TE toimiston asiantuntijan yhteydenotot ja annetut tehtävät.

Anonyymi-ap

Olen ollut työttömänä 1½ vuotta. Minulle määritettiin 2 hakua/kk jotka kirjattiin omien sivujen tehtäväkentään. Jostain syystä asiaan tullut muutos, koska viimeksi yhteydessä olin n. 6kk sitten ja tehtävien anto loppui.
Olen asian ymmärtänyt siten, että haen oman mieleni mukaan mitä haenkin ja määrällä ei niin merkitystä.

Voi tietysti asiaan vaikuttaa sekin, että olen saavuttanut eläkeputken pään eikä työllistämisvelvoitetta TE toimistolla enään ole?
Omilla sivuilla lukee että työhaku on voimassa ja annettuja tehtäviä ei ole.

Hakuja olen kuitenkin tehnyt jonkinverran vaikka ei ole tehtäväksi annettukaan.
Työhaut on käytännössä samojen paikkojen hakujen ylläpito eli 3kk välein laitetaan firmoihin päivitetty halu joka voimassa 3kk. Tätä siis eläkkeeseen saakka...

Onko kenelläkään muulla samanlainen tilanne ja miten olette toimineet?
Itse en ala ottamaan yhteyttä TE toimistoon ja kysellä asiasta vaan pidän asian heidän tehtävänä.

19

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on just tollasta. Eivät päivitä suunnitelmia, koska "aika ei riitä". Minä teen nykyään niin, että haen ne 4 kk ja kun on 3 kk mennyt, pistän listan sähköpostilla sinne. Silloin yleensä heräävät.

• Anonyymi

Miksi lähetät s.postia sinne?

• Anonyymi

Miksi vain kaksi hakua per kuukausi? Siihen ettei velvoite ole 4 hakua pitää olla perusteltu syy.

• Anonyymi

Terveydelliset syyt vähentävät hakumäärää ja lääkäri määrittää asian ja tarviten antaa b-lausunnon kuten itse sain sellaisen.

Uudessa työnhaku velvoitteessa on määritetty 0-4 hakua /kk johon vaikuttavat ikä ja terveystiedot.
        Työhakua siis tehdään terveyden ehdoilla kuten asiantuntija minulle antoi kertoa.

• Anonyymi

Mullakin on vaan 2hakua kuukautta kohden, varmaan ikä ja ettei ole riittävää kokemusta on vaikuttanut tuohon määrään. Nyt kun olen käynyt yhden joutavan työnhakuvalmennusjutun, niin into hakea edes kahta paikkaa latistui, valmennuksen vetäjien mielestä kelpaankin pelkästään palkkatukihommiin johonkin yhdistykseen, sanoivat suoraan ettei muualle kannata edes hakea, joten miks pitäisi nähdä vaivaa. Ne palkkatukipaikat edes hyödytä työllistymisessä jatkossa johonkin oikeaan työpaikkaan vaan pikemmin päinvastoin🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mullakin on vaan 2hakua kuukautta kohden, varmaan ikä ja ettei ole riittävää kokemusta on vaikuttanut tuohon määrään. Nyt kun olen käynyt yhden joutavan työnhakuvalmennusjutun, niin into hakea edes kahta paikkaa latistui, valmennuksen vetäjien mielestä kelpaankin pelkästään palkkatukihommiin johonkin yhdistykseen, sanoivat suoraan ettei muualle kannata edes hakea, joten miks pitäisi nähdä vaivaa. Ne palkkatukipaikat edes hyödytä työllistymisessä jatkossa johonkin oikeaan työpaikkaan vaan pikemmin päinvastoin🤣🤣

"työnhakuvalmennusjutun"

Mikä oli tämä juttu...itseäni kehottivat ottamaan osaa johonkin työnhaku sparraukseen, etänä tai lähinä. No ei kyllä kiinnosta...eikö nämä ole vaan et konsulttifirma ottaa valtiolta rahat pois ja jos jopa joku työllistyy tästä niin saavat hyvät bonukset? Voikohan tuosta tulla velvoittava jos en reagoi mitenkään...

"Työnhakuvalmennuksen tavoitteena on auttaa asiakasta vahvistamaan työnhakutaitojaan ja -tietojaan, tarjota tietoa erilaisista työnhakumenetelmistä ja -kanavista, opastaa tuomaan esille omaa osaamista, kontaktoimaan työnantajia, löytämään työtä tai työllistymään yrittäjänä.

Työhönvalmennuksen tavoitteena on tukea asiakasta yksilövalmennuksella niin, että hän saa työpaikan avoimilta työmarkkinoilta tai työllistyy palkkatuen avulla sekä vakiinnuttaa saamansa työsuhteen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"työnhakuvalmennusjutun"

Mikä oli tämä juttu...itseäni kehottivat ottamaan osaa johonkin työnhaku sparraukseen, etänä tai lähinä. No ei kyllä kiinnosta...eikö nämä ole vaan et konsulttifirma ottaa valtiolta rahat pois ja jos jopa joku työllistyy tästä niin saavat hyvät bonukset? Voikohan tuosta tulla velvoittava jos en reagoi mitenkään...

"Työnhakuvalmennuksen tavoitteena on auttaa asiakasta vahvistamaan työnhakutaitojaan ja -tietojaan, tarjota tietoa erilaisista työnhakumenetelmistä ja -kanavista, opastaa tuomaan esille omaa osaamista, kontaktoimaan työnantajia, löytämään työtä tai työllistymään yrittäjänä.

Työhönvalmennuksen tavoitteena on tukea asiakasta yksilövalmennuksella niin, että hän saa työpaikan avoimilta työmarkkinoilta tai työllistyy palkkatuen avulla sekä vakiinnuttaa saamansa työsuhteen."

Työnhakuun ei tarvita minkäänlaista sparrausta. Kaikki ihmiset osaavat hakea töitä. Tätä saatanan paskaa on pyöritetty työttömien ihmisten koko elämän kustannuksella kymmeniä vuosia. Milloin helvetti soikoon tämä hulluus lopetetaan?

Voit vetää sitä imbesilliä turpaan joka vielä kehtaa mainostaa jotain työnhakukurssia kun sinä tarvitset ainoastaan ansiotuloja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työnhakuun ei tarvita minkäänlaista sparrausta. Kaikki ihmiset osaavat hakea töitä. Tätä saatanan paskaa on pyöritetty työttömien ihmisten koko elämän kustannuksella kymmeniä vuosia. Milloin helvetti soikoon tämä hulluus lopetetaan?

Voit vetää sitä imbesilliä turpaan joka vielä kehtaa mainostaa jotain työnhakukurssia kun sinä tarvitset ainoastaan ansiotuloja.

Kokoaikainen työ oli alkamassa kolmen viikon päästä. Mitä yritti työvoimanilkki? Pakottaa työnhakukurssille. Oli oma palkka kiinnostavampi kuin työnhakijan tilanne. Eihän noiden toiminnassa ole mitään järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi pojat, ei todellakaan kaikki osaa hakea töitä, onhan tuo nähty. Työssäni (työnantajan edustaja) näen tosi huonoja ansioluetteloita ja haastattelussa ei osata vastata juuri mitään.

JOs sinä mielestäsi osaa hakea töitä ja kertoa muutenkin osaamisestasi, anna kuitenkin niille mahdollisuus, jotka haluavat siirtyä nykyaikaan. Turpaan vetäminen kuullostaa sinunlaisesi ihmisen ongelmanratkaisulta.

Kierrä kaukaa kaikki valmennukset, kukaan ei halua ruttuturpaa ryhmäänsä!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi pojat, ei todellakaan kaikki osaa hakea töitä, onhan tuo nähty. Työssäni (työnantajan edustaja) näen tosi huonoja ansioluetteloita ja haastattelussa ei osata vastata juuri mitään.

JOs sinä mielestäsi osaa hakea töitä ja kertoa muutenkin osaamisestasi, anna kuitenkin niille mahdollisuus, jotka haluavat siirtyä nykyaikaan. Turpaan vetäminen kuullostaa sinunlaisesi ihmisen ongelmanratkaisulta.

Kierrä kaukaa kaikki valmennukset, kukaan ei halua ruttuturpaa ryhmäänsä!!

"Työssäni (työnantajan edustaja) näen tosi huonoja ansioluetteloita ja haastattelussa ei osata vastata juuri mitään."

Jospa nämä eivät vaan halua töitä, hakuosaamista kyllä löytynee?

• Anonyymi

Se ei ole mitään valmennusta. Pirkko soittaa 2 × kk ja kysyy mitä olet tehnyt? Minun piti tehdät haut vielä älykännykällä, kun kirjastot oli kiinni koronan takia.

• Anonyymi

Olen 62-vuotias ja teen keikkatyötä vuokrafirman kautta. TYönhakuvelvoite on 1 per kk koska tuota keikkatyötä on mukavasti ja pidän vapaani silloin kun sille tarve on.

Aion olla työnhakijana 65-vuotiaaksi asti koska saan siihen saakka soviteltua. Eli pontti on, että työnhakuvelvoite voi olla 0 -4 välillä riippuen alasta, osaamisesta ja terveydentilasta.

• Anonyymi

Oltava työnhakijana vielä 3v! Unohdit mainita eli olet langoissa ohjattava ja ei omaisuutta pätkääkään!
        Voi vedellä lankoja miten halutaan..... Onnea nyhräämiselle!!!

• Anonyymi

Terveydentilasta vain hakumäärät määrittyvät!
        Kerroppa ala jossa vain 0-1 haku tai kerroppa osaamisesta jossa 0-1 haku??????

Keksit koko jutun, mutta miksi?

• Anonyymi

Kaikenlaiseen pelleilyyn sitä ihmiset suostuvatkin , ei olis itsestä moiseen pallotteluun taipuvaiseksi.

• Anonyymi

• Anonyymi

TE-rikut ei ymmärrä miten päin siittä munasta pitäisi purra. Tai haukatako lainkaan.

• Anonyymi

Itse olin viimeksi TE-toimistolla keskusteluissa asiantuntijan kanssa n.8kk sitten joka määritteli hakemaan vielä 3kk ajan 1 paikka/kk ja odottelemaan kunnes otetaan yhteyttä. Olin silloin vielä 62v. , mutta nyt jo yli 63v. ja eläkkeikään 1v 6kk.

No miten kelläkin ne virkailijat osuvat kohdalle, kuten tuttavapiirissä jolla oli enään 9kk eläkeeseen, soitettiin TE-toimistolta että pitäisi aktivoitua siinä työnhaussa enemmän eikä vain odotella työtä!...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      3121
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1055
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      801
    Aihe