Minulle ehdotettiin kuntoutuksessa hankkimaan kolmipyörä tavallisen pyörän sijalle. Minulla on huono tasapaino. Minulle on tehty kaksi jalkaleikkausta vasempaan jalkaan.,
Onko kolmipyörällä raskaampaa ajaa? Olen katsellut netistä kolmipyöräinen, jossa on yksi pyörä edessä ja kaksi pyörää takana.
Kolmipyörä
6
189
Vastaukset
- Anonyymi
Jos tykkäät muutenkin pyöräillä, niin sitten voisit sitä harkita. Muuten kyllä sanoisin, että tuollainen kolmipyörä (esimerkiksi Helkama) on raskaampi polkea kuin peruspyörä parillakaan vaihteella, mutta tämä johtuu ajoasennosta, eli se pitää muistaa, etenkään huonolla jalalla et voi nojata eteenpäin vauhdin ja voiman lisäämiseksi vaan yhdellä jalalla tekisit lisätyöt. Huono tasapaino on minullakin ihan "pään puolesta", kaadun välillä ihan suoriltaan seisten, mikä myös syy että tuollaista kolmipyörää olen kokeillut. Jos et kuitenkaan halua pyöräillä ulkona, olisiko jokin kuntolaite parempi kolmipyörän sijaan, esim. jaloille tarkoitettu poljentalaite/minikuntopyörä sisätiloihin kuntoutukseen? Tai sitten sähkökäyttöinen aikuisten kolmipyörä, tosin maksaa jo paljon enemmän.
- Anonyymi
Sähkömoottorilla varustettu tavarankuljetus/laatikkopyöräkin saattaisi olla mainio vaihtoehto noille "senioripyörille". Tarkoitan sellaista 3 pyöräistä tavarankuljetuspyörää.
Netistä kuvia löytyy esim. hakusanoilla "Babboe, Christiania Bikes". Julmetun kalliitahan nuo ovat ja sähköosat ovat ajan myötä vikaantuvaa sekä vanhenevaa teknologiaa. Turvallisen säilytystilan vaatii, ei kerrostaloasukille ehkä paras vaihtoehto. - Anonyymi
Sähköpyöräälä kulkiessa sai hiukan liikuntaa, mutta tyyristä on, sillä kolmipyöräisen sähköpyörät näyttävät maksavan liki kolme tonnia. Kätevänä kotona askarrellen pyörän saisi 1500 eurolla.
- Anonyymi
Pyörän muuttaminen sähköavusteiseksi ei ole tavattoman vaikeaa. Sähköistyssarjoja voi katsella Amazon.de tai vaikka Ebay.con sivuilta. Euroopasta tilattaessa säästyy tullilta. Monissa sähköistyssarjoissa liittimet ovat kehnoja. Mutta juottamalla akusta lähtevät johdot sekä myös ohjaimesta moottoriin menevät, tehot säilyvät.
- Anonyymi
Itse rakennettuna toki halvinta ja saa tehojakin halutessaan mukavasti enemmän tehdastekoisiin verrattuna. Akuthan noissa se kallein ja samalla paloturvallisuuden kannalta riskialttein panostus.
- Anonyymi
On olemassa myös kolmipyöräisiä maantiepyöriä, mutta ne ovat tosi harvinaisia Suomessa, eikä valmiiksi sähköavusteisia taida olla. Tällaisen muuttaminen sähköavusteiseksi on kuitenkin helppoa.
https://roadbikeaction.com/inside-the-pros-closet-bob-jackson-trike/
Kolmipyöräiset tavarapyörät ovat sen sijaan hyvin tavallisia ja niitä on paljon liikenteessä myös sähköavusteisina. Näitä on myös käytettyjen markkinoilla. Moni ostaa tällaisen, kun lapset ovat pieniä ja myyvät, kun muksut kasvavat ulos laatikosta.
https://classicbike.fi/tuote/christiania-bikes-light-sahkoavusteinen-kuormapyora/
Kolmas vaihtoehto ovat sitten oikeat triket. Niitä en ole vielä nähnyt Suomessa sähköavusteisina.
https://apuvalineavux.fi/nojapyora-hp-velotechnik-gekko-fx-20?gclid=Cj0KCQjwt_qgBhDFARIsABcDjOcFs9wPZcBnTSdHst9WAuz5rp7HXqr9bUAqn9WWUCK-WigjK-HbJIoaAsT4EALw_wcB
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442308
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521573- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1431251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226985- 156926
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829