Seesteinen palsta.

Anonyymi-ap

Niin. Seesteinen palsta. Siltä se näyttää kun taas pienen tauon jälkeen vilkaissut tänne. Kaikki vaikuttaa tyytyväiseltä ja konsensus on saavutettu. Kukaan ei häiritse kenenkään mielenrauhaa ja kaikki kukat kukkii. Rikkaruohotkin. Tämähän melkein vaikuttaa paratiisilta. Toisaalta sellaiseksi kuvittelisinkin paratiisin. Siinä oli Aatami ja Eeva autuaan tietämättömiä ja nautiskeli paratiisin hedelmistä elämästä nauttien, kunnes...

Kunnes se paratiisi ei enää riittänytkään. Elämä paratiisissa on aika nopeasti eletty eikä jäljelle jää oikein mitään. Paitsi ehkä oleminen. Mutta onko oleminen enää elämistä? Mitä elämää on enää jäljellä olemisessa?

Toisaalta on ihan mukavaa nähdä täälläkin se, että kirjoittajat eivät enää pahemmin kinastele, vaan ovat löytäneet mukavan tavan mahtua kaikki koko kirjo samalle palstalle. Ei se mitenkään pahaa ole. En ole tosin varma siitä hyvästäkään, mutta ei se paha ole. Toisaalta konsensus on aina ollut este edistykselle ja kehitykselle. Konsensus on myös stagnaatiota, pysähtyneisyyttä. Ja samalla se tuo mielenrauhan massoille, mistä ne massat ei helpolla luovu. Vuodenajat vaihtuu ja muuttuu, ei toistu koskaan täsmälleen samanlaisina, mutta konsensus ei. Se pysyy samana niin kauan kunnes aina joskus tulee ja järkyttää konsensuksen mielenrauhaa joko kysymyksillä, ajatuksilla tai yksinkertaisesti totuuksilla. Silloin järkkyy mielenrauha konsensuksella ja alkaa rakentumaan pohja ja perusta mahdolliselle kehitykselle.

Kehityksen jarruina yleensä silloin on aina ne, jotka ovat jollain tavalla sementoineet asemansa siinä näennäisessä seesteisessä konsensuksessa. He ovat aina intohimoisimpia konsensuksen ja yhden ajattelutavan sekä näkemyksen puolustajia, koska ilman niitä heidän asemansa murentuu. He harvemmin puolustavat asemiaansa järjellä ja laadulla. Enemmän määrällä ja järjettlömyydellä. Tai sitten saman jatkuvalla toistolla sen sijaan että olisivat vaikka hiljaa, jos mitään sanottavaa ei ole. Joku voisi sanoa sellaisia hankaliksi ja vaarallisiksi ihmisiksi. Minä en sano. Paljon vaarallisemmat on heidän seuraajansa. Koska heitä on enemmän ja seuraavat niitä sokeasti uskoen kaiken mitä heille sanotaan.

Sanottava on aina helppo muuttaa vaikeaselkoiseksi ja monimutkaiseksi keksimällä uusia sanoja ja termejä. Rakentaa niistä vaikeasti ymmärrettäviä lausuntoja, jotta maallikot voisi miettiä sitä, että parempi jättää jotkut asiat "viisaampien" mietittäväksi. Ja kun ne ovat miettineet ja kantansa kertoneet, sen täytyy sitten olla se totuus. Mutta meitä maallikkoja on aina enemmän eikä lopulta olla niin tyhmiä ja tietämättömiä kun meille uskotellaan. Maallikkojen pitäisi oppia kysymään oikeita kysymyksiä. Meille tarjotaan usein valmiita vastauksia vailla kysymyksiä. Sitä ei moni näyttäisi ymmärtävän tässä kausaliteettien maailmassa, että kysymykset tulee aina ennen vastauksia. Jos vastaus tulee ennen kysymystä, se ei ole tosiasiassa vastaus vaan kysymys. Joten olisi suotavaa oppia kysymään ensiksi. Sen jälkeen miettimään vastauksia kysymyksiin. Ihan kaikessa. Ainuttakaan vastausta ei voi ymmärtää ellei sillä ole parinaan oikeaa kysymystä.

Törmäsin tässä taas vaihteeksi jossain keskustelussa siihen vanhaan klisheeseen, että jokainen ihminen on uniikki oma yksilö. Minä sanon siihen, ettei ole. Suurin osa ihmisistä on hyvinkin paljon toistensa kaltaisia. Kerro minulle yksi eroavaisuus ja minä kerron vastineeksi yhden yhtäläisyyden. Ja veikkaan, että eroavaisuudet tulee loppumaan paljon ennen yhtäläisyyksiä...

Tämä ei ole nyt mitään kritiikkiä palstalle eikä yhtään palstalaista kohtaan. Tämä on vaan sellainen lauantainen aivopieruni tänne. Kirjoitin vaan, koska tuntui siltä. Ei sen kummempia. :)

"Ne sotkevat veden matalassa lammikossa, jotta se näyttäisi syvemmältä"

https://www.youtube.com/watch?v=miM22yylXTY

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kerro minulle yksi eroavaisuus ja minä kerron vastineeksi yhden yhtäläisyyden. Ja veikkaan, että eroavaisuudet tulee loppumaan paljon ennen yhtäläisyyksiä..."

      Mutta jokainen niistä eroista tekee ihmisen yksilölliseksi. Vie kauemmas keskustasta.

      • Anonyymi

        Ei tee. Yhtäläisyyksiä on enemmän. Ne painaa enemmän vaakakupissa.

        Minä luen täällä teidän viestejänne ja ajatuksianne enkä erottaisi niitä toisistaan ilman nimimerkkejä. Hyvin samanlaisia nekin melkein jokaisella. Ja se, mitä jotkut näkee eroina, näen minä saman kolikon eri puolina eli aika lailla samoina.

        Eroavaisuuteen riittää yksi ratkaiseva ero muihin, jokin mitä muilla ei ole. Se on harvinaista. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tee. Yhtäläisyyksiä on enemmän. Ne painaa enemmän vaakakupissa.

        Minä luen täällä teidän viestejänne ja ajatuksianne enkä erottaisi niitä toisistaan ilman nimimerkkejä. Hyvin samanlaisia nekin melkein jokaisella. Ja se, mitä jotkut näkee eroina, näen minä saman kolikon eri puolina eli aika lailla samoina.

        Eroavaisuuteen riittää yksi ratkaiseva ero muihin, jokin mitä muilla ei ole. Se on harvinaista. :)

        Ei tuollaista vaakakuppia ole oikeassa elämässä. Palstalla ehkä onkin.

        Minä suhtaudun ihmisiin aina yksilöinä. Se on sitten minun virheeni, jos palstalla keskustelen eri tavalla yhden henkilön kahdelle eri nimimerkille. Koska en näe.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ei tuollaista vaakakuppia ole oikeassa elämässä. Palstalla ehkä onkin.

        Minä suhtaudun ihmisiin aina yksilöinä. Se on sitten minun virheeni, jos palstalla keskustelen eri tavalla yhden henkilön kahdelle eri nimimerkille. Koska en näe.

        Se, ettei suurin osa näe sitä vaakakuppia, ei tarkoita sitä ettei sellaista olisi.

        Meidän kaikkien elämä on yhtä vaakakuppia, valintoja. Punnitaan aina valintojamme ja asetetaan vastakkain ne hyvät ja huonot. Jos ei itse tehdä sitä, joku muu tekee sen puolestamme varmasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, ettei suurin osa näe sitä vaakakuppia, ei tarkoita sitä ettei sellaista olisi.

        Meidän kaikkien elämä on yhtä vaakakuppia, valintoja. Punnitaan aina valintojamme ja asetetaan vastakkain ne hyvät ja huonot. Jos ei itse tehdä sitä, joku muu tekee sen puolestamme varmasti.

        Nimenomaan, meidän kaikkien elämä on valintoja. Nämä vievät yksilöitä eri suuntiin, yksilöiksi. - On jokaisen oma valinta haluaako hän olla ohjattu vai oman tiensä kulkija.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Nimenomaan, meidän kaikkien elämä on valintoja. Nämä vievät yksilöitä eri suuntiin, yksilöiksi. - On jokaisen oma valinta haluaako hän olla ohjattu vai oman tiensä kulkija.

        Yksilö on enimmäkseen harhaa. Sen voi nähdä irrottautumalla kaikista ryhmistä. Muuten ei näe, on liian lähellä nähdäkseen.

        Ihmiset sallii toisilleen monenlaisia erilaisuuksia, paitsi yhden. Eri mieltä olemisen. Voit olla kuin yksilöllinen ja erilainen tahansa, kunhan olet samaa mieltä. Ja valinta on vapaa minkä ryhmän kanssa olet samaa mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksilö on enimmäkseen harhaa. Sen voi nähdä irrottautumalla kaikista ryhmistä. Muuten ei näe, on liian lähellä nähdäkseen.

        Ihmiset sallii toisilleen monenlaisia erilaisuuksia, paitsi yhden. Eri mieltä olemisen. Voit olla kuin yksilöllinen ja erilainen tahansa, kunhan olet samaa mieltä. Ja valinta on vapaa minkä ryhmän kanssa olet samaa mieltä.

        Käytit sanaa "enimmäkseen", mikä edelleen kertoo, että ei ole yhtä totuutta.

        Minun kanssani saa olla eri mieltä ja minä kuuntelen mielelläni erilaisia mielipiteitä, jotta voin muodostaa oman käsitykseni.
        Erimielisyyksistä keskustellaan. Joskus on tarpeen löytää kompromissi. Usein kenenkään ei tarvitse tahtomattaan muuttaa näkemystään. - Erilaisuus on rikkautta. Yksilöllisyyttäkin, joskus.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Käytit sanaa "enimmäkseen", mikä edelleen kertoo, että ei ole yhtä totuutta.

        Minun kanssani saa olla eri mieltä ja minä kuuntelen mielelläni erilaisia mielipiteitä, jotta voin muodostaa oman käsitykseni.
        Erimielisyyksistä keskustellaan. Joskus on tarpeen löytää kompromissi. Usein kenenkään ei tarvitse tahtomattaan muuttaa näkemystään. - Erilaisuus on rikkautta. Yksilöllisyyttäkin, joskus.

        On sinun totuus, on minun totuus ja sitten on Totuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sinun totuus, on minun totuus ja sitten on Totuus.

        Ja varmuus siitä, mikä on Totuus, muodostuu monesta eri totuudesta.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ja varmuus siitä, mikä on Totuus, muodostuu monesta eri totuudesta.

        Ei, vaan ne monet totuudet johtaa päinvastoin harhaan. Totuus on harvoin monimutkainen, jos ikinä. Valheet taas on. Totuutta ei tarvi keksiä, totuus on. Se pitää vaan nähdä. Valheet täytyy taas luoda ja keksiä.

        Vaikka totuus on aina yksinkertainen, on tie sen näkemiseen hyvin monimutkainen ja vaikea. Täytyy kulkea läpi valheiden ja harhojen tien. Niihin on helppo eksyä löytämättä ulos niistä. Valheet tarjoaa aina selityksen ja oikeutuksen kaikelle, ei vastauksia ja ratkaisuja. Valheet harvemmin esittävät kysymyksiä.

        Mutta joo. En ole muuttamassa sinun mielipidettäsi. Saat hyvin vapaasti uskoa mihin haluat. Minua ei vaan kiinnosta sinun tai minun totuus. Minua on aina kiinnostanut se itse totuus asioista. Ei se "oikeassa" tai "väärässä" oleminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan ne monet totuudet johtaa päinvastoin harhaan. Totuus on harvoin monimutkainen, jos ikinä. Valheet taas on. Totuutta ei tarvi keksiä, totuus on. Se pitää vaan nähdä. Valheet täytyy taas luoda ja keksiä.

        Vaikka totuus on aina yksinkertainen, on tie sen näkemiseen hyvin monimutkainen ja vaikea. Täytyy kulkea läpi valheiden ja harhojen tien. Niihin on helppo eksyä löytämättä ulos niistä. Valheet tarjoaa aina selityksen ja oikeutuksen kaikelle, ei vastauksia ja ratkaisuja. Valheet harvemmin esittävät kysymyksiä.

        Mutta joo. En ole muuttamassa sinun mielipidettäsi. Saat hyvin vapaasti uskoa mihin haluat. Minua ei vaan kiinnosta sinun tai minun totuus. Minua on aina kiinnostanut se itse totuus asioista. Ei se "oikeassa" tai "väärässä" oleminen.

        Totuus ei voi olla sinun eikä minun keksimää. Se on olemassa, vaikka emme ole löytäneet tai löydä sitä. - Onnea siis oman tiesi kulkemiseen ja Totuuden etsimiseen.
        Ja kiitos keskustelusta 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Totuus ei voi olla sinun eikä minun keksimää. Se on olemassa, vaikka emme ole löytäneet tai löydä sitä. - Onnea siis oman tiesi kulkemiseen ja Totuuden etsimiseen.
        Ja kiitos keskustelusta 👍

        Sitähän minä sanoin. Totuus pitää vaan nähdä.


    • Anonyymi

      Niin pitkä vuodatus ettei jaksanut muutamaa riviä pidemmälle lukea.

      • Anonyymi

        Nykyihmisen ongelma. Laiskuus lukea kahta lausetta enemmän. Ei mikään ihme, että ihmiset on tänäpäivänä tyhmempiä kuin koskaan aikasemmin.

        Enkä nyt tarkoita, että lukemalla minun aloitukseni olisi jotenkin viisaammaksi tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyihmisen ongelma. Laiskuus lukea kahta lausetta enemmän. Ei mikään ihme, että ihmiset on tänäpäivänä tyhmempiä kuin koskaan aikasemmin.

        Enkä nyt tarkoita, että lukemalla minun aloitukseni olisi jotenkin viisaammaksi tullut.

        Noin kuuluu vastata yleensä poliittisiin tai ideologisten vastapuolien kommentteihin. Onhan täälläkin ollut pitkiä ätmien vuodatuksia joihin femakot kimpassa vastaa "niin pitkä vuodatus etten jaksanut lukea"
        Silti näkevät vaivan kirjoittaa mitäänsanomattoman vastauksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin kuuluu vastata yleensä poliittisiin tai ideologisten vastapuolien kommentteihin. Onhan täälläkin ollut pitkiä ätmien vuodatuksia joihin femakot kimpassa vastaa "niin pitkä vuodatus etten jaksanut lukea"
        Silti näkevät vaivan kirjoittaa mitäänsanomattoman vastauksensa.

        Juu, en minä itsekään kaikkia vuodatuksia ja pitkiä tekstejä jaksa lukea. En tosin kommentoikaan sellaisiin mitään.


    • Olen tyytyväinen palstaan, joka on seesteinen.
      Ja eri mieltä saa olla, ei tässä mitään yhteistä hymniä ruveta hymisemään.

      Se, ettei ketään kiusata ei ole paha juttu ollenkaan.

      • Anonyymi

        Kai siinä seesteisyydessä on puolensakin. Mutta keskustelut sitten siinä on mitä ne on. Tylsiä ja mitäänsanomattomia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai siinä seesteisyydessä on puolensakin. Mutta keskustelut sitten siinä on mitä ne on. Tylsiä ja mitäänsanomattomia.

        Se, että koet asian noin..

        Väitteleminen on täysin sallittua myös hyvässä keskustelussa. Täällä se lähes poikkeuksetta menee henkilöhyökkimiseksi.

        Jos riitaa tai konfliktia kaipaat, niin tiedät kyllä keiltä palstalaisilta sitä saa. Joten ole hyvä.. estradi on sinun.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se, että koet asian noin..

        Väitteleminen on täysin sallittua myös hyvässä keskustelussa. Täällä se lähes poikkeuksetta menee henkilöhyökkimiseksi.

        Jos riitaa tai konfliktia kaipaat, niin tiedät kyllä keiltä palstalaisilta sitä saa. Joten ole hyvä.. estradi on sinun.

        Heh, en minä kaipaa tähän mitään. Jos jotain kaipaisin, osaisin kyllä järjestää asian. Ihmiset on täällä ja muuallakin niin käpertyneitä omiin pieniin kupliinsa, ettei heidän provosoiminen ole mikään vaikea homma.

        Tuli mieleen viime kesältä yksi terassikeikka. Istuttiin isommalla porukalla siinä ja juteltiin niitä näitä. Tuli puheeksi yksi yhteinen tuttu, sitä kehuttiin ja näin päin pois. Sohasin kusiaispesää sanomalla, että kaveri on ihan hyvä tyyppi siitä huolimatta että on feministi. Alkoi naurattaa kun näin muutaman mimmin kiihtyvän nollasta sataan samaan tien ja otsasuonienkin tykytys oli silmin nähtävissä. Minä hyökkäsin heidän totuutta vastaan ja se oli heille liikaa. Mutta jostain syystä eivät pienen hetken jälkeen kuitenkaan halunneet keskustella feminismistä. Minä olisin mielelläni jatkanut aiheen parissa ja kuunnellut heidän perustelunsa... :D

        Pieni provosointi pienissä simoissa on nopein keino riisua kenen tahansa naamiot ja nähdä heidät sellaisena kuin ne on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, en minä kaipaa tähän mitään. Jos jotain kaipaisin, osaisin kyllä järjestää asian. Ihmiset on täällä ja muuallakin niin käpertyneitä omiin pieniin kupliinsa, ettei heidän provosoiminen ole mikään vaikea homma.

        Tuli mieleen viime kesältä yksi terassikeikka. Istuttiin isommalla porukalla siinä ja juteltiin niitä näitä. Tuli puheeksi yksi yhteinen tuttu, sitä kehuttiin ja näin päin pois. Sohasin kusiaispesää sanomalla, että kaveri on ihan hyvä tyyppi siitä huolimatta että on feministi. Alkoi naurattaa kun näin muutaman mimmin kiihtyvän nollasta sataan samaan tien ja otsasuonienkin tykytys oli silmin nähtävissä. Minä hyökkäsin heidän totuutta vastaan ja se oli heille liikaa. Mutta jostain syystä eivät pienen hetken jälkeen kuitenkaan halunneet keskustella feminismistä. Minä olisin mielelläni jatkanut aiheen parissa ja kuunnellut heidän perustelunsa... :D

        Pieni provosointi pienissä simoissa on nopein keino riisua kenen tahansa naamiot ja nähdä heidät sellaisena kuin ne on.

        Joo.. huppelissa olevasta on helppo vetää johtopäätöksiä. Se, kuinka oikeellisia ne on.. en sano mitään.

        Mä ite olen sen verran tyhmä, etten edes aina tajua kun joku alkaa provoamaan. Ite kun lähes totaalisesti uskon mitä minulle sanotaan. Olen luottavainen ja hiton sinisilmäinen, joten joskus provot menee ihan huti.

        Kyllä minäkin kaipaan aitoa vuorovaikutteista keskustelua palstalle. Tämä on vähän sellaista länkyttämistä edes ja takaisin. Kevyttä ja huoletonta.

        Sellainen aihepiiri mitä täällä on, ei ruoki nautinnolliseen keslusteluun. Ainakaan minua.
        Välillä saa ihan hyvää keskustelua osakseen, mutta liian harvoin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo.. huppelissa olevasta on helppo vetää johtopäätöksiä. Se, kuinka oikeellisia ne on.. en sano mitään.

        Mä ite olen sen verran tyhmä, etten edes aina tajua kun joku alkaa provoamaan. Ite kun lähes totaalisesti uskon mitä minulle sanotaan. Olen luottavainen ja hiton sinisilmäinen, joten joskus provot menee ihan huti.

        Kyllä minäkin kaipaan aitoa vuorovaikutteista keskustelua palstalle. Tämä on vähän sellaista länkyttämistä edes ja takaisin. Kevyttä ja huoletonta.

        Sellainen aihepiiri mitä täällä on, ei ruoki nautinnolliseen keslusteluun. Ainakaan minua.
        Välillä saa ihan hyvää keskustelua osakseen, mutta liian harvoin.

        Kyllä roolien esittäjät tunnistaa aika nopeasti. Samoin hyväuskoiset ja sinisilmäiset. Ei ole tarvetta provosoida hyväuskoisia ja sinisilmäisiä ihmisiä, heidän elämä tässä maailmassa on tarpeeksi hankalaa ilmankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä roolien esittäjät tunnistaa aika nopeasti. Samoin hyväuskoiset ja sinisilmäiset. Ei ole tarvetta provosoida hyväuskoisia ja sinisilmäisiä ihmisiä, heidän elämä tässä maailmassa on tarpeeksi hankalaa ilmankin.

        Hiton hyvä kun sanoit noin.

        Henkilökohtaisesti uskon tunnistavani feikkaajat, mutta luulo ei ole tiedon väärti.
        Monasti, niin monasti olen joutunut pettymään itseeni hyväuskoisuuteni vuoksi.

        No, mutta elämä on. En silti luovu hyväntahtoisuudestani. En vaikka kuinka kusetettaisiin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hiton hyvä kun sanoit noin.

        Henkilökohtaisesti uskon tunnistavani feikkaajat, mutta luulo ei ole tiedon väärti.
        Monasti, niin monasti olen joutunut pettymään itseeni hyväuskoisuuteni vuoksi.

        No, mutta elämä on. En silti luovu hyväntahtoisuudestani. En vaikka kuinka kusetettaisiin.

        :)

        Elämän suurin haaste on kulkea kaiken paskan läpi menettämättä itseään. Usein helpompaa on myydä itsensä ja yrittää olla jotain mitä ei ole. Tai ainakin näennäisesti helpompaa. Alussa houkuttelevaa, mutta myöhemmin jopa tuhoavaa mitä tulee siihen omaan itseensä.

        Tähän sopii hyvin D.A.D.:n biisi Grow or pay

        "I got run over by truth one day
        didn't see the red light
        Since the accident I walked this way
        I only did what felt right..."

        https://www.youtube.com/watch?v=532ojQIBnPg


      • Anonyymi kirjoitti:

        :)

        Elämän suurin haaste on kulkea kaiken paskan läpi menettämättä itseään. Usein helpompaa on myydä itsensä ja yrittää olla jotain mitä ei ole. Tai ainakin näennäisesti helpompaa. Alussa houkuttelevaa, mutta myöhemmin jopa tuhoavaa mitä tulee siihen omaan itseensä.

        Tähän sopii hyvin D.A.D.:n biisi Grow or pay

        "I got run over by truth one day
        didn't see the red light
        Since the accident I walked this way
        I only did what felt right..."

        https://www.youtube.com/watch?v=532ojQIBnPg

        Kiitos biisistä. Kiva ja melodinen, sanomalla, mutta en tykännyt kovin paljoa solistin äänestä.

        Haasteensa ja hintansa on molemmilla. Niin esittämisellä kuin itsenä olemisellakin.
        Kai se on niin,ettei hevin uskalleta altistaa omaa sisintään arvosteltavaksi ja rikottavaksi.

        Minulle se on helppoa, koska minut on jo rikottu niin pahasti, ettei kukaan koskaan voi enää minua rikkoa. Särkyneestä ehjäksi, se on elämän suurin haaste.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos biisistä. Kiva ja melodinen, sanomalla, mutta en tykännyt kovin paljoa solistin äänestä.

        Haasteensa ja hintansa on molemmilla. Niin esittämisellä kuin itsenä olemisellakin.
        Kai se on niin,ettei hevin uskalleta altistaa omaa sisintään arvosteltavaksi ja rikottavaksi.

        Minulle se on helppoa, koska minut on jo rikottu niin pahasti, ettei kukaan koskaan voi enää minua rikkoa. Särkyneestä ehjäksi, se on elämän suurin haaste.

        Ei rikottua voi enää rikkoa. Eikä särkynyt ole välttämättä särkynyt. Särkyminen on jokseenkin jopa tarpeellista kasvulle. Ensiksi on siemen, sen jälkeen kukka ja lopulta kukan tuoksu... :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei rikottua voi enää rikkoa. Eikä särkynyt ole välttämättä särkynyt. Särkyminen on jokseenkin jopa tarpeellista kasvulle. Ensiksi on siemen, sen jälkeen kukka ja lopulta kukan tuoksu... :)

        Niin..
        Kiitos keskustelusta. Minun pitänee poistua tekemään juttujani.

        Joku toinen kerta ehkä .. ?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin..
        Kiitos keskustelusta. Minun pitänee poistua tekemään juttujani.

        Joku toinen kerta ehkä .. ?

        Häivyn tästä kohta itsekin omaan pieneen jokalauantaiseen kuplaan tuottamieni äänien pariin. Jos tällä kertaa näpläisin mun kalleinta vaimoani haaremistani pitkästä aikaa. On alkanut jo unohtamaan miltä se tuntuu ja kuulostaa... :)

        Illan jatkoja...

        https://www.youtube.com/watch?v=MuENEjbEaZs


    • Sul vaan ap. harottaa mimmut eri suuntiin ja sää kuvittelet haaveita oikeiks. Soon korkeintans tynee myrskyn eellä. 🌹👀

      • Anonyymi

        Anteeksi, mitä?


    • Härdelliä syntyy lähes aina vain yhden tai kahden kirjoittajan häsläämisestä kerrallaan ja siitä kun loput jossain kohtaa provosoituu.

      • Anonyymi

        On härdelleitä ja on härdelleitä. Minä pidän sellaisista missä järkytetään konsensuksen mielenrauhaa. Niissä ei toisteta aina samoja latteuksia, mitä kuuluu toistaa. "Annetaan kaikkien kukkien kukkia" ja muuta vastaavaa. Koska se on oikeastikin paskaa, mikä ei johda mihinkään. Ei ainakaan parempaan.

        Mielenrauha on muutenkin sellainen asia, että jos jonkinlaisen sellaisen saavuttaa, ei mikään konsensuskaan sitä voi järkyttää. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        On härdelleitä ja on härdelleitä. Minä pidän sellaisista missä järkytetään konsensuksen mielenrauhaa. Niissä ei toisteta aina samoja latteuksia, mitä kuuluu toistaa. "Annetaan kaikkien kukkien kukkia" ja muuta vastaavaa. Koska se on oikeastikin paskaa, mikä ei johda mihinkään. Ei ainakaan parempaan.

        Mielenrauha on muutenkin sellainen asia, että jos jonkinlaisen sellaisen saavuttaa, ei mikään konsensuskaan sitä voi järkyttää. :)

        Usein härdelliä syntyy juuri samasta ajatuksen juoksusta mitä itse fanitat: mielenrauhan järkytys, kaaos ja draama on isompi tavoite kuin asiasta keskustelu. On ihmisiä, joiden elämässä draama on dominoinut niin voimalla, että oma turvallisuudentunne järkkyy, jos elämässä ei olekaan enää draamaa. En sano, että sinä kuulut heihin, mutta jatkuvan draamaa hakevat usein kuuluvat.

        Hyvässä keskustelussa ollaan samaa mieltä ja eri mieltä. Eri mieltä ei tarvitse olla periaatteesta ja on myös ok todeta, että ajattelemme tästä samoin. Hyvissä keskusteluissa voi ja saa olla erimieltä, niissä ei ole tarve lytätä erilaista mielipidettä ja arvostelu AINA kohdistuu asiaan ei henkilöön, Hyvä keskustelija osaa perustella miksi on jotain mieltä ja siitä saa usein ihan uusia näkökulmia asiaa oli sitten eri tai samaa mieltä, Hyvät keskustelijat kuuntelee kaikki näkökulmat ja kenelläkään ei ole tarvetta muuttaa toisen mielipidettä (omien perusteluiden esittäminen ei tarkoita, että toisen mielipidettä pitäisi muuttaa).

        Huonoimmat ja provosoivimmat keskustelijat vain sanoo, että ’olet tyhmä, kun et ajattele kuten minä ajattelen’ tai alkaa muu haukkuminen’ tai he eivät pysty kuuntelemaan muita mielipiteitä ollenkaan ilman, että oma psyyke alkaa rakoilla. Se ei ole keskustelua ollenkaan, vaan pelkkää tarkoituksellista kränän hakemista! Sitten riippuu vain vastapuolesta johtaako keskustelu kränään vai ohittaako hän sen ilman huomiota. Iso osa jatkuvasti kränää aiheuttavista taitaa olla henkilöitä, jolla on pysyvästi tai tilapäisesti mielenterveyshaasteita. Miedoimmillaan se voi olla ohimenevä stressiä tai krapulaa ja pahimmillaan esim. bipolaarisuutta, rajatilapersoonaa, psykoosia.

        Terve ja tasapainoinen henkilö ei koe mitään tarvetta aiheuttaa ylimääräistä härdelliä tuntemattomille vain saadakseen pienen sisällissodan aikaan ja saadakseen riidasta ITSE hyvän mielen.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Usein härdelliä syntyy juuri samasta ajatuksen juoksusta mitä itse fanitat: mielenrauhan järkytys, kaaos ja draama on isompi tavoite kuin asiasta keskustelu. On ihmisiä, joiden elämässä draama on dominoinut niin voimalla, että oma turvallisuudentunne järkkyy, jos elämässä ei olekaan enää draamaa. En sano, että sinä kuulut heihin, mutta jatkuvan draamaa hakevat usein kuuluvat.

        Hyvässä keskustelussa ollaan samaa mieltä ja eri mieltä. Eri mieltä ei tarvitse olla periaatteesta ja on myös ok todeta, että ajattelemme tästä samoin. Hyvissä keskusteluissa voi ja saa olla erimieltä, niissä ei ole tarve lytätä erilaista mielipidettä ja arvostelu AINA kohdistuu asiaan ei henkilöön, Hyvä keskustelija osaa perustella miksi on jotain mieltä ja siitä saa usein ihan uusia näkökulmia asiaa oli sitten eri tai samaa mieltä, Hyvät keskustelijat kuuntelee kaikki näkökulmat ja kenelläkään ei ole tarvetta muuttaa toisen mielipidettä (omien perusteluiden esittäminen ei tarkoita, että toisen mielipidettä pitäisi muuttaa).

        Huonoimmat ja provosoivimmat keskustelijat vain sanoo, että ’olet tyhmä, kun et ajattele kuten minä ajattelen’ tai alkaa muu haukkuminen’ tai he eivät pysty kuuntelemaan muita mielipiteitä ollenkaan ilman, että oma psyyke alkaa rakoilla. Se ei ole keskustelua ollenkaan, vaan pelkkää tarkoituksellista kränän hakemista! Sitten riippuu vain vastapuolesta johtaako keskustelu kränään vai ohittaako hän sen ilman huomiota. Iso osa jatkuvasti kränää aiheuttavista taitaa olla henkilöitä, jolla on pysyvästi tai tilapäisesti mielenterveyshaasteita. Miedoimmillaan se voi olla ohimenevä stressiä tai krapulaa ja pahimmillaan esim. bipolaarisuutta, rajatilapersoonaa, psykoosia.

        Terve ja tasapainoinen henkilö ei koe mitään tarvetta aiheuttaa ylimääräistä härdelliä tuntemattomille vain saadakseen pienen sisällissodan aikaan ja saadakseen riidasta ITSE hyvän mielen.

        Minä sanon tyhmäksi ihmisiä, jotka eivät ajattele ollenkaan. Hämmästyttävän moni ei ajattele. Sanoisin, että suurin osa ei ajattele. Suurin osa toistaa jotain muiden valmiiksi ajateltuja ymmärtämättä niitä. Asia paljastuu aina kun keskustelee ja osaa kysyä. Sokrates oli siinä jyvällä eikä asia ole vieläkään miksikään muuttunut. Ei ole, koska ihmisetkään ei ole. Eivät ajattele edelleenkään. Tai jos ajattelevat niin sitä miten saa muunneltua totuutta, jotta se kuulostaisi uskottavammalta ja saisi myytyä isoille massoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä sanon tyhmäksi ihmisiä, jotka eivät ajattele ollenkaan. Hämmästyttävän moni ei ajattele. Sanoisin, että suurin osa ei ajattele. Suurin osa toistaa jotain muiden valmiiksi ajateltuja ymmärtämättä niitä. Asia paljastuu aina kun keskustelee ja osaa kysyä. Sokrates oli siinä jyvällä eikä asia ole vieläkään miksikään muuttunut. Ei ole, koska ihmisetkään ei ole. Eivät ajattele edelleenkään. Tai jos ajattelevat niin sitä miten saa muunneltua totuutta, jotta se kuulostaisi uskottavammalta ja saisi myytyä isoille massoille.

        Tyhmäksi sanominen edustaa aina huonoa keskustelua.

        Usein ihmiset, jotka ei itse ajattele kokonaisuutta tai ripustautuvat oikeasti ei-objektiiviseen kuvaan, sanovat juuri noin kuin sinä ja sillä perustelevat vastapuolen mielipiteen mitättömäksi sen sijaan, että osaisivat perustella oikeilla faktoilla. Tai sitten mainitaan itse aiheeseen liittymättömiä faktoja tai arvoatettuja nimiä, jotka kuulostaa hienolta, luodakseen oman mielipiteelle tukea (ilman, että ne liittyy itse mielipiteeseen), Samoilla kirjoittajilla on yleensä heikko usko asiantuntijoihin ja he ovat pahimmillaan peruskoulupohjalla ja google-koulutuksella parempia asiantuntijoita kuin 10v koulutuksen ja 10-20v asiantuntijakokemuksen läpikäyneet henkilöt. Koska en tiedä kuka sinä olet, en ota kantaa teetkö sinä sitä samaa, mutta tälläkin palstalla heitä on.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Tyhmäksi sanominen edustaa aina huonoa keskustelua.

        Usein ihmiset, jotka ei itse ajattele kokonaisuutta tai ripustautuvat oikeasti ei-objektiiviseen kuvaan, sanovat juuri noin kuin sinä ja sillä perustelevat vastapuolen mielipiteen mitättömäksi sen sijaan, että osaisivat perustella oikeilla faktoilla. Tai sitten mainitaan itse aiheeseen liittymättömiä faktoja tai arvoatettuja nimiä, jotka kuulostaa hienolta, luodakseen oman mielipiteelle tukea (ilman, että ne liittyy itse mielipiteeseen), Samoilla kirjoittajilla on yleensä heikko usko asiantuntijoihin ja he ovat pahimmillaan peruskoulupohjalla ja google-koulutuksella parempia asiantuntijoita kuin 10v koulutuksen ja 10-20v asiantuntijakokemuksen läpikäyneet henkilöt. Koska en tiedä kuka sinä olet, en ota kantaa teetkö sinä sitä samaa, mutta tälläkin palstalla heitä on.

        Ehkä niin. Minulle pitää tyhmyys niin kuin fiksuuskin ensiksi todistaa ennen kun sanon sen ääneen kenestäkään. Ja sekin on minun henkilökohtainen mielipide. Minua ei haittaa se, jos joku minua sanoo tyhmäksi. Sama oikeus muillakin kuin minulla.

        "Tai sitten mainitaan itse aiheeseen liittymättömiä faktoja tai arvoatettuja nimiä, jotka kuulostaa hienolta, luodakseen oman mielipiteelle tukea (ilman, että ne liittyy itse mielipiteeseen), Samoilla kirjoittajilla on yleensä heikko usko asiantuntijoihin ja he ovat pahimmillaan peruskoulupohjalla ja google-koulutuksella parempia asiantuntijoita kuin 10v koulutuksen ja 10-20v asiantuntijakokemuksen läpikäyneet henkilöt. Koska en tiedä kuka sinä olet, en ota kantaa teetkö sinä sitä samaa, mutta tälläkin palstalla heitä on."

        Tiedätkö mitä? Yleisin tapa on jättää kertomatta aiheeseen liittyviä faktoja. Ohittaa ne, koska ne kumoavat usein sen mitä vaikkapa joku asiantuntija asiantuntevasti esittää.

        10 vuotta koulutusta ei takaa kenellekään minkäänlaista asiantuntijuutta. Esimerkiksi yhdestäkään korkeasti koulutuetusta lääkäristä ei tule asiantuntijaa, jos ei vuosia ole soveltanut oppimaansa käytännössä harjoittamalla lääkärin ammattiaan parantamalla potilaita. Tai jos ihminen istuu autokoulussa istuu ensimmäistä kertaa auton rattiin, siitä ei tule kortin saaneena automaattisesti hyvää kuskia. Pointtini on siis se, että oppiminen alkaa aina silloin kun opiskelu päättyy. Jos ihminen taas uskoo että opiskelu on riittävä tullakseen oppineeksi, se ei tule ikinä oppimaan mitään eri todistuksista huolimatta.

        Luotatko kaikkiin asiantuntijoihin, jotka ovat esimerkiksi telkkarissa äänessä milloin mistäkin aiheesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä niin. Minulle pitää tyhmyys niin kuin fiksuuskin ensiksi todistaa ennen kun sanon sen ääneen kenestäkään. Ja sekin on minun henkilökohtainen mielipide. Minua ei haittaa se, jos joku minua sanoo tyhmäksi. Sama oikeus muillakin kuin minulla.

        "Tai sitten mainitaan itse aiheeseen liittymättömiä faktoja tai arvoatettuja nimiä, jotka kuulostaa hienolta, luodakseen oman mielipiteelle tukea (ilman, että ne liittyy itse mielipiteeseen), Samoilla kirjoittajilla on yleensä heikko usko asiantuntijoihin ja he ovat pahimmillaan peruskoulupohjalla ja google-koulutuksella parempia asiantuntijoita kuin 10v koulutuksen ja 10-20v asiantuntijakokemuksen läpikäyneet henkilöt. Koska en tiedä kuka sinä olet, en ota kantaa teetkö sinä sitä samaa, mutta tälläkin palstalla heitä on."

        Tiedätkö mitä? Yleisin tapa on jättää kertomatta aiheeseen liittyviä faktoja. Ohittaa ne, koska ne kumoavat usein sen mitä vaikkapa joku asiantuntija asiantuntevasti esittää.

        10 vuotta koulutusta ei takaa kenellekään minkäänlaista asiantuntijuutta. Esimerkiksi yhdestäkään korkeasti koulutuetusta lääkäristä ei tule asiantuntijaa, jos ei vuosia ole soveltanut oppimaansa käytännössä harjoittamalla lääkärin ammattiaan parantamalla potilaita. Tai jos ihminen istuu autokoulussa istuu ensimmäistä kertaa auton rattiin, siitä ei tule kortin saaneena automaattisesti hyvää kuskia. Pointtini on siis se, että oppiminen alkaa aina silloin kun opiskelu päättyy. Jos ihminen taas uskoo että opiskelu on riittävä tullakseen oppineeksi, se ei tule ikinä oppimaan mitään eri todistuksista huolimatta.

        Luotatko kaikkiin asiantuntijoihin, jotka ovat esimerkiksi telkkarissa äänessä milloin mistäkin aiheesta?

        Olen asiantuntijuudesta tasan samaa mieltä! Se vaatii koulutuksen lisäksi pitkän ajan käytännön työtä asiantuntijana/tutkijana! Olen tasan samaa mieltä, että vaikka sairaanhoitaja tai lääkärin koulutus ei tuo vaikka korona-asiantuntijuutta vielä ellei ole vankempaa taustaa. Toki heillä on enemmän asiantuntijuutta kuin maallikolla, muttei silti riittävää pohjaa asiantuntijaksi.

        TV nyt esittää asiantuntijana kenet vaan, jolla on mielipide. Usein kun katsoo henkilön titteliä, ei se välttämättä liity itse aiheeseen mitenkään. Tietysti vaikka panelikeslustelussa erilainen tausta tuo ehkä monipuolisempaa keskustelua ja kaikkien ei tarvitse olla top-asiantuntijoita, mutta pienemmissä keskusteluissa on vähän häiritsevää kun infoa jakaa puoli-mallikko. Myös isot ”luotettavat” mediat välillä sortuu virheisiin tiedossa ja uskovat objektiivisesti p*skaa, vaikka suuri osa jutuista onkin peruateltuja,


    • Anonyymi

      Paratiisi on miesten kehittämä taru. Ennen Eevaa oli alkunainen Lilith, joka oli fierce, halusi mm ratsastaa Aatamilla. Mutta koska Lilith ei halunnut alistua, hän otti hatkat. Lilith oli myös feministi ;)

      • Anonyymi

        Lilith kaipasi silti vierelleen vahvaa sovinistia. Samael oli sellainen. Samael itse asiassa teki Lilithistä feministin... ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lilith kaipasi silti vierelleen vahvaa sovinistia. Samael oli sellainen. Samael itse asiassa teki Lilithistä feministin... ;)

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Aatami oli taas aisankannattaja.

        Samael oli hämmentäjä ja provokaattori. Miten parhaiten pystyi järkyttämään paratiisin rauhaa? Se oli antamalla naiselle tiedonjano muutamalla tiedonmurusella, minkä Jumala oli pimittänyt kummaltakin.

        Mutta niin kuin paratiisi on miesten kehittämä taru, on myös taru Lilithistä naisten/feministien kehittämä. Totuus on todennäköisesti jossain siinä välissä. Aisankannattaja Aatami sai jäädä ja mielenkiintoisempi Samael sai tulla tilalle. ja feministin teki Lilithistä todennäköisesti se, ettei saanut pitää Samaelia, vaan se jatkoi matkaansa kun oli saanut haluamansa... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Mutta tiedätkö mikä oli sen ensimmäinen tiedonmurunen minkä Samael antoi Lilithille? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tiedätkö mikä oli sen ensimmäinen tiedonmurunen minkä Samael antoi Lilithille? :)

        Minkäköhän tiedonmurusen hän olisi voinut Lilithille antaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäköhän tiedonmurusen hän olisi voinut Lilithille antaa?

        Samael antoi Lilithille ensimmäisen orgasmin. Eikä mikään ollut sen jälkeen entisensä... 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samael antoi Lilithille ensimmäisen orgasmin. Eikä mikään ollut sen jälkeen entisensä... 🙂

        Sun höpöjutut jatkuu. Jokainen nainen nimittäin saa ensimmäisen orgasmin itseltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun höpöjutut jatkuu. Jokainen nainen nimittäin saa ensimmäisen orgasmin itseltään.

        Se ei ole sama asia 🙂

        Jokainen mieskin saa sellaisen ensiksi oman käden kautta. Mutta se ei ole sama asia. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole sama asia 🙂

        Jokainen mieskin saa sellaisen ensiksi oman käden kautta. Mutta se ei ole sama asia. 🙂

        Ja mitäköhän sinä tiedät naisten orgasmeista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitäköhän sinä tiedät naisten orgasmeista?

        En varmaan mitään. 🙂

        Hyvää illan jatkoa... 🙂

        https://youtu.be/8nLLnji2_Y4


    • Anonyymi

      Kaikki on tyytyväisiä sinkkuuteen ja yksinäiseen elämään. Palsta riittää sinkuille eikä palstan sinkut kaipaa elämään mitään muuta sisältöä.

      • Anonyymi

        Noh, kai sen voi näinkin nähdä.

        Minulle palsta on kuin lähibaari, missä käyn ohimennen ottamassa muutaman ja missä toisinaan saatan viihtyä vähän pitempään. Riippuu ilmapiiristä ja seurasta. Mutta kurjaa elämäni olisi, jos ei mitään muuta olisi ja viettäisin aamusta iltaan aikaani lähikuppilassa. Kurjaa, vaikka en dokaisikaan siellä... :)


    • Anonyymi

      Onko tämä nyt se paljon puhuttu pertsa ja hänen paluunsa?

      Pistäpä nyt joku sellainen ajatus tai härki muuten, että vesi minun lammikossani läikkyy.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Juu varmaan. Et sitten paikkaasa havittelisi oikean orgasmin antamiseen naiselle? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu varmaan. Et sitten paikkaasa havittelisi oikean orgasmin antamiseen naiselle? :)

        Siis puhutaanko minusta vai oletetusta Pertsasta?

        Minulla on tuo puoli jo hyvinkin hallussa, ja luulen että niin se on aloittajallakin.

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Katsos, joku osaa ajatella ihan omilla aivoillaan.
      Maailmassa ei liene yhtään ihmistä jota ei olisi jokin ulkopuolinen jo manipuloinut.
      Kulttuuri, kasvatus, ympäristötekijät, uskonto ja maan harjoittama politiikka.

      Onhan se ihmeellistä miten eri puolilla maapalloa asuvilla kansoilla on tästä maapallosta erilaisia käsityksiä. Eri kansakunnat halailevat eri tahoja, joillakin se paha on hyvä ja hyvä paha.

      Kysymys ei liene ihmisten yleisestä tyhmyydestä, tyhmyydestä joka sokaisee varsinaiselta totuudelta. Taitaa olla sitä opetettua opeteltua, nähdään mitä halutaan, kun on siihen on ohjailtu.

      AV

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe