Suomi on maailman onnellisin maa kuudetta vuotta peräkkäin

Anonyymi-ap

411

2010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän ne ole sosiaalilturvan varassa eläjät niitä onnellisia. Ketkä töissä joutuu raatamaan on jatkuva vitutus päällä. Etenkin näin maanantaiaamuisin, kun on pitkä työviikko vielä edessä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Koetapa elää sosiaaliturvan rahalla nykypäivänä, niin mieli muuttuu. Työpaikan vaihto on tehokas lääke vitutukseen. Tai alan vaihto.


      • Anonyymi

        Ohhoh - taitaa vi.tuttaa ihan kunnolla - pääset onnelliseksi sosiaaliturvan varassa eläjäksi ihan milloin haluat, kunhan vain sanot itsesi irti työpaikastasi.

        Nämä stereotypiat ne vain jaksaa elää ja polskuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh - taitaa vi.tuttaa ihan kunnolla - pääset onnelliseksi sosiaaliturvan varassa eläjäksi ihan milloin haluat, kunhan vain sanot itsesi irti työpaikastasi.

        Nämä stereotypiat ne vain jaksaa elää ja polskuttaa!

        Se on vaan niin että tunkeutujien turva on eri asia kuin suomalaisen.


      • Anonyymi

        Ei minua ainakaan vituta olla töissä. Mutta en minä mikään persu olekaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kyllä se näin on.Ei Sdp mikään työläisten puolue enään ole ollut pitkään aikaan,Pahemmaksi vaan on mennyt Marinin aikana.Sosiaaliturvalla elätettävät ne näitä Onnellisia ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetapa elää sosiaaliturvan rahalla nykypäivänä, niin mieli muuttuu. Työpaikan vaihto on tehokas lääke vitutukseen. Tai alan vaihto.

        Jokaisella se täytyy yrittää ittesä elättää.Ei sosiaaliturvalla.Menisivät töihin!!Kokoomus on ihan oikeassa että nämä sosiaaliturvat on kannustin loukkuja.Mutta kun nämä Sdp/Vihreät tätä sosiaaliturvaa vaan tyrkyttää.


      • Anonyymi

        Itse olisin mieluusti töissä,mutta kun olen syntyperäinen suomalainen en kelpaa minnekkään ilmeisesti ihoni väri on väärä ja puhun täydellistä suomea josta puuttuu baltianmaiden korostus joten olen työhön kelpaamaton minua ei todellakaan vituttaisi töihin meno vaikka jo olenkin eläkkeellä,nämä duunarien eläkkeet kun ovat niin pieniä että joka sentin saa tarkkaan laskea pärjätäkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näin on.Ei Sdp mikään työläisten puolue enään ole ollut pitkään aikaan,Pahemmaksi vaan on mennyt Marinin aikana.Sosiaaliturvalla elätettävät ne näitä Onnellisia ovat.

        Miksi vitussa sitten töitä teet jos onnellisempi sosiaaliturvalla olisit ota ihmeessä lopputili jos se sinut autuaaksi tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vaan niin että tunkeutujien turva on eri asia kuin suomalaisen.

        Ai se että olet kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella se täytyy yrittää ittesä elättää.Ei sosiaaliturvalla.Menisivät töihin!!Kokoomus on ihan oikeassa että nämä sosiaaliturvat on kannustin loukkuja.Mutta kun nämä Sdp/Vihreät tätä sosiaaliturvaa vaan tyrkyttää.

        Oletko rasisti kun sosiaaliavustuksilla elävien maahanmuuttajien pitäisi töihin mielestäsi mennä varohan vähän ettet joudu käräjätupaan rasistisista ajatuksistasi ja kirjoittelustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näin on.Ei Sdp mikään työläisten puolue enään ole ollut pitkään aikaan,Pahemmaksi vaan on mennyt Marinin aikana.Sosiaaliturvalla elätettävät ne näitä Onnellisia ovat.

        Ei ole mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin mieluusti töissä,mutta kun olen syntyperäinen suomalainen en kelpaa minnekkään ilmeisesti ihoni väri on väärä ja puhun täydellistä suomea josta puuttuu baltianmaiden korostus joten olen työhön kelpaamaton minua ei todellakaan vituttaisi töihin meno vaikka jo olenkin eläkkeellä,nämä duunarien eläkkeet kun ovat niin pieniä että joka sentin saa tarkkaan laskea pärjätäkseen.

        Jospa olet typerä pullistelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella se täytyy yrittää ittesä elättää.Ei sosiaaliturvalla.Menisivät töihin!!Kokoomus on ihan oikeassa että nämä sosiaaliturvat on kannustin loukkuja.Mutta kun nämä Sdp/Vihreät tätä sosiaaliturvaa vaan tyrkyttää.

        Menisitkö itse orjatöihin??Sitä ne,kuule,tyrkyttää meille posket hehkuen.Kukahan loi tämän järjestelmän,että työnantajille tarjoillaan työvoimaa ihan ilmatteex. Kehtaavat vielä kehuskella,ettei kannata palkkatyöhön porukkaa ottaa.Arvaa,vituttaako?!! Sillä minimiturvalla ei paljo pullistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella se täytyy yrittää ittesä elättää.Ei sosiaaliturvalla.Menisivät töihin!!Kokoomus on ihan oikeassa että nämä sosiaaliturvat on kannustin loukkuja.Mutta kun nämä Sdp/Vihreät tätä sosiaaliturvaa vaan tyrkyttää.

        No sehän on ihan päivän selvä asia että jokaisen on elantonsa itse tienattava, ei kai millään avustuksella voi elämäänsä suunnitella mitenkään.
        Mutta niille jotka todella tarvitsevat apua , on saatava sitä.


      • Anonyymi

        Ja lakkoilijoita joka alalla. Mulle heti kaikki kun mikään ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ainakaan vituta olla töissä. Mutta en minä mikään persu olekaan.

        Ole sitten kommari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella se täytyy yrittää ittesä elättää.Ei sosiaaliturvalla.Menisivät töihin!!Kokoomus on ihan oikeassa että nämä sosiaaliturvat on kannustin loukkuja.Mutta kun nämä Sdp/Vihreät tätä sosiaaliturvaa vaan tyrkyttää.

        Hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu.

        natsilahtariporvarisikojen hallitsema maa-

        kansa niin alistettu että eivät edes tajua olevansa onnettomia?

        Tämä totuuden kertova 3 min video katkaisi netin...


        https://www.youtube.com/watch?v=DlpuNlehFE4


      • Anonyymi

        Eiköhän se ole jo kuudetta vuotta Suomi maailman onnettomin maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ainakaan vituta olla töissä. Mutta en minä mikään persu olekaan.

        Suomessa ei saa tykätä työstänsä tai tulee heti potkut. Siksi työtä pitää vihata.


      • Anonyymi

        Suomalaiset on ... Vaik niil olis löysä housuis ,kenkät irvis ja housuis ois paikat ,ku joku ulkomaalane hiukka taputtelee olal ja kertoo et sää ole maailma onnellisi ,ni se hymyilee ku hango keksi ja tottee jot hätiäkös täsä mul menee paremmi ku muil.Kaike se uskoo ka kaikee se toivoo , toivos on hyvä elää.


      • Anonyymi

        Olin pitkäaikaistyötön ennen kuin pääsin lehdenjakajaksi. Nälkä siinä tuli ja mitään muuta ei voinut tehdä kun istua peukalo perseessä. Tuet tänä päivänä riittää vuokraan ja ruokaan, siinä se. Rinnastaisin työttömyyden vankilassa elämiseen verrattuna nykyiseen osa-aika työhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näin on.Ei Sdp mikään työläisten puolue enään ole ollut pitkään aikaan,Pahemmaksi vaan on mennyt Marinin aikana.Sosiaaliturvalla elätettävät ne näitä Onnellisia ovat.

        Olet siis itse sosiaaliturvalla eläjä? Eli onnellinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin mieluusti töissä,mutta kun olen syntyperäinen suomalainen en kelpaa minnekkään ilmeisesti ihoni väri on väärä ja puhun täydellistä suomea josta puuttuu baltianmaiden korostus joten olen työhön kelpaamaton minua ei todellakaan vituttaisi töihin meno vaikka jo olenkin eläkkeellä,nämä duunarien eläkkeet kun ovat niin pieniä että joka sentin saa tarkkaan laskea pärjätäkseen.

        Jos olet jo eläkkeellä, niin mitä valitat? Ihmettelen myös että miksi et pääse töihin. Kyllä siivoojia ym. haetaan jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko rasisti kun sosiaaliavustuksilla elävien maahanmuuttajien pitäisi töihin mielestäsi mennä varohan vähän ettet joudu käräjätupaan rasistisista ajatuksistasi ja kirjoittelustasi.

        Suurin osa maahanmuuttajista käy töissä, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
        Jos ei, niin vikana on puutteellinen kielitaito ja koulutus. Koulutustakin saa, näen kuinka tummaa porukkaa menee joka päivä läheiseen oppilaitokseen enemmän kuin vaaleita.

        Täällä näkee kaikkialla tummia ihmisiä ahertamassa. Kuljetusalalla suorastaan enemmistönä, paljon myös hoiva-alalla, ravintoloissa ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ole jo kuudetta vuotta Suomi maailman onnettomin maa.

        Minä ainakin olen onnellinen.


      • Anonyymi

        Kaikki sosiaali rqhat vuokratuki ja euokaan raahynoala kuitenkin rikkaalle kapitalistille elikkä kauppiaalle
        Ei iunaan saa vuokratukea olmme tilileen banse neen vuokranantajalle

        Mutta eikaidensosiqqlietuudet yrityset ja veronedut alv verottomuus nenee suoraaj rikaan koauppiaan tilille ullkolaille veroparatiisiin


      • Anonyymi

        Alooyttajakin on työväestöön kuuluva köyhä vuokra sinnissa hänelle eniten etua nataa ddpm

        Työväestön puolue
        Äeleisatu olenaan rikas moni miljonöri sijoitja kauppias ni siet kokomus

        Persut ka keskusta samaq petturimporuhkaa kuin kokoomus esim soini toi mamuja 3t ooo kapl elätiksiis vuonna 2o15 olessan ukålkomisterinä

        Vaikak koko ikösnsä muka vaststanyt mautsta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alooyttajakin on työväestöön kuuluva köyhä vuokra sinnissa hänelle eniten etua nataa ddpm

        Työväestön puolue
        Äeleisatu olenaan rikas moni miljonöri sijoitja kauppias ni siet kokomus

        Persut ka keskusta samaq petturimporuhkaa kuin kokoomus esim soini toi mamuja 3t ooo kapl elätiksiis vuonna 2o15 olessan ukålkomisterinä

        Vaikak koko ikösnsä muka vaststanyt mautsta

        itsemurha-lukujen huippumaa ollaan myös-

        meillä EU-hölmölämuumikepulandiassa on maailman onnellisimmat itsemurhaajat !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiintiökylähulluhan se tästä keskustelusta puuttuikin. No ei puutu enää.

        mikä tuossa on hullua?

        ps.

        Lapsia siis pakkohoitoon jo Suomessa- tämä on kansantuhontaa jo?

        Alexander Stubb ja Kokoomus loi sosiaalityöntekijöille diktaattorin oikeudet lastensuojelussa= suojelee hyväksikäyttö-satanistien lapsikaappauksia ja hyväksikäyttöjä mm. natsi-Kankaanpää mainittu...
        VKKn edustaja kertoo kokoomuslaisesta lapsikauppa-ihmiskaupasta Suomessa:
        https://www.youtube.com/watch?v=IlCsR-914tU
        ps.

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/akisaarikoski/130025-korruptio-ja-hyva-veli-verkosto-suomessa-esimerkkina-lastensuojelu/

        Vapaamuurarien ja satanistien rikoksia ei tutki kukaan?

        ei ne kerro oikeasti persujen satanismista ja natsi-satanismista vaan huijaavat kansaa?
        https://www-belltower-news.translate.goog/fascism-in-the-uk-from-satanic-paedophile-cults-to-baking-competitions-118127/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=sc

        ACCETTO
        https://www-gospanews-net.translate.goog/en/2022/05/21/mariupol-freed-by-the-zelensky-nazis-satanists-putin-conquers-the-military-target-and-shows-the-true-face-of-the-kiev-partisans-video/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=sc

        usa
        https://www.youtube.com/watch?v=DlpuNlehFE4

        https://www.youtube.com/watch?v=cUMDscdfLwc

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Mielenosoitukset_ja_levottomuudet_Suomessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella se täytyy yrittää ittesä elättää.Ei sosiaaliturvalla.Menisivät töihin!!Kokoomus on ihan oikeassa että nämä sosiaaliturvat on kannustin loukkuja.Mutta kun nämä Sdp/Vihreät tätä sosiaaliturvaa vaan tyrkyttää.

        Kuule, mene itse töihin ja kerro sitten, miten elelet n 1500€ bruttopalkalla. Jos olet töissä, niin toivon sydämeni pohjasta, että jäät työttömäksi tai että sairastut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin mieluusti töissä,mutta kun olen syntyperäinen suomalainen en kelpaa minnekkään ilmeisesti ihoni väri on väärä ja puhun täydellistä suomea josta puuttuu baltianmaiden korostus joten olen työhön kelpaamaton minua ei todellakaan vituttaisi töihin meno vaikka jo olenkin eläkkeellä,nämä duunarien eläkkeet kun ovat niin pieniä että joka sentin saa tarkkaan laskea pärjätäkseen.

        Hyvin huomioitu. Itse jäin aikanaan työttömäksi ja hain paikkoja laidasta laitaan. Hakemuksin (n 300) sekä soittelemalla. Yhdestä paikasta vastattiin "palkkaamme vain xxxmaalaisia". Jäin sanattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lakkoilijoita joka alalla. Mulle heti kaikki kun mikään ei riitä.

        Meneppä sitten kouluun ja/tai autokouluun/kurssikeskukseen. Veturinkuljettaja tai kuorma/rekka-kortti. Jälkimmäisessä on käsittääkseni työvoimapula. Esim rekkakuskina saat vain istua omassa ilmastoidussa toimistossa ja kauniit maisemat vaihtuu, ei tarvi kun istua. Vfturinkuljettajakoulukaan ei kestä vuosikausia, mutta värinäkö on oltava kunnossa. Helppoja duuneja ja sitten ahtaaja/paperimies, ei mitään muutakun istuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet jo eläkkeellä, niin mitä valitat? Ihmettelen myös että miksi et pääse töihin. Kyllä siivoojia ym. haetaan jatkuvasti.

        Tyhmyytesi on suorastaan käsinkosketeltavaa. Tiedätkö, ensinnäkin "siivoojia" ei enää ole, tiedätkö, ettei SIISTIJÄKSIKÄÄN enää mennä tuosta vain, pitää olla KOULUTUS. Et tiedä/ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ainakaan vituta olla töissä. Mutta en minä mikään persu olekaan.

        Mitähän sinäkin nimität työksi?
        kiinnostais tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sinäkin nimität työksi?
        kiinnostais tietää.

        Onnellisuus huokuu s24 palstoilla.

        Suomi on myös vähiten korruptoitunut maa maailmassa-

        asiaa kysyttiin suomalaisilta korruptio-piireiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näin on.Ei Sdp mikään työläisten puolue enään ole ollut pitkään aikaan,Pahemmaksi vaan on mennyt Marinin aikana.Sosiaaliturvalla elätettävät ne näitä Onnellisia ovat.

        ...ei se pelkkä sosiaaliturvaan hakeutuminen takaa onnea ja menestystä , täytyy olla oikeanlaiset geenit ja kielitaidot ...eikä kansalaisuuskaan ole ihan selvä asia , paikallinen passi on silkkaa miinusta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiintiökylähulluhan se tästä keskustelusta puuttuikin. No ei puutu enää.

        Juuri niin!! He taitavatkin olla kaikkein innokkaimpia keskustelijoita täällä näin yömyöhään!!

        Taisi olla psykiatriin kyllästynyt. Mitähän lienee tapahtunut viime hoitokerralla.???


      • Anonyymi

        Itse kävin työssä yli 40-vuotta.
        Sanoin itselleni, että maanantai on viikon paras päivä, koska koko viikko edessä. Saan paljon aikaan työlistalla olevia töitä.
        Positiivinen ajattelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin työssä yli 40-vuotta.
        Sanoin itselleni, että maanantai on viikon paras päivä, koska koko viikko edessä. Saan paljon aikaan työlistalla olevia töitä.
        Positiivinen ajattelu.

        ...viisikymmentä viisi vuotta ja kuusi viikkoa ensimmäisestä työaamusta ensimmäiseen eläkepäivään .. bruttoeläke nyt oikein korotettuna 11 sataa ja kympin päälle..siitä kun vievät verot, vuokran , sähkön ja vesimaksun , hiki tulee jo ilman saunaakin , aivan vain ajatellessa loppukuuta ja ah niin makoista koiranmakkaraa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se että olet kateellinen.

        Totta. Me vedetään massii ja kantikset saakin nähdä nälkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin mieluusti töissä,mutta kun olen syntyperäinen suomalainen en kelpaa minnekkään ilmeisesti ihoni väri on väärä ja puhun täydellistä suomea josta puuttuu baltianmaiden korostus joten olen työhön kelpaamaton minua ei todellakaan vituttaisi töihin meno vaikka jo olenkin eläkkeellä,nämä duunarien eläkkeet kun ovat niin pieniä että joka sentin saa tarkkaan laskea pärjätäkseen.

        Ei se SDP duunarin etua aja, omaa etuaan ajavat. Rahaa jakavat huoletta sinne tänne vailla huolen häivää. Marin on täydellinen populisti puhuu puuta heinää ja tekee vastoin puheitaan. Lapset ovat hänelle kaikkein tärkeimmät, mutta ryyppääminen on todellisuudessa tärkeämpää. Lupasi poistaa veropakolaisuuden, Miksei ole poistanut? Matkustelee sinne tänne ja lupailee tukea kaikkialle, Ei se lenteleminen sitä vihreyttä lisää. Sekin kertoo siitä, että ei häntä mikään koske, hän on kaiken yläpuolella ja kaikkitietävä. Tullut täysin äitiinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on ihan päivän selvä asia että jokaisen on elantonsa itse tienattava, ei kai millään avustuksella voi elämäänsä suunnitella mitenkään.
        Mutta niille jotka todella tarvitsevat apua , on saatava sitä.

        Jokainen voi avustaa avun tarvitsijoita ja sellaisiakin jotka eivät apua tarvitse ihan niin paljon kuin haluaa. Sinäkin voit ottaa velkaa juuri niin paljon kuin satut saamaan ja avustaa sillä ketä haluat. Sellainen peli ei vaan yksinkertaisesti käy toisten rahoilla ja sen Marin tulee kyllä huomaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ole jo kuudetta vuotta Suomi maailman onnettomin maa.

        Jos Marin voittaa vaalit niin voin kyllä vahvistaa, että Suomi on maailman onnellisin kansa. Jo pienenä lapsena ymmärsin sen, että onnellinen on sama kuin ymmärtämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset on ... Vaik niil olis löysä housuis ,kenkät irvis ja housuis ois paikat ,ku joku ulkomaalane hiukka taputtelee olal ja kertoo et sää ole maailma onnellisi ,ni se hymyilee ku hango keksi ja tottee jot hätiäkös täsä mul menee paremmi ku muil.Kaike se uskoo ka kaikee se toivoo , toivos on hyvä elää.

        Aivan Toivos on hyvä elää, sanoi lapamato ja eli Toivossa. Tieteellisesti se kuvaa juuri aloittajan ajatuksen juoksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sinäkin nimität työksi?
        kiinnostais tietää.

        Varmaan asfaltilla makaaminen kesäisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyytesi on suorastaan käsinkosketeltavaa. Tiedätkö, ensinnäkin "siivoojia" ei enää ole, tiedätkö, ettei SIISTIJÄKSIKÄÄN enää mennä tuosta vain, pitää olla KOULUTUS. Et tiedä/ymmärrä.

        Totta kaikkeen pitää olla koulutus, sitähän se SDP ajaa, otetaan ulkomailta koulutettavia ja kouluttajia, niin hyvä tulee jos on onnellinen. Televisiosta tuli ohjelma maahan tulleesta naisesta joka toivoi, että joku tulisi opettamaan häntä siivoamaan, hän kun halusi vain tanssia. Asuntonsa näyttikin aika roskaiselta ja epäsiistiltä. Tarvitsi nääs opetusta asuntonsa siistimiseen. Voi voi hänenkin vuokran antajaansa, on varmasti onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin työssä yli 40-vuotta.
        Sanoin itselleni, että maanantai on viikon paras päivä, koska koko viikko edessä. Saan paljon aikaan työlistalla olevia töitä.
        Positiivinen ajattelu.

        Idioottien ympäröimänä töissä ei juurikaan positiivisia ajatuksia synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella se täytyy yrittää ittesä elättää.Ei sosiaaliturvalla.Menisivät töihin!!Kokoomus on ihan oikeassa että nämä sosiaaliturvat on kannustin loukkuja.Mutta kun nämä Sdp/Vihreät tätä sosiaaliturvaa vaan tyrkyttää.

        Näin on ja lisää elätettäviä haalitaan Afrikan mustasta sarvesta. On ainakin sossuille töitä ja oikeuslaitokselle. Sairaaloissa näille kultamunille on ohituskaista. Ostoskeskukset ovat näitä sankareita täynnä ja kulkevat laumoissa, mikäpä heillä ei tarvitse olla töissä, kun ei ole ammattia, eikä lukutaitoa ja sossu lataa joka kuukausi kultakorttiin pinkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin pitkäaikaistyötön ennen kuin pääsin lehdenjakajaksi. Nälkä siinä tuli ja mitään muuta ei voinut tehdä kun istua peukalo perseessä. Tuet tänä päivänä riittää vuokraan ja ruokaan, siinä se. Rinnastaisin työttömyyden vankilassa elämiseen verrattuna nykyiseen osa-aika työhön.

        Miksi ihmeessä pidät peukaloa perseessä, eikö ole paha istua ja peukalo alkaa ajan mittaan väsymään ja haisemaan. Laita vaikka tappi, jos se on välttämätön silmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin olen onnellinen.

        Mene vastaanotolle olet tosi sairas!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko rasisti kun sosiaaliavustuksilla elävien maahanmuuttajien pitäisi töihin mielestäsi mennä varohan vähän ettet joudu käräjätupaan rasistisista ajatuksistasi ja kirjoittelustasi.

        Suomalainen reppana se joutuu risusavottaan tai toimeentulotuki katkaistaan, mutta salskea työtävierokseva somaalialainen nuorimies saa kaikki mahdolliset tuet ilman velvollisuuksia , niin mahtava on rasismikortin vaikutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olisin mieluusti töissä,mutta kun olen syntyperäinen suomalainen en kelpaa minnekkään ilmeisesti ihoni väri on väärä ja puhun täydellistä suomea josta puuttuu baltianmaiden korostus joten olen työhön kelpaamaton minua ei todellakaan vituttaisi töihin meno vaikka jo olenkin eläkkeellä,nämä duunarien eläkkeet kun ovat niin pieniä että joka sentin saa tarkkaan laskea pärjätäkseen.

        Pitää täysin paikkansa. Henkilöstövuokrafirmat ovat ajaneet jo reilut 20 vuotta itsekkäästi rekrytoinnin päin mäntyä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetapa elää sosiaaliturvan rahalla nykypäivänä, niin mieli muuttuu. Työpaikan vaihto on tehokas lääke vitutukseen. Tai alan vaihto.

        Mä kyllä elän hyvin.
        Rahaa harkinnanvaraisena tukena lisää saa ja vaate ja harrastus.
        Hyvin menee. Rasistit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä kyllä elän hyvin.
        Rahaa harkinnanvaraisena tukena lisää saa ja vaate ja harrastus.
        Hyvin menee. Rasistit!

        EUn STALINISTINEN UUSI MAILMANJÄRJESTYS-ihanne iskulause toteutuu Suomessa?:

        " Et omista mitään- ja olet onnellinen !!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa maahanmuuttajista käy töissä, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
        Jos ei, niin vikana on puutteellinen kielitaito ja koulutus. Koulutustakin saa, näen kuinka tummaa porukkaa menee joka päivä läheiseen oppilaitokseen enemmän kuin vaaleita.

        Täällä näkee kaikkialla tummia ihmisiä ahertamassa. Kuljetusalalla suorastaan enemmistönä, paljon myös hoiva-alalla, ravintoloissa ym.

        Menenvät sen takia nöyränä kielikoulutukseen, koska pelkäävät oleskelu- ja työlupien menetystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneppä sitten kouluun ja/tai autokouluun/kurssikeskukseen. Veturinkuljettaja tai kuorma/rekka-kortti. Jälkimmäisessä on käsittääkseni työvoimapula. Esim rekkakuskina saat vain istua omassa ilmastoidussa toimistossa ja kauniit maisemat vaihtuu, ei tarvi kun istua. Vfturinkuljettajakoulukaan ei kestä vuosikausia, mutta värinäkö on oltava kunnossa. Helppoja duuneja ja sitten ahtaaja/paperimies, ei mitään muutakun istuu.

        Kuorma-autokuskit tekevät pitkiä työvuoroja ja joutuvat itse purkamaan lastin rekasta. Oletko koskaan ajatellut tai nähnyt mitään ohjelmaa noiden työpäivistä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAALITULOS saattaa asettaa porrvareiden väittämät outoon valoon. Mutta ihmekös tuo;:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17308038/kansalainen-muista-kaikki-suomen-mediat-on-porrvarin-hallussa-!-ja-tiedottaminen-on-sen-mukaista-

        t. haans.sea

        Järki suomalaiset äänestivät Suomen reilusti oikealle, näin sosialismin uhka väistyi.

        Vihersosialistit yrittivät viherverotuksen typeryydellä ajaa pakkovallan Suomeen.

        Suomalaiset luottavat kuitenkin itsenäisyyteen ja vapauteen, mikä Näissä eduskuntavaaleissa tuli hyvin selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ainakaan vituta olla töissä. Mutta en minä mikään persu olekaan.

        Tuskin töitä teet, olet todennäköisesti valtion tai kunnan "virassa".


    • Anonyymi

      täällä on hyvää vain tulijoilla.

      • Anonyymi

        Valtaosalla suomalaisista on. Te persut nyt olette mitä olette. Aina ulisemassa jostain.


      • Anonyymi

        Missähän tuo onnellinen maa sijaitsee?Suomi nimeltään. Eläkelläinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän tuo onnellinen maa sijaitsee?Suomi nimeltään. Eläkelläinen

        Täällähän tämä ja kaikki on oikein hyvin. Maailman paras maa asua ja elää.
        Toinen eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän tämä ja kaikki on oikein hyvin. Maailman paras maa asua ja elää.
        Toinen eläkeläinen.

        Asunnottomat ja työttömät ovat onnellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän tuo onnellinen maa sijaitsee?Suomi nimeltään. Eläkelläinen

        Se onnellinen maapläntti nimeltään hyvinvointi suomi on arkadianmäellä,loppu on pelkkää joutomaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onnellinen maapläntti nimeltään hyvinvointi suomi on arkadianmäellä,loppu on pelkkää joutomaata.

        Juu,näin on...siellä ei korruptio kuki ja on vapautta sun muuta perseennuolentaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän tuo onnellinen maa sijaitsee?Suomi nimeltään. Eläkelläinen

        Olen samaa mieltä, kukahan ja missä tutkimus on tehty? Saan 1300e eläkettä miinus verot, miinus 650e vuokra+sähkö, niin ei hymyilytä usein. En käytä alkoholia, en matkustele, en voi lomailla, jne...ja silti haukutaan, kun en tee mitään? Kuka ottaisi 4-6000e/kk töihin, niin tulisin hommiin, jos ei ikä haittaa? 40 vuotiaana hain yksinkertaiseen teollisuustyöhön Nokian rengastehtaalle, niin sanottiin, että olen liian vanha 5-vuorotyöhön, vaikka kokemusta oli alalta, kuin alalta. Nyt, kun olen eläkkeellä, niin jokainen kyselee hommiin,mutta ei maksaisi mitään, ei euroakaan, vapaaehtoisesti vain ja itse maksaisin kulut itsestäni vapaaehtoishommissa, ruuat, vaatteet, matkat, älkää unta nähkö? Riippuu rahapussista, onko onnellinen, minä en ole, kun joka kuukausi täytyy laskea, mitä pystyy syömään ja ostaan kaupasta. Mitä sitten, jos täytyy lääkkeitä ostaa, millä sitten syö? Kysely on varmaan tehty eduskunnassa, kun palkat on siellä olemattomasta höpöttämisestä 6500-15000e verottomana käteen, pitkät lomat ja paikalla ei tarvitse aina olla, työkokemusta ei tarvita, pikkulapsikin osaa painaa nappia, kun äänestetään. Suurin osa istuu tuppisuuna siellä, kun on joku julkkis, eikä järkeä päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän tuo onnellinen maa sijaitsee?Suomi nimeltään. Eläkelläinen

        Oikeasti Suomi on maailman onnettomin maa. Siksi sitä pitää mainostaa maailman onnellisempana kun sitä se ei oikeasti ole. Pitää tsempata yleistä, paskaa mielialaa tämmöisillä valheilla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onnellinen maapläntti nimeltään hyvinvointi suomi on arkadianmäellä,loppu on pelkkää joutomaata.

        Ei ole mitään hyvinvointia pitkään aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, kukahan ja missä tutkimus on tehty? Saan 1300e eläkettä miinus verot, miinus 650e vuokra sähkö, niin ei hymyilytä usein. En käytä alkoholia, en matkustele, en voi lomailla, jne...ja silti haukutaan, kun en tee mitään? Kuka ottaisi 4-6000e/kk töihin, niin tulisin hommiin, jos ei ikä haittaa? 40 vuotiaana hain yksinkertaiseen teollisuustyöhön Nokian rengastehtaalle, niin sanottiin, että olen liian vanha 5-vuorotyöhön, vaikka kokemusta oli alalta, kuin alalta. Nyt, kun olen eläkkeellä, niin jokainen kyselee hommiin,mutta ei maksaisi mitään, ei euroakaan, vapaaehtoisesti vain ja itse maksaisin kulut itsestäni vapaaehtoishommissa, ruuat, vaatteet, matkat, älkää unta nähkö? Riippuu rahapussista, onko onnellinen, minä en ole, kun joka kuukausi täytyy laskea, mitä pystyy syömään ja ostaan kaupasta. Mitä sitten, jos täytyy lääkkeitä ostaa, millä sitten syö? Kysely on varmaan tehty eduskunnassa, kun palkat on siellä olemattomasta höpöttämisestä 6500-15000e verottomana käteen, pitkät lomat ja paikalla ei tarvitse aina olla, työkokemusta ei tarvita, pikkulapsikin osaa painaa nappia, kun äänestetään. Suurin osa istuu tuppisuuna siellä, kun on joku julkkis, eikä järkeä päässä.

        Minulle sanottiin kun olin 18, että olen liian vanha. Kun hain jäätelökiskalle ksäduuniin niin sanottiin, että en ole tarpeeksi sosiaalinen. Sittemmin olin respassa töissä asiakaspalvelijana ja minulle sanottiin, että kun minulla ei ole ajokorttia niin ei ole laitettu työvuoroja (työtehtävissä ei tarvinnut ajokorttia eikä autoa). Sitten hain kesäduuniin toimistotyöhön ja minulle sanottiin, että minähän haluan vain lomailla kesällä, että enhän minä heille halua töihin. Nuorempana hakiessani kaupan kassalle minulle esimies tuli huutamaan, että puhu lujempaa, puhu lujempaa ja pyytäessään paljon työvuoroja minulle oli laitettu vain muutama vuoro sinne tänne. Eihän sellaisella palkalla elä!

        Kun hain toimistotyöhön niin sanottiin, että palkkaamme vain sukulaisia ja sinä et ole sukulainen. Toisessa paikassa kysyttiin onko poikaystävää ja jos ei ole niin emme palkkaa sinua. Yhdessä paikassa pomo sopi tahalleen väärin työajan ja paikan ja kun olin siellä sovittuna hetkenä niin hän huuti, että minä en ole tullut töihin. Vartijana minulle luvattiin kokoaikatyötä, mutta laitettiin vain muutama hassu työvuoro tai kokonaan täysin nollatyövuorolistaa, vaikka työsopimuksessa oli sovittu minimityötunnit.

        Yhdessä toimistotöissä vainosivat ja vakoilevat ja vainoavat edelleen vaikka siitä on jo yli 10 vuotta. Samoin ahdistelivat seksuaalisesti eivätkä tervehtyneet ollenkaan ja kohtelivat kuin ilmaa. Jäivät ns. langalla roikkumaan ja vainoavat koko lopun elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle sanottiin kun olin 18, että olen liian vanha. Kun hain jäätelökiskalle ksäduuniin niin sanottiin, että en ole tarpeeksi sosiaalinen. Sittemmin olin respassa töissä asiakaspalvelijana ja minulle sanottiin, että kun minulla ei ole ajokorttia niin ei ole laitettu työvuoroja (työtehtävissä ei tarvinnut ajokorttia eikä autoa). Sitten hain kesäduuniin toimistotyöhön ja minulle sanottiin, että minähän haluan vain lomailla kesällä, että enhän minä heille halua töihin. Nuorempana hakiessani kaupan kassalle minulle esimies tuli huutamaan, että puhu lujempaa, puhu lujempaa ja pyytäessään paljon työvuoroja minulle oli laitettu vain muutama vuoro sinne tänne. Eihän sellaisella palkalla elä!

        Kun hain toimistotyöhön niin sanottiin, että palkkaamme vain sukulaisia ja sinä et ole sukulainen. Toisessa paikassa kysyttiin onko poikaystävää ja jos ei ole niin emme palkkaa sinua. Yhdessä paikassa pomo sopi tahalleen väärin työajan ja paikan ja kun olin siellä sovittuna hetkenä niin hän huuti, että minä en ole tullut töihin. Vartijana minulle luvattiin kokoaikatyötä, mutta laitettiin vain muutama hassu työvuoro tai kokonaan täysin nollatyövuorolistaa, vaikka työsopimuksessa oli sovittu minimityötunnit.

        Yhdessä toimistotöissä vainosivat ja vakoilevat ja vainoavat edelleen vaikka siitä on jo yli 10 vuotta. Samoin ahdistelivat seksuaalisesti eivätkä tervehtyneet ollenkaan ja kohtelivat kuin ilmaa. Jäivät ns. langalla roikkumaan ja vainoavat koko lopun elämää.

        Sitten yksi työnantaja oli sitä mieltä, että sinä kuulema haluat opiskelemaan niin ei me sinua palkata. Yksi työhaastattelija kyseli horoskooppia ja ilmeisesti se oli väärä kun ei palkattu. Toimen työnantaja ei tykännyt minusta kun en harrastanut jääkiekkoa laisinkaan enkä kannattanut samaa lätkäseuruetta kuin hän. Yksi haastattelija oli aivan vakuuttunut, että suosittelija (ukkomies) oli poikaystäväni. Yksi mieshaastattelija hinkkasi omia reisiään haaatattelussa. Yksi työhaastattelija oli sitä mieltä, että minulla on väärän värinen takki niin ei me sinua palkata. Yksi haastattelija yritti puoliväkisin juottaa teetä minulle. Yhden haastattelijan mielestä en sopinut lastentarhaan töihin kun minulla ei ole omia lapsia. Yhden mielestä minä en sopinut tietokoneavusteiseen työhön kun osasin liian hyvin tietokonetestin. Yksi työnantaja teki heti minusta silmätikuknja vainottavan kun olin toisella työnantajalla eri tehtävissä töissä samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten yksi työnantaja oli sitä mieltä, että sinä kuulema haluat opiskelemaan niin ei me sinua palkata. Yksi työhaastattelija kyseli horoskooppia ja ilmeisesti se oli väärä kun ei palkattu. Toimen työnantaja ei tykännyt minusta kun en harrastanut jääkiekkoa laisinkaan enkä kannattanut samaa lätkäseuruetta kuin hän. Yksi haastattelija oli aivan vakuuttunut, että suosittelija (ukkomies) oli poikaystäväni. Yksi mieshaastattelija hinkkasi omia reisiään haaatattelussa. Yksi työhaastattelija oli sitä mieltä, että minulla on väärän värinen takki niin ei me sinua palkata. Yksi haastattelija yritti puoliväkisin juottaa teetä minulle. Yhden haastattelijan mielestä en sopinut lastentarhaan töihin kun minulla ei ole omia lapsia. Yhden mielestä minä en sopinut tietokoneavusteiseen työhön kun osasin liian hyvin tietokonetestin. Yksi työnantaja teki heti minusta silmätikuknja vainottavan kun olin toisella työnantajalla eri tehtävissä töissä samaan aikaan.

        Yksi haastattelija oli sitä mieltä, että asuin liian lähellä työpaikkaa (kadun toisella puolen) niin minua ei palkata sen takia (sittemmin julkisuudessa paljastui laajoja tietokonevarkauksia yrityksessä). Muutaman eri työnantajan mielestä minä kuulun vain heille, he omistavat minut enkä saa olla missään muualla töissä enkä missään muussa ammatissa koskaan ikinä milloinkaan kuin vain heille ja he määräävät minun elämän, ammatin, sielun, koko muun elämäni jokaisesta asiasta ja ovat äärettömän kiinnostuneita nimenomaan mitä teen vapaa-ajalla ja kenen kanssa makaan. Se mitä tekee tai on tekemättä työssä on täysin toissijaista. Yksi työnantaja tulo kotiovelle asti hakkaamaan ovea ja paukuttelemaan postiluukkua mafiosomaosesti, että milloin palautan työavaimet vaikka olin tyyliin tunti sitten ilmoittanut irtisanovansa itseni.


      • Anonyymi

        Olen kantasuomalainen, ja minulla on kaikki hyvin. Lisäksi varsin tyytyväinen julkisiin palveluihin. Mutta minä olenkin raitis, työssäkäyvä ihminen. Enkä ole persu. Siinä onnen eväät lyhyesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään hyvinvointia pitkään aikaan.

        Niin kauan kuin äänestätte SDP:tä tai RKP:tä niin hyvinvointia ei ole eikä tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kantasuomalainen, ja minulla on kaikki hyvin. Lisäksi varsin tyytyväinen julkisiin palveluihin. Mutta minä olenkin raitis, työssäkäyvä ihminen. Enkä ole persu. Siinä onnen eväät lyhyesti.

        Olet kantasuomalainen ja onnellinen se on hyvä se, sillä tulet myöhemmin huomaamaan kuinka onnellinen olet oikein aiemmin ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi haastattelija oli sitä mieltä, että asuin liian lähellä työpaikkaa (kadun toisella puolen) niin minua ei palkata sen takia (sittemmin julkisuudessa paljastui laajoja tietokonevarkauksia yrityksessä). Muutaman eri työnantajan mielestä minä kuulun vain heille, he omistavat minut enkä saa olla missään muualla töissä enkä missään muussa ammatissa koskaan ikinä milloinkaan kuin vain heille ja he määräävät minun elämän, ammatin, sielun, koko muun elämäni jokaisesta asiasta ja ovat äärettömän kiinnostuneita nimenomaan mitä teen vapaa-ajalla ja kenen kanssa makaan. Se mitä tekee tai on tekemättä työssä on täysin toissijaista. Yksi työnantaja tulo kotiovelle asti hakkaamaan ovea ja paukuttelemaan postiluukkua mafiosomaosesti, että milloin palautan työavaimet vaikka olin tyyliin tunti sitten ilmoittanut irtisanovansa itseni.

        Sadut sinulla jatkuvat näköjään. Kerran vaihdoin työpaikkaa, ja yksi syy oli se, että asuin noin 300 m päässä työpaikasta, joka oli kohtuullisen ison yrityksen pääkonttori. Tämä tapahtui v. 1988.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kantasuomalainen, ja minulla on kaikki hyvin. Lisäksi varsin tyytyväinen julkisiin palveluihin. Mutta minä olenkin raitis, työssäkäyvä ihminen. Enkä ole persu. Siinä onnen eväät lyhyesti.

        Kuulut vähemmistöön, teikäläisiä vihersosialisteja on Suomessa enää n 30% , ja vähentyy vihersosialismi tulevaisuudessakin, suunta on nyt oikea.

        Sen tietävät kaikki vaalituloksen perusteellakin!


    • Anonyymi

      SDP pitää huolen, että duunari verotetaan kuoliaaksi. Että oikein ilmainen koulutus ja ilmainen terveydenhuolto, ketkä sellaiseen on oikeutetta, no sossuelätit, työssäkäyvät ei tässä maassa eduista nauti. ei jumalauta saa edes oikeusapua ellei ole työtön???

      • Anonyymi

        Noinko kadehdit työttömiä? On moniatyöttömiä joita ei soskut auta mitenkään joten eläs yleistä! Ja edut joiksi sanoit terveyspalveluakin voi olla täysin turha eli moni toteaa että tyhjän saa pyytämättäkin. Tulee vain lasku kouraan turhasta vaivan näöstä ja ajanhukasta jonka maksat itsesi rahalla (ei soskun!).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko kadehdit työttömiä? On moniatyöttömiä joita ei soskut auta mitenkään joten eläs yleistä! Ja edut joiksi sanoit terveyspalveluakin voi olla täysin turha eli moni toteaa että tyhjän saa pyytämättäkin. Tulee vain lasku kouraan turhasta vaivan näöstä ja ajanhukasta jonka maksat itsesi rahalla (ei soskun!).

        Kuinka monta ns. maahanmuuttanutta on tuossa joukossa? 0


      • Anonyymi

        KUn sinulla työssäkäyvä tulee vaikka lonkkanivelen vaihto, saat ihan varmasti ilmaiset leikkauksen , maksat vain sairaalapäivämaksun. Sinä työssäkäyvä, kuljetpa omilla tai julkisilla, käytät koko ajan yhteiskunnan varoja, joko verovaroin hoidetuilla teillä tai sitten verovaroin tuetuilla julkisilla.

        Jos sinulla on lapsia tai olet itse ollut joskus jossain oppilaitoksessa, saat ilmaisen opetuksen + ilmaiset tai lähes ilmaisen ruuan.

        Työssäkäyviä on kaikenlaisia, samoin niitä joilla ei tällä hetkellä ole töitä, syystä tai toisesta.

        Sinunkin olisi huomattavasti helpompaa elää ja hengittää, jos purkaisit tuon vihasi ja vitutu.ksesi vaikka ulkoiluun . Tai käy katsomassa ihmisiä leipäjononossa, se saattaisi tehdä sinulle hyvän olon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUn sinulla työssäkäyvä tulee vaikka lonkkanivelen vaihto, saat ihan varmasti ilmaiset leikkauksen , maksat vain sairaalapäivämaksun. Sinä työssäkäyvä, kuljetpa omilla tai julkisilla, käytät koko ajan yhteiskunnan varoja, joko verovaroin hoidetuilla teillä tai sitten verovaroin tuetuilla julkisilla.

        Jos sinulla on lapsia tai olet itse ollut joskus jossain oppilaitoksessa, saat ilmaisen opetuksen ilmaiset tai lähes ilmaisen ruuan.

        Työssäkäyviä on kaikenlaisia, samoin niitä joilla ei tällä hetkellä ole töitä, syystä tai toisesta.

        Sinunkin olisi huomattavasti helpompaa elää ja hengittää, jos purkaisit tuon vihasi ja vitutu.ksesi vaikka ulkoiluun . Tai käy katsomassa ihmisiä leipäjononossa, se saattaisi tehdä sinulle hyvän olon

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat joutuneet melkein ulosottoon sairaalamaksujen vuoksi, Monessa maassa on ilmainen terveydenhuolto ja esim. eläkeläisillä ilmaiset lääkkeet, niin ei ole Suomessa paitsi tietysti sossun tuella elävällä, joka maksattaa kaikki laskunsa muilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat joutuneet melkein ulosottoon sairaalamaksujen vuoksi, Monessa maassa on ilmainen terveydenhuolto ja esim. eläkeläisillä ilmaiset lääkkeet, niin ei ole Suomessa paitsi tietysti sossun tuella elävällä, joka maksattaa kaikki laskunsa muilla.

        Eräskin pienen lapsen isä joutui työttömänä maksuvaikeuksiin. Takana avioero. Ei kyennyt enää maksamaan asuntonsa vuokraa, isännöitsijä katsoi läpi sormien aikansa ja antoi vapaa kuukausia ja seurakuntakin auttoi häntä vuokranmaksussa.

        Niin läpikäymätön seinä tuli loppujen lopuksi tuolla miehellä vastaan, että päätti tappaa itsensä kun ei muuta keksinyt. Asunto oli verinen, sanoivat he, jotka olivat nähneet miehen asunnon tämän tapettua itsensä.


      • Anonyymi

        Olet oikeassa! Puhumattakaan, että vanha ihminen pääsisi lääkäriin, mutta vieras kulttuuri saa lääkäriin ajan, kun heillä on ohituskaista. Pitää olla torvi joka vasemmistoa äänestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUn sinulla työssäkäyvä tulee vaikka lonkkanivelen vaihto, saat ihan varmasti ilmaiset leikkauksen , maksat vain sairaalapäivämaksun. Sinä työssäkäyvä, kuljetpa omilla tai julkisilla, käytät koko ajan yhteiskunnan varoja, joko verovaroin hoidetuilla teillä tai sitten verovaroin tuetuilla julkisilla.

        Jos sinulla on lapsia tai olet itse ollut joskus jossain oppilaitoksessa, saat ilmaisen opetuksen ilmaiset tai lähes ilmaisen ruuan.

        Työssäkäyviä on kaikenlaisia, samoin niitä joilla ei tällä hetkellä ole töitä, syystä tai toisesta.

        Sinunkin olisi huomattavasti helpompaa elää ja hengittää, jos purkaisit tuon vihasi ja vitutu.ksesi vaikka ulkoiluun . Tai käy katsomassa ihmisiä leipäjononossa, se saattaisi tehdä sinulle hyvän olon

        Suomalainen oikea yksinhuoltaja ei ajele tila-autoilla.


      • Anonyymi

        SDP on basga ja sen kannattajat vastaavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen oikea yksinhuoltaja ei ajele tila-autoilla.

        Ja Suomalainen ei ajele hupia,joka kerta kun käyn kaupassa niin tunkeutujat ajaa autolla kauppaan vaikka matka on vain 500m,ja käyvät kaupassa monesti päivässä.Auton saivat heti kun kylille tulivat,ja bensakortin tietty. Ei voi käsittää tätä touhua,ei ihme jos on rasismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUn sinulla työssäkäyvä tulee vaikka lonkkanivelen vaihto, saat ihan varmasti ilmaiset leikkauksen , maksat vain sairaalapäivämaksun. Sinä työssäkäyvä, kuljetpa omilla tai julkisilla, käytät koko ajan yhteiskunnan varoja, joko verovaroin hoidetuilla teillä tai sitten verovaroin tuetuilla julkisilla.

        Jos sinulla on lapsia tai olet itse ollut joskus jossain oppilaitoksessa, saat ilmaisen opetuksen ilmaiset tai lähes ilmaisen ruuan.

        Työssäkäyviä on kaikenlaisia, samoin niitä joilla ei tällä hetkellä ole töitä, syystä tai toisesta.

        Sinunkin olisi huomattavasti helpompaa elää ja hengittää, jos purkaisit tuon vihasi ja vitutu.ksesi vaikka ulkoiluun . Tai käy katsomassa ihmisiä leipäjononossa, se saattaisi tehdä sinulle hyvän olon

        Verovaroilla maksettu ei ole ilmainen.


      • Anonyymi

        Uskotko todella orpo urpon puheisiin sinähän se todellinen VATIPÄÄ OLET!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat joutuneet melkein ulosottoon sairaalamaksujen vuoksi, Monessa maassa on ilmainen terveydenhuolto ja esim. eläkeläisillä ilmaiset lääkkeet, niin ei ole Suomessa paitsi tietysti sossun tuella elävällä, joka maksattaa kaikki laskunsa muilla.

        Minäpä joiduin ulosottoon työpaikkani, ”Supo tarkistaa taustat” vuoksi. Jos en koskaan olisi mennyt kyseiseen paikkaan töihin niin luottarit olisivat puhtaat, opintolainat maksettu, asunto ei olosi mennyt alta ja saattaisi olla mukava parisuhdekin, terveyttä edistävä harrastus, hyvä koulutus, unelma-ammatti ja muutenkin viriili, tyydyttävä ja onnellinen elämä.


      • Anonyymi

        Ilmainen koulutus on kaikilla, etkö tiedä? Taidat asua Pietarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat joutuneet melkein ulosottoon sairaalamaksujen vuoksi, Monessa maassa on ilmainen terveydenhuolto ja esim. eläkeläisillä ilmaiset lääkkeet, niin ei ole Suomessa paitsi tietysti sossun tuella elävällä, joka maksattaa kaikki laskunsa muilla.

        Jos haluat itsellesi ilmaisen tai edes nykyisen tasoisen terveydenhoidon, niin äänestä vasemmistoa.
        Kokoomus, persut ja muu oikeisto oikein kilpailee leikkauslistoilla. Suuria leikkauksia ei voi tehdä koskematta suuriin menoeriin, kuten terveydenhoitoon ja koulutukseen. Pikkurahoista leikkaaminen ei riitä.

        Vasemmistokin haluaa tasapainottaa valtion tulot ja menot, mutta maltillisesti, ei äkkijarrutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa! Puhumattakaan, että vanha ihminen pääsisi lääkäriin, mutta vieras kulttuuri saa lääkäriin ajan, kun heillä on ohituskaista. Pitää olla torvi joka vasemmistoa äänestää.

        Minä olen aina saanut ajan lääkäriin täällä Helsingissä, enkä ole nähnyt että kukaan "vieraskulttuuri" olisi mennyt jonossa ohi.
        Et ehkä ole käyttänyt julkisia terveyspalveluita?

        Jos taas menet päivystykseen, niin siellä monikin menee ohi, sillä asiakkaat otetaan kiirellisyysjärjestyksessä. Ja se on ihan oikein. Jos menet sinne pää kainalossa, pääset ohi jonon, missä istuu ihan turhaan ihmisiä jotka voisivat mennä seuraavana päivänä tavalliselle vastaanotolle pikku vaivoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SDP on basga ja sen kannattajat vastaavia.

        Kylläpä olet katkera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Suomalainen ei ajele hupia,joka kerta kun käyn kaupassa niin tunkeutujat ajaa autolla kauppaan vaikka matka on vain 500m,ja käyvät kaupassa monesti päivässä.Auton saivat heti kun kylille tulivat,ja bensakortin tietty. Ei voi käsittää tätä touhua,ei ihme jos on rasismia.

        Kylläpä olet kateellinen. Vierasmaalainenkin voi olla varakas, jos käy töissä. Moni tänne tullut on hyvin koulutettu ja varakasta sukua. Espoossa käy töissä pari tuhatta intialaista insinööriä, joilla on palkkaa kuussa tuollaiset 10 000 euroa. Kyllä sillä jo auton ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko todella orpo urpon puheisiin sinähän se todellinen VATIPÄÄ OLET!!!!!

        Ken uskoo muihin kuin itseensä on onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmainen koulutus on kaikilla, etkö tiedä? Taidat asua Pietarissa.

        Aivan ensimmäinen alkeis oppi on, että ilmaisia aterioita ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat itsellesi ilmaisen tai edes nykyisen tasoisen terveydenhoidon, niin äänestä vasemmistoa.
        Kokoomus, persut ja muu oikeisto oikein kilpailee leikkauslistoilla. Suuria leikkauksia ei voi tehdä koskematta suuriin menoeriin, kuten terveydenhoitoon ja koulutukseen. Pikkurahoista leikkaaminen ei riitä.

        Vasemmistokin haluaa tasapainottaa valtion tulot ja menot, mutta maltillisesti, ei äkkijarrutuksella.

        Etkö sinäkään ymmärtänyt, että ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan. Niin sanottu vasemmisto elää pelkällä vipillä, velan perijät ovat jo ovella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä olet kateellinen. Vierasmaalainenkin voi olla varakas, jos käy töissä. Moni tänne tullut on hyvin koulutettu ja varakasta sukua. Espoossa käy töissä pari tuhatta intialaista insinööriä, joilla on palkkaa kuussa tuollaiset 10 000 euroa. Kyllä sillä jo auton ostaa.

        Itäkeskuksessa somalit ajavat uudenkarheilla Nissan Q katumaastureilla, ja oletko nähnyt somalia insinöörinä, arkkitehtina, tai ylipäätään töissä?
        Oletan että autot ovat saatu kuten YLE MOT maahanmuuton hinta kertoi, lapsiluvun mukaan joka antoi 8 lapsiselle "perheelle" etuuksina jopa 78.000 euroa puolelle vuodelle.
        Ottaen huomioon että rahotusyhtiölle riittää kunhan kuukausimaksuun on rahat, niin auton saa alle. Kantasuomalainenhan se kuitenkin maksajana tuolle on. Sehän on aivan selvä.
        Kantasuomalaisten autot ovat niitä rumia ruostekasoja. Osa kantasuomalaisista joutuu jopa olemaan kokonaan ilman autoa mutta maksutalkoisiin kyllä edellytetään somalille kaikki kustantamaan verojen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Suomalainen ei ajele hupia,joka kerta kun käyn kaupassa niin tunkeutujat ajaa autolla kauppaan vaikka matka on vain 500m,ja käyvät kaupassa monesti päivässä.Auton saivat heti kun kylille tulivat,ja bensakortin tietty. Ei voi käsittää tätä touhua,ei ihme jos on rasismia.

        Oliko kyseessä Lieksa tai joku muu pienempi paikka, josta on ollut puhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä joiduin ulosottoon työpaikkani, ”Supo tarkistaa taustat” vuoksi. Jos en koskaan olisi mennyt kyseiseen paikkaan töihin niin luottarit olisivat puhtaat, opintolainat maksettu, asunto ei olosi mennyt alta ja saattaisi olla mukava parisuhdekin, terveyttä edistävä harrastus, hyvä koulutus, unelma-ammatti ja muutenkin viriili, tyydyttävä ja onnellinen elämä.

        Kuulostaa satuilulta. Mistä voi järjestää huonot luottotiedot ihmiselle jolla ei ole maksamattomia laskuja + lisäksi tuomiota niistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat itsellesi ilmaisen tai edes nykyisen tasoisen terveydenhoidon, niin äänestä vasemmistoa.
        Kokoomus, persut ja muu oikeisto oikein kilpailee leikkauslistoilla. Suuria leikkauksia ei voi tehdä koskematta suuriin menoeriin, kuten terveydenhoitoon ja koulutukseen. Pikkurahoista leikkaaminen ei riitä.

        Vasemmistokin haluaa tasapainottaa valtion tulot ja menot, mutta maltillisesti, ei äkkijarrutuksella.

        Vasemmisto lisää koko ajan valtion ja kuntien menoja, se on aivan varmaa.
        He eivät laske kertyneitä vanhoja kuluja mihinkään.
        Eivät ymmärrä sanaa "kumulatiivinen" kustannuslaskennassa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko kyseessä Lieksa tai joku muu pienempi paikka, josta on ollut puhetta?

        Lieksassa somalit saa 6000-8000 euroa kuukaudessa. Varmaan Suomen anteliain paikkakunta työttömille somaleille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä olet kateellinen. Vierasmaalainenkin voi olla varakas, jos käy töissä. Moni tänne tullut on hyvin koulutettu ja varakasta sukua. Espoossa käy töissä pari tuhatta intialaista insinööriä, joilla on palkkaa kuussa tuollaiset 10 000 euroa. Kyllä sillä jo auton ostaa.

        Ja vie paikkoja suomalaisilta. Eikö Suomessa riitä enää ÄO korkean tason oppilaitosten tutkintojen läpäisemiseen.
        Intiasta voi tulla erittäin surkeaakin porukkaa, rikkaiden kakarat ovat saaneet väärin perustein hyvät todistukset esim. yliopistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä olet kateellinen. Vierasmaalainenkin voi olla varakas, jos käy töissä. Moni tänne tullut on hyvin koulutettu ja varakasta sukua. Espoossa käy töissä pari tuhatta intialaista insinööriä, joilla on palkkaa kuussa tuollaiset 10 000 euroa. Kyllä sillä jo auton ostaa.

        Tuo on uskomaton määrä. Kaikki tuo on poissa suomalaisten perheiden toimeentulosta. Onko varmasti nyt todistettu, että nykynuorilla on liian alhainen ÄO ja ovat myös liian laiskoja?


    • Anonyymi

      Kysely on suoritettu maahantunkeutujien ja oligarkkilandian naisten keskuudessa.
      Näiden joille ei mikään maksa mitään toisin kuin kantasuomalaiset saavat niska limassa paiskia duunia ja sittenkään rahat eivät riitä tai eläkeläiset jotka ovat tämän maamme hyvinvoinnin laittaneet alkuun saavat eläkkeiden huvetessa elämiseen, lääkkeisiin, terveyden- js sairaanhoitoon jne jne säästää ihan kaikessa.
      Tutkimus on vääristelty totuus!

      • Anonyymi

        Ei siinä ihmisiltä kysellä onnellisuutta, vaan tarkastellaan objektiivisilla yhteiskunnallisilla mittareilla eli mm. talousluvuilla, tilastoilla yms.


      • Anonyymi

        "Kysely on suoritettu maahantunkeutujien ja oligarkkilandian naisten keskuudessa."

        Persukin tietenkin voisi joskus ottaa selvää asiasta josta ulisee. Mitään "kyselyä" ei ole, vaan tutkimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kysely on suoritettu maahantunkeutujien ja oligarkkilandian naisten keskuudessa."

        Persukin tietenkin voisi joskus ottaa selvää asiasta josta ulisee. Mitään "kyselyä" ei ole, vaan tutkimus.

        Ja mitähän se sinä olet tutkinut,veikkaisin että varmaankin varpaidesi välejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ihmisiltä kysellä onnellisuutta, vaan tarkastellaan objektiivisilla yhteiskunnallisilla mittareilla eli mm. talousluvuilla, tilastoilla yms.

        Mutta eihän Suomen talousluvut ole läheskään hyvät. Työttömiä, ulosottovelallisia on paljon enemmän jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän Suomen talousluvut ole läheskään hyvät. Työttömiä, ulosottovelallisia on paljon enemmän jne.

        Suomen talous menee todella hyvin koronasta ja Ukrainasta huolimatta. Työllisyys on edelleen ennätyskorkealla, ja avoimia työpaikkoja löytyy.

        Työttömiäkin on, mutta syyt siihen ovat monet: puuttuva koulutus ja kielitaito, asuminen kaukana työpaikoista, sopeutumattomuus työntekoon ym. Nyt lukuja nostavat Ukrainan pakolaiset, jotka eivät vielä ole löytäneet työpaikkaa, vaikka ovat työhaluisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen talous menee todella hyvin koronasta ja Ukrainasta huolimatta. Työllisyys on edelleen ennätyskorkealla, ja avoimia työpaikkoja löytyy.

        Työttömiäkin on, mutta syyt siihen ovat monet: puuttuva koulutus ja kielitaito, asuminen kaukana työpaikoista, sopeutumattomuus työntekoon ym. Nyt lukuja nostavat Ukrainan pakolaiset, jotka eivät vielä ole löytäneet työpaikkaa, vaikka ovat työhaluisia.

        En oikein ymmärrä miten ukrainan sota pistetään syyksi kaikkiin hallituksen tekemiin päätöksiin. Tai ymmärränhän minä, sehän johtuu siitä onnellisuudesta.


      • Anonyymi

        Rahattomilla kantasuomalaisilla ei ole killinkiäkään sosiaalietuuksiensa rahamäärästä muuhun käyttää kuin sähköön ym, ja mitä jää, loput ruokaan. Näin 60 ikäisinä käytiin aina ennen hakemassa Alepan roskalaatikosta ruokaa. Vaatteet pöllittiin keräyslaatikoista.

        Muu ei ole muuttunut paitsi se, että ruoka on nykyään OSTETTAVA, mutta sitä voi vahdata punalaputettuina, ja näin tehdään.
        Suihkussa ei käydä koskaan, ja saunassa kävin viimeksi viime vuoden puolella joulukuun alussa. Samoissa pesemättömissä vaatteissa kuljettu joulukuun alusta lähtien.
        Pesukoneen käytössä säästetään ja lakanoita vaihdetaan noin kerran vuodessa.

        Tällaista Suomessa 60 ikäisillä.
        Kaikki tulo on vain 571 per kuukausi työttömyyskorvausta verojen jälkeen käteen.
        Asumistukea ei saanut koska torppaa lämmitetään osittain puilla, joten sanovat että 98 euroa kuukausimaksu alittaa 298 euroa omavastuun kuukaudessa, joten työttömyyskorvaus jää ainoaksi tueksi.

        Ei hammaslääkäriä eikä mitään.
        Elämme maailman "onnellisimpina" täällä inhottavassa maassa jota inhoan kaikesta mitä tämä maa on aikaan saanut kaiken alas ajamisen tulokseksi.

        Pelkkiä työttömiä paskakasoja joista ei yrittäjille ole ostaviksi asiakkaiksi.
        Siispä ruokaakin piti hakea roskalaatikoista.
        Suomi on paskin maa jota pohjois korean ja venäjän kanssa joutaa laittaa samaan riviin.

        Aina löytyy joku joka haluaa selittää kuinka muualla on vielä huonommin, ja sillä verukkeella perustella itselleen kuinka kaiken loppu olisi jonkun uuden alku.

        Vanha totuus on, että KAIKEN LOPPU EI OLE MINKÄÄN ALKU!


    • Anonyymi

      Monesko Venäjä oli sillä listalla? Ei näkynyt kärkijoukossa.

      • Anonyymi

        Palstan vakionillittäjät eli putinistit valittaa täällä aina kaikesta ja väittää että tämä on maailman huonoin maa ja pitävät Venäjää ihanteenaan. Samaan aikaan kun Suomi on kerta toisensa jälkeen tilastoitu maailman onnellisimmaksi maaksi.

        Venäjä on samassa tilastossa sijalla 74, samalla tasolla kuin Libya ja Vietnam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan vakionillittäjät eli putinistit valittaa täällä aina kaikesta ja väittää että tämä on maailman huonoin maa ja pitävät Venäjää ihanteenaan. Samaan aikaan kun Suomi on kerta toisensa jälkeen tilastoitu maailman onnellisimmaksi maaksi.

        Venäjä on samassa tilastossa sijalla 74, samalla tasolla kuin Libya ja Vietnam.

        Tiedätkö edes millä mittarilla ja millä perusteilla ja ketkä sen onnellisuudenmittauksen tekevät,ota asioista ensin selvää ja kerro mielipiteesi vasta sitten kun olet asioista perillä,sillä tutkimuksella ei ole mitään tekemistä kansalaisten onnellisuuden kanssa VITUN PAHVIAIVO!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan vakionillittäjät eli putinistit valittaa täällä aina kaikesta ja väittää että tämä on maailman huonoin maa ja pitävät Venäjää ihanteenaan. Samaan aikaan kun Suomi on kerta toisensa jälkeen tilastoitu maailman onnellisimmaksi maaksi.

        Venäjä on samassa tilastossa sijalla 74, samalla tasolla kuin Libya ja Vietnam.

        Venäjällä ei saa hymyillä ja Suomi on ottanut tästä mallia. Ei saa hymyillä, ei saa tervehtiä, ei saa näyttää olevan onnelinen. Suurimmalla osalla kantasuomalaisista roikkuu suu norsun vitulla ja samaa mieltä ovat myös ulkomaalaiset. Ystäviä ei saa olla, parisuhdetta ei saa olla, ei saa asua siellä
        missä viihtyy parhaiten, ei saa seurustella, ei saa harrastaa, ei saa puhua mitään ettei vaan Venäjä kuule! Niinpä ei ole ystäviä, ei harrastuksia, ei rakkautta, ei seksiä, ei rahaa, ei ruokaa, ulos si uskalla mennä, kaiki mitä teet on väärin ja olet rikollinen vaikka et ole tehnyt yhtään mitään väärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä ei saa hymyillä ja Suomi on ottanut tästä mallia. Ei saa hymyillä, ei saa tervehtiä, ei saa näyttää olevan onnelinen. Suurimmalla osalla kantasuomalaisista roikkuu suu norsun vitulla ja samaa mieltä ovat myös ulkomaalaiset. Ystäviä ei saa olla, parisuhdetta ei saa olla, ei saa asua siellä
        missä viihtyy parhaiten, ei saa seurustella, ei saa harrastaa, ei saa puhua mitään ettei vaan Venäjä kuule! Niinpä ei ole ystäviä, ei harrastuksia, ei rakkautta, ei seksiä, ei rahaa, ei ruokaa, ulos si uskalla mennä, kaiki mitä teet on väärin ja olet rikollinen vaikka et ole tehnyt yhtään mitään väärää.

        Bilettää ei saa, alkoholia ei saa juoda, työtä ei saa tehdä, mutta ei saa olla työtönkään, yhteiskunnan tukia ei saa nostaa, mutta ei saa olla nostamattakaan tai muuten olet hankkinut rahat rikollisen keinoin. Työstä ei saa tienata mitään, pitää olla köyhä. Velkoja ei saa maksaa vaan pitää velkaantua lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä ei saa hymyillä ja Suomi on ottanut tästä mallia. Ei saa hymyillä, ei saa tervehtiä, ei saa näyttää olevan onnelinen. Suurimmalla osalla kantasuomalaisista roikkuu suu norsun vitulla ja samaa mieltä ovat myös ulkomaalaiset. Ystäviä ei saa olla, parisuhdetta ei saa olla, ei saa asua siellä
        missä viihtyy parhaiten, ei saa seurustella, ei saa harrastaa, ei saa puhua mitään ettei vaan Venäjä kuule! Niinpä ei ole ystäviä, ei harrastuksia, ei rakkautta, ei seksiä, ei rahaa, ei ruokaa, ulos si uskalla mennä, kaiki mitä teet on väärin ja olet rikollinen vaikka et ole tehnyt yhtään mitään väärää.

        Kyllä sinulla on väärä käsitys meidän maastamme. Se riippuu aivan itsestään, miten täällä käyttäytyy, sen mukaan kohdellaan. Jos itse käyttäytyy epäystävällisesti, aina hapannaamana, ei se ketään innosta lähestyä sinua ja antamaan vaikka apua, jos tarvetta on.

        Kuule kaveri, kyllä se on paljon itsestä kiinni, miten ihmiset suhtautuvat sinuun. Hymyä naamaan, niin sinut huomataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinulla on väärä käsitys meidän maastamme. Se riippuu aivan itsestään, miten täällä käyttäytyy, sen mukaan kohdellaan. Jos itse käyttäytyy epäystävällisesti, aina hapannaamana, ei se ketään innosta lähestyä sinua ja antamaan vaikka apua, jos tarvetta on.

        Kuule kaveri, kyllä se on paljon itsestä kiinni, miten ihmiset suhtautuvat sinuun. Hymyä naamaan, niin sinut huomataan.

        "Tieto luo tuskaa"

        Korruption nähdessään jollei itse ole saajaosapuolella, ei juuri kukaan voi hymyillä.

        Vai pitäisikö sittenkin hymyillä kuin puuhevonen...


    • Anonyymi

      muut maat kun olivat koko ajan

    • Anonyymi

      Kansa, joka saa rahaa enemmän kotona makaamalka kuin työhön raahautumalla on onnellinen. Siihen vielä päihteiden säännöllinen käyttö, niin onnellisuus pysyy yllä. Onnellisuus jopa periytyy sukupolvelta toiselle.

      • Anonyymi

        Mihinkähän tämä "tieto" perustuu.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkähän tämä "tieto" perustuu.?

        Kymmenien vuosien aikana tehtyihin havaintoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenien vuosien aikana tehtyihin havaintoihin.

        Vaihda ystäväpiiriä.


      • Anonyymi

        Sähän puhut niin kuin aivopestyn kommarin tuleekin katkera työväenpuolueen agitaattori sinä olet ja miksi sinä töissä olet jos tuilla paremmin pärjäisit jää ihmeessä kotiisi sosiaalituilla makaamaan vai asutko mankkaansuolla pahvilaatikkossa ja työsi on pullojen ja jätepäperin keruuta?


      • Anonyymi

        Kuules nyt. Jos työtön saa 1100 euroa ja vuokra on tonnin niin miten helvetissä sä saat rahat riittämään vielä päihteisiinkin kun ruokaankasn ei ole rahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda ystäväpiiriä.

        Ei ole ystäväpiiristä kiinni eikä muuten Suomessa saa olla ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkähän tämä "tieto" perustuu.?

        Näkemäänsä ja tietämäänsä, perustuu tieto, taukki!


    • Anonyymi

      Kyllähän sitä saa olla onnellinen, aiemmin riitti kun palkasta jätti 700e käyttötilille ja jäi vielä säästöönkin, nyt ei riitä edes 1000e/kk kun tili kolkuttelee jo pohjia ennen palkkapäivää.

      Ukrainan liput ne vaan liehuu ja Venäjä porskuttaa, kaiken maailman pankkikriisiä pukkaamassa, oiii ku ihanaa olla maailman onnellinen täällä!

      • Anonyymi

        Venäjä porskuttaa? Millä mittarilla mitattuna? Sotimisen määrässä varmasti, mutta se ei olekaan ansio eikä meriiti.


      • Anonyymi

        Sitä se puolueellisuus teettää, kaikki kallistuu ja sota lähestyy.


    • Anonyymi

      Vain herrat pentuineen voivat hyvin tässä maassa enää. Niin huonoksi on asiat menneet kalliine hintoineen ja palveluiden alasajoineen.

      • Anonyymi

        Ei kukaan voi palveluja tuottaa kun ei ole maksukykyisiä asiakkaitakaan. Pien yrittäjyyden aika Suomessa on luultavasti lopullisesti ohi.


    • Anonyymi

      Pari päivää sitten eräs onnellinen 27-vuotias suominainen tappoi itsensä.

      • Anonyymi

        Moni miljonääriperillinenkin on nukkunut pois, mistä voidaan päätellä, ettei rahalla saa rakkautta, rauhaa ja onnea.


      • Anonyymi

        ...ei hän ollut onnellinen...


      • Anonyymi

        Nuoret naiset ahdistuvat ja viiltelevät itseään, haluavat rankaista itseään. Osa päätyy itsemurhaan. Eikä kaikilla nuorilla miehilläkään ole helppoa. Kuka auttaisi heitä?


    • Anonyymi

      Hölmöjen itsensä rauhoittamista ilmoittamalla onnellisuudesta katinhännät tässä maailmassa jos on tai miettii olevansa onnellinen edes hetkittäin on aivovaurio. Tässä maassa se mollivoittoinen iskelmä kertoo ihan kaiken.

      • Anonyymi

        Ota selvää asiasta. Onnellisuutta ei ole mitattu kyselemällä yksittäisiltä ihmisiltä.

        Miksi nariset, jos et edes tiedä, miten vertailu on tehty?


      • Anonyymi

        Muutaman ikälopun henkihaukan vuoksi kehitettiin koronakaaos, siihen hallitus tuhlasi miljoonia, uniperkaaoksen aikana Marin nukkui ja taas Suomi menetti miljardeja, ja välillä annettiin eulle 5 miljardia.

        Aivan uskomattoman hirvittävää skeidaa vihersosialisteilta ihmisten niskaan!
        Tuloksena konkursseja, turhaanuttamista, sulkuja, pakkolakeja ja epätoivoa. Ihmiset saivat esimakua siitä, mitkä ovat vihersosialistinen toimintatavat!!


    • Anonyymi

      Kuusi vuotta onnellisin kansa ja neljä niistä osui Marinin hallituskaudelle.

      Kyllä nyt kansainvälinen mittaus on tehty ihan pelkästään Kokoomuksen ja Perusjen lyömiseksi viekkaudella ja vääryydellä.

      • Anonyymi

        Ainakin oma elintasoni on noussut Marinin hallituksen aikana selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin oma elintasoni on noussut Marinin hallituksen aikana selvästi.

        Meidän perheen elintaso on suorastaan romahtanut neljän vuoden aikana. Kaikki palvelut ja hinnat nousseet useita kymmeniä prosentteja. Vielä hetki sitten viikonlopun ruoat haettiin 40-50€ eilen meni 90€. Sähkölaskut pilvissä ja hoitovastike nousussa...
        Suomi seuraa Saksan tietä, joiden elintaso vihreävasemmisto on myös ajanut alas. Meillä ei saa polttaa turvetta, ei puuta, jotka ovat maamme kulta, sitten ihmetellään, miksi meillä on maailman kallein energia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän perheen elintaso on suorastaan romahtanut neljän vuoden aikana. Kaikki palvelut ja hinnat nousseet useita kymmeniä prosentteja. Vielä hetki sitten viikonlopun ruoat haettiin 40-50€ eilen meni 90€. Sähkölaskut pilvissä ja hoitovastike nousussa...
        Suomi seuraa Saksan tietä, joiden elintaso vihreävasemmisto on myös ajanut alas. Meillä ei saa polttaa turvetta, ei puuta, jotka ovat maamme kulta, sitten ihmetellään, miksi meillä on maailman kallein energia.

        Elintaso parani, koska pääsin töihin. Palkka on paljon suurempi kuin työttömyystuki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän perheen elintaso on suorastaan romahtanut neljän vuoden aikana. Kaikki palvelut ja hinnat nousseet useita kymmeniä prosentteja. Vielä hetki sitten viikonlopun ruoat haettiin 40-50€ eilen meni 90€. Sähkölaskut pilvissä ja hoitovastike nousussa...
        Suomi seuraa Saksan tietä, joiden elintaso vihreävasemmisto on myös ajanut alas. Meillä ei saa polttaa turvetta, ei puuta, jotka ovat maamme kulta, sitten ihmetellään, miksi meillä on maailman kallein energia.

        Meidän perheen elintaso muuttui Koronana ja nyt vielä naapurimaan sodan takia. Olisi tosi kiva syyttää Marinia tästäkin mutta kun hän on hoitanut pestinsä aivan mahtavasti ja tiedän, ettei hän juurikaan ole määrännyt sähkönhintaa tmv. vaan ne on muut voimat jotka jyllää.

        JOs hinnat nousee, yleensä syynä on omistajien ja osakkaiden ahneus ja äärimmäisen voiton tavoittelu; tämä taitaa olla enemmänkin Kokoomuksen asialistalla kun kenenkään muun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin oma elintasoni on noussut Marinin hallituksen aikana selvästi.

        Pian se nähdään millainen onnellisuusindeksi sinullakin on kun pikavippien sekä alkoholijuomien vaikutus elämänhallintaasi loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian se nähdään millainen onnellisuusindeksi sinullakin on kun pikavippien sekä alkoholijuomien vaikutus elämänhallintaasi loppuu.

        Velattomana ihmisenä olen täysin huoleton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin oma elintasoni on noussut Marinin hallituksen aikana selvästi.

        Oletko takuueläkeläinen? Se on noussut, edellinen Sipilän hallituskin nosti takuueläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko takuueläkeläinen? Se on noussut, edellinen Sipilän hallituskin nosti takuueläkettä.

        Olin työtön. Nykyään olen vakituisessa kokoaikatyössä. Nettotulot ovat noin viisinkertaistuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin oma elintasoni on noussut Marinin hallituksen aikana selvästi.

        Voihan se olla noinkin... mutta minun vitutustaso on noussut 400% Marinin hallituskauden aikana ja juttelin tuossa juuri naapurin mummon kanssa ja sitäkin vituttaa suuresti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän perheen elintaso on suorastaan romahtanut neljän vuoden aikana. Kaikki palvelut ja hinnat nousseet useita kymmeniä prosentteja. Vielä hetki sitten viikonlopun ruoat haettiin 40-50€ eilen meni 90€. Sähkölaskut pilvissä ja hoitovastike nousussa...
        Suomi seuraa Saksan tietä, joiden elintaso vihreävasemmisto on myös ajanut alas. Meillä ei saa polttaa turvetta, ei puuta, jotka ovat maamme kulta, sitten ihmetellään, miksi meillä on maailman kallein energia.

        Lopeta ryyppääminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin työtön. Nykyään olen vakituisessa kokoaikatyössä. Nettotulot ovat noin viisinkertaistuneet.

        Marinko sinut puski töihin, hänen avustajaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla noinkin... mutta minun vitutustaso on noussut 400% Marinin hallituskauden aikana ja juttelin tuossa juuri naapurin mummon kanssa ja sitäkin vituttaa suuresti.

        Mikä teitä vituttaa? Se kun työllisyysaste huitelee ennätyksissä ja kansa voi paremmin kuin kertaakaan edellisen 30 vuoden aikana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinko sinut puski töihin, hänen avustajaksi?

        Sain vinkin työpaikasta (oli se julkisessakin haussa), johon sitten hain ja pääsinkin. Ei liity millään tavalla poliitikkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velattomana ihmisenä olen täysin huoleton.

        Mikä mikä riettaus .Mikä nolaus!Mikä tahdittomuus!Mikä tapojen kolaus!Mikä tahdittomuus kun aivan velaton sekä vakavainen olet!!Sinä olet häpeäksi jopa meidän ekonomisti herraskansakunnallemmekin!!!


      • Anonyymi

        SDP tekee kaikkensa voittaakseen. Rinne ja Haatainen käyvät ihmisten kodeissa pääkaupunkiseudulla näyttäytymässä ja kerjäämässä ääniä. Vaaliteltoilla demarit kertovat puolueestaan satuja.

        Edellisten eduskuntavaalien alla Rinne teki vaalitempun lupaamalla pientä työeläkettä saaville vappusatasen. Moniin temppu tepsi ja moni äänesti vappusatasen saamisen vuoksi demareita.

        Minkä taikatempun nyt SDP tekee voittaakseen vaalit? Kaikki kortit aikoo käyttää ja monta jänistä vetäisee hihasta. Ei hyvältä näytä nuo demarien vaalitamput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän perheen elintaso muuttui Koronana ja nyt vielä naapurimaan sodan takia. Olisi tosi kiva syyttää Marinia tästäkin mutta kun hän on hoitanut pestinsä aivan mahtavasti ja tiedän, ettei hän juurikaan ole määrännyt sähkönhintaa tmv. vaan ne on muut voimat jotka jyllää.

        JOs hinnat nousee, yleensä syynä on omistajien ja osakkaiden ahneus ja äärimmäisen voiton tavoittelu; tämä taitaa olla enemmänkin Kokoomuksen asialistalla kun kenenkään muun.

        Ei todellakaan ole hoitanut Suomalaisten asioita kuntoon.Maron puhuu vain kauniita,mutta toteutus puuttuu.Iseään käy esittelemässä kaikkialla ja esiintyy television viihdeohjelmissa.Kdn Sari sanoi että hän ei halua esitellä itseään mediasa,vaan keskittyy asioiden hoitamiseen.Olis kiva että Marinilla olisi yhtä asiallinen asenne,mutta hän vain bilettää ja esittelee itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin oma elintasoni on noussut Marinin hallituksen aikana selvästi.

        Oma elintasoni laski heti 2007 vuoden vaihtuessa kun Kokoomus tuli valtaan. Olin kahdessa työssä 7 päivänä viikossa, molemmat menetin ilman omaa syytä, viekkaudella ja korruptiolla. Samaan hetkeen osui kokoomustaustaisen ”Supo tarkistaa taustat”.

        Tosin demareilla on taas oma, iso valuvika ja se on fiksaatio valtion virkamiesammattiin, johon en halua sekä kaasuputkihanke. Jostain kumman syystä ovat saaneet päähänsä, että haluan olla valtion virkamies tai haluan diplomaattiuralle, jotka kummatkaan eivät pidä paikkaansa etenkään jälkimmäinen enkä ole sellaista koskaan antanut ymmärtääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän perheen elintaso muuttui Koronana ja nyt vielä naapurimaan sodan takia. Olisi tosi kiva syyttää Marinia tästäkin mutta kun hän on hoitanut pestinsä aivan mahtavasti ja tiedän, ettei hän juurikaan ole määrännyt sähkönhintaa tmv. vaan ne on muut voimat jotka jyllää.

        JOs hinnat nousee, yleensä syynä on omistajien ja osakkaiden ahneus ja äärimmäisen voiton tavoittelu; tämä taitaa olla enemmänkin Kokoomuksen asialistalla kun kenenkään muun.

        Mitä noihin hintoihin tulee, niin joka päivä huomaan kauppakuitissani hintojen nousun. Minusta tuntuu jo, että kauppiaat käyttävät tilannetta hyväkseen ja nostelevat hintoja, kun luulevat, että ihmiset eivät tuota huomaa, kun aina vähän kerrallaan kiilaavat ylös päin.

        Aika aikaa kutakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä teitä vituttaa? Se kun työllisyysaste huitelee ennätyksissä ja kansa voi paremmin kuin kertaakaan edellisen 30 vuoden aikana?

        Mitä tuohon Marinin hallitukseen tulee, niin se on lisännyt hallituskuluja roimasti. Jos yhdellä ministerillä on neljä avustajaa, niin tuo hallinto tulee kyllä ylen kalliiksi.

        Ennen oli yksi avustaja ja sillä tultiin toimeen. Vaikuttaa siltä, että demarit jakavat puolueensa jäsenille suojatyöpaikkoja. Tulevat kyllä kalliiksi nuo avustajat.

        Nytkin oli jollakin demariministerillä hirveä kiire nimittämään omaa suojattiaan johonkin hallintovirkaan.
        Minusta tuo on anteeksiantamatonta, että siellä toimitaan niin, että suojateille paikkoja järjestellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SDP tekee kaikkensa voittaakseen. Rinne ja Haatainen käyvät ihmisten kodeissa pääkaupunkiseudulla näyttäytymässä ja kerjäämässä ääniä. Vaaliteltoilla demarit kertovat puolueestaan satuja.

        Edellisten eduskuntavaalien alla Rinne teki vaalitempun lupaamalla pientä työeläkettä saaville vappusatasen. Moniin temppu tepsi ja moni äänesti vappusatasen saamisen vuoksi demareita.

        Minkä taikatempun nyt SDP tekee voittaakseen vaalit? Kaikki kortit aikoo käyttää ja monta jänistä vetäisee hihasta. Ei hyvältä näytä nuo demarien vaalitamput.

        Onneksi eivät meille tulleet! Toivottavasti eivät tulekaan. En avaa ovea, jos ilmestyvät!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin oma elintasoni on noussut Marinin hallituksen aikana selvästi.

        Nyt puhut kuin onnellinen. Ei päätä ei häntää, kun valhetta vääntää.


    • Anonyymi

      Kyllä persuilla otsasuoni pullistuu kun näkee tuollaisen tutkimuksen. Kun persuuteen kuuluu vihata kaikkea ja tietenkin suomea, ei minkäänlainen kehuminen ole sallittua.
      Kun persu vihaa,muittenkin kuuluu vihata!

      • Anonyymi

        Niin ei sitten Kekkosen Suomessa hyvää ja pystyvää hallitusta eikä presidenttiä enää ole ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei sitten Kekkosen Suomessa hyvää ja pystyvää hallitusta eikä presidenttiä enää ole ollutkaan.

        Kekkonen piti persut ja kokkarit pois päättämästä.


      • Anonyymi

        PS- äänestäjänä en ole vihainen kellekään vaan huolissaan Suomen tilasta, kun suomalaisten hyvinvointi kutistuu kutistumistaan ja kaikki mittarit laskee ja uhkia leijuu joka puolella.

        Marinin hallitus vain törsäilee ja heittää rahaa muun maailman parantamiseen ja kalliiseen ja hölmöön Vihreään siirtymään ja palkitsee itseään ja muita hyvätuloisia. Suomi on kriisiytynyt melkein kaikessa, mutta Marinin hallitus ei välitä puuttua ongelmiin tai puuttuu niihin sillä tavalla, että ongelmat vain paisuvat. Se hyväksyy kaikki EU.lta tulevat määräykset, jotka laittavat suomalaiset ahtaalle

        Viherpunavasemmistolaisena uskot vain satuihin ja unelmiin, et näe kuin oman napasi ja mollaat ihmisiä, jotka ovat huolissaan Suomen hyvinvoinnin tilasta, jotka seuraavat Suomen häiriiintynyttä tilannetta, jolle Marinin hallitus on sulkenut silmänsä, sitä kiinnostaa vain omat aateintressinsä.

        Tieto tuo tuskaa, mutta silmiään ei voi sulkea tosiasioilta niinkuin sinä viherpunavasemmistolainen teet.


      • Anonyymi

        En ole persu , mutta vihaan tuota vihervasmmistoa ja sen aikaansaannoksia. Joka teki tästä Suomesta velkaisen maan ja ajoi turve tuotannon alas, metsä ja paperiteollisuuden alas, jakanut 2,5 miljardia meidän verorahoja alkuasukkaille, jossa klaanit ajelee mersuilla, saanut polttoaineet pilviin jne. Ei muuta kuin lisää elätettäviä afriikan kehitysmaista tänne. Tätä tulosta passaa kehua ja nostaa Marinin sekoilut viinat ja huumeet sekä biletykset korkealle. Pitää olla huumeista kyllä onnellinen kansa, ei selvinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole persu , mutta vihaan tuota vihervasmmistoa ja sen aikaansaannoksia. Joka teki tästä Suomesta velkaisen maan ja ajoi turve tuotannon alas, metsä ja paperiteollisuuden alas, jakanut 2,5 miljardia meidän verorahoja alkuasukkaille, jossa klaanit ajelee mersuilla, saanut polttoaineet pilviin jne. Ei muuta kuin lisää elätettäviä afriikan kehitysmaista tänne. Tätä tulosta passaa kehua ja nostaa Marinin sekoilut viinat ja huumeet sekä biletykset korkealle. Pitää olla huumeista kyllä onnellinen kansa, ei selvinpäin.

        Kirjoittelet puhdasta paskaa. Miksi? Maksetaanko siitä sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS- äänestäjänä en ole vihainen kellekään vaan huolissaan Suomen tilasta, kun suomalaisten hyvinvointi kutistuu kutistumistaan ja kaikki mittarit laskee ja uhkia leijuu joka puolella.

        Marinin hallitus vain törsäilee ja heittää rahaa muun maailman parantamiseen ja kalliiseen ja hölmöön Vihreään siirtymään ja palkitsee itseään ja muita hyvätuloisia. Suomi on kriisiytynyt melkein kaikessa, mutta Marinin hallitus ei välitä puuttua ongelmiin tai puuttuu niihin sillä tavalla, että ongelmat vain paisuvat. Se hyväksyy kaikki EU.lta tulevat määräykset, jotka laittavat suomalaiset ahtaalle

        Viherpunavasemmistolaisena uskot vain satuihin ja unelmiin, et näe kuin oman napasi ja mollaat ihmisiä, jotka ovat huolissaan Suomen hyvinvoinnin tilasta, jotka seuraavat Suomen häiriiintynyttä tilannetta, jolle Marinin hallitus on sulkenut silmänsä, sitä kiinnostaa vain omat aateintressinsä.

        Tieto tuo tuskaa, mutta silmiään ei voi sulkea tosiasioilta niinkuin sinä viherpunavasemmistolainen teet.

        Puritko hampaita että narske kävi on kirjoitit tuota.


    • Anonyymi

      Pelkkää propandaa, joka näköjään uppoaa joihinkin vihervasureiden kannattajiin. Kun katsotaan suomen itsemurhatilastoja ja alkoholin sekä huumeiden kulutusta, ruojajonojen pituuksia, menee tuolta "tutkimukselta" pohja täysin.

      • Anonyymi

        Tutkimuksessa arvioidaan miten suurin osa kansasta elämänsä kokee, ei sitä miten mitätön joukko marginaalisia nillittäjiä ja syrjäytyneitä luusereita elämänsä kokee. Katsohan luuseri, kun suurin osa suomalaisista ei ole syrjäytyneitä luusereita eikä marginaalisia nillittäjiä ja ammattivalittajia kuten putinistit ja persut, vaan elämäänsä erittäin tyytyväisiä.

        Syystäkin koska Suomi on yksi maailman parhaista maista - vakaa ja hyvin toimiva yhteiskunta, demokraattinen oikeusvaltio jossa ihmisillä on ihmisoikeudet, tasa-arvo, sananvapaus ja uskonnonvapaus. Turvallinen ja rauhallinen maa jossa on hyvä elää, käydä töissä, perustaa perhe ja kasvattaa lapsensa, käydä kouluja ja opiskella, harrastaa kaikenlaista.

        Mitään edellämainittua ei voi sanoa putinistien ihannemaasta Venäjästä. Moraaliton ja rikollinen roistovaltio, totalitäärinen diktatuuri jossa ei ole mitään ihmisoikeuksia ja josta sadattuhannet nuoret ovat paenneet muihin maihin etsimään inhimillisiä olosuhteita, joita terroristisesta roistovaltiosta ei löydy.


    • Anonyymi

      Suomalaisten onnellisuus on Sanna Marinin ansiota

      • Anonyymi

        Onpa naiivia!


      • Anonyymi

        Aja siis suoralla päin vastaantulevaa rekkaa koska olet onnellinen!


    • Anonyymi

      Onneksi Suomi on pieni ja köyhä!!🗽💩🗽

      • Anonyymi

        Maailman paras niin monissa muissakin skaboissa. Ei se koko vaan se laatu!


    • Anonyymi

      Zanzibar on onnellisin kaikista

    • Anonyymi

      Mitä sinä höräjät ?
      Eihän kyse ole persuista, ihmisistä, vaan maasta. Maaperä on onnellinen.
      Se on puhdas, ei laskeumia, saasteita. Se on neitseellisen onnellinen, maa.
      Milloin järjestetään kisa, kysely.
      Mikä kansa on maailman onnellisin ?

    • Anonyymi

      Juuri näin! Marin on ollut loistava pääministeri!

      Ja tosiaan vain persuilla on vaikeaa ja toisaalta kykypuolueen mantra velkaorjuudesta kuuluu samaan kastiin; hehän unohtavat autuaasti miten heidän hallituskaudellaan velkaa otettiin yhtä roimasti , tosin sillä erolla että myös sosiaaliturvaa heikennettiin ja työaikaa lisättiin noin 4 min / päivä, tällä kuullemma lisättiin tuottavuutta!!

      • Anonyymi

        Marin oli kaikkea muuta kuin loistava, ellei bilettämisestä ja sekoiluista puhuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marin oli kaikkea muuta kuin loistava, ellei bilettämisestä ja sekoiluista puhuta

        Marin on vain ja ainoastaan loistava. Melkein jopa täydellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marin on vain ja ainoastaan loistava. Melkein jopa täydellinen.

        Marin on täydellinen. Meidän Marinin kannattajien mielestä Marin on täydellinen, koska pukeutuu niin hyvin, osaa ottaa hyviä selfietä ja muistaa käydä rokkifestivaalilla.

        Ja sitä paitsi, koska Marin on vielä nuori nainen, niin näitten takia meidän kannattajien mielestä Marin on täydellinen pääministeri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marin on täydellinen. Meidän Marinin kannattajien mielestä Marin on täydellinen, koska pukeutuu niin hyvin, osaa ottaa hyviä selfietä ja muistaa käydä rokkifestivaalilla.

        Ja sitä paitsi, koska Marin on vielä nuori nainen, niin näitten takia meidän kannattajien mielestä Marin on täydellinen pääministeri.

        Ei ole täydellinen, koska kuuluu porvaripuolue demareihin. Jos olisi vasemmistoliitossa, niin tilanne olisi toinen. Mutta tulisiko toiseen toisen älypään, Lii Anderssonin, kanssa? Tuskin.


      • Anonyymi

        Marinin hallitus on jo leikannut sen Sotella -OMAISHOITAJIEN TUKIA, - IKÄIHMISTEN ATERIA-SIIVOUSPALVELUITA- HOITAJIEN LISIÄ- ERIKOISSAIRAANHOITOPALVELUJA- MIELENTERVEYSHOITOPALVELUITA-

        Marinin hallitus heikensi myös ikääntyvien työttömyysturvaa poistamalla eläkeputken, ikä on este työllistymiselle, siitä Marinin hallitus ei piitannut. Hoitojonot ovat pitkät Marinin hallituksen aiheuttaman välinpitämättömyyden vuoksi ja moni joutuu hakeutumaan siksi yksityisiin terveyspalveluihin saamaan hoitoa, Marinin hallitus leikkaa Kela-korvauksen yksiyisistä terveyspalveluista pois, vaikka tässä hoitokriisissä sitä pitäisi nostaa,ei poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinin hallitus on jo leikannut sen Sotella -OMAISHOITAJIEN TUKIA, - IKÄIHMISTEN ATERIA-SIIVOUSPALVELUITA- HOITAJIEN LISIÄ- ERIKOISSAIRAANHOITOPALVELUJA- MIELENTERVEYSHOITOPALVELUITA-

        Marinin hallitus heikensi myös ikääntyvien työttömyysturvaa poistamalla eläkeputken, ikä on este työllistymiselle, siitä Marinin hallitus ei piitannut. Hoitojonot ovat pitkät Marinin hallituksen aiheuttaman välinpitämättömyyden vuoksi ja moni joutuu hakeutumaan siksi yksityisiin terveyspalveluihin saamaan hoitoa, Marinin hallitus leikkaa Kela-korvauksen yksiyisistä terveyspalveluista pois, vaikka tässä hoitokriisissä sitä pitäisi nostaa,ei poistaa.

        Ihan turha puhua, että oikeisto, kokoomus leikkaa, nykyinen Marinin vasemmistovetoinen hallitus on leikannut jo tosi paljon suomalaisten hyvinvointipalveluista ihan siksi Sotesta, että demarit saavat puoluetovereilleen Sotess hyviä poliittisia virkoja ja Soten täyteen kallista hallintoa ja byrokratiaa, mikä vain jarruttaa ja hidastaa sen toimintoja.

        Marinin hallitus on saattanut Suomen talouden vihreällä ideologillaan niin huonoon taloudelliseen tilaan, että seuraavan hallituksen, oli se minkälainen tahansa, on pakko leikata ja sopeuttaa. SDP petkuttaa taas vaalien alla, että se ei leikkaa, vaikka se leikkaa, jos tulevassa hallituksessa jatkaa. Vaalikentällä on törmännyt petturidemareihin, jotka valehtelevat päin näköä ihmisille saadakseen ääniä. Se ei ole kivaa katsottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marin on vain ja ainoastaan loistava. Melkein jopa täydellinen.

        Otitko selfien hänen kanssaan? Surkein, epärehellisin ja juopoin pääministeri mitä maailmassa on ollu ja vielä nainen. Säälittävä, ei osaa neuvotella ja tiedä diplomatiasta mitään. Eipä nuo hänen opiskelutodistukset ole hääppöiset. Osaa syödä ja juoda yhteiskunnan laskuun ja valehtelee joka toisen sanan. Sai suomen kuitenkin velkaiseksi ja jakoi rahaa sinne tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinin hallitus on jo leikannut sen Sotella -OMAISHOITAJIEN TUKIA, - IKÄIHMISTEN ATERIA-SIIVOUSPALVELUITA- HOITAJIEN LISIÄ- ERIKOISSAIRAANHOITOPALVELUJA- MIELENTERVEYSHOITOPALVELUITA-

        Marinin hallitus heikensi myös ikääntyvien työttömyysturvaa poistamalla eläkeputken, ikä on este työllistymiselle, siitä Marinin hallitus ei piitannut. Hoitojonot ovat pitkät Marinin hallituksen aiheuttaman välinpitämättömyyden vuoksi ja moni joutuu hakeutumaan siksi yksityisiin terveyspalveluihin saamaan hoitoa, Marinin hallitus leikkaa Kela-korvauksen yksiyisistä terveyspalveluista pois, vaikka tässä hoitokriisissä sitä pitäisi nostaa,ei poistaa.

        Eläkeputki oli perustuslain vastainen. On ihme että se oli voimassa niinkin kauan. Nyt tuo epäkohta on korjattu, ja työikäiset ihmiset yhdenvertaisia lain edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeputki oli perustuslain vastainen. On ihme että se oli voimassa niinkin kauan. Nyt tuo epäkohta on korjattu, ja työikäiset ihmiset yhdenvertaisia lain edessä.

        Marinin hallitus kurmotti ikääntyviä työttömiä heikentämällä heidän työttömyysturvaansa ja poisti eläkeputken. Jokainen vähänkin ymmärtävä tietää, että ikä on este työllistymiselle. Nuori on parempi työmarkkinoilla. Esimerkki tosielämästä. Metallialan yrittäjä haki työntekijöitä. Yhtään osaavaa ja koulutettua hakijaa ei löytynyt nuoremmista hakijoista, vain kuusikymppinen, jolla oli työhön sopiva koulutus. Työnantaja ei kuitenkaan palkannut tuöta vanhaa työnhakijaa hommaan.

        Itse taidat olla sossun tuella elävä et koe empatiaa ikääntyviä työnhakijoita kohtaan. Hyvä siinä on köllötellä, kun muut maksavat elämisesi ja sanoa että työeläkkeen poisto saa aikaan sen, että kaikki työikäiset ovat yhdenvertaisia työmarkkinoilla, kun he eivät sitä ole.
        Kokoomus uhkasi monta kertaa poistaa eläkeputken, mutta ei uskaltanut sitä tehdä, koska liitot eivät antaneet tehdä sitä, he suojelivat ikääntyneitä ja syystä. Uskomatonta, että SDP ja duunarihallitus teki sen ja liitot suostuivat siihen, koska luottivat duunarihallitukseen ja sen tekemisiin.
        Edellinen ns. oikeisto Sipilän hallitus silloisen PS Lindströmin johdolla auttoi ikääntyvät väliinputooja työttömät eläkkeelle. Lex Lindström. Kumpi oli enemmän taviskansan puolella? Marinin vai Sipilän hallitus tässä asiassa? Oikeisto ja vasemmisto ei ole enää niinkuin ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinin hallitus kurmotti ikääntyviä työttömiä heikentämällä heidän työttömyysturvaansa ja poisti eläkeputken. Jokainen vähänkin ymmärtävä tietää, että ikä on este työllistymiselle. Nuori on parempi työmarkkinoilla. Esimerkki tosielämästä. Metallialan yrittäjä haki työntekijöitä. Yhtään osaavaa ja koulutettua hakijaa ei löytynyt nuoremmista hakijoista, vain kuusikymppinen, jolla oli työhön sopiva koulutus. Työnantaja ei kuitenkaan palkannut tuöta vanhaa työnhakijaa hommaan.

        Itse taidat olla sossun tuella elävä et koe empatiaa ikääntyviä työnhakijoita kohtaan. Hyvä siinä on köllötellä, kun muut maksavat elämisesi ja sanoa että työeläkkeen poisto saa aikaan sen, että kaikki työikäiset ovat yhdenvertaisia työmarkkinoilla, kun he eivät sitä ole.
        Kokoomus uhkasi monta kertaa poistaa eläkeputken, mutta ei uskaltanut sitä tehdä, koska liitot eivät antaneet tehdä sitä, he suojelivat ikääntyneitä ja syystä. Uskomatonta, että SDP ja duunarihallitus teki sen ja liitot suostuivat siihen, koska luottivat duunarihallitukseen ja sen tekemisiin.
        Edellinen ns. oikeisto Sipilän hallitus silloisen PS Lindströmin johdolla auttoi ikääntyvät väliinputooja työttömät eläkkeelle. Lex Lindström. Kumpi oli enemmän taviskansan puolella? Marinin vai Sipilän hallitus tässä asiassa? Oikeisto ja vasemmisto ei ole enää niinkuin ennen.

        Eläkeputki oli perustuslain vastainen. Nyt tuo epäkohta on korjattu, ja työikäiset ihmiset yhdenvertaisia lain edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marin on vain ja ainoastaan loistava. Melkein jopa täydellinen.

        Hirveä papattaja oli tuossa tämäniltaisessa vaalipaneelissa. Puhui päälle ja oli sietämätön.
        Paljon menetti Marin tuolla esiintymisellään.


    • Anonyymi

      Kaukana onnellisesta. Taas in oikeaan ryhmään kohdennettu kysely, jotta saatiin haluttu tulos.

      • Anonyymi

        Edelleenkään ei ole olemassakaan mitään kyselyä. Lue ne uutiset kunnolla, älä pelkkiä otsikoita.


    • Anonyymi

      kai kysely on tehty kun kansa korkkasi perjantai pullon,

      • Anonyymi

        Ei sitä ole keneltäkää kysytty, olisi kyllä mielenkiintoista tietää mistä ja kenen toimemesta moinen absurdi julistus on saanut alkunsa.
        Jos joku tietää niin laittakaa infoa.


    • Anonyymi

      Mukavaa kytätä sisällä 9 kk, että pääsee kolmeksi kuukaudeksi rannalle.

    • Anonyymi

      Mielen terveys muuttuu kaikista parhaimmaksi kaksipäiväisellä työviikolla.

    • Anonyymi

      Keneltähän ne kyselevät tuotakin, heidän onnellisuuttaan?

      • Anonyymi

        Kannattaisi lukea uutisista muutakin kuin ne otsikot niin voisi vaikka selvitä ettei kyse ole mistään kyselystä.


    • Anonyymi

      Täällä ei onnelliset kirjoittele, he löytyvät muilta foorumeilta. Melkein sääliksi käy tämän palstan "onnellisia", heillä ei liene aina kaikki kotona.

    • Anonyymi

      Suomessa on joku "työryhmä" eli juntta joka määrittelee onnellisuuden jollekkin rajatulle ihmisryhmälle

    • Anonyymi

      En yhtään ihmettele, niin hyvin meillä on asiat ja verorahoilla katetaan kansalaisille tarpeelliset palvelut. Aina mäkättäjiä riittää, mutta se ei todista muuta kuin mäkättäjien aivoköyhyyttä.

      • Anonyymi

        Pinnallinen olet, et näe muuta kuin oman napasi, kun vähänkin syvemmältä raapaisee hyvä alkaa näyttää muulta kuin hyvältä.

        Tunnetusti viherpunavasemmistolainen nukkuu Ruususen unta. Kun yritetään häntä herätellä, hän vain vaipuu yhä sikeämpään uneen. Korsaakin- kehrää kuin kissa omaa onnellisuuttaan.


    • Olisihan se noloa jos vain persut pitäisi ko. titteliä epärealistisena. Sitä kuitenkin on kritisoinut monenlaiset ihmiset, puoluekantaan katsomatta. Äärivasemmistolainen aloittaja vain näki taas tilaisuuden ulista persuista. Tämä sama ulina toistuu joka ikinen kerta. Ääriöyhöjen pitäisi kasvaa aikuiseksi ja sivistyä.

      Titteli on epärealistinen mm. siksi, että se antaa helposti vääristyneen yleiskuvan. Unohtuu se, että kaikilla ei ole vaurasta perhettä, ok-taloa, valkoista aitaa ja kultaista noutajaa.

      Ovatko nämä kaikki persuja?: ihmiset, jotka ovat menettäneet työnsä, kärsivät pitkäaikaistyöttömyydestä tahtomattaan, sairastuneet vakavasti, menettäneet perheenjäsenensä, ajautuneet köyhyyteen, joutuneet rikoksen uhriksi, syrjäytyneet, alkoholisoituneet, tehneet konkurssin, joutuneet huijauksen kohteeksi, ajatuneet avioeroon, pettyneet tuhohallitukseen, jolta odotti paljon, natojäsenyydestä huolissaan olevat, maailmantilanteesta huolissaan olevat, kriiseistä kärsivät jne jne jne.....? Onko aloittajalla mitään käsitystä tällaisesta osasta yhteiskunnan arkirealismia?

      Kun vähän viitsii järkeillä, niin ymmärtää kyllä, että "Maailman onnellisin kansa" tittelillä on myös toinen näkökulma; "ehkä suomalaiset ei ole maailman masentunein kansa".

    • Anonyymi

      Mikäli Suomi on maailman onnellisin maa!! Miten onnettomia ihmiset voivatkaan olla muualla maailmassa. Ainakaan täällä Itä - helsingissä ei ihmiset kovinkaan onnellisilta vaikuta. Ja kaksi tilasto jumboa olivat Libanon ja Afganistan, eikö rauhanturvaajat tuoneetkaan Libanoniin sitä hyvää tai NATO artikla 5 Afganistaniin joukot olivat siellä 2001 - 2021.

      • Anonyymi

        Oiskohan ihmisten epäonnellosuus kiinni onnettomasta ja julmasta helsinkiläispoliitikkojem ja poliisien ”segregaatio-politiikasta” sekä viranomaisten, poliisien, virkamiesten jne jne korruptiosta, rikollisuudesta ja nepotismista? Eihän esimerkiksi ”vihreä” Soininvaara luovu itse hyvästä asunnostaan ja palkastaan ja muuta itse vapaaehtoisesti asumaan levottomaan ja huonomaineiselle asuinalueelle, mutta muilta edellyttää niin? Entäs henkiläispoliisien ja turva-alan rikollisuudet, väkivalta, kiristämiset, kytkökset Venäjään? Entäs ”oikeus”kansleri, jonka mielestä ei tarvitse lakia noudattaa? Ulosottomies, joka ei noudata lakia eikä sovittuja suunnitelmia? Supo, joka vuosikymmeniksi ”tarkistamaan taustoja” yksityishenkilöiden kohdalta, jotka eivät ole sellaisessa työssä tai hakeneet sellaista työtä, missä sitä tarvitaan, mutta omalta henkilöstöltä eivät tarkista taustoja vaikka pitäisi?Entäs nepotistiset kaupungin työntekijät? Entäs kansanedustajat ja ministerit, joiden tekemisiä, tulemisia, menemisiä ei vahdita, seurata eikä tarkasteta, mutta tavan tallaajan työttömän jokainen ostos ja kuitti, meneminen, tuleminen, sanominen syynätään moneen kertaan suurennuslasin kera?


    • Anonyymi

      Menkää kysymään niiltä tuhansilta,jotka seisovat,
      sateessa,tuulessa ja tuiskussa leipäjonoissa,
      oletteko onnellisia.

      Menkää kysymään niiltä vanhuksilta,jotka makaavat
      hoitolaitoksissa kususissa,paskaisissa vaipoissaan,
      oletteko onnellisia.

      Menkää kysymään niiltä vamaisila,sairailta,ym,ym
      heikompiosaisilta,oletteko onnellisia.

      Kun kysytään kaikilta hyäosaisilta,oletteko onnellisia,
      niin vastaus kuuluu olemme onnellisia.

      Siinähän tämä tutkimus sitten taas olikin.
      Ensi vuonna sitten kysellään uudelleen.
      Lopputuloskin on varmaankin jo tiedossa.

      • Anonyymi

        Siellä taas joku puolestaloukkaantuja tietää....


    • Anonyymi

      YK:n kestävän kehityksen verkoston tuore raportti kertoo Suomen pitävän kuudetta vuotta putkeen onnellisuuden piikkipaikkaa.

      Vuodesta 2012 vuosittain julkaistu The World Happiness Report mittaa kyselytutkimuksin eri maiden onnellisuutta sosiaalisen tuen, tulojen, terveyden, vapauden, anteliaisuuden ja korruption vähäisyyden perusteella. Myös muut elämänlaatutekijät, kuten bruttokansantuote ja elinajanodote, vaikuttavat listaukseen.

      Suomen vanavedessä kärkiviisikkoon mahtuvat Tanska, Islanti, Israel ja Alankomaat. Kaikki Pohjoismaat ovat totutusti kärkikymmenikössä. Pohjoismaista Norja on matalimmalla sijalla seitsemän.

      Kahdenkymmenen parhaan joukkoon yltää uutena tulokkaana Liettua. Maan sijoitus on noussut seitsemässä vuodessa yli 30 sijaa.

      Listan onnettomimmat ovat Lähi-idän Libanon ja ääriliike Talebanin hallitsema Afganistan.

      (Ilta-Sanomat)

      • Anonyymi

        Suomalaiset on opetettu jo lapsesta siihen, että pitää tyytyä vähän eikä saa mistään valittaa, vaikka syytä olisi. Suomalainen sisu on suomalaisuuden sinnikkyyden sana ja siitä ylpeillään. Periksi ei anneta, vaikka mikä olisi.

        Siksipä onnellisuushaastatteluissa suomalaiset kertovat asioistaan parhain päin kun niin on opetettu tekemään. Muissa maissa on toisin, siellä ollaan avoimia ja sanotaan suoraan miten asiat ovat.

        Niin syntyy epätodellinen käsitys suomalaisten onnellisuudesta. Suomalaiset ovat vieraskoreita niinkuin Suomessa käsketään olla ja Suomen päättäjät esimerkillään muun maan mielistelemisellään ja kestitsemisellään ja pokkuroimisellaan osoittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset on opetettu jo lapsesta siihen, että pitää tyytyä vähän eikä saa mistään valittaa, vaikka syytä olisi. Suomalainen sisu on suomalaisuuden sinnikkyyden sana ja siitä ylpeillään. Periksi ei anneta, vaikka mikä olisi.

        Siksipä onnellisuushaastatteluissa suomalaiset kertovat asioistaan parhain päin kun niin on opetettu tekemään. Muissa maissa on toisin, siellä ollaan avoimia ja sanotaan suoraan miten asiat ovat.

        Niin syntyy epätodellinen käsitys suomalaisten onnellisuudesta. Suomalaiset ovat vieraskoreita niinkuin Suomessa käsketään olla ja Suomen päättäjät esimerkillään muun maan mielistelemisellään ja kestitsemisellään ja pokkuroimisellaan osoittavat.

        Tai sitten niitä onnellosuushaastatteluja ei ole edes tehty vaan on päätetty ostaa Suomelle tämmöinen mainos: ”Suomi, maailman onnellisin maa”. Johan tuolle hekottelee ulkomaalaisetkin ja samalla ihmettelevät ettei ainakaan kukaan vastaantulijoista hymyile, puhu tai tervehdi yhtään kenellekään.


    • Anonyymi

      Sannan ansiota, toivottavasti saamme nauttia jatkossakin.

      • Anonyymi

        Ja toivottavasti Sanna muistaa nauttia jatkossakin eri alkoholianeita. Onhan Sanna nuori, kaunis nainen, kyllä silloin on pelkästään Sanna ansiota, että Suomi on maailman onnilisin maa.

        Edellisten sukupolvien työthän eivät vaikuta ollenkaan tähän nykyiseen tilanteeseen, missä Suomi on tällä hetkellä, vaan ainoastaan Sanna ja hänen ottamat selfiet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toivottavasti Sanna muistaa nauttia jatkossakin eri alkoholianeita. Onhan Sanna nuori, kaunis nainen, kyllä silloin on pelkästään Sanna ansiota, että Suomi on maailman onnilisin maa.

        Edellisten sukupolvien työthän eivät vaikuta ollenkaan tähän nykyiseen tilanteeseen, missä Suomi on tällä hetkellä, vaan ainoastaan Sanna ja hänen ottamat selfiet.

        Suomen hyvinvointi kuihtuu kuihtumistaan niinkuin sen pääministerikin. Antaa oivallisen kuvan koko Suomesta ja sen ennallistamisesta 1950-luvulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen hyvinvointi kuihtuu kuihtumistaan niinkuin sen pääministerikin. Antaa oivallisen kuvan koko Suomesta ja sen ennallistamisesta 1950-luvulle.

        Kuivan kesän kutkelo, nälkäkurki, mikä siinä on kaunista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toivottavasti Sanna muistaa nauttia jatkossakin eri alkoholianeita. Onhan Sanna nuori, kaunis nainen, kyllä silloin on pelkästään Sanna ansiota, että Suomi on maailman onnilisin maa.

        Edellisten sukupolvien työthän eivät vaikuta ollenkaan tähän nykyiseen tilanteeseen, missä Suomi on tällä hetkellä, vaan ainoastaan Sanna ja hänen ottamat selfiet.

        Vähän niin kuin mannekiini, ulkonäkö törkeintä kuten eräässä maassa..


    • Anonyymi

      Siellä taas omaan napaan tuijottava viherpunavasemmistolainen teki ketjun avauksen. Kun hänellä pyyhkii hyvin, luulee, että kaikilla muillakin on hyvin.

      • Anonyymi

        Suomalaisilla pyyhkii ainakin parhaiten maailmassa. Persut taas haisevat muutenkin ajatuksineen ryssiltä. Ei siis ihme miksi ovat täysin hermona uIisemassa milloin mistäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisilla pyyhkii ainakin parhaiten maailmassa. Persut taas haisevat muutenkin ajatuksineen ryssiltä. Ei siis ihme miksi ovat täysin hermona uIisemassa milloin mistäkin.

        Oletko sinä haistellut "ryssiä", kun tiedät mille he haisevat? Taidat olla kova nuuskimaan, mitä muuta nuuskit?

        Totuus on kuitenkin, että Suomi on monissa kriiseissä ja ongelmissa, enemmän kuin aikoihin ja Marinin hallituksen toimien johdosta. Sen tietää jokainen asioita seuraava, jokainen joka katsoo muualle kuin omaan napaan.


      • Anonyymi

        Asiahan on täysin päinvastoin. Kun persulla on kaikki huonosti, persu pillastuu jos joku jossain tutkii Suomessa olevan asioita hyvin verrattuna muuhun maailmaan.


    • Anonyymi

      Verkostoidu siekii hyvävell verkkoloihin, niin ikuinen autuus on taattu.

      • Anonyymi

        Vallalla on verkostomarkkinat. Ihmisiä markkinoidaan ja arvioidaan kuvin ja tekstein. Kuka saa eniten seuraajia, hän on kunkku.


    • Anonyymi

      Suomessa on moni asia todella hyvin, tätä on syytä myös suojella koska tällä hetkellä vielä nämä monet asiat lepää tasan sen varassa että VELALLA ne pidetään yllä!
      Sen taidon sdp osaa, ottaa velkaa.

      1)Olen kirjoittanut siitä että palvelu alat jotka kustannetaan verovaroin, eivät tuota periaatteessa valtiolle yhtään verotuloja. Tiedätte siis mitä ne lukemattomat ammatit on, myös koko koulutus näihin ammatteihin on verovaroilla.

      Lyhyesti siis kun otamme ulkolaista työvoimaa, niin se klisee että ne maksaa veroja.
      Kyllä mutta ei se tuota valtiolle verotuloja yhtään niin kuin ei tuota suomalainenkaan jonka tuossa mainitsin kohdassa 1).

      Verovaroilla tuotetaan edellä mainituissa PALVELUA yhteiskunnalle.
      Totta se sivussa joissain kohdin aina tuottaa valtiolle vähän verotulojakin mutta pääosinhan siis valtio maksaa satu sairaanhoitajalle palkan ja satu maksaa verona osan takaisin valtion kassaan, sama karuselli pyörii ja raha kiertää samassa karusellista vuosibudjetista toiseen. Kun rahan arvo laskee niin se valtionrahan määrä myös laskee silloinkin.

      Valtio sen sijaan saa lisää rahaa kassaan silloin kun se raha tulee ulkomailta myynnistä, jonkin asian myynnistä.

      Nythän ollaan vuosikaudet otettu hirmuisesti lisää velkaa että saamme satu sairaanhoitajalle palkan maksettu ja satu voi hoitaa ihmisiä.

      Ulkolaiselle työvoimalle tarvitaan myös ISO panostus asumisrakentamiseen ja lisääntyviin palvelun tarpeisiin. Aatteleppa kun otetaan 5000 ulkolaista työntekijää niin he tarvitsee hammashoitoon lisää kapasiteettia, päivähoitoon lapsille, asuntoja ja kaikkea. Loppujenlopuksi tuo on aivan hullunkurinen yhtälö jota on aika vaikea edes käsittää että miten se lopulta oikeasti menee että lisäämmekö vain ongelmia vai miten se menee loppujenlopuksi.


      Oli persut tai sdp tai mikä hyvänsä. lue tämä fakta, se on hyvää sivistystietoa aika monille miten verotus homma ja talous on, se klisee maksa veroja ja maksa veroja on mantra monen päässä eikä ymmärrä edes mistä puhuu :)

      • Anonyymi

        Mitä enemmän ihmisiä muualra tulee Suomeen kuluttamaan, sitä enemmän se vaatii Suomelta resursseja ja myös luonnolta, sen varoja tuhlataan yhä enemmän.

        Surkuhaupaisaa on viherideologisten luonnon- ilmastonsuojelu, kun he toimillaan lisäävät vain luonnon saastuttamista ja maapallon hiilijalanjälkien kasvattamista.


      • Anonyymi

        Juu, ei tuota valtiolle verotuloja plus lähettävät sen pienenkin ylimääräisen rahan (minkä saavat säästettyä kun asuvat 10 henkeä pienessä kaksiossa ja tekevät aamusta yöhön duunia) kotimaahan, jossa asuu elätettävänä muu suku, puoliso ja lapset. Raha ei jää tähän maahan tai sitten jos saavat potkut niin tarvitsevat tukia kuin muutkin tai sitten rikolliselle uralle..


    • Anonyymi

      SUOMESSA ON TOIMINTA IHMISKUNTAA VASTAAN OMAN MAN KANSALAISET ON ERI ARVOISESSA ASEMASSA .
      MAAHAANMUUTO HEIDÄN EDUT ON RUHTINAALISET KAIKKI AIVAN KAIKKI
      ON ILMAISTA JA KAIKKEEN ON OIKEUTETTUJA ILMAN VASTIKEETTA!

      kun tulevat ensin on tiedotus tilaisuus mitä oikeuksia on kaikkeen ja kaikki pitää antaa.
      niin asia on valmis kuninkaat astuu ensin.
      niihiin ei ylety edes laenkoura siitä pitää kannattajapäättäjät huolen ja kaikki tietää ketä he ovat.

      • Anonyymi

        ON ILMAISTA JA KAIKKEEN ON OIKEUTETTUJA ILMAN VASTIKEETTA!

        Totta kai, kaikki saa saman, ei sillä ole merkitystä mikä tai kuka on, meillä on tälläinen hyvinvointi systeemi, lue tuo aiempi kirjoitukseni verotus ja valtiontalous, yleissivistystä. Moinen huutelu on ihan naurettavaa, terveisin ehkä persuja äänestävä.


    • Anonyymi

      Maailman onnellisimmalla kansalla on pisimmät leipäjonot ja suhteellisesti suurimmat itsemurhaluvut.

      • Anonyymi

        Älä viitsi. Jos ei edes osaa tai viisi tarkistaa vääriä luulojaan ja korjata ne oikeilla tiedoilla, niin miksi pitää kirjoittaa palstalle valheita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi. Jos ei edes osaa tai viisi tarkistaa vääriä luulojaan ja korjata ne oikeilla tiedoilla, niin miksi pitää kirjoittaa palstalle valheita?

        Suomi on nuorten huumekuolemien kärkimaita, tekeekö se onnelliseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on nuorten huumekuolemien kärkimaita, tekeekö se onnelliseksi?

        Ei tietenkään tee. Tutkimushan ei väittänytkään että ihan kaikki Suomessa olisivat 24/7 onnellisia. Kannattaa ihan oikeasti lukea ne uutiset kunnolla.


      • Anonyymi

        Ja maailman korkeimpia verotuksia, kun ottaa huomioon kaikki verot, Suomi on melkein kaikessa verotuksessa ykkösenä. Silti sillä on ongelmia pitää kunnolla huolta pienen 5 miljoonaisen kansansa hyvinvoinnista. Eihän se onnistu kun Suomen päättäjät ovat tehneet Suomesta maailman sosiaalitoimiston, onhan luonnollista, että jossakin vaiheessa raja tulee vastaan ja resurssit paukkuvat, varsinkin kun Suomessa on maailman vieraskoreimmat päättäjät, niistä pahimmat istuvat nyt hallituksessa. Sen motto on, että otetaan suomalaisilta ja annetaan se muille, kun se vain ei ole heiltä päättäjiltään itseltään omista eduista pois ja eihän se ole, päättäjät pitävät kyllä siitä huolen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on nuorten huumekuolemien kärkimaita, tekeekö se onnelliseksi?

        Huumeiden avulla sitä siivousduuniakin tehdään, jotta pysyy hereillä aamusta yöhön muutaman tunnin yöunilla ja 7 päivää viikossa 3:lla eri työnantajalla yhtäaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maailman korkeimpia verotuksia, kun ottaa huomioon kaikki verot, Suomi on melkein kaikessa verotuksessa ykkösenä. Silti sillä on ongelmia pitää kunnolla huolta pienen 5 miljoonaisen kansansa hyvinvoinnista. Eihän se onnistu kun Suomen päättäjät ovat tehneet Suomesta maailman sosiaalitoimiston, onhan luonnollista, että jossakin vaiheessa raja tulee vastaan ja resurssit paukkuvat, varsinkin kun Suomessa on maailman vieraskoreimmat päättäjät, niistä pahimmat istuvat nyt hallituksessa. Sen motto on, että otetaan suomalaisilta ja annetaan se muille, kun se vain ei ole heiltä päättäjiltään itseltään omista eduista pois ja eihän se ole, päättäjät pitävät kyllä siitä huolen.

        Isemurhaajat kuolevat Suomessa keskimäärin onnellisina, koska pahempaa olisi ollut edessä!


    • Anonyymi

      Johtuu kokoomushallituksista. Joita on ollut 2000 luku täysi...

    • Anonyymi

      Olis kyllä kiva tietää mihin tuo tutkinus perustuu?

      Srn tiedän, että siinä on käännösvirhe: suomalaisilt itse asiassa kysytään oletko tyytyväinen - ei onnellinen.

      • Anonyymi

        Minäkin vähän ihmettelen. En sanoisi edes tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Se mihin se perustuu on vapaasti luettavissa melkeinpä jokasiesta asiaa käsittelevästä uutisesta. Kannattaa persunkin lukea muutakin kuin otsikot ennen uhriutumista.


      • Anonyymi

        Suomen valtio on vaan ostanut tuollaisen höpöhöpö-mainoksen itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mihin se perustuu on vapaasti luettavissa melkeinpä jokasiesta asiaa käsittelevästä uutisesta. Kannattaa persunkin lukea muutakin kuin otsikot ennen uhriutumista.

        Alle 50 vuotiaista työikäisistä joka 8:s on ajatellut tekevänsä itsemurhan, varmaankin niitä onnellisuuden merkkejä?


    • Anonyymi

      Ei se Suomi nouse velka rahaa jakamalla, lukutaidottomilla uussuomalaisilla, huume- ja viinaa kittaamalla ja Bilettämällä, valehtelemalla ja Vappusatasia jakaamalla. Kukaan viisas ihminen ei luota sosdemiin on katsottu neljä vuotta puolivillaista sosdemin pääministeriä, jonka tärkein työ on ollut ryyppääminen ja selfien otto.

      • Anonyymi

        Ei nykyään biletetä niin kuin ennen vanhaan vaan doupataan huumeita paskaduunia varten tai kotona pössytellään ja kasvatellaan huumeita ja ollaan sekaisin.


    • En usko

      • Anonyymi

        Eipä kyse olekaan sinun uskomisista tai uskomatta jättämisistäsi.


    • Anonyymi

      En ymmärrä, mistä aloittaja tähän persut tempaisi, mutta ilmeisesti ei oikein asioita ymmärrä. Turha sotkea poliittista päsmäröintiä ihan joka asiaan, alkaa jo moinen ällöttää.
      Onnellisuustutkimus... kenelle lie kohdistettu ja ketkä vastanneet, ikinä en itse moiseen ole törmännyt. Kysymyksethän eivät ole tunnetiloihin liittyviä, vaan ihmisten mielikuvia tietyistä asioista kuten sosiaalinen tuki, tulot, terveys, vapaus, anteliaisuus ja korruption vähäisyys.
      Jos kyselyssä olisi terveydenhoidon sujuvuus, tyytyväisyys maan talouden hoitoon, nuorison pahoinvointi, koulut, päiväkodit, leipäjonot, köyhtyminen, huumeiden käytön lisääntyminen, väkivalta, jengit, mielenterveyden ongelmat jne voisi tulos olla aivan jotain muuta. Mutta ollaan nyt sitten maailman onnellisimpia ja uskotaan asiaan, kun kerran sosiaalituet juoksee (joillekin), vapaus on vielä olemassa ja korruptiostakaan ei kovin moni ole kiinni jäänyt. Tunnetasolla asia voi sitten olla ihan jotain muuta.

      • Siis mitä ,Mistä sinä puhu .Oletko nähnyt pahaa unta


      • Anonyymi

        Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Lopputulos on kokonaisuus.


      • Anonyymi

        Sosiaalinen tuki on ties monettako vuotta liian alhainen, monien tulot ja palkat liian pieniä tai palkat on jääneet maksamatta, samoin tuet, asuminen liian kallista, korruptio ja rikollisuus rulettaa.


      • Anonyymi

        Suomalaiset yleensä arvostaa rehellisyyttä eli tuollainen valehtelu, että ”Suomi maailman onnellisin maa” tekee todella pahasti hallaa ja on suoraan kuin Venäjältä, samanlainen valehtelu. Suomalaiset arvostavat suoruutta ja rehellisyyttä eli mielummin se, että todetaan rehellisesti miten asiat ovat.


    • Anonyymi

      Suomalaiset pyritään aivopesemään jo alakoulussa. Erityisesti uskonnon tunneilla opetetaan sen luokan loruja, että mua oksetti. Historiakin kerrotaan silkkihanskoin, mm. Lalli kun tappoi Piispan Köyliöjärven jäälle, niin oli paha mies vaikka tosiasiassa oli persu joka yritti pitää suomen suomena ja uskonpuhdistajat poissa aivopesemästä.

      • Anonyymi

        Sinä se jaksat aina noita vanhoja muistella, elätkö ihan keskiajalla?


      • Anonyymi

        Muistan kun ennen vanhaan kerrottiin kotiseutuhistoriasta, että upea, historiallinen kartano, mutta jätettiin mainitsematta, että venäläisen suvun..


    • Anonyymi

      Jokainen kansallismielinen suomalainen on kauhuissaan kun joku väittää että Suomi on hyvä ja puolustamisen arvoinen maa. Ei voi olla, kun pääministerikin on väärää sukupuolta ja kaiken maailman vihreää siirtymää pusataan!

      • Anonyymi

        Te neukut olette kyllä kansallismielisiä mutta se ei kohdstu Suomeen.


      • Anonyymi

        Kai Suomea ja suomalaista, mitä vielä jäljellä on, saa ja pitää puolustaa. Hyvää kannattaa aina puolustaa. PS on myös hyvä, muut eivät niinkään!


      • Anonyymi

        Tyypillinen "kansallismielinen", pakenee ekana maasta jos sota syttyy


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista sekin, että Ruotsi, jossa tämän palstan juttujen mukaan on käynnissä verinen sisällissota on sijalla 6 ennen öljymiljoonilla rikastunutta Norjaa ja Brexit riemuun tukahtuva Britannia ei ole päässyt top-10 sakkiin.

      • Anonyymi

        Suomi taitaa olla nykyään sijalla 100 vai oliko sija vielä huonompi? Muut kiitävät ohi, Suomi jää jälkeen, lähestyy köyhiä maita. Sitä saa, mitä tilaa.


    • Anonyymi

      Ns "Järkisuomalaiset" eivät tajua miten päin seiniä hommat täällä on. Velka kasvaa jatkuvasti ja maahanmuuttajien aiheuttamat ongelmat esim jengit ja sosiaaliturvalla eläminen. Ennenkuin joku haukkuu rasistiksi pitää sanoa että töissä käyvät maahanmuuttajat on samaa mieltä. Ongelmatapauksia ei pitäisi ihmisoikeuden varjolla tänne kantaa. Me emme ole mikään ihmisarvon antaja kenellekkään. Pitää olla todella idiootti jos ei näe näitä kun nämä asiat on ihan muutamassa sekunnissa katsottu todeksi jos vain viitsii kaivaa. Eri juttu on sitten jos ei halua nähdä todellisuutta. Oletan että AP on 20 vuotias tyyppi jolla ei ole juurikaan kokemusta elämästä joten ymmärrän siinä mielessä kommentin. Sanna Marin ei ole sopiva pääministeri hän on vielä liian kehittymätön tehtävään ja sukupuolella ei ole sen kanssa mitään merkitystä. SDP Vasemmisto ja Vihreät on näyttäneet jo tarpeeksi "osaamistaan" ja on aika siirtyä muualle ja antaa valta vastuulliselle puolueelle jonka pääagenda ei ole ilmastovouhotus vaan velkaantumisen taittaminen vastuun ottaminen järkevä maahanmuuttopolitiikka yms jotka on ensiarvoisen tärkeitä.

      • Anonyymi

        Jos ongelmia ei halua myöntää ei niitä näe ennenkuin ne tulevat silmille ja silloin on usein jo liian myöhäistä tehdä konkreettisia toimenpiteitä. Nyt olisi todella aika järkevälle jalat maassa olevalle politiikalle, jossa ei mennä ideologiat edellä lainahanat auki.


      • Anonyymi

        Valtion velasta eniten märisevät ne, jotka ovat niistä miljardeista eniten hyötyneet, eli ökyrikkaat perintö-ja verosuunnittelija-pörssirikolliset, veroparatiisiyrityksineen ja vastikkeettomine yritys-maatalous-media-kulttuuri-ym tukineen, suoraan osake-vakuutuskuoririkollisuuteen verokeitaisiin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672513/meita-johdetaan-pelolla---media-valjastettu-mukaan-pelokas-on-noyra!#comment-119459791

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17355758/tattarataa!-nato-jasenmaksu-2300-miljoonaa-euroa-!-patterit-ja-liittyma-ei-sisally-hintaan

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/halla-aho-esittaa-ulkomaalaisille-tyontekijoille-3000-euron-minimipalkkavaatimus-halpatyovoima-tulee-kalliiksi/417062cc-e1ab-4268-befb-b34f5e66ee9c

        Ex-äärioikeistohallitus oli laiton, sitä ei ollut yksikään Suomen kansalainen, missään demokraattisissa vaaleissa, koskaan äänestänyt, joten kaikki sen tekemät sotarikosliitto-hävittäjähankkeet, ovat laittomia.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17776926/pudotetaan-ylimieliset-leikkaajat-tavallisten-kuolevaisten-joukkoon


      • Anonyymi

        Ainahan velka kasvaa. Se kasvaa kaikkialla. Siitä lässyttäminen on joutavaa ajanhukkaa.

        Järkisuomalaiset ovat ymmärtäneet, ettei valtionvelkaa varsinaisesti tarivtse maksaa kokonaan pois. Vanha velkaerä ja korot maksetaan aina uudella velalla.

        Kannattaa vertailla velkasuhteita, niin ymmärtää kuinka velaton maa Suomi maailman mittakaavassa on muutenkin. Velkaa olisi mahdolista ottaa reilusti enemmänkin ja parantaa sillä tavoin kansalaisten hyvinvointia ja onnellisuutta.


    • Anonyymi

      tosi onnelista, kun mielentervys palvelut eivät pisaa kasvavaan joukkoon jossa joka 4 nuori on masentunut ,

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso korjaamaton köyhyysongelma, EI edelleenkään, ole "masennus-yksinäisyys-psyyke-päihde-jne ongelma", vaan aidon oikeusturvan puutetta, kansamme kahtiajakoa, eriarvoistamista, ison köyhyysongelman korjaamattomuutta jne.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17768664/fiksut-nuoret-vaativat-1-500ekk-minimielakkeita

        Köyhyyttä halutaankin pitää yllä, sillä köyhää on helpompi kiristää milloin mihinkin hämärään, epäilyttävään ja laittomaan tai ainakin näin luullaan. Tosiasiassa taitaa olla ne jo valmiiksi rikkaat, mutta sitäkin ahneemmat..


    • Anonyymi

      Rauhoitukaa. Se ei tarkoita muuta, kun että muualla asiat ovat vielä huonompi kun Suomessa. Suoran persessä.

      • Anonyymi

        Persu ei vain tajua. Persu on onneton aina, joten persu ei käsitä että maasta löytyy ihmisiä jotka eivät ole samassa tilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu ei vain tajua. Persu on onneton aina, joten persu ei käsitä että maasta löytyy ihmisiä jotka eivät ole samassa tilassa.

        En ole persu, mutta olen realisti ja realisti näkee myös kuplan ulkopuolelle. Leikkikää te vain kuplassanne, joka ikävä kyllä puhkeaa jonain päivänä ja silloin voitte syyttää vain itseänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole persu, mutta olen realisti ja realisti näkee myös kuplan ulkopuolelle. Leikkikää te vain kuplassanne, joka ikävä kyllä puhkeaa jonain päivänä ja silloin voitte syyttää vain itseänne.

        Sekoitat nyt sanan realisti sanaan pahanilmanlintu. Kaiken näkeminen mustana ei ole realismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat nyt sanan realisti sanaan pahanilmanlintu. Kaiken näkeminen mustana ei ole realismia.

        suomessa kaikki on mustaa.


    • Anonyymi

      YKSIPUOLUEJÄRJESTELMÄ eduskunnassa, erittäin syvässä korruptiossa ja pörssirikollisuudessa, mitään eroa ei korruptiopuolueitten välillä ole, vaikka ne EK-medioissaan, nyt korruptiovaalien aikaan, niin esittävätkin ja teitä sumuttavat.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17661451/en-tule-aanestamaan-seuraavissa-vaaleissa-ei-ole-todellista-realistista-vaihtoehtoa#comment-117886652

      Muut valtiot ovat kieltäneet, kyseiset pörssirikollisten "onnellisuus"-valheet, niitä ei aidoissa tiedotusvälineissä julkaistaisi.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17776906/valtion-velasta-marisevat-eniten-porssimiljonaarit-eniten-velasta-hyotyneet

      Pysykää tiukkoina kansalaiset, älkää uskoko valevastustajia ja vale-kahtiajakoja, sellaisia ei korruptio-eduskunnan YKSIPUOLUEJÄRJESTELMÄSSÄ ole. Yksimielisesti ovat kylväneet, kansamme rahat, miljardeja miljardien perään verokeitaisiin, ökyrikkaille perintö- ja verosuunnittelija-pörssirikollisille ja niin tulevat tekemään jatkossakin, vielä enemmän, ellette lopeta äänestämistä korruptiovaaleissa.

    • Anonyymi

      Tavallisille kansalaisille, on aivan sama, kuka on pm, tärkeintä on onko aitoa oikeusvaltiota, aitoa demokratiaa, kansalaisoikeuksia, kunnollisia palkkoja ja eläkkeitä, oikeusturvaa vanhuksille, vammaisille ja pitkäaikaissairaille - nyt ei ole, eikä ole ollut enää kymmeniin vuosiin, mikä tarkoittaa, että äänestämällä korruptiovaaleissa, tilanne vain heikkenee.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17280345/ala-aanesta-miellyttamisen-halusta-korruptiovaaleissa-et-ole-mitaan-velkaa-poliitikoille#comment-118442329

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17187966/alkaa-enaa-antako-painostaa-itseanne-aanestamaan-korruptiovaaleissa#comment-118442380

      Rasismikortilla on tulossa maahanmuuton MONINKERTAISTAMINEN, jonka takana kaikki eduskunnan yksipuoluejärjestelmän, pörssirikollisten korruptiopuolueet- ja poliitikot ovat.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17778012/pelkkaa-sumutusta-huiputusta-kansan-k-setusta-ovat-korruptiopoliitikkojen-ek-uutiset-taynna

    • Anonyymi

      Ehkä tämä onnellisuuspropaganda

      • Anonyymi

        Ei se ole tuon tutkimuksen syy että sinulla on kaikki huonosti. Eikä tutkimus muuten väitäkään että Suomessa kaikilla kaikki olisi hyvin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ...uppoaa niihin jotka eivät tiedä paremmasta niinkuin venäjällä

    • Anonyymi

      Suomi on kärkimaana nuorten huumekuolemissa. Siinä meillä tulevaisuutta kerrakseen... ei ihme, että tänne havitellaan ulkolaista työvoimaa. Oliko tarve 40.000/vuosi ja kaikki tietysti tulevat töihin, jossa elättävät itsensä ja perheensä 100%.

    • Anonyymi

      Nämä "järkisuomalaiset, kuten aloittajakin ilmeisesti on, ovatkin sokeita ja kuuroja yhteiskunnan todelliselle tilalle! Kyllähän sitä on onnellinen itse itselleen luomassa kuplassa jossa ei huolia ole minkäänlaisia!

      • Anonyymi

        Vaikuttaa että olet itsellesi luonut yhteiskuntasi "tilasta" oman kuplan.

        Yhteiskunnalla menee oikein hyvin, kun riisuu päästään pelkolasit ja ryhtyy ajattelemaan positiivisemmin. Suomen tulevaisuus näyttää oikein valoisalta, josta kiitos kuuluu vihreälle siirtymälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa että olet itsellesi luonut yhteiskuntasi "tilasta" oman kuplan.

        Yhteiskunnalla menee oikein hyvin, kun riisuu päästään pelkolasit ja ryhtyy ajattelemaan positiivisemmin. Suomen tulevaisuus näyttää oikein valoisalta, josta kiitos kuuluu vihreälle siirtymälle.

        Mikähän se valoisa oikein on ja missä suunnassa...toivottavasti ei sisällä uraania... positiivisella ajattelullako meinasit Suomen velat kuitata pois? Tulavaisuus ehkä alkaa pikkuisen valaistua, kunhan tuho-hallitus lopettaa työnsä ja sehän on onneksi pian. Auttaako tuo vihreä siirtymä jotenkin globaalisti? Ilmakehä on globaali ja Suomen kärpäsen kakan kokoisilla toimenpiteillä ei maapalloa pelasteta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän se valoisa oikein on ja missä suunnassa...toivottavasti ei sisällä uraania... positiivisella ajattelullako meinasit Suomen velat kuitata pois? Tulavaisuus ehkä alkaa pikkuisen valaistua, kunhan tuho-hallitus lopettaa työnsä ja sehän on onneksi pian. Auttaako tuo vihreä siirtymä jotenkin globaalisti? Ilmakehä on globaali ja Suomen kärpäsen kakan kokoisilla toimenpiteillä ei maapalloa pelasteta!

        Mikä on tuhoutunut? Kaikki on nyt paremmin kuin kertaakaan viimeisen 30 vuoden aikana.

        Lopeta tuo itsesäälissä kieriskely. Ryhdistäydy. Mene vaikka töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tuhoutunut? Kaikki on nyt paremmin kuin kertaakaan viimeisen 30 vuoden aikana.

        Lopeta tuo itsesäälissä kieriskely. Ryhdistäydy. Mene vaikka töihin.

        Minusta 90-luvullakin jotkin asiat olivat paremmin. Okei, oli syvin lama ja rikollisuutta, mutta ajan henki oli silti jollain tapaa demokraattinen, naisia kannustava, terveellä tavalla feministinen, nykyään moni luennoitsija on ilmeisen tarkoituksella sovinistinen ettei vaan naisten tekisi mieli opiskelemaan, oppilaitostensa ilmapiiri on aivan toisenlainen, huomattavasti julmempi ja lyttäävämämpi tyyliin mitä tuokin jalkavammainen täällä tekee, ei täällä saa opiskella vammaiset (ei olosi tullut mieleenkään 90-luvulla aikuisten ja nuorten aikuisten kesken ajatella ja puhua noin) ja ”mun isä on upseeri ja se lähetti sulle vähän rahaa valkoisessa kirjekuoressa”. Okei, oli sitä kuulemma 90-luvullakin, että oppilaat lahjoivat viinapullolla luennoitsijaa, mutta että upseeri lähettää rahaa kirjekuoressa…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tuhoutunut? Kaikki on nyt paremmin kuin kertaakaan viimeisen 30 vuoden aikana.

        Lopeta tuo itsesäälissä kieriskely. Ryhdistäydy. Mene vaikka töihin.

        Pidä sinä suusi, töitä on tehty sen verran kauan ja ilman tukia eletty, että voi jotain vaatia. "Kaikki" on peremmin.. käyhän vaikka leipäjonossa kyselemässä. Typerä voi olla, mutta pitääkö olla myös tyhmä.


    • Anonyymi

      Kun itsellä menee hyvin voi hymyillä ja jos kurjuutta näkee siihen auttaa pään kääntäminen toiseen suuntaan. Mitä köyhyystutkija Ohisalo on esimerkiksi tehnyt köyhien hyväksi, leipäjonot eivät ainakaan ole lyhentyneet. Auttaako vihreä siirtymä ja maailman kunnianhimiosimmat tavoitteet?

      • Anonyymi

        Tämän mitatakin voi tai ymmärtääkin voi,ett talven helmassa hiilinielu nukkuakin voi ja kesänkehdosta nousta ja herätäkin voi.


    • Anonyymi

      Voi köyhä löytää onnensa pieniltä kukkuloita,rikas aavoilta rantamailta. Et milloinkaan kuitenkaan sä voi riemurinnoin täysin onnellinen olla,sillä Isänmaa ja sinä olette erottamattomat etkä myöskään unohtaa tätä voi: Et voi Isänmaa voi löytää onnensa sinuttakin jopa ulkoisenkin vallan alta.

    • Anonyymi

      yritys nurin asunnosta häätö seuraa n.20vuoden ULOSOTTO
      palkaa jää n1200ekk siitä maksat kaikki kulut.

      NIIN PIAN PALKKAPÄIVÄ JÄLKEEN ON NÄLKÄ.
      siinä tilassa ei koe olevan onnellisten maassa.

      ulos ottoon tuli uudistus mutta EI KOSKE KAIKKIA.
      miksi ei voi olla edes 2kk vapaata perinnästä.
      uusi hallitus on tehtävä se heti .Antakaa kipenen elämäniloa ,että saisi voita leivänpäälle..

      • Anonyymi

        Eikö suomalaisille olekaan avustajakaartia kertomassa mitä kaikkia avustuksia ja harkinnan vraisia tukia voi hakea ja mistä.... kun oikein nätisti hymyilee täyttävät varmasti lomakkeetkin.


    • Anonyymi

      Suomalaisten onnellisuuden takaa Kela. Mitenkähän onnellisuus täällä jatkuu, koska seuraavan eduskunnan on välttämättä tehtävä leikkauksia., myös Kelan rahoista. Toisaalta onhan se väärin, että täällä elätetään suuri määrä porukkaa velkarahalla. Kaikki maailman kansat olisivat myös vähintäänkin yhtä onnellisia, jos toimisivat kuin täällä:jakamalla ilmaista velkarahaa kaikille halukkaille.

      • Anonyymi

        Ei tarvita mitään leikkauksia, vaan Kelan rahoitusta voidaan kasvattaa reilusti ja saada näin ollen pienituloisten ostovoimaa ja onnellisuutta parannettua.

        Rikkaiden porvareiden onnea voidaan vähän leikatakin ja ottaa myös sieltä euroja Kelalle. Loput sitten rahoitetaaan velkarahalla kuten ennenkin.


    • Anonyymi

      Minä olen lähihoitaja ja olen nyt onnellinen kun on hoitajamitoitus ja palkankorotus.

      Sipilän hallituskausi oli ihan kamala. Sipilä vei hoitajilta lomarahatkin. Silloin en ollut onnellinen.

      Kohta on taas perskok hallitus ja lähtee lomarahat ja kaikki joutajamitoitukset puretaan ja sitten vielä hoito yksityistetään Esperin kaltaisia vanhusten kidutus laitoksille.

      Olen päättänyt että tällä kertaa en jää passiivisena ihmettelemään. Heti kun Orpolta tulee ensimmäinen isku päin hoitoalaa niin lähden Ruotsiin. Tuleepahan vihdoin käyttöä sille kouluruotsille. Siksihän sitä meillä opetetaan että voimme sitten kätevästi siirtyä Ruotsiin töihin. Toista neljää vuotta hoitajia ja vanhuksia ja vammaisia vastaan hyökkäävää hallitusta en katsele. Hädin tuskin on toivuttu edellisestä. Sipilän karkottamat hoitajat eivät ole palanneet. Ja ne ketkä Orpo kohta karkottaa eivät myöskään palaa Suomen vanhuksia hoitamaan.

      Hoitaja voi aina lähteä. Ne vanhuksia ja vammaiset käy sääliksi. Mutta Suomen äänestäjät ovat nyt vaan päättäneet että Suomen vanhukset eivät ansaitse hyvää hoitoa. Siksi kokoomus.

    • Anonyymi

      Montako Onnelista Suomeen jäisi jos:Eläkkeet riistetäisiin pois?

    • Anonyymi

      ainoastaan sinä.

      • Anonyymi

        Työssä oleva joka makselee näiden 1.6milj eläkeläisen Terveysmaksut sekä osan heidän
        palvelu maksuistaan. Onnelinen todella olen,jotta voin näinkin olla hyödyksi Perussuomalaisille
        kultaajan lapsille.!


    • Anonyymi

      Maa on onnellinen, mutta kansa ei.
      Kuinka siltä maalta kysyttiin?
      Karjaistiin metsään "Oletko onnellinen vai surullinen?"
      "vai surullinen" vastasi kaiku.

    • Anonyymi

      Ittellä menee ainakin mukavasti. Lähinnä naureskelen näille persujen ulinoille. Lopettaisivat dokaamisen ja menisivät töihin.

    • Anonyymi

      Täälläkin mäntyä päin - jopa kirjaimellisesti.
      Metsäajojen jäljiltä ojia on kaventunut, tiehen on tullut raiteita. Pikkuautolla pääsi, kun lapioi välillä.
      Mitäs ne "metsäajot" olivatkaan? Kesällä lannoitetaan, harvennetaan, arvioidaan metsä eri ostajien toimesta, istutetaan, tehdään tarkastuskäyntejä, kaivinkone tekee mättään jokaiselle istutettavalle taimelle, moto kaataa ja ajokone kerää ja kasaa puut tien varteen.
      Isot rekat ajavat puut pois kesäkelissä! Osa puista viedään tilausten mukaan pienissä erissä, mutta samoilla isoilla rekoilla! Kuuroja ovat näille ohjeille: https://youtu.be/4Curmvsznl8

    • Anonyymi

      Keltähän nämäkin on kysytty??Varmaankin Sdp/Vihreitten kannattajilta.Ei tääl KantaSuomalaisilla köyhillä ole Onnellisuudeen aihetta,Vaikka Marin mitä lupailee(Jotka ei pidä paikkaansa)Vaali puheita.Jos tuollaiset ovat näitä JärkiSuomalaisia,niin kateeks ei käy!!

    • Anonyymi

      Suomalaisten onnellisuus perustuu siihen, että suomalaisten autokanta on EU:n vanhinta.

      • Anonyymi

        Kun osaa itse korjata autonosa, niin siitä saa kivan euroofisen onnellisen olon.

        Nykyautoja ei pysty itse korjaamaan.


    • Anonyymi

      Näin on.

    • Anonyymi

      Missähän nämä tutkimukset tehdään ? Tänään olin eräässä jonossa ja vanhukset itkivät miten heitä syrjitään joka paikassa ja joka asiassa. Ei ollut leipäjonossa.

    • Anonyymi

      No ei kyl mul mielestä oo yhtään sen kummempi ku muutkaan pohjois maat..

    • Anonyymi

      Leipäjonoissa varsinkin ihmiset hurraa....

    • Anonyymi

      Eräs onnellisuuden syy on korruption vähäisyys Suomessa.

      Jos ottaa SDP:n jäsenkirjan ja tekee puolueelle pieniä palveluksia, jatkossa kaikki järjestyy eikä mitään korruptiorahaa tarvita.
      Ei edes kannata tuhlata vapaa-aika opiskeluun, riittää että kirjoittautuu yliopistoon opiskelijaksi ja sitten puolue hoitaakin lopusta.

    • Anonyymi

      Eniten itsemurhia ja väkivaltarikoksia ja raiskauksia asukaslukuun nähden, asunnottomia noin 600 000 ja köyhyysrajan alapuolella kituuttavia noin 750 000, monet vanhukset jätetty vaille hoivaa ja lapsien huostaanotot hurjissa lukemissa. Haluisin nähdä kyselyn tehneet ja vähän puhutella.

    • Anonyymi

      Ketä yritetään kusettaa aloituksella.

    • Anonyymi

      Sanna Marin lupasi puolalaisille ilmaisen abortin

      Vain maailman onnellisin kansa voi tehdä näin, jos sillä on itsellään pikkasen onnellinen pääministeri

    • Anonyymi

      SDP pois vallasta se onnellisuudemme suurin este.

    • Anonyymi

      Onpa täällä pöljää porukkaa kun luulee, että tuo tutkimus johonkin haastatteluun perustuu. Siinähän mitataan mm. yhteiskunnan toimivuutta eli mitä ihmiset verovaroillaan saa ja mehän kieltämättä saadaan paljon jos verrataan huonommin kehittyneisiin maihin, siitä syystä tuossa ns. onnellisuustutkimuksessa on kehittyneet maat kärkisijoilla.
      Minä ainakin ole onnellinen saamistani yhteiskunnan palveluista. Minulla yksinhuoltajana ei olisi ollut varaa edes lasten peruskouluun, puhumattakaan muuhun koulutukseen jos sen olisi itse joutunut maksamaan. Tuo koulutus vain yhtenä esimerkkinä, pitkän listan voisin tehdä mutta antaa olla, ei sitä pöljemmät kuitenkaan ymmärtäisi, heille kun kaikki pitää tuoda kotiin ja käteen.

      • Anonyymi

        Kyllä se juuri kyselyyn perustuu: 1000 ihmisen otos. Nämä ihmiset vastaavat kysymykseen omasta onnellisuudestaan asteikolla 0-10.

        Useilla ihmisillä on taipumusta kaunistella omaa tilannettaan. Niinpä tuollainen kysely ei ole koko totuus. Hyvin onnetonkin voi aivan vaikka huvin vuoksi laittaa olevansa hyvin onnellinen. Ei tuollaisiin tutkimuksiin voi paljon painoa laittaa.


    • Anonyymi

      Somalialainen 11 lapsen yh. äiti , joka on naimisissa sharialain mukaan, on onnellinen Suomessa saadessaan työtä tekemättä 151700 euron vuosibruttoansiota vastaavat tulot. ( Ennen indeksikorotusta).
      Ei saisi Somaliassa.

      • Anonyymi

        Täällä pohojanmaalla sanotaan jostakin ihmisestä, jota ei aina voi ottaa niin tosissaan, että eiköhän hän ole vähän onnellinen, eli ehkä ei niin myönteinen ilmaisu ihmisestä. Meilläpäin sana oloihinsa tyytyväinen on oikea sana. Pitääkö ne ulkomailla meitä vähän onnellisina, jota on helppo jymäyttää ja kupata.


    • Anonyymi

      No jännä, että tämä oli jo edelliselläkin hallituskaudella.

      Ei siis aimakaan Viisikon aikaansaannos. Sipilä sai Suomalaiset onnensa kukkuloille. Juha oli kova poeka.

    • Anonyymi

      Suomi on ollut jo edellisenkin hallituksen aikaan onnellisin maa. Nyt vasuhallituksen teot ovat lisänneet velkaa huimasti ja työttömyys on pahentunut. Tulevaisuus näyttää aika kehnolta ja siksi mm kepu älysi jo lopultakin ettei se lähde enää moisiin hallituksiin mukaan. On siinä seuraavalla hallituksella korjaamista.

    • Anonyymi

      Niin onnellista kansaa ei löydy päältä maan tadadaaaa.....daadaa....

    • Anonyymi

      Joo äänestä SDPtä ja maksa myöhemmin sanotaan, kyllä ihmiset on aivopestyjä aivottomia ääliöitä jos ne äänestää näitä.

    • Anonyymi

      Pelkkää propagandaa

    • Anonyymi

      Korkojen noustessa Suomi on tämän velkapolitiikan takia niin lirissä, että on vaikea jatkossa löytää täältä oikeasti onnellinen suomalainen.

      • Anonyymi

        Siihen on ratkaisu ja hyvin yksinkertainen: vähennetään rikkailta ja lisätään rahaa köyhille, jotta on varaa syödä ja ostaa edes jotain. Aina kun kokoomus valittaa tästä velkaongelmasta niin voisivat aloittaa itsentänsä ensiksi eli vähemmän rikkaille ja sosiaalitukien taso normaaliin tasoon, jotta köyhillä on oikeus edes säälliseen elämiseen. Noin muutenkaan ei köyhiltä ole mitään mitä ottaa, mutta rikkailta sitäkin enemmän. Jos ovat niin talousneroja nämä kokoomuslaiset niin miksi lähtevät ensiksi leikkaamaan köyhiltä, joilla ei ole mitään mistä leikata? Leikkaisivat ensiksi itseltänsä eli rikkailta eikä silti tunnu heillä missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen on ratkaisu ja hyvin yksinkertainen: vähennetään rikkailta ja lisätään rahaa köyhille, jotta on varaa syödä ja ostaa edes jotain. Aina kun kokoomus valittaa tästä velkaongelmasta niin voisivat aloittaa itsentänsä ensiksi eli vähemmän rikkaille ja sosiaalitukien taso normaaliin tasoon, jotta köyhillä on oikeus edes säälliseen elämiseen. Noin muutenkaan ei köyhiltä ole mitään mitä ottaa, mutta rikkailta sitäkin enemmän. Jos ovat niin talousneroja nämä kokoomuslaiset niin miksi lähtevät ensiksi leikkaamaan köyhiltä, joilla ei ole mitään mistä leikata? Leikkaisivat ensiksi itseltänsä eli rikkailta eikä silti tunnu heillä missään.

        Jos leikkauksilla halutaan säästöä niin sitä säästöä kertyy huomattavasti enemmän kun leikataan rikkailta kuin että leikataan köyhiltä joilla ei ole mitään mitä leikata. Kannattaa pitää mielessä kun itsensä esittelee talousnerona..


    • Anonyymi

      Saanko kysyä

    • Anonyymi

      Kuka tällaista virheellistä listaa ylläpitää?
      Täyttä valetta kaikki!

      • Anonyymi

        Samalla tavalla suomalaisille valehdellaan kuin venäläisille.


    • Anonyymi

      Niin onnellisia että pitää ihan ittensä tappaa kuten salkkarityttö.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän mamuja sitä onnellisempi minä olen. Ette pilaa onneani!

      • Anonyymi

        Jos tuo tutkimus pohjautuuki maahanmuuttoon . Suomi ku on tunnetusti maahanmuuton Pohjola paratiisi.


    • Anonyymi

      Jännästi tämä sama valeuutinen tulee AINA vaalien alla kun punikit on olleet hallituksessa mädättämässä ja romuttamassa suomea, niin läpinäkyvää agendamedian punikkien takamuksen nuolentaa ja mielipidevaikuttamista->äänestä punikkia niin olet onnellinen. Moni vanhuudenhöperö eläkeläinen uskoo tuon sonnan ja äänestää sitä "kivaa" punikkia, joka tarjosi ihan ilmaiseksi torilla laihaa rehuherneistä tehtyä soppaa. Tämä sama punikki äänen saatuaan on valmis viemään lääkkeet eläkeläiseltä ja viimeisen leivänpalankin suusta ja jättämään kylmästi ilman hoitoa.

      On niin kuvottavaa peliä, että Adolf Hitlerkin oli partiopoika sen rinnalla.

    • Anonyymi

      Persut murehtivat sinunkin puolestasi, kun oma älyllinen kapasiteettisi ei pysty miettimään syy-seuraus-suhteita omalle toiminnallesi. Ole sinä vain tyhmä ja onnellinen, ja murehdi vasta sitten, kun on paskat jo housuissa.

    • Anonyymi

      Henkisesti sairaan ihmisen kirjoitus. Miten voi olla maailman rasistisin maa, jossa maailman onnellisimmat matut ? Demarit ovat yle-uskovaisten eläkeläisten puolue, joka kuihtuu kannattajiensa mukana.

    • Anonyymi

      Minusta henkilökohtaisesti on tullut tässä neljän vuoden sisään onnettomampi, ja tajusin, että suuri osa masennuksestani johtuu yhteiskunnallisista ilmiöistä. Vasemmistolaista propagandaa media täynnä.

    • Anonyymi

      Persujen rupusakki nuolee kokoomuksen lakeerikenkiä - sivät tajua, että heihin ne kokoomuksen leikkaukset kaikkein kipeimmin iskee.

      • Anonyymi

        Ja sinäkö pidät itseäsi "fiksuna"?


    • Anonyymi

      "Vain persuilla on asiat päin mäntyä"
      Vaalien jälkeen nähtäneen, että persut on Suomen suurin puolue. Siinäpä SDP:läisillä ihmettelemistä. Se tarkoittaa, että tämän kommentin kirjoittajan ("Suomi on maailman onnellisin maa") mielestä Suomi ei olekaan maailman onnellisin maa, koska persuilla, joka on suurin puolue, on asiat päin mäntyä.

      • Anonyymi

        Perhana soikoon.... pitääkö seuraavissa vaalivalvojissa olla niitä carolina reappereitä?
        ja mäntysoopaa.


    • Anonyymi

      Nalle Wahlroossikin varmaan sanoisi että sosiaaliturvaa niille keille se kuuluu....
      kukkuluuruu.

    • Anonyymi

      Onnellisin maa, mutta onnettomimmat ihmiset?
      Tutkimustulosta vääristää se, että Suomessa korruptio on rakenteissa eikä niinkään näkyvää. Kiinnostaisi myös tietää, että verrataanko maiden kesken brutto- vaiko nettotuloja?

      • Anonyymi

        Tilastot voidaan muotoilla ihan miten vaan. Tuon THL on meille opettanut.

        Tv kertoo, että lasten ja nuorten pahoinvointi on jatkuvasti ollut nousujohteista. Ja hetki perään, että niin onnellisia kuitenkin ollaan. Ei mikään ihme, että nämä julkiset ulostulot tulkitaan uskomushoidoiksi, joilla kansaa koetetaan lohduttaa rankkojen rokotesessioiden jälkeen. Kaikkia lääkitään viimeisen päälle ja kun tolkkua ei tule, todistellaan, että tuo johtuukin liian vähäisestä lääkitsemisestä.


    • Anonyymi

      Jos nk."onnellisuustutkimusta" ajattelee nimen pitäisi olla jotain muuta, koska siinä eii varsinaisesti tunnetiloja mitata. Onhan se tietysti kiva, että maata pidetään suhteellisen vähän korruptoituneena vai onko vertailumaissa vain huonompi hyväveli-verkosto ja jäädään kiinni.
      Mielestäni onnellisuduesta ei kerro suuret lukemat nuorien huumekuolemista, nuorisoväkivalta, koulujen ongelmat, terveydenhuollon ongelmat, vanhushuollon ongelmat, inflaatio, sähkökriisi, epäoikeudenmukaisuus, lepäjonot jne jne. On tietysti ihmisiä, jotka sulkevat silmänsä muiden ahdingosta ja pullistelevat omassa "onnellisuus"-kuplassaan. Itsellänikin on asiat hyvin, on asunto, työtä, rahaa, ystäviä, mutta en myöskään ole sokea maan ongelmille ja paistattele egoistisesti omassa omahyväisyydessäni.

      • Anonyymi

        Huumekuolemat johtuvat vääränlaisesta alkoholi- ja tupakkapolitiikasta. Hinnat on nostettu nuorten saavuttamattomiin. Sen vuoksi pitää tilata netistä halvempia aineita, joiden sisältö ei ole edes varmistettu.

        Alkoholivero pitää laskea Suomessa Saksan tasolle, ja tupakkaverokin korkeintaan Latvian tasolle. Näin nuorillakin riittää raha turvallisempien tehdasvalmisteisten aineiden käyttöön.


    • Anonyymi

      Kuka näitä onnellisuus tilastoja tekee . Ei nää metsää puilta . Kuinka voi olla onnellinen jos kaikki sekasin yhteiskunnassa . Terveydenhuolto sekasin , kauppakulut , polttoaine , sähkö ym noussut pilviin .

      • Anonyymi

        YLEllä on annettu satoja miljoonia rahaa, ja siitähän on tässä onnellisuus tutkimuksessa kysymys, YLE määrää etukäteen tutkimuksen sisällön, koska maksaa "tutkimuksen".

        Sen jälkeen YLE markkinoi euhenkisessä uutistuotannossaan suomalaisten onnellisuutta. Kuka maksaa, sisältö o n tilaajan toiveen mukainen!!


    • Anonyymi

      Joku hyvätulosten ihmisten hanke / yritys / yms. varmaan taustalla joka pönkittää suomea. Maahanmuuttajia varten tai maasta muuttajia varten. Imago kysymys ei muuta jotta ihmiset pysyisi suomessa evätkä lähtis vaikka ulkomaille töihin yms.

    • Anonyymi

      Juu, juu, ikionnellisia ollaan. Sontaa puhuvat viestimet väkivaltaisista lapsista, nuorista ja aikuisista? Mistäköhän keksineet?

      Mutta kiva, että jotkut näkevät toisin? Positiivisuutta, vaikka sitten väkisin ja väkivalloin!

      • Anonyymi

        Suomi on perkeleestä ja pääkaupunki HELLsinki


    • Anonyymi

      Suomi oli maailman onnellisin maa useita vuosia peräkkäin - EI OLE ENÄÄ.

      Nato on tuonut onnellisuuden ja hyvinvoinnin tilalle pelon ja sodan uhan.

      Nyt matematiikan osaaminen on voimakkaassa laskusuunnassa, samoin luku- ja kirjoitustaito, ainakin natoyhteensopivissa piireissä.
      Peruskoulun voi käydä hyväksytysti läpi, osaamatta lukea tai kirjoittaa, tai matematiikkaa lainkaan.

      Alleen osaavat kyllä laskea sujuvasti. 😁

    • Anonyymi

      Onnellisuustutkimus ja sen julkaisuajankohta = SDP:n äänikerjuu (ollaanme oikeasti hyviä, ollaanhan...). Sama juttu Marinin "ensikaudella olisi hyvä kokeilla lyhennettyä työaikaa".
      Lyhennetty työaika = joku tekee silti työt joko työajalla hulluna huiskien tai työajan ulkopuolella. Nuoret tarvitsevat vapaa -aikaa... eikö vanhemmat jo työelämän kurimuksessa vuosikausia olleet tarvitse? Uupuminen on vähän eri luokkaa, kun iän myötä vähenee tai jää pois 24/7 somettaminen (ihmettelen suuresti, jos se ei väsytä ja vie voimia oikean työn teosta tai opiskelusta).

    • Anonyymi

      Kyllä, täällä myös on onnellinen olo neljättä päivää riisiä ja tonnikalaa.

    • Anonyymi

      Vielä on. Kun mamuja tulee lisää nii sitten varmaan tippuu sijaltansa.
      Mamut tekevät olostani epämukavan koska ovat röyhkeitä ja kieroja

    • Anonyymi

      Kokoomuslaisille onnela, muille maanpäälinen helvetti monilta osin.
      Suomessa pitää olla miljonääri voidakseen elää onnellista elämää.

      Kokkare haluaa vain syöstä kaikki omat kansalaisensa köyhyyteen ja syyllistää heitä samalla työttömyydestään eikä palkkaaketään firmohinsa normi palkalla, kulloinkin milläkin syyllä, mutta palkkaa alihankkijoiden ja vuokrapuljujen kautta ulkomaalaista halpatyövoimaa ja itkevät kun eivät saa tarpeeksi lisää loisijoita maahan... jotka sitten töiden loputtua jäävät täysin Suomen sosiaaliturvan piiriin ja kutsuvat tänne koko sukunsa loisimaan veronmaksajien piikkiin.

      Sitten kokkareet kehtaavat vielä ihmetellä kun sosiaalikulut kasvavat kokoajan, teeskentelevät että suomalaiset olisivat mukamas laiskaa porukkaa ja jäävät mielummin loisimaan vaikka "töitäkin olisi" mutta palkasta ja työehdoista ei kerrota mitään kuten on monesti lööppi jutuista nähty.

      Tämä on jo Suomessa yleinen tilanne eli perseelleen menee koko maa ja sen jälkeen ei tule rikkailla olemaan onnellista aikaa koskaan enää.

    • Anonyymi

      Kyllä joka toinenkin voi olla ihminen silti.

    • Anonyymi

      Vitun nuija,kukaan äänestä sdp:tä.Tytti tuppurainen totes ,että Suomi ensin -ajattelu on vahingollista,sen takia hyväksyi demarivetoisena Uniperin maksut ,10 miljardia.Pidä Juntti turpas kiinni!

    • Anonyymi

      Luulen vahvasti, että tämäkin "tutkimus" tilattu ja maksatettu veronmaksajilla. Kaikki keinot käytössä, maa ajamiseksi pohjamutiin. Onneksi sinne ei ole enää pitkä matka.

      • Anonyymi

        Aika pohjamudissa jo kieriskellään. Materialismin syvissä syövereissä. Taloudesta ollaan huolissaan, ihmisen hengellisyydestä ei niinkään. Rahalla uskotaan korjattavan pahoinvointia, mutta miten, siitä ei ole tietoa.

        Tähän nykyiseen pahoinvointiin raha ei tuo ratkaisua kuin aniharvoille, jos heillekään. Elämme sellaisessa hengellisessä tyhjiössä, jottei aikoihin. Totuutta ihmiset kaipaavat, mutta kun tuota ei voi rahalla ostaa.

        ”Ilman minua te ette voi mitään” muistutti Jumalan lähetti Herramme Jeesus Kristus. Se on nyt nähty, ettemme voi. Ilman Häntä emme yhtään mitään. Rukous on edelleen huomionarvoinen keino muuttaa suuntaa. Siihen meitä nyt opetetaan.


    • Anonyymi

      Ihmettelen sitä kuka tai mikä taho tuota paskaa maailmalle valehtelee? Toivottavasti selviää. Itse epäilen demarihuoria.

    • Anonyymi

      Suomi on Euroopan sensuroiduin valtio. Täällä ei ihmiset tiedä mitä muualla puhutaan ja uutisoidaan. Tyytyväisiä typeryksiä siis.

    • Anonyymi

      Toivottavasti muut maat nyt kadehtii meitä.Miksi tänne " Onneaan" ei muuteta Euroopasta,vaan lähi-idästä ja Afrikasta?Luulisi kaikkien haluavan asua maailman onnellisimmassa maassa.Totuushan on, että vaatimaton tuulipuku kansa vastaa vaikka leipäjonosta olevansa onnellinen.Ihmeellisesti Onnela on kuitenkin vuodesta toiseen LänsiEuroopan itsemurha tilastojen kärkimaa.Ei oikein sovi yhteen,vaikka tilastoja siivotaan esim." Auto ajautui suoralla tiellä tuntemattomasta syystä vastaan tulevan rekan keulaan". Ja onhan meillä maakuntien, lähinnä entisten läänien sijaan nyt hyvinvointi alueet.Kuka nyt Onnelassa huonosti voisi voida,minä ainakin.

    • Anonyymi

      Suomessa ei ole onnellisia kekään muu kuin Marin ja Ohisalo, kaikki muut oireilevat

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      SUOMI MAAILMAN ONNELLISIN MAA KUUDEETTA KERTAA PERÄKKÄIN? .......HA....HAAA....HEE...HEEE...HAAAA....KYLLÄ TÄTYY OLLA TOISTEN TODELLA ONNETTOMIA, VOI MUUTA KUIN IHMETELLÄ.

    • Anonyymi

      Niin että hip hip hurraa vai?
      Nollatutkimus mielestäni sillä kukaan ei voi olla päivästä toiseen ilman vitutusta tasaisen onnellinen. Saati vuodesta toiseen.

    • Anonyymi

      ..saa nähdä koskahan se vitsi lopulta osuu ja uppoaa...onnellisiin...

    • Anonyymi

      Ajatelkaapa vain, kuinka huonosti muilla pyyhkii! Tulee vähän todellisuudentajua porukalle.

    • Anonyymi

      Tämäkin "tutkimus" kyllä kertoo että Suomi on todellisuudessa itäeurooppalainen persläpimaa jossa propaganda ja valehtelu ovat ihan arkea.

    • Anonyymi

      Suomi on maailman onnellisin maa kuudetta vuotta peräkkäin ilman nato sekoilua.

      Suomi oli maailman onnellisin maa useita vuosia peräkkäin - EI OLE ENÄÄ.

      Nato on tuonut onnellisuuden ja hyvinvoinnin tilalle pelon ja sodan uhan.

      Nyt sen myötä myös matematiikan osaaminen on voimakkaassa laskusuunnassa, samoin luku- ja kirjoitustaito, ainakin natoyhteensopivissa piireissä.
      Peruskoulun voi käydä hyväksytysti läpi, osaamatta lukea tai kirjoittaa, tai matematiikkaa lainkaan.

      Alleen osaavat kyllä laskea sujuvasti. Niin ja Natojäsenyys hakemuksia kirjoituttaa puolestaan Naton edustajilla.😁

    • Anonyymi

      Hauska vitsi

    • Anonyymi

      Äänestän persuja, jottatulisin vieläkin onnellisemmaksi.

      • Anonyymi

        Ei jeesus että te persut ootte pikkusielusia idiootteja :D


    • Anonyymi

      Minä olen vähän onnellinen ja äänestän persuja.

    • Anonyymi

      Suomi on kamala onneton maa. Kyseenalaistan moisen tutkimuksen.

      • Anonyymi

        Asusitko mieluummin Afrikassa köyhyyden keskellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asusitko mieluummin Afrikassa köyhyyden keskellä?

        Onpas pska vertauskohta eli sen takia että Suomessa moni voi kurjasti,on itsemurhia ,mt ongelmia,jengirikollisuutta yms niin ei voi valittaa koska katto pään päällä tms.


    • Anonyymi

      Persut haluaa liittää suomen osaks venäjää

      • Anonyymi

        Vassareilla on ihan oma Kremli-osasto, siihen kuuluu kaikki Natoon liittymistä vastustaneet kansanedustajat. Toivottavasti eivät pääse enään edustamaan Putinin hallintoa Suomen eduskuntaan.


      • Anonyymi

        YLEn mielipidetutkimuksissa on sdp aina kärjessä, vaalien jälkeen on sitten 3s suurin puolue,ei Nämä YLEn " tutkimukset" enää yllätä, onnellisuus ja mieipidetutkimukset ovat rikkaaksi tehdyn YLEn propagandaa eli valehtelua!


    • Anonyymi

      Juu, todellakin maailman onnellisen maa, nuoret näiset putoilevat parvekkeilta... Oi tätä onnellisuutta

      • Anonyymi

        Se oli hänen oma ongelmansa kun teki niin.


      • Anonyymi

        Onnelliset ihmiset asuvat yksikerroksissa omakotitaloissa maaseudulla. Ei niissä ole parvekkeita mistä putoilla.

        Pahoinvoivat ihmiset asuvat kanakopeissa.


    • Anonyymi

      Kiitos nmarinin upealle hallituksella,4v Suomi ykkösenä.

    • Anonyymi

      Persutkin tykkää Marin hallituksesta yli kaiken

    • Anonyymi

      Marin on kylmäävä puhuessaan.
      Veitolan haastattelussa sanoikin että on empatiakyvytön.

    • Anonyymi

      Juu, ollaan vähän onnellisia ja pysyvästi.

    • Anonyymi

      Maa se on onnellista. Vielä kun ihmisetkin sais onnelliseksi. Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei koskaan näe yhtäkään iloista tai edes sen näköistä ettei varsinaisesti harmittais yhtään missään.

    • Anonyymi

      Vai sellainen kansa on onnellinen joka haalii sosiaalipummit, jakaa veronmaksajien rahat ulkomaille on korruptoitunut, ajanut terveydenhuollon alas, rajoittaa mielipiteenilmaisua jne. Ei voi olla kuin punavihreitten keksintöä ja propagandaa

    • Anonyymi

      SDP ja ruotsalaiset täysin tarpeettomia molemmat.

    • Anonyymi

      Uusia rosvoja eduskuntaan ryyppäämään ja valehtelemaan, ei ikinä normaali ihminen äänestä huijareita.

    • Anonyymi

      Voi kun tämä persuja kismittää. Mutta tosipuheessa jos arvostelu on 0-10 ja suomella on 6 niin ollaanko onnellisia? Suhteitahan tässä mitattiin,ei onnellisuutta.

    • Anonyymi

      Persuille ääniä vaan niin saavat pahimmat kusettajat kyytiä eli ulos suojiksistaan.

    • Anonyymi

      Hehee! Sdp:n talousopeilla Suomi suistuu samalle tasolle kuin Sri Lanka eli joutuu pyytämään rahoitusta IMF eli maailman pankilta. Tosin on siinä myös myönteinen puolikin eli ETA-alueelta tulevat elintasopakolaisten tulo Suomeen loppuu. Pahin skenaario on että jos tulee demarivetoinenhallitus niin se ottaa työeläkevaroista "lainaa" tästähän eräs demari Rinne mainitsi taannoin keinona tervehdyttää Suomen taloutta.

    • Anonyymi

      No vaikka Suominkin koko Afrikan köyhimpiä maita, niin kannattaa muistaa ettei täällä tarvitse rahaakaan mihinkään. Aivan kaikkihan on ilmaista kun varastaa.

    • Anonyymi

      Pitää paikkaansa.

      Huolimatta siitä, että Sanoma ja Aller Media tekevät kaikkensa masentaakseen kansaa trollauksillaan ja peloitteluillaan.

    • Anonyymi

      Turun Urpo on ainoa onneton , se ei saa edes nukuttua kun pohtii jo toista vuotta valtion velkaisuutta,
      Hyvä veli ammu itsesi ja päästää muutkin seuraajasi vapaaksi valeesta.

      • Anonyymi

        Suomessa on keksitty miten olla maailman kärjessä. Sanoo vaan olevansa onnellinen ja maailman ekasija pysyy...


    • Anonyymi

      Varmasti tuo kuvaus "maailman onnellisin kansa" pitää täysin paikkansa, mutta siinä asiaa onkin kuvattu vain sarkastisesti.
      Kyllä nimittäin on pakko olla hyvin, hyvin onnellisia kun roudataan jostakin hevonnevadasta täysin eri kulttuurin omaavia henkilöitä tänne elätettäviksi, raiskaajiksi, rosvoiksi jne..
      Olemme nyt vihdoin päässeet venäjän vaikutusvallasta pois ja on toivottavaa, että pääsemme myös demareista ja muista vastaavista mitkä ovat imeneet ideologiansa juuri venäjän kommunismista.
      Nyt on vaalit ja tilaisuus osoittaa halunsa myös tässä irtautumisessa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näytetään tyhmää huumeakkaa esimerkkinä onnellisesta kansasta. 🤣


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minusta tuo on silkkaa p*skaa!
      Miten onnettomia ne sitten muissa maissa ovat?

      Globaalia propagandaa, kun tämä on sellainen mallioppilas maa kaiken mädätyksen nielevine vihervasureineen...

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        On se hyvä, että itsemurhat ovat vain "maltillisessa kasvussa", aivan kuin jokainen tapaus ei olisi liikaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Paljon tuo "titteli" maksaa ?
      Kun markkinataloudessa tyhymille politikopille myydään näitä nimikkeitä.
      Verorahalla näitä sitten ostetaan.
      Kuten muitakin ns. "tutkimuksia".

    • Anonyymi

      Toivottavasti tulevaisuudessa Suomi pysyy onnellisena ja menestyy niin kansakuntana kuin yksilöinäkin.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe