään sunkin kanssa.

        "Aloittajalla on vasta päättynyt pitkä suhde,voitko yrittää samaistua tilanteeseen"

        Kyllä oikeasti mietin hänen tilannettaan, koska olen itse ollut samantyyppisessä tilanteessa ja sen takia mielestäni pystyin siihen samaistumaankin.

        "Ja mitä tuohon ylikiltteyteen tulee niin mistä me tiedämme onko aloittaja sellainen.Nämä liian hätäiset johtopäätökset eivät ohjaa ketään mihinkään tai auta.Pitääkö heti analysoida jonkun luonne,persoona muutamien rivien perusteella"

        Ymmärtäisin kyllä, että kun ihminen kirjoittaa tälle palstalle, hän toivoo kommentteja omaan postaukseensa ja vähintäänkin vastauksia kysymyksiinsä. Ainoa mitä minulla on käytettävissä vastaukseeni on se mitä hän on itsestään kertonut.

        Sen verran kuitenkin otin opikseni sinun kommentista ja rupesin oikein katsomaan kysyikö aloittaja jotakin. Ainoa oikea kysymys jonka tekstin joukosta huomasin oli:

        " Miten sen kertoisi, ettei uutta ihmistä satuttaisi?"

        Paras tapa on yleensä syyttää itseään. Esim: luulin olleeni valmis, uuteen suhteeseen, mutta en olekaan. Voi myös vedota lapsiin esim. lapset tarvitsevat minua nyt.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        "Aloittajalla on vasta päättynyt pitkä suhde,voitko yrittää samaistua tilanteeseen"

        Kyllä oikeasti mietin hänen tilannettaan, koska olen itse ollut samantyyppisessä tilanteessa ja sen takia mielestäni pystyin siihen samaistumaankin.

        "Ja mitä tuohon ylikiltteyteen tulee niin mistä me tiedämme onko aloittaja sellainen.Nämä liian hätäiset johtopäätökset eivät ohjaa ketään mihinkään tai auta.Pitääkö heti analysoida jonkun luonne,persoona muutamien rivien perusteella"

        Ymmärtäisin kyllä, että kun ihminen kirjoittaa tälle palstalle, hän toivoo kommentteja omaan postaukseensa ja vähintäänkin vastauksia kysymyksiinsä. Ainoa mitä minulla on käytettävissä vastaukseeni on se mitä hän on itsestään kertonut.

        Sen verran kuitenkin otin opikseni sinun kommentista ja rupesin oikein katsomaan kysyikö aloittaja jotakin. Ainoa oikea kysymys jonka tekstin joukosta huomasin oli:

        " Miten sen kertoisi, ettei uutta ihmistä satuttaisi?"

        Paras tapa on yleensä syyttää itseään. Esim: luulin olleeni valmis, uuteen suhteeseen, mutta en olekaan. Voi myös vedota lapsiin esim. lapset tarvitsevat minua nyt.

        Kyllä,tuo on totta mitä loppuun tiivistit.Tuo oli tosi hyvin kirjoitettu ja yhteen lauseeseen osasit hienosti oleellisimmn kiteyttää..Arvostan


    • Anonyymi

      Suoraan.kerrot avoimesti,rehellisesti ilman mitään keksittyä.kerrot myös tuntemuksistasi,miltä asia sinusta tuntuu.Nainen yleensä ymmärtää kun kerrot miltä sinusta tuntuu ja ymmärtää päätöksiäsi kun kerrot tunteiden kautta että esim et halua satuttaa ja tunnet huolta ja suruakin mutta olet vielä entisessä niin kiinni että koet tarvitsevasi lisää aikaa eroon jne

    • Anonyymi

      Lisään että minusta on hienoa kuitenkin että haluat tehdä oikein etkä jatkaa suhdetta epävarmalta pohjalta.on parempi nyt heti alkuunsa kertoa naiselle missä mennään.Teet hyvin myös naista kohtaan kun et rikota häntä löyhässä suhteessa ja anna turhaa toivoa sen jatkumisesta.paras.kun olet rehti ja suora.mieltäni myös lämmittää tuo että mietit miten hän kokee sanomisesi eli ajattelet hänen tunteitaan hyvä merkki ihmisessä
      Sanoisin tosiaan vielä kerran että älä nna turhia lupauksia että esim voidaan kuitenkin olla ystäviä jos et siihen kykene tai halua.kerrot suoraan ettet ole vielä valmis ja teit liian hätäiseen haun deittisovellukseen.kerrot myös sen että haluat olla rehellinen ja sanoa niinkuin asia on.Jos naisella on vielä kysyttävää niin hänestä tuntuisi hyvältä jos pystyisit vielä vastaamaan niihin ettei hän jäisi epätietoisuuteen tai tuntisi oloaan ristiriitaiseksi.Hän varmasti ymmärtää ettei noin pitkää liittoa pysty noin vain unohtamaan tai siitä irti päästämään.Jos nainen on kuvailemasi luontoinen,hän ymmärtää vaikka häneen sattuu.Ihminen tekee valintoja ja tekoja joiden seuraukset joutuu itse kantamaan
      Välillä satuttaa toisia vaikkei se olisi ollut alkuperäinen tarkoitus.voit kertoa ettet tiennyt,ymmärtänyt ettet ollutkaan vielä valmis uuteen suhteeseen.ole avoin.Nainen on varmasti empaattinen ja ymmärtää tilanteesi.kun hän ymmärtää asian,hänen on helpompi hyväksyä tilanne.Rehellisyys on kaiken perusta ja avoimuus

    • Anonyymi

      Ihme vastauksia olet saanut. Mutta kaikenkarvaista porukkaa täällä käykin, turhat kommentit voi jättää vain täysin huomioimatta.

      Tuo on kyllä harmillista, jos varsinkin jätettynä osapuolena ei helposti löydä edellistä parempaa tai samanveroista. Ja jos se jatkuvasti vaivaa, että edellinen oli sinulle sopivampi tässä ja tuossa asiassa. Ei kai siinä muu auta kun olla sitten yksin, ellei sitten jossakin vaiheessa pysty hyväksymään sitä.

      Kerrot vain hänelle, että tämä ei nyt ainakaan tässä vaiheessa tunnu sinulle sopivalta. Että koet tehneesi virheen, kun laitoit deitti-ilmoituksen liian aikaisin. Vähiten satutat toista tietenkin kertomalla syiksi hänestä riippumattomia asioita. Ja että sinuakin harmittaa, ettei tämä sinun osaltasi sujunutkaan

      • Anonyymi

        Hei!
        Sehän täällä on, että kaikenlaista vastausta tulee. Ei tosiaan kannata noista välittää. Niillä taitaa jostakin syystä itsellä paha olo ja purkavat sitä ilkeilemällä toisille. Kiitos sinulle asiallisesta kommentista.

        Se on ohi nyt. Tein juuri noin, kun oli koko ajan sellainen olo, että uusi suhde ahdistaa ja erosta ihan liian vähän aikaa. Nainen ymmärsi, vaikka hieman loukkaantuikin. Minkä tajuan, koska olin antanut ymmärtää olevani valmis vaikka mihin.

        Nyt olen suhteeton ja tuntui tosi kivalta herätä kauniiseen päivään. Minulle on ihan tarpeeksi siinä, että oltuani alle 20-vuotiaasta vuosikymmeniä lähes koko ajan parisuhteessa, opettelen elämään itse, enkä ole kenellekään tilivelvollinen asioistani. Uusi ihminen tulee elämääni ehkä joskus. Mutta sitten vasta kun olen saanut itseni kuntoon henkisesti.
        Kivaa kevättä ja kesän odotusta íhan kaikille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Sehän täällä on, että kaikenlaista vastausta tulee. Ei tosiaan kannata noista välittää. Niillä taitaa jostakin syystä itsellä paha olo ja purkavat sitä ilkeilemällä toisille. Kiitos sinulle asiallisesta kommentista.

        Se on ohi nyt. Tein juuri noin, kun oli koko ajan sellainen olo, että uusi suhde ahdistaa ja erosta ihan liian vähän aikaa. Nainen ymmärsi, vaikka hieman loukkaantuikin. Minkä tajuan, koska olin antanut ymmärtää olevani valmis vaikka mihin.

        Nyt olen suhteeton ja tuntui tosi kivalta herätä kauniiseen päivään. Minulle on ihan tarpeeksi siinä, että oltuani alle 20-vuotiaasta vuosikymmeniä lähes koko ajan parisuhteessa, opettelen elämään itse, enkä ole kenellekään tilivelvollinen asioistani. Uusi ihminen tulee elämääni ehkä joskus. Mutta sitten vasta kun olen saanut itseni kuntoon henkisesti.
        Kivaa kevättä ja kesän odotusta íhan kaikille!

        Hienoa, että sait asian päätökseen! Ikäväähän se oli, mutta ethän sinä voinut ennustaa, miltä suhde tulee tuntumaan. Ja tuo sitten ainut ratkaisu. Tärkeintä tosiaan se tapa, miten asian toiselle kertoo. Hyvää jatkoa ja mukavaa kevättä!


    • Anonyymi

      Tätä uutta naista kohtaan ei ole reilua, ettet kerro tuntemuksistasi. Hän löytää itselleen sopivamman, kunhan päästät irti ja kerrot suoraan, ettet ollutkaan vielä valmis vakavaan suhteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3205
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3116
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe