ystävä ja seksi

Kitiska

paha ongelma, tai sitten teen asiasta ongelman.
vanha tuttuni(miespuolinen) tuli kuvioihin vuosien jälkeen uudestaan, meille kehkeytyi intiimimpi suhde... mitä ei siis koskaan aiemmin ollut.
seksi on hienoa ja nautinnollista, paljon läheisyyttä, pitkiä puhelinsoittoja, käsikädessä kävelyä,leffailtoja ym mukavaa.
näemme silloin tällöin viikonloppuisin pitkän välimatkan vuoksi.
muutama päivä sitten sain kuulla, että hän ei ajattele tätä minään suhteena vaan ollaan vain kavereita jotka harrastavat nautinnollista seksiä.
tiedän että miehen elämä on ollut kaaosta tunnepuolella ja hän ei tiedä mitä elämältää haluaa tulevaisuudessa, ymmärrän tämän. myöskään minä en ole valmis vakavaan suhteeseen, mutta haluaisin olla muutakin kuin ystävä ja itse koen olevani sitä(itselläni ei ole tapana harrastaa seksi kavereideni kanssa), koska tunteita on minunpuoleltani ainakin enemmän pelissä.
ahdistaa!
onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista?

10

1616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies

      eipä pitäs seksiä harrastaa kavereitten kanssa sen jälkeen loppuu usein kaveruus ainakin toiselta.

      anna ajan kulua,kato mitä äijä meinaa ja nauti seksistä ei sitä enää voi lopettaa.

    • kuulit

      että hän pitää sinua vaan kaverina? kolmansilta osapuolilta ei välttämättä aina kuule totuutta. Kaveri on voinut sanoa jollekin näin koska pelkää että sinä pidät häntä vain kaverina.

      Puhukaa ihmiset asioista!

      • Eräs kokenut

        Jos haluat ystävyyden, älä himoitse seksiä - se ei ole ystävyyttä vaan sen tuho. Itselläni oli sama omgelma, halusin seksiä ja olla ystävä mutta se ei onnistunut, sillä olimme molemmat sitoutuneita. Ja olemme edelleen sitoutuneita sekä ystäviä. Toivottavasti ystäviä lopun ikäämme. Ystävyydellä eräs


      • minun mielipiteeni
        Eräs kokenut kirjoitti:

        Jos haluat ystävyyden, älä himoitse seksiä - se ei ole ystävyyttä vaan sen tuho. Itselläni oli sama omgelma, halusin seksiä ja olla ystävä mutta se ei onnistunut, sillä olimme molemmat sitoutuneita. Ja olemme edelleen sitoutuneita sekä ystäviä. Toivottavasti ystäviä lopun ikäämme. Ystävyydellä eräs

        En tuomitsisi himoitsemista noin jyrkästi, sehän on mahdotonta, joihinkin ihmisiin vain tuntee suunnatonta vetoa ja sille ei voi mitään ja miksi pitäisikään. Eri asia on kuitenkin se, antaako himojensa viedä, jolloin kyseessä ei ole enää pelkkä ystävyys vaan jotain enemmän.

        Ap:lle ehdottaisin tilanteen rauhoittamista olemalla miehelle pelkkä hyvä ystävä, ainakin siksi ajaksi, että ystäväsi saa rauhassa käsitellä tunnekuohunsa. Mutta jos itse kuitenkin kaipaat jotain enemmän, niin ystävyydenkin voi kuorruttaa pienellä kiltillä flirtillä... se tuskin ketään miestä ahdistaa.


      • Kitista
        minun mielipiteeni kirjoitti:

        En tuomitsisi himoitsemista noin jyrkästi, sehän on mahdotonta, joihinkin ihmisiin vain tuntee suunnatonta vetoa ja sille ei voi mitään ja miksi pitäisikään. Eri asia on kuitenkin se, antaako himojensa viedä, jolloin kyseessä ei ole enää pelkkä ystävyys vaan jotain enemmän.

        Ap:lle ehdottaisin tilanteen rauhoittamista olemalla miehelle pelkkä hyvä ystävä, ainakin siksi ajaksi, että ystäväsi saa rauhassa käsitellä tunnekuohunsa. Mutta jos itse kuitenkin kaipaat jotain enemmän, niin ystävyydenkin voi kuorruttaa pienellä kiltillä flirtillä... se tuskin ketään miestä ahdistaa.

        tilanne on se, että molemmat olemme sinkkuja.
        olemme olleet ystäviä n.7vuotta, silloin molemmat varattuja ja se oli silkkaa kaveruutta.
        tapasimme sattumalta muutamien vuosien jälkeen ja siitä alkoi tiivis yhteydenpito ja harrastuksen merkeissä tapailua. sitten yllättäen himot veivät mukanaan ja se oli ja on edelleenkin molemminpuolista halua.
        itselläni on todella syvempiä tunteita häntä kohtaan, mutta en ole miettinyt kuitenkaan mitään sen pidemmälle kuin että nautitaan nyt tilanteesta ja katsotaan mihin se sitten joskus johtaa. tiedän myös että hänkin nauttii tästä muutenkin kuin vain seksin tasolla.

        kaveri suhde paljastui, kun kysyin asiasta suoraam, koska tiedottomuus alkoi ahdistaa minua.
        hän kertoi minulle itse että ei halua ajatella mitään vakavia asioita tällähetkellä elämässään, koska ei tiedä mitä itsekkään enää elämältään haluaa, mutta hän ei myöskään kieltänyt etteikö tästä voisi jossakin vaiheessa kehkeytyä hänen käsitemaailmassaan vakavampi suhde. hän haluaa nauttia tästä suhteesta nyt näin, samoin siis kuin minä... mutta takaraivossa jyskyttää tuo kaverisuhde.

        kaverit on mielestäni kavereita, seksisuhteeseen ei kuulu muutakuin seksi(tarpeiden tyydytys),suhde on taas asia mihin kuuluu sekä lämpimät välit että nautinnollinen seksi ja yhdessäolo. mielestäni tämä homma kuuluu tuohon viimeiseen kategoriaan mutta taidan olla yksin ajatukseni kanssa.

        toisaalta olen tehnyt nyt periaatepäätöksen että annan asian olla, annan hänelle aikaa käsitellä omia asioitaan ja nautin nyt tästä mitä on, koska todella haluan häntä ja haluan olla hänen seurassaan.

        vielä kaipaisin muiden kokemuksia vastaavanlaisista suhteista. kuinka on lopulta käynyt...


    • Ehdotan, että selvität itsellesi mitä oikeastaan itse haluat ja toimit sen mukaisesti.

      Kirjoitit, en ole valmis vakavaan suhteeseen, mutta haluaisin enemmän.... Mieti, mitä siis haluat? Keskustelkaa myös keskenänne suhteestanne. Arvelut ja toisilta kuullut asiat eivät ainakaan paranna tilannetta.

      Jos olette hyviä kavereita, kumpikaan seurustele ja (turva-)seksi on nautinnollista, mitä vikaa siinä sitten on?
      Haluaisit saada enemmän, muttet ole itsekään valmis antamaan enemmän, niinkö?

      Mielestäni juttunne kuulostaa YYA-sopimukselta. Tulkintani sanattomasta sopimuksestanne kuuluu: harrastamme näitä yhteisiä kuvioita, kunnes jompi kumpi löytää sen ainoan oikean, jonka kanssa on valmis sitoutumaan. Ei ehkä ollenkaan huono vaihtoehto yhden yön suhteille, jos muuten sellaisia harrastaisitte.

      Toivon, että rehellisten, avoimien keskustelujen avulla suhteenne kehittyisi sellaiseksi, että se vastaa teidän molempien odotuksia. Kuka tietää, vaikka ... ;)

      • Kitiska

        itse haluaisin antaa enemmänkin, mutta en uskalla koska miehellä on ajatukset niin sotkussa. Pelkään, että ahdistan häntä olemalla liian kiinnostunut ja innostunut ja samalla pelkään satuttavani itseäni todella pahasti.
        samasta syystä en halua vakavaa suhdetta.
        hienointa olisi jos homma voisi ajautua vaan omalla painolla eteenpäin sinne minne ajautuu tietenkin toivoen, että se ajautuu "oikeaan suhteeseen". toki haluaisin hänen kanssaan vakavamman suhteen, mutta en uskalla ajatella sellaisia asioita nyt tässä tilanteessa.

        mies puhuu minulle koko ajan, etten saisi suunnitella elämääni ja tulevaisuuttami hänen varaan. hän pelkää, ettei voi antaa minulle tunnepuolella mitään. hän pelkää myöskin, ettei hänen lupaamat asiat toteudu, siksi ei halua luvata mitään minulle eikä kenellekkään.
        hänen mielestään meidän juttumme tuntuu kerta kerran jälkeen paremmalta... näemme siis silloin tällöin viikonloppuisin.

        hän on eronnut 3v sitten 15vuotta kestäneestä avioliitosta, aika pian eron jälkeen hän alkoi seurustella nuoremman naisen kanssa, asuivat yhdessä vuoden ja sitten nainen lähti. tämä nainen on edelleen hänelle tärkeä tiedän sen ja kunnioitan sitä.


      • Kitiska kirjoitti:

        itse haluaisin antaa enemmänkin, mutta en uskalla koska miehellä on ajatukset niin sotkussa. Pelkään, että ahdistan häntä olemalla liian kiinnostunut ja innostunut ja samalla pelkään satuttavani itseäni todella pahasti.
        samasta syystä en halua vakavaa suhdetta.
        hienointa olisi jos homma voisi ajautua vaan omalla painolla eteenpäin sinne minne ajautuu tietenkin toivoen, että se ajautuu "oikeaan suhteeseen". toki haluaisin hänen kanssaan vakavamman suhteen, mutta en uskalla ajatella sellaisia asioita nyt tässä tilanteessa.

        mies puhuu minulle koko ajan, etten saisi suunnitella elämääni ja tulevaisuuttami hänen varaan. hän pelkää, ettei voi antaa minulle tunnepuolella mitään. hän pelkää myöskin, ettei hänen lupaamat asiat toteudu, siksi ei halua luvata mitään minulle eikä kenellekkään.
        hänen mielestään meidän juttumme tuntuu kerta kerran jälkeen paremmalta... näemme siis silloin tällöin viikonloppuisin.

        hän on eronnut 3v sitten 15vuotta kestäneestä avioliitosta, aika pian eron jälkeen hän alkoi seurustella nuoremman naisen kanssa, asuivat yhdessä vuoden ja sitten nainen lähti. tämä nainen on edelleen hänelle tärkeä tiedän sen ja kunnioitan sitä.

        Minusta kuulostaa siltä, että mies jo tietäisi tai olisi päättänyt, ettei teidän suhteestanne kehity enempää. Elämässä voi joskus käydä niin, että tapaa mukavan ihmisen ja seksikin on nautinnollista, mutta se jokin puuttuu. Järki sanoisi kyllä, mutta tunnetasolla jokin ei toimi.

        Kannattaisikohan sinun uskoa mistä ja olla avoimempi myös muille mahdollisuuksille?

        En halua, enkä tietysti osaisikaan neuvoa sinua, mutta toivon, että keskustelu täällä auttaisi sinut pohtimaan tilannettanne mahdollisimman monesta näkökulmasta.

        Aurinkoisia päiviä. ;)


      • Kitiska
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Minusta kuulostaa siltä, että mies jo tietäisi tai olisi päättänyt, ettei teidän suhteestanne kehity enempää. Elämässä voi joskus käydä niin, että tapaa mukavan ihmisen ja seksikin on nautinnollista, mutta se jokin puuttuu. Järki sanoisi kyllä, mutta tunnetasolla jokin ei toimi.

        Kannattaisikohan sinun uskoa mistä ja olla avoimempi myös muille mahdollisuuksille?

        En halua, enkä tietysti osaisikaan neuvoa sinua, mutta toivon, että keskustelu täällä auttaisi sinut pohtimaan tilannettanne mahdollisimman monesta näkökulmasta.

        Aurinkoisia päiviä. ;)

        itseasiassa kummallista tästä hommasta tekee juuri se, että mieskin on ihastunut ja haluaa olla kanssani.
        jos en ota häneen muutamaan päivään yhteyttä, hän soittaa ja kertoo kuinka ikävä hänen on ja kuinka kaipaa vierelleni jne.
        mutta hän ei uskalla ajatella nyt tulevaisuutta.
        koska tunnen miehen niin pitkältä aikaa ja tiedän hänen ajatuksen juoksun todella hyvin, tiedän, että hän ei vaan puhu joutavia, vaan todella tarkoittaa sanomiaan asioita... hän on monella tavalla hiukan erikoinen mies :)

        vai onkohan hänellä joku 40kriisi ;)...


      • Kitiska
        Kitiska kirjoitti:

        itseasiassa kummallista tästä hommasta tekee juuri se, että mieskin on ihastunut ja haluaa olla kanssani.
        jos en ota häneen muutamaan päivään yhteyttä, hän soittaa ja kertoo kuinka ikävä hänen on ja kuinka kaipaa vierelleni jne.
        mutta hän ei uskalla ajatella nyt tulevaisuutta.
        koska tunnen miehen niin pitkältä aikaa ja tiedän hänen ajatuksen juoksun todella hyvin, tiedän, että hän ei vaan puhu joutavia, vaan todella tarkoittaa sanomiaan asioita... hän on monella tavalla hiukan erikoinen mies :)

        vai onkohan hänellä joku 40kriisi ;)...

        vielä piti lisätä, että hassua on myös se, että homma toimii myös tunnetasolla todella.
        mies ei ole kieltänyt, etteikö tästä voisi myöhemmin tulla jotakin... mutta tällä hetkellä tilanne on siis tämä.
        perusajatus miehellä on myös, se, ettei hän halua enää menettää ketään itselleen tärkeää elämässään, osittain siis jotain itsesuojeluvaistoa.

        kiitos muuten orvokki viesteistä... asiallista luettavaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe