Työkaveri näytti tänään kännykästään jotain poikain filmiä, missä oli tehty parodia miesten ja naisten rooleista kotona. - Siinä naiset olivat johtajina kokouksessa ja lähdössä salkku kädessä töihin, kun miehet jäivät innokkaina hoitamaan kotia. Pointti oli se, että kodinkoneet oli viritetty miesten mieleisellä värityksellä ja muotoilulla vaikka keltamustiksi. - Mies latoi astiat tiskikoneeseen, minkä luukku jysähti lopuksi tukevasti kiinni ja sitten siinä oli vielä joku pankkiholvin tyylinen rattilukko. 😂 - Samoin miehen pyykkikone oli jotain 2 metriä korkea ja sinne kipattiin ylhäältä korillinen pyykkiä ja taas jysähti kansi kiinni miehekkäästi. 😄
Onkohan siis olemassa "miesten" ja "naisten" aivot? Onko niin, että poikien synnynnäisesti erilainen hermojärjestelmä saa heidän aivojensa mielihyväkeskuksen aktivoitumaan jo pelkästä kaivinkoneen näkemisestä, kun taas tytöt eivät erilaisen hermoratajärjestelmänsä vuoksi tunne kaivinkonetta kohtaan minkäänlaista mielenkiintoa?
Mitä mieltä olet?🤔
Onko olemassa miesten ja naisten aivot?
146
837
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt ei oikein ymmärtänyt nyt oli naisten aivot kyseessä niin miten pyykinpesukone liittyy kaivinkoneeseen ei mitenkään eli voisitko suomentaa mitä yrität kysyä
Että innostuuko mies vaikka kotitöistä, jos koneet olisivat sellaista kaivinkoneen kaliiperia 😄
Vai mikä teidän aivojanne hivelee?- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Että innostuuko mies vaikka kotitöistä, jos koneet olisivat sellaista kaivinkoneen kaliiperia 😄
Vai mikä teidän aivojanne hivelee?ei väliksellä ole aivoja
Anonyymi kirjoitti:
ei väliksellä ole aivoja
Nyt lapset lakkaatte riitelemästä heti alkuunsa ☝️
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Vai mikä teidän aivojanne hivelee?No joo kyllä isolla järeällä kaivinkoneella voi tehdä kukille montun pihaan joo kaivinkone on aika hyvä pihahommissa ja traktorilla voi hakea kukkamultaa ja kaivinkoneella levittää mullat niin jos olis kaivinkone traktori ja kaikki lisälaitteet niin vois sanoa vaimolle et enään tarvi lapioo kottikärryjä niin mies hoitaa ne no istutus jää naiselle
Anonyymi kirjoitti:
No joo kyllä isolla järeällä kaivinkoneella voi tehdä kukille montun pihaan joo kaivinkone on aika hyvä pihahommissa ja traktorilla voi hakea kukkamultaa ja kaivinkoneella levittää mullat niin jos olis kaivinkone traktori ja kaikki lisälaitteet niin vois sanoa vaimolle et enään tarvi lapioo kottikärryjä niin mies hoitaa ne no istutus jää naiselle
Sitähän minäkin 😄
Eli nainen tarvitsee vain sellaisen puutarhan, missä lääniä riittää miehen koneille, niin kaunista syntyy 👍- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo kyllä isolla järeällä kaivinkoneella voi tehdä kukille montun pihaan joo kaivinkone on aika hyvä pihahommissa ja traktorilla voi hakea kukkamultaa ja kaivinkoneella levittää mullat niin jos olis kaivinkone traktori ja kaikki lisälaitteet niin vois sanoa vaimolle et enään tarvi lapioo kottikärryjä niin mies hoitaa ne no istutus jää naiselle
Ja parkissa chevy van ja chevy suburuban ja chevy avolava ja jos tarvii lautaa ym hakea niin scaniakin olis pihassa ja joku viikonloppu ja sais ottaa rennosti ja vähän grillailla ja ottaa kaljaa ja polttaa siinä tupakin ja katsella kun vaimo bikineissä puuhaa jotakin olis se hienoo tai kun lähtee mökkeileen tai asuntovaunuileen niin vaunu kiinni joko vanissa tai suburubanissa tai avolavassa ja näkee vaimon reidet minihameessa kun istuu kuskin vieressä
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Sitähän minäkin 😄
Eli nainen tarvitsee vain sellaisen puutarhan, missä lääniä riittää miehen koneille, niin kaunista syntyy 👍Mieluiten pienen pieni puutarha jonne mahtuu miehen paalukone
Anonyymi kirjoitti:
Ja parkissa chevy van ja chevy suburuban ja chevy avolava ja jos tarvii lautaa ym hakea niin scaniakin olis pihassa ja joku viikonloppu ja sais ottaa rennosti ja vähän grillailla ja ottaa kaljaa ja polttaa siinä tupakin ja katsella kun vaimo bikineissä puuhaa jotakin olis se hienoo tai kun lähtee mökkeileen tai asuntovaunuileen niin vaunu kiinni joko vanissa tai suburubanissa tai avolavassa ja näkee vaimon reidet minihameessa kun istuu kuskin vieressä
Sinulla siis selkeästi tarvitaan hieman esteettisyyttä sen täydellisimmän ajotuntuman saavuttamisen rinnalle, eli pelkkä järeä kone ei kiihdytä riittävästi 😄
Anonyymi kirjoitti:
Mieluiten pienen pieni puutarha jonne mahtuu miehen paalukone
Ai hitsi. Jos sen naisen puutarha on kovin pieni, niin koneenkäyttäjän täytyy sitten olla tosi tarkkana, ettei tule paalutettua naapurin puolelle.😉
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Ai hitsi. Jos sen naisen puutarha on kovin pieni, niin koneenkäyttäjän täytyy sitten olla tosi tarkkana, ettei tule paalutettua naapurin puolelle.😉
Ei kyllä paalukone on vain tarkoitettu omalle puutarhalle ei sitä naapurien puutarhoihin anneta
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä paalukone on vain tarkoitettu omalle puutarhalle ei sitä naapurien puutarhoihin anneta
Se on oikein 👍
Ei tartte sitten kysellä, että paalutinko turhaan naapurin maille. Riitaa siitä vain tulee 😉- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Se on oikein 👍
Ei tartte sitten kysellä, että paalutinko turhaan naapurin maille. Riitaa siitä vain tulee 😉Sit otetaan kaivinkone ja kauha työnnetään naapurin talon katosta läpi ja vedetään et seinät tulee mukana ja voidaan tehdä naapurin pihaan monttu jonne lykkää talon jätettä ja multaa päälle ja tielle kaivaa kanjonin ja kysytään tappeluttaako vielä tai moi tultiin kaffeille
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Se on oikein 👍
Ei tartte sitten kysellä, että paalutinko turhaan naapurin maille. Riitaa siitä vain tulee 😉Jaa tarkoititko vaimon kanssa riitaa no jos noin niin ehti jo tuhota naapurin kämpän joo pettämistä ei omassa talossa siedetä eikä ymmärretä puolin jos toisin
Anonyymi kirjoitti:
Sit otetaan kaivinkone ja kauha työnnetään naapurin talon katosta läpi ja vedetään et seinät tulee mukana ja voidaan tehdä naapurin pihaan monttu jonne lykkää talon jätettä ja multaa päälle ja tielle kaivaa kanjonin ja kysytään tappeluttaako vielä tai moi tultiin kaffeille
Anonyymi taitaa olla Herra Anonyymi 😄
Alkaa ajatusten kulku kuulostaa ihan sellaiselta 😉Anonyymi kirjoitti:
Jaa tarkoititko vaimon kanssa riitaa no jos noin niin ehti jo tuhota naapurin kämpän joo pettämistä ei omassa talossa siedetä eikä ymmärretä puolin jos toisin
Voin tarkoittaa ihan sitä mitä haluat minun tarkoittavan 😄 Ja kyllä. Oikea vastaus 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei väliksellä ole aivoja
Sulla ei siis ole?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä on jos se vaimo ei tykkää pitää bikineitä? Tee sinä mies töitä miesten tankoissa jos haluat.
- Anonyymi
Miehillä pahuus on sitä, kun mies tappaa naisia ja naisilla pahuus on sitä, kun nainen rakastuu naisia tappavaan mieheen.
Ja tämäkö oli sitten ainoa, mitä mieleesi tuli asiaan liittyen? 🙄
Kiitos osallistumisesta..
P.S. Nainenkin voi tappaa ja mies rakastua.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Ja tämäkö oli sitten ainoa, mitä mieleesi tuli asiaan liittyen? 🙄
Kiitos osallistumisesta..
P.S. Nainenkin voi tappaa ja mies rakastua.Nainen voi tappaa, mutta on aika harvinaista, että mies kiinnostuu tappajanaisesta. Yleensä tappajanaisten miehet on itsekin tappajia. Kuitenkin monilla miespuolisilla väkivaltarikollisilla on kovasti vientiä. Miehet tekevät myös naisia enemmän väkivaltarikoksia.
Ite olen nähnyt tätä kuviota, että kun mies hakkaa vuoden ikäisen poikansa sairaalaan, niin muija vaan suojelee miestä, eikä lavertele missään kuulusteluissa, vaikka laitettaisiin tyyliin vuodeksi vesikidutukseen.
Se on ihan älytöntä, kuinka lojaaleja jotkut naiset ovat tällaisia miehiä kohtaan. Älyttömiä on myös ne fanikerhot, mitä näiden miesten ympärillä pyörii. Anonyymi kirjoitti:
Nainen voi tappaa, mutta on aika harvinaista, että mies kiinnostuu tappajanaisesta. Yleensä tappajanaisten miehet on itsekin tappajia. Kuitenkin monilla miespuolisilla väkivaltarikollisilla on kovasti vientiä. Miehet tekevät myös naisia enemmän väkivaltarikoksia.
Ite olen nähnyt tätä kuviota, että kun mies hakkaa vuoden ikäisen poikansa sairaalaan, niin muija vaan suojelee miestä, eikä lavertele missään kuulusteluissa, vaikka laitettaisiin tyyliin vuodeksi vesikidutukseen.
Se on ihan älytöntä, kuinka lojaaleja jotkut naiset ovat tällaisia miehiä kohtaan. Älyttömiä on myös ne fanikerhot, mitä näiden miesten ympärillä pyörii.No tuosta en tosiaan voi olla eri mieltä.
- Anonyymi
Luolamies siellä luonteessa tykkää joskus rymistellä ehkä hieman enemmän kuin on tarpeen, visuaalinen ilme erittäin tärkeä ja komea loppurysäys kruunaa kaiken. Perfect 👌. Myytinmurtajat olivat tämän kaiken jäljillä jo kauan sitten, jokamiehen kulttisarja ripauksella naiskauneutta. Täydellistä luontaista hörhöilyä...plus Kari Byron njam
Minusta vähän tuntuu että se jykevä ääni ja tukeva maaote on sellaista, mikä vetoaa miehen alkukantaisiin vaistoihin 😄 Tulee sellainen fiilis, että pois alta risut ja männynkävyt; täältä tullaan!
Ja tuon ideoinnin kun saisi valjastettua kodinkonesuunnitteluun, niin voi olla, että kodeissa alkaisi luontevastikin kotityöt jakautua nykyistä tasaisemmin. - Pikkupojille sekä isillekin maistuisi lelujen siivous paremmin, kun saisi sellaisella pienellä Avantilla kasata niitä olohuoneessa 😂
Ruotsalaistutkijan mukaan eroja on.🙂.https://www.keskipohjanmaa.fi/uutinen/568078
Mikkojuhan kirjoitti:
Saattais muuten olla mielenkiintoinen kirja tuo mistä jutussa puhutaan.🙂.
Haluutko lainata? Multa löytyy 😄
Xena-183 kirjoitti:
Haluutko lainata? Multa löytyy 😄
Miksipä ei. Kyllähän sen vois lukea. Vaikka pidänkin kaunokirjallisuudesta enemmän muruseni.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Miksipä ei. Kyllähän sen vois lukea. Vaikka pidänkin kaunokirjallisuudesta enemmän muruseni.🙂.
Ajattelinkin, että voit taas tulla lukemaan minulle ja pitämään kädestä kiinni. 😄
Xena-183 kirjoitti:
Ajattelinkin, että voit taas tulla lukemaan minulle ja pitämään kädestä kiinni. 😄
Todellakin! Erittäin mielellään kultaseni ja voin pitää vähän muualtakin kiinni jos oikein jännä kohta tulee.😉☺️. Nyt mun täytyy lähtee taasen uneksimaan susta kun aamulla pitää olla 5 jälkeen ylhäällä taas. Oikein hyvää loppu iltaa ja yötä ja makoisia unia kulta.🥰.
Mikkojuhan kirjoitti:
Todellakin! Erittäin mielellään kultaseni ja voin pitää vähän muualtakin kiinni jos oikein jännä kohta tulee.😉☺️. Nyt mun täytyy lähtee taasen uneksimaan susta kun aamulla pitää olla 5 jälkeen ylhäällä taas. Oikein hyvää loppu iltaa ja yötä ja makoisia unia kulta.🥰.
Kauniita unia ja oman kullan kuvia muru 🤗
Tavataan Höyhensaarilla 😘
- Anonyymi
En usko että on kovin paljon erilaisia aivoja ihmisillä, koska aika samankaltaisia naiset ja miehet ovat kuitenkin, mutta... en jaksa valvoa eilenkin illalla..
Yritin katsoa tuota elokuvaa Edge of Darkness, jossa joku tyttö tulee isän luokse ja sillä on salaisuuksia, ja sitten nenästä alkaa vuotaa verta, plutonium-myrkytys, ja sanoo isälleen MEl Gibson: olisi pitänyt kertoa tästä asiasta, mutta nyt pitäisi mennä lääkärille, mutta ei ehtinyt lääkärille tapettiin ennen menoa...
Aamullakin piti jo ottaa nokosia 2 kertaa koska, asioita ja asiakirjoja, ja sitten joku elokuvan pätkä ja raskas aamupala, joka alkoi nukuttamaan, eli nokoset heti ja sitten uudetkin nokoset välillä jolloin vasta kauppaan voi edes mennäkään...
UUSI HIENO SARJA THE MANDALORIAN, UUSI JAKSO PITÄISI TULLA NETTIIN HUOMENNA AAMULLA, jakso 4. tuotannosta numero 3.Oli sitten miehen tai naisen aivot, niin nukkumatta ei jaksa. Nyt lepäämään sieltä ja huomenna uusin kirkkain ajatuksin liikkeelle 👍🙂
En tiedä onko tieteellisiä eroja, mutta joskus olen huumorilla ajatellut, että joskus ajattelen kuin mies (täytyy olla jotain perää, jos täälläkin olen keskustellut aika paljon myös miesoletettujen kanssa, esim. musiikista, mutta myös ihan muistakin asioista, esim. oluesta ja vaikka huumoria heittänyt). Mutta sitten joskus taas mietin, että kyllä mulla on ihan myös niin sanottuja naisten ajatuksia =D Ehkä mulla on osia sekä miesten että naisten aivoista =D
Yksilöllisiä juttuja ja kaikkia variaatioita varmaan löytyy, tälläkin palstalla 😄
On miehiä, jotka ajattelevat kuin miehet, mutta jotkut myös kovin samanjaltaisesti kuin naiset. Sitten on naisia, jotka ajattelevat kuin naiset ja toiset ehkä myös miesmäisemmin.
Mutta onko lopulta naisten ajattelutapaa ja miesten ajattelutapaa? Ja jos on, syntyykö se geenien vai pelkästään opitun kautta?Xena-183 kirjoitti:
Yksilöllisiä juttuja ja kaikkia variaatioita varmaan löytyy, tälläkin palstalla 😄
On miehiä, jotka ajattelevat kuin miehet, mutta jotkut myös kovin samanjaltaisesti kuin naiset. Sitten on naisia, jotka ajattelevat kuin naiset ja toiset ehkä myös miesmäisemmin.
Mutta onko lopulta naisten ajattelutapaa ja miesten ajattelutapaa? Ja jos on, syntyykö se geenien vai pelkästään opitun kautta?En tiedä onko lopulta olemassa naisten ja miesten ajattelutapaa erikseen. Mää oon vaan joskus huuumorilla aatellu, että ajattelen joskus kuin mies.
Itse en ajattele sukupuolta niin kauheasti siinä miten ajattelen. Mää ajattelen vain niin kuin mää ajattelen, minä persoonana.- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
En tiedä onko lopulta olemassa naisten ja miesten ajattelutapaa erikseen. Mää oon vaan joskus huuumorilla aatellu, että ajattelen joskus kuin mies.
Itse en ajattele sukupuolta niin kauheasti siinä miten ajattelen. Mää ajattelen vain niin kuin mää ajattelen, minä persoonana.Ehkä kun aatamin omenakin on
Norppa83 kirjoitti:
En tiedä onko lopulta olemassa naisten ja miesten ajattelutapaa erikseen. Mää oon vaan joskus huuumorilla aatellu, että ajattelen joskus kuin mies.
Itse en ajattele sukupuolta niin kauheasti siinä miten ajattelen. Mää ajattelen vain niin kuin mää ajattelen, minä persoonana.Sillain minäkin uskon, että enemmän persoona ja ympäristötekijät vaikuttavat kuin se mitä jalkojen välissä on. Mutta olisihan se hauska visio, että tuollaisella suunnittelulla saataisiin miehet kiinnostumaan niin paljon kotitöistä, että he tekisivät niitä jopa innokkaasti 😄
Hmm, en sano muuta kuin että olen aina tuntenut mielenkiintoa ajoneuvoja kohtaan. Siis nimenomaan ajaa ja käyttää niitä itse, en pilkkoa osiin. 😉
Muille ostettiin vauvanukkeja, mulle ostettiin pikkuautoja taino ostin itse, kun porukat ei. Keräämilläni pullorahoilla. Sneppileikkiin.
Oli mullakin nukenvaunut, mutten niissä nukkea työnnellyt. Otin kopan pois ja laitoin monitoimikorin tilalle syrjälleen, siihen tyyny ja kaveri kyytiin ja juosten työnnettiin pitkin pihoja ja laskettiin mäkiauton tyyliin mäkiä. Se oli kivaa! 😄Hyppynaruista taas sain hyviä liaaneja. Silloin ne oli vielä vahvaa narua eikä mitään katkeilevaa muovia.
Huomaan vielä näinkin vanhana kaipaavani actionia, enkä kuolla pystyyn tänne himaan.G-LoveR kirjoitti:
Hyppynaruista taas sain hyviä liaaneja. Silloin ne oli vielä vahvaa narua eikä mitään katkeilevaa muovia.
Huomaan vielä näinkin vanhana kaipaavani actionia, enkä kuolla pystyyn tänne himaan.Mun miestä esim. ei kiinnosta tipan tippaa autot, eikä koneet. Työkonekin vain pakonsanelemana. Mutta hän tykkää leipoa.
Minä taas en tykkää leipoa. Että... Ei ehkä voi vetää suoria viivoja.G-LoveR kirjoitti:
Hyppynaruista taas sain hyviä liaaneja. Silloin ne oli vielä vahvaa narua eikä mitään katkeilevaa muovia.
Huomaan vielä näinkin vanhana kaipaavani actionia, enkä kuolla pystyyn tänne himaan.Mun lempileluja lapsena olivat ponit ja barbiet, mutta tykkäsin leikkiä myös Batmania ja Robinia, cowboyta ja sheriffiä, pikkuautoilla ja muovisilla dinosauruksilla. Hyppynarulla tykkäsin hyppiä myös sekä leikkiä kaikenlaisia piilosleikkejä kuten kymmentä tikkua laudalla yms. jota me saman kadun ja lähikatujen lapset leikittiin yhdessä.
Pukeutumistyyliltäni olin lapsena sitten melko tyttömäinen.Mä jotenkin niin nään sinussa tuon pikkutytön, joka on aina leikkinyt mieluummin poikien leluilla 😄
Minua ei kyllä juurikaan kiinnosta koneet. Toki esimerkiksi ajan paljon autolla, mutta minulle se on lähinnä vain väline, millä kulkea paikasta A paikkaan B, kuin että kokisin erityistä vauhdin hurmaa tai innostuisin sellaisesta lentokoneen ohjauspöydästä.
Parempi vaan mitä yksinkertaisempi. Kaasu, jarru ja radio 🤣Norppa83 kirjoitti:
Mun lempileluja lapsena olivat ponit ja barbiet, mutta tykkäsin leikkiä myös Batmania ja Robinia, cowboyta ja sheriffiä, pikkuautoilla ja muovisilla dinosauruksilla. Hyppynarulla tykkäsin hyppiä myös sekä leikkiä kaikenlaisia piilosleikkejä kuten kymmentä tikkua laudalla yms. jota me saman kadun ja lähikatujen lapset leikittiin yhdessä.
Pukeutumistyyliltäni olin lapsena sitten melko tyttömäinen.Mäkin tykkäsin barbeista, mutta vain siksi kun pystyin eläytymään erilaisiin ihmistyyppeihin ja tilanteisiin siinä leikissä.
Mulle se oli psykologiaa, eläytymistä, samaistumista, prosessointia. Oon aina tykännyt esim. esiintyä koulun näytelmissä, vaikka jännitin hirveästi.
Tykkään myös tutussa porukassa esiintyä koomikkona, improvisoida, imitoida. 🤪
Näyttelijän vikaakin on.
Mutta juu, enemmän oon tykännyt kyllä liikkumisleikeistä, kun nysvätä paikoillani.G-LoveR kirjoitti:
Mäkin tykkäsin barbeista, mutta vain siksi kun pystyin eläytymään erilaisiin ihmistyyppeihin ja tilanteisiin siinä leikissä.
Mulle se oli psykologiaa, eläytymistä, samaistumista, prosessointia. Oon aina tykännyt esim. esiintyä koulun näytelmissä, vaikka jännitin hirveästi.
Tykkään myös tutussa porukassa esiintyä koomikkona, improvisoida, imitoida. 🤪
Näyttelijän vikaakin on.
Mutta juu, enemmän oon tykännyt kyllä liikkumisleikeistä, kun nysvätä paikoillani.Mulla oli lapsena ihme intiaani mania. Silloin katsoin lännenelokuvat mitä suinkin sain katsoa ja olin kiinnostunut intiaaneista.
Ostatin peruukin mustan intiaani tyyliä, mikä oli palmikoitu punaisin letein molemmista sivuista. Tein jousipyssyn itse ja nuolia. 😄
Sit huudettiin kuin inkkarit. 😛G-LoveR kirjoitti:
Mun miestä esim. ei kiinnosta tipan tippaa autot, eikä koneet. Työkonekin vain pakonsanelemana. Mutta hän tykkää leipoa.
Minä taas en tykkää leipoa. Että... Ei ehkä voi vetää suoria viivoja.Leipominen on hauskaa. Muakaan ei oikein noi tekniikkajutut oo sillain hirveemmin kiinnostanu. Siis niin kuin miten jokin vempele toimii ja/tai voiko sen purkaa ja/tai kasata.🙂.
Xena-183 kirjoitti:
Mä jotenkin niin nään sinussa tuon pikkutytön, joka on aina leikkinyt mieluummin poikien leluilla 😄
Minua ei kyllä juurikaan kiinnosta koneet. Toki esimerkiksi ajan paljon autolla, mutta minulle se on lähinnä vain väline, millä kulkea paikasta A paikkaan B, kuin että kokisin erityistä vauhdin hurmaa tai innostuisin sellaisesta lentokoneen ohjauspöydästä.
Parempi vaan mitä yksinkertaisempi. Kaasu, jarru ja radio 🤣Mua taas autot kiinnostaa vaan sen verran, että nousen linja-auton kyytiin ajan sillä minne mun on mentävä =D Joo, auto on mullekin vain väline, jolla pääseen paikasta A paikkaan B. Ite en omista autoa eikä mulla oo edes ajokorttia.
G-LoveR kirjoitti:
Huomaan vielä näinkin vanhana kaipaavani actionia, enkä kuolla pystyyn tänne himaan.Lähellä Parolannummea on muuten sellainen uimapaikka (tai ainakin oli joskus), missä pääsi roiskauttamaan itsensä uimaan liaanin varassa. Kummasti siellä näki kesäisin erityisesti poikia riehumassa, kun lasten kanssa käytiin.😄
Xena-183 kirjoitti:
Mä jotenkin niin nään sinussa tuon pikkutytön, joka on aina leikkinyt mieluummin poikien leluilla 😄
Parempi vaan mitä yksinkertaisempi. Kaasu, jarru ja radio 🤣Juu, mua on aina kiinnostanut enempi ns. poikien leikit ja nopeatempoiset juoksuleikit, olen ollut vilkas lapsi ja aina jalkojen päällä.
Kotileikeissäkin joskus olin mukana, mutta minun piti olla aina veli tai iskä. Aina. Tytöt määräsi niin ja jätin sitten ne keskenään leikkimään. Ja juoksin mielummin poikien kanssa. Rakentelin majoja, potkin palloa..
Ehkä pojat on enemmän ollut samanlaisella energialla varustettuja, kun tytöt oli jotenkin hiljaa ja höösäsivät äiti leikkejä.
He kai samaistu äiteihinsä, kun mä isääni.G-LoveR kirjoitti:
Mun miestä esim. ei kiinnosta tipan tippaa autot, eikä koneet. Työkonekin vain pakonsanelemana. Mutta hän tykkää leipoa.
Minä taas en tykkää leipoa. Että... Ei ehkä voi vetää suoria viivoja.No mutta te olette sitten vakka kantenne valinneet ja hyvä, ettei teille tule riitaa siitä, kumpi tänään saa leipoa 😄
Mikkojuhan kirjoitti:
Leipominen on hauskaa. Muakaan ei oikein noi tekniikkajutut oo sillain hirveemmin kiinnostanu. Siis niin kuin miten jokin vempele toimii ja/tai voiko sen purkaa ja/tai kasata.🙂.
Juu, ei häntäkään kiinnosta. Jotain nyt ymmärtää, muttei mikään autoremppa esim. kiinnosta tippaakaan. Maksaa mielummin tai hylkää auton ja ostaa uuden, kun itse remppaa. Minähän meillä autoista huolta pidän ja ostankin ne. 😄
Xena-183 kirjoitti:
Lähellä Parolannummea on muuten sellainen uimapaikka (tai ainakin oli joskus), missä pääsi roiskauttamaan itsensä uimaan liaanin varassa. Kummasti siellä näki kesäisin erityisesti poikia riehumassa, kun lasten kanssa käytiin.😄
Se on kivaa! Mä hyppäsin soramonttuun hyppis liaanista. Vähän oli housut rikki, lenkkarit reikiä täynnä, saumat puhki ja polvet ja kämmenetkin. Mutta lennokkaat leikit on ollu 💖. ☺️
Xena-183 kirjoitti:
No mutta te olette sitten vakka kantenne valinneet ja hyvä, ettei teille tule riitaa siitä, kumpi tänään saa leipoa 😄
Ei tuu kyllä ikinä tuosta riitaa. Mies on kyllä muuten kovempi nipottamaan ja nalkuttamaan keittiön järjestyksestä jne. 😄
Oonkin sanonu, että äitis kasvatti, jatkuvasti nalkuttamassa. Ärsyttävä ominaisuus, mäkämäkä.G-LoveR kirjoitti:
Mulla oli lapsena ihme intiaani mania. Silloin katsoin lännenelokuvat mitä suinkin sain katsoa ja olin kiinnostunut intiaaneista.
Ostatin peruukin mustan intiaani tyyliä, mikä oli palmikoitu punaisin letein molemmista sivuista. Tein jousipyssyn itse ja nuolia. 😄
Sit huudettiin kuin inkkarit. 😛Niin minäkin leikin inkkarileikkejä. Meillä oli esikuvana Hopeanuoli -sarjakuvalehdet.
Leikkiporukassa oli yksi poika ja 4-5 tyttöä. Se poika haki kotoa vanhempiensa päiväpeiton, kun me rakennettiin tiipii. Kysyin oliko hänellä lupa ja hän sanoi ettei kysynyt, mutta ei hänen vanhempansa siitä suutu, vaikka se ulkoleikkeihin tuotiinkin.
Se jo vähän epäilytti minua, mutta sitten kun poika haki sakset, että hän tekee reiän siihen peittoon, niin saadaan se sillain ylhäältä hyvin tiipiin päälle, eikä pelkästään kietomalla, niin silloin minä sanoin, että sitä me ei tehdä ennen kuin hän käy kysymässä äidiltään luvan. Poika oli jotain 3-4 vuotta minua vanhempi. - Rehvakkaasti hän lähti kysymään lupaa, mutta pian äiti talutti poikaa korvasta intiaanileikin luo, keräsivät päiväpeiton kainaloon ja lähtivät hiljaisina kotiin. Ja niin meidän hieno tiipii oli mennyttä. 🤣G-LoveR kirjoitti:
Juu, ei häntäkään kiinnosta. Jotain nyt ymmärtää, muttei mikään autoremppa esim. kiinnosta tippaakaan. Maksaa mielummin tai hylkää auton ja ostaa uuden, kun itse remppaa. Minähän meillä autoista huolta pidän ja ostankin ne. 😄
Mä olen kyllä ihan samankaltainen. Auton korjauksessa ihan kädetön se ei vaan nappaa ja mieluummin maksaisin että joku korjaa kuin ite räveltäisin sen kanssa. Nyt on paettava untenmaille kun on aamulla aikainen herätys. Mukavaa loppuiltaa ja hyvät yöt.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Mua taas autot kiinnostaa vaan sen verran, että nousen linja-auton kyytiin ajan sillä minne mun on mentävä =D Joo, auto on mullekin vain väline, jolla pääseen paikasta A paikkaan B. Ite en omista autoa eikä mulla oo edes ajokorttia.
Olin tuossa ennen hiihtolomaa dösällä liikenteessä ja se oli kertakaikkisen kamalaa. Mietin et jos ikinä joudun dösään vielä, mä oksennan.
Teininä viimeksi tuota ennen dösäillyt. Joitain päiväkodin reissuja kyllä aikuisena.Mikkojuhan kirjoitti:
Leipominen on hauskaa. Muakaan ei oikein noi tekniikkajutut oo sillain hirveemmin kiinnostanu. Siis niin kuin miten jokin vempele toimii ja/tai voiko sen purkaa ja/tai kasata.🙂.
Mun isoveljeni purki ja kokosi pienenä aina herätyskelloja. Muistan kun usein niistä jäi jotakin ylimääräisiä osia pöydälle 🤣
Kyllä hän lopulta osasi kasata ne takaisinkin ja sittemmin hänestä tuli taitava mekaanikko.Xena-183 kirjoitti:
Niin minäkin leikin inkkarileikkejä. Meillä oli esikuvana Hopeanuoli -sarjakuvalehdet.
Leikkiporukassa oli yksi poika ja 4-5 tyttöä. Se poika haki kotoa vanhempiensa päiväpeiton, kun me rakennettiin tiipii. Kysyin oliko hänellä lupa ja hän sanoi ettei kysynyt, mutta ei hänen vanhempansa siitä suutu, vaikka se ulkoleikkeihin tuotiinkin.
Se jo vähän epäilytti minua, mutta sitten kun poika haki sakset, että hän tekee reiän siihen peittoon, niin saadaan se sillain ylhäältä hyvin tiipiin päälle, eikä pelkästään kietomalla, niin silloin minä sanoin, että sitä me ei tehdä ennen kuin hän käy kysymässä äidiltään luvan. Poika oli jotain 3-4 vuotta minua vanhempi. - Rehvakkaasti hän lähti kysymään lupaa, mutta pian äiti talutti poikaa korvasta intiaanileikin luo, keräsivät päiväpeiton kainaloon ja lähtivät hiljaisina kotiin. Ja niin meidän hieno tiipii oli mennyttä. 🤣Hehehee, mä olen raahannu meidän peittoja ulos myös ilman lupaa. Rikkonutkin joskus.
Teillä on ollut hyvät leikit. 😁👍
50 asunnon kerrostalossa asuin muksuna ja lapsiperheitä riitti. Oli paljon kavereita silloin.Norppa83 kirjoitti:
Mua taas autot kiinnostaa vaan sen verran, että nousen linja-auton kyytiin ajan sillä minne mun on mentävä =D Joo, auto on mullekin vain väline, jolla pääseen paikasta A paikkaan B. Ite en omista autoa eikä mulla oo edes ajokorttia.
Ei silloin tarvitsekaan, kun asuu paikassa, missä julkinen liikenne toimii tai on muuten kyyti hoidossa.
Minä ajoin aikanaan C-kortin (siis kuorma-autokortin) siksi koska isovelikin oli ajanut, enkä minä nyt ainakaan huonommaksi voinut jäädä 😄G-LoveR kirjoitti:
Olin tuossa ennen hiihtolomaa dösällä liikenteessä ja se oli kertakaikkisen kamalaa. Mietin et jos ikinä joudun dösään vielä, mä oksennan.
Teininä viimeksi tuota ennen dösäillyt. Joitain päiväkodin reissuja kyllä aikuisena.Ite kuljen linja-autolla lähes päivittäin ja ihan sujuvasti kuljen ja vaihdankin linja-autoa tarvittaessa, jos määränpäähän pääseminen edellyttää vaihtamista toiseen autoon.
Mikkojuhan kirjoitti:
Mä olen kyllä ihan samankaltainen. Auton korjauksessa ihan kädetön se ei vaan nappaa ja mieluummin maksaisin että joku korjaa kuin ite räveltäisin sen kanssa. Nyt on paettava untenmaille kun on aamulla aikainen herätys. Mukavaa loppuiltaa ja hyvät yöt.🙂.
Hyvät yöt. ☺️
G-LoveR kirjoitti:
Teininä viimeksi tuota ennen dösäillyt. Joitain päiväkodin reissuja kyllä aikuisena.Omistan ajokortin sijaan linaja-autokortin (kuukausikortti) =D
Norppa83 kirjoitti:
Ite kuljen linja-autolla lähes päivittäin ja ihan sujuvasti kuljen ja vaihdankin linja-autoa tarvittaessa, jos määränpäähän pääseminen edellyttää vaihtamista toiseen autoon.
Järkkyä. 😂
Norppa83 kirjoitti:
Omistan ajokortin sijaan linaja-autokortin (kuukausikortti) =D
Eikö tuu huono olo? Minusta tuo kuski ajo niin huonosti, että penkissä oli ikävä olla. Äkkijarrutuksia, ihme poukkoilua.
Mä rehellisesti koin se kidutuksena mennen tullen. 😄G-LoveR kirjoitti:
Juu, mua on aina kiinnostanut enempi ns. poikien leikit ja nopeatempoiset juoksuleikit, olen ollut vilkas lapsi ja aina jalkojen päällä.
Kotileikeissäkin joskus olin mukana, mutta minun piti olla aina veli tai iskä. Aina. Tytöt määräsi niin ja jätin sitten ne keskenään leikkimään. Ja juoksin mielummin poikien kanssa. Rakentelin majoja, potkin palloa..
Ehkä pojat on enemmän ollut samanlaisella energialla varustettuja, kun tytöt oli jotenkin hiljaa ja höösäsivät äiti leikkejä.
He kai samaistu äiteihinsä, kun mä isääni.Päiväkodissa tytöt hakivat kuulemma (tädeiltä kuultua) minun poikani aina mukaan kotileikkiin. Leikkiä leikittiin suljetussa pienhuoneessa. Tätejä vähän kiinnosti, miten leikki sujuu ja olivat varovasti, leikkiä häiritsemättä kurkkineet oven raosta. - Poika oli kuulemma leikissä tosi taitava. Hän aina nukkui hiljaa peiton alla "isä nukkuu nyt" ja sitten hän otti eväät ja lähti yöksi töihin 🤣
Oli isältään opittua ja sujuvasti meni leikkienkin.G-LoveR kirjoitti:
Se on kivaa! Mä hyppäsin soramonttuun hyppis liaanista. Vähän oli housut rikki, lenkkarit reikiä täynnä, saumat puhki ja polvet ja kämmenetkin. Mutta lennokkaat leikit on ollu 💖. ☺️
Aattele. Sen energian kun sais pullotettua ja nyt hörppisi aina tarvittaessa, niin toista tietäis 😄
G-LoveR kirjoitti:
Eikö tuu huono olo? Minusta tuo kuski ajo niin huonosti, että penkissä oli ikävä olla. Äkkijarrutuksia, ihme poukkoilua.
Mä rehellisesti koin se kidutuksena mennen tullen. 😄Ei tuu huono olo, mutta joskus vähän pelottaa jos kuski ajaa liian lujaa liikenneympyrässä tai ajaa liian lähelle toista autoa.
Xena-183 kirjoitti:
Päiväkodissa tytöt hakivat kuulemma (tädeiltä kuultua) minun poikani aina mukaan kotileikkiin. Leikkiä leikittiin suljetussa pienhuoneessa. Tätejä vähän kiinnosti, miten leikki sujuu ja olivat varovasti, leikkiä häiritsemättä kurkkineet oven raosta. - Poika oli kuulemma leikissä tosi taitava. Hän aina nukkui hiljaa peiton alla "isä nukkuu nyt" ja sitten hän otti eväät ja lähti yöksi töihin 🤣
Oli isältään opittua ja sujuvasti meni leikkienkin.Hah hah, osasi oikeat vuorosanat. 😂
Itse opin isältäni sanomaan, urts urts aina kun en jaksanut kuunnella äitini juttuja. 😄
Äiti tykkäs huonoa.
Ja tytöt leikeissä. Kun mua lakkas niitten leikit kiinnostamasta ja teki mieli jo liikkeelle, totesin urts urts. Ja läksin. Iseiltä oppii kaikenlaista. 😜👍- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Päiväkodissa tytöt hakivat kuulemma (tädeiltä kuultua) minun poikani aina mukaan kotileikkiin. Leikkiä leikittiin suljetussa pienhuoneessa. Tätejä vähän kiinnosti, miten leikki sujuu ja olivat varovasti, leikkiä häiritsemättä kurkkineet oven raosta. - Poika oli kuulemma leikissä tosi taitava. Hän aina nukkui hiljaa peiton alla "isä nukkuu nyt" ja sitten hän otti eväät ja lähti yöksi töihin 🤣
Oli isältään opittua ja sujuvasti meni leikkienkin.Ei ole pojasta ainesta ellei hänellä ollut tuttipulloa mukana sillä vain siten mies oppii viinamieheksi.
G-LoveR kirjoitti:
Järkkyä. 😂
Kyllä linja-autoilla osaa kulkea, jos on vuosikausia niillä kulkenut.
G-LoveR kirjoitti:
Järkkyä. 😂
Eri asia, jos pitäis yhtäkkiä jossain vieraassa kaupungissa kulkea linja-autoilla tai muille julkisilla.
G-LoveR kirjoitti:
Ei tuu kyllä ikinä tuosta riitaa. Mies on kyllä muuten kovempi nipottamaan ja nalkuttamaan keittiön järjestyksestä jne. 😄
Oonkin sanonu, että äitis kasvatti, jatkuvasti nalkuttamassa. Ärsyttävä ominaisuus, mäkämäkä.No sa muuta! Lasten isä oli samanlainen nipo.. Sanoinkin usein, että paljon vähemmällä hän pääsis lasten kanssa, kun ei ihan joka asiasta nipota, mutta uskoiko tuo.. Paljon suurempi auktoriteetti on lapsiin, kun ei lähde heidän kanssaan lainkaan vääntämään, sanoo vain kuinka asiat ovat 😄
Xena-183 kirjoitti:
Aattele. Sen energian kun sais pullotettua ja nyt hörppisi aina tarvittaessa, niin toista tietäis 😄
Niin mun äitikin aina sanoi. Nyt sitä energiaa välillä kaipaisi. Vaan kun mulla on mielekästä puuhaa voin tehdä sen parissa vaikka yötämyöten. Vie mukanaan ja löytyy energiaa.
Ehkä nykyään sitä energiaa säännösteleekin toisin. 🙃Norppa83 kirjoitti:
Ei tuu huono olo, mutta joskus vähän pelottaa jos kuski ajaa liian lujaa liikenneympyrässä tai ajaa liian lähelle toista autoa.
Heh, en tiiä tottuisinko. Monihan julkisilla kulkee kyllä. Kai minäkin jos on aivan ehdottoman pakko. 🤔
Norppa83 kirjoitti:
Kyllä linja-autoilla osaa kulkea, jos on vuosikausia niillä kulkenut.
Osaa varmaan. Ei se osaaminen ollu se järkky, vaan kuskien ajotyyli. Ja ihmisten paljous. Ahtaus, jatkuva jarruttelu.
Xena-183 kirjoitti:
No sa muuta! Lasten isä oli samanlainen nipo.. Sanoinkin usein, että paljon vähemmällä hän pääsis lasten kanssa, kun ei ihan joka asiasta nipota, mutta uskoiko tuo.. Paljon suurempi auktoriteetti on lapsiin, kun ei lähde heidän kanssaan lainkaan vääntämään, sanoo vain kuinka asiat ovat 😄
Jep. 👍
Mutta mun mies nipottaa meille kaikille. Mulle eniten. 😂
Sille voi silloin sanoa, mäkämäkä tee itte paremmin ja poistua.G-LoveR kirjoitti:
Osaa varmaan. Ei se osaaminen ollu se järkky, vaan kuskien ajotyyli. Ja ihmisten paljous. Ahtaus, jatkuva jarruttelu.
Kuskeja on tosiaan erilaisia. Jotkut ajaa oikein hurukyytiä ja varsinkin liikenneympyröissä oikein kaartaa ja aika lujaa ja jotkut ajaa etanan vauhtia. Monet kuitenkin ihan hyvin.
Norppa83 kirjoitti:
Kuskeja on tosiaan erilaisia. Jotkut ajaa oikein hurukyytiä ja varsinkin liikenneympyröissä oikein kaartaa ja aika lujaa ja jotkut ajaa etanan vauhtia. Monet kuitenkin ihan hyvin.
Nojuu, minä satuin kahden kahelin kyytiin. Otin sen huomioon kyllä. Eivät olleet ehkä oppineet Suomalaisiin sääolosuhteisiin vielä. Ulkomaalaisia.
Kun menee omalla ohjastuksella on vapaa olo.Norppa83 kirjoitti:
Omistan ajokortin sijaan linaja-autokortin (kuukausikortti) =D
Kortti kun kortti, vaikka sitten joulukortti 😉
G-LoveR kirjoitti:
Hah hah, osasi oikeat vuorosanat. 😂
Itse opin isältäni sanomaan, urts urts aina kun en jaksanut kuunnella äitini juttuja. 😄
Äiti tykkäs huonoa.
Ja tytöt leikeissä. Kun mua lakkas niitten leikit kiinnostamasta ja teki mieli jo liikkeelle, totesin urts urts. Ja läksin. Iseiltä oppii kaikenlaista. 😜👍Ehdottomasti 🤣👍
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pojasta ainesta ellei hänellä ollut tuttipulloa mukana sillä vain siten mies oppii viinamieheksi.
Varmaan sekin löytyi... Piilopullo koirankopissa. 😉 Koska aina välillä poika rekryttiin leikkimään myös perheen koiraa 🤣
Norppa83 kirjoitti:
Eri asia, jos pitäis yhtäkkiä jossain vieraassa kaupungissa kulkea linja-autoilla tai muille julkisilla.
Se vähän riippuu. Jossain Lontoossa metrolla on paljon helpompi kulkea kuin bussilla Tampereella. Ne metrolinjat ei vaihda reittiäkään kovin usein 🙂
G-LoveR kirjoitti:
Niin mun äitikin aina sanoi. Nyt sitä energiaa välillä kaipaisi. Vaan kun mulla on mielekästä puuhaa voin tehdä sen parissa vaikka yötämyöten. Vie mukanaan ja löytyy energiaa.
Ehkä nykyään sitä energiaa säännösteleekin toisin. 🙃Se on totta. Nuorempana sitä ryntäili vain ees sun taas ja nykyään sitä jo vähän harkitsee ennen kuin edes lähtee liikkeelle 😄
G-LoveR kirjoitti:
Jep. 👍
Mutta mun mies nipottaa meille kaikille. Mulle eniten. 😂
Sille voi silloin sanoa, mäkämäkä tee itte paremmin ja poistua.Oikein hyvä ja maltillinen tapa toimia tuokin.👍
Joku voisi joskus yrittää heittää vaikka haarukkaa kohti toisen takapuolta 😉
- Anonyymi
Ei ole, tuossa mittakaavassa. Kuvaa aivoista katsomalla ei näe, onko se miehen vai naisen aivo. Eri sukupuolten välillä aivoissa on enemmän samankaltaisuuksia kuin eroja.
Niin. Aivotutkija vain herättelee tällaista pohdintaa, että ajattelevatko ja tuntevatko naiset ja miehet eri tavalla, johtuuko erot elinympäristöstä vai aivojen rakenteesta ja miten mahdolliset erot voisivat edistää tasa-arvoa?
Minusta oli vain niin hauska tuo video, mistä kerroin, millä miesten ajatusmaailman eroavaisuutta hyödyntämällä saatiin kotitöitä jakautumaan tasaisemmin. 🙂- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Niin. Aivotutkija vain herättelee tällaista pohdintaa, että ajattelevatko ja tuntevatko naiset ja miehet eri tavalla, johtuuko erot elinympäristöstä vai aivojen rakenteesta ja miten mahdolliset erot voisivat edistää tasa-arvoa?
Minusta oli vain niin hauska tuo video, mistä kerroin, millä miesten ajatusmaailman eroavaisuutta hyödyntämällä saatiin kotitöitä jakautumaan tasaisemmin. 🙂Eikö tasa-arvo saavuteta silloin, kun ihmiset saavat mahdollisimman hyvin toteuttaa omaa yksilöllisyyttään lain ja moraalin sallimissa rajoissa? Samanlaisuus ei ole tasa-arvoa. Naiset ja miehet ovat erilaisia ja kaikki yksilöt ovat erilaisia. Eipä taida montaakaan tapausta löytyä maailmasta, että ihmisellä olisi täysin sama DNA.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tasa-arvo saavuteta silloin, kun ihmiset saavat mahdollisimman hyvin toteuttaa omaa yksilöllisyyttään lain ja moraalin sallimissa rajoissa? Samanlaisuus ei ole tasa-arvoa. Naiset ja miehet ovat erilaisia ja kaikki yksilöt ovat erilaisia. Eipä taida montaakaan tapausta löytyä maailmasta, että ihmisellä olisi täysin sama DNA.
Noinkin. Mutta mistähän se halu tulee yksilölle toteuttaa jotakin? Näkyykö siinä aivojen erot sukupuolittuneesti?
- Anonyymi
Riippuu pitkälti päästä jossa ne vaikuttaa
https://youtu.be/Uf6mmA59vNc
🤪
https://youtu.be/QuYTUs_QbOcEn oikein tajunnu tota. Tolla ekan bändin laulajallako on naisten aivot ja tolla toisen miesten? Vai miten?
- Anonyymi
Naisen aivot ovat pienemmät kuin miehen nerokkaat aivot. Lisäksi naisen aivot ovat tippaleipäaivot ollen yhtä helposti murenevia korppuja.
Ei herrajumala sentään.. No olisihan se ollutkin suuri ihme, ellei palstalla vielä tuotakin koulukuntaa joku edustaisi 🤣
- Anonyymi
Aloituksessa piilee tosiaan parodia.
"miehet jäivät innokkaina hoitamaan kotia. Pointti oli se, että kodinkoneet oli viritetty miesten mieleisellä värityksellä ja muotoilulla vaikka keltamustiksi"
Parodia tulee siitä ajatuksesta, mitä tuollaisen parodian työstänyt ihminen itse ajattelee? Tarve luokitella miehet ja naiset?
Kodinkoneet ja niiden muotoilu kehittyvät ekologisten, ergonomisten ja talouteen liittyvien asioiden saattelemina. Miehen tai naisen mieli ei liity koko asiaan oikeastaan mitenkään. Voidaan toki markkinoida kaikille se "ainoa oikea mielipide" siitä miten esimerkiksi polttoaineesta käyttövoimansa saavat autot tulisi kieltää. Vaikka suurimmat päästöt tulevat asumisesta ja siitä ettei itse asumista ajatella ekologisesta vinkkelistä. Tuolloinhan tulisi mennä jo neliöihin/henkilö suhteessa päästöihin. Tai voihan sellaista puolittaista vapautta antaa, se on ihan ok, jos joku tuhoaisi maapalloa 10 kertaa enemmän mitä toinen, kunhan vain asuu virallisesti määritellyssä ns. ekologisessa talossa:)
ASVTuosta minä ajattelen niin, että tulevaisuudessa meidän ei tarvitse viettää mitään kestävän kulutuksen päivää tai energiansäästöviikkoa, koska se on niin arkipäiväistä ja tavallista, että ympäristö huomioidaan kaikessa suunnittelussa.
Mutta silloin jäljellä (ehkä) kuitenkin on edelleen se pieni ero miesten ja naisen välillä.
Silloin voidaan palata aiheeseen 😉- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Tuosta minä ajattelen niin, että tulevaisuudessa meidän ei tarvitse viettää mitään kestävän kulutuksen päivää tai energiansäästöviikkoa, koska se on niin arkipäiväistä ja tavallista, että ympäristö huomioidaan kaikessa suunnittelussa.
Mutta silloin jäljellä (ehkä) kuitenkin on edelleen se pieni ero miesten ja naisen välillä.
Silloin voidaan palata aiheeseen 😉Niin, jo nyt on maailmassa ahdettu ihmiset tornitaloihin koska se asumismuoto on noin 10 x päästöttömämpää mitä omakotitaloasuminen.
Vapaus tulee valinnoista, joita jotkut meille armossaan antavat.
AV Anonyymi kirjoitti:
Niin, jo nyt on maailmassa ahdettu ihmiset tornitaloihin koska se asumismuoto on noin 10 x päästöttömämpää mitä omakotitaloasuminen.
Vapaus tulee valinnoista, joita jotkut meille armossaan antavat.
AVKokonaisuus muodostuu valinnoista, mistä asuminen on yksi, liikkuminen toinen, ruokavalio, energian- ja vedenkulutus jne. En näe, että kaikkien pitää tulevaisuudessakaan tehdä joka sektorilla samanlaiset valinnat, jotta kokonaisuus pysyisi silti kestävällä tasolla.🙂
- Anonyymi
Pojasta sukupolvi paranee, tytöstä sukupolvi aina huononee, ikivanha tunnettu fakta.
Pojilta ei paljon tarvita, jotta tytöt tuottavat uusia sukupolvia. Vai kuinka se nyt olikaan? 🤔
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Pojilta ei paljon tarvita, jotta tytöt tuottavat uusia sukupolvia. Vai kuinka se nyt olikaan? 🤔
Se meni sillein jotta muutama jännämies riittää ihmiskunnan jatkuvuuden pitäjäksi. Naiset kun niin tykkää jännistä miehistä.
Anonyymi kirjoitti:
Se meni sillein jotta muutama jännämies riittää ihmiskunnan jatkuvuuden pitäjäksi. Naiset kun niin tykkää jännistä miehistä.
Ehe ehe.. kylläpä nyt alkoikin jännittää 🙄
- Anonyymi
Biologisesti miesten ja naisten aivoissa on eroja, siitä ei voi olla jotain mieltä, vaan se on tieteellisesti todistettu fakta. Esim tyttöjen ja poikien aivot kehittyvät eri tahtiin ja hormonitoiminnalla on oma vaikutuksensa. Tästä löytyy tietoa googlettamalla, joten en listaa tähän kaikkia eroja, mutta eroja joka tapauksessa on ja nämä erot osaltaan selittävät tiettyjä tyypillisiä miesten ja naisten juttuja. Erot yksilöiden välillä ovat silti suuremmat kuin sukupuolten välillä, joten olennaisinta on aina yksilön ominaisuudet enkä itse pidä liiallisesta lokeroinnista. Mielestäni on silti järkevää tunnustaa, että eroja on, sillä se auttaa meitä ymmärtämään asioita paremmin.
Nykyään tästä aiheesta tuntuu olevan aika vaikea puhua, kun yleinen mielipide on, että sukupuolella ei ole merkitystä, yksilöllä on. Tästä olen itsekin samaa mieltä, mutta mielestäni joskus tähän suhtaudutaan turhankin fanaattisesti.Voit olla oikeassa 🤔
Näin kun asiasta keskustellaan huumorin varjolla, niin ihmeen vähän on tuosta yksilönäkökulmasta väännetty.
Ei biologia yksin määrää sitä, millaisia meistä tulee, mutta onhan se tosiasia, että miehellä ja naisella on erilaiset DNA:t. Ja DNA-koodi toimii eräänlaisena "hermojärjestelmän kehityksen pohjapiirustuksena". Kyllä se jotenkin esiin tulee.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Voit olla oikeassa 🤔
Näin kun asiasta keskustellaan huumorin varjolla, niin ihmeen vähän on tuosta yksilönäkökulmasta väännetty.
Ei biologia yksin määrää sitä, millaisia meistä tulee, mutta onhan se tosiasia, että miehellä ja naisella on erilaiset DNA:t. Ja DNA-koodi toimii eräänlaisena "hermojärjestelmän kehityksen pohjapiirustuksena". Kyllä se jotenkin esiin tulee.Kouluissa opetetaan naisten ja miesten olevan samanlaisia, ei saa sanoa olevan kahta sukupuolta. Kaikki ovat samaa, tai sitten keksitään "10 alakulttuuria" myös sukupuolisuuteen.
Petrillo teki maailmanennätyksen, hyvät geenitaustat voivat auttaa, kaunis kuin Jarmila Kratochvilova.
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/55118c96-4af6-43e4-955e-d828f13aa7d1
AV - Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Voit olla oikeassa 🤔
Ei biologia yksin määrää sitä, millaisia meistä tulee, mutta onhan se tosiasia, että miehellä ja naisella on erilaiset DNA:t. Ja DNA-koodi toimii eräänlaisena "hermojärjestelmän kehityksen pohjapiirustuksena". Kyllä se jotenkin esiin tulee.Jokainen olemme oma yksilömme ja meillä on oikeus olla juuri sellaisia kuin olemme. Se ei muutu miksikään olipa biologia mitä tahansa. Olisi kuitenkin hölmöä väittää, etteikö eroja sukupuolten välillä olisi, koska niitä todistetusti on ja jollain tasolla ne vaikuttavat myös käyttäytymiseen. Kasvatuksella ja kulttuurilla on tottakai merkittävä vaikutus myös, sitäkään ei voi kieltää.
Mielenkiintoisia ovat tutkimukset, joissa on tutkittu aivojen aktivoitumista. Näissä tutkimuksissa on havaittu miesten ja naisten aivojen eri alueiden aktivoituvan samaan ärsykkeeseen. Mielestäni nämä ovat kiehtovia juttuja, ihmiskeho on niin ihmeellinen! Itse siis suhtaudun tähän asiaan enemmänkin uteliaasti enkä ajattele, että erojen tiedostaminen olisi jonkinlainen uhka tasa-arvon toteutumiselle. Tieto lisää ymmärrystä ja uskon, että tiedon lisääntyessä väljenee myös sukupuoliin liitetyt stereotypiat ja ihmiset voivat olla enemmän omia itsejään sukupuolesta huolimatta. Anonyymi kirjoitti:
Kouluissa opetetaan naisten ja miesten olevan samanlaisia, ei saa sanoa olevan kahta sukupuolta. Kaikki ovat samaa, tai sitten keksitään "10 alakulttuuria" myös sukupuolisuuteen.
Petrillo teki maailmanennätyksen, hyvät geenitaustat voivat auttaa, kaunis kuin Jarmila Kratochvilova.
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/55118c96-4af6-43e4-955e-d828f13aa7d1
AVToki muunsukupuoliset kuuluvat joukkoon, mutta erojen etsiminen on ehkä mielenkiintoisinta ääripäiden välillä 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen olemme oma yksilömme ja meillä on oikeus olla juuri sellaisia kuin olemme. Se ei muutu miksikään olipa biologia mitä tahansa. Olisi kuitenkin hölmöä väittää, etteikö eroja sukupuolten välillä olisi, koska niitä todistetusti on ja jollain tasolla ne vaikuttavat myös käyttäytymiseen. Kasvatuksella ja kulttuurilla on tottakai merkittävä vaikutus myös, sitäkään ei voi kieltää.
Mielenkiintoisia ovat tutkimukset, joissa on tutkittu aivojen aktivoitumista. Näissä tutkimuksissa on havaittu miesten ja naisten aivojen eri alueiden aktivoituvan samaan ärsykkeeseen. Mielestäni nämä ovat kiehtovia juttuja, ihmiskeho on niin ihmeellinen! Itse siis suhtaudun tähän asiaan enemmänkin uteliaasti enkä ajattele, että erojen tiedostaminen olisi jonkinlainen uhka tasa-arvon toteutumiselle. Tieto lisää ymmärrystä ja uskon, että tiedon lisääntyessä väljenee myös sukupuoliin liitetyt stereotypiat ja ihmiset voivat olla enemmän omia itsejään sukupuolesta huolimatta.Niin minäkin olen ihan maallikkona kiinnostunut aivotutkimuksesta mm. käyttäytymisteorioiden näkökulmasta 🙂
Kaikki sikiönkehitys alkaa samanlaisesta alkiosta. Jos on kehityksen induktioaineena testosteronia, jonka erityksen aiheuttaa mieskromosomissa oleva geeni, syntyy poika, ilman induktioainetta tyttö.
Myös aivojen kehitys päätyy erilaiseen tulokseen.
Kehityksessä tapahtuu joskus SATUNNAISIA virheitä. Kehittyy esimerkiksi eri sukupuolet aivorakenne, kuin geenit osoittaisivat. Aivorakenne kuitenkin määrää identiteetin, joten henkilö on itsepintaisesti eri sukupuolta, kuin miltä sukupuolielinten perusteella näyttää.
Koska sukupuolielimet ovat kaksikylkiset, esiintyy myös, että toinen kylki on kehittynyt ilman testosteronia tytöksi, toinen testosteronin kanssa pojaksi.
Kehityskaari geeneistä sikiöksi on monivaiheinen, joten SATUNNAISIA poikkeamia tulee usein. 🌹👀Xena-183 kirjoitti:
Kiitos Kynis. Ripaus tiedettä tekee aiheen kuin aiheen kevyemmällekin käsittelylle hyvää 😉
Kiitos kiittämästä. Hyvää jatkoa sinulle. 🌹👀
- Anonyymi
No siis ... kyllähän sitä on tutkittu, että jo pikkupoikia kiinnostaisivat koneet ja tyttöjä nuket tmv. Itse tosin en pysty tuota allekirjoittamaan, kun en ole itse koskaan nukeilla leikkinyt, vaikka naispuolinen olenkin. Myöskään poikani ei ole oikein koskaan ollut kiinnostunut koneista. Kun mietin lapseni isää, niin hänkään ei todellakaan ole mikään äänekkäisen koneiden ystävä. Meidänn taloudessa minä (siis nainen) olen se, joka tykkää eniten moottoreiden pärinästä, mutta minäkin vain lähinnä vain moottorikelkoista, enduropyöristä ja mönkkäreistä hupimielessä.
Niin ja mieheni siis kyllä tekee kotitöitä ja käyttää kodinkoneita ja ei pitäisi mistään kaivinkonekaliideria olevasta pesukoneesta.Minun taloudessani miehet ovat aina olleet kiinnostuneempia pärisevistä koneista ja tytöillä on ollut erilaiset leikit. - Minä leikin isoveljen kanssa pikkuautoilla, mutta tiedän sen johtuneen siitä, että isoveli oli idolini. Barbit löysin oikeastaan vasta lähellä murrosikää, ehkä 12-vuotiaana.
Yleisesti ottaen minä 3-4 vuotiaasta alkaen vain luin 😄- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Minun taloudessani miehet ovat aina olleet kiinnostuneempia pärisevistä koneista ja tytöillä on ollut erilaiset leikit. - Minä leikin isoveljen kanssa pikkuautoilla, mutta tiedän sen johtuneen siitä, että isoveli oli idolini. Barbit löysin oikeastaan vasta lähellä murrosikää, ehkä 12-vuotiaana.
Yleisesti ottaen minä 3-4 vuotiaasta alkaen vain luin 😄Mä "leikin" joskus isosiskoni kanssa myös nukeilla, mutta ei se ollut koskaan sellaista perinteistä leikkimistä. Mä en vaan jaksanut kiinnostua jostain roolileikeistä niillä, joten me pidettiin mm. hassuin asuyhdistelmä -kilpailuja. Muutaman kaverin kanssa taas askarreltiin sellaisille leluhevosille varusteita, mutta ei niillä koskaan leikitty. Ne "leikit" olivat, että väännettin rautalangasta pihdeillä renkaita ja solkia ja leikeltiin nahkaa ja sitten liimattiin sitä jollain komponenttiliimoilla ja ommeltiin satullaan pehmusteita ja liimailtiin niitä jne. joskus tallilla käydessä tuli tutkittua, että miten ne oikeat satulat on tehty. Me väsäiltiin jopa ravikärryjä lämmittämällä muovia ja sitten muokkaamalla sitä. Että ei nyt ihan perinteisiä tyttöjen nukkeleikkejä.
Anonyymi kirjoitti:
Mä "leikin" joskus isosiskoni kanssa myös nukeilla, mutta ei se ollut koskaan sellaista perinteistä leikkimistä. Mä en vaan jaksanut kiinnostua jostain roolileikeistä niillä, joten me pidettiin mm. hassuin asuyhdistelmä -kilpailuja. Muutaman kaverin kanssa taas askarreltiin sellaisille leluhevosille varusteita, mutta ei niillä koskaan leikitty. Ne "leikit" olivat, että väännettin rautalangasta pihdeillä renkaita ja solkia ja leikeltiin nahkaa ja sitten liimattiin sitä jollain komponenttiliimoilla ja ommeltiin satullaan pehmusteita ja liimailtiin niitä jne. joskus tallilla käydessä tuli tutkittua, että miten ne oikeat satulat on tehty. Me väsäiltiin jopa ravikärryjä lämmittämällä muovia ja sitten muokkaamalla sitä. Että ei nyt ihan perinteisiä tyttöjen nukkeleikkejä.
Hienoa askartelua siis 🤗
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Hienoa askartelua siis 🤗
Jep ja isäni kirosi aina kun tietyt työkalut olivat "hukassa". Lopulta hän osti mulle ihan omat. 😂
Tulipa hyvälle mielelle tuosta :D. Kyllä pyykkikonetta tekee mieli alkaa käyttämään jos rysähtäisi kiinni kuin paiskattu takakontti ja saisi kangella väännettyä lukkoon.
Siis kyllä keskimäärin miesten ja naisten aivoissa on joitain eroja koon ja eri neuroni tyyppien määrissä ja hormoni toiminta vaikuttaa erilailla yksityiskohtia en enää muista mutta voin perehtyä enemmän.Naisilla on tippaleipäaivot ja miehillä putkiaivot.
- Anonyymi
Eipä, kun miehillä on kyrpå-aivot ja naisilla normaalit lihasaivot.
Anonyymi kirjoitti:
Eipä, kun miehillä on kyrpå-aivot ja naisilla normaalit lihasaivot.
Tällainen pohdinta aiheuttaa minulle ainakin vain päänsärkyä.
En tiedä onko rakenteessa eroja vai vaikuttaako kasvatus, ympäristö tai nykyisin myös some valintoihin.
Kuitenkin jos miettii meidän työmarkkinaa niin aika sukupuolittuneet ne kyllä ovat. Kyllähän mekin olemme miettineet että millainen konepajateollisuuden pitäisi olla tai näyttää että saataisiin naisia sinne enemmän. Eikä kyse ole nyt sukupuolesta vaan siitä että ei niitä tulijoita ole joten kaikkea yritetään että ala olisi kiinnostavampi kaikille.
Samoin välillä ihmetyttää etteikö kouluja pystyttäisi muokkaamaan sellaisiksi että se kiinnostaisi myös poikia vai eikö ole halua edes yrittää.
Itse luulen että tänä päivänä ihmisiä kiinnostaa arjessa sellainen tekijä kuin euro. Hankitaan sellaiset koneet ja vempaimet jotka ovat kokonaistaloudellisesti järkevimmät.Luonnollisesti kasvatus ja ympäristö, ehkä somekin, vaikuttavat vahvasti. Opetushallitus on ottanut pienen askeleen kohti tasa-arvoa, kun voimassa olevaan OPSiin muutettiin tekninen- ja tekstiilikäsityönopetus monimateriaaliseksi. Tosin harvassa peruskoulussa opetustilat vielä mahdollistavat kokonaisen käsityöprosessin suunnittelusta valmistukseen monimateriaalisesti. Silloin pojat oppivat neulomaan ja tytöt sorvaamaan ja hitsaamaan. 👍
Xena-183 kirjoitti:
Luonnollisesti kasvatus ja ympäristö, ehkä somekin, vaikuttavat vahvasti. Opetushallitus on ottanut pienen askeleen kohti tasa-arvoa, kun voimassa olevaan OPSiin muutettiin tekninen- ja tekstiilikäsityönopetus monimateriaaliseksi. Tosin harvassa peruskoulussa opetustilat vielä mahdollistavat kokonaisen käsityöprosessin suunnittelusta valmistukseen monimateriaalisesti. Silloin pojat oppivat neulomaan ja tytöt sorvaamaan ja hitsaamaan. 👍
Ihan ok. Tuo muutos. Muistan että me jo alasteella 3 luokalla saatiin valita käsityöt. Ja minä olinkin teknisissä koko peruskoulun, otin valinnaisena yläasteellakin tekniset. Rättikässää en muista käyneeni kuin muutaman tunnin ikinä.
G-LoveR kirjoitti:
Ihan ok. Tuo muutos. Muistan että me jo alasteella 3 luokalla saatiin valita käsityöt. Ja minä olinkin teknisissä koko peruskoulun, otin valinnaisena yläasteellakin tekniset. Rättikässää en muista käyneeni kuin muutaman tunnin ikinä.
Ja ala-asteella oli vain puukässää, yläasteella sitten puolet vuodesta metallikässää ja toinen puoli puukässää. Oli jaettu niin, että molempia tulee aika tasan opiskeltua.
Xena-183 kirjoitti:
Luonnollisesti kasvatus ja ympäristö, ehkä somekin, vaikuttavat vahvasti. Opetushallitus on ottanut pienen askeleen kohti tasa-arvoa, kun voimassa olevaan OPSiin muutettiin tekninen- ja tekstiilikäsityönopetus monimateriaaliseksi. Tosin harvassa peruskoulussa opetustilat vielä mahdollistavat kokonaisen käsityöprosessin suunnittelusta valmistukseen monimateriaalisesti. Silloin pojat oppivat neulomaan ja tytöt sorvaamaan ja hitsaamaan. 👍
Jep. Itse taas ajattelin tuota lähinnä siltä kantilta että meillä on koulu aika teoriapainotteinen ja jos sitä muutettaisiin tekemisen suuntaan niin ehkä paremmin jaksettaisiin koulussa ne vähemmät teoriatunnit.
Tämä tuskin toteutuu sillä meillä on vahva yliopistomailma jolle on tärkeää että oppilaat jotka sinne etenevät ovat sellaisella pohjalla varustettuja että sieltä myös valmistuvat jotta yliopistojen rahoitus saadaan turvatuksi.G-LoveR kirjoitti:
Ja ala-asteella oli vain puukässää, yläasteella sitten puolet vuodesta metallikässää ja toinen puoli puukässää. Oli jaettu niin, että molempia tulee aika tasan opiskeltua.
Itse kuulun siihen heimoon joka hakkasi kymmensormijärjestelmällä konetta jossa kirjaimet pystyi laittamaan nippuun.
M184 kirjoitti:
Itse kuulun siihen heimoon joka hakkasi kymmensormijärjestelmällä konetta jossa kirjaimet pystyi laittamaan nippuun.
Mullakin on ollut konekirjoitusta. 😋
M184 kirjoitti:
Jep. Itse taas ajattelin tuota lähinnä siltä kantilta että meillä on koulu aika teoriapainotteinen ja jos sitä muutettaisiin tekemisen suuntaan niin ehkä paremmin jaksettaisiin koulussa ne vähemmät teoriatunnit.
Tämä tuskin toteutuu sillä meillä on vahva yliopistomailma jolle on tärkeää että oppilaat jotka sinne etenevät ovat sellaisella pohjalla varustettuja että sieltä myös valmistuvat jotta yliopistojen rahoitus saadaan turvatuksi.Minä myös uskon (ja toivon), että taito- ja taideaineille annetaan uudelleen lisää tunteja OPSissa ylipäänsä. Märehditään huonoja Pisa-tuloksia, lasten syrjäytymistä, 14% päättää peruskoulunsa ilman, että osaa kunnolla lukea, nuoret uupuvat työelämässä jne.. Minä olen sitä mieltä, että taito- ja taideaineista olisi kaikkeen tähän apua, sukupuolesta riippumatta.
Musiikki aktivoi aivoja. Se lisää keskittymiskykyä ja parantaa muistimme toimintaa. Se pystyy myös nostamaan ihmisen mielialaa. - Tutkijat ovat myös huomanneet, että musiikin ja matemaattisten taitojen tai matemaattisen suorituskyvyn välillä on yhteys. Esimerkiksi musiikin kuuntelu voi kasvattaa suorituskykä matemaattisissa tehtävissä.
Käsityöt, kädentaitojen opiskeleminen kehittää hienomotoriikkaa, mitä tarvitaan myös työelämässä. Käsityö voi auttaa myös keskittymään ja rentoutumaan. Siitä lapsi voi saada onnistumisen kokemuksia, vaikka ei lukuaineissa niin loistaisikaan. Se puolestaan edesauttaa koulussa viihtymistä ja ylipäätään koulunkäynnin mielekkyyttä.
Liikunnan positiivisia terveysvaikutuksia ei tarvitse edes perustella, koska se on niin yleisesti tiedossa.
Summa summarum, uskon, että taito- ja taideaineiden lisääminen perusopetuksessa lisäisi suuresti suomalaisten hyvinvointia tulevaisuudessa.Xena-183 kirjoitti:
Minä myös uskon (ja toivon), että taito- ja taideaineille annetaan uudelleen lisää tunteja OPSissa ylipäänsä. Märehditään huonoja Pisa-tuloksia, lasten syrjäytymistä, 14% päättää peruskoulunsa ilman, että osaa kunnolla lukea, nuoret uupuvat työelämässä jne.. Minä olen sitä mieltä, että taito- ja taideaineista olisi kaikkeen tähän apua, sukupuolesta riippumatta.
Musiikki aktivoi aivoja. Se lisää keskittymiskykyä ja parantaa muistimme toimintaa. Se pystyy myös nostamaan ihmisen mielialaa. - Tutkijat ovat myös huomanneet, että musiikin ja matemaattisten taitojen tai matemaattisen suorituskyvyn välillä on yhteys. Esimerkiksi musiikin kuuntelu voi kasvattaa suorituskykä matemaattisissa tehtävissä.
Käsityöt, kädentaitojen opiskeleminen kehittää hienomotoriikkaa, mitä tarvitaan myös työelämässä. Käsityö voi auttaa myös keskittymään ja rentoutumaan. Siitä lapsi voi saada onnistumisen kokemuksia, vaikka ei lukuaineissa niin loistaisikaan. Se puolestaan edesauttaa koulussa viihtymistä ja ylipäätään koulunkäynnin mielekkyyttä.
Liikunnan positiivisia terveysvaikutuksia ei tarvitse edes perustella, koska se on niin yleisesti tiedossa.
Summa summarum, uskon, että taito- ja taideaineiden lisääminen perusopetuksessa lisäisi suuresti suomalaisten hyvinvointia tulevaisuudessa.Näinpä ja jos itsellä olisi valta niin kieltäisin läksyjen antamisen. Jotenkin tuntuu vähän kohtuuttomalta että pitkän koulupäivän jälkeen koulu jatkuu vielä kotona kun pitäisi päästä palautumaan kavereiden tai harrastusten pariin.
M184 kirjoitti:
Näinpä ja jos itsellä olisi valta niin kieltäisin läksyjen antamisen. Jotenkin tuntuu vähän kohtuuttomalta että pitkän koulupäivän jälkeen koulu jatkuu vielä kotona kun pitäisi päästä palautumaan kavereiden tai harrastusten pariin.
Noo.. Minun pojalleni ei tainnut paljon läksyjä tullakaan, koska ainakaan lukiossa en nähnyt hänellä enää koskaan kirjaa kädessä.. 😉
Tyttärellä olikin paljon vaativammat opettajat 😄
- Anonyymi
Onko naisilla muka aivot?
- Anonyymi
Kuulemma mies pystyy suunnistamaan ja paikallistamaan naista paremmin ja nainen taas ulosannistaan miestä taitavampi.
- Anonyymi
Noin se voi olla, mutta ei välttämättä ihan kaikkien kohdalla.
Tuo on niin suhteellista tuo paikallistaminen, ainakin. Sen verran monta kertaa on tullut miehelle tai poikalapselle kerrottua viereisestä huoneesta näkemättä, mistä hän löytää tietyn vaatteen tai esineen, joka on hänen nenänsä edessä kaapissa, minkä ovella hän epätoivoisena roikkuu. 😄
- Anonyymi
Olen nainen ja eksyn todella helposti, osaan kyllä ilmaista itseäni sanallisesti 100% paremmin kuin mieheni.
Hän muistaa paikat esim marjassa erittäin hyvin. - Anonyymi
On, naisen aivot eivät käsitä miestä ,joka on kiinnostunut naisen alaosasta.
Naisen aivothan eivät miehen alaosastosta ole kiinnostunut, vaan yläosasta ja eritysesti pääknupista.Nainen on kokoNainen. Ei pitäisi kiinnostua vain puolikkaasta 😉
Toki kiinnostus naisen alaosaankin on hyvin tärkeää.
- Anonyymi
Naisen ja miehen biologia on monella muullakin tavalla eriytynyt.
- Anonyymi
Keskimäärin ottaen väittäisin että näin on.
Kyllä ne hormonit vaikuttavat aivojenkin kehitykseen. Aivothan on kuitenkin ihmisen suurin ja tärkein sukupuolielin.
-keinovaginamies- Jotkut miehet varmaan miettiikin/ajattelelee teknisesti vain.
Mutta monet naisetkin tykkää teknisistä jutuista, eikä meikit, vaatetus ja verhot tms. iske yhtään. Ja varmaan on miehiäkin, joita tekniset jutut ei kiinnosta pätkääkään...mutta siinä on hieman eroavaisuutta, että vanhemman sukupolven miehissä sellainen "naisellinen" kiinnostus on "homoa".
Noi mainitsemasi "meemit" haluaa vahvistaa sitä stereotypiaa.
Tänään luin jutun, että Finnairilla palkattaisiin kesätyöntekijöitä tissien koon perusteella. Takana on juuri tuo ääliömäinen "miesstereotypia", minkä varjolla voidaan tehdä idioottimaisuuksiakin...🙄
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1498841Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492609Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282397- 432381
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961823- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä411219Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126