Eipä paljon kiinnosta...

Anonyymi-ap

...sellaiset miehet jotka ryyppäävät joka viikonloppu eli alkoholistit tai jotka saastuttavat röökaamalla.
5000 ihmistä kuolee vuodessa tupakan aiheuttamiin sairauksiin ja siinä ei ole kaikki sairastuneet niitä röökinpolttajia vaan siihen joukkoon kuuluu niiden röökaajien uhrit kuten esim. astmasta kärsivät ihmiset, vauvasta vaariin. Kokonainen iso sairaala tarvittaisiin pelkästään tuohon tupakan aiheuttamiin sairauksiin. Tupakointi luokitellaankin pahoinpitelyksi ja kotirauhan rikkomiseksi jos siitä kärsii esim. naapurit tai työkaverit sekä tupakoitsijan omaa perhettä unohtamatta.
x
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/hallitus-ehdottaa-muutoksia-tupakkalakiin
x
https://valtioneuvosto.fi/-//1271139/tyoryhma-esittaa-kuinka-suomesta-saadaan-savuton-vuoteen-2030-mennessa

53

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä naisia paljon kiinnosta savuttomat miehet ja alkottomat miehet. Nyttenkin olen lähdössä kalaan just kohta eikä ole krapulaa.

      • Anonyymi

        Sellainen harvinaisuus kyllä kiinnostais ja kalastusta olen joskus menneisyydessä harrastanut ja kaksi tuliterää onkea omistan.
        Nainen joka odottaa onkikelejä.


      • Anonyymi

        Lähdetkö siikoja ongimaan ja veneen moottorisi syö vain kaksi litraa polttoainetta viikossa ja myyt kalaa torilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen harvinaisuus kyllä kiinnostais ja kalastusta olen joskus menneisyydessä harrastanut ja kaksi tuliterää onkea omistan.
        Nainen joka odottaa onkikelejä.

        Oletko sinä ns avanto ja mies pilkkijä no iloisia ja kivoja kalastuksia tuo kalastus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähdetkö siikoja ongimaan ja veneen moottorisi syö vain kaksi litraa polttoainetta viikossa ja myyt kalaa torilla?

        Mulla on omia hommia että en ehdi nyt kalaan. Lähden sitten kun on paremmat kelit ja jäät sulaneet. Rinnettä alas laiturille, tai rantaviivaa seuraten metsän laidalta. Ja syön niitä onki kaloja itse sitten kissan kanssa. Kissalle pitää paistaa tai keittää ne kun se ei syö mitään raakaa lihaa.
        Mulla ei ole venettä. Missä päin torilla myyt?
        Saisinpa jostain Ruijan Pallasta. Se on mun yks lempiherkku. Siitä on tosi pitkä aika kun olen sitä syönyt. Toinen herkku on Kampela. Siitäkin on pitkä aika kun olen sitä syönyt. Sitten tulee Lohi ja savustettu Lahna. Lohi on parasta suolattuna ja sipulihauteessa. Savustettu Lahna on parasta lämpimänä. Hauesta en tykkää.
        Ylipäätään en lähde kenenkään tuntemattoman tai puolitutun matkaan noin vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä ns avanto ja mies pilkkijä no iloisia ja kivoja kalastuksia tuo kalastus

        Siitä puhe mistä puute sinulla. Minä en ole heti harrastamassa seksiä kenenkään kanssa jos ollenkaan. Kalastamisesta tässä oli puhe ja ihan oikeista kaloista. Likaiset kaksimieliset jutut on ihan sinun pääsi omaa tuotantoa vailla mitään totuuspohjaa.
        Hyi!


    • Ei kyllä kuvatunlaiset naisetkaan.

    • Röökin poltto on typerää ja epäterveellistä ja voi se olla myös joissain tapauksissa haitallista myös muille kuin polttajalle itselleen mutta ei röökiä polttavia kyllä voi mitenkään syyttää kaikista maailman astmatapauksista. Astmaa olisi vaikka yksikään ihminen maailmassa ei tupakoisi. Eivätkä polttajat sentään mitään toisten pahoinpitelijöitä ole. Siis mun mielipiteeni on tuo.🙂.

      • Anonyymi

        Liikalihavuus on isompi ongelma .


      • Anonyymi

        Olin sairaalassa viikon kun kummallakin puolella rivaria oli niitä tupakanpolttajia ja kurkku turposi ja kurkkuuni nousi patti jota kuvattiin ja suoniini ruiskutettiin radioaktiivista jodia jotta voitiin kuvantaa se patti. Sitä ennen joka päivä tutkittiin nenän kautta laitettavalla kameralla sitä pattia henkitorvessa kun ei voitu suun kautta laittaa kun tuli yökkäysrefleksi.
        Lisäksi jos saan henkeen sitä savua niin se nostaa minulle sahaavan kuumeen, eli kuume nousee ja laskee vuoroitellen. Myös muista allergioista saan saman kuumeen, tosin en kaikista, joistakin ihottumaa. Se on jokin puolustusmekanismi. Ja ääni meinaa lähteä niin että ääntä ei meinaa saada ja se ääni rähisee kuin radio joka ei ole ihan kanavalla.

        Ja kyllä passiivinen pakkotupakointi eli sille pakkoaltistaminen luokitellaan laissa pahoinpitelyksi ja kotirauhan rikkomiseksi jos se tulee sisälle liesituulettimesta ja tuuletusaukoista johon ikkunan viereiset tuuletusluukut kuuluvat tai omalle pihaosuudelle ettei voi ulkoilla tai olla omilla rappusilla aurinkoa ottamassa. Ja viikonloput vielä juoppoporukalla jolloin sitä savua tulee tuplasti - moninkertaisesti enemmän. Tupakoitsija on velvollinen huolehtimaan, ettei aiheuta tupakoimattomille kärsimystä toiminnallaan.
        Mulla oli kerran ulkona matto jonka pesin. Se oli rappusilla kuivumassa. Toinen puoli värjäytyi tupakasta ja toinen puoli oli ihan kirkas. Meni pesuaineet hukkaan ja se pesutyö. Lähteekö enää puhtaaksi ja kirkkaaksi vai pitääkö heittää roskiin. Jos toiselle puolelle taloa on ikkunaluukku auki, tulee tupakansavunhaju siitä ikkunasta toiselle puolelle asuntoa n. 10 metrin matkan. Tuuletinta joutuu pitämään päällä ja se kuluttaa sähköä ja se sähkö maksaa. Lisäksi yskin itseni käheäksi pitkän aikaa ja mietin milloin kurkkuni saa siitä tarpeeksi ja en saa henkeä, en pysty nielemään kun kurkkuun nousee taas patti ja joudun sairaalaan aistiosastolle. Siellä sairaalassa kysyivät että poltanko tupakkaa!!! NO, EN TODELLAKAAN. Kerroin että kärsin naapurien tupakoinnista. Tuosta voi päätellä jo jotain.
        Kerran illalla pesin hellan kymppiuutisten jälkeen. Aamulla menin keittämään kahvita ja hellalla oli tupakantuhkaa!!! Ja näissä taloissa ei sisällä saa polttaa. Ja mulla oli just uusittu liesituuletin puolivuotta sitten ennen sitä tapausta. Olin puhdistanut sen ritilän jo pari kertaa ohjeen mukaan. Kun yks tupakoitsija muutti pois ja oli vähän aikaa tyhjä kämppä niin sähkölaskuni pieneni kuukaudessa 100 kwh, että sitäkin kautta tulee laskua tupakoimattomille.
        Että semmoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikalihavuus on isompi ongelma .

        Liikalihavuus ei ole isompi ongelma koska se ei aiheuta naapureille hengitysvaikeuksia vaan sille ihmiselle itselleen voi aiheuttaa ongelmia, erilaisia. Mutta se ei altista lähistöllä olevia ihmisiä ja aiheuta heille haittaa.
        5000 ihmistä vuosittain kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin ja komplikaatioihin ja kaikki heistä ei polta edes tupakkaa. Vaaditaan siis yksi ison sairaalan kapasiteetti hoitamaan tällaisia tapauksia. Ihmisiä siis kuolee tupakan aiheuttamiin hengitystiekomplikaatioihin vaikka he eivät itse polttaisi tupakkaa. Riittää että altistuu tupakansavulle ja saa siitä allergisen reaktion, vaikkapa anafylaktisen shokin. Tai kurkun turvoksiin ja patin ruokatorveen, Ennen sitä en ollut edes ajatellut että niinkin voi käydä. Sitä ennen nenäni limakalvot kuivuivat ja se aiheutti verenvuotoa nenästä. Nenäni limakalvot eivät palaa enää koskaan entiselleen.
        Toivoa silti on. Suomi on savuton 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikalihavuus ei ole isompi ongelma koska se ei aiheuta naapureille hengitysvaikeuksia vaan sille ihmiselle itselleen voi aiheuttaa ongelmia, erilaisia. Mutta se ei altista lähistöllä olevia ihmisiä ja aiheuta heille haittaa.
        5000 ihmistä vuosittain kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin ja komplikaatioihin ja kaikki heistä ei polta edes tupakkaa. Vaaditaan siis yksi ison sairaalan kapasiteetti hoitamaan tällaisia tapauksia. Ihmisiä siis kuolee tupakan aiheuttamiin hengitystiekomplikaatioihin vaikka he eivät itse polttaisi tupakkaa. Riittää että altistuu tupakansavulle ja saa siitä allergisen reaktion, vaikkapa anafylaktisen shokin. Tai kurkun turvoksiin ja patin ruokatorveen, Ennen sitä en ollut edes ajatellut että niinkin voi käydä. Sitä ennen nenäni limakalvot kuivuivat ja se aiheutti verenvuotoa nenästä. Nenäni limakalvot eivät palaa enää koskaan entiselleen.
        Toivoa silti on. Suomi on savuton 2023.

        Älä viitsi.

        Kun ikää yli 50v, alkaa ylipainoisista tulla helvetillisiä kuluja yhteiskunnalle. Pumppu ja polvet pettää.

        Muuta pieneen omakotitaloon. Sua varmaan haittaa kaikki muukin naapureissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olin sairaalassa viikon kun kummallakin puolella rivaria oli niitä tupakanpolttajia ja kurkku turposi ja kurkkuuni nousi patti jota kuvattiin ja suoniini ruiskutettiin radioaktiivista jodia jotta voitiin kuvantaa se patti. Sitä ennen joka päivä tutkittiin nenän kautta laitettavalla kameralla sitä pattia henkitorvessa kun ei voitu suun kautta laittaa kun tuli yökkäysrefleksi.
        Lisäksi jos saan henkeen sitä savua niin se nostaa minulle sahaavan kuumeen, eli kuume nousee ja laskee vuoroitellen. Myös muista allergioista saan saman kuumeen, tosin en kaikista, joistakin ihottumaa. Se on jokin puolustusmekanismi. Ja ääni meinaa lähteä niin että ääntä ei meinaa saada ja se ääni rähisee kuin radio joka ei ole ihan kanavalla.

        Ja kyllä passiivinen pakkotupakointi eli sille pakkoaltistaminen luokitellaan laissa pahoinpitelyksi ja kotirauhan rikkomiseksi jos se tulee sisälle liesituulettimesta ja tuuletusaukoista johon ikkunan viereiset tuuletusluukut kuuluvat tai omalle pihaosuudelle ettei voi ulkoilla tai olla omilla rappusilla aurinkoa ottamassa. Ja viikonloput vielä juoppoporukalla jolloin sitä savua tulee tuplasti - moninkertaisesti enemmän. Tupakoitsija on velvollinen huolehtimaan, ettei aiheuta tupakoimattomille kärsimystä toiminnallaan.
        Mulla oli kerran ulkona matto jonka pesin. Se oli rappusilla kuivumassa. Toinen puoli värjäytyi tupakasta ja toinen puoli oli ihan kirkas. Meni pesuaineet hukkaan ja se pesutyö. Lähteekö enää puhtaaksi ja kirkkaaksi vai pitääkö heittää roskiin. Jos toiselle puolelle taloa on ikkunaluukku auki, tulee tupakansavunhaju siitä ikkunasta toiselle puolelle asuntoa n. 10 metrin matkan. Tuuletinta joutuu pitämään päällä ja se kuluttaa sähköä ja se sähkö maksaa. Lisäksi yskin itseni käheäksi pitkän aikaa ja mietin milloin kurkkuni saa siitä tarpeeksi ja en saa henkeä, en pysty nielemään kun kurkkuun nousee taas patti ja joudun sairaalaan aistiosastolle. Siellä sairaalassa kysyivät että poltanko tupakkaa!!! NO, EN TODELLAKAAN. Kerroin että kärsin naapurien tupakoinnista. Tuosta voi päätellä jo jotain.
        Kerran illalla pesin hellan kymppiuutisten jälkeen. Aamulla menin keittämään kahvita ja hellalla oli tupakantuhkaa!!! Ja näissä taloissa ei sisällä saa polttaa. Ja mulla oli just uusittu liesituuletin puolivuotta sitten ennen sitä tapausta. Olin puhdistanut sen ritilän jo pari kertaa ohjeen mukaan. Kun yks tupakoitsija muutti pois ja oli vähän aikaa tyhjä kämppä niin sähkölaskuni pieneni kuukaudessa 100 kwh, että sitäkin kautta tulee laskua tupakoimattomille.
        Että semmoista.

        Tosi ikävää kuulla että oot joutunut terveyshuolista kärsimään mutta mun mielestä sä et voi mitenkään tietää että tuo nielujuttu johtuu juuri passiivisesta tupakoinnista varsinkin jos oot muutenkin todella allergiaherkkä. Se on mahdollista että se on voinut sen laukaista mutta yhtähyvin se on voinut johtua jostain muustakin ärsykkeestä ja tulla vaikka naspurissa ei poltettaisikaan. Tuo mattojuttu ei kyllä ihan hetkessä tapahdu ja sen olisi pitänyt hyvin pitkään altistua sankalle tupakansavulle värjäytyäkseen. Se ei ihan parissa päivässä tai viikoissakaan tapahdu varsinkaan ulkoilmassa. Ja tuo hella juttu on kyllä aika uskomaton ja vaikka olisikin liesituulettimien välityksellä jotain mahdollista hellalle toisesta asunnosta tulla sitä ei mitenkään juuri tupakantuhkaksi pystyisi tunnistamaan. Meillä rivarissa ei kyllä tupakansavusta ongelmaa ole vaikka naapurissa poltetaan mutta naapurien takkojaan lämmittäessä savunhaju kyllä tulee sisälle. Jokainen taloyhtiö ja talo on tietysti erilaisia että se varmasti mahdollista kyllä on. Ite oon sitä mieltä että yhtä paljon kuin tupakoimattomilla on oikeus olla kotonaan polttamatta niin niillä ketkä polttavat on oikeus siellä polttaa. Ja jos taloyhtiöissä on kiistaa tupakoimisesta niin se on silloin taloyhtiön asukkaiden ratkaistavissa ja enemmistön päätökseen on taivuttava oli se sitten kumpi tahansa. Toivottavasti sun ongelmat niin tupakansavun kuin terveydenkin kanssa ratkeavat etkä niistä kärsimään enää joutuis. Mä toivon kaikkea hyvää sulle elämääsi. Ainiin...ite lopetin röökinpolton 3v sitten.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tosi ikävää kuulla että oot joutunut terveyshuolista kärsimään mutta mun mielestä sä et voi mitenkään tietää että tuo nielujuttu johtuu juuri passiivisesta tupakoinnista varsinkin jos oot muutenkin todella allergiaherkkä. Se on mahdollista että se on voinut sen laukaista mutta yhtähyvin se on voinut johtua jostain muustakin ärsykkeestä ja tulla vaikka naspurissa ei poltettaisikaan. Tuo mattojuttu ei kyllä ihan hetkessä tapahdu ja sen olisi pitänyt hyvin pitkään altistua sankalle tupakansavulle värjäytyäkseen. Se ei ihan parissa päivässä tai viikoissakaan tapahdu varsinkaan ulkoilmassa. Ja tuo hella juttu on kyllä aika uskomaton ja vaikka olisikin liesituulettimien välityksellä jotain mahdollista hellalle toisesta asunnosta tulla sitä ei mitenkään juuri tupakantuhkaksi pystyisi tunnistamaan. Meillä rivarissa ei kyllä tupakansavusta ongelmaa ole vaikka naapurissa poltetaan mutta naapurien takkojaan lämmittäessä savunhaju kyllä tulee sisälle. Jokainen taloyhtiö ja talo on tietysti erilaisia että se varmasti mahdollista kyllä on. Ite oon sitä mieltä että yhtä paljon kuin tupakoimattomilla on oikeus olla kotonaan polttamatta niin niillä ketkä polttavat on oikeus siellä polttaa. Ja jos taloyhtiöissä on kiistaa tupakoimisesta niin se on silloin taloyhtiön asukkaiden ratkaistavissa ja enemmistön päätökseen on taivuttava oli se sitten kumpi tahansa. Toivottavasti sun ongelmat niin tupakansavun kuin terveydenkin kanssa ratkeavat etkä niistä kärsimään enää joutuis. Mä toivon kaikkea hyvää sulle elämääsi. Ainiin...ite lopetin röökinpolton 3v sitten.🙂.

        Päihteet on ihanii <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi.

        Kun ikää yli 50v, alkaa ylipainoisista tulla helvetillisiä kuluja yhteiskunnalle. Pumppu ja polvet pettää.

        Muuta pieneen omakotitaloon. Sua varmaan haittaa kaikki muukin naapureissa.

        Kiitos pikaruokakulttuurin ja olemattoman liikkumisen, ylipainon aiheuttamat ongelmat koskevat jo nuorempiakin.


      • Anonyymi

        Juu, henki vielä pihisee vaikka elämäni 15 ensimmäistä vuotta elin sankassa tupakan savussa. Ei ole astmaakaan, ainakaan lääketieteellisesti todistettuna. Ainoa mikä saa haukkomaan henkeä ja yskittämään, on paikat, joissa on paljon naisia ja voi helvetti sitä hajujen määrää. Nämä hajupommit saa pilaamaan ulman kaikissq julkisissa paikoissa. Tupakan hajukin on miellyttävämpi ja aaahhh, jos joku polttaa piippua, niin siinä vasta hyvä tuoksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin sairaalassa viikon kun kummallakin puolella rivaria oli niitä tupakanpolttajia ja kurkku turposi ja kurkkuuni nousi patti jota kuvattiin ja suoniini ruiskutettiin radioaktiivista jodia jotta voitiin kuvantaa se patti. Sitä ennen joka päivä tutkittiin nenän kautta laitettavalla kameralla sitä pattia henkitorvessa kun ei voitu suun kautta laittaa kun tuli yökkäysrefleksi.
        Lisäksi jos saan henkeen sitä savua niin se nostaa minulle sahaavan kuumeen, eli kuume nousee ja laskee vuoroitellen. Myös muista allergioista saan saman kuumeen, tosin en kaikista, joistakin ihottumaa. Se on jokin puolustusmekanismi. Ja ääni meinaa lähteä niin että ääntä ei meinaa saada ja se ääni rähisee kuin radio joka ei ole ihan kanavalla.

        Ja kyllä passiivinen pakkotupakointi eli sille pakkoaltistaminen luokitellaan laissa pahoinpitelyksi ja kotirauhan rikkomiseksi jos se tulee sisälle liesituulettimesta ja tuuletusaukoista johon ikkunan viereiset tuuletusluukut kuuluvat tai omalle pihaosuudelle ettei voi ulkoilla tai olla omilla rappusilla aurinkoa ottamassa. Ja viikonloput vielä juoppoporukalla jolloin sitä savua tulee tuplasti - moninkertaisesti enemmän. Tupakoitsija on velvollinen huolehtimaan, ettei aiheuta tupakoimattomille kärsimystä toiminnallaan.
        Mulla oli kerran ulkona matto jonka pesin. Se oli rappusilla kuivumassa. Toinen puoli värjäytyi tupakasta ja toinen puoli oli ihan kirkas. Meni pesuaineet hukkaan ja se pesutyö. Lähteekö enää puhtaaksi ja kirkkaaksi vai pitääkö heittää roskiin. Jos toiselle puolelle taloa on ikkunaluukku auki, tulee tupakansavunhaju siitä ikkunasta toiselle puolelle asuntoa n. 10 metrin matkan. Tuuletinta joutuu pitämään päällä ja se kuluttaa sähköä ja se sähkö maksaa. Lisäksi yskin itseni käheäksi pitkän aikaa ja mietin milloin kurkkuni saa siitä tarpeeksi ja en saa henkeä, en pysty nielemään kun kurkkuun nousee taas patti ja joudun sairaalaan aistiosastolle. Siellä sairaalassa kysyivät että poltanko tupakkaa!!! NO, EN TODELLAKAAN. Kerroin että kärsin naapurien tupakoinnista. Tuosta voi päätellä jo jotain.
        Kerran illalla pesin hellan kymppiuutisten jälkeen. Aamulla menin keittämään kahvita ja hellalla oli tupakantuhkaa!!! Ja näissä taloissa ei sisällä saa polttaa. Ja mulla oli just uusittu liesituuletin puolivuotta sitten ennen sitä tapausta. Olin puhdistanut sen ritilän jo pari kertaa ohjeen mukaan. Kun yks tupakoitsija muutti pois ja oli vähän aikaa tyhjä kämppä niin sähkölaskuni pieneni kuukaudessa 100 kwh, että sitäkin kautta tulee laskua tupakoimattomille.
        Että semmoista.

        Pienemmälläkin liioittelulla olisit selvinny. Kyllä, anteeksi nyt vain, toit tyhmyytesi esiin.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tosi ikävää kuulla että oot joutunut terveyshuolista kärsimään mutta mun mielestä sä et voi mitenkään tietää että tuo nielujuttu johtuu juuri passiivisesta tupakoinnista varsinkin jos oot muutenkin todella allergiaherkkä. Se on mahdollista että se on voinut sen laukaista mutta yhtähyvin se on voinut johtua jostain muustakin ärsykkeestä ja tulla vaikka naspurissa ei poltettaisikaan. Tuo mattojuttu ei kyllä ihan hetkessä tapahdu ja sen olisi pitänyt hyvin pitkään altistua sankalle tupakansavulle värjäytyäkseen. Se ei ihan parissa päivässä tai viikoissakaan tapahdu varsinkaan ulkoilmassa. Ja tuo hella juttu on kyllä aika uskomaton ja vaikka olisikin liesituulettimien välityksellä jotain mahdollista hellalle toisesta asunnosta tulla sitä ei mitenkään juuri tupakantuhkaksi pystyisi tunnistamaan. Meillä rivarissa ei kyllä tupakansavusta ongelmaa ole vaikka naapurissa poltetaan mutta naapurien takkojaan lämmittäessä savunhaju kyllä tulee sisälle. Jokainen taloyhtiö ja talo on tietysti erilaisia että se varmasti mahdollista kyllä on. Ite oon sitä mieltä että yhtä paljon kuin tupakoimattomilla on oikeus olla kotonaan polttamatta niin niillä ketkä polttavat on oikeus siellä polttaa. Ja jos taloyhtiöissä on kiistaa tupakoimisesta niin se on silloin taloyhtiön asukkaiden ratkaistavissa ja enemmistön päätökseen on taivuttava oli se sitten kumpi tahansa. Toivottavasti sun ongelmat niin tupakansavun kuin terveydenkin kanssa ratkeavat etkä niistä kärsimään enää joutuis. Mä toivon kaikkea hyvää sulle elämääsi. Ainiin...ite lopetin röökinpolton 3v sitten.🙂.

        Tiedän montakin henkilöä, jotka ovat saaneet paiseen nieluunsa. Yksikään heistä ei ole polttanut, eivätkä koskaan maininneet naapurien polttamisista. Tuo on niin naurettavaa liioittelua, että eivätkö itsekään tajua, kuinka typerä ovat "kaikkitietävyydessään"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienemmälläkin liioittelulla olisit selvinny. Kyllä, anteeksi nyt vain, toit tyhmyytesi esiin.

        Anteeksi nyt vain, ei ole fiksua haukkua ketään tyhmäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päihteet on ihanii <3

        Todellisuus on pregabaliinin ja lorazepaamin puutteen aiheuttama illuusio 🤪


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän montakin henkilöä, jotka ovat saaneet paiseen nieluunsa. Yksikään heistä ei ole polttanut, eivätkä koskaan maininneet naapurien polttamisista. Tuo on niin naurettavaa liioittelua, että eivätkö itsekään tajua, kuinka typerä ovat "kaikkitietävyydessään"?

        Kyllähän tuo aika överiksi vedetyltä tuntuu.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllähän tuo aika överiksi vedetyltä tuntuu.🙂.

        Kolminkertainen eläköönhuuto päihteille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päihteet on ihanii <3

        Epäironisesti tää, ei päihteitä käyttävät voivat painua pois mun puolesta.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Todellisuus on pregabaliinin ja lorazepaamin puutteen aiheuttama illuusio 🤪

        Ai ihanuutta Aamu-tv:tä katsellessa, toleranssit nykyään matalahkolla, pari Lrcaa ja Tmstaa kahvin kanssa alas, niin päivä lähtee hyvin käyntiin 🥰 Puhumattakaan, että saan ostaa molempia lähiaikoina, ilman että ne olisi loppuneet kesken tai olisin ollut "osittaisen delyricasaation" edessä kuten pitkin viime vuotta monta kertaa 🙄

        Niin paha kun se mun alkoholismi oli, ja somaattisesti se ei tule kyseeseen mun tapauksessa, mutta jännä itse huomata tälleen addiktioille alttiina ihmisenä, että on se silti mahdollista saada tolkku noihinkin kun itse tajuaa sen ettei niistä känniin tule, vaikka lusikalla söisi 😅 Sinänsä typerää verrata stabiilia, pitkäaikaista ja tarkoituksenmukaista lääkitystä päihteisiin, mutta ihan siitä näkökulmasta mietin, että tollaset "toiseksi parhaimmat" vaihtoehdot voi olla ihan turvallisiakin pidemmän päälle, ja kun ei itse enää suotta hölmöile niillä, niin silloin ne nimenomaan ajaa asiansa "päihdehaittoja ehkäisevinä valintoina" jollaiseksi brändäsin ne 1,5g lyricakuosit terveydenhuoltoon viime vuonna, viitaten alkoholin absistenssissa pysymiseen. Varmaan yksi mun parhaita "what would Sergei Lavrov say" pohdintani lopputulemia tuo 😅

        Mikä kellekin on ongelma, niin joskus kakkos- tai kolmosvaihtoehto voi pelastaa suuremmalta pahalta. Oma lääkitykseni vs riski retkahtaa juomiseen, äitini piti aikoinaan peliriippuvuuttaan kurissa jollain halvoilla arvoilla kauppareissuilla, monet tupakoijat ovat päässeet eroon sähkötupakan tai käinän avulla jne. 🙄

        Onneksi neuroleptejä en ole joutunut syömään kuin puolisen vuotta vuonna 2016, ja hyi hitto niitä 😅 Paino nousee, aivot toimii kuin zombilla, ja ainakin itsellä meni lähes kaikki "Alonsopiirteet" aika laimeaksi silloin mikä toki onkin ihan tarkoituksenmukaista noilla lääkkeillä. Niitähän käytetään paljon turhaan muistisairaiden, kehitysvammaisten yms. rauhoittamiseen valtavista fyysisistä haitoista välittämättä, todennäköisesti sotealan resurssipulan vuoksi 🙄
        Ja siihen toi munkin lääkitys todennäköisesti perustuu 🙄
        "I recieve: Lrca ja Tmsta"
        "You recieve: En oo jatkuvasti pikkuasioista itkemässä" 😅


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Ai ihanuutta Aamu-tv:tä katsellessa, toleranssit nykyään matalahkolla, pari Lrcaa ja Tmstaa kahvin kanssa alas, niin päivä lähtee hyvin käyntiin 🥰 Puhumattakaan, että saan ostaa molempia lähiaikoina, ilman että ne olisi loppuneet kesken tai olisin ollut "osittaisen delyricasaation" edessä kuten pitkin viime vuotta monta kertaa 🙄

        Niin paha kun se mun alkoholismi oli, ja somaattisesti se ei tule kyseeseen mun tapauksessa, mutta jännä itse huomata tälleen addiktioille alttiina ihmisenä, että on se silti mahdollista saada tolkku noihinkin kun itse tajuaa sen ettei niistä känniin tule, vaikka lusikalla söisi 😅 Sinänsä typerää verrata stabiilia, pitkäaikaista ja tarkoituksenmukaista lääkitystä päihteisiin, mutta ihan siitä näkökulmasta mietin, että tollaset "toiseksi parhaimmat" vaihtoehdot voi olla ihan turvallisiakin pidemmän päälle, ja kun ei itse enää suotta hölmöile niillä, niin silloin ne nimenomaan ajaa asiansa "päihdehaittoja ehkäisevinä valintoina" jollaiseksi brändäsin ne 1,5g lyricakuosit terveydenhuoltoon viime vuonna, viitaten alkoholin absistenssissa pysymiseen. Varmaan yksi mun parhaita "what would Sergei Lavrov say" pohdintani lopputulemia tuo 😅

        Mikä kellekin on ongelma, niin joskus kakkos- tai kolmosvaihtoehto voi pelastaa suuremmalta pahalta. Oma lääkitykseni vs riski retkahtaa juomiseen, äitini piti aikoinaan peliriippuvuuttaan kurissa jollain halvoilla arvoilla kauppareissuilla, monet tupakoijat ovat päässeet eroon sähkötupakan tai käinän avulla jne. 🙄

        Onneksi neuroleptejä en ole joutunut syömään kuin puolisen vuotta vuonna 2016, ja hyi hitto niitä 😅 Paino nousee, aivot toimii kuin zombilla, ja ainakin itsellä meni lähes kaikki "Alonsopiirteet" aika laimeaksi silloin mikä toki onkin ihan tarkoituksenmukaista noilla lääkkeillä. Niitähän käytetään paljon turhaan muistisairaiden, kehitysvammaisten yms. rauhoittamiseen valtavista fyysisistä haitoista välittämättä, todennäköisesti sotealan resurssipulan vuoksi 🙄
        Ja siihen toi munkin lääkitys todennäköisesti perustuu 🙄
        "I recieve: Lrca ja Tmsta"
        "You recieve: En oo jatkuvasti pikkuasioista itkemässä" 😅

        Kivoja lääkkeitä sulla, ja aika samankaltaisella perussetillä meen itekin nykyään. Enkä mä ny enää roinaa kun ei lisäpainosta paljoa oo hyötyä Daytona yms. racingjuttuja ajatellen, mut joskus sua nuorempana jäbänä mäkin jouduin syömään leptejä pienen kuurin jälkeen 😣 Uni maistui, makkaraperunat maistui, jalkapöydät turposi kuin limpuiksi eikä jalkoihin mennyt ku jotkut faijan vanhat pomarfinit, ja lopulta poken duunista sain jopa potkut flegmaattisen asenteen takia kun päästin jotain hinaajia sisään Judas Priestin keikalle 🙈 Siinä kohtaa ajattelin että ei helkutti ja vedin pöntöstä mokomat leptit alas 😄 Enkä päivääkään oo katunut sitä, edes sarajeevossa.


      • Anonyymi
        paksuniska-make kirjoitti:

        Kivoja lääkkeitä sulla, ja aika samankaltaisella perussetillä meen itekin nykyään. Enkä mä ny enää roinaa kun ei lisäpainosta paljoa oo hyötyä Daytona yms. racingjuttuja ajatellen, mut joskus sua nuorempana jäbänä mäkin jouduin syömään leptejä pienen kuurin jälkeen 😣 Uni maistui, makkaraperunat maistui, jalkapöydät turposi kuin limpuiksi eikä jalkoihin mennyt ku jotkut faijan vanhat pomarfinit, ja lopulta poken duunista sain jopa potkut flegmaattisen asenteen takia kun päästin jotain hinaajia sisään Judas Priestin keikalle 🙈 Siinä kohtaa ajattelin että ei helkutti ja vedin pöntöstä mokomat leptit alas 😄 Enkä päivääkään oo katunut sitä, edes sarajeevossa.

        Peltoauto-peris kirjoittelee -86 Scorpiosta:))


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Ai ihanuutta Aamu-tv:tä katsellessa, toleranssit nykyään matalahkolla, pari Lrcaa ja Tmstaa kahvin kanssa alas, niin päivä lähtee hyvin käyntiin 🥰 Puhumattakaan, että saan ostaa molempia lähiaikoina, ilman että ne olisi loppuneet kesken tai olisin ollut "osittaisen delyricasaation" edessä kuten pitkin viime vuotta monta kertaa 🙄

        Niin paha kun se mun alkoholismi oli, ja somaattisesti se ei tule kyseeseen mun tapauksessa, mutta jännä itse huomata tälleen addiktioille alttiina ihmisenä, että on se silti mahdollista saada tolkku noihinkin kun itse tajuaa sen ettei niistä känniin tule, vaikka lusikalla söisi 😅 Sinänsä typerää verrata stabiilia, pitkäaikaista ja tarkoituksenmukaista lääkitystä päihteisiin, mutta ihan siitä näkökulmasta mietin, että tollaset "toiseksi parhaimmat" vaihtoehdot voi olla ihan turvallisiakin pidemmän päälle, ja kun ei itse enää suotta hölmöile niillä, niin silloin ne nimenomaan ajaa asiansa "päihdehaittoja ehkäisevinä valintoina" jollaiseksi brändäsin ne 1,5g lyricakuosit terveydenhuoltoon viime vuonna, viitaten alkoholin absistenssissa pysymiseen. Varmaan yksi mun parhaita "what would Sergei Lavrov say" pohdintani lopputulemia tuo 😅

        Mikä kellekin on ongelma, niin joskus kakkos- tai kolmosvaihtoehto voi pelastaa suuremmalta pahalta. Oma lääkitykseni vs riski retkahtaa juomiseen, äitini piti aikoinaan peliriippuvuuttaan kurissa jollain halvoilla arvoilla kauppareissuilla, monet tupakoijat ovat päässeet eroon sähkötupakan tai käinän avulla jne. 🙄

        Onneksi neuroleptejä en ole joutunut syömään kuin puolisen vuotta vuonna 2016, ja hyi hitto niitä 😅 Paino nousee, aivot toimii kuin zombilla, ja ainakin itsellä meni lähes kaikki "Alonsopiirteet" aika laimeaksi silloin mikä toki onkin ihan tarkoituksenmukaista noilla lääkkeillä. Niitähän käytetään paljon turhaan muistisairaiden, kehitysvammaisten yms. rauhoittamiseen valtavista fyysisistä haitoista välittämättä, todennäköisesti sotealan resurssipulan vuoksi 🙄
        Ja siihen toi munkin lääkitys todennäköisesti perustuu 🙄
        "I recieve: Lrca ja Tmsta"
        "You recieve: En oo jatkuvasti pikkuasioista itkemässä" 😅

        No se on ihan tieteellisesti todistettu moneen kertaan, että neuroleptit on pahasta, joten end of the conversation. Koska tieteellinen tutkimustulos on aina kiistattomasti oikein 🙂

        Hyvin sä jätkä oot noi bnzot ja Lricat näköjään saanut hallintaan, ja kannattaa pitääkin tolet matalalla että ajavat asiansa ja ylijäämät todellakin on pelkkää bonusta eikä jo etuajassa syöty 👍 Oli tollanen 1,5g tymäys Lricaa aika raffia varmaan ja reflat sen mukaiset, voin kuvitella 🤯 Mut hyvä hei sun kannalta, että ne Rivat loppui marraskuussa koko Suomen apteekeista kun ei jonkun lorazepaamin kanssa tolleen voi/kannata yrittää peittää lrican fyysisiä sivuvaikutuksia 🙄

        Itellä ny on aiemman ulkomaisen palvelustaustan puolesta tietynlainen veteraanivakuutus tms. joka kyllä kattaa hyvin mm. parasetamoli-yhdistelmävalmisteet selkäkipuun jos ajat Dirt Rallyssa Subarun päin puuta, ripulilääkkeet, ummetuslääkkeet, no lricat tietty, oks... atzepaamit, nikotiinilaastarit, ja tarkkaavaisuushäiriön lääkehoidon että osuu nuotit kohdalleen 😆 THL:kin oikein sanomalla sanoo, että näiden haitat on vähäisempiä kuin leptien, niin ite en ainakaan oo mitään ketipinoreita vetäny 🤮 Ja tässä sitä ollaan Daytonavoittajana, ja nyttemmin yhdessä sun kanssa Endurance-cupin hallitsevana mestarina noissa e-ralleissa, joihin Penetrators MC Racing and Esports Chapter on viime aikoina painottanut toimintaansa osana päästöjenvähentämistavoitteita ja tiimimme nykyisiä ilmastoarvoja. ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi.

        Kun ikää yli 50v, alkaa ylipainoisista tulla helvetillisiä kuluja yhteiskunnalle. Pumppu ja polvet pettää.

        Muuta pieneen omakotitaloon. Sua varmaan haittaa kaikki muukin naapureissa.

        Mä oon 52, pituus 170cm ja paino 62kg.
        Mulla on paino ollu koko elämän ajan 56-63kg välissä.
        Yleensä teen kauppareissut pyörällä 5-10km ja päälle sitten muu pyöräilu et vuodessa tulee muutama tuhat km pyöräilyä.
        Nilkat ei vaan kestä kävelemistä, tulee nilkat kipeiksi jo parin kilometrin kävelystä.
        68kg on ollut suurin painoni, silloin kun puntteja nostelin ja söin enemmän, mut vuodessa paino putos sinne 63kg, kun vähensin treenaamista ja syömistä.
        Senverran syön, että nälkä lähtee, enkä illalal enää mene jääkaapille klo 1830 jälkeen, vaikka hiukoisi.
        Kyllä se hiukominen menee ohi hetken päästä.


      • bicky_royal kirjoitti:

        No se on ihan tieteellisesti todistettu moneen kertaan, että neuroleptit on pahasta, joten end of the conversation. Koska tieteellinen tutkimustulos on aina kiistattomasti oikein 🙂

        Hyvin sä jätkä oot noi bnzot ja Lricat näköjään saanut hallintaan, ja kannattaa pitääkin tolet matalalla että ajavat asiansa ja ylijäämät todellakin on pelkkää bonusta eikä jo etuajassa syöty 👍 Oli tollanen 1,5g tymäys Lricaa aika raffia varmaan ja reflat sen mukaiset, voin kuvitella 🤯 Mut hyvä hei sun kannalta, että ne Rivat loppui marraskuussa koko Suomen apteekeista kun ei jonkun lorazepaamin kanssa tolleen voi/kannata yrittää peittää lrican fyysisiä sivuvaikutuksia 🙄

        Itellä ny on aiemman ulkomaisen palvelustaustan puolesta tietynlainen veteraanivakuutus tms. joka kyllä kattaa hyvin mm. parasetamoli-yhdistelmävalmisteet selkäkipuun jos ajat Dirt Rallyssa Subarun päin puuta, ripulilääkkeet, ummetuslääkkeet, no lricat tietty, oks... atzepaamit, nikotiinilaastarit, ja tarkkaavaisuushäiriön lääkehoidon että osuu nuotit kohdalleen 😆 THL:kin oikein sanomalla sanoo, että näiden haitat on vähäisempiä kuin leptien, niin ite en ainakaan oo mitään ketipinoreita vetäny 🤮 Ja tässä sitä ollaan Daytonavoittajana, ja nyttemmin yhdessä sun kanssa Endurance-cupin hallitsevana mestarina noissa e-ralleissa, joihin Penetrators MC Racing and Esports Chapter on viime aikoina painottanut toimintaansa osana päästöjenvähentämistavoitteita ja tiimimme nykyisiä ilmastoarvoja. ☺️

        No joo kyllä mäkin omat lääkkeeni kuluvalla viikolla ostin ensi tilassa, mutta pitkästä aikaa oli kiva käydä apteekissa mihin aikaan huvittaa eikä täristä parkkipaikalla klo 6.50 😂 Tai no oli tää nyt jo toinen kerta syksyn 2021 jälkeen kun sykli piti, alkuvuodesta asti olen syönyt Lricani ihan kiltisti 😅 No tottakai se El Plan päätöksen jännittäminen oli yksi syy tuolle, vaikka aina addiktioille altis ihminen toki syitä keksii, tiedän mä sen 🙄

        Hauskaa sinänsä, että meidän tiimin porukka oli joskus vajaat 10 vuotta sitten aika persuhenkisiä jolloin se ei ollut juurikaan muotia tai hyväksyttävää, ja nyt vihervasemmiston ollessa oppositiossa ollaan mekin ryhdytty miettimään ilmastojuttuja ja ollaan hyväksyvämpiä erilaisia ihmisiä kohtaan. 😅 Vaikuttaa tietty paljon että on loppuelämäksi perustarpeet käytännössä turvattu, ja luulen että Hondan yksi jarrusatula jopa laahaa hiukan, kun on tullut ajettua noin 7tkm 9/21 jälkeen 🙄 Kun ei tarvii maksaa liki persnettoa työmatkojen bensakuluista, ja käteen jäänee enemmän kuin kaupanflikalla tai lähihoitsulla, niin alan pikkuhiljaa jopa ymmärtämään ilmastojuttuja 😂 Tai siis en mä faktoja ole koskaan kieltänyt, mutta se kieltäminen on ollut osa sellasta tosimiehen imagoa tms. ja kun jossain vaiheessa koin, että ei-neurotyypilliset ihmiset saavat yhteiskunnassamme paljon vähemmän hyväksyntää kuin esim sateenkaariväki. Mutta nyt El Planin mentyä läpi viime vuonna, olen kyllä henkisesti valmis tulemaan vastaan joissain arvokysymyksissä mitkä nyt ei suoranaisesti vaikuta omaan elämääni mitenkään 🙄

        I recieve: El Plan (työkyvyttömyyseläke)
        You recieve: Pidän mölyt mahassa 🌈 jutuista ja teen pieniä arkisia ilmastotekoja kuten joku Sebastian Vettel 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos pikaruokakulttuurin ja olemattoman liikkumisen, ylipainon aiheuttamat ongelmat koskevat jo nuorempiakin.

        Juu, pikaruokalaan mennään yleensä autolla ja teinit menee sinne mopoilla, skoottereilla ja mönkijöillä.
        Meikäläinen ei pikaruokaloissa juuriaan käy.
        Taitaa olla 3 vuotta aikaa, kun viimeksi olen pikaruokalaista hampurilaisen ostanut.
        Pizzan ostin joskus 8 vuotta sitten kotipizzasta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, henki vielä pihisee vaikka elämäni 15 ensimmäistä vuotta elin sankassa tupakan savussa. Ei ole astmaakaan, ainakaan lääketieteellisesti todistettuna. Ainoa mikä saa haukkomaan henkeä ja yskittämään, on paikat, joissa on paljon naisia ja voi helvetti sitä hajujen määrää. Nämä hajupommit saa pilaamaan ulman kaikissq julkisissa paikoissa. Tupakan hajukin on miellyttävämpi ja aaahhh, jos joku polttaa piippua, niin siinä vasta hyvä tuoksu.

        Kun naapuri oli vielä hengissä vuosia sitten, niin muistan, kun kesäiltana leijaili piipputupakan tuoksi, sellainen suklaan tuoksuinen, niin oli kyllä miellyttävä tuoksu, vaikken ole koskaan tupakoinut.
        En sitten tiedä minkä merkkistä piipputupakkaa naapuri poltti, mutta oli lähes suitsukkeen veroinen tuoksu.


    • Anonyymi

      Oletko ylipainonen?

      Jos olet, niin sinulla ei ole varaa tuomita.

      Sinun huumeesi on ruoka.

      • Niihän se on. Kyllä siltikin on vara tuomita. Koska tavoite on elää terveellisesti.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Niihän se on. Kyllä siltikin on vara tuomita. Koska tavoite on elää terveellisesti.

        >tavoite on elää terveellisesti.
        Kuka niin päätti?


    • Anonyymi

      On sulla elämä vaikeeta, mutta mulla on neuvo. Muuta taloon, jossa asuu muslimeita. Allah kieltää paheet.

    • Anonyymi

      Naiset just haluaa viinamiehiä ja röökimiehiä jotka on myös viinamiehiä. Niitten kanssa naiset haluaa parisuhteen. Kai tässä nyt jokainen raitis ja savutpn mies olisi parisuhteessa jos kelpaisivat naisille mutta eipä vaa kelpaa-

    • Anonyymi

      En minäkään voisi olla tupakoivan miehen kanssa. Tulen pelkästä hajusta huonovointiseksi, saati että voisin suudella tai halia miehen kanssa, joka haisee tupakalta. Haistan tupakan todella kaukaa. Esim lenkillä ollessani haistan jo etäältä eräästä kerrostalokompleksista leviävät hajut. Välissä on siis kymmeniä metrejä niittyä ja pihapiiriä ja haistan tielle asti tupakan hajun. Siitä voi päätellä miten laajalle haju leviää eikä se hälvene kovin tehokkaasti ulkoilmassakaan. Tupakoiva itse ei tietenkään hajua havaitse eli hän saattaa kokea, että mitään hajua ei ole olemassakaan, mutta kyllä se vain on. Haju on voimakas, helposti pinttyvä ja kuvottava ja sen haistaa esim kassajonoissa, vaikka pitäisi millaisen turvavälin.

      Onneksi tupakointi on merkittävästi vähentynyt nykypäivänä. En esim tunne henkilökohtaisesti yhtäkään tupakoitsijaa. Ainoastaan viihteellä jotkut saattavat muutaman tupakan polttaa, mutta en tunne ketään arjessa polttavaa. Yksi samasta taloyhtiöstä oleva polttaa kun on lenkillä koiriensa kanssa, mutta luojan kiitos taloyhtiön pihapiirissä hän ei polta. Hän on ainoa tupakoitsija, kenet tiedän.

    • Anonyymi

      Vain viinaa juomalla on mukana porukoissa ja tapaa naisia. Me viinamiehet olemme joka viikonloppu juomassa baarissa ja sieltä se kumppanikin löytyy. Baarin tupakkapaikalla on helppo aloittaa jutustelu naisten kanssa ja seurasta ei ole pulaa.

      Raittiit miehet ovat yksin kotonaan ja kaupassa käydessä vain katsovat vierestä kuinka viinamiehet ovat naisseurassa baarin tupakkapaikalla.

      t. viinamies

      • Anonyymi

        Onkos sinulla viinamies kumppania?


    • Anonyymi

      Elämä on vaarallista, siihen voi kuolla nuorena vaikka ei joisi alkoholia, polttaisi tupakkaa, vaikka rukoilisi jokainen päivä nukkumaan mennessä.
      Suurin huolenaihe ovat eletyt vuodet, niitä ei saisi käyttää, ovat hengenvaarallisia ylikäytettyinä.

      AV

    • Anonyymi

      Useat elämäntapoihin liittyvät tekijät saattavat altistaa yksilön eri sairauksille ja ennenaikaiselle kuolemalle, sekä rasittaa yhteiskuntaa mm. terveydenhuollon kuormittumisen kautta. Esimerkiksi lihavuuteen kuolee vuosittain noin 6 000 ihmistä, muistaen sen että lihavuus on usean elämänlaatua heikentävän sairauden, kuten sydän- ja verisuonitautien sekä tyypin 2 diabeteksen, merkittävä riskitekijä.

      Nykyään harva tupakoi, yhä useammat taloyhtiöt kieltävät tupakoinnin piha-alueita myöden ja monet työpaikat ovat täysin savuttomia, jne. Sinun on todella helppoa löytää itsellesi savuton elinympäristö.

    • Anonyymi

      joh todellakin ptkiä kirjainyhdistelmiä kun tytöt kirjoittavat pitkiä ilman mitään kappalejakoja... kuin lukisi jotain raamattua kirjain kerrallasasn.... ja sitten

      kappalejako

      ... sitten lopulta ymmärtää koko raamatun luettuaan mikä oli tarkoitus tai asia?

    • Anonyymi

      Joo avaruusnaiset kiinnostaa näyttelijätkin... kuin joku vaikka Star Trek Voyager... ottaa radioyhteyden avaruudessa... "This is a federarion starship Voyager, Captain Janeway speaking"

    • Anonyymi

      hmm niin oikeasti joku kkk-komenajas sanoikin itselleni, siis toinen että.. such a girl lover....

      Hauskoja tyttöjä avaruusohjelmissa on... noniin jooh, ajattelen että now who is next to kill...`

    • Anonyymi

      Ketään ei kiinnosta sun, sisäsiittoisen lestan jutut.

      >simiti<

    • Anonyymi

      No nuoret ei ainakaan polta.

      On siirrytty huumeisiin.

      Täällä on Euroopan eniten huumekuolemia nuorten keskuudessa suhteutettuna väkilukuun.

      Entinen pääministeri näytti mallia. Ei polta, mutta pyöri kokaiinibileissä.

      Happy?

      • Anonyymi

        Tuo on täyttä valetta. Oletko tosiaan noin vajaa?

        >simiti<


    • Anonyymi

      Oululainen pelkää sains poliidsis hrhrh ookkonä-ouluxdsta, pelkäätkö poliisdia tai kärpäris eli kärppiä...

      mutta niin oikesxsti kun kirjoittaisi asioita erillisinä kappaleina asiaa aina, niin toixtrnkin olidi mukbvsmpss lukea ajaelmiszxi.

      Piste.

    • Anonyymi

      kokeile pelata auto-taistelupelejä.... siis ilmankin mitään ohjaimia voit pelata vaikka Driver- San Franicoa.....tehtäviä...

    • Anonyymi

      joku törmäys-auto-peli kuin Driver - San Francisco... jos tehtävänäkin on oikein törmätä toisiin autoihin jotta tulee hinausautoja paljon paikalle ja tukkuvat tiet sillon...

    • En mä tunne ketään joka viikonloppu juo. Kellä semmosta terveyskään kestää. Ja tupakkaakin poltaa aina vaan harvempi. Mun lapsuudessa poltettiin ihan sisälläkin ja kaikki poltti.

    • Anonyymi

      Jpli grafiikkaskiihdytin AMD Radeon on.... kuvien tekemis-laite.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1818
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1180
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      112
      884
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      807
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      805
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      772
    7. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      765
    8. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      740
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      719
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      716
    Aihe