Ero mietinnässä, käytöstavat ällöttää..

Anonyymi-ap

Olen seurustellut vasta vähän aikaa (muutamia kuukausia) henkilö X kanssa kaukosuhteessa jossa välimatkaa on yli 400km. Olemme molemmat alle 30 vuotiaita.

X on todella ihana, huomioonottava ja suojeleva mutta se jokin puuttuu.. en tunne sitä intohimoa häntä kohtaan mitä haluan kumppanin kanssa tuntea. Lisäksi hänessä on puolia joista en niinkään välitä, mm. epäsoveliaita ja ällöttäviä käytöstapoja (jatkuva nenän ronkkiminen, jopa ruokapöydässä piereskely…), huono hygienia (ei pese hampaita, käy suihkussa erittäin harvoin, ei käytä dödöä ja peittää hienhajun hajuvedellä, pukee kissankusisia vaatteita vaikka tietää siinä olevan sitä..) jne. Olen näistä hänelle useasti maininnut mutta muutosta ei tapahdu. Joka kerta kun tapaamme niin tulee uusia ällöttäviä ja toisistamme erkaannuttavia tapoja esiin.

Olen ajatellut eroa jo hetken mutta jokin estää eroamasta, hän kuitenkin kohtelee mua hyvin ja oikeesti välittää musta, se tästä vaikeaa tekeekin. Tiedän että olisin onnellisempi yksin. Miten kerätä rohkeutta ja nostaa kissa pöydälle? Mitä ottaa huomioon keskustellessa?

En tarvitse ilkeitä kommentteja, en ole ennen ollut tällaisessa tilanteessa, vain yksi suhde takana jossa ero tapahtui toisen osapuolen toimesta viestitse.

8

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo ihminen on aikuinen ja hän on omaksunut nuo käytöstavat.
      Ilmeisesti sinun viestisi ei uppoa hänen päähänsä, joten sinä et kykene häntä muuttamaan.
      Onkin aivan oma valintasi katsotko tuollaista käytöstä hamaan tulevaisuuteen vai lasketko hänet menemään likaisine kamppeineen ja ällöttävine tapoineen.

    • 1) Lähtökohta on, että toista EI VOI MUUTTAA, vaikka kuinka yrittäisi. 2) Toinen yhtä varma on, että jokaisen käytöksessä on vaikeita ylipääsemättömiä seikkoja. Jos näitä kahta ei pysty sulattamaan, mitään ei ole tehtävissä. 🌹👀

    • Anonyymi

      Voi hel.vetti sentään, ei oo todellista, pakko olla provo!!

      • Anonyymi

        Minulla on ollut 2 miestä jotka olivat juuri aloittajan mainitsemia pikkupoikia jotka eivät ymmärrä hygieniasta mitään. Sanotaanko et huonosti heillä meni


    • Anonyymi

      Jotain hänessä on vialla jo nyt ja se on hänen omassa päässään. Yritä päästä eroon.

    • Olet siis onnistunut ottamaan kumppaniksesi Uuno Turhapuron, ällistyttävää.

    • Anonyymi

      Minusta on niin käsittämätöntä, että tuollaisia ihmisiä on olemassa, jos ei ole koditon tai vakavasti masentunut.

      Tuo tulee varmasti vaivaamaan entistä enemmän mitä pidemmälle jatkat, ja muutos olisi jo tapahtunut ensimmäisistä huomautuksista jos olisi tapahtuakseen. Kerrot vain miten asia on, että vaikka hän on muuten todella ihana, niin nämä huonot tavat vaivaavat sinua sen verran, että et halua jatkaa suhdetta, jos ei niissä nyt tapahdu muutosta. Voit antaa vielä mahdollisuuden tietyksi ajaksi, ja sen jälkeen sitten erota, jos sitä ei edelleenkään ole tapahtunut. Minusta on tärkeää, että kertoo tilanteen vakavuuden ja antaa vielä mahdollisuuden ennen lopullista päätöstä. Se on reilua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe