Feminismi ja käsilaukun sisältö

Anonyymi-ap

Feministin käsilaukun sisältö:

Hallinto:
- Avaimet
- Kukkaro
- Oma puhelin
- Työpuhelin
- Pieni, pehmeä pussukka, jossa 1 laturimötikkä ja latausjohdot kumpaankin puhelimeen
- Kauppakassi, jonka saa taiteltua pieneksi nyytiksi

Hiustarvikkeet:
- Iso, harva kampa
- Pieni hiuslakkapullo

Meikkipussi:
- 2 puuteria (toinen melkein lopussa)
- Peitepuikko
- Pieni rasiallinen papereita, joilla voi imeä kiiltoa pois iholta
- Käsivoide
- Pieni tuubi hiuksiin jätettävää hoitoainetta
- Huulivoide
- 2 huulipunaa
- Huulikiilto
- Huultenrajauskynä
- Hiuslenksu

Huoltopussukka:
- Laastareita
- 2 kertakäyttöistä piilolinssiä pienessä metallirasiassa
- Vanupuikkoja pienessä pussissa
- Käsidesi
- Desinfiointipyyhe (kostea)
- Hammaslanka
- Korvatulpat (2 kpl)
- Särkylääkettä sekä muutama muu lääke, joita en erittele yksityisyyssyistä
- Tyhjiä pakastepusseja pienessä minigrip-pussissa. (Kaiketi roskapusseiksi pikkuroskille tarpeen vaatiessa? En muista tarkoitusta enää...)

Menstruaatiosuojat sisältävä pussukka:
- 4 terveyssidettä
- 3 pikkuhousunsuojaa
- 5 tamponia
(Määrät sattumanvaraisia ja varastoa täydennetään tarvittaessa)

Muuta:
- Silmälasit silmälasikotelossa
- Pieni pullo piilolinssinestettä
- Pieni nenäliinapaketti

Hammaspesuvälineitä en kuljeta mukanani käsilaukussa, mutta salilaukussa kyllä, koska en voi treenata likaisilla hampailla.

Meikkipussin sisältö vaihtelee sillä tavalla, että jos laitan aamulla jotain tiettyä huulipunaa, se sama puna täytyy pitää mukana laukussa.

Aurinkolaseja en pidä laukussa vaan ne ovat yleensä autossa. Jos tarvitsen niitä muualla, otan ne sekä niiden kotelon mukaan autosta.

Tuntui vapauttavalta kertoa kaikki tämä. 😊

🦄

140

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entäs, kun ei omista edes käsilaukkua? 😆

      Mulla on kännykkä sille soveltuvassa suojakuoressa, kuoressa on paikat korteille kuten pikapankkikortti, ajokortti, kelakortti jne. Sitten on avainnippu, missä on autonavain, kotiavain ja varaston ja autotallin avaimet, nahkainen avaimenperä.

      Sitten on takki tai huppari jonka taskuun ne laitan, sitten let's go. 🙂

      Kesällä ne kulkee kaikki reisitaskussa, shortseissa. Tai jos ei ole reisitaskua, tavallinen taskukin käy tai perstasku. Laukkuja en kanniskele. Selkäreppu on poikkeus, jos lähen reissuun, kouluun, töihin varavaatteet.

      • Autossani on kyllä laturi puhelimelle ja aurinkolasit. En yleensä liiku pitkälle ilman omaa ajamaani autoa. Ja jos liikun pidän huolen, että puhelin on ladattu täyteen. Aurinkolasit vahvuuksilla on silmälasien tilalla sitten. En välttis tarvi laseja, kuin autoillessa ja kauas katsellessa.

        Pärjään ilman silmälasejakin kyllä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Autossani on kyllä laturi puhelimelle ja aurinkolasit. En yleensä liiku pitkälle ilman omaa ajamaani autoa. Ja jos liikun pidän huolen, että puhelin on ladattu täyteen. Aurinkolasit vahvuuksilla on silmälasien tilalla sitten. En välttis tarvi laseja, kuin autoillessa ja kauas katsellessa.

        Pärjään ilman silmälasejakin kyllä.

        Moottoripyöräilyä harrastaessa känny ja avaimet oli aina ajotakin povitaskussa, kuten motukan rekisteriotekin. Se mukana kuljetettava osa. 😉


      • G-LoveR kirjoitti:

        Autossani on kyllä laturi puhelimelle ja aurinkolasit. En yleensä liiku pitkälle ilman omaa ajamaani autoa. Ja jos liikun pidän huolen, että puhelin on ladattu täyteen. Aurinkolasit vahvuuksilla on silmälasien tilalla sitten. En välttis tarvi laseja, kuin autoillessa ja kauas katsellessa.

        Pärjään ilman silmälasejakin kyllä.

        Jos autoa ei oteta lukuun niin oli melkein kun olisit mun tavaroita ja varustusta kuvaillut. Reisitasku shortsit on kesällä ihan pakolliset. No ei nyt aina mutta usein.😄.


      • Anonyymi

        En kyllä voisi kuvitella elämää ilman käsilaukkuja. 😵‍💫

        Omistan useita mutta yleensä käytössä on vain yksi kerrallaan.

        Joskus harvinaisissa tilanteissa pakkaan muut kuin hallintotavarat isompaan, kassityylisempään laukkuun, ja hallinto sekä huulimeikit + puuteri kulkevat sitten koko ajan kyljessä kiinni pienessä crossbody-mallisessa laukussa. Tämä on kuitenkin harvinainen poikkeusratkaisu, joka koskee vain eritystilanteita.

        🦄


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jos autoa ei oteta lukuun niin oli melkein kun olisit mun tavaroita ja varustusta kuvaillut. Reisitasku shortsit on kesällä ihan pakolliset. No ei nyt aina mutta usein.😄.

        Juu. Minä myös tykkään reisitaskuhousuista, pitkistä että lyhyistä. Käytän kyllä muunlaisiakin shortseja. Usein collari kangasta tai farkkushortsit sitten.

        Mä tykkään ettei mitään ylimääräistä raahata mukana. Sellanen oon ollut ikäni. Mahdollisimman vähän, jotta mahtuu taskuissa kulkemaan. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä voisi kuvitella elämää ilman käsilaukkuja. 😵‍💫

        Omistan useita mutta yleensä käytössä on vain yksi kerrallaan.

        Joskus harvinaisissa tilanteissa pakkaan muut kuin hallintotavarat isompaan, kassityylisempään laukkuun, ja hallinto sekä huulimeikit puuteri kulkevat sitten koko ajan kyljessä kiinni pienessä crossbody-mallisessa laukussa. Tämä on kuitenkin harvinainen poikkeusratkaisu, joka koskee vain eritystilanteita.

        🦄

        Heh, mä taas en voisi kuvitellakkaan kuskaavani käsilaukkua. Passilaukku/pussukka on poikkeus ja selkäreppu. Matkalaukku.

        On joskus ollu käsilaukku, mutta mulla oli aina niin vittuuntunut olo sen kanssa, tuntu että se on tiellisinä, kuristaa, eikä pysy olkapäällä. Epämukava. Joten luovuin käsilaukuista about 15 vuotta sitten. Ne pari kun lähinnä keräsi pölyä hyllyssä roikkuessaan.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Juu. Minä myös tykkään reisitaskuhousuista, pitkistä että lyhyistä. Käytän kyllä muunlaisiakin shortseja. Usein collari kangasta tai farkkushortsit sitten.

        Mä tykkään ettei mitään ylimääräistä raahata mukana. Sellanen oon ollut ikäni. Mahdollisimman vähän, jotta mahtuu taskuissa kulkemaan. 😊

        Mäkin (myös nainen) käytän usein reisitaskuhousuja. Mä kuitenkin inhoan koskaan laittaa mitään niihin taskuihin. Mikään ei ole raivostuttavampaa, kuin painavat ja tai pullottavat taskut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin (myös nainen) käytän usein reisitaskuhousuja. Mä kuitenkin inhoan koskaan laittaa mitään niihin taskuihin. Mikään ei ole raivostuttavampaa, kuin painavat ja tai pullottavat taskut.

        Heh, et ole siedättynyt. 😉

        Mä oon tehnyt sitä jo niin kauan, että oon tottunut roikkuviin housuihin. Oon muutenkin epänaisellinen monin puolin, niin tuo lököttävät housut on enää pieni miinus listassani. Mitä taasen ulkonäköön tulee taskujen painosta lököttäviin housuihin.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Heh, et ole siedättynyt. 😉

        Mä oon tehnyt sitä jo niin kauan, että oon tottunut roikkuviin housuihin. Oon muutenkin epänaisellinen monin puolin, niin tuo lököttävät housut on enää pieni miinus listassani. Mitä taasen ulkonäköön tulee taskujen painosta lököttäviin housuihin.

        Ei, kun siis nimenpmaan siirryin laukkuun, kun sain tarpeekseni tavaroista taskuissa. Mä vihaan sitä tunnetta. Ihan sama mikä laukku. Enemmin vaikka muovikassi mukana, kuin tavaraa taskuissa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Heh, et ole siedättynyt. 😉

        Mä oon tehnyt sitä jo niin kauan, että oon tottunut roikkuviin housuihin. Oon muutenkin epänaisellinen monin puolin, niin tuo lököttävät housut on enää pieni miinus listassani. Mitä taasen ulkonäköön tulee taskujen painosta lököttäviin housuihin.

        Enkä kai mä sanonut mitään ulkonäöstä? Tai en ainakaan takoitukseni ollut, kun ei liittynyt siihen mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkä kai mä sanonut mitään ulkonäöstä? Tai en ainakaan takoitukseni ollut, kun ei liittynyt siihen mitenkään.

        Et, mutta lisäsin sen bonuksena perään. Se olis tullut ehkä seuraavaksi puheeksi.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu. Minä myös tykkään reisitaskuhousuista, pitkistä että lyhyistä. Käytän kyllä muunlaisiakin shortseja. Usein collari kangasta tai farkkushortsit sitten.

        Mä tykkään ettei mitään ylimääräistä raahata mukana. Sellanen oon ollut ikäni. Mahdollisimman vähän, jotta mahtuu taskuissa kulkemaan. 😊

        Joo ne mitä ei taskuihin mahdu niitä ei tarvita ellei kyse oo just jostain reissusta tai on joku muu hyvä syy miks pitäis tavaraa kantaa mukana. Taskuja sitten on kyllä hyvä olla enemmän kuin 2.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kun siis nimenpmaan siirryin laukkuun, kun sain tarpeekseni tavaroista taskuissa. Mä vihaan sitä tunnetta. Ihan sama mikä laukku. Enemmin vaikka muovikassi mukana, kuin tavaraa taskuissa.

        Eli et ole siedättynyt. Mä oon siedättynyt. Siksi en tarvi kasseja ja pusseja.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ne mitä ei taskuihin mahdu niitä ei tarvita ellei kyse oo just jostain reissusta tai on joku muu hyvä syy miks pitäis tavaraa kantaa mukana. Taskuja sitten on kyllä hyvä olla enemmän kuin 2.🙂.

        Juu. Mulle riittää ne kaksikin. Toinen avaimille, toinen kännykälle. Ja reissuun reppu.

        Jotkut miehet kantaa pientä kampaa perstaskussa lompakon kanssa oon huomannut. Itellä ei ole kampaa mukana. Hiukset voikin olla puff. 😄


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Et, mutta lisäsin sen bonuksena perään. Se olis tullut ehkä seuraavaksi puheeksi.

        Kummallinen oletus. No ehkä se sitten on se sun pointtisi. Mä yksinkertaisesti inhoan painavien housujen ja pullottavien taskujen tunnetta. Taskuun suostuisin laittamaan tasan vain maksukortin ja yksittäisen avaimen. En siis kantaisi edes avainnippua taskuissa. Että jos johonkin noin kevyellä varustuksella voin lähteä, niin sitten housuntaskut on ok. Se tosiaan tarkoittaa, että ei ole edes puhelinta mukana.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu. Mulle riittää ne kaksikin. Toinen avaimille, toinen kännykälle. Ja reissuun reppu.

        Jotkut miehet kantaa pientä kampaa perstaskussa lompakon kanssa oon huomannut. Itellä ei ole kampaa mukana. Hiukset voikin olla puff. 😄

        Mä vielä usein kävelenkin kädet housuntaskussa, jos ne on nuo sivulla olevat ettei reidellä. Tai takintaskussa, jos takki sattuu olemaan. Pysyy ne avaimet ja puhelin siellä käden alla tallessa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Eli et ole siedättynyt. Mä oon siedättynyt. Siksi en tarvi kasseja ja pusseja.

        Ei, kun siedätyin niistä eroon ... kuten siedätyshoidolla allergiasta. Opin sietämään laukkua, kun tavarat housuntaskuissa oli niin kamala vaihtoehto. Tapahtui niillä tienoilla, kun hankin ensimmäisen "älypuhelimen". Siinä kohtaa sain tarpeekseni tavaroista housun tai takin taskuissa ja totesin, että laukku on pienempi paha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallinen oletus. No ehkä se sitten on se sun pointtisi. Mä yksinkertaisesti inhoan painavien housujen ja pullottavien taskujen tunnetta. Taskuun suostuisin laittamaan tasan vain maksukortin ja yksittäisen avaimen. En siis kantaisi edes avainnippua taskuissa. Että jos johonkin noin kevyellä varustuksella voin lähteä, niin sitten housuntaskut on ok. Se tosiaan tarkoittaa, että ei ole edes puhelinta mukana.

        No helposti naisten kanssa tulee seuraavaksi, ja se näyttääkin tyhmälle tms. Niinpä säästin vaivalta jonkun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kun siedätyin niistä eroon ... kuten siedätyshoidolla allergiasta. Opin sietämään laukkua, kun tavarat housuntaskuissa oli niin kamala vaihtoehto. Tapahtui niillä tienoilla, kun hankin ensimmäisen "älypuhelimen". Siinä kohtaa sain tarpeekseni tavaroista housun tai takin taskuissa ja totesin, että laukku on pienempi paha.

        Juu käsitin.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No helposti naisten kanssa tulee seuraavaksi, ja se näyttääkin tyhmälle tms. Niinpä säästin vaivalta jonkun.

        Eli siis teit tyhmä oletuksen. No sattuuhan noita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis teit tyhmä oletuksen. No sattuuhan noita.

        Ei vaan oikasin, jollet sinä niin joku muu olis sen sanonut kuutenkin. Säästin vaivalta. Sä oletit että se koskee vain sinua, tyhmä oletus.

        Samassa viestissä voi kommentoida yleisestikin siis muillekin, kun kysyjälle.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu. Mulle riittää ne kaksikin. Toinen avaimille, toinen kännykälle. Ja reissuun reppu.

        Jotkut miehet kantaa pientä kampaa perstaskussa lompakon kanssa oon huomannut. Itellä ei ole kampaa mukana. Hiukset voikin olla puff. 😄

        Mulla on yleensä niin lyhyet hiukset että en kampaa tarvii mutta jos on sen verran pidemmiks kasvanu niin on mullakin kampa mukana ollu povarissa ja jos ei oo povaria niin sitten perstaskussa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mulla on yleensä niin lyhyet hiukset että en kampaa tarvii mutta jos on sen verran pidemmiks kasvanu niin on mullakin kampa mukana ollu povarissa ja jos ei oo povaria niin sitten perstaskussa.🙂.

        Niin on mullakin. 🙂


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mä vielä usein kävelenkin kädet housuntaskussa, jos ne on nuo sivulla olevat ettei reidellä. Tai takintaskussa, jos takki sattuu olemaan. Pysyy ne avaimet ja puhelin siellä käden alla tallessa.

        Kädet takin tai hupparin taskuissa tulee käveltyä mutta harvemmin housujentaskussa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kädet takin tai hupparin taskuissa tulee käveltyä mutta harvemmin housujentaskussa.🙂.

        Kesällä useinkin, kun ei ole takkia päällä. Jotenkin oppinut jo nuorena työntämään kädet taskuihin. Housujenkin siis. Tuntuu tyhmältä, jos ne vaan roikkuu sivuilla. 😁


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ei vaan oikasin, jollet sinä niin joku muu olis sen sanonut kuutenkin. Säästin vaivalta. Sä oletit että se koskee vain sinua, tyhmä oletus.

        Samassa viestissä voi kommentoida yleisestikin siis muillekin, kun kysyjälle.

        Ei, vaan teit tyhmän ja ylistävän oletuksen. Vaan sattuuhan sitä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin on mullakin. 🙂

        Mä itseasiassa tykkään kun naisella on lyhyet hiukset tai kaljukin vaikka on pitkätkin hiukset kyllä upeat. No itseasiassa kun kunnolla ajattelee niin eipä sillä hiusten pituudella ole mulle juuri mitään merkitystä.🙂.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kesällä useinkin, kun ei ole takkia päällä. Jotenkin oppinut jo nuorena työntämään kädet taskuihin. Housujenkin siis. Tuntuu tyhmältä, jos ne vaan roikkuu sivuilla. 😁

        Peukalot on kyllä aika useesti taskussa mutta ei koko kädet. Tulee jotenkin sellanen fiilis että joku kyylää että tuolla se vaan rapii muniaan ja pelaa taskubiljardia.😄. Jotenkin sellanen ahdistunu olo ihan kuin olis tehny jotain pahaa. En tiedä kyllä mistä se johtuu. Olisko muksuna liian monta kertaa huudettu että ne kädet pois taskusta se on laiskan näköstä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Peukalot on kyllä aika useesti taskussa mutta ei koko kädet. Tulee jotenkin sellanen fiilis että joku kyylää että tuolla se vaan rapii muniaan ja pelaa taskubiljardia.😄. Jotenkin sellanen ahdistunu olo ihan kuin olis tehny jotain pahaa. En tiedä kyllä mistä se johtuu. Olisko muksuna liian monta kertaa huudettu että ne kädet pois taskusta se on laiskan näköstä.🙂.

        Heh, mitähän ne minusta sitten miettii, kun ei ole munia. 🤣

        Nooo ehkä on sanottu. 🤔


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mä itseasiassa tykkään kun naisella on lyhyet hiukset tai kaljukin vaikka on pitkätkin hiukset kyllä upeat. No itseasiassa kun kunnolla ajattelee niin eipä sillä hiusten pituudella ole mulle juuri mitään merkitystä.🙂.

        No mun mies taas totesi, että näytät ihan rekkalesbolta, kun hiukseni lyheni ihan sängelle. 😆

        Mulla on enimmäkseen ollutkin lyhyet hiukset. Pari kertaa pidemmät. Hiusjatkojakin kokeillut kerran, puoleen selkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan teit tyhmän ja ylistävän oletuksen. Vaan sattuuhan sitä.

        Ankeutus taas äänessä. Anja Ankeuttaja.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, mitähän ne minusta sitten miettii, kun ei ole munia. 🤣

        Nooo ehkä on sanottu. 🤔

        Jaa...a vaikee kyllä sanoo. Varmaan sitten että hiivako se on iskeny vai satiaiset.😄. En mie tiiä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jaa...a vaikee kyllä sanoo. Varmaan sitten että hiivako se on iskeny vai satiaiset.😄. En mie tiiä.🙂.

        Nivussilsaa raapii. 🤣


      • G-LoveR kirjoitti:

        No mun mies taas totesi, että näytät ihan rekkalesbolta, kun hiukseni lyheni ihan sängelle. 😆

        Mulla on enimmäkseen ollutkin lyhyet hiukset. Pari kertaa pidemmät. Hiusjatkojakin kokeillut kerran, puoleen selkään.

        Mun mielestä se on jotenkin seksikästä. Riippuu tietysti vähän naisesta mutta yleisesti ottaen on. Sellanen pitkien ja sängen yhdistelmä voi olla tosi hyvännäkönen kanssa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mun mielestä se on jotenkin seksikästä. Riippuu tietysti vähän naisesta mutta yleisesti ottaen on. Sellanen pitkien ja sängen yhdistelmä voi olla tosi hyvännäkönen kanssa.🙂.

        Riippuu tosiaan naisestakin joo. Mulla on miesten hiusmalleja ja ei niin nätti pärstä, niin vähemmän on nätti. Pikemminkin just se rekkalesbo. 😜


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nivussilsaa raapii. 🤣

        Joku tällänen helvetisti kutiava kiusa.😁.



      • G-LoveR kirjoitti:

        Riippuu tosiaan naisestakin joo. Mulla on miesten hiusmalleja ja ei niin nätti pärstä, niin vähemmän on nätti. Pikemminkin just se rekkalesbo. 😜

        Älä nyt varmasti on tosi söötti pärstä ja luulet vaan ettei muka ole.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joku tällänen helvetisti kutiava kiusa.😁.

        Kirppusirkus!!!! 😝


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Älä nyt varmasti on tosi söötti pärstä ja luulet vaan ettei muka ole.🙂.

        Ei oo. On voinut joskus olla, ei ole enää. Mutta minua se ei mitenkään haittaa. Mulle ei ole omakaan kuori niin tärkeä, kuin sisin. 😌


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kirppusirkus!!!! 😝

        Olisko ne koulutettuja ja osais temppujakin. Kun kerran sirkusväkeekin ovat.😂.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei oo. On voinut joskus olla, ei ole enää. Mutta minua se ei mitenkään haittaa. Mulle ei ole omakaan kuori niin tärkeä, kuin sisin. 😌

        Jos se olis tärkeetä tuo kuori, ja naama mä varmaan koittaisin sitä meikillä jotenkin töhertää. Tai kohennella huulitäyttein tai tekoripsin tms.


      • G-LoveR
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Olisko ne koulutettuja ja osais temppujakin. Kun kerran sirkusväkeekin ovat.😂.

        Täytyy opettaa niitä. Jos sillä saisi työtuloja viimein sitten. 😉


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei oo. On voinut joskus olla, ei ole enää. Mutta minua se ei mitenkään haittaa. Mulle ei ole omakaan kuori niin tärkeä, kuin sisin. 😌

        Joo se mitä on sisällä ratkaisee ja on kauneinta. Mutta kyllä mä nyt vieläkin vaan intän vastaan tässä pärstä kysymyksessä. Kerran nätti ja söde aina nätti ja söde. Eikä ne iän mukana tuomat jutut rumenna päin vastoin ne antaa luonnetta ja kertoo ettei kyse oo enää mistään tyhjäpäisestä tytönhupakosta.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo se mitä on sisällä ratkaisee ja on kauneinta. Mutta kyllä mä nyt vieläkin vaan intän vastaan tässä pärstä kysymyksessä. Kerran nätti ja söde aina nätti ja söde. Eikä ne iän mukana tuomat jutut rumenna päin vastoin ne antaa luonnetta ja kertoo ettei kyse oo enää mistään tyhjäpäisestä tytönhupakosta.🙂.

        Mjaa, no ikä tekee tehtävänsä. Nahka veltostuu, hampaat kuluu. 😄

        Mutta ihan oon kehdannut kulkea sellasena kun oon.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Täytyy opettaa niitä. Jos sillä saisi työtuloja viimein sitten. 😉

        Ei huono idea. Katsojakunta olis ainakin taattu mä veikkaan tai no kai se riippuu vähän siitä että millä areenalla ne esiintyis.😉😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei huono idea. Katsojakunta olis ainakin taattu mä veikkaan tai no kai se riippuu vähän siitä että millä areenalla ne esiintyis.😉😊.

        Mennään tuohon vasta, kun ne kirput on kesytetty. 😜

        Nyt karkaan iltapuhteisiin. Kiitos hyvästä ja hauskasta seurastasi. Piristi. 😁👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mjaa, no ikä tekee tehtävänsä. Nahka veltostuu, hampaat kuluu. 😄

        Mutta ihan oon kehdannut kulkea sellasena kun oon.

        Myös se että on hyvä itsetunto ja sinut itsensä kanssa on kaunista. Ei siinä haittaa yhtään jos ei oo ihan niin kimmoisa nahka kuin kakskymppisenä tai hampuissa vähän kulumaa se on just sitä luonnetta mikä voi vaan lisätä sitä kauneutta.🙂.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mennään tuohon vasta, kun ne kirput on kesytetty. 😜

        Nyt karkaan iltapuhteisiin. Kiitos hyvästä ja hauskasta seurastasi. Piristi. 😁👍

        Ole hyvä vaan. Oli mukavaa jos pystyin sun iltaa piristään. Hauskaa oli mullakin.🙂.


      • Ja sinä vaippapeppunen vauveli tutti suussa.


    • Hyvä että tuntui vapauttavalta. Mietin vaan että koskeeko tuo feministejä yleensä vai vain sua yksilönä.😉🙂.

      • Anonyymi

        Ei koske feministejä. Feminismin mainitseminen on clickbait. 👌

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske feministejä. Feminismin mainitseminen on clickbait. 👌

        🦄

        Vähän tälläistä arvelin mutta yritin nyt olla vaan vitsikäs.😄.


    • Anonyymi

      Kaukana noin hyvästä varustautumisesta.

      - avaimet (koti ja ehkä auton)
      - lompakko
      - aurinkolasit kotelossa + lasienpuhdistuspyyhe
      - puhelin
      - pieni nenäliinapaketti
      - huulirasva
      - pieni tuubi yleisvoidetta
      - metallipiikillinen kampa
      - hiuslenkki
      - pari kynää
      - muistikirja
      - nippu desinfiointipyyhkeitä
      - pari hakaneulaa
      - kenkien päälle laitettavat muovisuojat

      Teen yleensä sen verran kestävän meikkipohjan, että en kanna juurikaan meikkejä mukanani. Jos olen liikkeellä oikeasti koko päivän, eli tyyliin 12 tuntia, niin laitan erikseen puuterin mukaan.

      • Anonyymi

        Sitten tietenkin eri tilanteissa laukun sisältö on vaihdellut. Esim. kun muksu oli pieni, niin laukussa oli vaippa ja puhdistuspyyhkeitä ja peppuvoidetta ja pilttipurkki ja lusikka ja kaikenlaista tuollaista.

        Laukussa voi myös olla toiset kengät tai vaikka kauppakassi tai mitä nyt sitten tiedän tarvitsevani, mutta eivät nuo jatkuvasit mukana kulje.

        Mä voin myös ihan hyvin lähteä liikkeelle niin ,että nappaan vaan puhelimen, maksukortin ja avaimet taskuuni.


      • Anonyymi

        Lämpimään vuodenaikaan varustukseen kuuluu aina myös vesipullo ja aika usein myös pähkinöitä pienessä minigrip pussissa. Joskus matkasta löytyy myös pussillinen purkkaa.


      • Anonyymi

        Kyllä tämä on aika hyvä varustus. 👍

        Hakaneuloja minullakin on joskus ollut mukana mutta ne ovat käytön vähäisyyden vuoksi jääneet pois.

        Minäkin käytän paperisia muistikirjoja mutta en yleensä kanna niitä käsilaukussa.

        Meikkipohjan teossa pyrin itsekin olemaan huolellinen, mutta minulla lienee ikuinen teini-ikä ja rasvoittuva iho. Siinä ei mikään (kohtuullisen hintainen) meikkipohja kestä kauan, mutta onneksi rasvoittuva iho hidastaa ryppyjen syntymistä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä on aika hyvä varustus. 👍

        Hakaneuloja minullakin on joskus ollut mukana mutta ne ovat käytön vähäisyyden vuoksi jääneet pois.

        Minäkin käytän paperisia muistikirjoja mutta en yleensä kanna niitä käsilaukussa.

        Meikkipohjan teossa pyrin itsekin olemaan huolellinen, mutta minulla lienee ikuinen teini-ikä ja rasvoittuva iho. Siinä ei mikään (kohtuullisen hintainen) meikkipohja kestä kauan, mutta onneksi rasvoittuva iho hidastaa ryppyjen syntymistä.

        🦄

        Hakaneilat ovat niin pieni, että mulla ei ole mitään tarvetta jättää niitä pois.

        Mä kanna muistikirjaa aina mukana, kun tulee tosi usein ideoita ja ajatuksia, jotka pitää kirjata ylös. Kynä ja paperi ovat nopeampi tapa, kuin alkaa näpytellä puhelimelle ja paikka on usein sellainen, että ei voi alkaa sanella muistiin.

        Mullakin on nimenomaan hyvin rasvoittuva iho, pintakuiva ja rasvoittuva. Ollut aina ja siinä on sotiaan se hyvä puoli, että eipä rypisty. Vaan siis juuri tuosta syystä mä juuri panostan siihen meikkipohjaan, kun muuten pitäisi olla jatkuvasti korjaamassa ja iso ei lainkaan tykkäisi puuterin yms. lisäämisestä. Rasvoittuisi vaan entisestään lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakaneilat ovat niin pieni, että mulla ei ole mitään tarvetta jättää niitä pois.

        Mä kanna muistikirjaa aina mukana, kun tulee tosi usein ideoita ja ajatuksia, jotka pitää kirjata ylös. Kynä ja paperi ovat nopeampi tapa, kuin alkaa näpytellä puhelimelle ja paikka on usein sellainen, että ei voi alkaa sanella muistiin.

        Mullakin on nimenomaan hyvin rasvoittuva iho, pintakuiva ja rasvoittuva. Ollut aina ja siinä on sotiaan se hyvä puoli, että eipä rypisty. Vaan siis juuri tuosta syystä mä juuri panostan siihen meikkipohjaan, kun muuten pitäisi olla jatkuvasti korjaamassa ja iso ei lainkaan tykkäisi puuterin yms. lisäämisestä. Rasvoittuisi vaan entisestään lisää.

        Siis joskua aiemmin mullakin oli aina suurinpiirtein koko meikkiarsenaali mukana. Se vaan ei mulla auttanut mitään, kun olis sitten pitänyt tosiaan olla jatkuvasti korjaamassa. Ja tosiaan kaikki se puuterin yms. lisääminen vain lisäsi pintakuivuutta entisestään. Homma alkoi mulla pelittää, kun aloin kosteuttaa suorastaan ylenpalttisesti ja sellasilla aineilla, joita mä aina ennemmin välttelin, kun ajattelin, että mun ihoa muka pitäisi kuivattaa, kun se on niin rasvoittuva ja öljyinen. Eli siis toimii se, että ensiksi niin maan pirusti kosteutta alle ja sittne kunnon pohjusteet siihen ja johan kestää meikit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis joskua aiemmin mullakin oli aina suurinpiirtein koko meikkiarsenaali mukana. Se vaan ei mulla auttanut mitään, kun olis sitten pitänyt tosiaan olla jatkuvasti korjaamassa. Ja tosiaan kaikki se puuterin yms. lisääminen vain lisäsi pintakuivuutta entisestään. Homma alkoi mulla pelittää, kun aloin kosteuttaa suorastaan ylenpalttisesti ja sellasilla aineilla, joita mä aina ennemmin välttelin, kun ajattelin, että mun ihoa muka pitäisi kuivattaa, kun se on niin rasvoittuva ja öljyinen. Eli siis toimii se, että ensiksi niin maan pirusti kosteutta alle ja sittne kunnon pohjusteet siihen ja johan kestää meikit.

        Ja kun mä en siis tosiaan käytä mitään huulimeikkejä. Sen kun on mun kohdallani ihan tyhjän kanssa, kun kuluvat huonoiksi hetkessä, vaikka ne miten tekisi. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis joskua aiemmin mullakin oli aina suurinpiirtein koko meikkiarsenaali mukana. Se vaan ei mulla auttanut mitään, kun olis sitten pitänyt tosiaan olla jatkuvasti korjaamassa. Ja tosiaan kaikki se puuterin yms. lisääminen vain lisäsi pintakuivuutta entisestään. Homma alkoi mulla pelittää, kun aloin kosteuttaa suorastaan ylenpalttisesti ja sellasilla aineilla, joita mä aina ennemmin välttelin, kun ajattelin, että mun ihoa muka pitäisi kuivattaa, kun se on niin rasvoittuva ja öljyinen. Eli siis toimii se, että ensiksi niin maan pirusti kosteutta alle ja sittne kunnon pohjusteet siihen ja johan kestää meikit.

        Ok, kuulostaa järkevältä.

        Minun täytyy olla tosi tarkkana, mitä tuotteita laitan meikin alle, koska muuten lopputulos on vain luistelurata. 😄 Tähän asti paras ratkaisu on ollut pieni määrä rasvoittuvalle iholle sopivaa geelivoidetta. Budjetti on tarkka, joten esim. noin 50 €:n meikinpohjustajat (erityisesti rasvaiselle iholle) ovat poissa vaihtoehdoista. Puuteriin täytyy panostaa hieman, koska ihan edullisimmista puskee kiilto läpi tunnissa. Minkään puuterin kohdalla en ole kyllä koskaan mitään kuivattavaa vaikutusta havainnut. Yöllä käytän iholla voidemaista tuotetta. Silmänympärysvoiteeseen panostan myös enemmän kuin muuhun kosmetiikkaani. Sen täytyy olla laadukas.

        🦄


    • Feministisisko ja tavallinen ovat muuten jokseenkin samanlaisia, mutta feministi tuntee vihaa miestä kohtaan, kuten myös luuserisovinisti naisia kohtaa.

      Normaalisiskolle ja normaalimiehelle oikea on tasa-arvo, ei viha. Siis se, mitä vanha naisliike ajoi ennen feminismin syntyä 1960-luvun Amerikassa. 🌹👀

      • Anonyymi

        Olen feministi ja en ole koskaan vihannut miehiä. Eli sori, mutta kuvauksesi ei pidä aina paikkaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen feministi ja en ole koskaan vihannut miehiä. Eli sori, mutta kuvauksesi ei pidä aina paikkaansa.

        Jos ei ole miesvihaa, mutta kannattaa tasa-arvoa, miten eroaa normaalinaisten suhtautumistavasta? Feministin ja normaalinaisen erottava tekijä on juuri miesviha. Nainen, joka kannattaa tasa-arvoa, muttei vihaa miehiä, on ihan tavallinen nainen. 🌹👀


      • Anonyymi
        Kynis kirjoitti:

        Jos ei ole miesvihaa, mutta kannattaa tasa-arvoa, miten eroaa normaalinaisten suhtautumistavasta? Feministin ja normaalinaisen erottava tekijä on juuri miesviha. Nainen, joka kannattaa tasa-arvoa, muttei vihaa miehiä, on ihan tavallinen nainen. 🌹👀

        Ei pidä paikkaansa, että erona olisi miesviha. Minä ehdottomasti olen nimenomaan feministi. Miesvihaa en kuitenkaan ole koskaan kokenut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, että erona olisi miesviha. Minä ehdottomasti olen nimenomaan feministi. Miesvihaa en kuitenkaan ole koskaan kokenut.

        Siis lienet velvollinen kertomaan, miten eroat normaalista naisesta. 🌹👀


      • Anonyymi
        Kynis kirjoitti:

        Siis lienet velvollinen kertomaan, miten eroat normaalista naisesta. 🌹👀

        En tietenkään ole. Pikemmin sinä olet velvollinen perustelemaan se, miksi miesviha tähän liittyisi. On noin ylipäänsä sen verran päätön väite, että kaikki minkään ryhmän jäsenet olisivat keskenään samanlaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään ole. Pikemmin sinä olet velvollinen perustelemaan se, miksi miesviha tähän liittyisi. On noin ylipäänsä sen verran päätön väite, että kaikki minkään ryhmän jäsenet olisivat keskenään samanlaisia.

        Tarkoittanet, että sinulle on vaikea selittää, mikä ero olisi miehiä vihaamattoman feministinaisen ja tavallisen tasa-arvoa kannattavan naisen välillä. Keisarillakin oli uudet vaatteet, mutta vain sanoissa. 🌹👀


      • Anonyymi
        Kynis kirjoitti:

        Tarkoittanet, että sinulle on vaikea selittää, mikä ero olisi miehiä vihaamattoman feministinaisen ja tavallisen tasa-arvoa kannattavan naisen välillä. Keisarillakin oli uudet vaatteet, mutta vain sanoissa. 🌹👀

        En tarkoita. Tarkoitan sitä, että sinulle ei näköjään ole oikein mitään tietoa feminismistä. Tunnet jonkin hyvin ohuen pintaraapaisun, jota sitten selität yleisenä totuutena. Minun on erinomaisen helppo selittää se ero. Feministillä ja normaalilla naisella ei ole mitään eroa ja feministit ovat täysin normaalija naisia, joiden ajatukset mahtuvat täydellisesti normaalin variaation sisään.


    • Joo, mulla on laukku,missä lompakko ja puhelin. Kotiavain on lompakossa. Eli sekin laukku on ihan yhtä tyhjän kanssa mutta kun ei viitti töissä taskuihin tunkea niitä. Ja tietty siellä on eväät töissä ollessa. Se on semmonen oikein paskanen raksaelämää nähnyt laukku 🤣 en kyllä ota sitä mihinkään muualle mukaan kun töihin. Kauppaan jos menen niin otan taskuun kortit ja auton avaimet ja puhelimen. Jos ei ole taskuja niin sit kannan lompakkoa ja puhelinta kädessä kaupassa ja tietty kaikki avaimet sillon lompakkoon 😄 ja muualla en käy. Kaupassa ja töissä.

    • Anonyymi

      Listaa tankatessa ihmettelinkin, että missä feminismi mutta kerroitkin jo jäynänneesi. Joskus kuullut naisten kadehtivan miesten housuja tai lähinnä niiden taskuja mutta eihän tuo edc-varustus edes mininalisoituneenpana mahtuisi niihin mitenkään. Saanko ehdottaa lisäystä? Monitoimityökalu ja/tai kokoontaittuvat sakset? En mainosta mutta saksissa on keltaiset kahvat. Niin ja kyllähän tuonne onkaloon uppoaisi vielä pieni yhden patterin taskulamppu.

      • Anonyymi

        No siis mulla on avainnipussa mukana lamppu ja pienimuotoinen monitoimityökalu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis mulla on avainnipussa mukana lamppu ja pienimuotoinen monitoimityökalu.

        Hyvä että ne ovat avaimissa. Heti saatavilla. 18.49


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis mulla on avainnipussa mukana lamppu ja pienimuotoinen monitoimityökalu.

        Siis se mun monitoimityökalu on sellanen n. 6 senttiä pitkä ja tosi kapoinen ja näppärä, mutta kestävä. Sinä on sakset ja pari erilaista veistä sen sellaista. Sain se aikanaan isältäni, joka oli saanut niitä nipun Boforsilta lahjaksi. Mikähän senkin lafkan nimi nykyään mahtaa olla. No mutta todella jämäkkää tekoa oleva työkalu, mutta ehkä asefirmalta sopii sellaista odottaa. 😛


      • Anonyymi

        Yleistieto kasvoi kohisten: piti googlettaa, mitä edc-varustus tarkoittaa. Se on Everyday Carry.

        En toistaiseksi ole tarvinnut teräviä työkaluja niillä reiteillä, joita päivittäin vaellan. Metalli myös painaa paljon. Ehdotuksesi paino-hyötysuhde ei ole minulle järkevä.

        Lamppu pitäisi lisätä hansikaslokeroon. Olet oikeassa!

        🦄


    • Kyllä tuohon tarviis vielä pikkurulla jekkulankaa. Sillä voi korjata vaikka mitä, ehkä naisellisiakin juttuja. Veskarit, napit, pienet repeämät vaatteissa jne. Niin ja pienet sivarit sen työstämiseen. Eli se on jämäkkää, mutta ohkasta rautalankaa. 😁👌

      Muumimammallakin tais olla rautalankaa...mäkin pitäisin sitä laukussani, jos sellainen olis. 😄

      • Sivuleikkurit... niillä voi katkoo sitä ja taitella/väännellä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Sivuleikkurit... niillä voi katkoo sitä ja taitella/väännellä. 😁

        Ahaa, no olisit heti sanonut 😄 No joo, sellaiset olisi kyllä kätevät olla myös, jos kerran rautalankaakin.

        Mutta rautalangan saa varmaan katki jos tarpeeksi kierittää ympäri, eikö se mahda murtua jossain vaiheessa? 🤔 Mietin vain jos tulee McGyver-tyyppinen hätätilanne eikä sivareita olekaan saatavana. Tosin ei silloin olisi rautalankaakaan, koska McGyver käyttäisi tietty pelkkää purkkaa ja kengännauhaa ja silti onnistuisi räjäyttämään metalliseinään reiän. Oli se näppärä tyyppi..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, no olisit heti sanonut 😄 No joo, sellaiset olisi kyllä kätevät olla myös, jos kerran rautalankaakin.

        Mutta rautalangan saa varmaan katki jos tarpeeksi kierittää ympäri, eikö se mahda murtua jossain vaiheessa? 🤔 Mietin vain jos tulee McGyver-tyyppinen hätätilanne eikä sivareita olekaan saatavana. Tosin ei silloin olisi rautalankaakaan, koska McGyver käyttäisi tietty pelkkää purkkaa ja kengännauhaa ja silti onnistuisi räjäyttämään metalliseinään reiän. Oli se näppärä tyyppi..

        Mäkkaivuri oli eri äijä. 😁👌


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mäkkaivuri oli eri äijä. 😁👌

        Voi kyllä, lapsena suunnittelin naivani ihmemiehen, mutta se ei sitten mennyt ihan kuten suunnittelin. Olisi ollut ylettömän hyödyllinen aviomies 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi kyllä, lapsena suunnittelin naivani ihmemiehen, mutta se ei sitten mennyt ihan kuten suunnittelin. Olisi ollut ylettömän hyödyllinen aviomies 😂

        No Mäkkaivurikin tais olla vähän nirso, ei kuka tahaansa nainen saanut solmuun ja se joka melkein sai, yritti tappaa sen. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No Mäkkaivurikin tais olla vähän nirso, ei kuka tahaansa nainen saanut solmuun ja se joka melkein sai, yritti tappaa sen. 🤣

        Sortuiko Mäkkaivuri jännänaiseen? 😁 Olisi kannattanut naida mut, noin jännä en kykenisi olemaan 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sortuiko Mäkkaivuri jännänaiseen? 😁 Olisi kannattanut naida mut, noin jännä en kykenisi olemaan 😄

        Se oli "neuvottelija". Joku Deborah... se yritti räjäyttää ja sit lopulta puukottaa, mutta Mäkkaivuri antoi sille sähkötällit auton akusta... mikä on kyllä täysin mahdotonta, mutta ei Mäkkaivurille. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Se oli "neuvottelija". Joku Deborah... se yritti räjäyttää ja sit lopulta puukottaa, mutta Mäkkaivuri antoi sille sähkötällit auton akusta... mikä on kyllä täysin mahdotonta, mutta ei Mäkkaivurille. 😁

        Mikään ei todellakaan ole Mäkkaivurille mahdotonta 😂 Ei tarvita kuin hakaneula ja sitä purkkaa, niin homma hoituu.

        Tuleekohan jostain uusintoja? 🤔 En ole aikuisena katsonut ohjelmaa lainkaan. Tai ehkä parempi olla katsomatta, särkyy vielä lapsuuden illuusio miehestä, jolle mikään ei ole mahdotonta, kun tajuaa että oikeastaan aika harva ohjelmassa esitetty temppu olisi todellisuudessa mahdollista 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei todellakaan ole Mäkkaivurille mahdotonta 😂 Ei tarvita kuin hakaneula ja sitä purkkaa, niin homma hoituu.

        Tuleekohan jostain uusintoja? 🤔 En ole aikuisena katsonut ohjelmaa lainkaan. Tai ehkä parempi olla katsomatta, särkyy vielä lapsuuden illuusio miehestä, jolle mikään ei ole mahdotonta, kun tajuaa että oikeastaan aika harva ohjelmassa esitetty temppu olisi todellisuudessa mahdollista 😂

        Kyllä niitä joskus tuli. 😁


      • Anonyymi

        Säilytän rautalangan ja sivuleikkurit työkalupakissani kotona.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säilytän rautalangan ja sivuleikkurit työkalupakissani kotona.

        🦄

        Joo. Mutta todellinen hätä voi tulla kentällä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Mutta todellinen hätä voi tulla kentällä...

        Mitäs se kristiina pitää käsilaukussa kun toisessa kantolaukussa ain o halkoma kirves pokasaha kaatovänkä ja tukkisakset ja pari pokasahan varaterää mut mitä on olka tai käsilaukussa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se kristiina pitää käsilaukussa kun toisessa kantolaukussa ain o halkoma kirves pokasaha kaatovänkä ja tukkisakset ja pari pokasahan varaterää mut mitä on olka tai käsilaukussa

        Mitä sä ameeba änkytät?

        Metsurikamat on muovilaatikossa. Vyö, koukku, mitta ja yhden käden ropsisakset. Kombikannu, jossa tulppa-avain. Laatikossa sitten vielä liinoja ja suuntaviila.

        Käsilaukku vois olla näppärä, mut unohtaisin sen taatusti vaikka mihin...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mitä sä ameeba änkytät?

        Metsurikamat on muovilaatikossa. Vyö, koukku, mitta ja yhden käden ropsisakset. Kombikannu, jossa tulppa-avain. Laatikossa sitten vielä liinoja ja suuntaviila.

        Käsilaukku vois olla näppärä, mut unohtaisin sen taatusti vaikka mihin...

        Mulla käsilaukussa jakari, monitoimityökalu, 8m mitta, joskus vaihtoketju moottorisahaan. Jesari, lukkosula,tussi, tulppa-avain, taskulamppu(kädespidettävä) ottalamppu on pääs tai taskus, toinen laukus. Tällä hetkellä talvityöhanskoja monta paria. Liittimet siirtyi taskuun, voi löytyä pari naulaa ja mattopuukkokin taskusta. Irtopatteria 1, jonka vois poistaa, hommasin ladattavia. Toinen latautuu laturilla, ku pökkää piuhan kii. Viimevuoden kalenteri ja paperia. Passi ja kukkaro. Suklaat yleensä loppu ja termari, kun kotua lähden laukun kans. Normisti kuljen ilman laukkua kaupois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla käsilaukussa jakari, monitoimityökalu, 8m mitta, joskus vaihtoketju moottorisahaan. Jesari, lukkosula,tussi, tulppa-avain, taskulamppu(kädespidettävä) ottalamppu on pääs tai taskus, toinen laukus. Tällä hetkellä talvityöhanskoja monta paria. Liittimet siirtyi taskuun, voi löytyä pari naulaa ja mattopuukkokin taskusta. Irtopatteria 1, jonka vois poistaa, hommasin ladattavia. Toinen latautuu laturilla, ku pökkää piuhan kii. Viimevuoden kalenteri ja paperia. Passi ja kukkaro. Suklaat yleensä loppu ja termari, kun kotua lähden laukun kans. Normisti kuljen ilman laukkua kaupois.

        Laastaria löytyi lisäksi. Elisestä jääny ohutta rautalankaa taskuun. Lomareissuilla, kevyemmis kledjuis ja pikkukäsilaukku mihin mahtuu lompakko, avaimet, puhelin ja tupakat. Ehkä joku huulirasva. En osaa meikata ja hiukset yleensä ponnarilla.


    • Anonyymi

      Ja minä kun uuvittelin raahaavani laukussa puolta omaisuutta 😄

      Omasta laukustani löytyy, kun lähden ulos ovesta (työpäivänä):

      - puhelin
      - lompakko
      - kotiavaimet
      - läppäri
      - työpaikan kulkulätkät
      - huulirasva
      - käsirasva
      - huultenrajauskynä
      - menkkatuotteet
      - hiuslenkki
      - kasa epämääräisiä kuitteja
      - silmätippoja
      - muutama kynä
      - vesipullo
      - jokin yllätysesine, jota en muista laukkuuni laittaneen. Löytyy aina laukun siivouspäivänä

      • Anonyymi

        Mitä naiset muuten tekee niillä kuiteilla?
        Huomaan että lähipiirissänikin on tällaista.
        Varmaan jonkinlaisia syttöjä, mutta onko myös tulukset mukana?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä naiset muuten tekee niillä kuiteilla?
        Huomaan että lähipiirissänikin on tällaista.
        Varmaan jonkinlaisia syttöjä, mutta onko myös tulukset mukana?

        -keinovaginamies-

        En osaa muiden puolesta vastata, mutta itse tungen kuitit kiireessä laukkuun sillä ajatuksella, että onpa sitten kuitti tallessa, jos pitää vaikka tehdä reklamaatio tuotteesta ja sinne laukkuun ne kuitit vain kertyy. Se on ihan naurettavaa, mikä määrä kuitteja yhteen laukkuun voikin kertyä.. Onneksi nykyään kuitit saa monessa paikassa sähköisenä, niin omalla kohdallani ongelma on hiljalleen helpottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa muiden puolesta vastata, mutta itse tungen kuitit kiireessä laukkuun sillä ajatuksella, että onpa sitten kuitti tallessa, jos pitää vaikka tehdä reklamaatio tuotteesta ja sinne laukkuun ne kuitit vain kertyy. Se on ihan naurettavaa, mikä määrä kuitteja yhteen laukkuun voikin kertyä.. Onneksi nykyään kuitit saa monessa paikassa sähköisenä, niin omalla kohdallani ongelma on hiljalleen helpottanut.

        Sekä laukun että auton siistinä pysymiseen auttaa ajoittainen siivous/järjestely.
        Väite että nainen on siistimpi eläjä kuin mies on kyllä niin huuhaata kuin olla voi.

        Hyvään reissuun otetaan mukaan makkarat, tulitikut ja letherman. Kuivat sytöt eli kuitit löytyy sitten muorin autosta, jos sillä mentiin :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä laukun että auton siistinä pysymiseen auttaa ajoittainen siivous/järjestely.
        Väite että nainen on siistimpi eläjä kuin mies on kyllä niin huuhaata kuin olla voi.

        Hyvään reissuun otetaan mukaan makkarat, tulitikut ja letherman. Kuivat sytöt eli kuitit löytyy sitten muorin autosta, jos sillä mentiin :)

        -keinovaginamies-

        Säännöllinen siivous auttaa, mutta sekä laukun että auton siivous on kuolettavan tylsää puuhaa. Auto tosin on nyt pakko siivota, kun saan uuden auton tässä kuussa. En voi luovuttaa autoa, jossa on varmaan 5 kassillista kierrätykseen meneviä vaatekasseja, ehkä 3 skrapaharjaa, tyyny, ulkohousut, ehkä 10 tyhjää vesipulloa, hanskat, huulirasva, niitä kuitteja, kosteusliinoja, talouspaperirulla, hiusharja.. Mitähän vielä 🤔 Pitänee ehkä huomenna ottaa asiakseni siivota ja tyhjentää auto. Laukun jätäm toiseen päivään 😄


      • Anonyymi

        Oikein hyvä varustus! 👍

        🦄


    • Huhhuh, kylläpä sinne mahtuu tavaraa ja tarviketta 😮

      Miehen käsilaukku on reisitasku housut. Omani painavat täydessä "latingissa" jonkun 3 kiloa tms. eikä siihen sisälly mitään erikoista 🙄

      • Anonyymi

        Olis kyllä aikamoinen helvetti noin painavat housut. Ei ihmetytä yhtään, että kaikkilla miehillä on aina housuissaan vyö 😉.

        Vaan siis vakavasti ottaen, en mä viitsisi noin painavaa laukkuakaan raahata. Poikkeuksena, jos olen menossa toimistolle ja on läppäri mukana, mutta se laukku ei ihan käsilaukusta mene. Tai siis ainakin mulle se on liian iso tavalliseksi käsilaukuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olis kyllä aikamoinen helvetti noin painavat housut. Ei ihmetytä yhtään, että kaikkilla miehillä on aina housuissaan vyö 😉.

        Vaan siis vakavasti ottaen, en mä viitsisi noin painavaa laukkuakaan raahata. Poikkeuksena, jos olen menossa toimistolle ja on läppäri mukana, mutta se laukku ei ihan käsilaukusta mene. Tai siis ainakin mulle se on liian iso tavalliseksi käsilaukuksi.

        No kaikkeen tottuun. Jos on ollut enemmän ravaamista päivässä, niin kyllä sen tuntee miltei ilmassa leijumisena kun illalla ottaa ne housut pois 😁

        Työreppu painaa noin 15kg, vähän roinista riippuen, joskus voi painaa liki 20kg, eikä sinne ole tungettu mitään moottorisahaa tai muutenkaan paljon työkaluja. Siellä vaan on pirusti kaikkea härpäkettä ja tarviketta ettei tartte ajella turhaan jotain pientä tilpehööriä hakemassa.

        Kuten todettu, kaikkeen tottuu 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No kaikkeen tottuun. Jos on ollut enemmän ravaamista päivässä, niin kyllä sen tuntee miltei ilmassa leijumisena kun illalla ottaa ne housut pois 😁

        Työreppu painaa noin 15kg, vähän roinista riippuen, joskus voi painaa liki 20kg, eikä sinne ole tungettu mitään moottorisahaa tai muutenkaan paljon työkaluja. Siellä vaan on pirusti kaikkea härpäkettä ja tarviketta ettei tartte ajella turhaan jotain pientä tilpehööriä hakemassa.

        Kuten todettu, kaikkeen tottuu 😂

        Kyllä töihin voi tavaraa mukana kantaa. Eipä siinä mitään. Vaan, että housuissaan tuollaista tavaramäärää kantaisi. En suostuisi. Hommaisin jonkun kunnollisen ja oikean varustevyön tuon roinamäärän kantamiseen. "Roina" siis tosiaan lainausmerkeissä. 😂🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä töihin voi tavaraa mukana kantaa. Eipä siinä mitään. Vaan, että housuissaan tuollaista tavaramäärää kantaisi. En suostuisi. Hommaisin jonkun kunnollisen ja oikean varustevyön tuon roinamäärän kantamiseen. "Roina" siis tosiaan lainausmerkeissä. 😂🤣

        No aika usein samat housut tarvikkeineen on muutenkin käytössä, kun ei niissä taskuissa ole mitään ns. työkaluja tms. 😁
        Ja sama reppukin aika usein, jos lähden jonnekin reissuun, kuten nyt vaikka mökille tms., kun en jaksa purkaa sitä reppua turhaan tunkeakseni sinne jotain muuta. Eikä sinne kaikki reissuvaatteet yms. kuitenkaan mahtuisi, niin toinen kassi on väistämättä mukana.
        Roinaa roinaa, sitähän se on pitkälti, ilmankin enimmäkseen pärjäilisi 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No aika usein samat housut tarvikkeineen on muutenkin käytössä, kun ei niissä taskuissa ole mitään ns. työkaluja tms. 😁
        Ja sama reppukin aika usein, jos lähden jonnekin reissuun, kuten nyt vaikka mökille tms., kun en jaksa purkaa sitä reppua turhaan tunkeakseni sinne jotain muuta. Eikä sinne kaikki reissuvaatteet yms. kuitenkaan mahtuisi, niin toinen kassi on väistämättä mukana.
        Roinaa roinaa, sitähän se on pitkälti, ilmankin enimmäkseen pärjäilisi 😂

        Niinhän se on. Ihmiset kantavat mukanaan usein monenmoista ihan tarpeetontakin. Joskus sitä katselle esim. lentokentällä, että kantavatko ihmiset koko omaisuutensa johonkin lomamatkoille mukaan. Itse matkustan oikeastaan aina pelkän käsimatkatavaran kanssa. Eri juttu jos olen menossa jonnekin tyyliin kuukaudeksi, niin sitten tarvii isomman laukun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on. Ihmiset kantavat mukanaan usein monenmoista ihan tarpeetontakin. Joskus sitä katselle esim. lentokentällä, että kantavatko ihmiset koko omaisuutensa johonkin lomamatkoille mukaan. Itse matkustan oikeastaan aina pelkän käsimatkatavaran kanssa. Eri juttu jos olen menossa jonnekin tyyliin kuukaudeksi, niin sitten tarvii isomman laukun.

        Näin se on. Tosin itelläkään ei juuri turhia asioita taskuissa ole, kaikelle löytyy käyttöä pitkin viikkoa. Reppu on oma lukunsa, ei puhuta siitä 😂
        Lentoreissuille tulee kyllä karsittua sisältöä roimasti, muuten jäisi reissu unelmaksi, myös työreissut. Eikä siellä kentällä jaksa ruveta tuhannen nippelin ja nappelin kasseja purkamaan, ei, joku muu saa tehdä sen.


      • Anonyymi

        Juu mahtuu, mutta kaiken pitää olla koko ajan hyvässä järjestyksessä ja oikeassa pussukassa, jotta kaikki löytyy tarvittaessa välittömästi.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu mahtuu, mutta kaiken pitää olla koko ajan hyvässä järjestyksessä ja oikeassa pussukassa, jotta kaikki löytyy tarvittaessa välittömästi.

        🦄

        Pitää toki, muuten minkään löytäminen käsilaukusta olisi hirveä show. Ja sama se on minun reisarien ja reppuni kanssa, kaikki on tietyillä paikoillaan, löytyy helposti, myös silmät kiinni.


    • Anonyymi

      Rakastan kans käsilaukkuja😍 Tykkään isoistakin laukuista, mutta mulla ne yleensä lommottavat tyhjillään tai täyttyvät ostoksista. Töissä en käy, joten mulla laukkuun ei tule mitään mitä tarvii pitkän päivän aikana.

      Itellä siis:
      -rahapussi (pankkikortti/henkkarit/bussikortti)
      -avaimet
      -puhelin
      -kankainen kauppakassi(jos oon ostoksilla)
      -meikkipussi jossa huulipuna/kiilto, puuteri,kajalkynä ja topsypuikko (jos oon meikannut)
      -röökit ja viinapullo(jos biletän tai vaan tissuttelen ostoksilla:)

      • Anonyymi

        +ohut piikkiharja:))


      • Anonyymi

        Tissuttelet ostoksilla? Siis keskellä päivää jos olet shoppailemassa niin tissuttelet omassa kassissa olevasta pullosta?


      • Anonyymi

        Juu, minäkin omistin vähän nuorempana varmaan parisenkymmentä käsilaukkua, mutta nyt määrä on pienempi. Mitään kovin hintavia en ole ikinä harrastanut, koska laukun ulkonäkö ja laatu ovat minulle tärkeämpiä kuin brändi. Mutta kivoja laukut ovat. ☺️

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tissuttelet ostoksilla? Siis keskellä päivää jos olet shoppailemassa niin tissuttelet omassa kassissa olevasta pullosta?

        Näin on:) Tai tölkistä. Julkisissa tai ihan avoimesti keskellä toria. Viikolla tai lauantaina. En kovin usein, mutta säännöllisesti😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, minäkin omistin vähän nuorempana varmaan parisenkymmentä käsilaukkua, mutta nyt määrä on pienempi. Mitään kovin hintavia en ole ikinä harrastanut, koska laukun ulkonäkö ja laatu ovat minulle tärkeämpiä kuin brändi. Mutta kivoja laukut ovat. ☺️

        🦄

        Mulla on useampi n.1500 € laukku ja vähän halveampiakin. Nythän ne suurimmaks osin tosin on jo vanhoja kuten minäkin:))

        Mut vielä upeita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on:) Tai tölkistä. Julkisissa tai ihan avoimesti keskellä toria. Viikolla tai lauantaina. En kovin usein, mutta säännöllisesti😆

        Aikamoista.. No jos siitä saa iloa itselleen , määrä pysyy pienenä eikä häiriköi muita, niin mikäs siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoista.. No jos siitä saa iloa itselleen , määrä pysyy pienenä eikä häiriköi muita, niin mikäs siinä.

        No siis mähän en sun hyväksyntää tarvi, vaikka vetäisin tolkuttomat päiväkännit Stockmannin tuulikaapissa.

        Eikä mulla ole mitään sanottavaa mun ohi kulkeville tavismassoille, joten ei tarvi huolestua😁🤣

        Voi ziizus..mieti nyt vähän miten ihmiset ördää tuol baareissa keskenään. Siin on kuule aika pientä jonkun mummon pikku huvit.


    • Miestä voi vihata ilman käsilaukkuakin, ja täyttää näin feminismin välttämättömän ehdon. Sen sijaan vähille feministimiehelle käsilaukku on välttämätön, jos pyrkii olemaan uskottava feministi. 🌹👀

      • Anonyymi

        Pidän olkalaukkua järkevän miehen merkkinä silloin, jos kannettavaa on paljon. Taskujen kapasiteetti tulee äkkiä täyteen.

        🦄


    • Anonyymi

      Montakohan tavaraa olisi feministin käsiveskassa jos sieltä karsittaisiin kaikki miesten keksimät/valmistamat tamineet pois :D

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Jaa jaa. No miestä ei olisi olemassakaan, ellei joku nainen olisi häntä sisällään kantanut ja itsestään ulos työntänyt. Tuon asian pohtiminen on siis täysin turhaa.


    • Anonyymi

      Se on ihmisen sisäinen hyvä olo mikä määrittelee, kiitos kun jaoit tämän tuokion ja toivottavasti sait riittävästi huomiota

      • Anonyymi

        Kyllä tästä tuli kymmenkertaisesti pidempi ketju kuin odotin. Tällä huomiolla elää taas kauan. 😎

        Niin mitä se sisäinen olo määrittelee? Käsilaukun sisällön? Aivan varmasti niin! 🤔

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tästä tuli kymmenkertaisesti pidempi ketju kuin odotin. Tällä huomiolla elää taas kauan. 😎

        Niin mitä se sisäinen olo määrittelee? Käsilaukun sisällön? Aivan varmasti niin! 🤔

        🦄

        Se on todella ihana kuulla, niin ei tarvitse olla muiden huomiosta huolissaan!


    • Anonyymi

      Sulla on siis harvapiikkinen kampa, mutta miksei sulla oo sellasta somaa hiusharjaa, jossa on harvat piikit ja piikkien päässä sellaset nupukat.

      • Anonyymi

        Harvapiikkinen kampa menee helpommin pitkistä hiuksista läpi kuin hiusharja. Kammalla saa vetää pidempiä vetoja ilman että täytyisi aloittaa lyhyillä vedoilla latvoista, niin kuin harjalla.

        Kampa vie myös vähemmän tilaa kuin harja. Mitä enemmän laukussa on tavaraa, sitä paremmin tulee tilankäytön olla optimoitu.

        🦄


    • Onpa sulla paljon ulkonäköön liittyviä asioita käsilaukussa… Pakko tunnustaa, etten laita meikkivoiteita yms. kuin juhliin.

      Hallinto:
      - Avaimet
      - Metallinen pankkikorttikotelo (estää etälukemisen)
      - Kukkaro (tyhjä, harvoin käteistä)
      - Puhelin
      -Elektroninen kulkuavain ja työavaimet
      -Bussikortti
      -kuulokkeet iphone pienessä kotelossa

      Kauneuden hoito ja hygienia:
      - Minikokoinen kampa (jos ei muista kammata aamulla)
      - Huulivoide (jos huulet rohtuu)
      - Ripsiväri ja kulmakynä (kun ei muista laittaa edes niitä aamulla ja töissä huomaa, ettei silmät erotu naamasta)
      - Käsidesi (jäänyt korona jälkeen)
      - Matkahammasharja ja -tahna (aina on hyvä varautua)
      - Särkylääkettä (aina on hyvä varautua, vaikkei ole tarvinnut)
      - muutama pikkuhousunsuojaa (aina on hyvä varautua, hormonikierukan kanssa ei tarvitse muuta)
      - Kondomeja (aina on hyvä varautua, vaikkei ole tarvinnut)
      - Kynä
      - Usein myös ksylitolituotteita

      • Anonyymi

        Tämä oli varautumisen kannalta kattavampi setti kuin minulla.

        Jos lähden pidemmälle automatkalle, omaa settiäni täytyy täydentää esim. hammaspesuvälineistöllä.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli varautumisen kannalta kattavampi setti kuin minulla.

        Jos lähden pidemmälle automatkalle, omaa settiäni täytyy täydentää esim. hammaspesuvälineistöllä.

        🦄

        Joo oikeastaan kaikki kauneuden hoitokin on varautumista. 😁


    • Anonyymi

      kun pitää aqina katsoa uusia jaksoja sarjoista... star trek sarja uusi Picard törmää jättimäiseen pqalkkionmetsästäjä naiseen, e3li femiistiin jollaq on todella suusi acaruusalus kaqikki jätti ase3istuksetkin...

      mutta oikeassa elämässä itse joudun monestikin neuvottelemaan naisten kanssa asioista...

    • Anonyymi

      jod käsilaukusta löytyisi kaikenlaista järeää aseistusta, meikkien vieressä olisi colt-pistooleja ja revcolverejakin.

    • Anonyymi

      EN tiesdä mikä coi ollla joku käsilaukun sisältö... mutta itse on noita jotain kascvovoiteita on itsellä suihkussa, tyttöjen juttuja.''

      mutta järky´ttävää jos käsilaukun sisältä löytyy jotain järeitä aweita.

    • Anonyymi

      Jaha sisäinen naristi pääsi taas vauhtiin. Eikö niin, että valitat ilmastohumppaa samalla kun itse kannat mukanasi tyhjänpäiväisiä kemikaaleja joiden ilmastopäästöt on huomattavasti enemmän kuin perus lihansyöjän elämässä.

    • Anonyymi

      mikä on "jättisuuri.

    • Minun on tapana vaihtaa käsilaukkua noin kerran vuodessa. Yritän päästä alkuun mahdollisimman vähällä ja pikkuhiljaa vanhasta veskasta siirtyy uuteen vain ainoastaan todella tarpeelliset tavarat. 🙂 Noita tarpeetonta tavaraa sisältäviä laukkuja lojuu nytkin kaapissa muutama, kunnes siivoan myös kaapit 🤭

      Kerran olin lähdössä reissuun Tampere-Pirkkalan lentoasemalta. Turvatarkastuksessa huomautettiin, kun minun käsilaukussani oli sekä pikkusakset että monitoimilinkkuveitsi. Ihme nipoja 😄 Onneksi se kenttä on niin pieni, että pääsin vielä helposti kipaisemaan autolle viemään luvattomat välineet, niin minun ei tarvinnut luopua niistä kokonaan.

      Tämä oli hyödyllinen aloitus, kiitos ❣️ Minun käsilaukussani on aina useita lokeroita, jotka kävin kaikki nyt läpi. Tulipahan siivous suoritettua samalla 👍

      Hallinto:
      * A5 paksu kalenteri, jonka välit ovat täynnä kullakin viikolla tarvittavia dokumentteja, kuten konsertti- ja teatterilippuja ym.
      * työkännykkä
      * 6 erilaisen pään latauspääsetti
      * matkalaturi
      * työpaikan henkilökortti
      * nippu käyntikortteja
      * Melko suuri avainnippu, jossa on kolme tagia, kodin ja kolmen muun rakennuksen avaimia, muutamia pienempiä avaimia sekä auton avaimet
      * pieni kolikkopussi, missä yllättäen olikin 25€ setelirahaa 👍Minulla on yleensä hyvin vähän käteistä, jos lainkaan
      * metallinen korttikotelo, missä 12 korttia
      * lompakko, missä myös yllättäen setelirahaa, kuitteja, kanta-asiakaskortteja, postimerkkejä ja 10 viikon lottokuponki, mikä onkin mennyt vanhaksi eilen!!

      Hygienia/kauneus:
      * hiusharja
      * simpukkapeili
      * 3 hiuspinniä ja 1 klipsu
      * 2 pientä kynsilakkaa
      * 3 huulipunaa ja 1 SuperStay
      * 1 huulirasva
      * 1 pikkuhousunsuoja
      * 2 kondomia Exp 2026-07
      * 3 Hygienic Wipe
      * 2 Antibacterial kosteuspyyhettä
      * 50ml käsidesi
      * 2 pikkupakettia nenäliinoja. Toinen on avattu
      * 4 maskia, joista vain 1 erillispakattu. 3 meni nyt roskiin 👍

      Muuta:
      * lukulasikotelo laseineen
      * lukkosulaa
      * laulutunnin materiaalit muovitaskussa
      * rullaheijastin käsivarteen
      * 4 kuulakärkikynää ja 1 lyijytäytekynä
      * 2 avattua rasiaa Zip Mint Mythoneja (väkevä Eucaminttu sekä Menthol Salmiakki)
      * 1 joku epämääräinen Kalev kova hedelmäkarkki. Paperin mukaan maku saattaa olla päärynä
      * litistynyt proteiinipatukka
      * kameransuojus läppäriin (käyttämätön, joku mainostuote)

      En tunnista olevani äärifeministi, mutta on minussa ehkä juuri käsilaukun verran naisellisuutta 😄

      • Anonyymi

        Tämä on hyvä varustus! 👍

        SuperStay piti googlettaa. Pitäisiköhän hommata sellainen joskus...?

        Käytän ksylitolipastilleja satunnaisesti. Yleensä rasia on joko kotona tai työpöydällä. Läkerol Dentsit (eri maut) ovat suosikkejani. Pidemmillä automatkoilla ostan usein kahvi&pissataukopaikoilta noita pastilleja ja sen jälkeen rasia jää pyörimään käsilaukkuun.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä varustus! 👍

        SuperStay piti googlettaa. Pitäisiköhän hommata sellainen joskus...?

        Käytän ksylitolipastilleja satunnaisesti. Yleensä rasia on joko kotona tai työpöydällä. Läkerol Dentsit (eri maut) ovat suosikkejani. Pidemmillä automatkoilla ostan usein kahvi&pissataukopaikoilta noita pastilleja ja sen jälkeen rasia jää pyörimään käsilaukkuun.

        🦄

        Suosittelen lämpimästi SuperStay -huulipunaa 👍 Minulla löytyy sitä tällä hetkellä 4 eri väriä. Vaatteiden mukaan. Maybellinella taitaa löytyä edullisimmat ja nekin ovat ihan laadukkaita.

        SuperStay on tietenkin suudelmankestävä, mutta minä pidän eniten siitä pysyvyydestä, kun olen tilaisuudessa, mihin kuuluu ruokailua tai kahvittelua. Ei tarvitse miettiä joka ruokalajin jälkeen, onko kaikki huulipuna jo syöty, vai pitäisikö sitä käydä lisäämässä 🙂


    • Anonyymi

      Olkaluolienne sisältöä tavatessa tuli mieleen vanha sanonta "the more you know, the less you need" mutta kyllähän nuo kaikki lienee todellakin tarpeen. Kaupataanhan miehillekin nykyään omaansa, eli murse mutta itsekin käytin vielä tuossa 90-luvulla olkalaukkua. Se oli sellainen jahtilaukun/löysän kameralaukun mallinen. Siellä oli lähinnä korvalappusterot, joitain kasetteja ja pari pehmeäkantista pokkaria. Olin vielä tuolloin himolukija. Tarve-esineitä, linkkari, taskari ja fillarin paikkaustarpeet sopivilla työkaluilla.

      • Anonyymi

        Murse. 😁😁 Oikein hyvä sana! 👍 Man purse:sta kaiketi coinattu.

        🦄


    • Anonyymi

      Meinasi. Tapahtua. Catastrophe.

      Korvakorut olivat aamulla unohtuneet kotiin! 😵😵😵 Olin "alasti"!

      Onneksi käsilaukussa oli korvakorut (lisätty käsilaukkuun yllä näkyvän luetteloinnin jälkeen).

      Loppu hyvin, kaikki hyvin. 😊

      🦄

      • Anonyymi

        No huh, olin jo lähes hengästyä


      • Anonyymi

        Lämmin osanottoni häpi endingistä mutta tuo "alastomuus" on itsellekin tuttua, kun joskus oli tapana pitää rannekelloa ja sitten jostain syystä tai syyttömyydestä sattui jäämään pois, niin oli pitkin päivää valju tunne. Kuin olisi leikattu kakkulapiolla siivu ympyrästä. Tämä tosin aikakautena, jolloin julkisissa tiloissa oli jo kelloja siellätuolla, eli ei siis ihan höyryvallankumousaikoihin. Muuten, oikein coinattu. Mursettaja.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe