Ja pisteet jakaantuivat... Tasaisesti. Kärki oli selvä, muiden kommenttien osalta plus-pisteet olisivat muuttaneet tilannetta selvään ratkaisuun. Osa viesteistä on ketjusta poistettu, niin tulkinta on vaikeaa enää.
Kärkeen nousi nähdäkseni selkeästi Yxäri (yksisarvinen), onneksi olkoon! Simppa taisi tulla hyväksi kakkoseksi ja Funis kolmoseksi, hieno suoritus!
Virallinen taulukko:
Funeau 3 ääntä
Yxäri (yksisarvinen) 3 ääntä
Simiti 2 ääntä
Kynis 1 ääni
NAL 1 ääni
Palstaätmi 1 ääni
Varjotaulukossa tilanne olisi karkeasti ottaen seuraava:
Yxäri (yksisarvinen) ~7 ääntä
Simiti ~6 ääntä
Funeau 3 ääntä
NAL 2 ääntä
Kynis 1 ääni
Palstaätmi 1 ääni
Kärkeen nousi nähdäkseni selkeästi Yxäri (yksisarvinen), onneksi olkoon! Simppa taisi tulla hyväksi kakkoseksi ja Funis kolmoseksi, hieno suoritus!
Virallinen taulukko:
Funeau 3 ääntä
Yxäri (yksisarvinen) 3 ääntä
Simiti 2 ääntä
Kynis 1 ääni
NAL 1 ääni
Palstaätmi 1 ääni
Varjotaulukossa tilanne olisi karkeasti ottaen seuraava:
Yxäri (yksisarvinen) ~7 ääntä
Simiti ~6 ääntä
Funeau 3 ääntä
NAL 2 ääntä
Kynis 1 ääni
Palstaätmi 1 ääni
Vastaukset 18
Vanhimmat
Onnittelut voittajille 👏🏆💐🍾🥂
Mjoo
Ottaen huomioon, etten äänestänyt, niin voin äänestää vapaasti jälkikäteen (epävirallisesti).
Eli tässä introssa tulee ottaa huomioon se että vastavoimat toimivat suhteessa toisiinsa; ilman tällaisia elementtejä ei ole mahdollista perustaa elementeistä kumpaakaan.
Näin ollen äänestän itse, ja poistan harteiltani sydämettömän taakan.
(hihitystä)
Miksi mainitsit Funeaun ensin, jos pistemäärämme oli sama?!?! 😡
🦄
Koska aakkoset.
Ai niin, kiitokset! 🖖😇
🦄
Älä unta nää, tolvana.
Sun egosi on kuin kärpäsen paska minuun verrattuna.
🧹🧹🧹
T.Mestari
Arvostelemalla toista tuolla tavoin todistit egosi pienuuden, mikä selittää myös sen, ettet pärjännyt äänestyksessä.
Olipa hyvä, etten ollut pisteillä. Haluankin ennemmin, että mun itsekkyys ja yksioikoisuus on osa mun idrntiteettiä, ei egoa, jota haluisin olla. 😁
Vaikka ei tämä Disse ole suoraan minä. 😁
Virallisen taulukon mukaan arvioidaan yhteensä 11 äänen jakauma, 'varjotaulukon' mukaan, mitä se sitten tarkoittaakin, 20 ääntä. Aivan liian vähän. Otos on sikälikin vino, että vaikka se olisikin riittävän suuri, se kertoisi vain nettipalstalla liikkuvien näkemyksestä.
"Otoskokoa 30 voisikin yleisessä tapauksessa pitää otoskoon alarajana."
https://www.google.com/search?rlz=1C1GEWG_fiFI980FI980&q=Mikä+on+riittävä+otoskoko?&sa=X&ved=2ahUKEwikhvn0u-f9AhVSvIsKHQtqCHUQzmd6BAggEAY&biw=1280&bih=646&dpr=1.5
"1 000 hengen otos antaa mahdollisuuden kuvata perusjoukkoa melko luotettavasti..."
https://tilastokoulu.stat.fi/verkkokoulu_v2.xql?page_type=esim&course_id=tkoulu_tlkt&lesson_id=3&subject_id=2&example_id=3 🌹👀
Jos ei äänestä, vaikka siihen on mahdollisuus, ei ole myöskään oikeutta narista lopputuloksesta.
Äänestykset toteutetaan kulloinkin saatavilla olevan äänestäjäkunnan puitteissa ja demokratia toteutuu täydellisesti niiltä osin kuin äänioikeutetut äänestävät. Tilastollisestikin otanta on riittävän kattava, kun äänioikeuttaan ovat käyttäneet ne, joilla on asiaan mielestään sanottavaa.
Tilastolaskennassa tapahtuneen VIRHEEN mainitseminen ei ole 'narinaa', vaan kyse on virhetiedon saattamisesta julkiseksi.
En ole äänestänyt vuosikymmeniin missään vaaleissa, mutta tiedän silti, että mielipidetutkimuksen tekoon potentiaalisten äänestäjien keskuudessa tarvitaan n. 1000 henkilön mahdollisimman vinoton otos. 🌹👀
Ei ole tapahtunut virhettä. On vain äänestys ja sen lopputulos on hyvin selvä. Vain kateelliset keksivät kehitellä jännittäviä teorioita tilastojen keräämisen taiteesta unohtaen tosiasiat, eli sen että kyseessä oli vain äänestys ja vain äänestäneillä on oikeus valittaa lopputuloksesta.
Ei äänestyksessä ole tapahtunut, eikä voi tapahtua virhettä. Mutta kertominen äänestyksestä näin pienillä luvuilla ei todellisuudessa kerro mitään todennäköistä. 🌹👀
Voi ihme sentään, koko kyselyhän oli vaan vitsi alun alkaenkin. Ei Rande ole mitään tieteellistä tutkimusta tässä ollut julkaisemassa, eikä edes väittänyt mitään sen tapaistakaan. Kynis, älä nyt ole noin tosissasi, hyvä mies 😁
Virhe on tapahtunut, koska et saanut eniten ääniä.
Kysely on vitsi vain jos sen tulokset eivät ole totta, eivät siis pidä paikkaansa. Sanomattakin on selvää, että tulokset pitävät paikkaansa, enemmän toisten kohdalla kuin toisten.
Jos minua olisi äänestetty eniten, olisit voinut sanoa, että älähdin sen takia, koska minua äänestettiin runsaasti. Jos olettaa, että on piilomotiivi, voi sanoa mitä tahansa. Todellinen syy oli se, että randombypasser toi esille tilastollisesti tolkuttoman asian.
Eräs toinen ehti jo moittimaan minua siitä, etten ymmärrä huulenheittoa. Toki ymmärrän, mutta ei sekään velvoita minua olemaan mainitsematta, että äänestys oli tolkuton. 🌹👀
Taannoin diakonissa sieppasi minut mukaansa tapaamaan mielisairaalan pastoria, jota en ollut ennen tavannut. Kerroin kollegalle jutellessani, että olin kuivilla oleva alkoholisti. Tämä arveli kertomuksellani olevan PIILOMOTIVAATION, joten kysyi, mitä kertomuksellani tahdoin viestittää.
Tällainen on psykologistin maailma, täynnä piilomotiiveita, mutta tavallisia rupattelumotiiveita ei ollenkaan. 🌹👀