Venäläisten rajaloukkauksiin voi

Fasaani

etsiä syytä Suomen rajan läheltä, mitä siellä tapahtuu?

Oliskohan siellä Nato tykkejä jo siirtymässä asemiin?

Kukahan suomalaisista tavallisista kansalaisista tietää mitä meidän sotahurrit siellä häärää?

14

1241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Per Saukko

      Kai niitä voisi ampua. Neukkuaikana venäläinen hävittäjä pudotti kaukoidässä Korealaisen matkustajakoneen. Ampuja sai muistaakseni jonkinlaisen kunniamerkin teostaan. Sitä kyllä paheksuttiin, että pitikö rauhan aikana ampua siviilikone alas. Ampuivathan venäläiset alas suomalaisen matkustajakoneen, Kalevan, ennen sotia.

      • Fasaani

        oli vakoilulennolla ja Neuvostoliiton ilmatilaan "eksyneenä" suunnilleen yhtä pitkän matkan kuin on helsingistä Sotsiin, mustallemerelle.
        Kyllähän sitä neukkulentäjää kritisoitiin siellä, mutta liekö se ollut näytösluontoista.
        Kyseessä oli 1980 luvun alku kun "kylmä sota" oli kuumimmillaan.

        Kalevan, matkustajakoneen alas-ampuminen pidetään neukkujen hommana, mutta en tiedä onko siitä olemassa mitään todisteita?
        Tiettävästi ruotsalaiset käyttivät näitä CD-3:sia
        vakoilulentoihin suomen kamaralla, kenenkään estämättä sitä.


      • Fasaani kirjoitti:

        oli vakoilulennolla ja Neuvostoliiton ilmatilaan "eksyneenä" suunnilleen yhtä pitkän matkan kuin on helsingistä Sotsiin, mustallemerelle.
        Kyllähän sitä neukkulentäjää kritisoitiin siellä, mutta liekö se ollut näytösluontoista.
        Kyseessä oli 1980 luvun alku kun "kylmä sota" oli kuumimmillaan.

        Kalevan, matkustajakoneen alas-ampuminen pidetään neukkujen hommana, mutta en tiedä onko siitä olemassa mitään todisteita?
        Tiettävästi ruotsalaiset käyttivät näitä CD-3:sia
        vakoilulentoihin suomen kamaralla, kenenkään estämättä sitä.

        Kaleva oli Junkers.


      • Suosittelen luettavaksesi R.W.Johnson´in ( Fellow in Politics at Magdalen Collage, Oxford,
        England) teosta "Shootdown, the Verdict on KAL 007" ( ISBN 0-7011-2983-2) ja luulet vähem-
        män!!
        vom


      • Kerettiläinen
        P.Veli kirjoitti:

        Kaleva oli Junkers.

        Kyllä neuvostovenäläiset imperialistit Kalevan alas ampuivat - välirauhan aikana.

        Tämmöisten surkimusten, kuten nimim. Fasaani, joka kääntää ruotsalaisten, "sotahurrien", NATOn nytkin Suomen rajalla hääräävien kuviteltujen tykkimiesten yms. vioiksi aivan kaiken, tyylinä on kokeilla, miten disinformaatio menisi läpi.

        Hyvä että korjasit noin asiallisesti.


      • JuhaniPutkinen
        Fasaani kirjoitti:

        oli vakoilulennolla ja Neuvostoliiton ilmatilaan "eksyneenä" suunnilleen yhtä pitkän matkan kuin on helsingistä Sotsiin, mustallemerelle.
        Kyllähän sitä neukkulentäjää kritisoitiin siellä, mutta liekö se ollut näytösluontoista.
        Kyseessä oli 1980 luvun alku kun "kylmä sota" oli kuumimmillaan.

        Kalevan, matkustajakoneen alas-ampuminen pidetään neukkujen hommana, mutta en tiedä onko siitä olemassa mitään todisteita?
        Tiettävästi ruotsalaiset käyttivät näitä CD-3:sia
        vakoilulentoihin suomen kamaralla, kenenkään estämättä sitä.

        Ohessa kirjoitus Kalevan alasampumisesta:

        http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/kalevan_alas_ampuminen.htm


    • Postmost

      No tuskin nyt suomalaiset sen kummemmin häärää, kuin lakkauttavat rajavartiostojaan rahapulassa. Venäjällä on ihan selvästi politiikka muuttunut Neuvostoliiton suuntaan, kun Putin tuli valtaan, sitä ei voi olla huomaamatta kukaan. Ja yrittävät vaikuttaa Suomen mahdolliseen NATO -jäsenyyteen. Sanoin jo vuosia sitten, että jos Suomi liittyy NATOON, niin Venäjä siirtää rautaa rajalle. Mutta älköön olko huolissaan Venäjä, ei Suomi NATOON liity. Tuo ilmatilan loukkaus saattaa kylläkin päinvastoin vauhdittaa NATOOn liittymistä...

    • nootin..

      presidenttivaalien kynnyksellä? Vetoapua puna-armeijalta SDP:n (SKP:n) ehdokkaalle

      • mieleen

        Pieni kommentti sivujuonteesta kun puhuit "tilatusta" nootista. Jos viittaat sillä presidentinvaaleihin 1962, niin koko ajatus, että Kekkonen olisi "tilannut" nootin Neuvostoliitolta, jossa vaadittiin yya-sopimuksen pohjalta neuvotteluja, on tällä tietämällä huuhaata. Lähipalstoilla esimerkiksi KKK on tätä esittänyt, mutta ei siihen voi uskoa. Kekkosta vastaan nostettu Honka-liitto, jonka takana olivat mm. sdp ja kokoomus, oli aivan mahdoton ajatus siinä tilanteessa missä Suomi oli. Ei ole ollenkaan varmaa, että koko silloisella nootilla olisi ollut tekemistä Suomen sisäpolitiikan kanssa. Ja jos olisi ollutkin, niin sen nootin tilaaja olisi välillisesti ollut juuri tuo Honka-liitto. Sdp teki virheen valitessaan Tannerin puheenjohtajakseen, joka oli Honka-liiton päävoimia. Neuvostoliiton olisi ollut mahdoton hyväksyä sellaista vaikuttajaa läheisiin suhteisiin naapuruussuhteissa, joka oli tuomittu sotarikollisena jatkosodan jälkeen. Sama tilanne kokoomuksen kanssa, jota ei haluttu hallitusvastuuseen vähään aikaan. Realiteetit oli parasta hyväksyä, eikä elää jossain revanssihurmoksessa. Vaikka tässä käsittelin tavallaan poliittista kysymystä, niin tavoitteeni oli tehdä se täysin puolueettomasti oman historiankäsitykseni pohjalta.


    • Oletan tapahtuneiden rajaloukkausten suurimmaksi syyksi huolimattomuuden ja/tai taitamatto-
      muuden. Kansainvälinen ilmatila, jonka rajat määrätyvät aluevesirajojen mukaan on Suomen-
      lahdella kapea ja nopeudet suuria. Kerron tämän 19 000 lentotunnin kokemuksella siviili-il-
      mailussa.
      vom

      • Uutisista seurannut

        Se kertoo myös paljon, millainen tekniikka on ollut Venäjän koneissa, jotka ovat loukanneet Suomen ilmatilaa. Sotilaskoneissa on parempi varustelu kuin harrastelija- tai yksityislentelijän koneissa, eikö vain? Mutta miltä ajalta mahtaa olla Venäjän koneiden tekniikka huolimatta siitä, että kyseessä on sotilaskoneet?


      • Uutisista seurannut kirjoitti:

        Se kertoo myös paljon, millainen tekniikka on ollut Venäjän koneissa, jotka ovat loukanneet Suomen ilmatilaa. Sotilaskoneissa on parempi varustelu kuin harrastelija- tai yksityislentelijän koneissa, eikö vain? Mutta miltä ajalta mahtaa olla Venäjän koneiden tekniikka huolimatta siitä, että kyseessä on sotilaskoneet?

        Tarkoittanet navigointijärjestelmiä. TU 134 on vanha konetyyppi, mutta tietääkseni hävittä-
        jäkalusto on melko uudenaikaista, ja sitä myötä myöskin laitteisto. Mitä uusimpiin pienko-
        neisiin tulee, niin niidenkin navigointijärjestelmät ovat viimeistä huutoa.
        vom


      • Tavarits
        vom kirjoitti:

        Tarkoittanet navigointijärjestelmiä. TU 134 on vanha konetyyppi, mutta tietääkseni hävittä-
        jäkalusto on melko uudenaikaista, ja sitä myötä myöskin laitteisto. Mitä uusimpiin pienko-
        neisiin tulee, niin niidenkin navigointijärjestelmät ovat viimeistä huutoa.
        vom

        No nythän uusimpien uutisten mukaan ne onkin suomalaiset, jotka niitä rajaloukkauksia tekee eivätkä suinkaan veli venäläiset... Njet, me ljennellään omalla alueella, suomi-tsuhna se mjeitä häiritä. Muistuupa kummasti mieleen muuan Mainilan paikkakunta, olikohan vuosi 1939?


      • Kommunistit tykkää
        Tavarits kirjoitti:

        No nythän uusimpien uutisten mukaan ne onkin suomalaiset, jotka niitä rajaloukkauksia tekee eivätkä suinkaan veli venäläiset... Njet, me ljennellään omalla alueella, suomi-tsuhna se mjeitä häiritä. Muistuupa kummasti mieleen muuan Mainilan paikkakunta, olikohan vuosi 1939?

        Venäjästä oli siellä vallassa tsaari, Lenin, Stalin tai Putin. Aina tekevät hyvin ja vika on meissä. Vaikka tappoivat punaisia 1938, niin sekin oli hyvin ja oikein!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe