Perheellistyvät ystävät

Ylijäänyt pyörä

Haluaisin tietää onko kenelläkään kokemuksia ystävien perheellistymisestä, kun ympäriltä näyttävät katoavan lähes kaikki ystävät omiin perhepiireihinsä? Kun yhtäkkiä huomaat yhteydenottojenkin jääneen omalle kontollesi. Olen sellaisessa tilanteessa. Miten olette ratkaisseet tällaisen ongelman? Olen itse perheetön ja sinkku, muutenhan en olisi ongelmaa huomannutkaan.

Luulen etten ole ainoa!

20

1676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinkku

vähän sama tilanne. ei ole pahemmin kavereita. ystävistä puhumattakaan. yhtäkkiä huomaaa että
      kavereita ei ole. niillä on perheelliset ystävät tai muuttaneet muualle.

• Ylijäänyt pyörä

Minua kaivelee vähän sekin, että jos minut joskus kutsutaankin kylään, niin kyllä puheenaiheet pyörivät luonnostaan näiden perheellisten asioissa - lapsessa. Omia kuulumisiaan saa pitää omana tietonaan, eipä niitä juuri muisteta kysellä. Eihän yksinäiselle ihmiselle mitään ikinä tapahdu. No, ehkä olen vähän katkera ja yliherkkä. Oletko kehitellyt mitään puuttuvien ystävien tilalle, kiintoisia harrastuksia tai yhdistyksiä?

• sipsu

ei minullakaan ystäviä, joiden kanssa vois mennä vaikka ulkoileen tai vaikkapa vain jutella kaikenlaisista asioista.
        Ja nekin ystävät, joita on, asuvat kaukana.
        Kyllä sitä kaipaa sellaista ystävää todellakin; varsinkin samassa elämäntilanteessa olevaa.

• Minä

Juu, täällä on myös yksi sinkku, jonka kaikki ystävät seurustelevat ja ovat kovaa vauhtia perheellistymässä! On todella kurjaa, kun ei ole yhtäkään ihmistä, jolle kehtaisi soittaa ja vuodattaa ongelmiaan, kun heillä ei samanlaisia ongelmia enää ole. Esim. joskus sitä haluaisi vain jauhaa kavereille yksinäisyyttään ja pohtia, mistä miehiä löytyisi, mutta vastaus on tyyliin: "kyllä sä jonkun löydät, mun pitää mennä nyt Petterin kainaloon" yms. Ja pahimpia ovat ne ystävät, jotka ovat lopettaneet yhteydenpidon kokonaan. Näitä nimittäin löytyy.

Mistähän löytyisi sinkkuystävä, jonka kanssa jakaa tämän elämäntilanteen ilot ja surut?

• myös

yksi sinkkunainen lisää, jonka kaverit pariutuneet, nyyh. mutta silti menossa mukana:)

• henni

Niin tutulta kuulostaa...Täälläkin ilmoittautuu 29-vuotias yksinäinen sinkkunainen.

• Jennie

Sama juttu myös täällä...vaikka mulla on ikää vasta 23v, tuntuu, että kaikki kaverit on jo menossa naimisiin/saa lapsia. Olo tuntuu kieltämättä kyllä välillä aika yksínäiseltä, kun ei oo oikein ketään kenen kanssa lähteä jonnekin jne..
        Mistäpäin kaikki tänne kirjoitelleet on?

• Anonyymi

Niin se vaan näyttää olevan jokapuolella, ne ns ystävät eivät välitä muuten jos eivät jotain apua tarvitse.
        Ja sinkkuja ei kutsuta päivällisille , siitä on yhtä äkkiä tullut vaarallinen ihminen jota kartetaan vaan siksi että in sinkku.

• N 36 v

Mutta entäs minä ja mieheni. Olemme lapseton aviopari. Meidät kiertää kaukaa niin sinkut kun lapsiperheetkin, ei jutut käy yksiin kummankan ryhmän kanssa.
      Ennemmin kuuntelen sinkkujen juttuja, mutta olen taas heille liian tylsää seuraa, vaikka vietän miehen kanssa aktiivista elämää.
      Poikkeuksiakin toki on, mutta aika yksin on saanut olla.

• Anonyymi

Ja tuo tulee ikävä kyllä jatkumaan.
        Me olemme mieheni kanssa kokeneet tuon saman aikoinaan,
        Ja nykyään vielä pahempaa kun olemme jo siinä iässä, että tuttavillamme alkaa jo kaikilla olemaan lapsenlapsiakin.
        Tuntuu että lapsettomuus tavallasn tuplaantuu vanhetessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuo tulee ikävä kyllä jatkumaan.
        Me olemme mieheni kanssa kokeneet tuon saman aikoinaan,
        Ja nykyään vielä pahempaa kun olemme jo siinä iässä, että tuttavillamme alkaa jo kaikilla olemaan lapsenlapsiakin.
        Tuntuu että lapsettomuus tavallasn tuplaantuu vanhetessa.

Entäs lesket sitten, kun jää yksin niin kylään kutsut loppuu jostain kumman syystä,
        Ja sanotaan että pitäisi hakea toisten yksinäisten seuraa, tai että mennä nettiin löytämään uuden miehen, se mieskö sitten on avain muitten mukana olemisiin .
        Ja varsinkin kun sitä ei edes halua mitään uutta , elämäänsä

• Henni

Heippa!
      Henni eli minä olen Kotkasta.

• -Lime-

Vain pari kaveria on enää sinkkuna, muilla on mies tai sekä mies että lapsia. Joidenkin "pariutuneiden" kanssa yhteydenpito on harventunut selvästi (asuvat tosin myös eri paikkakunnilla) ja keskustelu menee helposti siihen "lapset sitä, lapset tätä". Ei ole enää paljoa yhteisiä jutunaiheita ja kaveripiiritkin ovat muuttuneet - perheellisillä siis koostuu usein muista perheistä.

Eniten ehkä kuitenkin rasittavat tapaukset, jotka malttavat olla kahvilla, baarissa tms noin tunnin, kunnes on ihan pakko alkaa naputella viestejä tai soitella miehelle, että "joko sä olet kotona, onko ikävä, mä tulen ihan just takas" jne. Tai pahimmassa tapauksessa pyydetään se mies kesken tyttöjen iltaa mukaan ja sitten kuherrellaan jossain nurkassa kuin vastarakastuneet... Yleensä tulee tuolloin lähdettyä suosiolla kotiin tai siirryttyä toiseen porukkaan, sillä kolmantena pyöränä oleminen on turhan noloa. Tilanne tuntuu varmaan siksi hullulle, että itse olen seurustellessakin käynyt baareissa, viettänyt tyttöjen iltaa, harrastanut kavereiden kanssa jne ilman mitään hirveää hoppua miehen luokse. Mielestäni parisuhde toimii muiden ihmissuhteiden tavoin paremmin, jos ei kyhnätä yhdessä 24/7. (Suhteen alussa toki ymmärrän huuman ja tarpeen olla kiinteästi yhdessä). Aivan kuten hyvät ystävät ei se mieskään katoa savuna ilmaan, jos ei koko ajan päivystä vierellä ;)

• ketjun aloittaja

Olen itse jo yli 30 (ja muuten Jyväskylästä), ja useimmat perheelliset ystäväni ovat olleet yhdessä jo kauan ennen lapsen tuloa. Se on muuttanut heti jotakin, ennen saikin kävely- tai kahvi- ja kaljaseuraa silloin tällöin miehellä tai ilman. Olen lähes aina ollut se jolla ei ole ketään, mutta ei se aiemmin niin paljon vaikuttanut. Seura on silti kelvannut... On aika vaikea ymmärtää syytä miksi perheellisten ja perheettömien, sinkkujen tai vaikka retuliinien pitäisi seurustella omissa porukoissaan!

• -Lime-
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Olen itse jo yli 30 (ja muuten Jyväskylästä), ja useimmat perheelliset ystäväni ovat olleet yhdessä jo kauan ennen lapsen tuloa. Se on muuttanut heti jotakin, ennen saikin kävely- tai kahvi- ja kaljaseuraa silloin tällöin miehellä tai ilman. Olen lähes aina ollut se jolla ei ole ketään, mutta ei se aiemmin niin paljon vaikuttanut. Seura on silti kelvannut... On aika vaikea ymmärtää syytä miksi perheellisten ja perheettömien, sinkkujen tai vaikka retuliinien pitäisi seurustella omissa porukoissaan!

mutta monille on tärkeää olla kaltaistensa seurassa eli jos itsellä on lapsia, niin tod.näk. yhteistä löytyy enemmän perheellisten kuin sinkkujen kanssa. Sinänsä ymmärrän kyllä sen, mutta toisaalta luulisi että ajan mittaan samojen aiheiden jauhaminen kävisi tylsäksi. Itse asiassa jotkut äidit ovat sanoneetkin, että eivät jaksaisi millään jutella joka pv hiekkalaatikolla vauvojen päivän pökäleen väristä, viimeisimmästä korvatulehduksesta yms ;) Ja jotkut sinkut taas, että ainaiset baaritarinat alkavat kyllästyttää. Siinä mielessä olisi siis tosiaan hyvä olla mahdollisimman erilaista sakkia kaveripiirissä, jotta saisi välillä "breikin" samassa tilanteessa olevien seurasta ja kuulla toisenlaisia mielipiteitä ja kokemuksia.

Minulla on itse asiassa aina ollut hyvin kirjava kaveripiiri, mutta kuten aiemmin mainitsin, perheihmiset ja jotkut lapsettomat pariskunnatkin ovat tosiaan etääntyneet selvästi omanlaistensa seuraan, joten nykyisin tulee liikuttua aika pitkälti samanhenkisessä sinkkuseurassa ja parin lapsettoman "pariutuneen kanssa". Vaikka tilanne voisi olla huonompikin, niin toisaalta harmittaa hiukan, että pitkäaikaiset ystävyyssuhteet kuihtuvat pikkuhiljaa erilaisen elämäntilanteen takia...

• nainen 38v

Kuullostaa kovin tutulta, itse asun länsirannikolla ja olen tuttavapiirin ainoa sinkku. Turha odottaa kutsua kylään ja kesäloman alku suorastaan ahdistaa, mitä tehdä ja minne mennä yksin ja kuulla samoja fraaseja "etkö sä ole vieläkään tavannut ketään" jne jne.

• aloittaja

Samantapaisia ongelmia kesän varalle... Minulta ei kukaan edes enää vaivaudu kysymään löytämisistä, mikä on sekin huolestuttavaa. Pitävät varmaan jo niin toivottomana tapauksena!

• tämmönen
        aloittaja kirjoitti:

Samantapaisia ongelmia kesän varalle... Minulta ei kukaan edes enää vaivaudu kysymään löytämisistä, mikä on sekin huolestuttavaa. Pitävät varmaan jo niin toivottomana tapauksena!

kaikki kaverit seurustelee enemmän ja vähemmän vakavasti.
        eniten ärsyttää se, että jatkuvasti varsinkin osalla on tapana kysyä "no miten ne miesasiat" tms.
        tulee vähän semmonen säälitty olo. en mä mitään sääliä kaipaa, mulla on ihan hyvä näin sinkkuna. taitaa mun sinkkuus häiritä kaikkia muita enemmän ku mua itteeni. esim joitain sukulaisia.

• Anonyymi

Et ole ainoa

• Anonyymi

Yksin oleva mies ei voi olla kaveri naisen kanssa joka seurustelee ja menee naimisiin. Ennen häitä luvataan olla jatkossakin yhteyksissä mutta ei vaan toimi oikeasti. Tottakai avioliitto muuttaa kaveruutta, mutta itse en häiritse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3485
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1194
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      213
      886
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe