Aikoinaan puhuttiin kasarmilla B miehistä hieman ivalliseenkin sävyyn.
B miehet marssivat esikuntakomppaniasta ruokalaankin: epätahdissa mars!
Noh, he kuitenkin huolittiin vahvuuteen, kukin kykyjensä mukaan.
Itse olen tätä nykyä (muka) niin vammainen, että passissa lukee selkeästi tikkukirjaimilla RES. C.
🤣simiti🤣
Palstan sinkkujen reserviluokka?
15
109
Vastaukset
- Taisin saada palstalta D:n paperit.. 
 Ainakin tuon yhden höyryäjän mukaisesti.
 Minähän olen mitä ilmeisemmin häntä kiusannut ja olen niin ilkeä ihminen..
 Ja hailee se mulle on. Jos D:n papereilla mennään,niin sitten mennään.
- AnonyymiB mies olen ja nostoväessä. Lättäjalat ja voimakas likiäkö on! 
- Tykinruoaksi on minut merkattu, muistaakseni, ensimmäisten joukossa. Tosin ikää on sen verran, että taitavat lähettää vanhainkotiin vaippoja vaihtamaan. 
- AnonyymiVapautettu atooppisen ihottuman vuoksi. Luokka on kai C. 
 Varusmiesaikani vietin Tilkassa vuodepotilaana. Jos sota syttyy, palaan Tilkkaan makoilemaan, isänmaan puolesta!
- Varaan palstan T-paperit 
- AnonyymiOletan, että et kysynyt vain palstan miehiltä. A-luokaa olen ja vielä ei ole tullut ikäkään vastaan. - AnonyymiTietenkään en kysynyt vain miehiltä. Kyllä minunkin aikana pääsi vapaaehtoiset naiset palvelukseen. 
 >simiti<

- AnonyymiA siellä sotilaspassissa taitaa lukea edelleenkin. Kun ei ole tarvinnut kertaamassa käydä niin tuskin kuitenkaan ihan ensihätään etulinjoille joutuu eikä kyllä ole intoakaan. 
 -harmiseikirj-
- AnonyymiSelvennän vielä, että ennen diapetesta olin A ryhmää ja räjäyttäjän kurssin suorittanut. 
 Minun mielestä mikään ei ole muuttunut, mutta kapiaiset taitaapi pelätä minua..
 >simiti<
- AnonyymiParasta A-ryhmää olen, luonnollisesti. 
 T. rantanplan
- AnonyymiMiten tuollaisen luokan määrittelee, jollei ole käynyt armeijaa? Millaiset vaatimukset on esim A-luokkaan? - AnonyymiWebbi kertoisi: 
 Palveluskelpoisuusluokka
 Kelpoisuusluokka on Suomen puolustusvoimien luokitusmenetelmä, joka kertoo varusmiehen kykenevyydestä armeijassa. Se katsotaan ensimmäisen kerran ennen kutsuntoja lääkärintarkastuksessa.[1]
 Luokat menevät välillä A-T:
 A merkitsee täysin tervettä
 B (1,2) tarkoittaa vähäistä tai suurta haittaa
 C tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta
 D tarkoittaa vapautusta sodan- ja rauhanajan palveluksesta, tätä luokitusta ei käytetä enää
 E tarkoittaa vapautusta palveluksesta määräajaksi (esimerkiksi leikkauksen takia tai muun väliaikaisen haitan vuoksi)
 T tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta, luokituksen tekee kutsuntalautakunta eikä se perustu lääkärin diagnoosiin.

- AnonyymiAliupseerikoulun priimus parhain pistein. 
 Voi tuon luokitella myös A-kelpoisuudeksi, vaikka tuosta on aikaa valovuosi.
 Onneksi armeijan kelpoisuusluokkaa ei enää tarvita, NATO suojaa Suomea.
 AV
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset738114
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905737
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut443882
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu923652
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät443645
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi603594
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään263236
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133060
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k572859
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral972833