Onko mielessä työnhaku ja teatteri olevinaan hakemassa?
Monet työttömät on loikoillen kotonaan eikä mene 100-1000km päähän töihin vaikka työpaikka olisi?
Mikä saa laistamaan työtä vaikka on olevinaan työnhakija, eikä koulutukset kiinnosta uuteen ammattiin?
Suomessa on kavatettu herkkuperseitä jotka valikoi kaikessa!
Työttömät, onko mielessä työnhaku
45
159
Vastaukset
- Anonyymi
Koulutukseen ilmeisesti noin vain mennään eikä päästä? Eli pitää olla vähintään 11 laudaturia että noin vaan mennään koulutukseen vai mitä?
- Anonyymi
miten minä sitten pääsin kun oli B tason paperit.
- Anonyymi
Liitonrahat + ove jää paremmin rahaa käteen kuin olisi töissä ei kiitos töille
- Anonyymi
Mitkä ihmeen liitonrahat? Liitto ei maksa mitään rahaa!
- Anonyymi
tokkopa nyt patistaan hakemaan 100-1000 km päästä. Paljon todennäköisempää että kehotetaan hakemaan työtä 0-40 km etäisyydeltä.
- Anonyymi
TäH?, Höh? tÄh?...tippuko lapaset maahat täh höh?....
Kannattaisi lukea aloitus ennenkuin vastaa aivottomasti!
Työn hakemisesta kyse että työttömät suhtautuisivat oikeasti siihen työnhakuun ja hakisivat koko suomen mitassa sitä työtä jos kerran työtä tarvitsee...
Mikä asiassa se vaikea osio tajuta se ykinkertainen asianydin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TäH?, Höh? tÄh?...tippuko lapaset maahat täh höh?....
Kannattaisi lukea aloitus ennenkuin vastaa aivottomasti!
Työn hakemisesta kyse että työttömät suhtautuisivat oikeasti siihen työnhakuun ja hakisivat koko suomen mitassa sitä työtä jos kerran työtä tarvitsee...
Mikä asiassa se vaikea osio tajuta se ykinkertainen asianydin?Minö eu ainakaan eoätä beroilani laiskija yrittäjiä ja yrityksiä
Minun rahatbeu meen yritusten sosiaali etuuteen
- Anonyymi
No laskeppa että mitä tuollaisen työmatkan kulkeminen maksaa kun bensa on yli 2e-litra, vakuutukset, huollot ym. Minimipalkalla ei tuollaisia makseta. Inflaatio on aiheuttanut sen että ei ole kannattavaa kulkea töissä. Ei siinä sen kummempaa syytä ole.
- Anonyymi
Ihan paras idiootti taas kuittailee pikkunäppärää vitsiä kun pää ei riitä pysyä asiassa....
- Anonyymi
Yritystuki on rikaiden soaiaalietuutta
- Anonyymi
Maksatko auton kustannukset ja sen ajan kun istut autossa monta tuntia ja palkinnoksi saat paskaduunia jossa vielä YT:t noin 5 vuoden välein?
Et tekisi itse sekuntiakaan tuollaista sontaa, niin miksi pitäisi tehdä tuolloin kenenkään muunkaan? - Anonyymi
Bensanhinta ja autoilun kalleus.... Ennen oli halpaa kulkea töissä..
- Anonyymi
Onko ap:lla 100km päässä toinen työpaikka johon voi vain kävellä sisään?
- Anonyymi
Lue aloituksen kirjoitus ja mieti asiaa ajankanssa...
- Anonyymi
Tuo bensan hinnan saa takaisin veroilmoituksen täyttämällä. Näin olen kuullut. Aina voi löytää esteitä työllistymiseen.
- Anonyymi
Luulo ei ole tiedon väärtti, verotuksessa saat vähennyksinä korkeintaan 30% rahana takaisin joten takkiin tulee AINA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärtti, verotuksessa saat vähennyksinä korkeintaan 30% rahana takaisin joten takkiin tulee AINA.
Lisäksi siinä on omavastuu 750e joka ei välttämättä silpputyöläisellä edes täyty.
- Anonyymi
Pistähän linkki tuommoseen veroilmoitukseen, omastani en ole löytänyt ruksia johon voin liittää bensakuitit ja saada rahat takaisin?
- Anonyymi
no mutta kun siinä verotuksessa on omavastuu niin mitään vähennyksi ä ei saa jos on pakko länteä huitsin nevadaan lyhyt aikaiseen työhön.
- Anonyymi
Työnhaku säde pitää olla koko suomi ja työnosaamiset kohtaa!
Jos ei muuta työperässä niin kelanpäiväraha riittää silloin. Asumisen tuki pitää olla rajallista jos ei työ kelpaa toisaalla eli 3kk on ok aika pakata asunto muovipuseihin ja poistua.- Anonyymi
Työnhaku pitää olla koko maapallo ja tarvittaessa pitää olla valmis muuttamaan toiselle puolen maapalloa tai vaihtaa koko planeettaa.
- Anonyymi
haistapa paska
- Anonyymi
Sitä olen miettinyt että mitähän tapahtuu siinä vaiheessa kun sitä osaavaa työvoimaa ei löydy enää maapallon alueelta? Ruvetaanko hakemaan jotain alien työvoimaa? Tällä hetkellä firmat valittaa että euroopan alueelta ei löydy työvoimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnhaku pitää olla koko maapallo ja tarvittaessa pitää olla valmis muuttamaan toiselle puolen maapalloa tai vaihtaa koko planeettaa.
Olin juuri kysyä, miten kauas pitäisi muuttaa. Sinulta tulikin vastaus. No, muutin Australiaan. Siellä vielä muutin työn perässä parikymmentä kertaa. Enää en muuta. Olen osani tehnyt. Nyt teen työtä kotona, jos vaan työnestotoimisto sen joskus sallisi paljastamalla salaiset kriteerinsä sivutoimisesta yrittäjyydestä.
- Anonyymi
Asumistuki kun poistetaan niin rupeaa ihmisille työt kelpaamaan, ja vuokratasot tippuvat samalla markkinatalouden sanelemiin hintoihin. Tällä hetkellähän vuokrat ovat järjettömän korkeita pääosin sen vuoksi, että valtio maksaa ison osan niistä vuokrista.
Asuntosijoittaja ottaa mieluummin vuokralaisen 500e/kk vuokralla asuntoon, kuin pitää sitä tyhjillään etsien 1500e/kk vuokralaista...Korot, lyhennykset ja yhtiövastikkeet kun on maksettava joka kuukausi kuitenkin.- Anonyymi
Näyttävät asuntosijoittajat pitävän asuntoja mielummin tyhjillään vuosia kalliilla hinnoilla kuin ottavat asukkaaksi luottotiedottoman. Eli ei ole mikään kiire vuokrata asuntoa. Muutenhan 1500 euron vuokra olisi jo tiputettu 100 euroon ja luottotiedottomatkin kelpaisivat vuokralaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttävät asuntosijoittajat pitävän asuntoja mielummin tyhjillään vuosia kalliilla hinnoilla kuin ottavat asukkaaksi luottotiedottoman. Eli ei ole mikään kiire vuokrata asuntoa. Muutenhan 1500 euron vuokra olisi jo tiputettu 100 euroon ja luottotiedottomatkin kelpaisivat vuokralaisiksi.
Eikä pidä järkevä asuntosijoittaja tyhjillään missään asuntoaan :D
Ainahan noita amatöörejä riittää jotka menevät konkurssiin ja joutuvat myymään asuntonsa lopuksi, mutta onhan näitä pöljiä joka tuloluokissa, myös niissä rikkaissa. - Anonyymi
Ei kai sitä enää nykyään ole varaa asua missään asunnossa. Ihmiset asuu nykyään pakettiautoissa ja vaunuissa. Ainakin ulkomailla tämä yleistynyt ihan räjähdysmäisesti. Itse asun vaunussa omalla tontilla. Asuntosijoittajat voivat minun puolesta pitää tunkkinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sitä enää nykyään ole varaa asua missään asunnossa. Ihmiset asuu nykyään pakettiautoissa ja vaunuissa. Ainakin ulkomailla tämä yleistynyt ihan räjähdysmäisesti. Itse asun vaunussa omalla tontilla. Asuntosijoittajat voivat minun puolesta pitää tunkkinsa.
Ei ole varaa ostaa pakettiautoa tai vaunua. Eikös ne asuntovaunutkin ole aika hintavia puhumattakaan tonteista. Ajokorttiinkaan ei ole varaa eikä useimmiten ensiyrittämällä pääse inssistäkään läpi vaan vaatii useampia yrityskertoja ja koska tämä on bisnestä niin voi olla, että vaaditaan tosi, tosi, tosi monta kertaa uusimaan inssiajo yhä uudelleen ja uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa pakettiautoa tai vaunua. Eikös ne asuntovaunutkin ole aika hintavia puhumattakaan tonteista. Ajokorttiinkaan ei ole varaa eikä useimmiten ensiyrittämällä pääse inssistäkään läpi vaan vaatii useampia yrityskertoja ja koska tämä on bisnestä niin voi olla, että vaaditaan tosi, tosi, tosi monta kertaa uusimaan inssiajo yhä uudelleen ja uudelleen.
Omalla kohdallani vaunu ja tontti maksoi noin 20k eli joo on kallista mutta kun jaksoi jonkun vuoden tehdä paskahommia niin sai säästettyä. Vietin 5-vuotta elämästäni ostamatta yhtään mitään muuta kuin välttämättömyyksiä mutta kyllä se ihan toteutettavissa on riippuen tietenkin omista kustannuksista. Monet ovat vain myyneet koko omaisuutensa ja ostaneet pakettiauton.
Tonttihan ei ole mikään välttämätön. Moni vanlife-elämää viettävä nukkuu milloin missäkin kaupan parkkipaikalla, tien laidassa tai leirintäalueella. Jos kiinnostaa tämä elämäntapa niin kannattaa katsoa youtubesta vähän videoita hakusanalla Vanlife niin saa vähän tuntumaa että mitä se homma on oikeasti. Asuntovaunu on kuitenkin vähän mukavampi. Tuo vanlife on aika raakaa elämistä.
- Anonyymi
Sellasta se on. Tyhmä kun on, niin luulee että ratkaisukin on yksinkertainen. Jos ongelma olisi asumistuki tai työmatkan pituus, niinkuin Suomessa ei olisi yhtään työtöntä.
- Anonyymi
Ihmisiä ei työ kiinnosta vaan tuet!
- Anonyymi
Ei ainakaan silloin kun työn tarve on samaa tasoa kuin kivien pyörittely pellolla edestakaisin 8 tuntia päivässä tai veden kantaminen avannosta toiseen, mutta joillekin työn vaatijoille sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä kunhan vaan kukaan ei ole jouten mistään syystä. Näillä vaatijoilla varmaan yhtä tasokas ja merkityksellinen työpaikka itsellään.
- Anonyymi
Kotoa rikkaat antaa lapsilleen... Kotoa 500, valtiolta 500,tuet 600....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotoa rikkaat antaa lapsilleen... Kotoa 500, valtiolta 500,tuet 600....
Rikkaiden pentujen lapsilisätkin menee vain sijoituksiin kun köyhässä perheessä ne menevät siihen mihin ne on tarkoitettukin, eli lastenvaatteiden tms. hankkimiseen.
Rikkaat ei lapsilisiä tarvitse! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan silloin kun työn tarve on samaa tasoa kuin kivien pyörittely pellolla edestakaisin 8 tuntia päivässä tai veden kantaminen avannosta toiseen, mutta joillekin työn vaatijoille sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä kunhan vaan kukaan ei ole jouten mistään syystä. Näillä vaatijoilla varmaan yhtä tasokas ja merkityksellinen työpaikka itsellään.
👍Puhut asiaa.
- Anonyymi
Auto kulkee bensalla, ihminen ruoalla. Jos ei ole ruokaa niin ihminen ei kulje.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaiden pentujen lapsilisätkin menee vain sijoituksiin kun köyhässä perheessä ne menevät siihen mihin ne on tarkoitettukin, eli lastenvaatteiden tms. hankkimiseen.
Rikkaat ei lapsilisiä tarvitse!Ei köyhällä ole varaa osta vaatteita. Köyhä pitää 10-30 vuotta vanhoja vaatteita päällänsä.
- Anonyymi
Autoilun kalleus tekee työn aloittamisen nuorille hankalaksi.... Ja kalliimaksi menee kokoajan..
- Anonyymi
Suurin syy on paskapalkkaisten työpaikkojen yleisyys ja suorastaan mielisairas työtahti.
Kenenkään fysiikka eikä pää kestä sellaista yhdistelmää montakaan vuotta, toisaalta on suojiksia missä ei tarvii tehdä juuri mitään, senkun juoruilee ja jopa etsii vikoja muista ja vittuilee niille työnraatajille päivät,viikot,vuodet pääkseen.
Että sellaista työelämää olisi tarjolla kuka lähtee ensin mainittuun puuhasteluun missä poljet paikallasi koko elämäsi kunnes sekoat tai joku paikka hajoaa ja joudut ikityöttömäksi työmarkkinatuelle loppuiäksesi... katkeroitumaan ja ehkä minimi eläkkeelle sitten joskus.
Mahtavaa elämää tuo polku... varmastikin kun sen ajoissa tajuaa niin hyppää tuosta oravanpyörästä mielummin pois kuin ajaa itsensä mieleltään yhtä sairaaksi kuin ne sairaan ilmapiirin suojislaiset jotka syyllistävät duunariorjia enemmin töitä tekemään, mitättömällä palkalla jos nyt voi edes palkasi tuota kutsua...
- Anonyymi
Vanhoja ei kukaan töihin ota. Meitä on 5 hengen porukka jotka haetaan töitä ja neuvotaan toisiamme. Täysin turhaa hommaa. Ei meille edes kukaan vastaa mitään. Ei edes että hakemuksenne on saapunut.
- Anonyymi
👍Asiaa, juuri noin👍👌
- Anonyymi
Itse en ota työtä vastaan, koska siitä ei makseta ja vaikka maksettasiin niin pärjään hyvin ansiosidonnaisella ja kohta otan OVE:ttä 50% määrällä säästötilille nipun talteen.
- Anonyymi
Tämä alotus kuuluu jälleen kerran "iltasanomien toimittajan provo"-kategoriaan ja kohta saamme lukea sieltä, kuinka vätyksiä työttömät onkaan. Ei kannata näihin vastata.
- Anonyymi
Iltalehden toimittajan provo.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911980
- 1231081
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21785- 58776
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33690ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9512