Iso hämähakki asuntoni katossa

Anonyymi-ap

Minä en siihen uskaltanut koskea joten soitin tapailumiehelle että tulee äkkiä hoitamaan tilanne. Minä en nuku hämähäkkien kanssa. Onneksi tapailumies oli lähellä kaupassa joten se tuli nopeasti ja mopin varrella se pudotti hämähäkin katosta lattialle. Paperin kanssa se otti sen ja pudottu parvekkeelta alas. En olisi voinut nukkua jos tietäisin että luonani asuu hämähäkki.

46

708

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä pyydän miestäni aina tappamaan kaikki hyönteiset, koska en itse halua. Minua ällöttää. 😵

Mitä mies sitten tekee? Vie ne elävänä ulos. 😍😇

🦄

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

🍒 ­­N­y­­m­­f­­­o­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17776557J

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Oi! Onpa sinulla ihanan ritarillinen tapailumies ❤️
      Minä ja hämähäkki emme myöskään mahdu samaan huoneeseen. - Kerran yksi entinen mieskollegakin pelasti minut, kun työhuoneemme katossa, lähes yläpuolellani, oli hämähäkki ja hän kiipesi poistamaan sitä. - Tarjosin kyllä ensin kirjaa, millä hämähäkin olisi voinut liiskata, mutta kaveri halusikin vain tyhjän lasin ja paperin, minkä avulla hän kuljetti ötökän ulos..
      Minä en ole niin hellämielinen hämähäkkiä kohtaan, jos se tulee sisällä minun reviirilleni. -
      Pienemmät liiskaan itse ja vähän suurempiin haen apuja.

• Haluutko tietää hassun pienen knoppitiedon ihmisestä, hämähäkeistä ja nukkumisesta? Vai jätänkö mieluummin kertomatta.😉🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Haluutko tietää hassun pienen knoppitiedon ihmisestä, hämähäkeistä ja nukkumisesta? Vai jätänkö mieluummin kertomatta.😉🙂.

Mieluummin en.., mutta minua jää silti vaivaamaan, jos en siitä tiedä..
        Joten kerro vaan 🙂

• Xena-183 kirjoitti:

Mieluummin en.., mutta minua jää silti vaivaamaan, jos en siitä tiedä..
        Joten kerro vaan 🙂

Muistan joskus jostain lukeneeni että ihminen syö nukkuessaan 5-8 hämähäkkiä elämänsä aikana. En kyllä tiedä miten se on mitattu tai laskettu mutta jostain syystä toi juttu on mun päähän tarttunut hämähäkeistä.😄. Anteeks jos aiheutin ikäviä fiiliksiä.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Muistan joskus jostain lukeneeni että ihminen syö nukkuessaan 5-8 hämähäkkiä elämänsä aikana. En kyllä tiedä miten se on mitattu tai laskettu mutta jostain syystä toi juttu on mun päähän tarttunut hämähäkeistä.😄. Anteeks jos aiheutin ikäviä fiiliksiä.🙂.

Eih! 😱😝
        No, onneksi en tiedä siitä, jos nukkuessani.. Tai ehkä tuo pätee vain lämpimissä maissa..? 🤔

Mutta jos minulla alkaa tämän kuultuani tulla yhtään lisää unettomia öitä, niin tarvitsen ehdottomasti tänne hämähäkkivahdin, muista se ☝️😄

• Xena-183 kirjoitti:

Eih! 😱😝
        No, onneksi en tiedä siitä, jos nukkuessani.. Tai ehkä tuo pätee vain lämpimissä maissa..? 🤔

Mutta jos minulla alkaa tämän kuultuani tulla yhtään lisää unettomia öitä, niin tarvitsen ehdottomasti tänne hämähäkkivahdin, muista se ☝️😄

En muista mainittiinko jutussa missäpäin maailmaa asiaa oli tutkittu. Ja joo sen kuin ilmoitat vaan hämähäkki vaarasta jos siltä tuntuu niin mä tulen salamana vartioimaan sun untasi urheasti.😉😊.

• Xena-183 kirjoitti:

Eih! 😱😝

Hämähäkit on kyllä siitä hyödyllisiä että ne popsii pölypunkkeja ja muita ei toivottavia pienenpieniä ötököitä.🙂.

• Anonyymi

Hämähäkin tappamisesta saa seitsemän vuoden epäonnen.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Hämähäkit on kyllä siitä hyödyllisiä että ne popsii pölypunkkeja ja muita ei toivottavia pienenpieniä ötököitä.🙂.

Niin. Kaipa niilläkin on oikeus elää, mutta en pidä siitä, että ne ovat minun kanssani samassa huoneessa, näkysällä.

Onneksi tyttäreni ei ole perinyt tätä minun heikkouttani 👍 Tiedän aina mistä on kyse, jos hän huutaa minulle omasta huoneestaan tai vessasta; "äiti, tuo kirja!" 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Hämähäkin tappamisesta saa seitsemän vuoden epäonnen.

Minä taas olen kuullut, että kun tapat hämähäkin, sen puoliso tulee yöllä sinun korvaasi. - Siksi käytänkin korvatulppia 😄

• Xena-183 kirjoitti:

Niin. Kaipa niilläkin on oikeus elää, mutta en pidä siitä, että ne ovat minun kanssani samassa huoneessa, näkysällä.

Onneksi tyttäreni ei ole perinyt tätä minun heikkouttani 👍 Tiedän aina mistä on kyse, jos hän huutaa minulle omasta huoneestaan tai vessasta; "äiti, tuo kirja!" 😄

Niin ei niistä haittaa oo kun eivät näy. Poissa silmistä poissa mielestä. Hyvä että sulla on sitten ollu ees tytär jeesimässä kun karmeet hämpyt hyökkii kimppuun.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Niin ei niistä haittaa oo kun eivät näy. Poissa silmistä poissa mielestä. Hyvä että sulla on sitten ollu ees tytär jeesimässä kun karmeet hämpyt hyökkii kimppuun.🙂.

Kesäisin on toistaiseksi ollut, juu, eli silloin, kun hämähäkit ovat näkyvämmin liikkeellä 😄

Tytär tulee kotiin vielä ensi kesäksi, mutta muuttaa varmaankin sitten omaan kotiin heti, kun työpaikka varmistuu joltakin suunnalta. 🙂

• Xena-183 kirjoitti:

Kesäisin on toistaiseksi ollut, juu, eli silloin, kun hämähäkit ovat näkyvämmin liikkeellä 😄

Tytär tulee kotiin vielä ensi kesäksi, mutta muuttaa varmaankin sitten omaan kotiin heti, kun työpaikka varmistuu joltakin suunnalta. 🙂

No sitten sun tarvii hommata joku sitä vakanssia täyttämään.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

En muista mainittiinko jutussa missäpäin maailmaa asiaa oli tutkittu. Ja joo sen kuin ilmoitat vaan hämähäkki vaarasta jos siltä tuntuu niin mä tulen salamana vartioimaan sun untasi urheasti.😉😊.

Tuo on urbaanilegenda.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on urbaanilegenda.

Saattaa olla. En muista mistä sitä luin mutta jostain se on päähän jäänyt.🙂.

• Anonyymi

Imuroin kaikki hämähäkit.

• No eikä! Et kai? Sieltähän ne kömpivät kaikki yöllä ulos.. Niin ainakin minusta tuntuu 🤔

• Anonyymi

Hyvä provo. Muista tovin päästä kirjotella siitä kuin tapailumies vaihto sulle kesärenkaat kun et ite osaa.

• Anonyymi

No sinä epäilemättä luet näitä miehen roolileikkejä vielä keväämmälläkin ja ehkä haaveilet näissä itsekin jotai☝️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä epäilemättä luet näitä miehen roolileikkejä vielä keväämmälläkin ja ehkä haaveilet näissä itsekin jotai☝️

Ootko sä kans niin väkivaltanen kuin nuo muut naiset tuossa? Liiskaat kaiken mikä tielle osuu?

• Anonyymi

Hämähäkit ovat hyödyllisiä. Syövät muita ötököitä, vaikkapa turkiskuoriaisia. Tarpeeksi suuret hämikset syövät varmasti torakoita ja hiiriäkin... 😜

Jos vetäisee imuriin harvinaisen hämiksen, syyllistyy rikokseen 😂

xLiner

• Anonyymi

Ei ole tässä huushollissa ritareita pelastamaan hämähäkeiltä. Itse se on vain tämäkin asia hoidettava ja käytävä taistelunsa hämähäkkien ja muiden ötököiden kanssa. Näillä taistelutaidoilla kelpaisin jo vaikka kilpineidoksi Lagerthan porukkaan.

• Anonyymi

Olipas tapailunaisella rauhallinen ja hidasliikkeinen hämähäkki katossa.
      Meillä oli kerran seinällä iso hämähäkki, jolla jalkojen välinen pituus on 10cm ja se piti saada seinältä pois, ettei vaan pääse jääkaapin taakse putoamaan.
      Oli varmaan joku varasto hämähäkki.
      Sain sen onnistuneesti purkkiin kiinni ja kun vein sen pihalle ja vapautin, niin se oli vallan nopea liikkeissään 20 sentin matkan liikkui 1 sekunnissa.
      Lukkeja tosinaan kävelee lattialla, mutta ne ovat niin rauhallisia-
      Lukki on paljon ystävällisempi ja sen uskaltaa ottaa käteen, mutten ottaisi mitää suurta hämähäkkiä käteen.
      Talvella lukkeja kävelee sisällä, mutten minä niitä ulos pakkaseen mene heittämään vaan olen huonekasville laittanut, niin ei ainakaan jää jalan alle.

• Anonyymi

En minäkään hämähäkeistä pidä, mutta en silti tajua joidenkin naisten teatteria niiden kanssa. Mä anna niiden olla, jos eivät ole päälle tulossa ja ne altavat minun olla. Joskus aikanaan mulla asusteli iso, musta ja aivan älyttömän ällöttävä hämähäkki mökin vessan lavuaarin alla. Se kuitenkin tiesi olevansa meistä se pienempi ja väisti jalkoja, eli annoin sen sitten asua siellä.

Ymmärrän hämähäkkikammon maissa, joissa on hämähäkkejä, jotka voivat tappaa tai tehdä ainakin todella sairaaksi.

• Anonyymi

Jollain voi olla esim araknofobia. Sitä voi olla vaikea ymmärtää, jollei itse ole kokenut samanlaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jollain voi olla esim araknofobia. Sitä voi olla vaikea ymmärtää, jollei itse ole kokenut samanlaista.

Araknofobia on tosi harvinaista. Valtaosalla se on puhdasta teatteria. Oikea fobia ja esitys on hyvin helppo erottaa toisistaan, nimimerkillä kokemusta on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Araknofobia on tosi harvinaista. Valtaosalla se on puhdasta teatteria. Oikea fobia ja esitys on hyvin helppo erottaa toisistaan, nimimerkillä kokemusta on.

Araknofobiaa kuitenkin esiintyy ja joillain tulee aidosti niin voimakas reaktio hämähäkin tai muiden ötököiden näkemisestä, että ei se välttämättä mitään teatteria ole.

Itse tulen jotenkuten toimeen ötököiden kanssa ja esim metsässä ne eivät niinkään häiritse, mutta jos vaikkapa heinäsirkka tai muu isompi ötökkä hyppää iholle, niin reaktioni on pienehkö panikointi eli en todellakaan pysty vain katsomaan ötökkää rauhassa vaan hyppään ylös ja alan huitoa sitä pois. Teen näin myös yksin ollessani eli ei ole teatteria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Araknofobiaa kuitenkin esiintyy ja joillain tulee aidosti niin voimakas reaktio hämähäkin tai muiden ötököiden näkemisestä, että ei se välttämättä mitään teatteria ole.

Itse tulen jotenkuten toimeen ötököiden kanssa ja esim metsässä ne eivät niinkään häiritse, mutta jos vaikkapa heinäsirkka tai muu isompi ötökkä hyppää iholle, niin reaktioni on pienehkö panikointi eli en todellakaan pysty vain katsomaan ötökkää rauhassa vaan hyppään ylös ja alan huitoa sitä pois. Teen näin myös yksin ollessani eli ei ole teatteria.

Nimenomaan se tietynlainen on tasan tarkkaan teatteria tai opittua käytöstä. Oikea fobia on on enemmän lamauttavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan se tietynlainen on tasan tarkkaan teatteria tai opittua käytöstä. Oikea fobia on on enemmän lamauttavaa.

Eiköhän kaikki fobiat perustu opittuun, tuskin ne geeneissä kulkee. Ja ainakin itse olen oppinut hallitsemaan oman arakno- ja entomofobiani niin että pystyn ei toivotut otukset elintilastani poistamaan hengissä ulkotiloihin.
        - sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko siis mielestäsi olemassa jokin yksi ainoa ja oikea tapa reagoida, että sen voi katsoa johtuvan fobiasta Miksi koet tarvetta vähätellä toisten ihmisten tuntemuksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muulon kyl kamaloitteeline araknovopia, mut silti mää oon sitä mielee, et hämiksii tarvii pitää ku kukkaa kämmenellä. 👻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän kaikki fobiat perustu opittuun, tuskin ne geeneissä kulkee. Ja ainakin itse olen oppinut hallitsemaan oman arakno- ja entomofobiani niin että pystyn ei toivotut otukset elintilastani poistamaan hengissä ulkotiloihin.
        - sivusta

Itseasiassa fobiat kyllä liittyvät myös tavallaan geeneihin. Esim trypofobian (reikä- ja rykelmäkammo) on arveltu johtuvan siitä, että ihminen liittää reiät ja rykelmät vaaraan tai sairauteen ts ihmisen itsesuojeluvietti aktivoituu. Itse poden tätä kammoa, minkä takia olen siitä hieman enemmän opiskellut. Sitä ei ole voinut todellakaan opetella mistään. Minulle tulee kuvottava olo, kun näen onkaloita ja reikiä, eritoten jos ne ovat jotenkin symmetrisesti ja näin on ollut lapsuudesta asti. Pärjään tämän kanssa, kun vain välttelen tietynlaisia kuvia, mutta väitteesi, että fobiat olisivat opittuja, ei pidä paikkaansa ainakaan kaikkien fobioiden kohdalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa fobiat kyllä liittyvät myös tavallaan geeneihin. Esim trypofobian (reikä- ja rykelmäkammo) on arveltu johtuvan siitä, että ihminen liittää reiät ja rykelmät vaaraan tai sairauteen ts ihmisen itsesuojeluvietti aktivoituu. Itse poden tätä kammoa, minkä takia olen siitä hieman enemmän opiskellut. Sitä ei ole voinut todellakaan opetella mistään. Minulle tulee kuvottava olo, kun näen onkaloita ja reikiä, eritoten jos ne ovat jotenkin symmetrisesti ja näin on ollut lapsuudesta asti. Pärjään tämän kanssa, kun vain välttelen tietynlaisia kuvia, mutta väitteesi, että fobiat olisivat opittuja, ei pidä paikkaansa ainakaan kaikkien fobioiden kohdalla.

Ilmeisesti esimerkiksi suurempi taipumus tuntea pelkoa ja ahdistusta saattaa olla geneettistä ja sitäkautta vaikuttaa alttiuteen eri fobioille. Kuitenkin on hyvin vaikea kuvitella että olisit jo kohdusta putkahtaessasi huutanut kauhusta kun näit ulostullessasi reiän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti esimerkiksi suurempi taipumus tuntea pelkoa ja ahdistusta saattaa olla geneettistä ja sitäkautta vaikuttaa alttiuteen eri fobioille. Kuitenkin on hyvin vaikea kuvitella että olisit jo kohdusta putkahtaessasi huutanut kauhusta kun näit ulostullessasi reiän.

Sitä en voi todistaa, etteikö lapsuudessani olisi tapahtunut jotain sellaista, mikä on laukaissut reikäkammoni, mutta se on joka tapauksessa ollut minulla niin kauan kuin muistan. Tunne on automaattinen, välitön ja fyysinen. On aivan sama, miten paljon vakuuttelen itselleni, että miten turha reaktioni on, että kysehän on vain harmittomasta rei'istä. Reaktio tulee silti aina.

Siinä olet varmaan oikeassa, että lienee todennäköisempää, että fobiat aktivoituvat sellaisille ihmisille, jotka ovat geneettisesti herkempiä. Itse tunnistan olevani jopa erityisherkkä joissain asioissa ja reagoin vahvasti moniin sellaisiin asioihin, jotka monissa eivät herätä minkäänlaisia tuntemuksia. Se kuitenkin helpottaa, kun tiedostan nämä piirteet itsessäni, niin käytännössä herkkyyteni ei juurikaan näy ulospäin eli pystyn hallitsemaan tuntemuksiani melko hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Araknofobia ei ole harvinaista, vaan yleistä. Tutkimusten mukaan jo aivan pienet lapset ahdistuvat hämähäkin näkemisestä. On myös havaittu, että pienet lapset kiinnittävät käärmeisiin huomiota enemmän kuin muihin eläimiin, vaikka eivät niitä pelkäisikään.

• Anonyymi

Siitä ilmeisesti voi päätellä, että on syönyt hämähäkin, jos on herätessä vähän paha maku suussa? Muistaisin, että Suomessakin on myrkyllisiä hämähäkkejä olemassa, sen varmaan tunnistaa kitkerämmästä mausta suussa aamulla, jos sattuu sellaisen hotkaisee unessaan? Aistiiko sen kuinka unessaan? Ehkä näkee silloin hämähäkki aiheisia unia? Ei voi kuin arvailla tällaisen mahdollisuutta?

• Anonyymi

Ei muuta kuin kasvomaskit suun ja nenän peitoksi nukkuessa?

• Anonyymi

Ei hämikset ite voi sille mitään, et ne on syntyny hämikseks. Niit pitää kohlella mahollisimman kiltisti. 👻

• Anonyymi

Jäihän siltä munat nurkkaan.

• Anonyymi

Hämähäkit asuu onnellisten ihmisten asunnoissa..

- Sheena

• Anonyymi

Mielenkiintoinen uskomus? Mistä lie peräisin.

• Anonyymi

Voi itku... eikö se tyyppi voinut liiskata sitä sillä paperilla...

• Anonyymi

Hämähäkkejä ei pidä tappaa, eikä kyllä muitakaan elukoita paitsi hyttysiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hämähäkkejä ei pidä tappaa, eikä kyllä muitakaan elukoita paitsi hyttysiä.

Miten vaik noi punkit ja hirvikärpäset ja paarmat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe