Vapaa suhde

Anonyymi-ap

Mitä ajatuksia herättää? Kykenisitkö sellaiseen? Voisitko suhteilla vapaan suhteen toisen tai molempien osapuolien kanssa? Vai haluatko olla vapaassa suhteessa? Kuinka ja millä tavoin vapaa?

33

150

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vapaa suhde ei ole minua varten. En koe yksiavioisuutta mitenkään rajoittavana tekijänä ja koen saavani yhdeltä ihmiseltä ihan riittävästi, jotta sydämeni on täynnä, joten en koe vapaalle suhteelle minkäänlaista tarvetta.

      • Anonyymi

        Niin ja en halua myöskään olla osapuolena muiden vapaassa suhteessa.


    • Vapaa suhteilu on mielestäni ihan ok, niin kauan, kun siitä on yhdessä sovittu. Ja se on molempien oma tahto.

    • Anonyymi

      Kyseisen kaltainen suhde on minulle yhtä tyhjän kanssa. Olen kerran ollut vapaassasa suhteessa, eikä minulle parisuhteessa ollessani tule edes muut ihmiset mieleen. Jos taas alkaa tulle, niin tunteeni sitä toista osapuolta kohtaan ovat kuolemassa. Eli ei kiitos.

    • En ole varma asiasta, mutta luulisin ettei sovi minulle. Kun ei ole tullut kokeiltua, en voi olla varma, mutta ei myöskään ole halua kokeilla, niin en tule tietämäänkään.

      Muiden ihmisten osalta toki anti mennä vaan jos tuntuu sopivalta ratkaisulta sillä hetkellä.

    • Mietin joskus, että mitä vapaa suhde oikein tarkoittaakaan?

      Saa tehdä mitä huvittaa, kunhan kertoo sen? Vai tarvitseeko kertoa? Jos tarttee, niin miksi? Mikäs vapaa se on, joka velvoittaa?

      Ei minusta ole mitään vapaata suhdetta olemassakaan. On vain sovittuja erikoissuhteita, tai sitten jotain hälläväliä suhteentapaisia...

      Tietysti ihmiset voi keskenään tuumia nimen suhteelleen, mikä sopii kummallekin ja se voi olla caikka vapaa suhde...

      Mutta luulen, että jokainen kuitenkin määrittelee sen ja ei se ihan vapaa ole, kun siihen on raamit lyöty. 😄

      • Anonyymi

        Tarkoittaa että voit olla randen lisäksi vielä jonkun muunkin kanssa:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa että voit olla randen lisäksi vielä jonkun muunkin kanssa:)

        Vai tarkoittaako se sitä, että tulet toimeen ilman muita ihmisiä, koska osaat ottaa suihin itseltäsi?

        Mä voin sanoa, etten taivu siihen, mutta noin liero voisi? 🤔

        Jospa vapaa suhde tarkoittaa taipuisuutta?


    • Parempi köllötellä vakaassa parisuhteessa, kuin sählätä useamman naisen kanssa.

    • Anonyymi

      "Voisitko suhteilla vapaan suhteen ... molempien osapuolien kanssa? "

      tuo "molempien" herättää sellaisen ajatuksen, ettei kyse olekaan vapaasta suhteesta vaan polyamorisesta suhteesta ja vapaa suhde ei ole kuitenkaan polyamorinen suhde. Vapaa suhde on kahden ihmisen parisuhde, jossa on sovittu, että vieraissa saa käydä etenkin seksiä harrastamassa (rakastuminen on kielletty). Siitä pitää joko sanoa kumppanille tai sitten useasti sovitaan että vieraissakäynti pitää hoitaa salassa, rasittamatta toista asialla. Jälkimmäinen tosin tapahtuu usein ilman että asiasta sovitaan ja sittenhän on kyse uskottomuudesta, joka myös usein salataan, joskus tunnustetaan tai muutoin tulee ilmi.

      En halua avointa suhdetta, en polyamorista suhdetta, olen perinteisen parisuhteen kannalla. Jos on välttämätön tarve käydä vieraissa, perinteisesti sitten myös niin.

    • Ei oo mitään vapaita suhteita vastaan voi hyvin sopia joillekin. Itestä kyllä tuntuu että kun oon suhteessa niin ei mua toiset ihmiset edes kiinnosta vaan vain juuri se henkilö kenen kanssa olen.🙂.

    • Olen tuota miettinyt ja tiedän ja tiedostan ettei ole mulle sopivanlainen suhdemuoto. Minä haluan rakastaa koko sydämelläni ihmistä, jonka kanssa olen suhteessa, eikä siihen sisällytetä muita kumppaneita.

      Tykkään olla joutsenparin kaltainen. Sinä minua, minä sinua, me.

      • Anonyymi

        Juuri tuo on hyvin kuvattu, joutsenpari 🥰 Vapaasta tahdosta toistensa kanssa eikä muualle ole tarvetta nokkaansa kääntää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuo on hyvin kuvattu, joutsenpari 🥰 Vapaasta tahdosta toistensa kanssa eikä muualle ole tarvetta nokkaansa kääntää.

        Jep. Niin se tuntuu oikealta ja mukavimmalta elää. Vain yhteen ihmiseen keskittyen ja panostaen kaikkensa, kaiken hyvän antaen minkä annnettavaa on. 😊


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Jep. Niin se tuntuu oikealta ja mukavimmalta elää. Vain yhteen ihmiseen keskittyen ja panostaen kaikkensa, kaiken hyvän antaen minkä annnettavaa on. 😊

        Entä jos kyse on pleikka-riippuvaisesta joutsenesta?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Jep. Niin se tuntuu oikealta ja mukavimmalta elää. Vain yhteen ihmiseen keskittyen ja panostaen kaikkensa, kaiken hyvän antaen minkä annnettavaa on. 😊

        Niin juuri. Itselle ei ole koskaan tullut sellaista tunnetta, että kaipaisin jotain lisää suhteeseen kolmannelta tai jopa neljänneltä osapuolelta. Tuntuu, että suhde on alunperinkin ollut vajaa, jollei se tyydytä kaikkia osa-alueita. Ei parisuhde tietenkään aina ole täydellinen (tai siis ei koskaan 😄), mutta tuntuu jopa uuvuttavalta ajatukselta, että pitäisi useilta ihmisiltä poimia elämäänsä eri asioita, jotta saa kaikki tarpeensa tyydytettyä enkä nyt tarkoita pelkästään seksuaalisia tarpeita.

        Lisään vielä, että en tuomitse muunlaisia suhdemuotoja. Jokainen eläköön sellaisessa suhteessa, jossa itse ja muut osapuolet ovat onnellisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos kyse on pleikka-riippuvaisesta joutsenesta?

        Se satuttaa, kun toinen ei ole valmis antamaan itsestään kuin muruset, mitä muulta paremmalta tekemiseltä jää. Mutta siihenkin tottuu. Ihme kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri. Itselle ei ole koskaan tullut sellaista tunnetta, että kaipaisin jotain lisää suhteeseen kolmannelta tai jopa neljänneltä osapuolelta. Tuntuu, että suhde on alunperinkin ollut vajaa, jollei se tyydytä kaikkia osa-alueita. Ei parisuhde tietenkään aina ole täydellinen (tai siis ei koskaan 😄), mutta tuntuu jopa uuvuttavalta ajatukselta, että pitäisi useilta ihmisiltä poimia elämäänsä eri asioita, jotta saa kaikki tarpeensa tyydytettyä enkä nyt tarkoita pelkästään seksuaalisia tarpeita.

        Lisään vielä, että en tuomitse muunlaisia suhdemuotoja. Jokainen eläköön sellaisessa suhteessa, jossa itse ja muut osapuolet ovat onnellisia.

        No ei kyllä ole mullakaan tullut. En halua poimia kuin rusinoita pullasta, se kaikki tulee yhdeltä mikä tulee tai jos se ei riitä ja tuska ja tarve kasvaa sietämättömäksi jollekin muulle, niin ainoa vaihtoehto on erota. Etsiä sopivampaa mikä vastaa kaipausta paremmin.

        Vaan herkästi jään paitsikin asioita niin kauan, kun itse rakastan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos kyse on pleikka-riippuvaisesta joutsenesta?

        Haha 😂 siis oikeasti hyvä kysymys. Eivät riippuvaisuudet ole hyvästä suhteelle, jos ne syövät liikaa suhdetta. Mutta intohimoiset ihmiset ovat ehkä mielenkiintoisempia, varsinkin jos molempia innostaa samat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haha 😂 siis oikeasti hyvä kysymys. Eivät riippuvaisuudet ole hyvästä suhteelle, jos ne syövät liikaa suhdetta. Mutta intohimoiset ihmiset ovat ehkä mielenkiintoisempia, varsinkin jos molempia innostaa samat

        Ja jos ne menevät suhteen edelle. Suhde kutistuu olemattomiin sen kaiken muun viedessä lopulta koko ajan mikä käytettävissä on.

        On siis niin ettei suhdetta edes käytännössä ole, on vain nimellinen suhde joka tarkoittaa yhteistä osoitetta ja yhteisiä lapsia.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ja jos ne menevät suhteen edelle. Suhde kutistuu olemattomiin sen kaiken muun viedessä lopulta koko ajan mikä käytettävissä on.

        On siis niin ettei suhdetta edes käytännössä ole, on vain nimellinen suhde joka tarkoittaa yhteistä osoitetta ja yhteisiä lapsia.

        Oon monta kertaa itsekseni todennut, ettei mun kumppani tarvi mua mihinkään muuhun kuin helpottamaan omaa arkeaan kodin- ja lastenhoidon vastuun kantamisessa.

        Muunlaista parisuhdetoimintaa ei ole havaittavissa. Joskus kun sattuu itse kaipaamaan huomiota, silloin ehkä. Muutoin zero.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Oon monta kertaa itsekseni todennut, ettei mun kumppani tarvi mua mihinkään muuhun kuin helpottamaan omaa arkeaan kodin- ja lastenhoidon vastuun kantamisessa.

        Muunlaista parisuhdetoimintaa ei ole havaittavissa. Joskus kun sattuu itse kaipaamaan huomiota, silloin ehkä. Muutoin zero.

        Niinpä voimme elää sovussa, ihmettä toivoen että suhde alkaa joskus taas muistuttaa rakkaussuhdetta kaverisuhteen sijaan ja kasvattaa lapset ilman huolta kiistoista ja elatusvelvollisuuksista. Mutta mikäli mikään ei muutu tuossa ajassa ja oloni tunnu rakastetulta, niin siinä kohtaa kun lapset lähtee, lähden minäkin. Tämä on fakta.

        Armon aikaa on vielä, muttei loputtomasti.


    • Anonyymi

      Ajatuksena...en pystyisi tietäen että kumppanilla on muita seksuaalivirikkeisiä kumppaneita.
      Tapaamiset ja ajankäyttö olisi soviteltava useamman ihmisen kesken. Ja tuntisin todennäköisesti olevani toiselle vähemmän tärkeä.

    • Anonyymi

      Mielummin FWB kuin vapaa suhde.

    • No minä luulen, että minusta ei olisi vapaaseen suhteeseen. - Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta minulla on parikin tuttua naista, jotka ovat olleet tuollaisessa osapuolena, ns. toisena naisena. - Itse asiassa kumpikin näistä tapauksista oli sellaisia, että pariskunnan vaimo oli sairastunut, toisessa tapauksessa Alzheimerin tautiin ja toisessa tapauksessa muuhun vaikeaan, parantumattomaan sairauteen keski-ikäisenä, siis suhteellisen nuorella iällä.
      Mies halusi hoitaa vaimonsa kotona niin pitkään kuin mahdollista, eikä tietenkään ottanut avioeroa silloinkaan, vaikka puoliso joutui hoitolaitokseen. - Edelleen siis naimisissa ollessaan nämä miehet alkoivat seurustella toisen naisen kanssa.

      Kun mietin näitä tapauksia, niin minun täytyy sanoa, että en voi tuomita ketään noissa tilanteissa. Mutta kuten aluksikin totesin, en silti usko, että minä pystyisin vapaaseen suhteeseen, en polyamoriseen suhteeseen, enkä panseksuaaliseen suhteeseen. 🤔

      Minä voin olla ainoastaan sellaisessa parisuhteessa, missä on täydellinen luottamus toiseen ja tietääkseni olen täysin heteroseksuaalinenkin.

    • Anonyymi

      En erityisesti piittaa vapaasta suhteesta ajatuksena mutta jos nainen olisi kaikin puolin mukava ja asia muodostuisi jollain tavalla luontevasti enkä kokisi tarvetta sitoa tai sitoutua niin kevyt yhteisymmärryksessä tapahtuva huvittelu jatkumona voisi tulla kyseeseen.

      Minun määrittelylaatikossani "vapaa suhde" ei johda mihinkään muuhun suhdetyyppiin vaan se johtaa joko itseensä tai suhteen loppuun eli täyteen vapauteen, elikkäs sinänsä mahdollinen mutta suoraan sanottuna turhin mahdollinen järjestely.

      Naista jonka kanssa olisin vapaassa suhteessa en ottaisi millään tasolla vakavasti, en suhtautuisi toki negatiivisesti - mutta äärimmäisen kevyesti eikä tuo nainen voisi odottaa minulta muuta kuin väliaikaista yhteistä hyötyä. Aijoo, ja se todistus seksitaudittomuudesta on esitettävä aluksi - ja hässäkän jatkuessa hiukankaan pidempään.

      • Anonyymi

        Ja jos tutustuisin naiseen joka on vapaassa suhteessa niin en pitäisi häntä kumppaniehdokkaana, eli siis vapaassa suhteessa oleminen ainakin minun näkökulmastani on sitä että on valinnut olla vapaa ja sitoutumaton ja organisoinut elämänsä sen teeman ympärille. Jos haluaa toisen suhdetyypin niin siitä vapaasta suhteesta on sitten irroittauduttava nopeasti - ja senhän ko. suhdetyyppi mahdollistaa.

        Oikeastaan itse olen vapaassa työsuhteessa tällä hetkellä järjestely sopii molemmille osapuolille toistaiseksi mutta jos parempaa duunia tulee tarjolle niin olen valmis nostamaan kytkintä välittömästi; irtisanomisaikaa ei ole eikä sellaista voida juridisesti vaatia. Jos nykyinen työnantaja olettaa että olen pysyvä työntekijä hän tekee tyhmästi koska ei hoida normaaleja työsuhteeseen kuuluvia asioita kuntoon vaikka näistä on mainittu ja hupaisaa kyllä - työsuhteen määritteleviä asioita ei ole koskaan hoidettu millään tasolla juridisesti pitävällä tavalla. Vain palkka maksetaan ja jos palkka joskus jää saamatta tai sen kanssa venkoillaan niin työsuoritteeni loppuu välittömästi siihen. Pidän myös työttömyyttäni aktiivisena ja koska virallista työsuhdetta ei ole niin jos duunit loppuu niin karenssiakaan ei ole (työsuhdetta ei ole juridisesti muodostunut, voin vedota tähän milloin tahansa).


    • Anonyymi

      No siis periaatteessa pystyisin kyllä. Itselläni ei ole mitään tarvetta avoimelle suhteelle, enkä ole suhteessa ollessani koskaan kiinnostunut kenestäkään muista, mutta mä en ole pohjimmiltani mustasukkainen yksilö. Jos kaikki minun tarpeeni olisi tyydytetty ja toisella edelleen tarpeita olisi, niin en mä lähtisi häntä täydellisesti kieltämään. Kyllä asioista voidaan aina puhua ja päästä yhteisymmärrykseenkin, ainakin jos se on minusta kiinni.

      Vaan siis en mä mihinkään siinä mielessä täysin avoimeen suhteeseen kykenisi, etteikö myös rajoituksia ja sääntöjä kuuluisi olla. Irtonumerot olisivat tosiaan mainitsemassani tilanteessa mulle aikalailla ok. Miehellä tosin pitäisi olla melkoinen lipido, että tuohon päädyttäisiin. Mitään pysyvämpää panosuhdetta muihin en hyväksyisi ja rakastuminen toiseen olisi sen parisuhteen ehdoton loppu. Tauteja ei minulle kestäisi tuoda ja lapsia ei kestäisi parisuhteen ulkopuolella alulle saattaa, eli ehkäisy olisi ehdoton vaatimus. Kotiini ei ketään kestäisi tuoda ja muutenkaan en todellakaan haluaisi koskaan törmätä missään yhteenkään miehen hoitoon ja varsinkaan yllättäen mieheen yhdessä kenenkään kanssa.

      Kolmanneksi pyöräksi en itse kenenkään muun suhteisiin lähtisi. Siihen mulla ei ole mitään tarvetta.

    • En kiinnosta vapaa suhde. Old School.

    • Vapaan suhteen suurin ongelma olisi, että silloin en luultavasti pystyisi täysipainoiseen tunneyhteyteen. Kestääkseen tilanteen pitäisi tunkea toinen ei-mitään-väliä-lokeroon aivoissa (vrt. FWB). Se taas estäisi itsellä suhteen ytimen muodostumisen, sen todellisen timantin mitä hioa ja vaalia. En siis näe vapaassa suhteessa mitään järkeä.

      Näen, että toimivassa suhteessa on luottamus ja se puoliso riittää itsenään ilman, että haaremia tarvitsee rinnalle.

      En silti tuomitse heitä, jotka valitsee toisin ja kykenevät jakamaan puolison.

    • Anonyymi

      Luultavasti en jaksaisi. Siis jos olisi kumppani ja kumppanin lisäksi muita. Ja kumppanilla muita. Eihän siinä aikakaan riittäisi.

      Minä nyt en muutenkaan ole lainkaan parisuhdeihminen. Olen sielultani yksinäinen susi.

      xLiner

    • Kyllä voisin avata monogamista parisuhdetta ainakin jonkin verran.

      Ei siis vapaisiin seurustelusuhteisiin, mutta ainakin seksin osalta ja sallisin sen tietysti myös kumppanilleni.

    • En innostu asiasta. En pystyisi hyväksymään kumppanin muita miesseikkailuita. Itselläni tuskin muita olisikaan. Kateus iskisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      806
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe