Miltä tuntuu kun vanha auto jyrää kaikilla teillä?

Anonyymi-ap

On halpaa ja huoletonta kyytiä

44

115

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kyllä vanha auto tule halvaksi. Oma 21-vuotias ajopelini oli huollossa viime viikolla. Lasku oli 1500 euroa. Se on iso summa siitä, että auton saa läpi vuosikatsastuksesta.

      Eikä ole mikään erikoisauto, vaan 2002 C-luokan Mercedes-Benz.

      • Anonyymi

        Dinon kirjoitusta!


    • Vanhat autot voivat tulla loppupeleissä kalliimmaksi, kun niitä tarvii huoltaa enemmän. Ja jos puhutaan vaikka 1950-70 -lukujen autoista, niin osien hankkiminen yms. se se vasta voi olla kallista. Tosin sitten taas jos aloittaja puhut käytettynä ostetusta autosta, joka ei kuitenkaan ole ihan vanhaa mallia tai antiikkiauto, niin ehkä ainakin ostaminen on halvempaa. Vanhemmissa autoissa kuitenkin on se hyvä puoli, että eri merkkiset erottaa toisistaan, kun taas nykyautot on melkein kaikki samanlaisia ja erottaa vain auto merkin logosta, ei kauheasti muusta.

      • Anonyymi

        Vanha auto, vaikka olisi vähän ajettu, alkaa lopulta hajota vanhuuttaan. Kalliita osia rikkoutuu. Kaksi vuotta sitten katsastus hylkäsi autoni takajarruputkien takia. Korjaus maksoi 800 euroa. Tänä vuonna oli tosiaan tuo 1500 euron korjaamokäynti, että auton sai läpi vuosikatsastuksesta.

        Auton ikä huomioiden kilometrejä ei ole paljon mittarissa, mutta yli 20 vuotta on elektroniikalle pitkä aika. Komponentit alkavat hajota ja varaosat eivät ole halpoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha auto, vaikka olisi vähän ajettu, alkaa lopulta hajota vanhuuttaan. Kalliita osia rikkoutuu. Kaksi vuotta sitten katsastus hylkäsi autoni takajarruputkien takia. Korjaus maksoi 800 euroa. Tänä vuonna oli tosiaan tuo 1500 euron korjaamokäynti, että auton sai läpi vuosikatsastuksesta.

        Auton ikä huomioiden kilometrejä ei ole paljon mittarissa, mutta yli 20 vuotta on elektroniikalle pitkä aika. Komponentit alkavat hajota ja varaosat eivät ole halpoja.

        Kyllä se näin on, että mitä vanhempi auto, sitä kalliimmaksi tulee korjaaminen.


    • Anonyymi

      Hyvältä se tuntuu mutta kun CD-levy ei tule ulos soittimesta niin se ahdistaa suunnattomasti.

      • Anonyymi

        Pahemmalta tuntuu kun VHS-soittimen joku hihna katkeaa ja jynkkyfilmi jää VHS-soittimen sisään ja nauha ei kulje mihinkään eikä kasettia saa ulos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahemmalta tuntuu kun VHS-soittimen joku hihna katkeaa ja jynkkyfilmi jää VHS-soittimen sisään ja nauha ei kulje mihinkään eikä kasettia saa ulos!

        Pahimmalta tuntuu katsella c-tapea, kun ei ole soitinta millä sitä soitella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahimmalta tuntuu katsella c-tapea, kun ei ole soitinta millä sitä soitella

        C-kasetin kuvaominaisuudet ovat sangen vajanaisia..
        Ääni pelaa kyllä. :D
        https://areena.yle.fi/podcastit/1-3678445


    • Anonyymi

      Auton pitäminen ei ole halpaa. Näinhän se on.

    • Tänään air bagin valo syttyi muutaman kerran. Viimeisellä pätkällä se ei enää syttynyt. En sitten tiedä pitäisikö siitä huolestua vai ei. - En koskaan tiedä..

      • Anonyymi

        Autokoulun opettaja aikoinaan sanoi, että jos esim. ajonopeudet huolettaa pidemmällä matkalla, niin laittaa vaan mynthon-rasian lappeelleen siihen mittariston eteen.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Autokoulun opettaja aikoinaan sanoi, että jos esim. ajonopeudet huolettaa pidemmällä matkalla, niin laittaa vaan mynthon-rasian lappeelleen siihen mittariston eteen.

        -keinovaginamies-

        Olen kuullut sellaisenkin neuvon, että jos jokin epämääräinen kolina alkaa liikaa häiritä, niin kääntää vaan radiota kovemmalle 😄


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Olen kuullut sellaisenkin neuvon, että jos jokin epämääräinen kolina alkaa liikaa häiritä, niin kääntää vaan radiota kovemmalle 😄

        Toimii toimii.
        Sitten ajetaan vaan vika ulos autosta:))

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Olen kuullut sellaisenkin neuvon, että jos jokin epämääräinen kolina alkaa liikaa häiritä, niin kääntää vaan radiota kovemmalle 😄

        Kyllä ne katsastuksessa laittaa volymin pienemmälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne katsastuksessa laittaa volymin pienemmälle.

        Sitä murehditaan sitten vasta syys-lokakuussa. 🙂 Siihen saakka se on kovaa ajoa vaan tiedossa.👍


    • Siteeraan Hyacinth Bucketia, joka kommentoi Onslowin autoa: Get rid of that death trap of a vehicle!

      Vanhoista autoista ei ole kuin riesaa ja kuluja.

      • Anonyymi

        Auto onkin vain kuluja tuottava, laiskistuttava, tyhmentävä kun liikkumattomuus heikentää ja aivotoiminta vähenee, syöty energian ylimäärä kertyy elimiin ja ympäri vartaloa.

        Liikkumattomuus on taakka ihmiselle ja yhteiskunnalle.

        Ja jälkeläisillesi.


    • Anonyymi

      Onhan se niinkin. Joutuu tekemään töitä paljon.

    • Anonyymi

      Vanha 2002 ransporteri jolla ajelen,korjaan itse viat,halpaa ajua.

    • Anonyymi

      latelan auto-ohjelmatr eli alle 20 hevosvoimaisedt ladat laste eli lsfs

      lada elle 20 heosvoi,saa niissä'

      • Anonyymi

        Kuski kiihtyy ylämäkeen, lada alamäkeen


    • Anonyymi

      Riippuu kui osaa itse korjata

    • Anonyymi

      Ei ole mahdollista.

      Joku lapsi valui punaisiin valoihin rinnakkaiselle vasemmalle kaistalle "viritetyllä" e36 coupe bemarillaan. Valot vaihtuivat ja hybridi-shooting break toyotani ampui satojen metrien päähän ja teini jäi veivaamaan manuaalisia vaihteita.

      Se on sähköinen voimalinja sellainen että polttomoottori jää seisomaan. Kuminauha versus kombustio. ;D

    • Anonyymi

      En kyllä oikein välitö vanhoista autoista. Omassa autossa on kilometrejä 270. Mukavan pehmeää menoa 👍🏻

      • Anonyymi

        ...ja velkaa loppuelämäksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja velkaa loppuelämäksesi.

        Pöh, todellakaan ole. Ja mitä sitten vaikka olisikin? Jos sen pystyy maksamaan, niin mikä ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöh, todellakaan ole. Ja mitä sitten vaikka olisikin? Jos sen pystyy maksamaan, niin mikä ongelma?

        Kunhan maksat velkasi itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan maksat velkasi itse.

        No kuka muu velkani maksaisi kuin minä itse? 😂


    • Anonyymi

      lada 12++s öateöasta-

    • Anonyymi

      13 vuotias auto, perusasiat teen itse. 400hv. neliveto, janoinenhan tuo on mutta en aja paljon. Rahaa siitä tuskin kummoisia enää saa, ja kun auto on kiva niin ajelen sen loppuun.
      Korjaamolle mennyt rahaa 1500€ kolmen vuoden aikana, kyllä sen kestää.

    • Anonyymi

      Uuden auton ostaminen on hölmöläisen hommaa. Yli 20 000 puhumattakaan jostain kämpän hintaisista autoista on todella huono sijoitus. Auton arvo laskee silmissä se on helkutin kallis ja yhtään erikoisempaa ihmistä se ei sinusta tee. Huomattavasti halvemmalla saa toimivia siistejä käytettyjä autoja joissa häviäminen on huomattavasti minimaalisempaa. Ei vanhan auton korjaus maksa ikinä niin paljoa että kannattaisi joku useiden kymppitonnien auto ostaa.

      • Anonyymi

        No jos on rahaa ostaa kymppitonnien auto, niin miksi sitä ei tekisi, jos siitä itse saa iloa ja tyydytystä? Kyllä minä ostaisin premium-luokan auton, jos siihen olisi varaa. Miksi auton ylipäätään pitäisi olla rahallisesti kannattava sijoitus? Eikö voi jotain hankkia itselleen vain sen takia, koska haluaa?


      • Anonyymi

        800 euron autolla on viis vuotta ajettu . Ja matka jatkuu .


    • Pirun kivalta! Omat autoni menneet osapuilleen näin:
      2009-2010: Renault Clio 94 (400€)
      2010-2011: Mitsubishi Lancer 90 (450€?)
      2011: Suzuki Super Carry 89 (~1k€)
      2011: Lada Samara 95 (500€)
      2011: Mitsubishi Carisma 98 (1100€)
      2012: Skoda Felicia 98 (400€)
      2013: W202 95 (1600€)
      2015: Nissan Almera 97 (900€)
      2015: W202 94 (2400€)
      2017: S-Type 99 3.0 V6 (3000€, mutta kauppa purettiin reilua kuukautta myöhemmin)
      2018: Fiesta 92 (200€)
      2018: Vito 08 (5400€ hintalappu)
      2019: Hiase 00 (Viton kunnon vuoksi mä maksoin hiukan välirahaa liikkeelle)
      2020: Ransit 04 (800€)
      2021: Laguna 04 (700€)
      2021: Honda Accordin näköinen ja kokoinen autoni eli kuutoinen 2003 (~1700€)

      Eli aika halpoja Vitoa lukuunottamatta, vaikka eipä noita myöskään voitolla ole juurikaan myyty eteenpäin, vaan yleensä noin parin sadan tappiolla tai pistetty lihoiksi, jolloin pitkällä aikavälillä tappioita on ehkä minimoitu suht hyvinkin 🙄 Tai no nuo C-Mersut oli kumpikin suht pitkään mulla, mittakaavassani, niin ne taisivat molemmat mennä satasilla eteenpäin mutta sinänsä ihan ymmärrettävää sekin.
      Ehdottomasti eniten rahaa nieli Vito, pelkästään jo korjauksiin 2,5k€ vuodessa puhumattakaan vaihtoarvosta, ja sitä seuranneiden autojen paskuudesta omalla tavallaan 🙄 Carismaan jouduin teettämään jakopään ja se maksoi muistaakseni noin puolet auton arvosta, eikä mennyt kauaa kun hän kiitti huolenpidosta rikkoutuneella vaihdelaatikolla 😑 No silloin onneksi tajusin ns vetää töpselin seinästä, mutta toisaalta kyllä tollasella koneella jo oli oma hyvä arvonsa joskus 10 vuotta sitten. C-sarjan Mersuja korjasin tai korjautin aina välillä, mutta harvemmin tuli satasta kalliimmaksi yksi homma. 🙄 Hitsausta, stefoja, niveliä, närhenmunat, laturi, lukkoja/avain yms. kuluvia osia vuosien varrella. Felicialla ajoin vuodessa vissiin noin 22tkm ja osa siitä kärry takana ja 1,3 koneen kaasu pohjassa kartingin vuoksi, ja korjauksiin meni muistaakseni 40€ kun vaihdoin pörisevän takapöntön 😃 Jaguarin vikakokonaisuus 1100km jälkeen olisi ollut 2700€ homma ja liittyi osittain edelliseen katsastukseen, joten kaupat purettiin hyvässä hengessä ja mä jätin myymäläpäällikön ja katsastusasemaketjun TJ:n vääntämään keskenään 😅 Oikein kunnon Alonso tyylillä 😂
      Buys an used Jag
      Taunts neighbours
      Attracts girls
      Does burnouts
      Shows off in social media
      Whines
      Puts a sales manager and the inspector to fight with each other
      Gets rid of the Jag
      Gets his 3 grand back
      Refuses to elaborate

      Ja tähän loppuun sellainen vahingoniloinen hymy alaleuka pitkänä ja kurtussa olevan otsan alta hiukan yläviistoon katsoen. Ei muuten löydy oikein sopivaa emojia sellaiselle "karma" hymylle. Jotenkin noiden kombinaatio varmaan 😆😁

      • Ei ollenkaan pöllömpiä ratkaisuja sun budjettiin ja tarpeisiin 👍 Etkös sä oo sitä puhunut, että jos se liberal muslim tyttö olisi ryöstänyt sun poikuuden kuutisen viikkoa aikaisemmin, niin oisit jättänyt koko Viton ostamatta 🤣 No kaikki me joudutaan oppirahat maksamaan, mut mieti hei että sä kuitenkin säilytit kasvosi Jaguaarin tapauksessa, ja huono yksilö firman pakuna on tarjonnut sulle yhden hyvän ison selityksen, jos tulee sun kotitalouden tai firman muuttuneet kustannusrakenteet puheeksi jonkun kanssa, etkä tykkää ohjata keskustelua esim. alkoholismiin 🙄 Ja tietty nythän sun ei El Plan päätöksen takaa tarvii paljoa selitellä mitään kenellekään vaan makselet 1:llä alkavat sähkölaskusi kiltisti, ja seuraat kun keskiluokka köyhtyy tai vähintäänkin joutuu luopumaan osittain totutusta elintasosta 👍

        Ite myin Hummerin pois tän bensanhinnan takia, ja kun toi Keuliva Silverado 6,5 twinturbo-V8-diesel koneella, ilokaasujärjestelmällä, reilun 2000Nm väännöllä, ja takaveto-Camaron voimansiirrolla ei oikein sovi Suomen talveen, niin ostin amerikkalaisesta huutokaupasta pitkäaikaisen unelma-autoni Ford Crown Victorian 😍 En ole vielä saanut aikaiseksi upata kuvia puhelimesta jonnekin pilvipalveluun, mutta aivan upeakuntoinen pronssin/kullan suuntaan taittava beige tms. Ja aina yhtä hyväksi todetulla Panther-platformilla (1979-2011) eli body on frame rakenteella, ja Fordin ~230hp V8 koneella. Eli nyt mulla on toi käyttö/talviautona, Silverado meidän choppauspajan "käyntikorttina" ja kotipuolessa Belgiassa mulla on ollut pitkään samanlainen W202 kuin sulla oli, mut toi on hei Elegance eikä mikään Classic ja 2,2 versiolla sinänsä hyvästä M111 koneesta, mut noi 1,8:t on aika mopoja kyl.

        Mä en ite niin tykkää japseista mut toi mallisarja tuntuu sopivan sulle, on ihan siistihkö yksilö verrattuna niihin mitä oon sulla joskus nähnyt työn alla ja pahus kun nahkahousut repesi niihin kaariin kun nappasin jarrulevyt siitä meidän Daytona-ratakilpuriin, ja kiva sinänsä että pääsit kokemaan premium-autot halvan bensan ja jaettujen asumiskustannusten aikakaudella. Ainakin itteä vtuttais sun saappaissa, jos et vaikka tosta Feliciasta eteenpäin olisi siirtynyt Mersuihin vaan olisit "edennyt" siinä maailmassa ja päätynyt jonkun TSI-Octavian omistajaksi 😱 Olis houkutellut varmaan ihan vääränlaisia muijia sun makuun, eli tehnyt vielä sitä kautta tuplasti prsaukisemmaksi, ja nyt tässä maailmantilanteessa kelaisit edelleen että millaista olis katsoa maantietä johtotähden läpi tai omistaa Jaguaari 🙄


      • bicky_royal kirjoitti:

        Ei ollenkaan pöllömpiä ratkaisuja sun budjettiin ja tarpeisiin 👍 Etkös sä oo sitä puhunut, että jos se liberal muslim tyttö olisi ryöstänyt sun poikuuden kuutisen viikkoa aikaisemmin, niin oisit jättänyt koko Viton ostamatta 🤣 No kaikki me joudutaan oppirahat maksamaan, mut mieti hei että sä kuitenkin säilytit kasvosi Jaguaarin tapauksessa, ja huono yksilö firman pakuna on tarjonnut sulle yhden hyvän ison selityksen, jos tulee sun kotitalouden tai firman muuttuneet kustannusrakenteet puheeksi jonkun kanssa, etkä tykkää ohjata keskustelua esim. alkoholismiin 🙄 Ja tietty nythän sun ei El Plan päätöksen takaa tarvii paljoa selitellä mitään kenellekään vaan makselet 1:llä alkavat sähkölaskusi kiltisti, ja seuraat kun keskiluokka köyhtyy tai vähintäänkin joutuu luopumaan osittain totutusta elintasosta 👍

        Ite myin Hummerin pois tän bensanhinnan takia, ja kun toi Keuliva Silverado 6,5 twinturbo-V8-diesel koneella, ilokaasujärjestelmällä, reilun 2000Nm väännöllä, ja takaveto-Camaron voimansiirrolla ei oikein sovi Suomen talveen, niin ostin amerikkalaisesta huutokaupasta pitkäaikaisen unelma-autoni Ford Crown Victorian 😍 En ole vielä saanut aikaiseksi upata kuvia puhelimesta jonnekin pilvipalveluun, mutta aivan upeakuntoinen pronssin/kullan suuntaan taittava beige tms. Ja aina yhtä hyväksi todetulla Panther-platformilla (1979-2011) eli body on frame rakenteella, ja Fordin ~230hp V8 koneella. Eli nyt mulla on toi käyttö/talviautona, Silverado meidän choppauspajan "käyntikorttina" ja kotipuolessa Belgiassa mulla on ollut pitkään samanlainen W202 kuin sulla oli, mut toi on hei Elegance eikä mikään Classic ja 2,2 versiolla sinänsä hyvästä M111 koneesta, mut noi 1,8:t on aika mopoja kyl.

        Mä en ite niin tykkää japseista mut toi mallisarja tuntuu sopivan sulle, on ihan siistihkö yksilö verrattuna niihin mitä oon sulla joskus nähnyt työn alla ja pahus kun nahkahousut repesi niihin kaariin kun nappasin jarrulevyt siitä meidän Daytona-ratakilpuriin, ja kiva sinänsä että pääsit kokemaan premium-autot halvan bensan ja jaettujen asumiskustannusten aikakaudella. Ainakin itteä vtuttais sun saappaissa, jos et vaikka tosta Feliciasta eteenpäin olisi siirtynyt Mersuihin vaan olisit "edennyt" siinä maailmassa ja päätynyt jonkun TSI-Octavian omistajaksi 😱 Olis houkutellut varmaan ihan vääränlaisia muijia sun makuun, eli tehnyt vielä sitä kautta tuplasti prsaukisemmaksi, ja nyt tässä maailmantilanteessa kelaisit edelleen että millaista olis katsoa maantietä johtotähden läpi tai omistaa Jaguaari 🙄

        Ai nyt se sun Crown Vic on vihdoin maassa ☺️ Onnea Uncle Bicky! On varmaan komiaa ajaa 12 vuotta vanhalla autolla, mutta 44 vuotta vanhalla konstruktiolla ja mallisarjan kolmannella korilla eli "Whale" vai miksi ne tota Ameriikoissa kutsuu. Hummer varmaan oli aika karsea bensarohmu jo painon ja nelivedon takia, plus tietty aivan järjetön mörkömoottori siinä 😈 Kaipa tolla johonkin 10-15 litraan pääsee? 🤔 Mikä taitaa olla jo yli puolet mitä sun Hummer vei 😂 No kohta kevät tulee, niin kiva sun kannalta että voit pitää Silveradon suosiolla harrastevehkeenä, ja tolla Fordilla saat tietty paremmin kiskottua railerissa teidän ratakilpuria tai tiimimme ralliautoja. Oli ne pari Smart Fortwo:ta roikkumassa kettingeillä vastapainona Silveradon karjapuskurissa hiukan kömpelöitä nekin. 🙄

        No juu kieltämättä aika hyvä aikaikkuna mulla kokea noita vanhempia premium-autoja, itäautoja, pakuja yms. jotka omalla tavallaan on aina kiinnostaneet 😃 Nythän W202 Mersuista Suomen suolakylvyissä on aika ajanut ohi, ja nyttemmin samassa hintaluokassa pyörivä pykälää uudempi W203-mallisarja on paitsi mielestäni rumempi, niin ihan yleisesti tunnettu sähkövioista, jakopääongelmista jne. eikä oikein koskaan ole ollut mikään "tavoitteeni" 🙄 Laguna oli pirun kiva premiumhenkinen auto, mutta kannatti sillä hetkellä myydä 540€ hintaan pois. Kiva puolinahkasisusta, hiljainen, avaimeton käynnistys, pehmeä ja mukava ajettava jne. kun taas nykyinen japanilainen autoni on sellaisella saapassukka-kuosilla mitä sisustaan tulee, kovemmalla rengasmelulla, pintakovempi ajotuntuma feat. kovamuovien räminä jne. 🙄 Mutta toisaalta toimiva AC, pari samanlaista banaanilaatikoissa ja kuormalavoilla, isompi vetomassa, isommalla koneella kuin Rellu ja Mersut eli 2.0 ja 147hp vs. edellämainittujen 1,8 ja noin 122hp lukemiin 👀
        Ja se tärkein, että tuo on sen verran hyvä etten inhoa/häpeä tuota ollenkaan, en koe tällä hetkellä autokuumetta juurikaan, mutta sen verran vanha ja halpa auto kuitenkin ettei tarvitse menettää yöunia pikkujuttujen takia eikä maksella turhan kalliita vakuutuksia. 🙄


    • Anonyymi

      pitää olla suuri bensiinikanisteri polttoaineen turvana, tankki vähintään 200 litran kokoinen high-octane fuelilla täyhtettynä jos joku muskelijenkki joka kuluttaa 90 korkeaoktaanista sadalle kilometrille

    • Anonyymi

      Maapallon hyvinvoinnin kannalta suurimmaksi kysymykseksi nousee se miten monta kilometriä ihmiset ajavat vuosittain. Tuo tulee yksinkertaisesti siitä kaavasta jossa olisi huomioitu myös uuden auton valmistamisesta syntyvät päästöt.

      Autojen hiilidioksidipäästöjen raja-arvoksi on asetettu 130 g/km vuodesta 2012 alkaen. Vuonna 2020 raja-arvo oli 95 g/km.

      Kun uusien autojen valmistus huomioidaan "Footman Jamesin tutkimus". Sen mukaan keskiverron uuden auton kuten Volkswagen Golfin valmistus tuottaa noin 6800 kilon Co2-päästöt, kun taas esimerkiksi Volvo on kertonut Polestar 2-sähköauton valmistuksen tuottavan tällä hetkellä peräti 26 000 kg hiilidioksidia.

      Vanhalla autolla voi siis ajaa 200 000 kilometriä 130 g/km päästöillä samaan saastemäärään mitä uuden sähköistetyn Volvon valmistaminen saastuttaa.
      Vanhalla päästöstandardilla oleva auto alkaa saastuttamaan enemmän mitä uusi Golf vasta 194 285 kilometrin ajon jälkeen.

      Huonointahan olisi maapallon kantokyvyn kannalta se jos ajettaisiin vai uusilla autoilla, ainakin jos ajomäärät olisivat alle 15 000 kilometriä vuodessa. Ikävä kyllä suomalaiset ajavat autollaan keskimäärin 14 000 kilometriä vuodessa. Tuolla kaavalla ajateltuna uuden sähköauton hyöty syntyy vasta siinä vaiheessa jos ajetaan uudella sähköautolla yli 15 vuotta, alle sen valmistamisen päästöt ylittävät vertailussa päästöt mitä 2012 vuoden autot sitä huonoa ilmaan päästävät.

      AV

    • Anonyymi

      olisikin huvittavaa joku jenkkimuskeli, joka vetäisi kuin bensatankkia eli 2-vaunuista sellaista rekkaa perässään jotta riittää moottorin polttoaineet.

    • Anonyymi

      No eihän ole, kosla saattaa levitä tielle koska vaan

    • Anonyymi

      jos tulee säiliöasuto perässä kuin Jerry-ksanisxterinas jotta riittää polttoaine.

    • Anonyymi

      Tietäjät, mikä olisi mahdollisimman toimintavarma ja yksinkertainen vanha arkiauto sanotaanko jostain 80-luvun lopulta tuonne 90-luvun alkuun. Sellainen minkä voisi ehkä vielä kohdata myyntipalstoilta.

      • Anonyymi

        Pappatunturi tai jopo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe