Työntekijöiden hyväksikäyttöön perustuvat liiketoimintamallit ja taloudellisen hyödyn tavoittelu työntekijöiden kustannuksella täytyy saada loppumaan.
Taksialalla on tavanomaista alipalkkaus, ylipitkät työpäivät ja puutteet työaikakirjanpidossa, työaikarikokset, työsuojelurikokset jne. Kaikki nämä puutteet ja rikokset tapahtuvat välitysyhtiöiden, Kelan ja kuntien sekä kaupungien suojeluksessa, koska he ovat sopineet ajoista, joita ei ole mahdollista suorittaa laillisesti.
Työmarkkinarikollisuus on taksialalla maan tapa
10
405
Vastaukset
- Anonyymi
Suomessa on runsaasti vapaita työpaikkoja. Kuka käskee mennä taksiin kuljettajaksi??
Taksin voi ostaa ihan itse, luvankin saa nopeasti ja halvalla joten siitä vaan taksiyrittäjäksi ja voi sitten maksaa itselleen sitä palkkaa.- Anonyymi
Kirjoittatte asiaa. Yrittäjäksi itse.
- Anonyymi
Hieno idea. Alipalkkaa itsensä ylipitkiin työvuoroihin. Taidat olla varsinainen nero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno idea. Alipalkkaa itsensä ylipitkiin työvuoroihin. Taidat olla varsinainen nero.
Ei kymmenen tuntia ole yrittäjälle mitenkään ylipitkä. Hemmotellulle pullamössöduunarille se on.
- Anonyymi
Kyse on laittomuuksista ja työntekijöiden huijaamisesta.
- Anonyymi
"Kuka käskee mennä taksiin kuljettajaksi??"
te-toimisto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittatte asiaa. Yrittäjäksi itse.
Ei yrittäjäksi vaan päivystäjäksi itse.
- Anonyymi
Työmarkkinarikollisuus ja työperäinen hyväksikäyttö on pureutunut voimakkaasti taksi-alalle. Demarit ja Vasemmistoliitto ei ole luvannut mitään toimia työmarkkinarikollisuuden kitkemiseksi.
Erityisen suuressa hyväksikäytön vaarassa ovat työntekijät, joita usein muutetaan ns. kevytyrittäjiksi ja yrittäjiksi vailla lakien suojaa. Eli välitysyhtiöiden yrittäjäduunarit ns. "taksi-isännät" toimivat lähes palkatta tai ansaitsevat köyhyysrajaa heikommin.- Anonyymi
Kevytyrittäjä on AINA yrittäjä. Kevytyrittäjä on markkinointinimi. Laissa sellaista ei ole.
- Anonyymi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010990917.html
Lisäksi SAK:laiset Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL sekä Suomen Merimies-Unioni SMU aloittavat maanantaina saarrot Teollisuusliiton lakon tueksi. Lakkojen tapaan myös saarrot kestävät kuusi päivää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191672
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36921Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38821Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37710